Rok Babiše
Babišův úspěch, matematicky vyjádřený jako 30% pokračujících preferencí, vede zmatené politology k jednoduchému vysvětlení. Prý jde o marketing.
Vysvětlení je daleko jednodušší: Babišovi spadla do klína spousta dlouho neřešených problémů. Kdo jiný než on a kdy jindy než teď zní mírně parafrázované heslo známé z ulice.
Jeho vláda se opírá o dvě strany, z nichž KSČM dráždí „demokratickou“ opozici do té míry, že paralyzuje její mozky. Proto Fiala (ODS) žvaní o komunistické vládě. Mohl vytvořit vládu s ANO, ale tuto možnost apriori odmítl a raději z opozičních lavic slibuje demontáž všeho, co za dobu, kdy je ODS v opozici, vzniklo.
Když se projednával rozpočet Sobotkovy vlády, dostala poslankyně Němcová otázku, zda by hlasovala pro, kdyby byl, tedy hypoteticky výborný. Odpověděla, že ne. Co lze od takových poslanců a takové strany čekat.
Pod Českem tiká bomba sociálních problémů: chudoba, skoro 10% populace je v exekuci a bydlení je nedostupné.
Premiér Babiš se jimi bude muset alespoň částečně zabývat. On, ryzí kapitalista, bude muset jít proti poučkám o neviditelné ruce trhu, která všechno vyřeší. Trh ovšem řeší jen zisk, ale ne sociální problémy.
Komunisté mohou v rámci mírného pokroku jít proti zákonu o protiprávnosti režimu let 48-89 a tvrdit, že oni sociální problémy vyřešili. Bylo to spojeno s přerozdělením bohatství ve společnosti i postihem těch, kteří se politicky postavili na zdánlivý nebo skutečný odpor. V Československu bylo tak či onak postiženo asi 5% obyvatel.
Mohou se „pravice“ ptát, proč neudělala nic pro zabezpečení občanů ve stáří, dopustila růst nájemného, které ohrožuje dostupnost bydlení, proč nezakázala obchod s chudobou a lichvu.
Rok Pirátů
„Pusťe nás na ně, porveme se za vás,“ tak znělo předvolební heslo Pirátů. Teď je po volbách a zdá se, že z něj zbyla jen první polovina, kterou ale měla být jiná, tedy „Pusťte nás mezi ně“. Teď mezi nimi jsou a budou chvíli předstírat, že jim nezbývá než se kolem koryt pohybovat, protože v politice to jinak nechodí.
Nejsou zatíženi zkušenostmi. Mají představu o nesnesitelné jednoduchosti klikání, které všechno vyřeší.
Vyměnil jsem si s jejich místopředsedkyní Richterovou několik emailů ohledně naivních představ o řešení sociálního bydlení. Protože projevila jistý zájem o problém, který mě tíží, poskytl jsem jí potřebné detaily. Nastalo ticho po pěšině. Na můj dotaz, jak se „za mě rve“ neodpověděla. Chápu to, protože nemá řešení, tak proč by se mnou ztrácela čas.
Místopředseda Pirátů Michálek ve Sněmovně potvrdil to, co již proběhlo v mediích: Na pražském Magistrátu došlo ke korupci toho nejnebezpečnějšího druhu. Jde o poskytování levných (čti: sociálních) bytů soudcům a státním zástupcům. S nájmem za 70 korun/m2/měsíc se daleko lehčeji odkládají žaloby a nezahajují soudní jednání.
Pan Michálek bohužel neřekl zda v této kauze podal trestní oznámení. Pokud ne, obrátím se na něj se žádostí, abychom to udělali společně. Nebo zkusím nového Primátora. Potřebuji totiž jeden sociální byt pro sociálně potřebného nemocného člověka.
Rok Karla Sýse
Karel Sýs je spisovatel. Byl jedním z mnoha komunistů, kteří tvořili Svaz československých spisovatelů. To byla slavná organizace, která v roce 1967 přečetla na svém sjezdu Solženicynův dopis. Tenkrát jeho český překlad přinesl komunista Pavel Kohout. To rozčílilo , tehdejšího tajemníka ÚV KSČ pro kulturu, Jiřího Hendrycha, do té míry, že při demonstrativním odchodu z jednacího sálu utrousil varování „všechno jste prohráli“.
Po Jaru v Praze přišlo období normalizace, kdy podporovatelé Dubčeka nebyli v nakladatelstvích zrovna vítáni. Stb prý tehdy měla prsty a zvědy všude, ale dalo se publikovat pod pseudonymem nebo jménem nějakého kamaráda. V Česku se prý všechno rozkecá, ale jen něco a jen někdy
Již v prosinci 89 založili „ti, kteří spolu tehdy mluvili“ novou organizaci, Obec českých spisovatelů. Její stanovy deklarovaly otevřenost pro všechny, ale ve skutečnosti zůstali mnozí nežádoucí spisovatelé mimo hru.
Karel Sýs byl v letech 1987-89 šéfredaktorem literárního týdeníku Kmen. Po listopadu dostal padáka, tedy výpověď, či ještě jinak, vyhodili ho. Bohatost českého jazyka umožňuje akt vykopnutí popsat i takto:
Michael Třeštík, který Kmen převzal, v dokumentu ČT o Sýsovi říká:
‚Jeho politická a lidská pověst byla dost příšerná a tak jsem ho potřeboval v redakci nemít.‘
Lze najít i formulaci, naznačující, že se vyvrhel jaksi zastyděl a „Jako zastánce politiky komunistické strany z redakce Kmene v listopadu 1989 odešel.“
Ti, které Obec potřebovala „nemít“, posléze založili Unii českých spisovatelů.
V současné době ji vede Karel Sýs. To by Obci ani z ní odštípnuté Asociaci českých spisovatelů až tak nevadilo. O maličko víc vadí, když Sýs někde zmíní, že mnozí jdou vždy s dobou a jejím pokrokem. Jen teď říkají něco jiného než tehdy.
Jenže pak přišlo vyznamenání, které vrátilo jméno Sýs do medií.
Pirát Vojtěch Pikal Karlu Sýsovi pěkně zavařil, protože ho nechal proklouznout sněmovním Podvýborem pro udělování státních vyznamenání. Pikal (1987) jméno Sýs nemůže znát, protože se o něm nemluví. Sněmovna doporučení odsouhlasila. Nevědomých pirátů bylo víc než jeden Pikal, ale nakonec to nehrálo roli.
Pikal připustil, že si jména dostatečně neprověřil (zde převzal část komunistického hesla důvěřuj, ale prověřuj) a kál se. Mohl se o Sýsově tvorbě poučit alespoň dodatečně a nezesměšnit se tvrzením „že ho „dětský básničkář nenapadl“. Místo toho si nasypal na hlavu popel a na dřevo vysázel 50000 korun úlitby pro Paměť národa. To je organizace, která dělá vše proto, aby Sýse a další nepohodlné vymazávala z povědomí Pikalů.
V roce 1989 byl Karel Sýs jmenován spolu s Bohumilem Hrabalem a několika dalšími Zasloužilým umělcem (toto ocenění nedostal od Husáka, ale od vlády). K nežádoucí nálepce, které se někteří umělci zbavovali házením kdysi velmi ceněného diplomu do Vltavy, přibyla Sýsovi skvrna v podobě vyznamenání od presidenta Zemana.
To se v české gubernii neodpouští a tak zásadoví knihkupci jeho knihy odmítají prodávat. Naposledy knihu Nalezeno pod kapotou, která obsahuje malby Kamila Lhotáka doplněné Sýsovými dvojveršími.
I v těch horších časech, kdy vládla jiná ideologie a často jen pouhá lidská blbost, se posuzovala spisovatelova tvorba. Stalo se, že někomu připadla protisocialistiká a tím pádem nebyla hodna šíření.
Teď jsme kus dál. K zavržení stačí pouhé jméno. Způsob Sýsova ostouzení dokládá falešnost polistopadového hesla „nejsme jako oni“. Jsou a možná horší.
Rok zmizelých slov
Z českého slovníku se vytratila slova člověk a lidství. Nejsou zapotřebí, protože o těch, které nemáme rádi se vyjadřujeme opovržlivě. Buď s nádechem rasismu jako o černých opicích nebo kozomrdech nebo politicky, jako o teroristech nebo migrantech.
Napsal jsem článek o tom, že svitavský starosta vytlačuje chudáky ze zorného pole ctnostných občanů svého města. Jde o jasné porušení Listiny základních práv a svobod. Jenže policie ani státní zástupci nekonají. Je jim to šumafuk, přestože jde přístup známý z Protektorátu. Židům i jiným, tehdy odpudivým živlům byl zúžován prostor až zbyl jen koncentrák, byť s lékařskou péčí hned na perónu. Dál už bylo krematorium.
