Kdo za to může?


Světový den páteře, Světový den proti McDonald’s, Den šéfů

Koupil jsem si klobásu a nevšiml jsem si, že má přelepené datum spotřeby. Samozřejmě mne postihla těžká otrava.

Naštěstí jsem byl vyléčen, ale v tom okamžiku nastalo něco, co by mne ve snu nenapadlo. Byl jsem vyšetřován Policií za to, že jsem si nevyžádal přesnou informaci o stáří klobásy, Zdravotní pojišťovna po mně vymáhá náklady na léčbu a hrozí mi i pokuta za vážné pochybení.

To je blbost, co…

Jenže takový je postup, pokud si koupíte ojeté auto se stočeným tachometrem. Ne ten, kdo vám ho prodal, ale vy musíte v případě zjištění závady při STK dokázat, že tachometr není stočený, ale jen z nějakého důvodu vyměněný. Jinak vás čeká pokuta a auto bude nezpůsobilé pro provoz. I když mu jinak nic nebude.

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktualitka se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

35 reakcí na Kdo za to může?

  1. st.hroch napsal:

    Inu, mnozí voláme po nastolení pořádku a bezpečí… Tak tady to máme… I když z poněkud jinýho konce 🙂

    To se mi líbí

  2. Hudec napsal:

    Dada. Čímž nemíním opakovaný ruský souhlas.

    To se mi líbí

  3. čtenář napsal:

    kdybych chtěl být urýpaný tak bych řekl že za to může ministr dopravy Ťok,poslanecká sněmovna,senát a v neposlední řadě prezident.

    v tomto případě jsem ale přesvědčen o tom že toto opatření není namířeno proti tomu kdo takovéto vozidlo se stočeným tachometrem zakoupil,ale proti tomu kdo mu toto vozidlo prodával(kdo s tím tachometrem manipuloval).

    je namířeno proti nepoctivým autobazarům a nepoctivému prodejci z řad našich spoluobčanů.

    samozřejmě,budou situace kdy se to bude těžko prověřovat,u dovozu za zahraničí to půjde velmi těžko.

    v každém případě je chvályhodné,za mě,že už něco takového existuje.
    i ty obavy kupujících z toho „co by kdyby“ mohou nakonec vést k tomu aby se více zajímali o to co kupují,aby si automobil nechali prověřit ještě před nákupem.

    hodnotím to tedy jako krok správným směrem.

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Upřímně řečeno, já to hodnotím jako půl správného kroku. Že je stáčení tachometru trestné, je samozřejmě správné, ale vždy by měl být postižen ten, kdo to udělal, nikdy by se ten krok neměl obracet proti podvedenému. A o to mi šlo. A že by si každý měl rozmyslet, co si kupuje? Souhlasím, ale…
      Kolik lidí dodnes naběhne na phishing, přesto, že banky neustále upozorňují, že nikdy nikomu žádný mail neposílají. A u těch aut mnoho kupujících vidí „výhodnou koupi“ a před očima a v mozku se jim zatmí. Takže trestat ano, ale skutečné viníky. A už vůbec nestrašit tím, že takové auto je nezpůsobilé provozu.

      To se mi líbí

      • Rosťa napsal:

        Souhlasím s vámi. Při koupi auta se do protokolu píše stav tachometru. Trestat nového majitele za to, že se u vozu počet km nezakládá na pravdě je zhovadilost. Argumenty čtenáře jsou mimo mísu, což už se zde u něho stalo pravidlem. Pokud nějaký takový zákon vyšel, tak to odporuje zdravému rozumu a článek výše toto vystihuje úplně přesně.

        To se mi líbí

        • Bavor V. napsal:

          Ono to takto doslova není v zákoně, ale takto to vykládají na STK a odborníci z ÚAMK. V zákoně totiž o tom, kdo má být postižen není zmínka.Což opět dělá ze zákona zmetek. Čtenář to píše dobře.

          To se mi líbí

      • čtenář napsal:

        tachometry se už nějaký ten rok na STK fotografují a odesílají do registru.

        takže skutečného viníka je už snadnější odhalit.

        vy asi máte představu takovou,že na STK se před auto postaví nějaký odborník,prohlédne si auto a potom jen tak rozhodne že má stočený tachometr.

