Podstatu si, prosím, přečtěte v přiloženém článku. Použiji ho jako vstupní „podnikatelský záměr“ a pokusím se přidat něco svého.
Praktická realizace by mohla vypadat tak, že státní svátky by se nerušily, jen by se na některé z nich nevztahovalo pracovní volno. Potentáti by tedy klidně mohli klást věnce a řečnit do médií a třeba i na nějakém „táboru lidu“, pokud by se nějaký lid dostavil. Změna proti současnému stavu? Prakticky žádná. Pro lidi, kteří níže vyjmenované svátky stejně neslaví, by se nezměnilo nic, kromě toho volna. A ti, kteří je slaví, by si buď vzali dovolenou (myslím, že by to nebyl masový jev), nebo by slavili po práci. Vlajky by mohly vlát, města a tramvaje by mohly být vyzdobené, noviny by vycházet nemusely, stejně už je skoro nikdo nečte.
Kompenzací by byl týden placené dovolené navíc, kterou vy si občan vybral po dohodě se zaměstnavatelem prakticky kdykoliv.
Režim „pracovního volna“ bych navrhoval zachovat (společně s A. Raškem) na Nový rok, Velikonoce (tam je to dobré – je to pohyblivý termín a vždy pátek a pondělí, takže vždy prodloužený víkend, což vyhovuje ve vzácné jednotě věřícím i ateistům), asi mezinárodní 1.máj a samozřejmě Vánoce.
Jako svátky, ale pracovní dny bych stanovil 8.květen, Husa, věrozvěsty, svatého Václava (stejně to byl sráč), sameťák a 28.říjen – celkem šest dní, takže by na tom občan s volnem ještě vydělal, protože svátky občas připadnou na víkend (v poměru 2:5) a šest volných dní v roce mu nepřinášejí, statisticky ani těch pět ne, to je jednoduchý výpočet.
Kdo je pro?
Hlasy proti demokraticky vylučuji z diskuse, jak se stává zvykem. Zatím nikoliv zde u Bavorů, ale někdy se začít musí. Zvykejme si dřív, než na to schválí EU směrnici a sněmovna zákon.
Very poor za toho svatýho Václava. A vlajky by mohlY vlát, novinářu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Podobně hodnotili Václava už historici v dobách dřívějších. Teď mám velké pracovní vytížení, ale čas si najdu a najdu i hodnocení zásluh o stát. Nebyl to Václav, ale právě jeho bratr, který vybudoval Český stát.
To se mi líbíTo se mi líbí
Mám ten dojem též.
Jenže dopátrat se úplné pravdy…to asi možné nebude.
To se mi líbíTo se mi líbí
Možná když nejstarší z nás zde u Bavorů zavzpomínají….. Ba ne, ti pamatují leda tak třicetiletou válku :-).
To se mi líbíTo se mi líbí
Pane Bavore, 28. 9. 2013 jste otiskl zajímavý příspěvek „Kdo založil Český stát“.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano, ale to není to, co jsem nedávno četl. Jen to, jako Zeman, nemůžu najít 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
je fakt, že kdyby to bylo na svatým Venclovi, byly by dějiny kotlinky jednodušší. Už přes tisíc let by tady byli Němci a byl by klid.
Vencl byl zasloužilej kolaborant a germánskej řiťolezec
Jestli někomu náleží vděk za existenci tohoto státu, je to Boleslav
To se mi líbíTo se mi líbí
– a blábol. Čeho Boleslav dosáhl? Po čtrnácti letech války se situace vrátila do výchozího stavu.
Pokora není možná úplně nejlepší vlastnost pro politiku. Ale pro spásu duše nic lepšího neexistuje.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale i tak byly České země upevněné. A to by pokorou asi Václav nedosáhl.
To se mi líbíTo se mi líbí
blábolivý dotaz
Boleslav odstraněním ubožáckého řiťolezce zabránil tomu, abychom se stali německými onucemi
S pokorou běžte do kláštera – tam nenaděláte škody
To se mi líbíTo se mi líbí
Jen doplním citací z roku 1929:
Je-li pravda, že zlí rádcové, když se jim plán na rozvadění matky se synem nezdařil, jali se podezřením podobným jitřiti nespokojenou mysl Boleslavovu, předstírajíce úklady
Václavovy proti němu, sotva lze pochybovati, že došli sluchu tím spíše.
A v této souvislosti stává se pochopitelná také zpráva, že Václav, ač nedávno teprve správy země se ujal, pojal úmysl zříci se vlády ve prospěch mladšího bratra. Úřad sám sebou obtížný v těchto okolnostech stal se mu příliš těžkým. Mínil prý vydati se na pout do Říma a místo hávu knížecího hodlal obléci roucho mnišské. Ani v tom není nic, co by mohlo buditi nedůvěru, a naši zpravodajové, zmiňujíce se o tom, již tím, jakož i poznámkami dalšími, které poznáme, dotkli se vlastní podstaty věci.
Co Václava na první pohled vyznačuje nejvíce, co je opravdu příznačným motivem jeho postavy, jest jeho vroucí, hluboká, vypjatá zbožnost se silnými sklony k askesi, jeho nadšené a oddané přilnutí k víře Kristově. Proniknut jejími zásadami a prodchnut jejím duchem, Václav skutečně spatřoval cíl svého života v jich provedení a uplatnění.
dr. Václav Novotný „ Český kníže Václav Svatý“
To se mi líbíTo se mi líbí
hele air force base,mnoho ta nemusi,ale ja tu volne prehlasujem bo tak cujem,ze mne pasujes,bo ta poniektory nemusia,ale ja takych uznavam,bo cujem,ze su rovny a preco to pisem bo tak chcem.
To se mi líbíTo se mi líbí
Velmi blábolivý. Vy snad víte, co vy následovalo, kdyby mocichtivej mladší bratříček nezařídil vražu staršího bratříčka?
Václav se prostě snažil po dobrým vyjít s mnohem silnějším soupeřem. I za cenu nepříjemných tributů. Furt to bylo levnější, než otevřenej odpor.
