Kroky zpět?


Čas od času mám pocit, že se vracíme do doby reálného socialismu. Zejména tím, že stále častěji slyšíme onen tehdy často hraný hit „nejsou lidi…“  Nejsou učitelé (zejména přírodovědných oborů), nejsou policisti, nejsou vojáci, nejsou techničtí pracovníci do výroby, nejsou… (doplňte sami). Nezaměstnanost je přitom na úrovni té doby minulé. Tedy vše, co má ruce a chuť pracovat, tak pracuje. Ale kde tedy ty lidi jsou?

V době reálného socialismu jsme měli (údajně) mnoho úředníků a málo dělníků. Je pravda, že počet úřednictva poněkud vzrostl, jenže vzrostl i počet obyvatelstva, takže v porovnání úředník/dělník to zase nebude tak horké. Kde tedy ty lidi jsou?

Asi nebude složité hledat odpověď. Složitější bude dostat lidi z oněch zbytečných míst na místa potřebná.

Jeden problém se skrývá v nesmyslnostech požadavků na některé pracovníky. Když jsem se v reportáži z horských středisek  dověděl, že máme málo instruktorů lyžování i proto, že požadavkem je znalost cizího jazyka, nebyl jsem schopen to pochopit. K čemu musí mít každý instruktor jazykové znalosti? Ten, který má, může vyučovat děti cizinců, ten kdo nemá bude vyučovat děti z českých Mateřských škol, které se naučily podobných služeb využívat.

Podobné to je i u spousty dalších profesí, kdy se zaměstnavatelé honí za znalci jazyků, přitom by potřebovali hlavně znalce profese. Jazyk se v případě nutnosti dá doučit.

Druhý problém je v tom, že velké množství pracovníků se schovává (a dělá, že pracuje) v neziskových organizacích. Chytře vymyšlený zákon o neziskovkách zahrnuje pod tento pojem třeba i sportovní kluby a tím mezi něčím, co je pro společnost užitečné, ukryly i organizace naprosto zbytečné až škodlivé.

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktualitka se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

96 reakcí na Kroky zpět?

  1. bob napsal:

    Je zajímavé, že za 1.republiky, i když jsme patřili k nejvyspělejším zemím, pokud vím, nedostatek pracovníků nebyl.
    Za „totáče“ tzv. „nebyli lidi“, ale to byla jenom taková floskule. Relativně úspěšně fungovalo demografické plánování nebo jak to nazvat. Většina fabrik měla svůj učňák. Vysokých, středních, průmyslových a učňovských škol bylo tak nějak akorát. Vzhledem k tomu, že nesměla být nezaměstnanost, tak v hojné míře docházelo k umělé zaměstnanosti. Nedostatek dělníků tehdy vyřešili Vietnamci.
    Po r. ´89 se úplně změnila struktura vzdělávacích zařízení. Počet vysokých škol se znásobil.
    Většina přibyvších vysokých škol je humanitního zaměření a jsou často bizarní (CEVRO..).
    Tyto VŠ zaměstnávají pedagogy a chrlí kvalifikované a „kvalifikované“ absolventy, jejichž struktura neodpovídá požadavkům pracovního trhu a to ještě některé profese jdou za lepším do zahraničí.
    Střední školy asi zůstaly kvantitativně na stejné úrovni jako před ´89, resp. jich možná přibylo, jelikož s nadsázkou každé studium končí maturitou.
    A zase s nadsázkou – kdo má maturitu, ten chce být manažer nebo aspoň TH pracovník
    O učňovském školství darmo mluvit .
    Za srovnání stojí i počet pracovníků ve finančním sektoru před ´89 a dnes (kolik bank a pojišťoven nyní a dříve)
    Výpočetní technika sice mnohde ušetřila pracovníky, ale paradoxně se spíš postarala o jejich nárůst. Poněvadž vychrlí tolik (zbytečných) informací, které musí někdo analyzovat, vyhodnocovat…
    V úřadech samozřejmě přetrvává umělá zaměstnanost.
    Takže není divu, že chybí manuální pracovníci (důvodů je více, ale to by bylo na „diplomku“)

    To se mi líbí

  2. Jethro napsal:

    Po prvním odstavci mne napadlo „neziskovky“.

    Samozřejmě, že rozdíl proti totáči je v nadprodukci titulů, což by samo o sobě nevadilo, ale hlavně se vyrojily „obskurní“ obory pro praxi zcela nevyužitelné (co že je to ten Putna za odborníka na co?). Tito lidé se zcela zákonitě realizují v jistém typu organizací, kde na práci nemusejí ani pomyslet.

    Netuším, kolik jich je, jestli 500, 5k anebo půl mega. Ale patrně je to zákonitá daň kapitalismu.

    Vzpomínám si, jak jsem před zhruba 20ti lety v Rakousku nechápavě zíral, jak podnikatel uprošuje instalatéra, aby mu přišel něco udělat. Prý to byl „inženýr mezi instalatéry“. Když jsem toho fuškaře viděl v akci, doma bych ho ze stavby vyhodil do pěti minut.

    To se mi líbí

  3. Cech napsal:

    Pokud se opravdu začneme zajímat o to proč je u nás ten nedostatek manuálů (inteligentních tj. SŠ – VŠ, řemeslně zručných pásových dělníků) tak zjistíme, že příčinou je naše jediná konkurenční výhoda. Naše nízká cena práce tj. cena práce srovnatelná s cenou práce v ČLR a mnohde i nižší, která nám umožňuje náš skvělý současný ekonomický rozvoj.
    Spojení Německa a Francie nebo jak zlé jazyky tvrdí Francie byla anektována Německem, opravdu neslouží k posilování EU hodnot ohledně migrace ale k udržení si možnosti přechodu na revoluci 4.0.
    Především tedy pro Německo je dočasné vystěhování těch částí výroby, které brzdí její přeorganizaci do vazalských zemí, tím zásadním krokem pro start revoluce 4.0 .
    O čtvrté průmyslové revoluci mluví odboráři a jiní politici, píšou o ní novináři a „naši komentátoři“ a je těžko říct, kdo si začal a kdo se nakazil. Až příliš často ale není naprosto jasné, co tou čtvrtou průmyslovou revolucí myslí (a jestli tím vůbec něco myslí, nebo to sousloví používají jen jako magickou formuli).
    No a nyní to naprosto jednoduché, chci li nasadit v Německu robota, který je 2 – 4 x dražší než manuál, tak si na něho musím vydělat laciným manuálem z Česka. Jak prosté milý Whatsone!
    Protože oproti běžným představám nejde o samotnou automatizaci a robotizaci výroby – ta už v mnoha odvětvích dávno funguje. Proto ta pravá čtyřka znamená masivní zapojení senzorů pro sběr velkých dat, výpočetní síly pro jejich zpracování, umělou inteligenci, taktéž i automatickou aktivní spolupráci mezi systémy.
    Proto pro ustanovení oné čtyřky potřebuji řídit tu dobře organizovanou ale lacinými manuály zabezpečovanou a ziskovou výrobu v Česku. Proto po splnění podmínek čtyřky v Německu, prostě to co jsem zorganizoval v Česku částečně přasunu zpět a zbytek výhodně rozprodám.
    Tož zde si dovoluji optimisticky tvrdit, že po rozběhu revoluce 4.0 v Německu bude u nás pracovní síly takový nadbytek, že i po vystěhování imigrantů,ukrajinců,rumunů,mongolů a dalších nám zbyde tak cca. 20 % nezaměstnanost.

