Světový den spotřebitelských práv
V Česku jdou media za ideálem mít možnost říct bez rizika cokoli. Jakoukoli kritiku obsahu odmítají jako útok na svobodu slova. Tu chtějí zničit ďáblové kolem Babiše a pomstychtivého Zemana.
Naši svobodu slova omezuje zákon, který označil dobu 48-89 za protiprávní. O té době nelze říct nic positivního. Hlídací pes české historie, tedy ÚSTR, pak dbá o to, aby se nám někdo nedomníval cosi nevhodného.
Jakýsi Farský má svobodu říct, že jsme prožili „40 let hnusu a destrukce“. Je chráněn oním zákonem a navíc poslaneckou imunitou. Prožil jsem v té době 30 let dospělého věku. Jemu bylo v roce 89 deset let a o životě věděl velké kulové. Vím, že nemá pravdu, ale nemohu s tím nic dělat.
Problém českých medií není v tom, že by nesměla něco říkat. Občan, pokud se o media vůbec zajímá, ale je proti stylu zvanému Radio Jerevan. Podaná informace je v podstatě pravdivá s tím rozdílem, že všechno bylo ve skutečnosti trochu a nebo úplně jinak.
Lze to ilustrovat na několika příkladech. Sobotka přinesl na Hrad demisi/nedemisi. Záznam události ukazuje setkání dvou bývalých přátel (oni se tak oslovovali v ČSSD). Hele, kámo, ukazuje Zeman holí, tamhle je mikrofon a pootoč si ho. Pak pronesli svoje projevy a když Sobotka skončil, Zeman řekl, že půjdou do vedlejší místnosti. Otočil se a vykročil. Sobotka, zjevně mimo protokol, ale začal znovu mluvit na mikrofon.
ČT dne 8.3. 2018 opakovala sestříhaný záběr, který začíná okamžikem, kdy již president vykročil směrem ke dveřím. Je to nefér, protože divák může (nebo dokonce má) nabýt dojem, že president je buran, který ponižuje Sobotku tím, že ho nevyslechne.
Dalším příkladem je interpretace rozsudku Slovenského nejvyššího soudu, který zrušil dva předcházející rozsudky nižších soudů, které původně rozhodly, že Babiš je v seznamech Stb neoprávněně.
A zase Jerevan: V zásadě je pravda, že Nejvyšší soud zrušil rozsudek. Nikoli ale kvůli tomu, že nižší soudy rozhodly špatně (osvobodily zločince). Soud toliko zjistil, že nižší soudy neměly případ projednávat, protože Institut paměti národa nemá odpovědnost za obsah registrů.
Protože NS nenaznačil, s kým by se Babiš vlastně měl soudit, vznikla situace, která je o to zapeklitější, že bývalí pracovníci StB jsou jako svědci důvěryhodní jen tehdy, když se to hodí. K tomu přistupuje i to, že po roce 1990 bylo několik tisíc svazků skartováno.
Presidentův inaugurační projev zmínil, že Zdeněk Bakala vlastní značnou část českých medií (Respekt, Hospodářské noviny, Aktuálně.cz, atd). A strhla se vlna protestů, že jde o útok na svobodu medií.
Je jistě možné, že náš milý krajan má zájem jen o krásu švýcarské krajiny a stav svých účtů, ale potíž je v tom, že jeho imperium má zcela jasný politický profil. Jeho novináři jsou častými hosty ČT. Jsou proti Babišovi a Zemanovi.
Kde je jejich investigativní činnost podle pravidla padni, komu padni? Agrofert je jistě časově náročné téma, ale není OKD rovněž obrovské téma? Svobodu médií ohrožují sami novináři. Příliš ochotně zpívají píseň chlebodárce. Idnes přinesla 9.3. 2018 článek „Ostraha zdravotnického zařízení selhala, bezdomovce vyhodila uklízečka“.
Pod ním je ještě několik dalších článků o tom, jak nás bezdomovci ohrožují. „Předstírají choroby a žijí v nemocnicích. Simulanti bez domova stojí miliony“.
Nesluší se ale kritizovat společnost, která ten anonymní lidský odpad vytváří. Vždyť se nám žije stále lépe. Proto to novináři nedělají. Neuživili by se.
Media dala politikům prostor k pláči o holokaustu a Letech. V ČT nedávno vystupoval jakýsi historik, který (patrně ve vlastním zájmu) vynechal období do prosince 1942, kdy se Lety na poslední půlrok své existence staly místem, kde byli koncentrováni cikáni před transportem do Osvětimi. Nebyl to koncentrační tábor ve smyslu toho podle definice vyhlazovacího. Staré-li Lety zašly, nové vzniknou. Budou zapotřebí pro ten lidský odpad. Nemůžeme přece všechno nechat na sedřených uklizečkách. A pak, proč se
stydět za to, co vzniklo z prvorepublikové tradice nakládání s lidmi, kteří se štítí práce a žijí bůhví jak.
Závěr příspěvku Jiřího Jírovce mne přinutil k drobnému dodatkovému zamyšlení. Právě dnes je neslavné výročí začátku okupace. Té okupace, která přinesla i ten tábor v Letech. A naši studentíci svolávají jakousi demonstraci k něčemu, o čem evidentně nemají ani páru. A jsou dokladem toho, jak se povedlo našim politikům i sdělovacím prostředkům vymazat nešťastné datum 15.března 1939 z paměti národa. Někdy mám pocit že se chystá obrat v chápání dnešního data. Ze dne poroby se snad má stát den záchrany demokracie?
A ještě jeden dost podivný fakt. Zatímco v Evropských zemích na západ a jih od nás se organizují pochody na protest proti islamizační politice, u nás organizují protesty lidé, kteří naopak migraci podporují. Budeme tedy opět osamělým ostrůvkem zakonzervovaného myšlení uprostřed revoluční Evropy?
V Praze bude dnes od 17 hodin na Hradčanském náměstí Shromáždění k připomenutí německé okupace a zrady Západu
https://www.facebook.com/events/526810577719528/
Pokud někdo můžete, přijďte.
To se mi líbíTo se mi líbí
Měl jsem noční, od půlnoci do 6:48 na objektivním a nestranném veřejnoprávním Radiožurnálu žádné připomenutí. Zřejmě těch cca 360.000 mrtvých z Protektorátu a Slovenského štátu zavražděných Němci v důsledku této marginální události není pro naši současnost tak podstatných.
To se mi líbíTo se mi líbí
večer si asi výjimečně pustím zprávy v naší vyvážené, objektivní a pravdomluvné čété.
Jsem zvědavej, kolik času bude věnováno březnu 39. A kolik těm majdanským hepeningů naší zlaté mládeže….
To se mi líbíTo se mi líbí
Ten transparent v pozadí vypovídá o lecčems. Fotka je z Brna. Tatáž sorta lidí dnes bojuje proti výsledku demokratických voleb.
To se mi líbíTo se mi líbí
ten „transparent“ vypovídá akorát o tom,že je to fotka z nádraží a že si s tou vaší fotkou dal někdo práci aby to nebylo poznat.
http://www.palba.cz/album/displayimage.php?pid=13158&fullsize=1
To se mi líbíTo se mi líbí
Je dobře, že jste to tomu „někomu“ překazil, dobrá práce.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ani vy jste nepochopila podstatu sdělení fotografie v souvislosti s dnešním děním. Nevadí, dám jinou z téže doby:
To je záběr z Prahy 15.3.1939
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale houby nepochopila, pane Bavore 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Vaše reakce na čtenáře svědčí o opaku.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jediné, co jsem nepochopila, je to, co tím chtěl čtenář říct.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ironie, pane Bavore. Příště raději se smajlíkem?
To se mi líbíTo se mi líbí
Tahle fotka už je správně. Protože na ní nejsou jen něm. vojáci. Ti co hajlujou, mohou být pražští Němci. Přihodím podobnou fotku z Brna, avšak jinou z Vodičkovy ulice (nevím je-li to ta na obrázku, koleje tam jsou).
Jinak to Bavorovo sdělení je otvírání otevřených dveří. SAMOZŘEJMĚ, že wehrmacht vítali i někteří Češi, hádá se o to snad někdo??
To se mi líbíTo se mi líbí
No nic. Zbytečné cokoli vysvětlovat.
To se mi líbíTo se mi líbí
Asi jste nepochopil, že sice jde o shodu náhod, ale v principu velice pravdivou. Je jasné, že ten nápis neměl s návštěvou nic společného. Ale záběr patří mezi ty „správně načasované“.
To se mi líbíTo se mi líbí
shoda náhod by to byla kdyby ta fotka byla alespoň celá.
ale takto?
výřez z fotky a ten váš komentář = HOAX.