První reakce pod mým článkem byla tato:
„Stojím jednoznačně za starostou a hlavně za občany kteří ho do funkce zvolili aby hájil jejich zájmy. Před jírovci a ožralými, smradlavými bezďáky povalujícími se se svými čokly v centru měst, ochcávajícími rohy, somrujícími na čúčo…“
Jde o anonym napsaný člověkem, který nechápe, že se jednou na ulici může dostat i on sám a bude ochcávat rohy.
Ze slovníku mnoha lidí a prakticky všech politiků zmizelo slovo válka. Ty které se vedou byly odkrveny. Útlocitný konsument medií nenarazí na fotografie urvaných hnátů, mozků vytékající z roztříštěných lebek a střev z břichů. Neslyší nářek umírajících. Válečná propaganda vymyslela začleňování novinářů do vojenských jednotek. Nejsou v terénu a nemohou natočit žádnou odpornost.
Války si nesmíme ošklivit a kazit. Kolik škody napáchala fotografie dětí, které utíkaly z vietnamské vesnice. Holčička uprostřed skupiny byla frontálně nahá. To bylo popuzující, ale agentura fotografii přesto publikovala, protože strach v očích dětí vypovídal o válce víc než nahý rozkrok.
Ta fotografie ovlivnila veřejné mínění a byla jedním z faktorů, který připravil Američany o vítězství nad rákosníky.
Viděl někdo iráckou Faludžu, která prošla peklem dobývání? Samozřejmě ne. Je třeba chránit obyvatelstvo před ošklivostí.
Militantka Černochová není tak statečná, aby řekla, že zbraně NATO budou zabíjet, trhat a rvát teroristy na kusy. Nemluví o tom, že když se kácí teroristický les lítají vzduchem kousky cizích fakanů i jejich matek. Místo toho, zapřená o madla sněmovního řečniště, omílá kolem dokola slib 2% HDP na zbrojení. Až jednou bude tolik dávat na Německo, budou přetékat arsenály a bude je nutné vyprazdňovat. Kdyby byla víc žena než blondýna, mohla by mluvit jinak.
Ohlupování populace jde tak daleko, že znovu oslavujeme bitvy. Dvě, u Slavkova (1805) a Lipska (1013) trvaly dohromady 4 dny. Bylo v nich zabito nebo zraněno na 100000 vojáků. Místo toho, aby se takové výročí využilo k varování, aby války přestaly, se hlupáci navléknou do rádoby historických uniforem a jdou si na Slavkov hrát na bitvu.
Stejnou idiocii představují dny NATO v Ostravě. Zase propaganda zamlžující to, že jde o stroje na zabíjení, o nehorázné vyhazování peněz, které chybí jinde. Kolik rodičů tohle řekne svým dětem?
Jak si ti Hurvínci a Máničky ve Sněmovně představují, že asi ta příští válka dopadne? Že ji v klidu přečkají u drinku ve Sněmovní restauraci?
Rok očekávání a zklamání
Můj rok probíhal podle Cimrmanovy metody zvané frustrační kompozice, která střídá prvky očekávání a zklamání.
Platí to zejména pro mou snahu ochránit nemocného člověka před bezdomovectvím. Vedle nemalých částek peněz investuji spoustu energie do kontaktů s „vrchností“.
Hledám již třetím rokem odpověď na dvě jednoduché otázky:
- Co má dělat mnou chráněná, ale mně cizí nemocná osoba, aby neskončila na ulici; a
- Co mám dělat já, abych neměl osud toho člověka ve vlastních rukou.
Když člověk nahlédne, byť nepřímo, ke dnu chudoby, prvek očekávání čehosi lepšího tam nalézá jen těžko.
Oslovil jsem poslance, ministryně, úředníky i bývalého zaměstnavatele. Všem jsem poslal vysvětlení o jaký případ jde, proč to pro cizího člověka dělám, do jaké míry mu jeho nemoc dovoluje pracovat přes internet, jeho CV a číslo transparentního účtu, kam mohli adresáti přispět, kdyby vše předcházející selhalo.
Neočekával jsem, že výsledek bude úrovni zklamání: Můj email otevřela jen polovina ze 170 oslovených poslanců. Někteří se na mě osopili jako na podvodníka, protože se jim nelíbila moje emailová adresa, jiní zahráli chudobu, ale nikdo nenabídl práci. Jen kníže Schwarzenberg poslal 1000 korun.
Od ministryň přišly, prostřednictvím podřízených úředníků, knížecí rady. Ministr prý nemůže ÚP ovlivňovat, ale to nevadí, protože přece stačí vyplnit příslušné formuláře a úřad se kompetentně postará. Jen prý musí být žadatel aktivní. Korespondence vždy uvadla po vysvětlení, že problém není v malé aktivitě žadatele, ale v tom, že pro ÚP je zamítání pohodlnější než hledání řešení.
V jednom případě ÚP zamítl příspěvek na bydlení, protože žadatel prý neprokázal, že účet, ze kterého je nájem placen, je jeho. ÚP věděl, že nájem platím já. Uniká mu, že český občan nemá povinnost jakýkoli účet mít. Nájem může předávat třeba v igelitové tašce nebo platit složenkou na poště. Rozhodující stejně je doklad majitele bytu, že nájem v dané výši uhrazen.
Z poslanců reagovala pozitivně pouze Jana Černochová. Možná proto, že můj synovec s ní byl na Praze 2 v koalici. Chvíli mě krmila historkami, že je, jako starostka Prahy 2, tak nějak blíže k lidu než poslanci. Každý týden prý za ní chodila na kávu a kus řeči nějaká stařenka. Vyměnili jsme si několik emailů, ale nic konkrétního se nestalo. Nakonec se vymluvila, že měla nějaký návrh, ale komunikace s „mým“ člověkem selhala. Věděla, že to byl důsledek zdravotního problému, který ten člověk má. Výmluva přišla vhod.
Napsal jsem jí, že řešení mohla sdělit mně a navrhl, aby si vytiskla a dala na stůl výrok, že Pomoc, která není dotažena do konce, není pomoc. To ji asi urazilo a od té doby neodpovídá. Dokonce ani zmíněné dvě otázky, které jsem ji poslal doporučeným dopisem.
Nikdo nemůže spasit celé lidstvo. Může se ale pokusit, když jde o člověka. Není moje vina, že to Jana Černochová nechápe. Má hlavu plnou zbraní a Izraele a nic dalšího se jí tam nevejde.
Nu což, alespoň mám novoroční předsevzetí: nebudu s ní dál marnit svůj čas a energii. Vzhledem k věku mi obé ubývá.
Smutné čtení. První část proto, že realisticky shrnuje naší skutečnost. Dá se tam mnoho dopsat, nic vyjmout. A druhá část protože ukazuje bezmocnost člověka vůči moci. Moci, která je v rukou lidí, kteří se sebe dělají chápající a vstřícné politiky, ale ve skutečnosti jsou jen příjemci státních prebend a zaměstnáni jsou především udržením se na vrcholu moci, případně snahou, jak se na vrchol dostat. Jsou vesměs představiteli toho špatného, co by v politice nemělo být.
Ohánějí se demokracií, ale když se jim výsledky demokracie nehodí, jsou ochotni ji na čas, nebo trvale, zničit. Na to dokonce vymýšlejí své vlastní teorie.
Kolo dějin ale nikdo nikdy nezastavil, točí se a bude točit dál. Nevíme co to otáčení přinese, víme jen, že moc neroste do nebe a čas hodně změní. Jen neznáme délku toho času.
Dnes nám tvrdí, že jsme se nikdy neměli tak dobře, jako dnes, a porovnávají s dobou před 30 lety. Od roku 1840, dál jsem to nesledoval, se naše společnost má každých 30 let mnohem, mnohem lépe. Nezkazily to ani dvě světové války. Technický a společenský pokrok se nedá zastavit.
V roce 1960 jsme měli ústřední topení a teplou vodu a koupal jsem se každý den, moji rodiče se v roce 1930 koupali jednou týdně v donesených neckách a vodu ohřívali na kamnech. Mylo se od nejčistšího po nejšpinavějšího, pěkně v jedné vodě. Měli se dobře, patřili k zaměstnanecké rodině.
Můj dnešní byt má stejnou rozlohu a vybavení jako byt v roce 1960, před 2×30 lety. Tehdy jsme platili nájem asi 250 Kč, dnes za stejný byt platí nájemníci v našem domě cca 10 000 Kč. To je 40 krát víc. A pak, že není pokrok!
To se mi líbíTo se mi líbí
A kolik v tom roce 1960 brali?