    To se mi líbí

    • bob napsal:

      A fičák nastane, až se přesytí trh s auty.
      Těch příčin poklesu může být více. Praskne někde nějaká bublina….
      Takže já do budoucna z nedostatku pracovních sil strach nemám

      To se mi líbí

    • strejda napsal:

      Toto Vaše tvrzení je geniálně přesné a zcela vysvětluje proč jsou články o čtvrté průmyslové revoluci málo pochopitelné:
      Až příliš často ale není naprosto jasné, co tou čtvrtou průmyslovou revolucí myslí (a jestli tím vůbec něco myslí, nebo to sousloví používají jen jako magickou formuli).

      To se mi líbí

    • brtníkvbrlohu napsal:

      To mi připomíná jednu písničku VW – začíná: Už jsi čet rozpočet…..

      To se mi líbí

    • bob napsal:

      Budu parafrázovat feldkuráta Katze:
      „To se nám to utrácí, když to lidi zaplatí“

      To se mi líbí

    • Hudec napsal:

      To mi trochu připomíná jednu z tezí prof.Parkinsona o tom, že když si nějaká instituce nechá pro sebe postavit speciální (nejlépe honosnou) budovu, už je na sestupné trajektorii svého vývoje. Dokládá to řadou příkladů.
      Tady je to podobné, budou mít sice nové taláry a řetězy, ale už se delší dobu ukazuje, že jsou v podstatě k hovnu, protože zákony přicházejí z Brusele a s tím nehnou.

      To se mi líbí

  4. NavajaMM napsal:

    Stretol som sa dokonca s tým, že v požiadavkách na skladníka – vodiča vysokozdvižného vozíka bola uvedená ako nutná podmienka znalosť angličtiny. Dôvodom bolo to, že ten vozík mal dvojriadkový displej, na ktorom sa zobrazovali stavové správy po anglicky.

    To se mi líbí

  5. Rosťa napsal:

    Lidi by byli, ale jsou nepoužitelní. On ten komanč měl přesně spočítáno, kolik potřebuje politických geografů a jiných různých …logů. Dnes je jich u nás víc jak lidí, titul mají a s ním chtějí i privilegia. Tahat gumy v Mišelince nebudou a v ziskovkách, pověšených na státním vemeni je přece tak krásně, že.

    To se mi líbí

    • Hudec napsal:

      Rosťo, ona v tom je určitá (trochu zvrácená) vnitřní logika. Nejméně půlka zdrojů se přerozděluje prostřednictvím státu (a další procenta i jinak). Z toho vyplývá, že kdo není nějak přisátý na státní/obecní/veřejnoprávní/neziskový cecík, má jen poloviční šance k výdělku. Znám z vlastní praxe…..

      To se mi líbí

      • Rosťa napsal:

        Pane Hudče, nemířil jsem na hasiče, státní policajty ( mezi ně nepočítám nevychované a arogantní městské ), vojáky, zdr. sestry, pečovatelky u seniorů, útulky pro zvířata …, ale na čolky v plísni, začleňovací organizace, Kalouskovu bakalovizi, komedianty v divadlech, kteří pohrdají „plepsem“ a bez grantů a dotací z jejich daní by vymetali kontejnery. Na těchto místech se uchytává to kvantum nepotřebných, které chrlí především UK a MU. Těch ziskovek je takové ukrutné množství, že na tom zůstává rozum stát. Jen těch, které pečují o naši snědší menšinu je pomalu víc, než má tato menšina členů.

        To se mi líbí

  6. Slim napsal:

    Pod titulkem kroky zpět to ani není OT.

    https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/496236-usa-odstupuji-od-raketove-smlouvy-s-ruskem-z-roku-1987.html

    Už abysme se toho blonďatýho magora zbavili… 😦

    To se mi líbí

    • strejda napsal:

      Jste si jistý, že blonďák je ta nejhorší alternativa? Je mnoho lidí kteří se domnívají, že nabízená alternativa by byla mnohem horší a patrně bychom ve válce již byli.
      Nemůžeme na jednu stranu tvrdit, že dosavadní světový hegemon je v koncích tváří v tvář přeměně světa na multistranný a na druhou se divit, že si neví rady.
      Odstoupení od protiraketové smlouvy je pro USA bezvýznamné, ohroženy nebudou. Smlouva se týká jen a pouze pozemních raket, nikoli námořních a leteckých. Ten kdo prohrává je Rusko a světe div se Evropa. Ale Evropa je solidární a nevadí ji případná oběť pro svého ochrance. Takže prohrává jen Rusko. My to jen zaplatíme.
      V budoucnu, pokud nějaké bude, se musíme připravit na horší události.

      To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      To se mi líbí

    • oh napsal:

      Jen aby místo něj svět nenafasoval nějaký takovýhle demokratický dáreček.

      Není to blonďatý a není to chlap, ale co do magorovitosti IMHO nijak nezaostává.
      „Nemám žádné důkazy, ale od samého začátku se domnívám, že Paul Manafort byl poslán do Trumpova volebního štábu, kde měl pomoci ke zvolení Trumpa prezidentem všemi možnými prostředky. To vše – výměnou za to, že sankce zruší. A nezapomeňte, náš prezident vyjádřil názor, že sankce by měly být nějak zrušeny. Jsem přesvědčena, že ministr financí Spojených států Steven Mnuchin samozřejmě jedná podle pokynů prezidenta. To vše je součástí jejich vztahu s Ruskem, Putinem a oligarchy..“

      Jo, já také nemám žádné důkazy, ale jsem pevně přesvědčen, že Maxine Moore Waters
      je mimozemský sabotér vyslaný zničit lidskou civilizaci 😀

      To se mi líbí

      • Bavor V. napsal:

        To vypadá hůř než náš celotetovaný kandidát.

        To se mi líbí

        • strejda napsal:

          Úroveň některých politiků je úžasná. V hlavě jim straší Masaryk, který vážně varoval, že se na internetu nepíše pravda, nebo brontosauři měsíc kamenovaní pračlověky než je zdolají a pak snědí. Tato dáma má také svůj půvab: nemám žádné důkazy, ale …..
          Není to nemoc z povolání?