        To se mi líbí

        • Bavor V. napsal:

          To jste špatně pochopil. Výklad je takový, že když se na STK dostaví auto se stočeným tachometrem (zjištěným samozřejmě z nějaké databáze), dostane klasický měsíc na nápravu. Jako při nebezpečné závadě. Takže pokud si někdo pořídí podobně poškozené auto, je postižen tím, že se mu může vyřadit z evidence, pokud nedoloží, že „byla nutná výměna tachometru“. Takže nikdo na STK nezjišťuje, zda byl nebo nebyl stočený tachometr, jen to, že údaj nesouhlasí s databází. Ostatní už je pak na majiteli. Takže tomu vznikají náklady na nepoužitelné auto a soudní spory s původním majitelem. Ochrana spotřebitele při současném stavu soudnictví je opět nulová. Tam by měla být nějaká úprava v tom, že pokud je podáno trestní oznámení na pův.majitele, auto dostane známku se zápisem nového stavu tachometru. Pokud se během toho měsíce věc s původním majitelem vyřeší tak, že se přizná a nějak napraví stav, aby mohla být STK provedena, pak se pochopitelně pro nového majitele nemění nic, kromě toho prodlení a starostí.

          To se mi líbí

          • čtenář napsal:

            to mi jako chcete naznačit že ten zákon je napsán tak debilně že STK dostala právo toto vozidlo vyřadit z evidence a novému majiteli neudělat evidenční prohlídku aby si vozidlo mohl přihlásit na sebe?

            já jsem přesvědčen o tom,že podvedenému kupujícímu hrozí tak maximálně to že i když nedoloží výměnu tachometru tak mu do evidenční prohlídky uvedou poslední známý stav km z předcházející kontroly na STK a tím ten problém pro nového majitele skončil.

            pokud by to bylo tak jak to vidíte vy,že by STK vyřadila vozidlo,tak to potom platí(bohužel) moje první věta.

            „kdybych chtěl být urýpaný tak bych řekl že za to může ministr dopravy Ťok,poslanecká sněmovna,senát a v neposlední řadě prezident.“

            navíc s dodatkem…vlastně….raději bez dodatku.

            To se mi líbí

            • Bavor V. napsal:

              Tohle nenaznačuji já, ale výklad lidí, kteří s tím pracují. Kdybych to neslyšel na vlastní uši, nikdy bych takovýto článeček nenapsal, protože by mne to ani ve snu nenapadlo.

              To se mi líbí

              • čtenář napsal:

                tak je i možné že dosud neví jak to bude přesně probíhat.
                já přece jenom budu věřit tomu co o tom tvrdil ministr Ťok.

                moje selská logika mi totiž říká,že kdyby to bylo tak jak naznačuje výklad těch lidí i v praxi tak by to byla Ťokova politická sebevražda.

                To se mi líbí

              • Bavor V. napsal:

                Uvidíme, platí to od 1.10.

                To se mi líbí

              • čtenář napsal:

                ano,to znamená že bychom se i celkem brzo mohli něco dalšího dozvědět.

                pane Bavore,v každém případě děkuji za tento článeček,zdarma jsem si díky němu zkontroloval uvedené km u mojí 9let staré ojetiny.
                sedí mi to na chlup.

                chválihodný to počin od ministerstva dopravy,klobouk dolů.

                To se mi líbí

              • Bavor V. napsal:

                Kdyby tohle udělal každý, určitě by ten zákon vyzněl tak, jak asi měl vyznít.

                To se mi líbí

  4. Zilvar napsal:

    Když v kupní smlouvě bude stav tachometru uveden, pak v případě, že byl stočený padá vina na prodávajícího, nebo dokonce na někoho ještě před tím. V každé STK je uveden stav tachometru, tak se pozná kdy byl stočen, nebo vyměněn. Nevím sice, zda STK vedou historii všech vozů, které konrolovaly, ale snad ano.

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Vina ano, ale starosti bude mít kupující.

      To se mi líbí

      • čtenář napsal:

        a to jsem byl pane Bavore ještě před pár minutami přesvědčen že jsme se shodli na tom že kdo bude mít starosti teprve uvidíme v následujících týdnech.

        to se nám to obrací,já důvěřuji ministrovi za ANO2011 a vy ho považujete za ministra který přišel s „protilidovým zákonem“.