To se mi líbíTo se mi líbí
rok 1960: 1 436,-
však víte jak to chodí když je nutno pochválit dobu minulou a současně zkritizovat dobu současnou.
někomu bylo dopřáno koupání každý den v teplé vodě už v roce 1960 a jenom za 250,- a je přesvědčen o tom že tak to tehdy bylo všude.
anebo moc dobře ví že tak to všude nebylo,ale proč to netvrdit,když se tím dá tak snadno manipulovat s mladšími kteří si to nemohou pamatovat.
to máte jako s těmi nájmy,moje maminka dnes platí za 60metrů okolo 5tis.
To se mi líbíTo se mi líbí
Těch 1436 se mi zdá na r. 60 poměrně vysoko. Co to je, průměrný příjem podle stat. ročenky? Jestli ano, kolik byl asi medián? Někde mezi 1000 a 1100?
To se mi líbíTo se mi líbí
asi ano,ale jen jsem to opsal z tohoto.
http://komuniste.com/prumerna-hruba-mesicni-mzda/
To se mi líbíTo se mi líbí
1962 – nástupní platy po střední škole cca kolem 900 -1000 hrubého, Většinou po roce 100 navíc, dalo se po letech dostat na 1300, holé nájemné v 2 kat kolem 40.- střecha nad hlavou s vodou na chodbě bez koupelny (pavlačák na Žižkově) kolem 20,- Kčs, platy šly nahoru dost kolem 65, kolem 70týho byl průměr kolem 13,-, bydlení ale bylo za stejno a většina cen stagnovala.
Roboši jak kdo a kde, ale většinou o něco líp, byly cesta jak si dost polepšit pokud makal a nebyl levej – třeba za zlepšováky se dalo kolem 70týho dosáhnout na auto.
Barák se po 60tým postavil svépomocí za cenu auta. Byť byl stavební materiál na příděl. Kdo měl stavební povolení dostal a měl by dostavěl.
Na slušný živobytí stačily 300,- a boty – sandály byly za 27,-
To se mi líbíTo se mi líbí
O 14 let později jsem začínal s 18ti stovkami hrubého. Takže to možné je.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jj, asi to tak bude, od 70. let to odpovídá.
Ovšem jsou to mzdy, né příjmy. Důchody byly, jak se pamatuju, v 60. letech i pod 400
To se mi líbíTo se mi líbí
Sociální důchod – minimum nějak kolem 330, žádná sláva ale vyjít se s tím dalo.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tedy před rokem 1960 – ony důchody stagnovaly – nevalorizovalo se.
To se mi líbíTo se mi líbí
Cituji čtenáře: však víte jak to chodí když je nutno pochválit dobu minulou a současně zkritizovat dobu současnou.
Čtenáři, proč fabulujete, já jen porovnávám to, co jsem osobně zažil. To si mám vymýšlet, že jsme bydleli v pastoušce jen proto, abych vám udělal radost? Co vás vede k tomu, že tvrdíte, že jsem přesvědčen, že tomu tak bylo všude? Vím, že to tak všude nebylo, stejně tak vím, že dnes v našem městě žijí nějací bezdomovci v lesíku v chatrči celoročně. Na vycházkách s pejskem chodím kolem nich a vidím je. A také vidím kolik lidí vybírá popelnice, někteří se stydí a chodí za tmy s baterkou. Ale to jen na okraj, jako ukázka, že se nedá v krátké zprávě vše postihnout.
A k nájmům. Zde je titulek z včerejšího iRozhlasu: Nájmy letí vzhůru. V Praze lidé za dvoupokojový byt zaplatí i 30 tisíc měsíčně. A pokračuje to: Nájmy bytů v Česku vzrostly za poslední tři roky o polovinu. Vyplývá to z dat………….
Je hezké, že vaše maminka platí za nájem 60 m2 5000 Kč, to je 42 Kč/m2. Průměrný nájem za m2 je podle cenové mapy nejlevnější v Ústeckém kraji, cca 145 Kč. Vaše maminka tedy musí bydlet někde na vesnici. Nebo má obcí či státem dotované bydlení. To jste měl dodat. Když k tomu připočtu další náklady, tak ji z důchodu moc nezbývá. Jistě ji přispíváte.
To se mi líbíTo se mi líbí
nic si vymýšlet nemusíte,stačilo by aby to nezačínalo takto „technický a společenský pokrok se nedá zastavit“
a následně nebyl popis toho jak v roce 1960 topení a teplá voda,ale v roce 1930 ještě necky.
prostě jste to napsal tak aby to vyznělo že to šlo samo od sebe,jen tou dobou.
abyste přešel ke kritice vysokého nájemného.
já si vymýšlet také nic nemusím,v lavóru jsem se „koupal“ ještě v roce 1977,následně ten pokrok „dorazil“ samozřejmě i k nám.
známým byl přidělen byt s teplou vodou a vanou,tak jsem měl to štěstí že jsem se jednou týdně mohl vykoupat i já v té vaně.
poté „dorazil“ ten pokrok konečně i do té naší ulice,potřebovali ji totiž zbourat sakumprásk,tak už nezbývalo nic jiného než nám přidělit byt v paneláku.
ale to už se psal rok 1981.
proč bych měl dodávat,že maminka má dotované bydlení,když má byt v osobním vlastnictví.
a k těm cenovým mapám,cenové mapy jsou jedna věc a dosažitelná částka za nájem je věc druhá.
pronajímám rodinný dům v krajském městě za 60,-/m2 a vím co mi to dalo úsilí sehnat nájemce,který se umí v pronájmu chovat jako by to bylo jeho,který ten nájem bude platit včas a vydrží to déle než jeden rok.
zkušeností s těmi co by rádi bydleli,ale spolehlivost je pro ně neznámý pojem mám habaděj.
drobnosti jako že poslední nájem už nezaplatí a kauce ani nepokryje opravy po jeho několikaměsíčním bydlení ani neberu v potaz.
byl jsem vždy jen rád že mi nevystěhovali zařízení a že odešli z nájmu dobrovolně.
smlouva nesmlouva,nic je nezajímá,a potom se někdo diví že mají lidé exekuce.
já to nikdy do extrému nehnal,ale po těch zkušenostech se nedivím že má někdo i několik exekucí na krku.
To se mi líbíTo se mi líbí
Čtenáři, s lecčím s vámi souhlasím, jste ale velký demagog, viz vaše dvě dnešní tvrzení:
1. to máte jako s těmi nájmy,moje maminka dnes platí za 60metrů okolo 5tis.
2. proč bych měl dodávat,že maminka má dotované bydlení,když má byt v osobním vlastnictví.
Přece musíte vědět, že vaše maminka žádný nájem – je od slova najímat – neplatí, když bydlí ve vlastním bytě. Těch 5 000 je patrně částka za správu bytu, fond oprav a další platby (vodné, stočné, elektřina, plyn, TV, ČRo a další). Proč jste použil nepravdivý argument?
Co se vám nelíbí na větě „technický a společenský pokrok se nedá zastavit“? Pro vás dodávám, zavřít před tím oči je možné, ale řešením to není, doba vás vždy doběhne.
Jistě pochopíte, že jsem ztratil zájem o další diskusi s vámi. Čas se nedá zastavit a já ho mám málo.
To se mi líbíTo se mi líbí
nepoužil jsem nepravdivý argument,to je jen úhel pohledu na slovo nájem,rozhodující je to co si člověk za ten byt musí zaplatit aby v něm mohl bydlet.
na nájem je nutno se dívat takto,i poplatky do fondu oprav u bytu v osobním vlastnictví jsou určitým,nepřímým „nájmem“.
když jsem my museli koupit byt od města,tak jsme si zvyšovali poplatky do fondu oprav pravidelně několikrát a pořád to bylo málo na všechny opravy a revitalizaci,bez úvěrů to nešlo,stejně tak to měla i moje maminka.
naše poplatky do fondu oprav byly tak vysoké že vždy převyšovaly nájem v bytech které ještě zprivatizovány nebyly.
když jsem pochopil i nadávky jednoho vlastníka,že si ten byt neměl kupovat když teď platí víc než platil,tak jistě pochopím i to,že jste ztratil zájem kvůli tomu jaký jsem demagog.
stejně jsme si už vše řekli.
tedy kromě toho,že nikdo nikomu nebráni se stěhovat do vlastního a místo nájmu platit poplatky do fondu oprav.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jen tak něco k cenám od jaa
To se mi líbíTo se mi líbí
Pro vysvětlení, onehdy jsem uklízela knihovnu a tam ležel zapomenutý „Popisník zotavoven ROH“. Když jsem tak listovala, došlo mi, že se kampak jej asi páni odboráři zapatrošili. Jistě, něco se zrestituovalo, ale ten obrovský zbytek? kampak se to podělo…. o tom se nepíše a podíváte-li se na ten seznam…. hmm …. Orea – jejich nástupce má jen 5 rezortů/patrně těch co se koncem 80tých dostavěli/ ….. zbytek zmizel. Jestli by nám páni šéfové odborářů – Za… a Štěch dokázali povědít kam?