          To se mi líbí

    • Slim napsal:

      JAZYKOVÝ KOUTEK.
      Napsat abysme místo abychom, to už není pražština, ale hrubka. Nicméně jsem to napsal schválně (a to mi to ještě korektor opravil), protože mi to spisovné do neformálních diskusí nepasuje. Takže možná bude přece jen nějaká úprava spisovné normy potřeba; pořád mi vadí kdyby jste místo kdybyste, přechodníky bych nechal, jsou elegantní a stručné, ale ty i/y.. kdoví.

      2) Moje (všestranně skvělá) vnučka tuhle zase přinesla „samý“, až na obvyklou dvojku z „čédiny“. Ani se nedivím, je mohutně nablblá slangem z počítačů, leží pořád v Minecraftu (jestli to píšu spávně). Onehdy marodila, tak jsem poznamenal, že má „veget“, abych byl lidovej. Ouha, byl jsem opraven že „číluje“; z chill out (=dát si voraz).

      Zrovna tak používá „dostat rekta“ sice zhruba může znamenat „dostat na prdel“, jenže je to z „get wrecked“. (Internet píše. „dřív se to používalo hlavně když byl někdo ožralej, tohle zkrácení REKT se používá hlavně na internetu jako stěr, setřel jsem tě ap.“).
      Co znamená rectum ona netuší.

      To se mi líbí

      • Rexus Orbis napsal:

        Chill – sychravý, skřehlý, sklíčený, silný mráz, zima, to take the chill off (something)- nechati co odraziti, zimničnost, to chill – zachladiti, zkřehnouti , to be chelled – prokřehnouti, sklíčiti, zkormoutiti, chilliness – sychravost. Takže jediné, co by asi tak napovídalo vzniku je
        „to take the chill off“(nechat co odrazit) a z toho pak velmi přechýleně chill out dát (si) o(d)raz
        The wreck – ztroskotání lodi, to go to wreck – propadnouti záhubě, to suffer wreck – ztroskotati lodí, the wreck – ztroskotaná loď , vrak, zřícenina, zbytky, to wreck – ztroskotati, rozbýti se, wrecked goods – zboží mořem na břeh vyvržené, wreckage – ztroskotání lodi , trosky lodi, the wrecker – kdo olupuje zbytky ztroskotaných lodí, lupič vodních vraků .
        get wrecked , asi jako obdržet (dostat) „rozbití“ (tělesné) , ale to se objevilo až později.
        Udělat z wrecked rekt je zkomolenina ^x.
        Něco jako pidžnizace angličtiny na postupu, brzy z ní bude kreolština.

        To se mi líbí

  7. Slim napsal:

    Blonďák se pokouší vyvázat ze všech smluv, které USA vážou. Viz 4. odstavec

    https://www.cfr.org/article/ailing-inf-treaty-what-know

    Je dobře možné, že skutečným důvodem není RF, ale Čína, ale je to v každém případě nezodpovědná politika. Která ukazuje, že vůbec nechápe, k čemu je diplomacie. A že spoléhání jen na sílu je nebezpečné pro každou zemi, jakkoliv silnou

    To se mi líbí

    • strejda napsal:

      Máte pravdu. Z relativně stabilního světa se dostáváme k nepředvídatelné entropii. Je to pokus zastavit nezastavitelné. Možná to místo zpomalení proces změny hegemona urychlí.
      USA mají nejsilnější armádu světa. Mimo Ruska a Číny může zničit vše ostatní – pokud ji to Rusko a Čína dovolí.
      Je hezké mít nejsilnější armádu světa, ale je to drahé a jednou dojde dech. K čemu jsou letadlové lodě proti Rusku? Ochotské moře je ruský rybník, přes Kurily nikdo neprojde, do Arktidy nesmí, zima a kry jsou horší než torpéda a v Evropě a v Turecku je základen habaděj. Po zemi to jde jen přes Polsko, to by se rádo obětovalo, ale ruská vojenská doktrína to nedovolí.
      A Čína? Ta má pacifické pobřeží ochráněné, lepší se mu nepřibližovat. A útok na Čínu je o pohřbu Tajwanu.
      Je zřejmé, že změna hegemona – až se zase vše stabilizuje – světu pomůže. USA na to doplatí vnitřní nestabilitou a Evropa se stane skanzenem.

      To se mi líbí

      • Slim napsal:

        Od Hitlerovy doby nedošlo ke střetnutí opravdu silných. Sověti ani USA nikdy nezaútočili sami od sebe na nikoho, kromě mnohem slabších. Nemyslím si, že by (záměrná) srážka velmocí hrozila, zvláště ne v jaderné době.

        To co hrozí, je nehoda, omyl nebo zbrklý útok na slabšího, který vyvolá velký střet. R-U si taky myslelo, že to se Srbskem rychle vyřídí

        To se mi líbí

        • strejda napsal:

          Souhlasím až na to, že útok na Srbsko byl omyl nebo zbrklý útok. Byl to přesně spočítaný kalkul politicky a vojensky vzdělaných, ale zcela rigidních autorit. Vojáci a politici jen sčítali, porovnávali a mechanicky plánovali krátkou vítěznou válku. Jako mnohokrát před tím. Jenže nevěděli, že je Rubikon překročený. To nevěděl nikdo. Spustil se vražedný mechanismus, který žádná strana neovládala a patrně ani nechtěla.
          V tom je i nebezpečí dnes. KDE JE HRANICE? Jaká je mechanika nechtěné eskalace postupující po malých krůčcích. Kdy je pozdě?

          To se mi líbí

        • pepík napsal:

          Slime, souhlasím s Vámi.

          Nehoda, či omyl budou největším rizikem. Rusko je z rumunské / polské základny možno zasáhnout za několik minut. To minimalizuje čas na rozhodnutí, zhodnocení vážnosti hrozby. Pravděpodobně bude vše záležet na nějakém automatickém obranném mechanizmu. Pokud identifikuje hrozbu odpálí rakety a hotovo. Na nějakou korekci / lidský zásah / nezbude – minimálně pro Evropu – žádný čas.
          Kolik míst je nutno v Rusku zasáhnout abyste ho připravili o hlavu (a o velkou část jaderných kapacit)?
          Kolik miniaturních jaderných hlavic (které se právě vyvýjejí) bude za pár let možno nacpat na Tomahawk odpalitelný z MK41?
          Jak to bude za 10-15 let vypadat, až budou takové hlavice na nadzvukových nosičích jako je kindžal?

