Fóglíci paní Katy


Především se chci omluvit za případnou nekvalitu fotek. To je totiž tak: minulý víkend si u mne někdo – myslím, že Věra – objednal zimní fotky. Když jsou ty Vánoce. Uznala jsem, že je to naprosto oprávněný požadavek a začala jsem vymýšlet a hrabat ve svých zásobách. A než jsem vymyslela a vyhrabala, oznámil mi monitor u počítače, že mne má tak akorát a dál se se mnou nebude bavit. To bylo včera. Půl dne se mnou cloumalo zoufalství a abstinenční příznaky, pak synek někde vyhrabal prastarý a malý monitor, ještě z dob, kdy se monitory vyřezávaly pazourkovým nožem ze sobího parohu a na téhle nouzovce teď funguju. Na plochu se mi nevejde fotka v plné velikosti, nedá se pořádně seřídit jas, kontrast a jiné „maličkosti“. Takže pracuju napůl poslepu, nemůžu si pořádně zkontrolovat, co dávám do fotopříběhu, a i z původních plánů jsem musela přejít na nouzové řešení: vybrat pro vás pár zimních fotek „fóglíků“, jak přátelsky a nespisovně oslovuju místní opeřenou havěť.

 

Koňadra přemýšlí, odkud začít –nejspíš to bude od té slunečnice. Ořechy, nachystané hlavně pro veverky, kradou především brhlíci – sýkorky jsou slušně vychované.

Obr.1

To červenky – moji oblíbenci – dávají přednost drobkům z pečiva. Slunečnice ne – a ani zavěšené lojové koule je nenadchnou.

Obr.2

Obr.3

Sojka sice sedí na větvi a ne ve sněhu, ale zřejmě si k svému normálnímu oblečení přibrala ještě jednu péřovou bundu.

Obr.4

A tohohle kosa jednou někdo překřtil na „kosa ve vaťáku“

obr.5

I ten mlynařík se načechral a udělal ze sebe kuličku s ocáskem – ale hemží se pořád stejně.

obr.6

A nešťastné kachny marně pátrají, kam jim zmizelo to vodní zrcátku, v kterém se na podzim zhlížely.

obr.7

Ale protože tuší, že jaro přece jen někdy přijde, pokračuje bouřlivá výměna kačeřích názorů i na tom malém jezírku, co ještě zbylo mezi ledem…

obr.8

Už aby tu to jaro bylo!

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

26 reakcí na Fóglíci paní Katy

  1. Občan napsal:

    A místo skla/tekutých krystalů máte na monitoru rybí blánu, nebo modernější pergamen? 😆

    Ptakouni jsou śkvělí!
    „Naše“ divoké kachny, kdyby se nebály psů, tak by nejspíš hřadovaly rovnou na pultech v kuchyních. Ostatní havěť je poněkud slušněji vychovaná, a tak se spořádaně poflakuje kolem krmítek a sypacích míst a držkuje, kde se s tím gáblem couráme 😉

    OT
    Pane Bavore,
    z Borotína jsme vyrazili posla Emila!

    To se mi líbí

    • K-k. napsal:

      Jo, to znám – jdu lesoparkem s taškou krmení a nad hlavou mi poskakuje po větvích ta opeřená havěť a huláká, kde se flákám, když oni už mají dávno hlad! 😀 A opodál sedí straka, tváří se, že ji to vůbec nezajímá – a jen poodejdu, už se cpe! 😀
      A na monitoru mám rybí blánu – není nad klasiku! 😉

      To se mi líbí

  2. věra napsal:

    Katko, já jsem v tom nevině, byla jsem se mrknout na vaši minulou nabídku foteček, nicméně fotky na sněhu jsou krásné – fofrem se blíží vánoce a po sněhu ani památky (a vypadá to, že se nedočkáme ani po vánocích), takže připomínka, jak by to mělo teď venku vypadat, je k věci. Nejvíc se mi líbí kačer, co „čumí jako husa do flašky“ na ten led :-)..

    To se mi líbí

    • K-k. napsal:

      tak nevím, kdo to byl – rozhodně některá ze zdejších dam. Ale nápad to byl dobrý, tak si ho klidně přisvojte! Kačer je pěknej 😀 – když vono se mu ztratilo zrcátko! 😉

      To se mi líbí

  3. Hudec napsal:

    Sakra, vy máte ty ftáky vypasené.
    Je vidět, že na nich nešetříte. Na svetry a bundy to nesvádějte, to nefunguje. Vím to sám podle sebe 🙂 .

    To se mi líbí

  4. Miluše napsal:

    Paní Katko, přiznávám se, že prosba, zda byste poslala něco zasněženého, je z mojí staré hlavy. Občas, (ale jenom občas) mě něco dobrého napadne. 🙂
    Vaši foglíci jsou nádherní a ten sníh o vánocích máme takto, díky Vám, alespoň na skle.
    Ještě jednou děkuji za splněné přání. Jak je vidět, líbí se všem, kteří se chodí pro nedělní naladění podívat na Vaše obrázky.

    To se mi líbí

    • K-k. napsal:

      nevím, jak je ta hlava stará, ale funguje dobře! Výborný nápad to byl! 🙂
      A já jdu tahat těsto na štrůdl -držte palce, ať se povede. Na něj byla mistr nad mistry maminka, jenže ta už dávno není a synci loudějí „štrůdl, jako ho dělala babička“… tak to jdu zkusit. Naposled jsem ho dělala snad před třiceti lety! 😦

      To se mi líbí

  5. K-k. napsal:

    Právě se peče – takže je to napínavý! 😉

    To se mi líbí

  6. Petrpavel napsal:

    My jsme si ptáčky pěkně zprivatizovali. Tohle bylo v době, kdy jsme ještě vozili tři borovice a pak vybrali jednu domů a dvě na balkon :

    To se mi líbí

  7. K-k. napsal:

    v pondělí kolem deváté budu vědět, jestli je ten můj původní (byla to 22´´ ) opravitelný – a pokud ne, začnu to řešit. Ten současný je opravdu jen nouzovka na překlenutí pár dnů… A děkuju za info. 🙂

    To se mi líbí

  8. vonrammstein napsal:

    Vy musíte žít v nějaký bohatý zemi, že tam máte tak tlustý ptactvo! Lítá to eště? U nás se daj sejkorkám žebra počítat 🙂 Krásný úlovky.

    To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.