To se mi líbíTo se mi líbí
… moc smutný čtení, nevím co jinýho se k tomu dá napsat. Ale nepřekvapuje mě to, to zas né! Stát selhává totiž na plný čáře téměř ve všech oblastech, prostě se nezadařilo. Taky bych nesouhlasil s tvrzením všech těch současnejch moudrejch u vesel a žlabů, že žijeme nejlepší dobu! Možná, ale jak kdo! Kdybych to měl shrnout slušně do jedný věty, asi bych nebyl dalek vod pravdy tvrzením, že:
nějak se to na nás převrhlo prdelí navrch a už dlouho nevíme jak z toho ven!
Žejo, nebo se výrazně mýlím?
To se mi líbíTo se mi líbí
Venku krásně svítí sluníčko, v noci sem narazil na osmičku Čapka u Canise lupuse a to jeho/nejeho … co kdyby, kdyby jako žil Čapek, který ukončil svou obligátní sračkou vo Hradě a jeho okolí. A tak vám mně z toho bylo ještě více smutno než po tom dnešním chmurným Jírovcovi a … a najednou i to sluníčko mi nepřipadalo tak úžasný ač svítí dál a dělá co může!
A tak sem si sebezáchovně „nalistoval“ na tubce Čapka a vám bych taky chtěl podsunout to, co tam říká moje oblíbenkyně paní Červená. Pomohlo mi to! Opět sem nalezl rovnováhu, kterou sem nabyl od svý hodný a jemný profesorky češtiny na střední a kterou si o Čapkovi v sobě nosím od ní takřka celej život. Vždycky sem trochu nevrlej na ty, co se mi snaží Čapka vykládat jinak, než to činila ta dobrá duše mýho mládí.
No, naschvál, věnujte ty 4 minuty paní Červený a spol., snad najdete taky tu prachobyčejnou lidskou rovnováhu, která z ní a Čapka přímo čiší (záznam od 1:16:55):
To se mi líbíTo se mi líbí
Proč se do tý nory chodíte nasírat? Když se z analytika stane vzteklý sebestředný ideolog, tak je škoda terorizovat vlastní zdraví.
To se mi líbíTo se mi líbí
Čapek mě vždycky dostane, jestli to stačí?
To se mi líbíTo se mi líbí
smutnění není zrovna nasírání, bych ještě poznamenal
To se mi líbíTo se mi líbí
a ještě, jak sem už tady i psal, zajímaj mě tam jím uváděný zdroje a odkazy = docela mi to šetří čas, tak asi proto!
To se mi líbíTo se mi líbí
Vzkaz pro Bavora:
hlásím Vám příteli, že to tu u Vás Huawei začíná vodposlouchávat, neboť se to tu výrazně zpomalilo. Než něco naběhne, to to trvá!!!
To se mi líbíTo se mi líbí
… a vám ostatním? Dejte vědět!
To se mi líbíTo se mi líbí
Také, ostatní weby jsou o dost rychleji, dokonce i na wordpressu jako Janičin blog, jen Bavorův to je čekání tak na minimálně 3 minuty.
To se mi líbíTo se mi líbí
dík, myslel sem si, že to je mým pc. Ty tři minuty tedy ještě nemám, ale přes minutu už jo.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jedna podpora je málo. Chtělo by to více zkušeností. Podělte se i vy ostatní…
To se mi líbíTo se mi líbí
Já problém nemám.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tip: Úvodní stránka obsahuje mnoho vložených videí, proto se dlouho otevírá.
To se mi líbíTo se mi líbí
vložených videí – to je myšleno jak? Přece jen jsem IT laik
To se mi líbíTo se mi líbí
Bavore, dělá mi to jen explorer. Chrome i Mozilla s tím mrskaj
To se mi líbíTo se mi líbí
Já také ne.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tedy nechci vám do toho Bavore kecat, ale když běží vaše stránky na př. ve Win7 s Explorerem běží zároveň s vaší stránkou nějaký program, který naprosto neobvykle až nebývale moc a pořád po celou dobu otevření zaměstnává procesor. Sežere to někdy i 80 – 90 % výkonu procesoru. To je opravdu divné a jinde jsem takový jev neviděl. Nezkoumal jsem co to je, ale vaše stránky to opravdu zpomaluje.
To se mi líbíTo se mi líbí
Asi je IE opravdu paskvil. Já osobně používám Chroma nebo Mozilu a mám Win10. Takže problémy moc nemám. Asi je opravdu znát, že ke starším versím už Microsoft stahuje podporu a pak to může dělat problémy.
To se mi líbíTo se mi líbí
Myslím, že drobná chybka někde je, protože za normálního stavu, prakticky u všech aplikací, se procesor v podstatě fláká. Nemá do čeho píchnout a běží obvykle na jednotky procent výkonu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Je možné, že je tu mnoho odkazů na jiné stránky a pak to může dělat problémy. Ale s tím nic nenadělám.
Je fakt, že se stížnosti ozvaly v okamžiku, kdy jsem začal „šetřit prostor“ a vkládám hodně obrázků jako odkazy.
To se mi líbíTo se mi líbí
mám to také tak,ale když to zkusím přes chrome tak to funguje jako blesk
To se mi líbíTo se mi líbí
No jo, ve Firefoxu je to rychlý jak artritickej slimák, než se dá na stránce něco dělat, trvá to tak minutu. Ale jestli je v tom Huawei, dělá to dost divně, protože v konzoli je něco stížností na chyby v javaskriptu a potíže s přístupem na youtube a na „hb.nexage.com“, což je jakousi divnou shodou okolností server hlásící se k umístění v USA.
To se mi líbíTo se mi líbí
K těm founům – nevím , ale s už postarším placákem /Android/ to je/byla docela sranda. Zpomaloval a holt kde co. Bylo to k zbláznění. Dostat se na idnes či počasí … dlouhodobá záležitost. Pak mne napadlo odpreparovat Seznam , /protože se montoval do všeho/ a jeho „služby“ …no a taky jsem odpreparovala a stopla u různých „standartních“ programů. aktualizace. Sice s obavami, ale … jede jak za mlada… Počasí naskakuje téměř hned. Tak nevím….
Jinak 18let stará Nokia a starší Soňák – bez problémů furt – Ale ty ještě neměli Android.
Jinak, co se týče bedny – v noci rychlejí přes den výrazné zpomalení i když ne na všechny stránky. Někde naskočí hned, někde to trvá.
A u beden – Ta stará – ač výkonově o poznání pomalejší – na netu naskočí hned a jede tak nějak jinak. Ta nová W7moc a moc dlouho trvá než naskočí, než se rozjede … a pak jakžtakž jede …. tu dřív, tu později. Její jediná výhoda je přístup k překladačům, nejen že si najde jazyk ale i přeloží. . S wordpresem dává hodně často/skoro furt – nelze, není spojení a pod. Už jsem se naučila na hlášky nereagovat a ono se to rozjede. … 🙂 Ju a mejl z bedny/Th/ na mejl Seznam – i půl hoďky. Už vždycky čekávám a typuju – za jak dlouho to dorazí. Ale kam spěchat .. docela to baví … takže docela chápu že je čílí, že pře Hua.. nemaj přehled.
To se mi líbíTo se mi líbí
oprava .. že PŘES Hua…
To se mi líbíTo se mi líbí
http://outsidermedia.cz/retro-assange-mate-iphone-pouzivate-gmail-jste-v-preli/
To se mi líbíTo se mi líbí
Jen ještě něco – když ještě nebyl Android – prosazoval se /zač, 90tek/ tuším Linux. Pokud pamatuji – všichni PC odborníci jej odmítali – protože měl divná zadní vrátka a nebyl bezpečný. Pamatuji na ten maxi rambajs. No tak se neujal –
Zato se za čásek objevil Android a novodobí „odborníci : jej berou a to přesto, že jeho základ tvoří právě to sporné jádro z zamítnutého. Jo…..
To se mi líbíTo se mi líbí
https://cs.wikipedia.org/wiki/Android_(opera%C4%8Dn%C3%AD_syst%C3%A9m)
To se mi líbíTo se mi líbí
U mně také, na to, že zde nejsou reklamy je načítání hodně pomalé.
To se mi líbíTo se mi líbí
U mě normálně a v pohodě.