          To se mi líbí

          • strejda napsal:

            Rusové mají tzv. systém soudného dne, který se v případě zvýšeného napětí aktivuje a je postaven na systému zadržování. Musí pravidelně dostávat řídící signály, které brání jeho automatickému spuštění. Pokud je nedostane, zahájí s tím co má odvetu. Ta by měla stačit na zničení USA a Evropy.
            Přibližovat vojenské základny k území případného protivníka je za současné vojenské techniky obrovský hazard. Škrtání sirek u sudu prachu. Ale co bychom neudělali pro spojence, který za nás bojuje u Kábulu za Prahu. Říká se to tak, že?

            To se mi líbí

    • Slim napsal:

      @ poznámkovník (diskuse u čl. už zavřená)

      Profesora jsem si zatím jen kus poslechl, díky.
      Nechápu proč mu vadí ohraničení rokem 1812. Je přece jasné, že Francie už byla po letech válčení vykrvácená a tehdy navíc Grande Armée (tou dobou už zflikovaná z půlky Evropy) skoro celá zanikla v hloubi Ruska. Takže už bylo víceméně rozhodnuto na konci roku 1812
      (Podobný vzorec, hloubková válka v Rusku, rozhodla i Severní válku, i německý utok ve 40. letech. A taky naopak, bez využití hloubky vlastního teritoria nebyla ruská armáda úspěšná.)

      Líbí se 1 osoba

      • Slim napsal:

        PS.
        Vidím, že ten Dominic Lieven dělal scénář k adaptaci Vojny a míru, nedávno v BBC. Kousek jednoho dílu jsem viděl, bylo to živější, než ty dřívější adaptace. Ale i tak: je to nefilmovatelná věc, musel by na to přijít někdo s velkým talentem a vytáhnout z toho jenom pár klíčových scén

        To se mi líbí

        • poznamkovnik napsal:

          No, viděl jsem kousek něčeho čtyřdílného britského v ČT, připadalo mi to jako kostýmní fraška – tak jsem to ani nepokoušel dál sledovat.
          Já preferuji Bondarčukovu verzi 😉 nedávno ho Mosfilm oprášil a zdigitalizoval a restauroval. Myslím že pár takových scém mluví za vše.

          To se mi líbí

        • poznamkovnik napsal:

          No, viděl jsem kousek něčeho čtyřdílného britského v ČT, připadalo mi to jako kostýmní fraška – tak jsem to ani nepokoušel dál sledovat.
          Já preferuji Bondarčukovu verzi 😉 nedávno ho Mosfilm oprášil a zdigitalizoval a restauroval. Myslím že pár takových scén jako je tato
          http://www.youtube.com/watch?time_continue=1947&v=rxC9DH-3xNk&t=32m28s
          mluví za vše.

          To se mi líbí

          • Slim napsal:

            Je to beznadějně popisné. Ve velkých scénách není pointa knihy, na to stačí velký rozpočet a čas.
            Pamatuju se, že jsem kus viděl v TV a jediné místo kdy mi probleskl ten správný esprit bylo, když Vladimír Šmeral, dabující Nikolaje Andrejeviče na syna vypískl, přesně tak napodobiv autorův požadavek: To bych se za tebe styděl, kníže Andreji!
            (
            Ну, теперь прощай! — Он дал поцеловать сыну свою руку и обнял его.
            Помни одно, князь Андрей: коли тебя убьют, мне старику больно будет… —

            Он неожиданно замолчал и вдруг крикливым голосом продолжал: — а коли узнаю, что ты повел себя не как сын Николая Болконского, мне будет… стыдно! —
            взвизгнул он.
            )
            On je vůbec starý kníže nejlépe filmovatelný.

            To se mi líbí

            • poznamkovnik napsal:

              beznadějně popisné —
              Nesouhlasím, jen se do toho člověk musí úplně ponořit, mě se to povedlo když jsem na to nasazoval a opravoval titulky. Ale do toho se dostat v dnešní rychlé době nejde jen tak.

              To se mi líbí

          • jaa napsal:

            Já se teď snažila kouknout na tu anglickou verzi Anny Kareniny. Děs. Měli by zůstat u svého šejkspíra… na tolstého opravdu, ale opravdu nemají… hrůza. Ani ti herci nezmějí hrát…. plastové nehybné ksichty… fuj

            To se mi líbí

        • Joda napsal:

          Mně na té BBC adaptaci zaujal jeden výrok ruského diplomata : „Prusové jsou naši nejvěrnější spojenci, za poslední tři roky nás jenom čtyřikrát zradili“. Nevím, jestli to takhle přesně napsal Lev Nikolajevič, ale obecně to sedí. Jestlipak si uvědomují naši Natofilové, že tzv. spojenci dělají a udělají pro nás jen to, co se jim hodí a bude hodit?

          To se mi líbí

          • Slim napsal:

            To tedy L.N. nenapsal, ledažeby to tam někde řekl Bilibin, ten tam trousil mots (bonmoty, řekli bychom dnes). Mohlo by to být ve 2. dílu, kolem jednání v Tylži. Ale nemohu to ověřit, nemám Knihu doma.

            Ještě lepší verze existuje o Italech: Pokud je Itálie na konci války náhodou na stejné straně, jako na začátku, je to tím, že změnila stranu 2x…

            PS. (pro poznámkovníka a ev. další). Moje vydání je to Mathesiovo z Melantrichu, z roku snad 1928. Má tu velkou výhodu, že na konci je připojen ten Tolstého výklad „co tím chtěl básník říci“ (který už jsem tu někde zmínil), myslím pro časopis „Russkij archiv“. Velmi zajímavé, bude to někde v antikvariátu
            Myslím, že od té doby to přeložila nejspíš ještě Taťjana Hašková a určitě nedávno Libor Dvořák. Nechápu nač jsou tak časté překlady? (Např. Hilský po dokonalých překladech B. Hodka)

            To se mi líbí

            • Slim napsal:

              A jo, JE to tam. Kap. 9 II. díl. Bilibin píše knížeti Andrejovi.

              „Les Prussiens sont nos fidèles alliés, qui ne nous ont trompés que trois fois depuis trois ans.“ 🙂

              To se mi líbí

      • poznamkovnik napsal:

        No myslím, že je podstatný profesorův rozbor národních mýtů který překrývá realitu. Stejně jako že Tolstoj se nezabývá moc plánováním a tou mašinerií – která systém jako je armáda musí podporovat.
        Znovu a znovu se opakují ty historické vzorce a struktury, podceňování a ignorování Ruska. Myslím že to dobře shrnuje Patric Armstrong zde:

        https://patrickarmstrong.ca/2019/01/05/cest-toujours-la-meme-chose/
        https://patrickarmstrong.ca/2017/05/10/underestimate-russia-and-be-surprised/

        To se mi líbí

  8. blbíš napsal:

    Tak přece se jim to povedlo, sviním jedněm: „Američané ale ztratili jakýkoli zájem,“ dodal Lavrov k vypovězení smlouvy INF. To zas budou průjmy analytiků ČT a tý pravdolásky. Vzpomínáte na tu scénu z Planety opic v té zakázané zóně, kurva a zase kurva. Jak těžký bylo zasednutí k jednomu stolu Gorbačova a Reagana, ničeho si ten hloupej blonďák neváží to je k neuvěření, každej nově zvolenej US president něco zásadního musí zkurvit, že po tom ani tráva neroste. Ti tupci si ani neuvědomujou, co svým blbstvím spouštějí a způsobili.