To se mi líbíTo se mi líbí
Myslíte, že kdyby ta fotka byla celá, tak by to nebyl „správně načasovaný“ záběr? Ten nápis tam byl pořád a pořád není zcela jasné, k čemu se opravdu vztahuje. Skutečně to může být jen reklama dráhy nebo i jiné provozovny. Ale to je na vaše chápání asi příliš, že dnes je nějaké výročí a někteří „demonstranti“ ho buď ignorují nebo přímo znevažují. Asi jste měl jít mezi ty studenty a vykřikovat jejich hesla s nimi.
To se mi líbíTo se mi líbí
na nádraží se takový nápis s největší pravděpodobností bude vztahovat ke službám dráhy.
dozajista se ale nebude vztahovat k tomu co jste naznačil touto větou:
„Tatáž sorta lidí dnes bojuje proti výsledku demokratických voleb.“
to by ten nápis byl německy,kdyby ho tam vyvěsila „ta sorta“,bych řekl.
To se mi líbíTo se mi líbí
Byl jste si zamanifestovat?
To se mi líbíTo se mi líbí
Taky jsem se divil. Jde pravděpodobně o reklamu nějakého obchodu. Na fotkách z Vodičkovy ul. v Praze visí nad vojáky ve feldgrau přes ulici reklama na (tuším) švýcarské hodinky Movado.
Pošlu p. Bavorovi pár fotek k 15. březnu, snad je někam umístí, třeba do dnešní diskuse. Doufám, že zaujmou, nejsou už dnes moc známé. Pocházejí z Vachkovy Německé války. Ta je fotografiemi vyšperkovaná tak, že přitáhne i pozornost 8letého poválečného dítěte.
To se mi líbíTo se mi líbí
Slime, já jsem použil takové fotografie, které ukazují na to, že vždycky byly mezi námi ti, kteří byli buď blbí nebo navedení nebo i svině. Právě v souvislosti s tou manifestací na „obranu něčeho, o čem organizátoři nemají ani páru“. Jiných fotek bych také našel přehršel, ale vybral jsem úmyslně to, co jsem vybral. Asi jsem vás přecenil.
To se mi líbíTo se mi líbí
😀 Jak račte, blahorodí
To se mi líbíTo se mi líbí
Vachek, to bylo skvělé čtení. Jen nechápu, jak to tak rychle a kvalitně dal hned po válce dohromady.
To se mi líbíTo se mi líbí
To já taky ne. Právě uvedený citát z r 1946 je zjevně z francouzské diplomatické korespondence.
Fotky pošlu
To se mi líbíTo se mi líbí
Jedna poznámka k tomu slovenskému ústavnému súdu (ÚS) vo veci Babiša. Pôvodne o Babišovej nevine rozhodol najvyšší súd (NS), ale Ústav pamäti národa (ÚPN) sa obrátil na ÚS, lebo NS nevypočul námietky ÚPN, že bývalí ŠTB-áci neboli zbavení mlčanlivosti a teda ich svedectvo prehlasoval za neplatné. ÚPN sa teda dožadoval, že boli porušené jeho práva na spravodlivý proces pred súdom. ÚS mu dal za pravdu a preto zrušil pôvodný verdikt NS, to rozhodnutie, že nemá byť v tejto veci ani žalovaný, to bolo navrch.
Jeden z právnikov NS (nie som si istý menom) však kritizoval ÚS, že má právny chaos, lebo ÚPN je inštitúcia – štátna, a preto sa naň nemôže vzťahovať listina ľudských práv a slobôd, ktorá chráni individuálne práva.
Okrem toho, čo spomenul pán Jírovec, tak túto dobu zrejme tiež charakterizuje totálna dominancia formy nad obsahom.
To se mi líbíTo se mi líbí
Autorovi ode mě velká pochvala.
O médiích a jejich „vyváženosti“ by se dalo psát a diskutovat hodně dlouho.
Osobně se na ČT už pomalu nemohu koukat.
Myslím, že kdyby řekněme zítra přiletěli pověstní Marťani a začali mapovat historii, tak by 18.září 1938 (Mnichov), resp. 15.březen 1939 (okupace) a co následovalo (druhá republika, protektorát) byly drobné epizody proti odsunu („vyhnání“) Němců.
O „vyváženosti“ ČT nejvíce svědčí osoby, které si ČT zve jako odborné komentátory. Za všechny příklad z dneška. Přesně nevím, zda šlo o to zda vydat u nás zadrženého ruského hackera do USA nebo do Ruska nebo byla komentována situace týkající se otrávení špiona v GB, ale komentoval to jistý Votápek…….A podobnými analytiky a politology (rusobijci, zemanobijci, putinobijci, v současnosti „vyváženě“ i opatrnými trumpobijci :-)) se to v ČT jen hemží.
To se mi líbíTo se mi líbí
… jen pro pořádek, bobe, „Dohoda uzavřená mezi Německem, Spojeným královstvím, Francií a Itálií v Mnichově“ byla dojednána 29. září 1938 a podepsána 30. září 1938, nikoli tedy 18. září 1938
To se mi líbíTo se mi líbí
…já vím. Asi zapracoval šotek. Hloupá moje chyba.
Nebo možná těch Marťanů (?) 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Mýlíte se. To nebyli Marťani ani šotek. To byli Putinovi hekři. Zcela jistě.. 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
…nic se neděje, bobe, ten pořádek se týkal pouze případu, kdyby náhodou někdo z mladších k Bavorovi nakoukl, tak abychom ho nezblbli … asi tak nějak bych to viděl
To se mi líbíTo se mi líbí
Tady je i něco o médiích:
http://neviditelnypes.lidovky.cz/pravo-zakazou-se-vtipy-zakonem-dm9-/p_spolecnost.aspx?c=A180312_201637_p_spolecnost_wag
Dnes k tématu nic psát nebudu, musel bych používat Palivcův slovník, možná bych ho i trumfnul.
To se mi líbíTo se mi líbí
No a co je na Palivcovi tak strašného ?
Josef PALIVEC
* 7. 10. 1886, Zbirov (dnes Zbiroh)
† 30. 1. 1975, Praha
Básník, esejista, překladatel
Jeho otec byl kočím u dvora zbirožského zámku na samotě Švabín. Látku primy gymnázia se Palivec učil v břevnovském klášteře, kde bydlel jako vokalista; gymnázium pak od roku 1899 studoval v Rokycanech a od 1904 v Plzni. V septimě však byl kvůli studentskému časopisu Hemeis, který zde řídil, vyloučen a roku 1905 odešel do Prahy. Půl roku dělal písaře Jaroslavu Vrchlickému a na jeho přímluvu byl přijat na Akademické gymnázium. Od 1906 však místo studia pracoval postupně v redakcích listů Venkov, Den a Tábor; 1913 řídil v Berouně týdeník Kruh, poté opět v Praze redigoval krátce obrázkový časopis Svět a odborný časopis Svět zvířat. Protože se nehlásil k náhradním vojenským cvičením, byl při mobilizaci 1914 zaznamenán jako dezertér a poslán na frontu v Srbsku. Ještě téhož roku byl těžce raněn a po více než ročním léčení pracoval od roku 1916 v pražské odbočce rakouské informační kanceláře Korburo (tj. K. k. Korespondenzbureau, tajná úřední rozhodnutí přitom předával Národnímu výboru), od listopadu 1918 na tiskovém prezidiu ministerské rady. Po jednoletém externím studiu maturoval roku 1918 na vinohradském reálném gymnáziu a nechal se zapsat na pražskou Právnickou fakultu. V roce 1919 byl ministerstvem zahraničí vyslán nejprve do Ženevy (založil tu úřad pro spolupráci se Společností národů) a pak až do roku 1930 pracoval v Paříži jako tajemník, legační rada a konečně první tajemník čs. vyslanectví, pečující o kulturní propagaci.
To se mi líbíTo se mi líbí
pan Hudec měl na mysli Pepíkova bráchu
To se mi líbíTo se mi líbí
No já jsem se na tom čoklu co není vidět docela pobavila. Aston u úvodníku kotrmelcově perlil, Ale zase podle tamní diskuze tak nějak nevím, jestli nebyl jako jeden tunější/ironie tož nevím
To se mi líbíTo se mi líbí
Takže „svobodná média“ připomínají, že je dnes Mezinárodní den proti policejní brutalitě.
Takže jinak se 15.3. v naší historii podle většiny médií (čest výjimkám) nic nestalo. Tak si vybavuji, jak jsme poučováni třeba v souvislosti s 28.2., že kdo si nepřipomíná historii, že si jí zopakuje…
Doufám jen, že to nebude platit o 15.3.
Mimochodem, dnes budou stávkovat na základě výzvy studentů DAMU studenti středních a vysokých škol, Ale jen, když to povolí vedení školy.
Tak si kladu několik otázek.
Kolik ředitelů škol tu stávku nepovolí?
Kolik studentů se stávky, pokud bude škola stávkovat nezúčastní ?
Pokud to všude povolí a všichni se zúčastní, tak to znamená, že jsou všichni jednotní (to už jsme taky kdysi byli /při volbách…)?