To se mi líbíTo se mi líbí
Bitvy u Slavkova, Lipska, Chlumce a Přestanova, jindy u Sadové nikdo neoslavuje a zabíjení již vůbec ne. Ti, kteří se tam pohybují v dobových uniformách s replikami dobových zbraní jsou jen nadšenci vojenské historie z různých zemí, které zajímá, co se tam doopravdy odehrálo a jak to probíhalo a mají to prostě nacvičené a většina z nich by nic takového nechtěla. Jsou si jen vědomi událostí, jež poznamenaly historii a nedělají nic jiného, že ji jen svým způsobem připomínají přesně v terénu na původních místech. Idioti to rozhodně nejsou. Sice to vypadá, jako „hraní na vojáky“, ale kdyby se tímto přestali zabývat, tak se z povědomí lidí nakonec tyto události vytratí. Navíc jsou z mnoha zemí a udržují vzájemné přátelství a spojuje je tento společný zájem a schází se na mnoha jiných místech nejen v ČR a jsou to lidi ze všech možných profesí, nikoliv jen vojáci bývalí či aktivní. Asi tak podobně, jako dělají srazy milovníci aut určitých značek. Podobné napodobování událostí se každoročně koná i ve střední Americe, kde jsou reenactoři navlečeni do dobových oděvů conquistadorů a pomocných oddílů Tlaxcalteků na straně jedné a Mexiců Azteců na straně druhé s příslušnými replikami kuší, arkebuz, atlatlů a macuahuitlů a napodobují dle dochovaných záznamů dobytí Tenochtitllanu a díky nim se také udržuje povědomí, že dobývané město leželo původně na jezeře, větším než například Ženevské. Conquistadory ani Corteze tam nikdo neoslavuje, ale Cuauhtemoca ano. Naopak tím, že historické události studují a porovnávají v praxi na místě čili dělají cosi jako rekonstrukci „na místě činu“ , tak opravují i zažité omyly, vzniklé zkreslením událostí. Co se týče vymývání mozků, tak kdo chce a má zájem, sám si najde informace a mozek si vymýt nedá. Kdo je pohodlný přemýšlet, tak jej má vymytý dávno i bez reenactorů.
To se mi líbíTo se mi líbí
Autor opět skvěle popsal poměry u nás. Už teď se těším na další jeho článek. Není k tomu co dodat, protože tak učinili přispěvatelé přede mnou.
Snad bych trochu diskutoval nad „oslavami“ bitev (podobně jako rexus), ale zde záleží na úhlu pohledu.
Trochu mě pobavila ta tisícovka od K.Sch. Dotyčný není rozhodně můj favorit, ale k problému se aspoň postavil a s elegancí sobě vlastní ho za svoji osobu (ne)vyřešil.
To se mi líbíTo se mi líbí
Děkuji!
To se mi líbíTo se mi líbí
Něco k válce a info kolem ní, vzpomeňte si jenom na loňskou Syrii. pokuď bombardovali Rusové tak byly vybombardovány všecny nemocnice v Syrii a pokud USA tak se civilistů ani nedotkli. Čili takto se dělá propaganda s připravou na válku zlý rus a hodný američan i když je to v podstatě stejná svoloč.
To se mi líbíTo se mi líbí
Trochu OT(?) V Dánsku bude od 1.1.2019 legální používání pepř.spray na obranu proti útočníkům.
https://voiceofeurope.com/2018/12/pepper-spray-legal-in-denmark-as-of-january-2019-to-increase-security-of-citizens/#.XCYwHeCa1AU.twitter
To se mi líbíTo se mi líbí
Děkuji za článek ale zde se autor snaží promíchat dvě rozdílné věci :
a) Možnost nárůstu hospodářských výsledků Česka (obchodovat s každým kdo s námi obchodovat chce) . Zde se jedná o využití možností na asijském a ruském trhu a tedy následném oddálení a zmírnění krize která nás čeká. Tuto možnost v současnosti urputně blokují Piráti a Dienstbierovci (výraz pro skupiny svázané s US ekonomickými zájmy ne se zájmy ČR a EU).
b) Sociální postavení střední třidy a zaměstnanců a jeho 1/3 úroveň od E15 (Německa). Toto postavení je závislé na tom zdali se podaří i nadále udržet cenu práce na současném minimu.Pro zabezpečení laciné pracovní síly v Česku udělal snad nejvíce pan Ing. Miroslav Singer, Ph.D. a jeho intervence.Pohled na konečný účet za intervence. „Na umělé oslabení měny dala ČNB přes dva biliony korun.“ Ztráty za minulý rok 2017, tak tyto zabezpečily oněch Singerem jasně předpokládaných 245 mld. (To jediné co proboha z pana Ing. Miroslava Singera, Ph.D. nedělejte to je nedělejte z něj pi***ce on jasně při odstartování intervencí měl spočítané jaké ztráty přinesou).
No a protože přeci jen “ mít či nemít 245 miliard korun ve státním rozpočtu toť onen problém“ , no ono 245 miliard korun je celkem dost peněz a tak naše vládnocí elita byla nucena odstartovat akci „máme se nejlépe za posledních 300 let“ .Naposled se tímto zabýval pan Pirk samozřejmě s onou dvourolí a tím, že Zeman na práci prezidenta nemá. Patří do invalidního důchodu atd.
Zde se tak nějak pro tyto překupníky, kteří rozhodnutí elity, která rozhodla pro své vlastní dobro, a oni jej prodávají masám, u nás prosadil Soukupův výmysl „LEPŠOLIDÉ“ . Nesouhlasím s tímto označením neboť je velmi zavádějící, protože združuje pod jednou střechou Dienstbierovce a EU anti_Babišovce a anti_Zemanovce. To že k diskreditaci vlády a potlačení ekonomického rozvoje Česka se používají státní instituce, toho je důkazem lobing Dany Drábove a vlastně i celého SÚJB, no a také poslední diskreditace Andreje Babiše pomocí NÚKIB.
Prostě když vázne výroba souhlasu, tak se naše vládnocí elity snaží alespoň tvarovat ten minulý a je nutné připustit, že prozatim se jim to daří.
To se mi líbíTo se mi líbí
OT
Slyším v rádiu, že v Austrálii taky mají letos extrémní horko. V nějakém městě prý naměřili 49,1 (C ne F)…
A u nás, praví onen klimatolog, bylo poslední teplotně podprůměrné léto v r. 1996. Jinak se jen střídají horká a „horčejší“.
No, já nikdy nepochyboval, že Václav Klaus rozumí všemu, ale úplně všemu !!
To se mi líbíTo se mi líbí
Kdyby jen Václav Klaus, ale ekoaktivisté jsou často také extrémně všeznalí. Skoro bych řekl, že si nemají s Kalusem co vyčítat.
https://euractiv.cz/section/biopaliva/news/eu-stale-zapasi-s-udrzitelnosti-biopaliv-jejich-podil-v-doprave-se-ma-snizovat/
https://www.novinky.cz/komentare/492285-komentar-boj-proti-jadernym-elektrarnam-se-podili-na-globalnim-oteplovani-bohumir-zidek.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Výraz „ekoteroristé“ zavedl u nás zrovna Klaus a docela úspěšně dosud zatemňuje mnohé mozky. On byl VK vůbec dobrý propagandista
Dnes už popírači začínají přecházet ke své základní lince: Après nous, le déluge!
Oteplování už nepopírají, jen zpochybňují, že za to může lidská aktivita, dozvídáme se o teplotách v 15. století, Milankovičových cyklech apod., ale ti chytřejší už vidí, že tváří v tvář vývoji počasí to nepostačí.
A tak začínají říkat, že už je stejně pozdě a nedá se už nic dělat. Každý argument je jejich financiérům (bratři Kochové, .., Lukoil (subvencující Klausovy grafomanské publikace)) dobrý, aby pobírali své zisky ještě nějakou dobu.
Ta stávkující švédská holka má recht, naši vnuci proklejí své předky. Ale bude jim to málo platné
To se mi líbíTo se mi líbí
A kdo způsobil, že jsme tu měli moře a vysoké teploty? Prdění dinosaurů? A proč jsme tu měli ledovec? Dinosauři přestali prdět? Nevím, čí to jsou cykly, ale jsou a budou. I kdyby Zelení padali se stromů.
To se mi líbíTo se mi líbí
V tom případě bych prosil jeden jediný nezvratný důkaz, že za „to“ může lidská aktivita.
P.S: Ono by se asi něco ještě dělat dalo. Jen si nejsem úplně jistý, že Duhové recepty ve spojení postupující globalizací a nárůstem přepravy výrobků kolem světa a zpět čistě náhodou problém ještě nezhoršují. Bez ohledu na cenu emisních povolenek a počty aktivistů přivázaných k těžním věžím nebo bránám JE.
https://www.nazeleno.cz/nazelenoplus/emise-co2/sklenikove-plyny-oxid-uhlicity-co2-neni-jediny-hrisnik.aspx
To se mi líbíTo se mi líbí
Co je to „nezvratný důkaz“? Kdy jste je o něčem v životě měl? Ani ta eukleidovská geometrie nemá absolutní platnost (Jak si myslel V. I. Lenin, když napsal, že absolutní pravdy sice existují, ale jsou dost banální (nebo podobný výraz užil). A pak uvedl jako příklad abs. pravdy, že součet úhlů v troj. se rovná… 🙂 ).