        To se mi líbí

        • Bavor V. napsal:

          Shodli jsme se, že uvidíme, ale starosti každopádně bude mít nový majitel s uvedením tachometru do souladu se záznamy. Třeba i přes původního majitele, kterého pak může stihnout trest. Ale ty starosti zůstanou na bedrech kupce. To za něj nikdo nevyřeší.

          To se mi líbí

          • čtenář napsal:

            takže této větě ministra nevěříte
            „Běžné řidiče, kteří omylem koupí auto se stočeným tachometrem, poškozovat nechceme.“
            —————————
            „Sankce půl milionu korun hrozí každému, kdo nelegálně stočil tachometr, ale míříme především na jednotlivce a společnosti, které takovou činnost provádí opakovaně a za úplatu. Běžné řidiče, kteří omylem koupí auto se stočeným tachometrem, poškozovat nechceme. Na všechny, kdo uvažují o koupi ojetého auta, proto apeluji, aby si vozidlo dostatečně prověřili,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
            ————————–
            jestli budou ty starosti toho typu jak jsem uvedl já,že jim do protokolu uvedou poslední známý stav kilometrů tak to pro podvedeného kupujícího nejsou žádné starosti.
            ————————–
            dalo ministerstvo kupujícím možnost si zdarma ověřit údaje za jednu minutu doma od stolu? dalo!
            nyní už jenom stačí to těm kupujícím natlačit do palice přes reklamu.
            když to šlo s reklamou na EET může to jít i s reklamou na stáčení tachometrů.

            kudla fix,to by se jeden zbláznil,jak to má ten ministr udělat aby se eliminovalo to stáčení tachometrů?

            na to odpověď nikdo z mínusáků nezná,ale velice dobře vědí že lenošný kupující za nic nemůže a stát nedělá to co by dělat měl.

            To se mi líbí

            • Bavor V. napsal:

              Ale oni je poškozovat nechtějí, jenže ty důsledky zatím nikdo neřešil, protože na ně přišli pouze lidé z provozu a s výhledem. Teď ještě jaká bude praxe. A důležitá je ta druhá věta: Na všechny, kdo uvažují o koupi ojetého auta, proto apeluji, aby si vozidlo dostatečně prověřili,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
              Jenže na podvodné praktiky stále skáče dost lidí. Nikde jsem totiž nepsal o tom, že to potká každého, ale jen ty, kteří koupí neprověřené auto.

              To se mi líbí

  5. Cech napsal:

    Zde se přiznávám jsem poněkud pohodlný a nechce se mi rozepisovat o tom, jaká je odpovědnost politiků přijímajících zákony které jsou namířeny proti lidu obecnému.
    Pro si dovolím použít zkratku „žádná“, a lid obecný v současnosti nemá možnost, krom voleb „korigovat“ jednání zákonodárců.
    Dostali bychom se k odvolatelnosti politiků a prvkům přímé demokracie, které jsou ovšem v EU řízeně potlačovány a nemají v nejbližších 5 – 10 letech žádnou šanci na realizaci.
    Právě skončené volby jsou toho naprosto hmatatelným důkazem. Proto prosím nehledejme chyby v zákonech které stejně našimi zákonodárci vědomě odstraněny nebudou ale hledejme cesty jak s těmito zákony namířenými proti lidu obecnému přežit a nevykrvácet na našimi zákonodárci uměle pro lid obecný vytvořených problémech.

    Líbí se 1 osoba

  6. čtenář napsal:

    pane Bavore,

    no a řekněte mi,jsou ty důsledky nakonec takové tragické jak se o tom neustále bavíme?
    není to nakonec pomoc pro toho podvedeného kupujícího,když mu na té STK otevřou oči?
    pozdě,ale přece jenom.

    když si kupec uvědomí že byl podveden tak chce přece tu ojetinu vrátit.
    proč by si jakýkoliv kupec nechával auto se stočeným tachometrem,když zaplatil částku za auto s nestočeným.

    podvedenému kupujícímu přece žádný finanční postih nehrozí.
    ano,starosti s vracením auta jsou také starosti,toto jsem jednou absolvoval,ale šlo to lépe než jsem očekával,tři telefonáty a za jeden den to bylo vyřízeno i bez právníka.

    já si začínám myslet,že toto je ten pravý účel zákona,že ta auta,které se vrátí k těm nepoctivým prodejcům už nebude možno znovu vrátit na silnice.