Ale podle Vás měl asi německé říši vyhlásit válku a nechat Čechy vyhubit do mrtě.
No-eště že Váš názor není většinovej, jinak už bych si kupoval letenku do Afriky.
Do klášterů chodívám poměrně často a škodu tím skutečně nedělám.
To se mi líbíTo se mi líbí
jestli by nebylo lepší, kdybyste se do toho kláštera nechal tak nějak definitivně zavřít. I když nevím, co by si tam s takovým křupanským agresívním týpkem počali.
O tom, jak skvělá onuce byl Václav pro Němce svědčí i to, že za protektorátu byl Němci kult svatováclavský značně podporovaný. Jako jediný
To se mi líbíTo se mi líbí
Zkuste to bez osobních útoků. Ačkoli jinak s vámi ohledně role Václava souhlasím
To se mi líbíTo se mi líbí
omlouvám se, ta poněkud expresívní reakce byla pouze odezvou na fonramlíkův agresívní příspěvek
To se mi líbíTo se mi líbí
Chtěl sis tu jako nováček co nejrychlejc udělat nepřítele, Macu? No tak se ti to povedlo.
To se mi líbíTo se mi líbí
úplně jsem se podělal, že jako nováček mám za nepřítele starého mazáka :-))
Chodím sem už pár let, akorát moc nepublikuji, spíše letem světem čtu – nejraději pány Bavora, Hudce, Kchodla. Tebe někdy taky, ramlíku, někdy se tvým šplechtům i zasměju. Ale když se neudržíš a podlehneš svému přirozenému hulvátství a osobním atakům, tak – pokud jsou namířeny na mne – prostě patřičně zareaguji.
Jo, a taky si všímám, že ty tady máš těch nepřátel docela dost, čím to asi bude…..?
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale pánové. Jak se říká, každý na jiný konec stolu!
To se mi líbíTo se mi líbí
provedu!!
To se mi líbíTo se mi líbí
S tebou čtyři, o kterých vím.
Se mi nedivte, Bavore. Na některý blbý kecy jsem zatraceně háklivej.
To se mi líbíTo se mi líbí
Všemohoucí věčný Bože,
na přímluvu svatého Václava,
dědice české země,
přijmi naše prosby za ty,
kteří: nám vládnou: dej jim
ducha moudrosti a prozíravosti;
ať respektují Tvůj spravedlivý řád,
hájí lidskou důstojnost
a život každého člověka
od početí až do přirozené smrti;
ať podporují zdravou rodinu
založenou na celoživotním
věrném svazku muže a ženy;
ať poctivě spravují svěřený majetek
a svým jednáním dávají
dobrý příklad celé společnosti;
ať jsou zodpovědní vůči dalším generacím,
probouzejí touhu po dětech
a jejich dobré výchově.
Nás pak naplňuj Svatým Duchem
abychom svým životem přispívali
ke šťastné budoucnosti národa
a zodpovědně rozhodovali.
O to prosíme skrze Krista, našeho Pána.
Amen
To se mi líbíTo se mi líbí
toto je original ustava vsetkych ustav akehokolvek demokratickeho kraju,len vyjadrena inaksie,je tam vyjadrene jasne a vsetko co suvisi so slusnou spolocnostou,ze sa tam spomina boh mozno premenit na zakon,ze duch svaty to obdusman a kristus pan to prezident ja len by pred amen doplnil,ze kto toto nebude dodrzovat,bo to nie je prosba,ale zasada,ze ked sa jej nebude drzat,preklaje den,ked sa narodil.
To se mi líbíTo se mi líbí
ja nechal firme 8 dni dovolenky,nemam sikme oci a nie som z kraju kvitnucej visne,co tam normalka.vobec mi hlavu neprebijaju nejake sviatky,ci budu,ci nebudu platene 18 rokov som prezil bez toho a prezil by som aj teraz,proste som odvykol sa starat o take veci,pricom mi platia sviatky teraz odkedy mam papierik a keby mi na vianoce nedali volno sam si zoberiem moze ma aj hned prepustit,neposral som sa doteraz neposral by som sa ani potom.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nemůžu jinak než souhlasit.
Téměř celý pracovní život jsem působil v třísměnném rytmu, tzn. že svátky nesvátky, neděle neneděle. Osvobozující, když člověk pracoval, slušně vydělával (sváteční a sobotní a nedělní a
noční příplatky byly za socialismu více než slušné) a sledoval jak lidé neví co s jedním dnem volna uprostřed týdne, zatímco já měl pak volno tři dny na sebe navazující.Třeba ve všední dny, kdy se dá leccos zařídit, vyřídit, udělat. Samozřejmě slavilo a slaví tak 0,01 % občanů, snad jen MDŽ a 1.máj měly nějakou odezvu, teď o žádném takovém svátečním dnu nevím.
Ale jako vždy : rozumné nápady zůstávají vždy jen ve fázi nápadů ….
To se mi líbíTo se mi líbí
Souhlas. Také jsem v mládí pracoval v turnusovém dvanáctihodinovém rytmu (denní, noční, dva dny volno) a pro svobodného kluka to bylo báječné. A s dobrými kolegy a možností různých výměn směn ještě lepší. A souhlas – pracovat o svátcích bylo nejlepší – většinou klid a málo povinností a člověk se vyhnul i tomu povinnému prvomájovému průvodu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Berete mi to Hudče z klávesnice .-) … dvanáctky, výměny tak že bylo volno 5 dnů, klid o svátcích ….
To se mi líbíTo se mi líbí
No jo,ale jak by jinak pos.anci dokazovali,že něco proi lid obecný dělají.. spíš bude těch svátků přibývat.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nemohu zásadně souhlasit s vyjádřením, že se nikdo nesnaží cokoliv nové říci o osobnostech, které ve svátcích vystupují.
Dříve se mělo za to, že Mistra Jan Hus zemřel pro pravdu a že se snažil reformovat církev, která přesáhla všechny meze zkorumpovanosti.