Ty se poskytují až při pitvě, někdy.
Zatím postačí, když si Bavor najde zřejmou chybu ve své argumentaci geologickou historií. On totiž člověk věří nejvíc tomu, co si objeví sám.
To se mi líbíTo se mi líbí
Chybu začnu hledat v okamžiku, kdy první z klimatologů, kteří vyhrožovali „malou dobou ledovou“ tohle varování odvolá.
To se mi líbíTo se mi líbí
To se mi líbíTo se mi líbí
A ještě
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=cs&u=https%3A%2F%2Fvoiceofeurope.com%2F2018%2F12%2Fgerman-left-wing-mp-blames-climate-change-for-volcanic-eruptions-in-indonesia%2F%23.XCdZbbAEP1w.twitter
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale takový důkaz tu podle mě už byl.
A zrovna Slim v něm zvýraznil klíčová místa. Těžko vám to někdo na naší laické úrovni vysvětlí lépe, než ten geolog, tohle není sudoku, aby tam bylo jasné „jevové pole“.
Pokud to pro vás není přesvědčivé, tak buď nerozumíte tomu, jaké povahy můžou být „důkazy“ (přesně jak uvádí Slim), nebo jde o něco psychologického (možná apriorní snahu odporovat?).
Co se stalo od 1.7. 2015? Přibyla dvě děsivě horká léta, to 2015 bylo snad ještě horší než letošní, bylo zcela suché. Letos aspoň na Moravě pršelo
To se mi líbíTo se mi líbí
K tomu klimatu:
http://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=963
To se mi líbíTo se mi líbí
A ještě:
http://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=965
To se mi líbíTo se mi líbí
A do třetice:
http://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=967
To se mi líbíTo se mi líbí
Nebojte se Slime ona společnost Helifreak Limited se dokáže jak nám, tak ale hlavně Klausovi vysmívat do obličeje.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/hrusinsky-kritizoval-zemana-a-sponzor-opustil-jeho-divadlo-divaci-seznamu-pomohli-divadlu-fungovat-dal-63248?dop-ab-variant=9&seq-no=1&source=hp
Společnost Helifreak Limited si dokáže své hlásné otroky/trouby ohlídat a vysponzorovat.
Hrušínského a jeho Divadlo Na Jezerce zrovna tak jako Slonkovou a Kubíka. Cela ta řada reportérů a televizních hlasatelů podílejících se na výrobě konceptů souhlasu má stále markantnější drift.
Ten následný prodej konceptu souhlasu je veden velmi agresivně a celkem i úspěšně zasahuje široké spektrum a to od pohádek až k „pomoci“ důchodcům.
Jedině díky firmě Helifreak Limited se daří naši black shadow vládnoucí elitě dříve vyrobený souhlas tak snadno tvarovat.
Útok kyperské firmy Helifreak Limited proti Česku a české státnosti je dán prapůvodem majitele a proto je i celkem pochopitelný, to co je na tom smutné je, že ji nikdo nedokáže zastavit.
To se mi líbíTo se mi líbí
Before we can proceed I will read aloud the Terms and Conditions statement. At the end, you must accept to continue”
To se mi líbíTo se mi líbí
Článek jsem už někde četl, možná na NR, nevím. Je to smutné čtení, nicméně je na něm dost pravdy. A pokud jde o nájmy, tak ty se poslední roky utrhly z řetězu a pro lidi starší se stávají mnohdy neřešitelnými. Sám jsem opustil byt v Bronxu a odstěhoval se natrvalo na chalupu. Byt pro sebe v OV jsem neřešil, protože děcka musely vystudovat a musely bydlet ve vlastním, aby je nelikvidovaly nájmy. Pro pořádek, nájem i s ÚT v r. 89 – 169 Kč, při odchodu 14 000. Když přičteme vodu 0,70 Kč kubík na 70 Kč kubík, je jasné, že neviditelná ruka šmátralka lichvaří a ani se nezastydí. To, co člověk potřebuje nutně k životu se dostalo těžce mimo příjmové možnosti běžného občana. Bohužel na věci zbytné se lidem nedostává a tyto obory živoří.
Jeden můj kamarád říká, že vždy je něco za něco. Možná máme banány, ale to mají i opice. Takže velebit tento divný systém není nutné. Někdo se má fajn, jiný je bez střechy nad hlavou. Někde jsem četl statistiku ( asi od Olšera ) z MS kraje a ty počty bezdomovců, včetně exekucí je natolik šílený, že se tomu ani nechce věřit. Ale mě se to netýká, tak to asi není pravda. Možná až zítra.
To se mi líbíTo se mi líbí
Sami afričtí politici bojují proti „otevřené“ Evropě
https://translate.google.com/translate?hl=&sl=de&tl=cs&u=https%3A%2F%2Fwww.epochtimes.de%2Fpolitik%2Feuropa%2Fafrikanische-staatschefs-sagen-zu-kurz-hoert-auf-mit-eurer-politik-der-offenen-grenzen-in-europa-a2751608.html&sandbox=1
To se mi líbíTo se mi líbí
OT
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Notari-pusobici-v-Cesku-nebudou-muset-byt-jen-ceskymi-obcany-564893
To se mi líbíTo se mi líbí
Jaktak koukám, tak je nejvyšší čas, aby ejůnie byla zrušena.
To se mi líbíTo se mi líbí
Když OT tak OT
Napsal mi Bob: Ale chtěl bych, a o to Vás prosím, abyste upozornil PT publikum na vystoupení bývalého diplomata , dnes bezpečnostního experta Jaromíra Novotného v ČT 24 (28.12. cca v 16 30). Běželo asi 10 minut (?) (Vzhledem ke
svým omezeným intelektuálním schopnostem neumím vyhotovit odkaz na link).
Tématem byly Ukrajinsko -ruské vztahy a BIS….
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Expert-v-zivem-vysilani-zdemoloval-narativ-CT-To-Putin-nema-zapotrebi-o-jeho-podpore-se-zapadnim-politikum-muze-jen-zdat-Zprava-BIS-Kdyz-jsem-byl-namestkem-vyhostili-jsme-diplomaty-spojencu-vzpominal-564899
A potom, že ČT není vyvážená 😀
Samozřejmě tím nepodceňuji Vaše čtenáře, ale byla by škoda, kdyby to byť
jedinému uniklo.
Během vysílání jsem si připadal že jsem se ocitl v Zemi krále Miroslava
(Pyšná princezna)
To se mi líbíTo se mi líbí
V bakalovizi budou padat hlavy. A ten pán si tam už neškrtne. Takhle si protiruskou propagandu rozvracet nedáme. Okamžitě nastoupí Laudát, Štětina ( za svobodna Plavec ), Klvaňa, Fištejn a Romancov. Kdyby nestačilo, tak Pehe, Mitrofanov, Kolář a Gabal s gaypornojandou.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jen jestli někdo nezačíná dávat pomalu něco jako zpátečku protože v normálním světě by se neuživil. Té kritiky, co se nabzdory všem snahám o propagaci na ně valí ze všech stran… a Piráti to nevytrhnou ani jak se už ukázalo za nikoho do pranice nepůjdou… tož…kdo ví…
To se mi líbíTo se mi líbí
Jestli se mohu zeptat jak je míněno ….Piráti to nevytrhnou ani jak se už ukázalo za nikoho do pranice nepůjdou… tož…kdo ví…
podle mě se jasně ukázalo že volba pirátů jako menšího zla je mylná ,zvláště pro lidi co jsou zásadně proti migraci což zde je naprostá většina
To se mi líbíTo se mi líbí
No právě – nějak se zapomnělo na ty od nichž si „půjčili“ název. Copak ti dávní piráti něco vybudovali,? Tedy mimo toho co museli odevzdávat koruně…. co z toho co napirátovali zůstalo, nikde nic.. jen vlastní momentální užitek. Jaký byl jejich užitek pro obyčejní lidi či národy…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pir%C3%A1t
To se mi líbíTo se mi líbí
Z toho článku o Pirátech mne zaujaly dvě pasáže, z moderní doby, pokusím se je sem dát,
„Zajímavým faktem je, že v přístavech rovníkové Afriky se opravdu vyplatí mít vyvěšenu vlajku SSSR (ruské lodě ji tam používají běžně), před kterou mají místní lupiči enormní respekt. Je to pozůstatek incidentu, při kterém se piráti pokusili obsadit a vykrást sovětskou nákladní loď. Nepočítali však s tím, že námořníci SSSR si námořní zákony vykládají po svém a že posádka je těžce ozbrojena. Rusové nájezdníky zavčas zpozorovali a počkali si, až vylezou na palubu a ztratí tak možnost utéci. Ztráty pirátů byly prakticky absolutní.“
Tak naráz to nejde …
To se mi líbíTo se mi líbí
a ta druhá část … nepřipomíná Vám to něco ze současnosti????