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Jak říkám,uvidíme. Možná jste pravdě blíže než já.
      Jinak ale jistě uznáte, že mi nejste protivný, že mě jen někdy štvete tou úporností. Ale právě tady byla v pořádku.

      To se mi líbí

    • oh napsal:

      „lenošný kupující za nic nemůže..“ bezva, čtenáři, to už máte v kupě půlku obvyklé „omluvy“ nelenošného podvodníka. Může za to podvedený. 😦
      „Sankce půl milionu korun hrozí každému, kdo nelegálně stočil tachometr, ale míříme především na jednotlivce a společnosti, které takovou činnost provádí opakovaně a za úplatu. Běžné řidiče, kteří omylem koupí auto se stočeným tachometrem, poškozovat nechceme.. „ Ne, opravdu nevěřím prohlášením politiků – zejména z Ministerstva Debility Dopravy bez ohledu na stranickou příslušnost – o tom, co chtějí nebo nechtějí a co je údajně záměrem jejich zákonů. To by ty jejich právní vynálezy nesměli vymýšlet byrokrati od stolu.
      Stát, který by skutečně chtěl stáčení tachometrů stíhat, k tomu IMHO nepotřeboval speciální zákonné ustanovení, úplně by mu stačil již existující paragraf TZ o podvodu. Státu se jenom nechtělo, protože by s tím bylo dost práce a tu stát/úřad nerad. Takže úřad vybádal úpravu o stáčení tachometrů a stupidní administrativní důvod pro prohlášení vozu za „nezpůsobilý provozu“ kvůli údaji počítadla km, jejímž jediným důvodem podle mě bylo přehodit ten problém na někoho jiného.
      „..toto jsem jednou absolvoval,ale šlo to lépe než jsem očekával,tři telefonáty a za jeden den to bylo vyřízeno i bez právníka.“ To vám sice gratuluji, ale nechápu, jak jste si z toho odvodil, že to takhle snadno a jednoduše půjde vždycky.

      Dobré úmysly státu obvykle skončí tím, že je realizuje byrokracie, neochvějně kráčející cestou nejmenšího odporu. Dovolím si malý příklad z podobného dobře myšleného soudku: „Měl to být zákon, který dopřeje odpočinek zaměstnancům velkých obchodních řetězců. Zákaz prodeje ve svátcích, který platí už rok, však má nečekaný vedlejší efekt: dopadá na malé bazary, sběrny či antikvariáty a trestá živnostníky,“ zatvrzele a odporně vykořisťující sami sebe. (Spolupachatelem tohoto konkrétního dobra byl František Bublan za ČSSD.)

      To se mi líbí

      • čtenář napsal:

        zůstanu jen u toho stáčení tachometrů.

        možná jsou v tom nějaké drobnosti,které nejsem schopný prozatím pochopit.

        přemýšlím nad tím jestli se já sám jako prodejce svého ojetého auta nemohu stát obětí podvodu od nějakého kupujícího,nastrčeného bílého koně.

        třeba mě tento nový zákon od toho dokáže ochránit.

        také to může být příprava na to propojení údajů za zahraničí.

        to stáčení se praktikuje hlavně při dovozech přece.

        To se mi líbí

        • oh napsal:

          Obětí podvodu se stát můžete. Jeden z problémů s bílými koni je ovšem ten, že na nich nikomu -ani vlastnímu podvodníkovi – vůbec nezáleží a poškozený si na nich obvykle nic nevezme, i kdyby se soudil až do konce vesmíru.
          Pro propojení s údaji se zahraničí nepotřebujete prohlašovat vozidlo se stočeným tachometrem za nezpůsobilé provozu. Potřebujete mezinárodní dohodu o tom, jaké údaje a v jakém formátu se budou ukládat, kdo k nim bude mít přístup.. a kdo naopak ne. A potřebujete také to, aby ty údaje na vozidlech výrobce povinně udával a činil tak snadno zjistitelným způsobem. (Označení, vyražené na nedostupném místě, vyžadující rozebrání auta na prvočinitele kvůli jeho zjištění, asi nebude to pravé ořechové.)

