Povaha holubičí


Když vypukne jaro, tak s holubem začnou cloumat hormony. Když není poblíž žádná slečna holubová, tak se pan holub klidně zamiluje do toho, kdo zrovna poblíž je.  Třeba do paní kachny – tedy v životě jsem neviděla vyjevenější kačeny, než tahle dvojice, když kolem nich začal tancovat bláznivej zamilovanej holub.

obr.1

Mno, tak tyhle námluvy poněkud nevyšly. A tak se holub rozhodne, že všem spoluholubům v okolí vysvětlí, že šéfem je tu on a ať mu nelovějí v rajónu. A pustí se do vysvětlování s pravou holubičí povahou.

obr.2

Kachny to sledují s odborným zájmem – jejich boje, bývají taky vydatné.

obr.3

obr.4

Tak – a teď je jasné, kdo je tu pánem a kdo je nejholubovatější holub ze všech holubů.

obr.5

Nakonec přece jen nějaká dáma neodolá a vypukne šťastný rodinný život.

obr.6

Včetně společné koupele – sice ne ve vířivce ale aspoň něco. Jen je potřeba se pak pořádně usušit.

obr.7

A zakrátko je na světě něžné holoubátko.

obr.8

Tedy když jsem na balkoně našla tuhle příšeru a ten chlív kolem – oni si udělali hnízdo pod policí, za hromadou prázdných květináčů – přišla jsem na to úplnou náhodou – tak se o mě pokoušely mrákoty. Ptáčata obecně moc krásy nemívají – ale tohle tedy překonalo všechno. No, nechala jsem to stvoření dorůst a vyletět z hnízda (jednak tak velí zákon a jednak bych to stejně zabít dokázala) ale od té doby kontroluju na balkonu každou škvírku!

Jo, matička příroda…

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

25 reakcí na Povaha holubičí

  1. K-k. napsal:

    v poslední řádce pochopitelně má být „nedokázala“ – jak zdejší inteligentní čtenářstvo zajisté pochopilo… 😉

    To se mi líbí

  2. dixi napsal:

    Postihlo mne totéž,ještě jsem pak hlídala, (přece jen, mládě, to člověk tak nějak zjihne) aby holoubě nesežrala naše kočka, nebo nevypadlo ze čtvrtého patra balkonu.Postupně se nebezpečně přibližovala ( byla dvě ) k okraji. Když vylétla,uklidila jem ten binec a všechny květináče i ostatní zbytečnosti.Jednou stačilo.

    To se mi líbí

    • K-k. napsal:

      Já udělala bezpečnostní opatření a ucpala jsem kdejakou škvíru. A kolem balkonu jsem dala takové ty protiholubí pichláky – oni jsou to troubové a lezli tam pod zábradlím (ta přední strana balkonu je plná, jen dole je asi 10-15 cm škvíra a tou tam lezli a taky vylejzali. A vymyslet, že aby se dostali na podlahu balkonu, musejí shora sletět a při odchodu se zase vznést a přeletět zábradlí – to je na ně moc složité. Takže mám pokoj – zaplaťpámbu. Tehdy, když se mi tam zahnízdili, tak si toho jejich lítání všimly barákové drbny a dělaly mi kvůli tomu pěkně zle – dokonce to v patřičně vylepšené podobě vznesly jako stížnost na domovní schůzi! 😦

      To se mi líbí

  3. moskyt napsal:

    Katko, povídání pěkný, obrázky hezký jako vždycky, jenom ti holubi…Od jistý doby jsem na ně nějak alergickej. Eště tak nadívaná holoubata, „takový co pekla moje máma…“ Ale ne ty městský dege. 🙂

    To se mi líbí

  4. cobolik pacholik napsal:

    no ked sa chce to nie len holub beha za samickou inej rasy,mali sme doma holuby a mlade,ked im zacali rast letky sme hned mordovali bo dobre na polievku a paprikas,par zostalo a otec sedel na lavicke a cely cas na nich kukal,jak si lietaju a na jar nesmeli jest so sliepkami bo na poliach burakova sa sialo a tam si hladali obzivu,hoci nebezpecne bo jastrab a kane striehli z okolitych kopeckov,dalej kukam tam vyzsie pisu baby,ze holuba to by nezabil,take holubicie povahy,ale ostatneho dratu a striehne jak bachar na rovnosti ,to mi je divne….

    To se mi líbí

  5. věra napsal:

    Katko, moc pěkné..

    To se mi líbí

  6. rybářka napsal:

    Když pozoruji holuby, vlastně i ostatní ptáky, ale holuby nejvíc, tak se najednou dostaví pocit, že svět funguje tak, jak má. Holuba vnímám jako ukázkově mírumilovného tvora, na rozdíl od dnešní reality konfrontačního světa. A je moc dobře, že v paní Katy vzbudil pozornost a podařilo se jí nafotit bezvadné snímky.
    Nedivím se holoubkovi na snímku, že se chtěl přátelit alespoň s kačenami, když se na něj nedostala holubí kráska. Ví se přece, že osamělý holub je zamlklý a smutný.
    Naprosto kouzelný mi přijde ten rozčepýřený šmudla z balkonu. A strašlivě se mi ulevilo, že paní Katy by holoubě NEzabila.