Mnoho skupin pirátů dělí svou kořist, ať už je jakákoliv, podle komplikovaného schématu každý z mužů obdrží svůj díl. Piráti zranění v bitvě si dopřávají speciální kompenzace. Všechny tyto podmínky byly často odsouhlaseny a sepsány. Tyto záznamy však mohou být použity jako usvědčující důkazy, že jednali nezákonně.
Piráti svorně přijali vyvrženectví z tradičních společností nebo možná v sobě našli jen spřízněné duše vyvrhelů. Byli ale známí například i tím, že osvobozovali otroky z otrokářských lodí a vítali je ve svých řadách.
Zdálo by se, že rovnostářské praktiky uvnitř pirátských klanů byly nejasné a udělaly minimum k omezení brutality pirátského způsobu života.
To se mi líbíTo se mi líbí
Myslíte, že by v tom Kalouskově hájemství na Krkavčích horách dostali rozum? Ti budou bojovat do poslední miliardy z našich poplatků. Všimla jste si, že poslední dny se v pořadech a filmech točili nejvíc ti, kteří bakalovizi nejvíc hájí? Taková pěkná protislužbička. Za naše.
To se mi líbíTo se mi líbí
No jo, ale na ta veledíla byly připravovány a určovány finance ještě v dobách vlády „klidu a míru“. Což teďˇurčitě není
To se mi líbíTo se mi líbí
No konečně od tohoto pána s čím se dá souhlasit a zaujme,popravdě musím říct že na jeho styl jsem trochu alergický a tudíž ne vždy asi objektivní.
Každopádně srovnávat doby je velice ošemetné s mnoha důvody………nejde totiž přesně dosadit co má na svědomí pokrok a co doba.
Navíc je mnoho faktorů a pohledů viz strejda versus čtenář.
dále jaké hodnoty razíme,jestli nás vyloženě zajímá naše osoba nebo celek
dále v jakém prostředí žijete,a opět ovlivněno mnoha faktory,což mnohdy vede jako by ty dva lidé žili v jiné době.
Pro mě osobně je to doba kterou vnímám jako pozlátko,které skrývá jakoby hodně hnoje pod povrchem a dá se do toho hnoje i snadno spadnout
To se mi líbíTo se mi líbí
tato,
to je pouze o jednom pohledu,jestliže nás zajímá celek,jsme pro tu rovnost,pro přístup k bytům i těm lidem,kteří neměli to štěstí bydlet v bytě s regulovaným nájemným tak je i správné že regulace nájmů v roce 2012 skončila.
samozřejmě,nyní to může bolet,ale je to pouze 6let od konce regulace,věřím tomu že se to usadí do stavu kdy to bude přijatelné.
samozřejmě pro ty co budou neustále vzpomínat na regulované nájemné to nebude přijatelné nikdy.
Vznik regulace nájemného v českých zemích
http://www.osmd.cz/cz/osmd/historie-regulace-najemneho-1257/
To se mi líbíTo se mi líbí
čtenáři nepíši o regulaci najemného,navíc když jste to nakousl myslím že se mýlíte to si nikdy nemůže sednout,už je naprosto scesné citace……….to je pouze o jednom pohledu,jestliže nás zajímá celek,jsme pro tu rovnost,pro přístup k bytům i těm lidem,kteří neměli to štěstí bydlet v bytě s regulovaným nájemným
jako pro celek je naprostá hloupost si myslet že pro něj je regulované najemné přínos.Mužem se bavit že pro určitou část to muže být nespravedlivé,už vubec nechápu jak ty lidi co dosud neměli regulované nájemné se lépe dostanou k bytům právě naopak,v našem prostředí to bude znamenat a znamená jen jedno,pro některé lidi ještě větší problém ufinancovat bydlení viz třeba PRAHA,KDE SE LIDÉ sdružují aby mohli vůbec bydlet a za jednu mistnost platí i 15000
To se mi líbíTo se mi líbí
byty které se dnes pronajímají za deregulované nájemné se budou postupně uvolňovat,opouštět úplně,popřípadě měnit za menší,proto se dříve či později nabídka ustálí a nájemné už takto extrémně růst nebude.
fakt tomu věřím,že se to cenově uklidní.
neberme ale jako vzorek Prahu,to není celá republika,tam na tom extrémním navýšení nájmů mají značný vliv krátkodobé pronájmy,ty se utrhly ze řetězu,krátkodobým pronajímatelům je nutno nějak přistřihnout křídla,bytový fond nemá sloužit k provozování hotelu.
druhá strana Prahy je ale i tato,bylo snad normální aby Krampol bydlel v Pařížské ještě v roce 2016 za 16tisíc,na 108m2?
nebylo,i toto způsobila ta pomalá deregulace,kdyby byla rychlejší neviděli bychom dnes takový nárustový extrém.
To se mi líbíTo se mi líbí
Trh se uklidní, zato poroste tlačenice pod mosty, do místnosti se vejdou i třípatrové palandy a na uličku stačí 25cm. Komunální byty z SSSR z třicátých let náš vzor.
To se mi líbíTo se mi líbí
ANIŽ BYCH SE ZASTÁVAL KRAMPOLA,na těch adresách bydlí plno duchodců,pominme to že jsou tam zvyklí a přesazovat strom asi není moc dobré když mluvíte o spravedlnosti,ale prakticky se to týká celeho středu PRAHY,KAM SNIMI,na okraji to také není láce a přestěhovat jinam to si moc nepomůžou,nezlobte se ale vtomto jste uplně mimo
To se mi líbíTo se mi líbí
jasně tato,
vytrácí se nám z toho č l o v ě k , v tom je celá ta lapálie!
To se mi líbíTo se mi líbí
známá před více než 20lety koupila činžák,ale sama bydlela v té době na ubytovně.
nabízela nezanedbatelné odstupné plus nový byt aby se někdo z těch 6 nájemníků odstěhoval,všichni ji poslali do prdele a tlačili ji na vyšší odstupné.
člověk se v někom vytratil už hodně dávno,stejně jako ta spravedlnost.
ono taky nebylo zrovna spravedlivé že se dekrety na byty přeprodávaly.
To se mi líbíTo se mi líbí
A není to určitě jen PRAHA,TÝKÁ SE TO VŠECH VELKÝCH MĚST,protože samozřejmě vesnice a městečka jako bydlím si těžko někdo dovolí chtít takové najemné a oto právě jde že náká hranice má být stanovena
To se mi líbíTo se mi líbí
o stěhování ve vysokém věku toho něco málo vím,mojí prababičce bylo už přes 80 když nám bourali tu ulici a nebyla jediná v takto vysokém věku,zrovna krátká ulice to nebyla.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pokud takového starého člověka přesadíme do jiného prostředí, často i do domova důchodců, tak během velice krátké doby umírá – většinou do půl roku.
To se mi líbíTo se mi líbí
hmm,říká se to.
ale žila spokojených 5let v bytě kde si sama topila v kamnech v kuchyni,druhý pokoj byl v zimě vymrzlý jako sibiř.
holt ten strejdův 30letý pokrok měl u někoho zpoždění ještě v roce 1986.
zemřela až na následky zranění,srazilo ji auto když přecházela silnici.
dnes se těmto řidičům říká bezohlední piráti a exemplárně se trestají,tenkrát to policie uzavřela s tím že mu tam skočila,no nelíbilo se nám to,protože to tak nebylo,jenže od jednoho který věděl kam až šahají známosti toho řidiče nám bylo doporučeno ať do toho raději nevrtáme.
To se mi líbíTo se mi líbí
No poslední reakce..celkem mě překvapujete byli doby kdy jste argumentoval…….nebo jinak je usměvné že jste zde použil slovo jako demagogie k nákému argumentu.. no použít argument někokrát že VAše babička….po 1 že se musela stěhovat……no asi je jiné že se někde něco bourá jako že někdo vyšponuje respektive je mu umožněno vyhnat nájem do nesmyslných výšek,za druhé že si v klidu žila spokojeně……..je jasné že někdo se stím vyrovná někoho to zabije a rozdil je to markantní………ano určitě jsou případy kdy regulované najemné bylo zneužito nebo využito……….ale Vaše argumenty jsou v rovině s vaničkou vylít dítě a zase se stahuji už i tak jsem se zapojil moc
To se mi líbíTo se mi líbí
tato,
tak už jenom popřeji hodně zdraví do následujícího roku
To se mi líbíTo se mi líbí
vzkazuji těm anonymním 4mínusákům u mého komentáře kde píši o tragické smrti mojí prababičky že by před tím než mínusují mohli i trochu přemýšlet,nepřijde mi zrovna vhodné u zmíněné tragické události mínusovat.
takže vás čtyři mínusáky,s rizikem toho že vyfasuji červenou,posílám do PRDELE.