          To se mi líbí

          • čtenář napsal:

            z toho „nezpůsobilé provozu“ se dělá větší problém než ve skutečnosti je.

            já to chápu tak,že když vám nebude vadit že jste si koupil stočeninu tak si ten protokol napíšete sám.
            cíl zákona je jen ten aby se v registru historii vozidla ty km nesnižovaly oproti minulé STK.

            14. V § 36 odstavec 4 zní:
            „(4) Záznam o celkové ujeté vzdálenosti na počítadle ujeté vzdálenosti nesmí být měněn, ledaže ke změně dojde při opravě nebo výměně počítadla ujeté vzdálenosti. O provedení opravy nebo výměny počítadla ujeté vzdálenosti vystaví osoba, která tuto opravu nebo výměnu provedla, protokol, jenž předá provozovateli silničního vozidla. Provozovatel silničního vozidla předá protokol stanici technické kontroly při nejbližší evidenční kontrole. Tento protokol obsahuje
            a) identifikační číslo silničního vozidla (VIN), není-li, pak výrobní číslo podvozku silničního vozidla,
            b) stav celkové ujeté vzdálenosti před provedením a po provedení opravy nebo výměny počítadla ujeté vzdálenosti,
            c) datum a důvod provedení opravy nebo výměny počítadla ujeté vzdálenosti a
            d) jméno a adresu bydliště nebo sídla osoby provádějící opravu nebo výměnu počítadla ujeté vzdálenosti.“.
            ——-

            jaká by byla vaše představa,když se vám to takto nelibí?

            mělo by to být takto?

            1. koupíte si auto se 100.000km
            2. na STK zjistí že před dvěma lety to auto mělo 200.000km
            3. ale vy budete trvat na tom ať vám tam uvedou těch 100.000km.

            ——–

            anebo takto?

            1. koupíte si auto se 100.000km
            2. na STK zjistí že před dvěma lety to auto mělo 200.000km
            3. vy ale budete trvat na tom ať stát najme osobu která zkontaktuje prodávajícího a bude to za vás řešit.

            to by ale také musel ten stát zjišťovat jestli stočil tachometr prodávající anebo kupující,mnohdy je tam ještě zprostředkovatel,to už máme tři podezřelé.
            to byste se toho auta dočkal až za několik měsíců,když dobře.

            ———

            mně způsob který od 1.října platí připadá praktičtější a nejrychlejší,
            nehledě na to že je neskonale levnější než kdyby se staral stát.

            To se mi líbí

            • Bavor V. napsal:

              Má to jednu vadu. Nebudete schopen (pokud jste nedělal výměnu sám) doložit body b)-d). Takže nemůžete trvat na to, že stav km se má zapsat, jak chcete. Nebudete mít ten protokol.

              To se mi líbí

              • čtenář napsal:

                ale tak to bylo myšleno,protokol si sám vystavím a sám sobě si ho předám.

                protokol ochrání budoucího kupujícího(třeba už za další týden,měsíc)aby nebyl podveden ohledně stavu počítadla km.
                protože na STK(nebo kde se to bude ukládat) bude existovat protokol o tom kdy,kdo a o kolik stočil kilometry.

                proto je sankce za neodevzdaný protokol těch 10.000,-

                To se mi líbí

              • Bavor V. napsal:

                Vy si sám sobě vystavíte protokol poté, co se až na STK dovíte skutečný stav? Víte jak se tomuto postupu říká? No přece podvod, úplně stejný, jako stočení tachometru. Y VY si myslíte, že tenhle postup vám STK sežere?

                To se mi líbí

            • oh napsal:

