Ne, nemám v tom nadpisu chybu. Opravdu se jedná o spojení politiky a techniky. Jde totiž o problém současné mediální (a nejen její) sféry. Politikou nás zásobuje kdekdo, dokonce i ti, kteří by se do ní plést neměli (např. charitativní organizace). Dospělí se nad tím většinou nějak přenesou, ale horší je tohle působení v procesu vzdělávacím. On by to nebyl takový problém kdyby…
Kdyby se stejnou měrou všichni tito dobroserové věnovali daleko většímu problému, kterým je nedostatek technicky vzdělaných lidí. Čas od času se v různých zpravodajstvích dovídáme, že některý náš technický či vědecký tým něco objevil, co se ještě nikde jinde neobjevilo. Šikovné hlavy a šikovné ruce, pomyslí si našinec. Jenže tím objevem to většinou končí. Nikde se už nedovíme, zda a jak se onen objev využívá, produkuje a jak ostatním pomáhá. Prostě všichni nás zásobují politikou nikoli technikou. Přitom právě těm mladým by se měl ukazovat příklady praktického využití těch dovedností. Aby prostě měli příklad a získávali zájem o věci, ve kterých by třeba i mohli jakýmkoli způsobem vyniknout. Protože nejen ty hlavy, které něco vymyslí, ale i ty ruce, které to dokáží vyrobit jsou třeba. A obyčejné zpravodajství ve všech médiích právě z této oblasti může formovat myšlení potenciálních dalších chemiků, techniků, lékařů a dalších dosud „nezajímavých“ oborů.
Místo toho máme stovky neužitečných „-logů“, kteří nepřináší ani sobě ani ostatním nic, co by stálo za jedinou korunu platu. Jenže u toho není nutné myslet, zatímco ti potřební ten mozek musí zapřahovat dnes a denně.
ot
Předmět: Orlík není „Čapí hnízdo“ ???
Vraťme se zpátky do roku 2013.
Kníže Schwarzenberg: On sám, jako ministr vlády ČR podnikal po celou dobu ministrování se svou firmou ORLÍK NAD VLTAVOU s.r.o., Bělohorská 165 Praha 6, IČ: 450 23930, kde drží 99,82 % podíl.
Kalousek této firmě převedl více jak 100 milionů Kč dotací ze státního rozpočtu ČR a mnoho desítek milionů Kč z EU.
Jen za poslední 2 roky ministrování obdržel Schwarzenberg prostřednictvím této
firmy od Kalouska a Ing. Čiernika z MZE 70 milionů za odbahnění písčitých
rybníků Sobík, Silvestr a Zhoř, kde místo bahna těžil písek, který pak prodával a
cestáři jej používali na opravu cest…. …pochopitelně,v tomto případě ale
všechno bylo a je v naprostém pořádku, žádné ostouzení, žádný
humbuk v médiích se nekoná !!!
Také tato prasečina si zasluhuje, aby se dostala co nejvíce k lidem …..
To se mi líbíTo se mi líbí
Když vidím svojí vnučku ve 2. třídě, jaký plný batoh „učení“ nosí do školy, tak mám dojem, že z dětí vychováváme budoucí Šerpy…. (a to v době tabletů…).
Trochu OT ale stojí to za to.
Ve třídě mají všeobecně neoblíbenou holčičku (zda má vinu na své neoblíbenosti nevím).
No a dneska mi vnučka hlásila, že Zita (jméno jsem si vymyslel) jedné holčičce zničila takovou tu bambulku, kterou mají děti připnuté na taškách.
Zeptal jsem se, jak vědí, že to udělala Zita.
A vnučka mi odpověděla, ž e m a j í d ů k a z y (!!!!!)
I zeptal jsem se, jaké důkazy mají. Začala koktat, že tam Zita byla a prostě, že to nemohl nikdo jiný udělat. Kde to ty děti z druhé třídy berou?
Omlouvám se za OT, ale tohle muselo ven….
To se mi líbíTo se mi líbí
Bobe, nevím kde to ty děti berou, ale už vím kde se to naši politici naučili. Když byli malinkatí a chodili základky. Od té doby již nevyrostli a nic se nenaučili.
To se mi líbíTo se mi líbí
Co se týká té tašky, tak určitě nemá takový náklad, jako jsme mívali my v jejím věku.
Ale s těmi „důkazy“ jste mne „dostal“. To bych od sedmiletých dětí nečekal.
To se mi líbíTo se mi líbí
Buď jsem byl jako dítě silák a nepřišlo mi to nebo jsem teď vetchý stařeček, kterému se zdá všechno těžké…
Myslím a doufám, že ani jedno (zejména ne to druhé)…
To se mi líbíTo se mi líbí
Vynikajúca príhoda o tej Zite.
Ako školáci sme závideli jednému spolužiakovi, ktorého mama robila v škole tajomníčku. Po protekcii nafasoval dve sady učebníc a mal z nás vždy najľahšiu tašku, lebo jednu sadu mal doma a druhú v skrini priamo v triede. V taške nosil len zošity, pero a desiatu.