Mýlím se, když mi to připomíná dobu před r. 1989, kdy jsme se masově účastnili všelijakých akcí?
To se mi líbíTo se mi líbí
Tehdy byla oblíbenou disciplínou tzv. sublimace. Spočívala v promíchání jednotlivých řadů už na shromaždišti takže organizátoři ztratili přehled kdo tam je a následném přesunu k nejbližší vhodné (dostatečně za rohem) pípě.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jako každé ráno jsem prolistoval všech pět hlavních deníků. O 15.3.1939 jsem nikde neobjevil ani ťuk.
To se mi líbíTo se mi líbí
Možno vás zaujme, že ani na Slovenskej strane ani ťuk. Ešte pred pár rokmi sa 14. 3. pripomínal až so slávou ako vznik prvej Slovenskej republiky a teraz nič. My si to však môžeme vysvetliť tým, že Fico podával demisiu a mnohých to náramne vzrušuje.
To se mi líbíTo se mi líbí
Když už je nevzrušují ženy…
To se mi líbíTo se mi líbí
Nemôžem to teraz nájsť, ale videl som po ohlásení správy, že Fico podá demisiu a koalícia dovládne do riadnych volieb trefný obrázok chlapa s ovisnutými kútikmi úst a pod tým: „Ten pocit, keď ti žena zabuchne dvere od spálne hneď potom, čo si si dal viagru.“
To se mi líbíTo se mi líbí
Já zase prolezl nějaké vedlejší (proruské .-) ) a našel tuhle pozvánku:
http://www.halonoviny.cz/articles/view/47296139
To se mi líbíTo se mi líbí
15. březen byl taky jistým obratu v politice appeasementu.
Nejprve pár citací z depeší jednoho přesvědčeného anti-appeasera, franc. velvyslance v Berlíně Roberta Coulondra (citováno podle Vachka).
„13. 3. Coulondre telegrafuje: Osud Čech a Moravy je již zpečetěn. Divise dostaly rozkaz k pochodu…
14.3 C. telegrafuje, že Henderson se dozvěděl na zahraničním úřadu, že Německo pokládá Tisovu vládu za jedinou legální a že akce pražské vlády proti ní, považují se za neústavní…
Nejlépe vystihl Coulondre události ve zprávě své vládě – dokonalé to studii a ukázce plastického umění popisného i analytického – poslané již 16. března. Napsal mj.
Události, které dospěly s drtivou rychlostí k tomuto rozuzlení jsou typické pro mentalitu a methodu hitlerovských vůdců. Přinášejí poučení a praktické závěry, jež musí bez odkladů vyvoditi všechny státy, dbalé své bezpečnosti a nezávislosti tváří v tvář Německu, svými úspěchy opojenému. Operace, jejíž obětí se právě stalo Československo, obsahuje v míře ještě větší než předchozí násilné činy nacistů specifické známky hitlerovských podniků: cynismus a perfidnost v rozvrhu, tajuplnost v přípravě a surovost v provedení.
Bystrovidný Francouz uvádí svému šéfovi na paměť, jak Němci docílili v Mnichově lstivými manévry, mezi nimiž nechybělo přesvědčování, že nechtějí přivtělit k Říši živly jiných národů, toho, že pražská vláda postoupila jim území převážně německá.
Coulondre pak pokračuje touto doslovně ničivou kritikou:
Arci dnes již se nemluví o oddělení Čechů od Němců. Docela obracejíc, Německo obnovuje německo-český amalgam, ač loni v září prohlašovalo jeho složky za neslučitelné…
Trhajíc jedním pohybem jak mnichovskou dohodu, tak vídeňskou arbitráž, znovu dokázalo, že jeho politika se řídí toliko jednou zásadou: zásadou číhati na vhodnou chvíli a chopiti se kořisti, je-li na dosah.
Je jen malý rozdíl mezi touto morálkou a morálkou společnosti gangsterů a divochů z džungle.
“ (konec Vachkova citátu)
To se mi líbíTo se mi líbí
Velmi zajímavé, díky!
Já si snad toho Vachka budu muset sehnat. O Robertu C. jsem v životě neslyšel, a ve franc. Wikipedii je toho málo. Kde se o něm lze něco dozvědět?
To se mi líbíTo se mi líbí
No, Coulondre je dnes málo známý (jako mnoho skromných, nepompézních lidí).
Byl to ale tvrdý bojovník proti fašismu, od počátku a důsledný (což sotva můžete říct třeba o Churchillovi). Podobně jako jeho ministr Louis Barthou. Později (B. jak víte v r. 34 zavraždili ustašovci) se snažil o totéž jako on, totiž o tzv. Východní pakt, tedy o skutečně funkční spojenectví Fra s SSSR (původně – v Barth. projektu byly i další státy).
C. byl totiž před Berlínem velvyslancem v Moskvě.
Nejlepší, pokud neseženete jeho paměti (ve francouzštině) je 18. kap. v monografii The Diplomats 1919-39 od Craiga a Gilberta, která je věnována Robertu Coulondrovi, a která jmenuje se příznačně Hlas [volajícího] v poušti.
https://books.google.cz/books?id=fgpbNGyElF4C&pg=PA555&lpg=PA555&dq=coulondre+robert+voice&source=bl&ots=OygdYlQK0S&sig=p6W81xjxMeysbjSMw6C3FQpyOtg&hl=cs&sa=X&ved=0ahUKEwi8t_ecvPDZAhXEKJoKHVnYDCgQ6AEIJzAA#v=onepage&q=coulondre%20robert%20voice&f=true
Bohužel je to neúplný náhled, a k tomu ve formátu, který nestáhnete, ani nevytisknete. (Kdybyste to uměl, dejte vědět, knihu jsem sice četl, ale je to už dávno; je v knihovně MZV). V náhledu tak chybí klíčové strany, mj. jak se víceméně na vlastní pěst pokoušel proniknout ke Stalinovi a získat ho pro větší koop proti Hitlerovi.
V závěru (str. 578) vidíte hodnocení autorů. Neobyčejně jasně viděl nebezpečí a předvídal i jak to dopadne, ale „chtělo by to nadlidskou chladnost, aby se [svými činy] nepokusil uniknout své vlastní prognóze“.
Snad byla jeho odhodlanost dána tím, že pocházel z hugenotské rodiny. Byl to podle všeho typický „niterně řízený“ člověk. Plus francouzská racionálnost myšlení (o které dnes všichni pochybujou.. 🙂 )
To se mi líbíTo se mi líbí
PS. Vzpomínám si, že jsem o Coul. a dvou dalších „diplomatistech“ začal psát pár stran, jako přílohu k reportáži z výletu do Berchtesgadenských Alp, kterou jsem psal pro kamarády. Kde vám jména jako François-Poncet naskakujou automaticky. (Ten na Orlím hnízdě byl, na rozdíl od svého nástupce Coulondra).
K té příloze mě vyprovokoval Moskyt, jenže než jsem to dopsal, Karla už nebylo, tak to zůstalo v polotovaru.
Mohu poslat, chcete-li, jen si řekněte p. Bavorovi o můj mail.
Arivederci, za oknem sněží, inu, blíží se jaro
To se mi líbíTo se mi líbí
Slime, díky moc. Je vidět, že jste v mezinárodní politice profík!
Jedeme ráno na lyže, ale zanedlouho budu v Londýně a zkusím se po knížce podívat u Foylese. Docela mě obsah zaujal, a je tam ještě jedno jméno, které mě zajímá.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jo Londýn bych si taky dal.. možná ale až v půlce dubna. Ale dneska se nemůžete na počasí spolehnout. Určitě nezapomeňte zajít k Fortnumovi na čaj. Doporučil bych jejich ochutnávací sadu, Lapsan Souchong si jinde tak nevychutnáte. Máte-li s sebou společnici, jistě si to užije…
A ovšem, je-li čas, tak pro chlapa je IWM
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak s dovolením ještě kousek.
15. březen, 17. březen, 31. březen
15. 3.
Chamberlain dopoledne na zasedání vlády bagatelizoval události v Praze, proti kritice ministra války Hore-Belishy. Odpoledne „neakci“ Británie hájil v parlamentu předvídatelně
tím, že záruky, které Británie dala 2. republice v Mnichově, zanikly 14. spolu s koncem Československa, osamostatněním Slovenska.
17. 3. ale došlo ke změně. V odpoledním vlaku do rodného Birminghamu, kde měl večer řečnit, prý PM odložil napsaný projev a začal psát nový. Ten bývá označován za konec appeasementu.
„Události nás musí podnítit, abychom se sami sebe ptali: Je to konec starého dobrodružství, či počátek nového? Je to poslední útok na malý stát, nebo budou následovat další? Je to ve skutečnosti krok, směřující k pokusu o světové panství pomocí násilí?“ Není přesně známo, co Ch. vedlo ke změně rétoriky, možná pověsti, že Němci se chystají obsadit Rumunsko. Spíš než o konec appeasementu jde spíš o začátek jeho konce.