Dnes se ví, že Jan Hus byl zhýralec, děvkař, pijan a heretik, jinými slovy kacíř.
Vyhlášení ČSR byl pak v zásadě chybný krok, kterým Češi a Slováci zradili císaře pána, národní buditelé byli idioti, co mluvili stejně jen německy, legionáři byli desertéři, Žižka loupežník, Komenský UPRCHLÍK, Masaryk obhájce Hilsnera (víc nic neudělal) a Beneš fašistické prase.
15.březen 1939 byl datum, kdy náš národ vstoupil pod ochranná křídla nového světového řádu (zatím ještě neslavíme) a 30.9.1938 byla naše vina, resp. Beneše a reakce Francie byla nejenom normální, ale i pochopitelná.
Já tedy….mám pořád nějaké novinky…
To se mi líbíTo se mi líbí
Mistr Jan Hus zemřel pro pravdu…. to je přece klišé, které musí odradit každého s náznakem rozumu v kebuli.
Při vší úctě k němu (z mojí strany veliké) zemřel pro věroučné spory, které dnešní smrtelník vůbec není schopen rozklíčovat. To byli nějací nominalisté a nevím jak si říkali ti druzí (musel bych se podívat, mám o něm knih celý foch, všechny na jedno brdo) a šlo o to v čem je přítomno tělo či duch páně a podobné záhadnosti. Když řekneme, že zemřel pro své přesvědčení, bude to pravdě bližší. Se samotnou husitskou revolucí měl pramálo společného, ani ten kalich ne. A kacíř to byl (z pohledu církve svaté) a to je na něm právě to nejsympatičtější.
Jan Žižka skutečně byl v mládí loupežník a myslím, že to tehdy znamenalo jako být dnes v mládí rocker. Rockrem každý správný rocker zůstane a do smrti, ale zpravidla tak trochu v soft verzi. Žižka také zůstal „loupežníkem“, ale pozvedl to své loupení až na „nadloupežnickou“ úroveň – po bok hrabat a králů a církevních prelátů. To mu nemůžou zapomenout a my ho za to naopak chválíme – dal jim pěkně na prdel, zpravidla.
A tak bychom mohli pokračovat dál. Kdo se s těmi našimi velikány chce seznámit důvěrněji, má možnost a pozná, že to byli jen lidé. V tom je přece jejich cena, v tom jsou nám – z duše plebejcům – blízcí. Ale většina lidí na ně stejně sere….
To se mi líbíTo se mi líbí
Jedna věc je, když se o tom mluví jako o zajímavosti, tedy že Mistr jan Hus byl obtloustlý kněz, co se rád napil, a Žižka že se živil jako žoldák a občasný lapka (nic mimorádného v té době) a druhá věc je, když se o tom mluví tak, jako že se tím vyjevuje historická pravda.
On každý člověk na záchodě sere podobná hovna, ale ne každý se zapíše do dějin, nebo se třeba nechá upálit za nějaké přesvědčení, i když vysloveně nemusí.
Jinak to je také ono, jeho upálení bylo z důvodu věroučných hádek,kterým těžko může laik rozumět, ale to hlavní- tedy naprostá zkorumpovanost církve, jako spouštěč těchto heretických úvah- to by se rozhodně nemělo vynechávat, stejně jako podraz císaře Zikmunda.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jestli historii vykládají paní učitelky z Veverské Býtíšky a jí podobní tak se není co divit.Já jenom čekám ještě, že za výklad historie z dob obrození mohou komunisté a Putin. Nedá se nic dělat blbost kvete v každém věku.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale vážně k tématu.
Podle mě ty svátky smysl mají, jakkoliv ten nápad není prakticky špatný.
Češi neslaví, možná to tak dělají i jiné národy, možná ne, ale Češi-a to vím, neslaví.
Určitá část Čechů o důvodu svátků ví hodně, někteří něco, a nezanedbatelná část naprosto nic.
Jenže, ten svátek je, existuje a člověk si prostě všimne, že se nejde do práce.
Tak se třeba někteří zeptají “ a kdo to vlastně byl, co se vlastně stalo“?
Dějiny jsou ošementná věc, může se hravě stát, že 28. října budou lidé najednou demonstrovat jak o závod (už se to i děje) a z 21. srpna bude každému na blití, protože už nebude moci poslouchat ty žvásty kolem toho.
Vidíme to třeba na tom Václavovi, lidé ho moc nemusí, protože- jak je v článku, byl to sráč, a Boleslav Chrabrý- to byl jiný řízek!
A 6. červenec může jednou vyvolávat obrovské emoce.
Buďme rádi, že ty svátky máme…..
To se mi líbíTo se mi líbí
Bacha s Boleslavem Chrabrým – to byl polský král na přelomu tisíciletí. Ten náš byl jen kníže a o něco dřív. Ale i tak je to spolu se Švejkem, Hynce Ptáčkem z Pirkštejna a broukem Pytlíkem můj oblíbený dětský (a nyní i dědský) hrdina.
To se mi líbíTo se mi líbí
Lidská psýché nějaké ty rituály pro své fungování (zatím) potřebuje, takže svátky nerušit. Ale proč neudělat to (co prý někde mají, jestli v Norsku nebo Německu, to teď nevím), že připadne-li svátek na víkend, je den volna v pátek před ním? A jen taková perlička, ve středověku připadly na různé svátky snad 2/3 roku.
To se mi líbíTo se mi líbí
Lidstvo se vyvíjí.
Až vyspějeme, nebudeme už žádné svátky potřebovat, vyjma 20.4. a 17.7.
To jsou data nového, velkého, evropského národa!
To se mi líbíTo se mi líbí
Omyl vittto, lidstvo jako takové se zabrzdilo ve vývoji tak v půlce 90tých let.To ještě dobíhaly trendy zvyků z předchozího půlstoletí. Od té doby jenom couvá a čím dál větším fofrem. Nevím jestli řízeně nebo jestli nedokáže překročit svůj stím. To vylepšování techniky vyvinuté do té doby to nezachrání … většinou samé levné,krátkodobé náhražky.