    To se mi líbí

  9. poznamkovnik napsal:

    Ne neuvědomují a nepochopí ani když se jich na to někdo ptá z tribuny OSN. „Chápete už co jste natvořili/zavařili“, přesněji v originále..

    Так и хочется спросить тех, кто создал такую ситуацию: «Вы хоть понимаете теперь, что вы натворили?». Но, боюсь, этот вопрос повиснет в воздухе, потому что от политики, в основе которой лежит самоуверенность, убеждённость в своей исключительности и безнаказанности, так и не отказались.

    http://kremlin.ru/events/president/news/50385

    To se mi líbí

  10. blbíš napsal:

    Prosba:
    Mám prosbu k pořádkumilujícím a systematicky založeným přátelům (pokud tady tedy sou). Potřeboval bych radu nebo odkaz na vámi osvědčeně používanej nějakej archivní systém pro ukládání odkazů, článků, obrázků (prostě dokumentů s různými koncovkami – …*.doc, *.dwg, *.docx, *.pdf …atd.), abych je po uložení za nějaký čas taky spolehlivě našel „po pár“ klinknutí myši? Jsem nesmírněj nepořádník a bordelář, nikdy ani náhodou nic nenajdu, pouze pokud vo to nějakým způsobem zakopnu, moje stále ještě žena tvrdí, že pořádek je něco, co mě v životě spolehlivě minulo. Tak sem se rozhodl, že na starý kolena se pokusím vo nápravu. Tady závistivě čtu něco, co se vymyká mýmu chápání, že některý z vás dokážou najít, co si kdysi uložili či napsali v jakýchsi mně neznámých: rubrikách, „šuflíkách a šuflíkách“, záložkách, apod. a … a vím já, za pomocí čeho se dělá pořádek třeba v takovým PC/garáži?

    V garáži sem například zavedl systém krabiček a lahviček, fakt hodně dobrý, jenže nevím, co v který krabičce mám a kde mám tu krabičku asi tak hledat. Kdybyste jen viděli, jak to v těch krabičkách mám pěkně uložený a kolik jich mám! Tudle sem četl ku příležitosti zase nějakýho hledání něčeho v garáži na jedný z nich: provázky krátký, zcela nepoužitelný = tenhle systém sem přebral vod Svitáčka (Horniček), no co si budem vykládat, taky nic moc!

    To se mi líbí

    • strejda napsal:

      Příteli blbíši postavte si veliký sál a do něj dejte množství velkých skříní ve kterých jsou samé zásuvky a poličky. Kupte balík papírů, lepidlo a fixky. A pěkně popisujte.
      Skříň Evropa, šuplík Estonsko a v něm složky Tallinn, Tartu, Saimaa atd. V složce Tallinn bude podložka, památky, tramvaje, blbíšovy fotky ze zájezdu.
      Jasné?
      Postavit sál je problém a leze to do peněz a tak si ze Slunečnice stáhněte program Total Commander, je gratis a lehce ho stáhne a nainstaluje jakýkoli blbíš, i strejda to zvládnul. Pak začněte tvořit virtuální skříně, šuplíky a složky. Třeba Česko – První republika – tisk – Pestrý týden – ročník 1935. Do toho pak vložíte stažené stránky článku s cestopisem Aloise Topiče. Jo a bacha, celkový součet znaků od skříně po název papíru nesmí mít více než 180 znaků.
      No a pro sichra tu samou stránku vložíte do skříně a složek Cestovatelé – čeští – osobnosti Topič Alois. Případně i Austrálie – cestopisy.
      Používám to léta letoucí a je v tom – jdu se podívat – asi 800 000 položek. Jsou tam i mé fotky, digi a skeny, videa, filmy atd. Je to asi 1,5 TB a je to stále přehledné.
      Občasný problém je jen určení klíčových slov (složek). Třeba – podíval jsem se namátkou – článek: Neřold_Čech v brázdě Kon Tiki (Ingriš)_MF 1970.jpg je bohužel jen ve složce Mladá Fronta a není i ve složce Ingriš Eduard. CHYBA! (hned jsem to opravil) 1% chyb je 8000 těžce dohledatelných jednotek. To není málo. A to 1% je spíš jen přání.
      Příteli blbíši, každý systém je náročný a je potřeba se rozhodnout, zda to stojí za námahu. Mně ano a tak třeba u knih mám seznamy v xls s názvy těch, co se nevešly do knihovny a jejich uložením. Občas se pak divím co to za roztodivné knihy mám.
      A na konec. Snažím se o rozumné názvy souborů a klíčových slov. V nejhorším je vyhledám – dělá to také ten Total Commander.

      To se mi líbí

      • strejda napsal:

        To koukám, po pěti minutách text doputoval. Někdo mně má rád!

        To se mi líbí

      • brtníkvbrlohu napsal:

        Totál komander při spuštění otravuje že není zadara a že se má stisknout 1 či 2 či 3. naprosto free čili zadara je freecomander – autorem je polák – který je sice o něco horší, (vzácně zazlobí), vypadá stejně jako totál a pro běžnou potřebu naprosto dobrý – umí i ftp či další fajnovinky jako náhledy souborů a tak.

        To se mi líbí

    • strejda napsal:

      Příteli blbíši, napsal jsem Vám návod, ale nezazálohoval, inu strejda, co chcete, a text při odeslání zmizel. Mrzí mně to, ale již nemám čas. Ozvu se jindy.

      To se mi líbí

      • jaa napsal:

        Strejdo – chyba nebude v uložení. Já psala v podstatě totéž, co strejda, navíc dík za návod k Libre offic místo sofťáckýho….
        Taky se to neuložilo, nebo je to kdoví kde.

        To se mi líbí

        • strejda napsal:

          Total Commander umí mnoho, vyhledávat, hromadně přejmenovávat, zjišťovat informace o souboru atd. Je vynikající pro kopírování. Já toho umím málo, jen co potřebuji, ale bez něho bych byl bezruký.
          Ale hlavně dává vynikající přehled o souborech – od skříní po soubory.