31.3. už následuje ČIN. Britská vláda dává Polsku záruky proti agresi.
Mnozí to ovšem později kritizují jako bianco šek. A polské vedení to vskutku posílí v nereálném sebevědomí, kdy odmítají vůbec jednat se SSSR. Postoj Poláků je těžko k pochopení (zvlášť zpětně), ale oni asi opravdu z vítězství nad RA v r. 1920 čerpali přesvědčení, že si poradí i s Němci. A samozřejmě nadhodnotili pomoc Francouzů.
To se mi líbíTo se mi líbí
PS – vnuk studující VŠB pravil – „u nás na fakultě nemáme na blbosti čas, my se musíme učit – to blbnou jen ti vypatlanci ze sociálních věd“.
To se mi líbíTo se mi líbí
osvícenej kluk
docela by mě zajímalo, jaké mezi VŠ studenty je skutečné procento těch, kteří z vlastního přesvědčení (ne pod vlivem „musím být in“, „co by tomu řekl…“ zastávají názory typu „Zeman likviduje svobodu slova“ a tak musejí vlastním tělem bránit tu ubohou pravdomluvnou televizi
To se mi líbíTo se mi líbí
To je dobrý.
Teď u mě byl nejstarší vnuk (I. ročník Fakulty zdravotnických studií/fyzioterapeut) – něco potřeboval, to je jasné 🙂 . Tak jsem se ho zeptal co demonstrace a stávky u nich na univerzitě. Chvilku na mě vyjeveně zíral a pak: „Jo, aha. Ne, dědo, to není nic pro nás.“
Šel na odpolední přednášku.
To se mi líbíTo se mi líbí
Mluvila jsem se studentem FELu na ČVUT, prý na to nemají čas na takové kraviny. Cituji doslova.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jeno čtení:
http://www.noveslovo.sk/c/Svet_ve_stinu_militarizace_Jak_z_toho_ven
To se mi líbíTo se mi líbí
Kdo mi to žere písmenka??
To se mi líbíTo se mi líbí
Před autorem článku hluboký mojí hlavy koření! K obsahu výplodů ČT se vyjadřovat nebudu, – nesleduju ji, protože řečeno slovy (tuším) Eulálie Čubičkové ze Zvonokos – „je to učiněná hrůza“. Pravda je, že v Praze nejde vůbec o svobodu médiíí ani policejní stát – stejně jako v Bratislavě nejde o zastřelenýho novináře a jeho partnerku. Jde nejspíš o nastolení nejvyšší formy demokracie, kdy svoboda je to, co chceme my tady v dívadle, na fakultě nebo v kavárně… – a co je do toho „nevzdělaný a přitroublý“ mlčící (zatím) většině. ..jestliže to navíc „financuje“ onen svraštělý stařík s maďarským příjmením, kterej s tím samozřejmě má spoolečný jen to příjmení a ksicht…. Potěšila mě zmínka o poslanci Farským. Předevčírem mi přátelé – shodou okolností z městyse, kde dříve vládl a který láskyplně nazývají „město mlh a pohřebního ruchu“ vyprávěli, že byl ještě docela snesitelnej jako starosta – ale jakmile vlezl do parlamentu, zblbnul totálně… Asi tam budou mít nějakou zvláštní vodu, nebo co. Upřímně se přiznám, že z toho, co se děje a co trefně popisuje autor i diskutující, je mi zle, nedobře, jestliže dohlížím následky….
To se mi líbíTo se mi líbí
být v dlouhodobě v těsné blízkosti něčeho takovýho bosse, jako je Kalousek, tak ani špatnou vodu nepotřebujete
To se mi líbíTo se mi líbí
TECHNICKÁ.
Jen na okraj článku, vzpomněl jsem si při zmínce o Rádiu Jerevan (rusky to je spíš armjanskoe radio), že nevím proč se mu tak vlastně říkalo, když obsah je příkladem velmi sardonického ruského, možná sovětského humoru?
Předpokládám, že to má být narážka na to, že Arméni jsou považováni za šejdíře, lháře, vykutálence atd. Něco jako Kréťané ve Středomoří. Nevíte někdo, je-li to opravdu tak, že ironie je i ve výběru názvu?
PS. Před časem jsem slyšel interview s jednou studentkou, která studovala v Rusku (snad cizinkou)
a ona si myslela, že to bylo opravdové rádio v Arménii. 🙂
Taky jsem před časem slyšel v rozhlase vzácný záznam, kde Aram Chačaturjan zpíval (snad na nějaké recepci) píseň Rodný Jerevan, kterou si mnozí jistě pamatujete z dřívějška. Má zvláštní melodiku; našel jsem jenom tohle. Autora písně neznají ani lidé pod klipem
To se mi líbíTo se mi líbí
Možno ako indícia poslúži tento citát z pamätí generála Šnejdárka: „Bylo nutno obelstít pohaněče velbloudů, což je v Orientě považováno za věc nesnadnější, než obelstít Řeka nebo Arména.“
To se mi líbíTo se mi líbí
Ono s těmi Armény je to přibližně tak jak píšete (alespoň v běžný ruský komunikaci). Existuje tam stupnice: 1Armén = 2Tataři= 3Židé, což je vypovídající. Moje osobní zkušenost s tím není v rozporu. Jsou velmi šikovní a stejně jako Židé mají velmi silnou diasporu v zahraničí. Mají i vlastní katolickou církev, svého papeže (měl jsem kdysi možnost se s ním krátce setkat). Velmi příjemní, přátelští lidé, nicméně při jednání s nimi netřeba polevovat v pozornosti…:-)
To se mi líbíTo se mi líbí
Děkuji, p. Hrochu i Navajo. Rád bych věděl o těch národnostních věcech víc. Nechtěli byste někdy něco takového napsat?
Takže Kréťané Střední Asie. („Všichni Kréťané jsou lháři.“ prohlásil jednou ráno Kréťan Epimenidés
A to co k tomu říká wiki je jiná varianta našeho příkladu: ¨
„Vzato historicky, Epimenidovi šlo v jeho době mnohem spíše o kritiku spoluobčanů než o logický paradox. Viz nejstarší dochovaný, novozákonní doklad: Jeden z nich, jejich vlastní prorok, řekl: „Kréťané jsou vždycky lháři, zlé šelmy, břicha líná.“ (List Titovi, I, 12–13.)“ )
Jeden jerevanský z Wiki: Je dobré spát s otevřeným oknem?
Ano, ale se ženou je to lepší..
Na wiki jsem našel i zajímavou kategorizaci ruského humoru, Jerevan tam ale není.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_jokes
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Vzpomněla jsem si na jeden vtip z Radio Jerevan:
„V radio Jerevan polučili vopros: „Kak uničtožatˇgryzunov. Radio Jerevan otvečaet: Vo pervych – ne skažem gryzun a Gruzin. Vo vtorych: vsjemi sredstvami. 🙂
Pozn. gryzun = hryzec
To se mi líbíTo se mi líbí
No oni Arméni neměli problémy ani tak s Gruzíny (ti jim kdysi doslova zachránili kůži), jako spíš s Azerbajdžánci – a ta animozita trvá. Jsou tam starý křivdy, územní spory, atd. Já věřím tomu, že oni sami by byli schopni is ty věci vyřídit, svý hisorický zájmy v tom regionu díky minám položeným kdysi „mlžnýmu Albionu) „mají i Turecko a Irán – (nedávno se podařilo Putinovi je „srovnat“), ale pořád do toho šťouchají soudruzi za vodou – tedy pindosové…
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak tohle je plakát pro dnešní stávku studentů:
https:// s17.postimg.org/ke1nmwben/ELE71f758_stvka.jpg
a stejně zaťatá pěst se objevila před cca 70 lety:
https:// s17.postimg.org/n9equ3n7z/voltekomunisty.jpg
Dala jsem za http:// dvě mezery, aby tu na nás plakáty nezíraly, můžete se na ně podívat odjinud. Ta zaťatá pěst, pořád to samé.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tahle stránka se mi objevile s tím stávkovým plakátem 🤔
https://postimg.org/image/9eggbakzf/
To se mi líbíTo se mi líbí
kam se hrabe zaťatá pěst dělnické třídy….
To se mi líbíTo se mi líbí
Celý ten problém okolo ČT evidentně spočívá v neschopnosti současné vlády na čele s Babišem udělat si pořádek s jedním zaměstnancem.
Naprosto evidentně je hospodaření ČT v nepořádku, protože ČT nezveřejní v registru smluv smlouvy s dodavateli, v plném znění a bez začerňování, týkající se výroby všech seriálů, filmů, nákupů hotových pořadů ze zahraničí i tuzemska a nákupů sportovního obsahu a smluv s cestovními kancelářemi.Je toho opravdu celá řada co by měla veřejnoprávní ČT o těch 7 miliardách zveřejnit.