A těch zepár dobrých to nezachrání.
Tedy pokud ten pád nezastaví rusové či číňani,kteří nejsou unaveni či postižení tím boomem vývoje 18 a 19 století. Obojí byli v klidu a izolovaní.. dokud nepřišla ruská revoluce a rozbourání čínského císařství brity. a tím novodobého vývoje, přeskočení nejméně dvou století vývoje….Přičemž je zvláštní – že obojí zaniklo a vzniklo právě začátkem 20 téhostoletí. Záměr, řízení osudu nebo takové záchranné lano pro lidstvo…aby nepropadlo do nicoty , jako cilizační pád po pádu říše římské a násl. … nevím…
Ale bohužel…
To se mi líbíTo se mi líbí
20.4. vím, ale 17.7? Napovězte.
To se mi líbíTo se mi líbí
To se narodila Merkelová.
To se mi líbíTo se mi líbí
To je ale blbej fór… 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Náhodou…..ale nemyslete si, že jsem to věděl, musel jsem si to najít!
To se mi líbíTo se mi líbí
Ono těch svátků tenkrát bylo jen něco přes 50. Takže měli vlastně ve středovaku téměř stejný počet pracovních dnů v roce jako teď. Ale když protestanti ty svátky zrušili, tak byla válka jako noha.
To se mi líbíTo se mi líbí
Sorry, má být středověku.
To se mi líbíTo se mi líbí
Lidé rituály potřebují, to jistě. Zda je spojují se stáními svátky, tím už si jist nejsem. S tím středověkem to je dobré, ale myslím, že když byly žně….
To se mi líbíTo se mi líbí
Jen jestli to není spíše tak, že tu potřebu rituálů nám celé věky systematicky a úspěšně podstrkují ti, které rituály tak báječně živí. Různí šamani, kněží, teologové….
To se mi líbíTo se mi líbí
Svátky a oslavy svatých jsou dvě rozdílné události. Kromě toho, lidé šli dopoledne do kostela a odpoledne hybaj na pole role či do stájí, případně k nějakému tomu svému živitelskému nástroji.
To se mi líbíTo se mi líbí
už aby nastala skvělá doba, kdy největším svátkem v celé Evropě bude osmý den měsíce června, kdy k uctění smrti největší osobnosti lidských dějin, jistého Mohameda, budou od rána do večera rituálně mlátit kebulema do země všichni zasloužilí pravdolaskavcoví sluníčkáři
To se mi líbíTo se mi líbí
A nezapomínejte na to, že nejskvělejší to bude až v případě, kdy ti co hlavama mlátit nebudou, tak jim ty hlavy budou dekapilovány a nabodnuty na plotové plaňky.
Demokraticky, ve jménu nového, jednotného evropského národa!
To se mi líbíTo se mi líbí
Odkedy som na voľnej nohe, tak sviatky neriešim a robím prakticky furt.
Dávam však na zváženie toto:
Národné sviatky, ktoré nemá nikto iný (Hus, 28. říjen a pod.) sú antiglobalistické. Všetci zahraniční partneri s nimi musia počítať. V ten deň sa neodpovedá na maily, nedoručuje pošta, nenájdu nikoho na firme, nechodia platby. Musia vziať na vedomie existenciu Českej republiky.
Niektorí možno musia vysvetľovať deťom, prečo majú Česi sviatok v taký divný deň.
Tak toto si zvážte pri rušení sviatkov.
(Ten týždeň dovolenky navrch vám schvaľujem aj tak. 🙂 )
To se mi líbíTo se mi líbí
jojky – jen tak něco…..uff
http://prvnizpravy.parlamentnilisty.cz/zpravy/zpravy/pentagon-usa-nejsou-pripraveny-na-valku-s-ruskem-a-cinou/
mno
To se mi líbíTo se mi líbí
Není strašné už jen to, že se o „válce s Ruskem“ vůbec mluví? Proboha, to se ti politici úplně pomátli?
To se mi líbíTo se mi líbí
možná je nejvyšší čas, aby se ta hrstka psychoušů, kteří si hrají na ředitele zeměkoule, zeptala zbývajících sedmi miliard, jestli i oni mají zájem o válku (y)
Anebo je čas, aby ta hrstka byla konečně s velkým rozběhem nakopána do prdelí. Akorát moc nevím, jak to realizovat v praxi….
To se mi líbíTo se mi líbí
Tohle jsou jen standardní tanečky kolem totemu, které mají jediný cíl: vymodlit víc $ do armádního měšce.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pokud by byla sebemenší šance Rusa porazit, tak už by bylo Rusko na kolenou a parcelováno, což je dávný sen těch „kovaných demokratů“ nejen v USA. A protože to pravděpodobně možné není,
http://prvnizpravy.parlamentnilisty.cz/zpravy/zpravy/zapad-je-neprijemne-zaskocen-supertank-armata-je-jiz-ve-vyrobe/
tak se po něm bude jen plivat a komplikovat mu vše, co jen jde.
To se mi líbíTo se mi líbí
Státní svátky ztratily svoji spontánnost. Kolik občanů se svátečně oblékne a s rodinou vyrazí na nějaké to zorganizované řečniště či pietní nebo památné místo, kdo si vyzdobí své domovy praporky, vlajkami a fáborky? Vzpomínáte na Čáslavského Hledání ztraceného času? Manifestace, tábory lidu, masová shromáždění, pochody a průvody, tribuny a řečníci, vlajky, květiny, hudba, lidové zábavy a všude záplavy lidu? Naproti tomu v obcích a městech dodnes existují a s radostí se slaví Máje, pouti, posvícení (hody), vinobraní a jiné kdysi pohanské a náboženské svátky. A přibývají další. Nejsou zaznamenány v žádném kalendáři (snad jen jako tužkou připsaná poznámka abychom nezapomněli) a přesto účast bývá hojná.
Ten „nápad, který není můj“ se mi líbí a hlasoval bych pro něj. Památné a významné události i osobnosti by měly být v kalendáři zachovány jako připomínka. Naše národní kořeny k našim životům patří, stejně jako naši osobní předci. Dnes možná víc, než kdykoli v minulosti.