          To se mi líbí

          • K-k. napsal:

            taky používám total – od dne, kdy jsem začala počový rozum brát, Bez totalu bych asi zoufale bloudila… 😀

            To se mi líbí

      • blbíš napsal:

        Napsal jsem to blbě, strejdo, commander samozřejmě mám a snad i ovládám, ale já měl na mysli něco jiného, až bude čas, vyjádřím se přesněji, ale má to hodně společnýho s tím Vašim:
        Snažím se o rozumné názvy souborů a klíčových slov.
        No a pro sichra tu samou stránku vložíte do skříně.
        Občasný problém je jen určení klíčových slov (složek)

        To se mi líbí

        • brtníkvbrlohu napsal:

          Ve freecomand jde prohledávat comp – občas se to hodí když jeden už neví kam to dal – na 99% našli – rádcové mojí – našli. Hledat jde jak podle názvu souboru tak i podle slov v textu – sice něž projede nějaký to giga mu trvá a dovede. Jinak vše je v systému adresářů a názvů souborů, prostě v tom popsání šuplíků a skříní. Jiná cesta není.Pokud v tomhle není systém tak nepomůže nic. Hlavně neukládat tak kam tlačí wokna, ale mít data mimo disk s woknama -to je záchrana když wokna kleknou.

          To se mi líbí

        • blbíš napsal:

          Bavor tady má krásnou truhlu, to je to samý, co mám i já na moje poklady v garáži, jenže tam mám ty truhly štyry (tzv. loďáky), ale ten kurva problém spočívá v tom obsahu, tedy v těch krabičkách, co do těch truhel dávám a … a samozřejmě, jako na potvoru hledanej předmět v tý krabičce je až v tý poslední truhle, když sem předtím při hledání s nervem na pokraji zešílení vyndal všechny krabičky ze všech tří truhel, abych (jak jinak) hledanej předmět našel na dně v tý čtvrtý, tedy poslední, truhle … tedy pokud ho vůbec najdu!!!

          Je mi naprosto jasný, co píše náš přítel ze zasněženýho doupěte:
          … systému adresářů a názvů souborů, prostě v tom popsání šuplíků a skříní. Jiná cesta není. Taky mi je jasná disciplína našeho strejdy při práci s Commanderm včetně sichr ukládání do zálohy!

          Jenže proč sem se ptal?

          Jednou sem byl tady doslova v šoku, když sem našeho přítele Kamila (snad se má dobře, neozval se už strašně dlouho) žádal, aby mi připomněl jeho velice dobrou poznámku, kterou měl kdysi k Petropavlově kontinuálnímu komunistickýmu kultu, myslím, že se to týkalo salónní politiky současnýho komančstva pod vedením Vojty. Kamil neodpověděl, vlastně odpověděl podobně jak já, že si už nepamatuje a že si svoje příspěvky neukládá! Netrval však ani „mžik“ a někdo tady z přátel dal 100% odkaz na to, na co sem se Kamila ptal, ač byl ten příspěvek publikován Kamilem před ½ rokem!!! Chápe to někdo? Tohle byl pro mě doslova šok, jak onen přítel (kterého si už nepamatuju = sakra) vůbec mohl ten příspěvek najít i s úvodníkem, datem a hodinou, kdy ho Kamil vyvěsil. Prostě zázrak, kterej dodnes neumím pochopit! A protože géniů kromě mě je poskrovnu, tak si myslím, že onen přítel musel vlastnit nějakej sofistikovanej nástroj, kterej prohrabal v mžiku tu Bavorovu truhlu a v zápětí mu poskytl správný výsledek. Dodnes to nechápu a tak sem si myslel, že ten někdo je v tom hledání nějak moc dobrej a že by nebylo od věci, kdyby se pochlubil jak to dělá nám bordelářům, co nikdy nic nenajdou!

          Doufám, strejdo, že teď sem tu mou prve primitivně napsanou prosbu dovysvětlil?

          To se mi líbí

          • blbíš napsal:

            P.S.
            jasný mi je i níže popsaný naší systémjaa

            To se mi líbí

          • blbíš napsal:

            Prostě nevěřím, že někdo ze zdejších přátel si tenhle konkrétní Kamilův příspěvek uložil do „svého systému ukládání“!
            A když přece jenom jó, tak by mě zajímalo, jakou „CESTU“ k tomu příspěvku v tom svým vyhledávacím systému zadal, aby přesně ten 1/2 roku starej příspěvek našel. Rozumíme-li si?

            To se mi líbí

            • jaa napsal:

              je to vlevo dole – tam kde je vypínání, já mám i hledání. Pokud dám přesné znění sousloví – nejlíp 2-3 slova – vyplivne seznam všeho , co v bedně je, pak už stačí jen rozkliknout. Tohle je výhoda sedmiček. U dřívějších to bylo komplikovanější a ne vždy se zadařilo.

              To se mi líbí

              • jaa napsal:

                Akorát, že ne vždy si to sousloví člověk zapamatuje zcela přesně.

                To se mi líbí

              • Bavor V. napsal:

                Někdy je problém vzpomenout si na půl názvu, natož na celý.

                To se mi líbí

              • jaa napsal:

                njn, nefunguje to ani na chybné, háčky, tečky a čárky, natož na mezery a to je ten „paměťový problém“ … pak se musí se zkoušet, nebo to zabalit

                To se mi líbí

              • blbíš napsal:

                Akorát, že ne vždy si to sousloví člověk zapamatuje zcela přesně
                a o tom to moje bylo, jaa!!! , protože prostě holt n e z a p a m a t u j e!!!
                Kdo je tady z vás takovej frajer, aby si pamatoval nějaký Kamilovo sousloví, podle kterého našel onen příspěvek? Asi tak nějak zněl můj dotaz na to jak to onen dělá a jestli by se nepochlubil. Nebo mi tady chce někdo tvrdit, že si třídí příspěvky svých přátel a nějak dodatečně se v nich pak z dlouhý chvíle šťourá, proto si je i ukládá, to snad né?

                To se mi líbí

              • jaa napsal:

                no, já toho Kamila nepamatuji, ale třeba měl natolik trefné odpovědi, že si jej ukládal na jedno misto. Navíc, je to celkem neobvyklé jméno, takže třeba stačilo dát Kamil, kdo ví. Rozhodně možností a poměrně jednoduchých je dost

                To se mi líbí

              • brtníkvbrlohu napsal:

                Kamil se objevuje na ostrově Janiky.

                To se mi líbí

              • jaa napsal:

                Ach jo, blbíši. řečeno slovy jednoho velikána“ Nepotěším Vás- nepotěším“. Ta Vaše nedůvěřivost mne ponoukla to vyzkoušet. Takže – protože neukládám jen nějaké pasáže , ale celou stránku – jinak bych si musela pamatovat o co šlo. Zadala jsem hledat – tedy výsledek je takový že- na jméno pana domácího mi vyběhlo 10953, odkazů, což se sice zdá se hodně, ale protože na stránce je tak nejmín 5 článků s diskuzemi, co vydá odhadem na pětistovku odkazů, zase to není nic moc. Já jsem tam byla 944x a Vy bohužel jen 29x….