Zde je možné si vypůjčit slova Jaromíra Soukupa s jeho právnickým vzděláním a platnou licenci daňového poradce který prohlásil :
„Co jednotlivé položky tvoří, ví v současnosti pouze a jen pan Dvořák.“ Tedy nic co se nějak týká svobody slova.
To že úroveň zpravodajství je zcela evidentně manipulační a jednostranná, nemá s hospodařením ČT nic společného.Nevyváženost a manipulační obsah nechť si řeší ona rada ale hospodaření ČT nechť je věcí jasnou a veřejnou neboť ČT není žádná rozvědka a její hospodaření tudíž nepodléhá utajení.
To naprosto úžasné je, že koncesionáři o hospodaření ČT nemají ani páru a super Babiš, který nám všem vyprávěl o tom, jak prý řídil firmu – > zcela beze studu a okamžitě strčil hlavu do písku a nevydí a neslyší.
Ta otázka je bezesporu lehce řešitelná a to, že ČT bude spadat pod NKÚ a je to.
No a proto na to NKÚ :
Hospodaření České televize s jejím vlastním majetkem nemá charakter hospodaření se státním majetkem, a proto na něj nelze vztáhnout působnost NKÚ ke kontrole hospodaření s tímto majetkem. (www.nku.cz)
Naprosto logická a jednoduchá věc která má zabezpečit jasnou srozumitelnou kontrolu nad veřejnými fin.prostředky prostě v případě ČT nebyla,není a nebude.
Protože proč no protože :
https://zpravy.idnes.cz/senat-odmitl-rozsirit-pravomoci-nku-dv6-/domaci.aspx?c=A160526_141405_domaci_jj
Proto :
V pořadu „Úlohy pro veřejnoprávní media“; Dotaz diváků :
„Pokud veřejnoprávní BBC musí uvádět honoráře svých moderátorů a zaměstnanců, tak proč Česká televize tyto údaje odmítá poskytnout? Takto chápete v ČT demokracii, abyste mohli hlavně demokraticky a svobodně rozkrádat a tunelovat peníze daňových poplatníků?“
Šéf ČT si s odpovědí poradil udivujícím způsobem: „Já si nejsem jist, že česká společnost je na takovou situaci připravena.“
Více k tomu, v jakém smyslu je společnost nepřipravena na sdělení, jak jsou z koncesionářských poplatků placení její zaměstnanci na Kavčích horách, však neuvedl a uvádět nebude.
Zde se prostě nejedná o svobodu slova ale jedná se o svobodu pro Petra Dořáka a další z jeho týmu :
http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/lide/management/vedeni-ceske-televize/
To se mi líbíTo se mi líbí
Já bych tak suma sumárum. Zásadní problém s ČT je štít !veřejnoprávnosti“ . Tedy tak jak si to vysvětlují oni. Po socialisticku přijímat peníze a po kapitalisticku si dělat co chtějí a ty peníze spotřebovávat bez jakékoliv kontroly a omezení. Kdyby toho nebylo, bylo by možné je žalovat – ale se štítem veřejnoprávnosti a zaštítění dalšími dvěma radami – patrně dobře placenými nikdo nemá šanci. Vždycky se z toho vítězně vykroutí. Bohužel….
A přitom abych byla upřímná – i na té Nově či Primě se spousty věcí dozvíte rychleji a líp než od nich. Nevím proč Barrandov dělá co dělá, doufám, že jako právník ví co dělá, ale konečně se ČT řádění dostává do vědomí veřejnosti a dle reakcí v diskuzích a ozvěnách tak snad……
To se mi líbíTo se mi líbí
Měl jsem (vlastně mám pořád, ale dlouho jsem ho neviděl) kamaráda fotografa z jednoho deníku, náramného srandistu. Ten vždycky říkal, že nejlepší je dělat noviny, které nikdy nevyjdou. To jsem si jako rozhlasák transformoval do „nejlepší je dělat rádio, které nikdo neposlouchá“.
Zdá se, že ČT to postupně chce dotáhnout k dokonalosti: „Televize, na kterou se nikdo nedívá“.
Kdo by čekal, že se nemožné může stát (skoro) skutkem.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak já se musím přiznat, že na rozdíl od pana Soukupa (nebrat doslova) je mi jedno, jak ČT hospodaří, ale není mi sakra jedno, že ze mě dělají blbce, když si tam zvou takové týpky jako Votápka, Švece…,
Já se s tím popasuji, ale někomu, navzdory tomu, že ty komentáře jsou úplně stupidní, to může vymýt mozek
To se mi líbíTo se mi líbí
No jo Bobe, ale za vším jsou many many. Kdyby byli odměňováni za výkon, tedy za to kolik lidí se dívá – bylo by to jináč. Nevyrostli by do takové nadřazenosti. Bohužel- všude se platí jen až to co si objednám a spotřebuji – tak proč ne i v ČT. Aby si udrželi příjem museli by být sakra objektivní. Nechápu, proč při těch příjmech už dávno v době počítačů – nezavedli platby podle sledování, Vždyť i za dávna na západě v hotelích měli u bedny pošitadla a kdo ji použil platil. Tak proč by to nešlo i u nás. \navíc další „placené“ existují už léta a nezkrachovali… tak proč Navíc při tom systému by bylo krásně vidět – kolikže lidí je vlastně sleduje – jaká je sledovanost a čeho.
To se mi líbíTo se mi líbí
No jo, jenže bedna v hotelu je obvykle napojená na hotelový rozvod signálu a ten vám mohou vypínat a zapínat dle libosti. Ale pokud máte dostupné (nekódované) terestrické vysílání, k zachycení vám stačí vhodný kus dvoulinky a pár běžně dostupných součástek za něco málo peněz. V hotelu si vlastní antény nikdo bastlit nebude, ale doma?
(Kdysi na vojně nám soudruzi zkoušeli zablokovat příjem západních tv – a taky marně. 🙂 )
To se mi líbíTo se mi líbí
No jo, ale tenkrát nebyly počítače a net. Vše šlo jen mechanickyx. A když takhle mohou fungovat banky a bankovní automaty – proč ne i tohle. Jak pak to dělají ty_satelitní? co se jim platí za sledování. Technika už na to je tak proč by to nešlo?.
To se mi líbíTo se mi líbí
Satelitní vysílání jsou jiné frekvence – běžný tv přijímač je ani „nevidí“, natož aby je zvládal zpracovat – takže buď by musela TV mít satelitní tuner nebo potřebujete externí přijímač. Pro příjem potřebujete také přesně zaměřenou anténu (parabolu) a konvertor, který signál v GHz převede na nižší frekvence, které už lze přenášet po koaxiálu a zpracovat přijímačem. A nakonec, většina z těch zajímavých pořadů ze satelitu je vysílaná kódovaně ( dokonce i ČT ) a bez dekódovací karty z toho ani správný přijímač nevytáhne nic použitelného – důvodem tohoto opatření je regionální omezení vysílacích práv na pořady pouze na určitou zemi.
Logicky by tedy muselo vysílat kódovaně i terestricky – a tohle opravdu nechcete. Je to další zdroj problémů a další krám, který se může pokazit. (A může sloužit jako páka pro pravidelné pořizování nových přijímačů.) Každá tv a každý přijímač by musel mít vlastní dekódovací kartu – nebo spíš více karet, protože vysílatelé by se (nejspíš díky Nově) asi na jedné nedohodli – takže si představte něco jako SerPo ala Skylink x minimálně 3 x počet přijímačů… .
A jestli vás napadlo převést vysílání na internet: pokaždé, když ČT vysílala něco atraktivního (olympiádu, naše na MS v hokeji,..), docházelo k záhadným poruchám, výpadkům a sek- sek- sek- sek- sekání. Prý útok nějakých hekrů. 😀 To víte, Putin nikdy nespí!
To se mi líbíTo se mi líbí
rozpočet čété je tuším kolem 8 miliard, hmmm jestli se nepletu opticky to vypadá takto 8 000 000 000,-
Za to produkují z padesáti procent archiv, tendenční zpravodajství a ještě tendenčnější publicistiku, druhořadý sport, protože ten prvořadý je pro ně moc drahý, sem tam něco pro děti a slabomyslné seriály donekonečna omílané. Za 8 mld….
Rozpočet skoro čtyřsetisícového Brna je necelých 12 mld
To se mi líbíTo se mi líbí
Včera Soukup byl obzvlášť výživný. Člověk nemá možnost si někde zjišťovat, jak je provázaná televize na Krkavčích horách s Bakalovým impériem a jiné křivárny toho molochu, který si, z mě neznámého důvodu, říká ČT. Generální Soukup je právník, tak doufám, že nešlápne vedle, protože na jeho chybný krok čekají všichni ti Svěráci a podobná svoloč pověšená na bezedném měšci našich poplatků. A také by si měl dát pozor, aby neuklouzl na schodech. Náhoda je prevít.