To se mi líbíTo se mi líbí
Mám drobný dotaz. Proč se slaví 28. říjen? Do 31. 12. 1992 bych to pochopil, ale teď mi ten smysl uniká.
To se mi líbíTo se mi líbí
Protože je to ohromná oslava toho, jak jak vznikly dva státy kteří s obrovskou doposud pro US nepochopitelnou zarputilostí, nechtějí mezi sebou válčit, či se jinak pod US dozorem likvidovat.
To se mi líbíTo se mi líbí
Děkuji za informaci. Konečně nemám v hlavě guláš.
To se mi líbíTo se mi líbí
Možná by bylo dobré si Rosťo všimnout, že 1.leden coby den vzniku České republiky neslaví vůbec, ale opravdu vůbec nikdo, Nikdo si neváží toho Klausovsko . Mečiarovského výrobku. Vlastně se s ním nikdo neztotožňuje, nikdo ho nepovažuje za svou zemi, pro kterou by třeba i cedil krev. Zatímco bývalého Československa si vážím a vážit nepřestanu. A nevidím jediný důvod ho vymazávat jak z historie tak z paměti. A asi nejsem sám.
To se mi líbíTo se mi líbí
vidím to podobně. Zuřil jsem doběla, když ti dva mamlasové aniž by se obtěžovali s referendem odstřelili „značku“ Czechoslovakia.
Na druhou stranu čistě pragmaticky – společný stát asi neměl budoucnost…..
To se mi líbíTo se mi líbí
Do doby, než začaly ty záměrně vyvolané pomlčkové války a různé následné provokace, tak o nějakém dělení nikdo z nezasvěcených ani náhodou neuvažoval. Ale stačí pár dobře cílených verbálních jedovatostí, tuatam nějaká urážka s připomenutím, kdo na koho doplácí a průser je na světě. Tuto kulišárnu rozjeli ti zasvěcení. Na krev nedošlo. Zatím.
To se mi líbíTo se mi líbí
Já bych rád znal pozadí celého rozpadu. Kdo v tom měl prsty a jakým způsobem. Protože s faktem, že je v podstatě domluvené rozdělení státu jsem se setkal už v první polovině roku 1990. A moc jsem tomu tenkrát nevěřil. Zmýlil jsem se totálně. A komu prospělo, že místo jednoho poměrně silného státu jsou tu dva naprosto slaboučké ? Nejsou to náhodou titíž, kteří se postarali o rozbití Jugoslávie? A v roce 1992 jsem dost pobýval na Slovensku. A nějaká velká vůle po samostatném Slovensku tam mezi lidmi neexistovala. Někdo sehrál dost svinskou hru.
To se mi líbíTo se mi líbí
Já si myslím, že příčina rozpadu byla hlavně ve těch dvou Klaus a Mečiar, a přispěli k tomu jasně okolní státy, a USA. Jim to vyhovovalo, čím slabší, tím lepší k ovládnutí.
Ale kdyby ti dva nechtěli, tak alespoň vypsali to referendum. A lituji toho a tím spíš, že se mně zdá Fico jako dobrý premiér. Vůbec bych se nezlobila, kdyby byl i náš premiér, ale fakt je, že zase tak informovaná o Slovensku nejsem, nicméně o některých ministerstvech ano a tam je .Slovensko o hodně lepší.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tu situaci nemělo USA ještě stopro ve své moci a proto se pracovalo salámovou metodou. Bylo nutno vytvořit určité nárazníkové pásmo, které se bude zmenšovat. Dnes se totéž tvoří na Ukrajině. Jestli se tehdy nechali naši představitelé koupit, nebo jim i rodinám něco hrozilo, se můžeme jen dohadovat. Takového Havla si už samozřejmě kupovat nemuseli.
To se mi líbíTo se mi líbí
Můžeme to brát i tak, že rozdělení předešlo vyprovokovaným nacionálním vášním, které by se provokovaly především na Slovensku.
Rozdělení státu bylo pro Čechy i Slováky spíše překvapení, tehdy nikdo ovšem netušil, co čeká východní Evropu v časech tehdy budoucích.
Tento mírový a kultivovaný rozchod mohl v důsledku zachránit Česko-Slovenskou vzájemnnost a do budoucna připravit opětovné spojení obou národů.
Proto také zůstal ten svátek-28.10. protože se může ještě hodit.
Z pohledu dnešní doby se rozdělení dá považovat za spíše pozitivní, je totiž třeba si uvědomit, že vyhlášení Československé republiky bylo provedeno na základě české státnosti, Slováci žádnou státnost neměli.
Opětovné spojení by už mělo tradici státnosti obou zemí.
To se mi líbíTo se mi líbí
vitto, lidu obecnému u nás bylo předhozeno, že za to mohl slovenský nacionalisnus. Pravda je sice jinde, ale voličům se to nějak vysvětlit muselo. Kdyby to nebylo dohodnuto dříve, tak udělali referendum. Bez toho tu můžeme říkat cokoliv. Já osobně tvrdím, že to bylo příkazem.
To se mi líbíTo se mi líbí
Rosťo, Slováci chtěli pomlčku a zase nechtěli Havla (kdo by se jim divil).
Slovenský antičeský nacionalismus je velice silný, a než ho někdo mohl zneužít, přišlo rozdělení.
Bez nacionálního násilí.
To nemohlo být nařízené, nařídit se mohla tak leda válka, jenže v r.1993 na ní nebyl nikdo zvědavý.
Kdo ví, co by se mohlo dít třeba v r.2008, kdyby se federace držela násilím (a na Slovensku by se rozhodně tradovalo, že je to násilí české).
Časy se mění, a dneska už je zase plno hlasů pro nějakou formu federace, nebo konfederce, a máme čistý štít.
A…..kdo ho dneska má?