                Už věříte? 🙂 🙂

                To se mi líbí

              • blbíš napsal:

                brtníku, náš Kamil je(byl) hloubavej matematik s trefnýma poznámkama a s 99% jistotou není Kamilem Mudrou vod Janiky (alespoň jak sem si ho tam četl).

                To se mi líbí

          • oh napsal:

            Ty nejzajímavější články nebo komentáře skladuju coby odkazy v záložkách prohlížeče. Opět je třeba v tom vytvořit nějakou logickou strukturu a samozřejmě zálohovat. A co chci uložit, ale buďto nemám potřebu to mít mít přímo v prohlížeči, nebo se chci pojistit proti zmizení textu z webu, to překopíruji do prostého textového souboru a pod to uvedu odkaz na zdroj. (Dál se s tím zachází jako s každým jiným souborem.) Pokud to není ani na jednom místě, strejda Google umožňuje používat pro vyhledávání různé parametry upřesňující a omezující oblast hledání. Když si je jeden nepamatuje, existuje možnost upřesnit hledání přímo z téhle webové stránky:
            https://www.google.cz/advanced_search
            Pochopitelně, je vhodné znát alespoň úryvek z toho, co hledáte. A strejda Google, prevít jeden, si pamatuje i to, o čem vy už dávno ani netušíte, že jste to někdy věděl. 🙂

            To se mi líbí

            • blbíš napsal:

              dík ohi, hodně ste se přiblížil mýmu dotazu. Zatím sem s tím odkazem vyhledal, bohužel, co sem nehledal a strejda Google zatím nechce vzít na vědomí, že Kamil u bavora psal co sem si myslel, že psal! Budu ho dál škádlit, asi někde dělám chybu.

              To se mi líbí

            • blbíš napsal:

              náš Oh je machr!!!!!!

              Funguje to docela obdivuhodně, ohi. Zadal sem klíčový slova „Kamil“, „sajrajt, „pod stolem“ , „štamprle slivovice“ to je jediný, co si blbíš může ještě pamatovat a co si ze srandy s Kamilem pamatuju a vono mi to ihned nabídlo to, co sem hledal, když sme si dělali ze sebe s Kamilem srandu. Fakt něco obdivuhodnýho před čím svůj klobouk žmoulám v ruce. Ale taky mě to hodněkrát nikam nedovedlo, chce to prostě zkoušet, přitom se cvičí i paměť! Fakt dobrý, moc dobrý, udělal ste mi velkou radost, já věděl, že je na Vás spoleh a že pochopíte mou prosbu, i když ji neumím formulovat!

              No schválně, tady je ta ochutnávka.

              Kamil napsal:
              18.5.2017 (15:14)
              Ha, tak to jste byl Vy? Jak jsem po té štamprli slivovice proti třesu omylem sklouznul pod stůl a tam se mi někdo představoval? Tak dodatečně: těší mne, že jsem Vás poznal. Dáte si i do druhé nohy?

              P.S.¨
              teď budu hledat „Kamila“ „PetrPavla“ „salónní komoušství“ a tak podobně a sem zvědav,co z googla vypadne. Docela zábava si číst v minulosti. Ještě jednou dík! Pokud máte další finty, nebudu se zlobit!
              P.P.S.
              jen doufám, že Kamil stále je a dobře se mu daří. Taky už nebyl nejmladší a naposledy si stěžoval na zdraví!!!

              To se mi líbí

              • blbíš napsal:

                Jinak, ohi, google je taky pěknej blbec, jedinečný klíčový slovo „blbíš“ mně furt a furt vopravuje na“babiš“, věřil byste?

                To se mi líbí

              • Bavor V. napsal:

                Jednoduchá pomoc. Až vás zase bude chtít opravit, určitě si vás „podtrhne“. A pak stejně jako v texťáku pravou myší na slovo a v tabulce „přidat do slovníku“. A už vám dá pokoj.

                To se mi líbí

              • blbíš napsal:

                Bylo pro mě zajímavý si „Vašim“ googlem, ohi, najít a začíst se znovu do tohoto:
                Jarek | Poznámky pana Bavora
                https://poznamkypanabavora.wordpress.com/2016/08/27/jarek/
                27. 8. 2016 – Jednou mne tady docela vykolejil jinak chytrej a mnou oblíbenej Kamil, když jsem se navážel do nějaký politický existence, tedy do maníka, ..

                Začínám tomu vyhledávači přicházet na chuť! netušil jsem, že něco takovýho je možný!

                To se mi líbí

          • cobolik pacholik napsal:

            tak citam staru krabicu a dumam,jak si chce vsetko ukladat,kurva jak komisar na stb,paci sa mi,ze pouzije tiez kurva,to pekne slovo,co sa pouziva od veky vekov,bo kurvamy sa to v ludstve hemzi jak kurva,jasne,ze len podjebujem tym komisarom,ruda zare,by ju ani ve snu nenapadlo,takeho kolika tak oznacit a hned vysvetlim,jak ja si ukladam,nie clanky,u mna vyhodeny cas,co sa budem vracat,ja ukladam myslienky danych holotnikov v ktorych hladam ich osobnost a charakter,to u mna prekurevsky dolezite,nad prekurevsky dolezite,z ich clankov a dristov tam v tej jebnutej palici ukladam daneho clankara a ked citam,co pise z palice jebne signal aha,jasne kto pise,ulozene v palici mam hlavne charakter tych ludi a pritom som ich v zivote nevidel a dumam o nich casom,to na vrchnej polici palice ulozeny taky holotnici a holotnicky,jak z diskuzie tu,tak zo zivota jebaneho a jebem ja na nejaky ukladac na nejakom stroji,napriklad stara krabica chodil spat do hamaku uz jak starsi srot na den republiky,to kurva mam ulozene navzdy,lex barker,nejaky od paragrafov,co mi ukradnute,ale v mladi mal svizel,ze musel muklovat a vie,co je slano v ustach a okolo oci,toto ulozene v siske,poetka tu miluse,to jemna zenska,ktora by aj odniesla bombu na gestapo a boji sa muchu zabit,bo ma cit ku domu jak kurva,taky AFB,rebel a kurva od mala,bozi vojak,ktoremu tiez nedava spat,jak jeho hvozdy funguju,vynimocny u mna hudacek,nejaky redaktor,co mi tiez ukradnute,ale kurva minove pole na ktote stupil zvane zivot,sa s nim prekurevsky zahralo dava rady sa v nom stale pohybovat a dostal bombu jak kurva,taka slechta fifth,tiez studovany,uz ,ze toto tu urobil,chrani svoju zem a jej holotu,rybarka,to mlada parita,chybuje jak kurva,to od maleho hovna zrastene s domom,khodlovsky dajaky nabity prachamy s obrovskym zaujmom o sumne baby,oklepany dobre zivotom a vie o voze aj o hintove,don vita,zbitnik,zbojnik,pijak na dobru vieru sa po case dal,hned vie ktora bije,bo take kurvy zakalene zivotom a jeho pastami,tu medzi svojou smeckou ja ulozeny co cisto moja mafia,z oci im bije,kto takeho kokota jebnuteho jak ja moze sluchat a citat tie jeho debiliny,tak asi tak ja ukladam to dolezite u jebnuteho vychodnara ich cit k domu ,holote jarku a kopecku a jebem ja nejake tituly do ucha a nejake dristy do puntiku,co povedala dajaka holota jasne!