To se mi líbíTo se mi líbí
možná by to chtělo nějakou demonstraci – „Soukupa nedáme“
Přece je to novinář a tedy strážce demokracie….
To se mi líbíTo se mi líbí
No, novinář to sice je, ale ne ten jejich. Pro něho platí jiná pravidla.
To se mi líbíTo se mi líbí
Rýchle OT zo Slovenska:
– Bugárov Most-Híd prijal vývoj jednotne. Všetci poslanci podporia novú vládu, ale Žitňanská v nej nebude a Šebej odmieta situáciu zatiaľ komentovať.Zrejme Bugár umravnil svoje slovenské krídlo niečím veľmi tvrdým.
– Bugár sa už stretol s Kiskom a ten vraj prijme Ficove podmienky.
– Je ohlásené, že na poludnie Fico prijme demisiu.
– Opozícia vyhlásila, že jej Ficova demisia nestačí a v piatok budú pokračovať protesty na námestiach.
– Na 21. 3. je zvolaná demonštrácia na podporu Fica na Hodžove námestie.
– Kotlebovci prehlásili, že sa v tomto období chovajú konštruktívne a napriek tomu ich všetky médiá ignorujú, hoci dávajú priestor marginálnym mimoparlamentným subjektom. Od apríla rozbiehajú vlastné médium – rádio Naše Slovensko. V skutočnosti práve Kotlebovci sú faktor, kvôli ktorému je opozícia v NR bezmocná, neschopná dosiahnuť väčšinu, a ostávajú jej len protesty na ulici.
(Žeby predsa majdan?)
To se mi líbíTo se mi líbí
Ešte dodatok – prvý prieskum volebných preferencií (brať so značnou rezervou): voľby by vyhral Fico s asi 20 %, niektoré opozičné strany by si mohli máličko prilepšiť, ale vyzeralo by to na pat bez možnosti zostaviť vládu pre nikoho.
To se mi líbíTo se mi líbí
koukám, že jsme fakt bratři
u nás je to jak přes kopírák
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Tak potěšte duši muzikou, z jedné malé rozhlasové stanice:
http://www.the1920snetwork.com/
Není to country ale hodně jazzu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Když už je tu řeč o ČT, tak přidám dvě technické poznámky:
ČT dostala přidělené kmitočty pro síť vysílačů DVB-T2, na většině z nich by měla začít od 29.3. 2018, což je prakticky za chvíli. .
a Kavčí hory změnily názor, místo Déčka a Artu v DVB-T předčasně vypnou ČT Sport.
To se mi líbíTo se mi líbí
Logicky – práva ke sportovním přenosům dost stojí zvlášť mezinárodní… české stejně skoro nic nepřenáší. Many many jsou potřeba pro vlastní podporovatele/ né- říznuté uměním.
To se mi líbíTo se mi líbí
Fico končí. Pellegrini?
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/466261-fico-konci-dnes-poda-demisi.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Pellegrini sa ku Kiskovi vydal s Ficovou demisiou a 79 podpismi poslancov, ktorí podporia novú vládu. (76 stačí)
To se mi líbíTo se mi líbí
Musím říct že Vám vůbec nezávidím. Kousek jsem viděla na 24 , opravdu jen kousek, protože koukajíc se na něj se mi vybavil Viliam Široký – čert ví proč , ale ta možnost tlačítka bleskově zapracovala. Ach jo….
To se mi líbíTo se mi líbí
Pellegriny? Kurnik, není to taky italský mafián?
To se mi líbíTo se mi líbí
OT: Urozený pane, poštovní holub vám ťuká na okno! 😉
To se mi líbíTo se mi líbí
Slovensko – update:
Na 13:00 je ohlásená návšteva Petra Pellegriniho u prezidenta Kisku, po návšteve bude brífing.
Pellegrini pravdepodobne bude nový premiér.
To se mi líbíTo se mi líbí
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Nejhorsi-svinstva-Robert-Fico-sedel-na-dvou-tak-vysokych-zidlich-az-padnul-ne-na-zadek-ale-rovnou-na-hubu-Zasadni-informace-o-premierovi-Slovenska-528122 – Pavel Fendek
To se mi líbíTo se mi líbí
Slovensko: o 14:30 majú prísť ku Kiskovi spoločne Pellegrini s Ficom, zrejme Fico podá demisiu a zároveň Kiska poverí Pellegriniho zostavením vlády.
V Pravde uverejnili údajný Kiskov komentár, že to možno „ľudí“ neuspokojí a budú pokračovať v protestoch. (Fakt štátnické gesto. Tým sa Kiska sám odsunul do roly štatistu.)
To se mi líbíTo se mi líbí
Omlouvám se, ale u canise lupuse je dnes docela zajímavý článek o současném dění na Slovensku, to, co píše, zní docela rozumně. Mrknete se tam a zhodnotíte to? Zajímal by mě Váš názor.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ako text na zamyslenie je to dobrý rozbor. Ten Ficov ťah aj u nás niektorí komentátori hodnitili ako politicky geniálny a Kiska už zo situácie namá možnosť vyjsť bez poškvrny. Buď „zradí“ protestujúcich, alebo vyslovene pôjde proti ústave. Ale aj tú „zradu“ mohol urobiť elegantne a štátnicky, ale odflinkal to.
Tie čísla z prieskumu by som ešte nabral absolútne. Robila to agentúra, ktorá má často vychýlené odhady v prospech mainstreamu, čo však podtrhuje odhad autora, že opozícia si akciami posledných týždňov veľmi nepomohla, len prehĺbila priepasť medzi sebou a koalíciou, ale nezískala nič. Nové subjekty, ktoré sa chystajú do volieb, opozíciu ešte viac rozdrobia. Tiež predpokladám, že Kotlebovci mierne posilnia.
To se mi líbíTo se mi líbí
Děkuji.
Otázka teď zní, jestli Kiskovi bude nějaká ta poskvrna navíc vadit. Obávám se, že ne…
To se mi líbíTo se mi líbí
Kiska sa to snaží uhrať na obidve strany. Prijal Ficovu demisiu a vymenoval Pellegriniho za premiéra, ale komentoval to tak, že musí, lebo ústava a v sprievodnom slove na Fica a celú koalíciu nakydal rovnakými slovami ako opozícia.
Toto je nedôstojné prezidenta a práveže je to odraz toho, že sa bojí straty sympatií na strane opozície a protestujúcich. Doteraz bol ich idolom, ale môže sa to zmeniť, keď pochopia, že ich vylákal na námestia a nechal tak.
Teraz mu nejaká tá poškvrna vadiť nemusí, ale o rok budú prezidentské voľby znovu a Kiska vraj špekuloval, že sa bude uchádzať o premiérsky post. Veľmi vehementne ho lanárilo Progresívne Slovensko (s preferenciami 1 %).
To se mi líbíTo se mi líbí
Avantgarda Pražské kavárny live :
To se mi líbíTo se mi líbí
Umělci jedni, a co múzy, he? to jim bylo líto poskládat drobné a objednat si aspoň jednu Femen? aby to dodalo protestu nějaký proporce …
To se mi líbíTo se mi líbí
to je ale pěkný majdánkovitý hepening.
My se nedáme, my se nedáme……
až je jich člověku líto
Ale zase si budou moci dlouho do noci na sociálních sítích sdělovat, jak to bylo WOW, jak bojovali za tu demokracii
To se mi líbíTo se mi líbí
K domácím událostem:
Učitelka a publicistka Jana Kunšteková v této souvislosti položila otázku dnešním studentům, kteří protestují (…): „Studenti, v den výročí okupace Československa budete bojovat proti výsledkům demokratických voleb. Nepřijde vám to blbé?“ zeptala se (…) na sociálních sítích.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vyroci-okupace-Basen-o-nasem-narode-i-vycitka-protestujicim-studentum-528170
To se mi líbíTo se mi líbí
„Organizátorka Lucie Stadníková akce doufá, že hlas studentů nezapadne. „Chceme ukázat společnosti, že i studentům záleží na demokratických hodnotách,“ řekla Právu Stadníková.“
Takže asi tak nějak se to má s naší budoucí inteligencí. 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Stadníková – od slova stádo…. nomen omen funguje
To se mi líbíTo se mi líbí
Takto starý a nový premiér odchádzali od prezidenta:
To se mi líbíTo se mi líbí
A pak že nemáte italskou mafii. Roberto Fico, Pelegrini…
To se mi líbíTo se mi líbí
Keď som bol v Ríme, odfotil som si maličké Piazza Fico.
Rástol tam po múre figovník a to námestie sa volalo po ňom.
To se mi líbíTo se mi líbí
no, mne by zajímalo – jak se tvářil prezident. Posledně moc nadšený nebyl/asi proto mi připoměl toho oného. o….
To se mi líbíTo se mi líbí
Takto:
To se mi líbíTo se mi líbí
To se mi líbíTo se mi líbí
:-))))))
kafe a tyto Vaše fotky mi poněkud usnadnily start do nového dne 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Slovensko – dva detaily, ktoré dokresľujú Bugárovu osobnosť.