              Já nepotřebuji, aby stát při STK řešil něco jiného, než to, jestli je vozidlo schopné bezpečného provozu na silnici. To je účelem STK, číslo na počítadle km je v tomto kontextu banalita, kterou stát nemusí nutně řešit jinak než poznámkou „vyměněný tachometr“ v té své databázi. A když nebude servisní protokol o výměně – někteří jedinci si pořád určité věci opravují sami a nemusí použít nový díl, lejstra se pořád ztrácejí – tak prostě opsáním toho čísla, které tam právě je.
              Samozřejmě, vůbec se nebudu zlobit, když tahle databáze bude veřejně dostupná, aby si každý kupující mohl vyhlédnutou ojetinu před koupí prolustrovat. Dokonce bych i uvítal, kdyby to bylo propojené s databází vozidel/dílů kradených. A považuji za samozřejmé, že stát bude stíhat podvodníky i zloděje. Stát k tomu totiž má prostředky a může dostat i potřebná oprávnění získat ty informace, které mu někdo dobrovolně sdělit nechce. Vy ne. Když s vámi prodejce/původní majitel spolupracovat nebude, nebo bude tvrdit, že on s tachometrem nic nedělal, budete.. no, víte asi kde, že?
              Takže, s vaším praktičtějším a levnějším řešením (pro stát určitě), se dočkáte toho, že budete mít auto, se kterým nebudete smět z formálního důvodu jezdit, přestože by tomu jinak nic nebránilo. Kromě toho pitomého čísla na tachometru a dobrotrusného úřadu.
              Jo a za X let soudů si na konci budete moci zarámovat rozsudek, že vám „bílý kůň“ má vrátit peníze a vy jemu auto. Co myslíte, jak to dopadne? Že byste neměl ani auto, ani peníze?

              To se mi líbí

              • čtenář napsal:

                považujete za problém vyplnit tyto body?

                a) identifikační číslo silničního vozidla (VIN), není-li, pak výrobní číslo podvozku silničního vozidla.

                b) stav celkové ujeté vzdálenosti před provedením a po provedení opravy nebo výměny počítadla ujeté vzdálenosti.

                c) datum a důvod provedení opravy nebo výměny počítadla ujeté vzdálenosti

                d) jméno a adresu bydliště nebo sídla osoby provádějící opravu nebo výměnu počítadla ujeté vzdálenosti.“.
                ————–
                veřejně dostupná databáze je zde

                https://www.kontrolatachometru.cz/

                ———
                a také…

                Naprostá rarita: Soudu v Brně se podařilo prokázat stočení auta
                V boji proti stáčení přituhuje. Za posledních pár měsíců došlo k několika velmi podstatným událostem, které naznačují, že se tento problém konečně začíná brát vážně i u nás.

                Senát přijal v minulém týdnu novelu zákona, která zakazuje manipulaci se stavem najetých kilometrů. Pokud ji podepíše prezident, bude od 1. října hrozit za stočení auta pokuta až půl milionu korun.

                Před dvěma měsíci oznámila společnost Cebia, že poskytla Policii podklady o téměř 1000 autech. U čtyř stovek z nich policie nabyla důvodné podezření z neoprávněné manipulace. Cílem této akce je zahájení trestních stíhání konkrétních osob.

                http://www.sdruzeni-sova.cz/clanek/naprosta-rarita-soudu-v-brne-se-podarilo-prokazat-stoceni-auta-4825

                To se mi líbí

  7. čtenář napsal:

    pane Bavore,
    nahoře už je to nudle,odpověď na otázky dávám se.

    „Vy si sám sobě vystavíte protokol poté, co se až na STK dovíte skutečný stav? Víte jak se tomuto postupu říká? No přece podvod, úplně stejný, jako stočení tachometru. Y VY si myslíte, že tenhle postup vám STK sežere?“

    mám i možnost té veřejné databáze kde se dozvím poslední známý stav km ještě před návštěvou STK.

    i kdybych to udělal až po návštěvě STK tak to podle mě možné je a nikdo mě za to stíhat nebude.
    ————
    ale to nejdůležitější je podle mě toto:

    vůbec si totiž nemyslím že by tyto situace nastávaly.

    podvodník nebude podvádět takto hloupě.

    prodávat auto,u kterého už mají na STK záznam o 200.000km a stočit km byť o jeden jediný tisíc pod těch 200.000km je pro logicky uvažujícího podvodníka cesta do pekel.
    nyní už ten podvodník musí očekávat,že díky těm obstrukcím na STK se lidé budou bránit razantně a mile rádi půjdou až třeba k soudu aby toho hajzla podvodnickýho dostali.
    když budě dělat problémy s odstoupením od smlouvy.

    takže takto podvádět dnes,po 1.říjnu,to by udělal jedině dement.

    předpokládím,že když už měl někdo na STK zaevidováno těch 200.000km a najel na tom autě dalších 100.000km,tak to stočí maximálně na 205.000km a nový majitel na STK nebude mít problémy.

    že se společně ani možná nikdy nedočkáme že někdo měl problém na STK kvůli kilometrům.

    To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.