            To se mi líbí

            • cobolik pacholik napsal:

              jasne,ze je tu tej holoty viac,strejda,archivarka,aj peter pavel,to dobry do nauky,ten reprezentruje u mna tych,co synovia smrti,keby som ich dorval kurvy a koho som nespomnul,nech to neriesi,,vatsinu uznavam tu,bo,kto ma cit ku domu to moja mafia.hej a publikum v hledisti,palce,jak v televizii som videl,napisu tlieskat,ci vyjadrovat nespokojnost,co jasat,to som teda kukal a ta holota tak robila,ja by jebal,ja chciju ,pijem,seriem a zeriem vtedy ked mi treba a ostatne pocity,jak ma jebne nie jak mi nejaky kokot nalinkuje.ci zasvieti jak lodne signaly…

              To se mi líbí

  11. lujjza napsal:

    OT?
    Bude i nadále ticho po pěšině?
    „Ukrajinský veľvyslanec v Českej republike, Jevhena Perebyjnis, ktorý sprevádzal českého ministra zahraničia Tomáša Petrička na jeho nedávnej návšteve na Ukrajiny, poskytol rozhovor Českému rozhlasu. Veľvyslanec sa podelil o svoje dojmy ohľadom diplomatickej cesty Petrička a opäť sa postavil za Banderovcov“
    https://www.hlavnespravy.sk/velvyslanec-ukrajiny-sa-postavil-za-banderovcov-vyvrazdovanie-cechov-komunistickym-mytom/1658276

    To se mi líbí

  12. jaa napsal:

    blbíš 2.2-17,a něco
    takže systém- já na to šla tak- že jsem si udělala základní rozvržení adresářů – podle světadílů, potom zájmové – vaření, zdraví, rady, VIP, knihy, články apod. no a tam jsem to sázela, když bylo někde moc – rozdělila jsem – třeba- amerika severní a jížní, evropa, stř, východ, asie,rusko, česko, slovensko, knihy – napřed mišmaš- s přibýváním- rozděleno na autory , dtto fotky. když se to někde stane nepřehledným, zase rozdělím na podadresáře . nedělám to podle přípon, ale dle obsahu- takže třeba v česku mám m.j. – dokumenty, historie – dávná a nová, VIP nebo politici, vtipy – články, dokumenty, videa, prostě vše k česku, co jsem uznala na uložení či co jsem tak porůznu posbírala.
    Dtto – mám udělané i na prezentacích, protože jinak bych v té 5tit-ísícovce nic moc nenašla. Když se to dělá postupně dobrý, ale když jsem to chtěla překopat komplet a zkontrolovat – znamená to většinu otevřít a zařadit dle nového. Ale jak se to jednou začne, tak pak už to jde více méně samo, hledání – rychlé –
    Teda jestli pomůže. Z počátku neudělat těch adresářů moc, aby se to dobře pamatovalo a taky nač adresář s jedním záznamem a že „možná“. Ju a taky mám adresář – MIX- kam dávám vše co momentálně nevím kam, a až je čas tak to semtam přeparkuji. Ale časem to taknějak vejde do podvědomí, že to ukládám více méně automatucky.
    Takže šlo li o tohle, hodně zdaru. Ale stačí začít a za den dva ani nebudete vědět že přeparkovávát e- do úplného vyprázdnění mišmašu. Držím palce

    To se mi líbí

    • jaa napsal:

      Je ještě, Vy děláte něco se stavařinou. Takže bych – druh stavby, rozpočty, materiál, a pozor ZMěNY – ty bych dublovala – t.j změny tak jak přicházely a a kopii přimo k subjektu ke kterému se vztahují. Tím máte zajištěno, že nic , žádnou „novinku /nepřehlédnete. Potom rychlé vyhledání. Já jsem tak měla všechny zákony týkající se účta a pak k jednotlivým případům samostatně a přidávala jsem tak vše- co jsem kde našla a mohlo se nějak týkat. To jen tak co se mi vyplatilo.

      To se mi líbí

      • jaa napsal:

        a ještě takovou vymyšleninu z poslední doby. Když to tak probírám, tak udělám stejnou složku a před velkými písmeny názvu udělám+, a klidně přesazuji a až se dám do pokračování, třeba za tejden- vždycky na to není nálada, vím, že to co je pod + je zkontrolováno a nemusím se ani vracet, ani znovu kontrolovat.A vyprázděnou původní smažu. Ale nedělám to moc často, akorát když mi wokna začnou blbnout a ukládají samy kam chtějí. Jo kde jsou ty doby když poslouchala.
        To jen tak

        To se mi líbí

    • brtníkvbrlohu napsal:

      Přesně tak – jakkoliv jinak je cesta do totálního chaosu. A ještě – mít to všechno ještě na externím HD – nejlíp bezpečně uloženém a za čas – podle potřeby tam přidat změny a novinky.
      Nejhorší je mít všechno na Céčku v Documents and Settings – a takových co to tam mají není zrovna málo.

      To se mi líbí

      • jaa napsal:

        No to jsem psala to ztraceném, disk mám rozdělený na 4 části – c,d,e,f. Na C mám jen programy zajišťující chod, na f mám jen programy zálohovací obnovovací a zálohy. d+e mám k dispozici na ukládání. Takže když začne blbnout – C— přemáznu ze zálohy a jede se dál. No zatím to tak fungovalo za všechny wokna – když bylo potřeba. Ale nevím, jestli to jde takto rozdělit u už zaběhlého PC. Já to dělala vždycky když byl novej, tzv. Nepopsanej list. To by museli nastoupit odborníci…. 🙂

        To se mi líbí

      • jaa napsal:

        K tomu C- dok a set. Obávám se , že to mají sofťáci naprogramovaný, protože vždycky, když se mi cokoliv uloží bez odpovědi na dotaz KAM, tak je to tam zapatrošený. Přišla jsem na to zcela náhodou, když jsem nabeton věděla že jsem ukládala a nebylo. Prohledala jsem kdeco, až mi napadlo kouknout se nahoru a nestačila jsem se divit, co jsem tam našla… jo jo

        To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.