– Na otázku novinára, či bude mať dôveru k vláde, ktorú možno bude na diaľku riadiť Fico: „Vy si myslíte, že nový premiér bude nesvojprávny?“
– Zo strany Most-Híd boli najsilnejšími kritikmi Fica a jeho vlády Žitňanská a Šebej. Obaja skončili (z vlastnej vôle ?). Žitňanská už nebude v novej vláde ministerkou a Šebej, ktorý ešte včera hlasno hovoril o predčasných voľbách, odchádza z parlamentu.
Komentátori hovoria o Bugárovi ako o žiakovi Machiavelliho.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ešte dodatok o Žitňanskej. Ešte pred pár dňami, keď bol Bugár na dovolenke, hovorila, že ju už Kaliňákove reči nezaujímajú (jej kolega z vlády) a trvala aj na demisii Fica.
Bugár musí mať silnú charizmu, keď dnes pri odchode z vlády Žitňanská povedala, že už nevie minulú ani novú vládu reprezentovať, ale nemá dôvod ju ako poslankyňa nepodporiť (nová vláda má aj jej podpis).
To se mi líbíTo se mi líbí
Takže takové to odešel/neodešel? Totéž se řeší u nás s Babišem. I kdyby nebyl ve vládě, tak ji stejně bude řídit ze zákulisí. A proto je přece lepší, ať ji řídí viditelně.
To se mi líbíTo se mi líbí
No, neviem. Je to možno opojné byť premiérom a mať moc, ale obsahuje to veľa operatívy a stresu. Keby som bol predsedom nejakej strany, moc by som sa do premiérskeho kresla netlačil, v zákulisí sa toho dá urobiť viac.
To se mi líbíTo se mi líbí
U nás se tím opojil nějakej Sobotka. Už má docela dlouho pořádnou kocovinu.
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Béla Bugár byl velmi dobrý ještě v době kdy mu říkali Vojtech. Už tehdy bylo poznat, že je to silná osobnost, která ví co dělá. Je lepší být na jeho straně.
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Mně dneska nedá to dnešní datum.
Včera jsem chvilku koukal na film „Protektor“ na ČT2, ale nedokoukal, protože poslední dobou nějak nemám ty tragédie rád. Ale protektorátní rozhlas tam mě jako exrozhlasáka zajímal.
V tom filmu byly několikrát použity originální zvukové záznamy, z nichž jeden na mě tak zapůsobil, že jsem si ho hned zapsal. Jakýsi tehdejší protektorátní funkcionář z rozhlasu promlouval (cituji):
„Nemáme již vlastního státu, ale jsme součástí mocné říše, v níž se můžeme dále vyvíjet.“
Někdy paralely pokulhávají, ale někdy sedí jak prdel na hrnec!
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
https://www.novinky.cz/veda-skoly/466305-pred-79-lety-naciste-obsadili-zbytek-ceskoslovenska-den-pote-vznikl-protektorat-cechy-a-morava.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak nám právě v interwiev v ČT 24 mistruje nezaujatá a nezaujatá Vašáryová. Ta se do té sbírky co si zve ČT hodí. To jsme to dopracovali. Ach jo.
To se mi líbíTo se mi líbí
Sakra už podruhé Putinův hacker – dvakrát nezaujatá….
To se mi líbíTo se mi líbí
No však správně. Ta je nezaujatá až na druhou. Nebo na třetí? Nešetřete na ní!
To se mi líbíTo se mi líbí
klidně bych to napsal i 5x
ale asi ani potom by v nezaujatost té káči nikdo nevěřil :-))
To se mi líbíTo se mi líbí
Ještě ke středoškolským studentům a úrovni studentů obecně – i vzhledem k dnešnímu datu:
5 „TĚŽKÝCH“ otázek pro žáky STŘEDNÍ ŠKOLY…
To se mi líbíTo se mi líbí
To je něco šílenýho. Jestli tohle má být naše budoucnost, tak jsme v prdeli.
To se mi líbíTo se mi líbí
To byl nějaký humoristický pořad? 😲
To se mi líbíTo se mi líbí
Se obávám, že ne.
To se mi líbíTo se mi líbí
kdyby budoucnost, ona je to už i současnost
onehdy jsem zahlídl nějakou anketu s našimi „celebritami“
Např. na otázku, co se stalo 25.února 1948, odpovídali v lepším případě „nevím“, v horším „skončila druhá světová“ nebo „vznikla republika“
To se mi líbíTo se mi líbí
… a to si představte, přátelé, že ta ubohá, stále ještě moje žena, to do nich:
rve horem-dolem,
z jedný strany i tý druhý,
z jedný nohy do druhý,
vodspod-nahoru a shora-dolů,
v češtině a dějepisu
v dějepisu a češtině,
v básničkách a próze
při všelijakých exkurzích
.
.
.
… když je toho 15.3. tak je táhla dneska opět znovu na zájezd do Lidic a do Prahy do krypty kostela svatých Cyrila a Metoděje v pražské Resslově ulic, prostě nadstandardně tak, aby sama před sebou měla čistý svědomí, jak nám za mlada ani náhodou, kdy stačilo jednou, maximálně dvakrát … a výsledek = naprostý nezájem, když se uráčí zdvihnout hlavu od mobilů, tak nenávistně š t ě k a j í : „ co nás s tím o b t ě ž u j e t e (to je slušnost co?, hlavně že ji sami vyžadují na náměstích), stejně to nebudeme nikdy potřebovat…“.
A tak často po očku tu ubohou ženu pozoruju, jak se za ně stydí, jak trne, prostě jenom zmatek a zmar. Ale co byste chtěli, když se na střední školu s naprostou lehkostí a bez obtíží dostávají žáci, kteří by za nás ani na učební obor -kominík- neměli!
Před měsícem nařídil ředitel, že se budou ta trdla povinně doučovat po odpoledních, ne doučovat, to ani náhodou nehrozí, na to by musela být vůle, ale drezúrovaním cvičit do zblbnutí testy k maturitám, aby výsledky maturit nedopadly tak, že by na pana ředitele někdo mohl ukázat a chtít jeho flek. Jenže kde brát, přátelé, když potřebná inteligence, ale hlavně ani zájem není!!!
Ve skutečnosti je to ještě horší, než si nepedagog umí představit!!! Mnohem horší, přátelé, mnohem!!!.
Proto dneska máme v ulicích co máme a nejen v ulicích! Ani školy jsme si nedokázali uhlídat. Co si teď prožíváme, tak to nám plným právem patří!!! Ani president na to nejde od lesa a už vůbec chytře! Prej: „Za každou blbost se musí platit a mně je těch chudáčků líto,“ ,…! Nedá a nedá pokoj, trdlo jedno!
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
… a režisér, který vyzval lidi, aby mě nevolili, to je blbec!“
Trdlo je slabý slovo, domnívám se!
To se mi líbíTo se mi líbí
No on to blbec je, ale je pravda, že to mohl nějak zaobalit.
To se mi líbíTo se mi líbí
Kdo umí a ví, jde přímo za svým cílem a velkoryse přehlíží to, co se brodí někde kolem jeho kotníků!
To se mi líbíTo se mi líbí
Zase ale uznejte co vše si musel a musí vyslechnout od těch blbů (já mohu, nejsem prezident 😉 ). Takže asi se občas neudrží, i když co se týká inteligence mu určitě nesahají ani po kotníky. Jenže když je pod neustálou palbou takových idiotů, již více jak 5 let, je to i pochopitelné. Neříkejte, že Vy byste se vždy a za všech okolností za takovou dobu vždy úplně zdržel nějakých takových výrazů. Ale mínus jsem Vám nedala, i já si myslím, že to mohl vyjádřit mnohem lépe a slušněji, a sedělo by to o o víc. Jak píši, inteligentní je na to dost.
To se mi líbíTo se mi líbí
Zemanovi není pomoci
terasky je prezidentom a tak bude (zbytečně) provokovat až do zblbnutí
Přičemž do těch frikulínu stačí malinko šťouchnout – ale slušně.
Třeba se jich zeptat, který článek ústavy je dle nich v ohrožení
To se mi líbíTo se mi líbí
Jasně, Macu, president musí bejt slušnej za každých okolností, zkrátka si nemůže dovolit veřejně vyslovit sprostý ani přisprostlý slovo, kór když o něm tvrdíme, že to má v hlavě srovnaný a má promyšlený tahy dopředu. Začínám nabývat podezření, že ty tahy se týkají pouze politikaření, nikoli tahů na navlíkání a prosazení účinných změn! Spolu s Klausem se mi jeví jako dva neumětelové, kterým za dobu jejich vládnutí (ať si mele kdo chce co chce o jejich omezených pravomocech) vyrostla a přerostla přes hlavu všelijaká zdejší svoloč, která to teď tady všechno staví a převrací na hlavu. Mluvím samozřejmě o vnitřní politice.