To se mi líbíTo se mi líbí
som si pocital,jak nikto nic nehcel,ale teraz je to asi lepsie,cobolici to nacionalisti,pepici to nic ja muzikant,ale boha preco nebolo referndum?preco .podla normalneho postupu nebolo referendum? kurva? to nikto,kazdy ma jasny politicky pohlad a ja len chcel to zasrane referendum, myslim by pomohlo ,len na cas,bo kurvy skurvene zvany politici,tym neislo o vas pepici,o nejake vase blaho a kdyz chtej at jse trhnou ty z feldvidku,ci cobolikov,dost bolo havla a cechuni,ja o takej hlaske neviem cechuni,bo na hornej toryse to odjakziva cesi,bo islo len o ich skurvenu stranu a ich kapsy,co dnes jasne vidno,ci ja z tej riti nevidim?boha nekukajte politicky,ale buransky jak ja,bo keby sani dubcek bol vo federalnom zhromazdeni,hovno by sa boli cobolici trhli a pepici by si neboli dristali at jsi jdou a ked tak demokraticky referendom respektoval by som a nie tie vase zasrane dristy tu,bo moj drist demokraticky a vase,to take mozno prsi,ci len kapka,ci som sa posral,kurva su len dve odpovede ANO,albo NIE ,ja hovorim bez prestania ,som proti rozdelmiu a nie,asi mozno,vyjadrujte sa jasne,napriklad,seriem na tych skurvenych cobolov,rozdelnie na jednicku ja jednam cely zivot tak a nie chuj koncim bo mam nervy…mozno vymazat,najlepsie zabanovat a bude gitara,bo kurva nenavidim slovickarenie a nerozhodnost jak svina.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano čobolíku, tak asi :).
To se mi líbíTo se mi líbí
sou věci, přes který,Ty moje milá záře západní polokoule, nejede vlak, to Ti tedy stará piksla podepíše! Rozdělení republiky a připrtchlíci rozhodně do referenda patří a né že ne! A né že mi nějakej vytlemenej Bohuž a ostatní kokoti budou republiku rozdávat jednou fráterům, podruhý připrchlíkům, potřetí lidským ziskovkám a nás budou jenom dojit a ještě se na mě bude tlemit těma svejma zubama, jako že to je ta zastupitelská demokracie! Pak mě ještě štve, že mají ti asociálové v názvu strany slovo „sociální“, to slovo jim totiž SAMO o sobě naháže do uren při volbách počítám takovejch 10% bezpracných hlasů!
To se mi líbíTo se mi líbí
huž, huž, huž Bohuši, sereš nás po uši !!!
P.S.
Jirko, doufám, že se chytíš v tý svý nedělní chvilce poezie 😀
To se mi líbíTo se mi líbí
Čobolíku, kdyby bylo referendum, nejspíš by dopadlo takto:
V Čechách proti rozdělení 78%
Na Slovensku proti rozdělení 51%
A bylo by zaděláno na problém do budoucna.
Nebo by se Slováci chěli odtrhnouit-ale podle mě nevýrazným výsledkem, třeba 52%.
Tak by se odtrhli a zase- zaděláno na budoucí problém.
Takhle se to v pohodě svede na Klause a Mečiara a máme—čistý štít!
Co chtít víc?
To je náhodou unikátní politické rešení, když to dneska vidím, co se děje, tak jsem toho názoru, že rozdělení federace bylo doslova požehnáním.
Já jsem jí dělit nechtěl a určitě bych byl proti-ale mýlil bych se.
Štváči by nedali pokoj, dokud by nebyl průser!
Ta doba prostě přišla, doba válečných štváčů, rozvracečů a kurev.
Jak se dneska mohou dát dohromady Srbové a Chorvati, či třeba Slovinci?
Nemožné!
Ale Češi a Slováci?
Úplně v pohodě.
To se mi líbíTo se mi líbí
Úplne súhlasím s Čobolíkom. V ústave bolo jasne napísané, že z federácie sa vystupuje jedine referendom. Referendum nebolo. To znamená, že rozdelenie bolo neústavné. To je jedno, či si dnes niekto hovorí, že dobre sa stalo. To po právnej stránke nemá žiadny význam.
To se mi líbíTo se mi líbí
Já s ním také souhlasím, pane Navajo.
Ale…
Je to výhoda, nebo nevýhoda?
Vlastně se dá federace obnovit právě proto, že to tehdy bylo neústavní.
Vždyť nám Mečiar s Klausem dali do ruky efektní, právní zbraň.
Pokud dojde k obnově federace-a ten čas na to podle mě přijde, bude to z tohoto pohledu snadné, resp. může to být snadné!