To se mi líbíTo se mi líbí
Poslání správných lidí do správných míst ve správnou chvíli není důvodem pro červenání.
To se mi líbíTo se mi líbí
To si tak neberte, čtenáři. Na internetu se lidé často dopouští věcí, které by za střízliva neudělali.
To se mi líbíTo se mi líbí
Syrské ženy vzkazují Merkelové: Pošlete naše muže
… už mnohokrát sem si dával podobnou otázku sám a to i poté, když sem se ujistil pohledem do svých trenclí, že vše je, jak má být. Aby mně bylo porozuměno:
Syřankám, kterým pláchli ti jejich „pošlete NAŠE MUŽE“ bych jako jediným přisoudil právo, na určení si pohlaví, neboť se domnívám, že Syřanky = jako chlapi bez péra jsou pro mě furt víc, než Syřani = jako chlapi s pérem. Prostě těm Syřankám ty jejich „pošlete NAŠE MUŽE“ vůbec nezávidím!!!
http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/syrske-zeny-vzkazuji-merkelove-poslete-nase-muze-zpet-do-syrie/
To se mi líbíTo se mi líbí
Akorát, že tahle zpráva už mírně zapáchá, jak je poněkud starší.
27.12.18 Voice of Europe píše:
Neexistují žádné vážné důvody pro to, aby syrští muži zůstali v Evropě. Dnes má arabská země silný přebytek žen , zatímco syrští muži dávají přednost životu v Evropě.
„Syrští odpůrci svědomí nebudou zatčeni, pokud se vrátí do vlasti,“ informuje syrské státní média.
Syrské ministerstvo vnitra vydalo nové nařízení vnitrostátnímu orgánu pro pas a přistěhovalectví, který již nebude zadržovat Syřany, kteří se vyhnuli vojenské službě, kteří se vracejí do země.
Toto opatření je poslední z řady pokusů syrské vlády přilákat mužskou část obyvatelstva – z nichž mnozí uprchli během války – za účelem návratu a obnovy své vlasti.
Právě nyní rekonstrukci Sýrie provádějí převážně ženy , které tvoří silnou většinu země, zatímco muži se usadili v evropské sociální péči.
https://voiceofeurope.com/2018/12/syrian-men-go-home-help-your-women-and-leave-europes-welfare-havens/#.XCTK1xH7mpQ.twitter
To se mi líbíTo se mi líbí
jsem rád pane Bavore že to vidíte stejně.
a jak to vlastně vidíte vy s tím nájemným?
přijde mi to i podle názorů lidí,kterých si vážím,že to klidně může být neřešitelná situace.
k čemu se vlastně volá po výstavbě sociálních bytů,po tom aby stát,kraje,města zajistily jejich výstavbu,když to vypadá tak,že se do nich starší lidé stejně nechtějí stěhovat?
asi se z toho zblázním,lidé chtějí bydlet za nízký nájem,ale nechtějí se stěhovat.
samozřejmě nebudu tvrdit do roztrhání těla,že stěhovat se ve vyšším věku je procházka růžovým sadem,je to nepříjemné.
ale podle mě je daleko horší než to že jsem vytržen z prostředí ve kterém jsem třeba desítky let žil to,že na mě zapomenou lidé s kterými jsem se tam stýkal,které jsem měl rád a přestanu s nimi být v kontaktu.
to je ale řešitelná situace,prababička a její kamarádky se vzájemně navštěvovaly tak často jako když bydlely na jedné ulici.
její nový byt jsme přizpůsobily vzhledem co nejvíce to šlo bytu starému,fotky,obrazy,koberec,nábytek,to se zvládlo také,chtěl jsem aby to vypadalo jako ve starém na co byla zvyklá.
jediný problém pro ni pouze byl,že na patře s ní bydlela totálně nesnesitelná ludra,uliční důvěrnice,ale za několik měsíců se to uklidnilo.
mi přijde,že namísto toho abychom ty starší lidi uklidňovali v tom,že i toto se dá zvládnout budeme lamentovat nad tím,že soukromý majitel je nelidská bestie.
samozřejmě že i tací jsou,to bych nikdy nerozporoval.
lamentování ale ničemu nepomůže,kdybychom se vzájemně i poinformovali jaké možnosti mají nájemníci kterým se zvyšuje nájem,na jaké dávky mají nárok atd. udělali bychom daleko lépe.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nemám názor. Jednoduše proto, že se mne tento problém nikterak nikdy nedotýkal. Takže nejsem schopen se do situace jakkoli vmyslet. V mém okolí existuje buď RD nebo osobní vlastnictví.
Jenže sociální bydlení nemá být pro seniory a jejich stěhování za levnějším, naopak jako startovací pro mladé a pomoc pro ty, kteří jsou opravdu v nouzi.
To se mi líbíTo se mi líbí
Přeji všem zdraví a pohodu. Nenechť prchlivost nenalézá důvod k cloumání Vaším majestátem.
Jiří.
Nápad, aby se staří lidé přestěhovávali do menších bytů je teoreticky dobrý, jenže nebere v úvahu, několik zásadních věcí:
1) Menší nemusí znamenat levnější. Moje známá bydlí ve starším domě na Vinohradech. Dům byl
restituován a původní nájem bytu 2+1 stoupl 40x. Jenže i tak je zatím nižší než současné nájmy
za garsonku;
2) Kdysi byl na každý byt dekret a ten umožňoval směnu bytu za byt, dekretu za dekret;
3) Odejít ze zavedeného vztahu majitel – nájemník, tedy často ze smlouvy na dobu neurčitou (i když
neurčitost je chráněna jen několika měsíci) vyžaduje určitou částku peněz (kauce, realitka,
nájem předem) a nutnost přijmout smlouvu na kratší dobu.
4) Přestěhování do „lacinější oblasti“, znamená vytržení z prostředí, ztrátu lidských kontaktů, a
konec konců i lékařů. O úsloví „je lepší vyhořet, než se stěhovat“ ani nemluvě.
Trh řeší zisk, ale ne sociální problémy. Mimochodem, nájmy neodpovídají příjmům. Nabídka neodpovídá poptávce. Příplatky a doplatky na bydlení vlastně trh narušují. Jde o mechanismus, který přisypává do kapes majitelů.
V Kanadě jsou nájmy regulované (mohou růst o inflaci), ale to platí jen pro existující smlouvy. Pokud nájemník odejde, smlouva s dalším může být být na jakoukoli částku. Korporace, které vlastní činžáky dokonce nabízejí odstupné, když nájemce odejde.
Podle mého názoru, byla chyba zničit systém, který byl 40 let vytvářen a fungoval. Půda a domy se neměly restituovat, mohly být vypláceny finanční náhrady.
To se mi líbíTo se mi líbí
Finanční náhrady se vyplácet nemohly, protože by pak nebyly peníze na platy,a statísícové ba i větší „odměny“ papalášům co se usadili u koryt. Sorry – to by nezapadlo do Klauzovy „privatizace“, protože by to zrušilo možnost vzniku vyšších finančních tříd… Když se začínalo, mělo většina lidu – krom zelinářů,řezníků a vexláků +/- stejně>
To se mi líbíTo se mi líbí
Ke Čtenáři 10:32
Termín sociální bydlení je špatně zvolen. Má konotaci „socek“, příživníků a obtížných lidí.
Mluvit je třeba o dostupném bydlení, tedy o takovém, na které dosáhne člověk, který třeba pracuje za minimální mzdu, učitelka a kdokoli jiný.
Ke změně názvu neexistuje politická vůle, protože pro dostupné bydlení by se muselo něco dělat, musela by existovat analýza kolik a jakých bytů je v různých cenových hladinách zapotřebí. Musel by existovat program podporovaný investicemi.
Sociální bydlení nevyžaduje vůbec nic, jen pár frází. Když nebude, jako že ne, tak to většině lidí nevadí. Oni nejsou bezdomovci nebo bezstřešovci. Nemají zájem na tom, aby jim lidský odpad (human trash) kazil prostředí. V podstatě budou vítat, když se nic nepodnikne.
Místostarostka Boru u Tachova před časem prohlásila, že pro bezdomovce nebude nic dělat: „jsou stejně všude a ať si žijí, jak chtějí“.
Pražský Magistrát používá sociální byty pro korumpování soudců a státních zástupců. V Praze jsou prázdné domy, které patří investorům a čekají na spadnutí, protože samotná cena pozemků zaručuje návratnost investice.
To se mi líbíTo se mi líbí