    To se mi líbí

    • moskyt napsal:

      S těmi holuby se ale, rybářko, mýlíte. To jsou nenažraní a nesnášenliví ptáci, a navíc všechno pos…ou. Ne náhodou si je dala ODS do znaku. 🙂

      To se mi líbí

    • K-k. napsal:

      Rybářko, jste idealistka – bohužel ale pravdu má Moskyt… 😀

      To se mi líbí

      • rybářka napsal:

        Pššš. Né tak nahlas. Náš táta holuby pěstuje. A králíky. Né na pekáč, ale jen tak, z lásky k věci. A k ježdění po různých spolcích. A k marnění času a peněz, jak tvrdí máma. A k věčnému úklidu pokakaného altánu ( nejvíc na stole), jak říkáme se ségrou. Ale jenom po straně. Táta je na holuby děsně háklivej…a chodí sem číst.

        To se mi líbí

  7. jaa napsal:

    Tak to jste mne utvrdila v mém nesmyslném nápadu, že za tím mým roštím z levandule, ibišků a měčíků pod či za starým květinovým stolkem něco bude. Máme balkon prosklený ze všech stran takže lítají horem. Vždycky když tam přijdu tak vyletí něco mrnavého z druho konce od dveří, tráno a vešer am hospodaří a když náhodou zapomenu nasypat slunečníce či zepár ořechů tak si zaklepou na okno. Ale nechci případnu drobotinu vystrašit, tak s ničím nehýbu. Fotit se nedají, protože je ranní slunko, takže kafuju , koukám a moc se nehýbu..A gruntovat se bude na podzim….

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Je fakt, že ptactvo se o svůj příděl dovede hlásit dost neurvale. „Moje“ kachny jsou také takové. Toho křiku než jim hodím něco do zobáčku 😆

      To se mi líbí

  8. K-k. napsal:

    OT: Pane Bavore, dorazila zásilka? 😉

    To se mi líbí

  9. Miluše napsal:

    Katko, moc pěkná holubí reportáž. Jako vždycky, i dnes má svůj příběh. Můj táta byl na vojně u spojařů (tak kolem roku 1930) a ještě tehdy používali při výcviku holuby. Ti ale asi nebyli dege.., ani blbí, ale skutečně plnili svoje poslání poštovních holubů. 🙂
    Díky za vaše psaní, až teď jsem četla Vaše pojednání o slonech (měla jsem PC mimo provoz) a tak posílám poděkování až dnes.

    To se mi líbí

  10. jaa napsal:

    K tomu krásnému článku o slonech – na plesku byly dva články o slonovi v Indii který plakal, když jej uvolňovalí ze zajetí ….

    To se mi líbí

  11. moskyt napsal:

    Nedá mi to abych ještě dodatečně nepřihodil jednu příhodu týkající se holubů.
    V „krutých dobách totality“ kdy nebylo možné se ani nadechnout, kupodivu v mém rodném městysy kypěl bohatý společenský a spolkový život. Aktivní požárníci, sportovci, výběrovější myslivci a ochotníci a „lidoví hudebníci“, Svazarm, rybáři, zahrádkáři a také chovatelé drobného hospodářského zvířectva. V téhle organizaci to byli hlavně králikáři a holubáři. No a každý pořádný chlap v nějakém tom spolku byl. Stejně tak i táta mé první ženy. Vášnivý holubář (pošťáci). Chtěl vylepšit chov a tak koupil ve vedlejší vsi holoubě, po ujištění, že ještě neopustilo holubník. Přinesl holoubě domů a čtrnáct dní ho měl zavřené v holubníku než ho vypustil. Holub vylétl, dvakrát zakroužil nad dvorem a vzal azimut na vedlejší vesnici. Pantáta sedl na kolo a milého holuba přivezl zpátky, zavřel a vypustil za týden. A bylo to stejné jako před týdnem. Opět ho přivezl domů a radilové radili: „svaž mu křídla a nech ho ťapat po dvoře, von si zvykne“. Udělal to a odešel na noční. A protože dělal na šachtě v Břežánkách odjížděl už kolem šesté hodiny odpolední, takže drůbež zavírala panimáma.
    Ráno přijel z práce a vyrazil do našeho městyse asi dvoukilometrovou lipovou alejí. Jak tak jde liduprázdnou alejí, neměl myšlenky na nic jiného než jak zapadne do pelechu, v tom vidí, jak opačným směrem si rázně vykračuje holub. Když přišel blíž byla z pantáty Lotova žena. Vždyť je to jeho >/b> holub se svázanými křídly, který si rázně, levá-pravá, levá-pravá, vykračuje a neomylně směřuje ke svému rodišti. Když ho mílý holub míjel a nejen, že mu nevěnoval ale ani nepozdravil, jak to bývalo na malých městech zvykem, bylo to i na solný sloup už moc, natož na pantátu, jehož cholerická povaha byla všeobecně známá. Poslední kapka, červená čára. Zatmění a…
    Přišel domů, panímámě dal holuba a s větou, „Ančo, uvař z něj k obědu polívku“, šel spát s myšlenkou, že trable s holubem definitivně vyřešil a na polívku? Tak na tu se těší.

    To se mi líbí

  12. moskyt napsal:

    Ano, ty Břežánky. Mír byla poslední hlubina v teplicko-ústeckém revíru a protože měl pantáta před důchodem, tak si řekl, když od pětačtyřicátýho fárám na hlubině, tak ty poslední dva roky, co mi zbývají do důchodu dorazím v Břežánkách. Konečně i tu šachtu měli vbrzku zavřít. A svět? Ten je skutečně malý. 🙂

    To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.