To se mi líbíTo se mi líbí
Súhlasím, pane Vitta. Súhlasím aj s tým, že čierny peter ostal pri delení federácie na ruke na slovenskej strane. Preto mala dať nová slovenská reprezentácia aspoň dodatočne schváliť status quo referendom na Slovensku. Doteraz sa to nestalo, lebo doteraz si nemôžu byť istí výsledkom. Možno by to ako problém postupne zapadlo, keby nebolo čoraz viac ľudí v oboch republikách zvedavých, kam sa to podel ten spoločný majetok…
To se mi líbíTo se mi líbí
Mohu potvrdit
To se mi líbíTo se mi líbí
OT – zajímavé
„Pět let nehorázných lží o Sýrii – dopis belgického premonstráta“
(píše belgickému ministru zahraničí)
http://www.novarepublika.cz/2016/03/tohle-by-si-meli-precist-nasi-krestane.html
Z článku:
„… Mezitím vypukla strašná válka. Na vlastní oči jsme viděli, jak cizinci (nikoli Syřané) organizovali manifestace, které byly filmovány Katarskou televizí Al Jazeera a potom vysílány do celého světa s falešným výkladem, že se syrský lid bouří proti diktatuře. Tito cizinci pak lákali mladé lidi z naší vesnice, aby se k nim připojili. Došlo k atentátům a vraždám v sunnitských a křesťanských kruzích, což vyvolávalo dojem, že jde o jakési projevy msty podobné občanské válce….“
To se mi líbíTo se mi líbí
OT (jenom aby neuniklo, připadlo mi to zajímavé) – http://www.novarepublika.cz/2016/03/definice-fasismu.html
To se mi líbíTo se mi líbí
OT – ta Diana Johnstone se s tím fakt ne…páře
http://www.novarepublika.cz/2016/03/hillary-clintonova-kralovna-chaosu.html
To se mi líbíTo se mi líbí
zdánlivě nesouvisející s tématem- ale nadzdvihla mně věta z včerejšího pořadu Jílkové- supermarkety zisk neodvádí z ČR
skutečnost lze najít na http://www.justice
vezmeme si např. Kaufland, je to v.o.s., tedy daň odvádí společníci
níže uvedený odkaz, najeďte si na sbírku listin, PDF
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=42646389&subjektId=713693&spis=18093
strana 6- zisk před zdaněním- přes 2 mld. Kč
str. 14- daň z příjmu předkládají společníci
společníci str.10
Společníci:
Kaufland Tschechien Warenhandel GmbH
Neckarsulm, Spolková republika Německo – vlastní 99,999 %
Zdaňuje v Německu
________________________________________
Kaufland Management ČR s.r.o., IČ: 250 80 181 – vlastní 0,001 %- zdaňuje v česku- daň v roce 2014-
74 tis. Kč- opět ze sbírky listin
je zapotřebí zrušit veškeré svátky a ještě pilněji pracovat pro nadnárodní kapitál
maximálně se mezi sebou přít, zda náš státeček není příliš byrokratický
a mazejte příspěvky, cítíte- li potřebu
To se mi líbíTo se mi líbí
už jednou jsem se tady kvůli svátkům rozohňovala. Problém je v tom, že já se na to nekoukám očima filosofa, ale čistě primitivně ekonomicky.
Nadnárodní řetězce sem vtrhly po roce 89 a zvítězily na celé čáře
– zničily úrodnou půdu- viz nákupní centrum Brno-jih, kde byla zelinářská oblast
– postavily nevkusná monstra a obrovské plochy na parkování
– ničily a ničí české zemědělce a celý zpracovatelský průmysl
– a dosáhly největšího úspěchu- čeští trollové jim tleskají a prosazují, aby se pracovalo non stop, vše pro blaho jejich zisků
To se mi líbíTo se mi líbí
a ještě dovětek- naši lékaři jsou elita- potřebují je i nejmovitější
teď na ČT 24 poslouchám předsedu lékařské komory, který požaduje stejné mzdy, jako v Německu
a což takhle prodavačky v supermarketu, které by požadovaly mzdy stejné jako jejich kolegyně ve stejném supermarketu, pouze v Německu či Švýcarsku?
Jak by asi ječeli naši pravičáci?
To už fakt nesleduji, ale jsem přesvědčena o tom, že marže českých kauflandů je vyšší než těch švýcarských či německých( vycházím z údajů českých firem, které dodávají do marketů a jejich vstupní ceny produktů znám a výstupní zjistím při nákupu)
To se mi líbíTo se mi líbí
marže je průměrně 100 % a to v potravinách!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To se mi líbíTo se mi líbí
Já nevím, ale výkupní cena mléka od farmářů (tedy ještě od mlékáren) je asi 8,- Kč. Prodejní cena kolem 11,-. To mi na 100% moc nepřipadá – (připočtěte si k té výkupní ceně ještě cenu z mlékáren)
To se mi líbíTo se mi líbí
výkupní cena mléka před zpracováním není totožná s cenou mléka po zpracování, která jde do supermarketů
znám cenu pečiva, a tam je opravdu marže sto procent¨
Promítněte si filmy o druhé světové. Pro tuto problematiku stěžejní poznatek.
Nákupčí supermarketů jsou něco jako gestapáci při vyjednávání cen s zpracovateli
Nutno poznat na vlastní kůži- nepřenosná zkušenost
To se mi líbíTo se mi líbí
Bavore, vy fakt kupujete litr mléka za 11 Kč? Kde prosím? V Praze je běžná cena v supermarketech tak 18 – 19 Kč. Pouze někdy ve výprodeji je trochu nižší.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ve Strakonicích a už hodně dlouho.
To se mi líbíTo se mi líbí
V Plzni taky tak.
To se mi líbíTo se mi líbí
Výkupní cena mléka od farmářů je v lednu 7,32 Kč/l, prodávají to jak kdy ale za 11 Kč/l nejméně v akcích, výjimečně o něco levněji, jenže náklady jsou u zemědělců mnohem vyšší na 1l než u prodejců a i mlékáren. U prodejců jde jen o vyložení a rozvoz po prodejnách, takže mají marži na ty náklady obrovskou i když to není 100 %.
To se mi líbíTo se mi líbí
Za cca 11,- to není u nás akce, ale běžná cena. A nezapomeňte na cenu z těch mlékáren. Ta není stejná jako ta výkupní, takže to s tou marží nebude tak horké. A u prodejců to není jen vyložení a rozvoz, ale také podíl na ostatních provozních nákladech. Nezapomeňte, že v té marži jsou i platy těch prodavaček a skladníků.
To se mi líbíTo se mi líbí
Hm, bohužel mám tady jen informace ze září loňského roku ale i tak je to nehorázné, takže úryvek z HN, to nebude asi zrovna tisk, který by přeháněl, co se týká zemědělců :
„Oslovené řetězce nechtějí komentovat, proč mléko na pultech trvale nezlevňují. „Vyhodnocujeme novou situaci na trhu,“ prohlašuje mluvčí společnosti Ahold Dagmar Krausová. „Mléko je často předmětem nárazových slevových akcí, kdy ho řetězce až podrazí pod cenu, ale dlouhodobě si jinak ponechávají stabilně vysoké marže,“ komentuje situaci hlavní analytik UniCreditu Pavel Sobíšek.“ ze září.