To se mi líbíTo se mi líbí
Záporáci, snad se zmůžete na víc, než na blbý klinkání do palců, nebo mi chcete namluvit, že k Bavorovi už chodí i ona nevědoucí mládež, kterou sem dala Alena Z. v tom výše umístěným videu?
To se mi líbíTo se mi líbí
Trošku se tu zvýšila sledovanost a tak je možné, že sem i tací chodí. Je to na spoustě mínusech trochu znát.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano je to možné, u Janiky je to taky tak.
To se mi líbíTo se mi líbí
No jo, když oni jsou ještě mladí a blbí. Ale co s tímhle?:
Jak nás 15. březen osvobodil
To se mi líbíTo se mi líbí
Nebydlí dotyčný na adrese Praha 8, Ústavní 91 ??
To se mi líbíTo se mi líbí
Měl jste rovnou napsat celou adresu, tedy Praha 8 – Bohnice. Takhle jsem si to musel najít 😉
To se mi líbíTo se mi líbí
😀
To se mi líbíTo se mi líbí
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/466346-v-jar-prudce-rostou-utoky-na-belosske-farmare-australie-zvazuje-humanitarni-viza.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Američani nás překonali. Spadla jim fungl nová lávka ještě před dokončením. To ta Trojská má aspoň 30 let života za sebou
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/466350-na-floride-se-zritila-rozestavena-lavka-v-rozdrcenych-autech-zemrelo-nekolik-lidi.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Četl jsem.
To se mi líbíTo se mi líbí
soudruzi v USA udělali někde chybu….
ale aspoň stavaři budou mít co žrat…..
To se mi líbíTo se mi líbí
Zprávy z Británie. Jeremy o emocích
https://blisty.cz/art/90264-corbyn-varoval-mayovou-at-nejedna-zbrkle-a-bez-dukazu.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Širší verze
https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/mar/15/salisbury-attack-conflict-britain-cold-war
To se mi líbíTo se mi líbí
PROBOHA
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/mam-stazeny-zaludek-a-pocity-jako-v-roce-1989-demokracii-budeme-muset-branit-rika-herecka-kolarova-43749?dop-ab-variant=&seq-no=1&source=hp
Výzva: Mám stažený žaludek a pocity jako v roce 1989. Demokracii budeme muset bránit, říká herečka Kolářová
Říká se, že umělci jsou citlivým měřítkem. Někteří mocní a politici si z toho dělají legraci. Pro mě je to znamení, že se opravdu něco podstatného děje,“ tvrdí herečka o petici Pět vět, kterou na udílení cen Český lev podepsalo 370 umělců. Petice je reakcí na inaugurační projev prezidenta Miloše Zemana a útoky politiků na česká média
Asi se scvokli ,nebo žijí v takovém prostředí kde snad člověk ktery je normalní nemůže vybočit z řady,Jinak to nechápu, nebo potom stratili rozum v zaslepené nenávisti,vždit řekl jen věty když to převedu že na světě jsou blbci a dobrý lidi a to platí o každé profesy.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale né tato, ono je to ….. nesmíte zapomínat, že herci jsou navyklí, nebo je to jejich přednost nevím – deklamovat co nejpůsobivěji – cizí myšlenky.
Vlastní myšlení – pokud funguje – se tím pádem dostává hodně do pozadí. Taky je dobrý si uvědomit – kteří …. se vyjadřují k čemukoliv a kdykoli a domylset si proč. A někteří – ti opravdu dobří – necítí potřebu cokoliv komentovat. Slušně je to vidět na Hrušínských – starší opravdu dobrej – a mladej – rozmazlenej fracek – a žvaní, a žvaní a žvaní. Když si jeho žvanění promyslíte zjistíte že jen fráze . Vlastní myšlenky jaxitaxi.
Bohužel těch myslících ubývá… Chtěla bych vidět ten seznam „zase podpisujících“. Tipuju samá nula.
Jo a ke Svěrákům – no myslím si že se jen vezli. Tahounem byl Smoljak… co odešel je to bída s nouzí a čím dál slabší – i kdyby měl bednu ocenění…. nula nic….
To se mi líbíTo se mi líbí
Nevím kdo byl tahounem u Svěráka a Smoljaka ale co se týká politiky a názorů byl Smoljak jak přes kopírák, ne-li horší.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nemyslím tím politiku a názory – je jasné že museli být naladěni na stejnou notu,ale taky je současně jasné, že museli mít někde nějaký pardon – když mohli…. Ale já jsem dost sledovala dění – po jeho odchodu v dívadle a taky jisté vyhazovy a nic bych za to nedala, že k úspěchu mladého – hodně pomohly věci co měl Smoljak v šuplíku či rozpracované..Ty poslední věci už jsou slátaniny ..jrůzných témat… bohužel. Nemá to ten jednotný ámbr.
To se mi líbíTo se mi líbí
na rozdíl od Smoljaka mi Svěrák dlouho připadal docela rozumný a v klidu.
Podle mého blbne na stará kolena. Bohužel. Tedy bohužel pro mne, protože můj kdysi bezvýhradně kladný vztah k jeho osobě se docela rychle mění v opak.
Ale to platí i pro spoustu dalších – třeba Trojana, Menzela…….
To se mi líbíTo se mi líbí
pokud jde o Kolářovou – ta byla káča vždycky
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak sem si přečetl, přátelé, že na Prvním gymnasiu v K.Varech učí nějakej Zbyněk Draxal (zeměpisář/tělocvikář, to sou vůbec nejchytřejší kantoři) a ten přivedl studenty na náměstí (nešlapali ale na trávu a spořádaně stáli na chodníčkách) a do megafonu kňoural něco v tom smyslu, že:“ „…nesouhlasíme s tím, jak náš prezident reprezentuje náš stát, nás a jak se chová. Konkrétně mě naštvalo, že se v televizi vyjadřuje vulgárně a už jenom to je špatný vzor pro nás jako pro mládež, ale i pro ostatní…“! Zrovna v úterý sem jel ráno autobusem MHD a myslím, že mě to vopravňuje namítat: „ … ty ňoumo hloupej, tak si poslechni ty svoje stávkově rozhořčený svěřence, když ráno a odpoledne jedou do a ze škol, to teprve uslyšíš vulgarity a na vlastní oči uvidíš slušný chování, na který se náš president ani náznakem nezmůže.“
Navajo, slyšel jsem dneska nějakou místopředsedkyni SaS Kiššovou, stejná pipka jako „naše“ hérečka Kolářová, a zaznamenal jsem, že stejně jako Doubravka má “ stažený žaludek a pocity jako v roce 1989″ a co „demokracii bude(me) muset bránit…“!
Jo a zamračenýho (až naštvanýho) Kisku sem slyšel říkat, že Slovensko je republika, kde: „platí zásady parlamentární demokracie“… ten chlápek se jeví pořádně šáhnutej, nebo pod vlivem, ale vražda ho evidentně už nezajímá, jen ta pipka z SaS ví, že vraždil zkorumpovanej Fico a spol. Jenže se nedohodla s Kiskou, ten vzal demisi, ale ona chce rovnou nový volby! Taky by se už mohli dohodnout, žejo? To by v tom byl čert, aby jim to jednou nevyšlo, zvláště když „maj ulice plný“ spontánně přesvědčeně naladěných lidí.
Von ten Kotleba se pravděpodobně bude smát úplně naposled, řekl bych! No a říkám si, když je ten fašista, že by konečně mohl začít zákonnost prosazovat vodníma dělama, aby už konečně ty ulice spláchl od nánosů pseudodemokracie. No co, za chvíli bude teplo, vona to ta vaše(naše) demokracie snad unese. A taky sem zaznamenal, že si Kotleba pořídil rádio „Naše Slovensko“, tak hádám, že u vás bude ještě veselo.
To se mi líbíTo se mi líbí
Priateľu, táto „pipka Kiššová“ bola už len krôčik od toho, aby sa stala ministerkou. To vie vyvolať emócie. Opozícia apelovala na Kisku, aby neprijal Ficovu demisiu, lebo ho chceli odvolať. Vyzerá to ako Kocúrkovo, ale podľa našej ústavy je v tom rozdiel. Vláda v demisii má stále plné kompetencie, ale odvolaná vláda ich má podstatne oklieštené. Mám obavy, že SaS má pripravený volebný program, ktorý bude znamenať silnú diskontinuitu. Škodoradostne predpokladám, že by medzi prvými opatreniami zrušili cestovanie vlakmi zadarmo a tým by veľmi prispeli, aby sa mladá generácia poučila na vlastných chybách.
To se mi líbíTo se mi líbí
otázka je, nakolik je mladá generace poučitelná…..
To se mi líbíTo se mi líbí
Mám obavy, že sú na tom horšie ako my.
To se mi líbíTo se mi líbí