A dále článek na stránkách ZS, bohužel, oni marže u různých potravin zveřejňují ale nemůžu to najít :
http://www.zscr.cz/clanek/cena-mleka-cerneho-petra-u-v-komodite-mleko-drzi-stale-zemedelci-1557
Jinak zřejmě žijete ve šťastném kraji, tady mléko stojí běžně nad 11 Kč , to nejlevnější polotučné a ostatní polotučná mléka kolem 15 Kč minimálně. S těmi platy si děláte ale legraci, že ano? Supermarkety mají běžně stovky položek, možná i tisíce , takže na platy na 1l mléka může jít tak 1 haléř? Nevím ale mně to připadá jako špatný vtip.
To se mi líbíTo se mi líbí
Možná, ale při počtu zaměstnanců, nákladech na energie a samozřejmě potřebném zisku…
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano a proto měly super a hypermarkety jen u mléka 59% že? A u jiného zboží klidně 100%, v tom má Alena pravdu. Odporujete mně jen proto, že se nemáme rádi nebo že byste tomu věřil?
To se mi líbíTo se mi líbí
Já jen uvažuju a ne všemu věřím. A je fakt, že posuzuji podle strakonického Kaufu. Ale pokud by to tak bylo, chtělo by to jednak konkrétněji jak který market a kolik má třeba Coop (Jednota), když tam je veškeré zboží stabilně o cca 5% dražší. Jaký asi zahraniční majitel odtud odvádí zisky?
To se mi líbíTo se mi líbí
I takový Sobíšek píše“ stabilně vysoké marže,“ takže Vy jste asi pravicovější než hlavní analytik UniCreditu , a to je co říci tedy :D.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jinak bych byla ráda, kdyby mě někdo, kdo dal mínus na statistické údaje, napsal co se mu na tom nelíbí, je to statistika MZe a je správná ;). Ale seženu ještě statistické údaje Zemědělského svazu pro vás, inteligente.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nesouhlas – asi taky záleží na mlékárně, nebo vzdáleností od ní…
Nevím sice jestli se to tak jmenovitě může, když tak to smažte -ale mají to jak na účtenkách tak na krabičkách…
Takže březnové –
Lídl -Čejetičky – únor – 13, březen – 15
Hruška – Olma -16
Makro -Madeta -výprodej do pozítří – 15- ale je výborná na palačinky, hned dělané – takže krátká nevadí. – a to je fakt dobré – prostě mlíko jak by mělo být. Jinak je Madeta v \brně jen málokdy k vidění..-škoda….
Neberu nic z Kunína – od té doby co jsem koupila ještě týden platící -smradlavou chemii. moc-„vylepšení“ a vitamínů????- a od jejich „kvalitářky“- prý je to ošetřeno vysokým ohřevem -tož Kunin má utrum a na všechno—protože pokud pamatuji,svařené mléko vždycky vydrželo dýl……tedy za dřív…
Ta Olma – sice dost řídká – ale dobrá
Takže na jižní MOravě běžně pouze Olma….
Do Aholdu nechodím od doby, kdy mi .odpoledne koupená šunka v chlaďáku do rána zkysla a zezelenala. Já se nerada hádám a rozčiluji…
To se mi líbíTo se mi líbí
Nezáleží jaa, ve všech super a hyper je to stejné, samozřejmě v závislosti na kupní síle občanů v tom kterém regionu, ale odírají nás všechny, jen ve Strakonicích ne a v Plzni zřejmě ;).
To se mi líbíTo se mi líbí
To váš to vzalo, ta cena…
Mléko je mléko, v podstatě polotovar.
Já kupuju tu 3/4 l ve skleněné lahvy, nebo BIO v plastové se zeleným potiskem.
Někdo se spokojí s krabicí, když jich vyžahne jeho familie 5 za den.
Nebo kupuju od sedláka, ale také není každé stejné, jakou má kdo píci.
Moje labuť kunín nekoupí, že prý smrdí, ta má čich jak lovecký ohař.
Co se týká uzenin, někdy je řezník levnější jak market, u toho samého zboží, třeba mě napadá šunka Zvonařka.
V marketech jsou ale různé akce a výprodeje, dá se nakoupit za pár haléřů…
Jako spotřebitel musím neustálý prodej spíše ocenit, jakkoliv mohu mít k debilním marketům výhrady.
Nejlepší jídlo mají kupodivu v Lídlu, nejvíc masa v uzeninách a tak….
To se mi líbíTo se mi líbí
Vážení, zamyslete se a začněte konečně přestat svádět vinu na toho kterého zahraničního majitele toho kterého řetězce, řešit kdo z nich je větší lump, tím si nepomůžete, ale zkuste si vzpomenout kdo že tu jejich invazi (podobnost s tou migrační invazí není vůbec náhodná!) k nám řídil a uváděl, rušením dobrých a zaváděním špatných zákonů do života.
To se mi líbíTo se mi líbí
To chce zásadní změnu filosofie věcí. Axiom č.1 – Pokud kapitalista nechce za práci řádně zaplatit, nechť si jí udělá sám. A tím řádně myslím, že mzda která pokrývá jen základní reprodukci tzn. jídlo, oblečení a bydlení je zcela neřádná. Tak byl zaopatřen i otrok ve starověku.
To se mi líbíTo se mi líbí
otrok v staroveku,to sa mal lepsie,bo nemal tolko kokotin reklamnych jak teraz,vtedy pandur slahnul bicom,aby lepsie robil na panskom,teraz to procent,ze sa musime samy slahat bicom,aby vystarcilo,kapitalista,hovori,ze bez jeho umu a schopnosti,by sme boli hovno a viem si zivo predstavit jak by sa posral,keby tie hovna,len kus prbrzdili,ja sledujem jak ziju bohaty,99.9%,ak by malo vyzit ,len z jednej tretej,co maju teraz,to by si zili podrezalo,bo ja kurva im nechcem brat tie prachy,ale taky wallmart,to bije miliardy,robi tam sama kalika a biedak a ked vlastnikov sa opytali,ak by im dali po 10$ na hodinu,to to aj tak hovno,to dristal v takom tone ze by asi umrel od hladu.
To se mi líbíTo se mi líbí
U nás to není lepší, přesně.
To se mi líbíTo se mi líbí