To se mi líbíTo se mi líbí
jakože svačina vo desátý, no to je dobrý. Zejtra namažu holkám desiatu a sem zvědavej, co voni na to … běda, jestli ji zdlábnou vo půl desátý.
To se mi líbíTo se mi líbí
Hej, s tou desiatou to nevychádzalo. Veľkú prestávku sme mávali od 9:20 do 9:40, takže tá desiata potom vychádzala cez hodinu úchytkom pod lavicou.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pro odpolední svačinu má slovenština výraz „olovrant“. Slovenština prý toto slovo přijala za své, pochází z období nájezdů Osmanů. Pamatuji si ze školy, ale nejsem si jistá, zda se používá dosud. 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Áno, používa. Vďaka za tip, že je to od Osmanov. Takých slov sa do slovenčiny cez maďarčinu dostalo viacero.
To se mi líbíTo se mi líbí
Bavoráci si dávají „brotzeit“ a taky nedlabou jen chleba. Ba naopak, jejich bílé klobásy a preclík + „kalné“ pivo = brotzeit na plný pecky!
To se mi líbíTo se mi líbí
http://outsidermedia.cz/retro-vyznani-plukovnika-kaddafiho-necenzurovano-zapadnimi-masmedii/
To se mi líbíTo se mi líbí
A dokázal byste mi vysvětlit pravopis slova poliklinika? Vždycky mě to mlátilo do vočí. Pochopil bych „poly“ ve smyslu „mnohoklinika“, spousta žánrově různejch ordinací v jednom baráku. Ale „poli“? Nechápu to.
To se mi líbíTo se mi líbí
To mi také dělá problémy. Rozhodně to nemá nic společného s politikou.
To se mi líbíTo se mi líbí
Od slova polis (řecky nebo latinsky město, obec……)
To se mi líbíTo se mi líbí
MĚSTSKÉ (zařízení) pro upoutané na LŮŽKO nemocí. POLIS + KLINH´RHS (KLINÍRIS), (to první H je dlouhý zvuk) přičemž pro lůžko mají více výrazů, takže upoutaný na lůžko nemocí je kliníris, přepisuji héta jako H, jinak asi před 2500 lety v každém řeckém městě byla jiná gramatika a jiný způsob psaní téhož pojmu a jiná výslovnost, více než 100 různých gramatik a tehdy se ještě héta vyslovovala tak, jak vypadá, tedy na začátku zvuk H, ale jen někde, pak z něj udělali samohláskový zvuk a to nakonec převážilo až dodnes.
A jinak, tohle slovo za časů Alexandra nejspíš nikdy nevyslovili, je to jen novodobá složenina z neřeckého prostředí, když začalo být v módě vyrábět učená slova z latiny a řečtiny, snad z 18-19 století. Předtím byly špitály a špitálníci a invalidovny. A v Paříži je jeden špitál, co se jmenuje U Patnácti Dvacítek (prý lůžek), jako že tam bylo 300 nemocničních lůžek, ale protože je asi z 13. století tak dost možná podle trříset milosrdných bratří. Podoibně jako řád špitálníků s červenou hvězdou dal jméno pozemku jimi vlastněnému mezi koncem ulice Na Poříčí a Libeňským mostem, kde na něm provozovali špitál kdesi uprostřed spíš dál od Vítkova na Libeň.
To se mi líbíTo se mi líbí
Poliklinika – kdysi kdesi jsem četla, že to má souvislost s řeckým polis, městem. Nikoliv s předponou poly,označující mnoho.Tak snad…😊A.
To se mi líbíTo se mi líbí
Áno, presne tak, znamená to mestskú kliniku.
To se mi líbíTo se mi líbí
Děkuju za vysvětlení!
To se mi líbíTo se mi líbí
Já taky.
To se mi líbíTo se mi líbí
OT . když jsme u toho „správnopisu“ , vypadá to, že bude definitivně zahájena likvidace mateřského jazyka: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/2462467-cestina-na-hejneho-zpusob-deti-budou-samy-zkoumat-jak-jazyk-funguje Nevím, kolik dětí bude po takovéhle výuce ještě umět česky číst a psát. Vzhůru k době předobrozenecké! 😦
To se mi líbíTo se mi líbí
Když jsem to viděl, tak jsem nevěřil svým očím.
To se mi líbíTo se mi líbí
Obávám se, že to bohužel myslejí vážně… 😦
To se mi líbíTo se mi líbí
Neskutečné – je ale podivuhodné kolik podobných úletů už pedagogika zažila, hlavně v juesej. Ale i SSSR toho nebyl ušetřenej – tam to ale po velice krátký době – když viděli kam to vede zatrhli vrátili se k osvědčenému. (Dvacátá léta – testování podle US, vlivy pedocentrismu ve stejné době.)
Má to stejný kořeny jako sluníčkaření. A stejný konce.
To se mi líbíTo se mi líbí
„Britské školy odstraňujú analógové hodiny z miestností, kde prebiehajú skúšky, pretože súčasní tínedžeri nie sú schopní z takýchto ručičkových hodín zistiť, koľko času im ešte zostáva na ukončenie testu, upozorňuje únia učiteľov pre The Telegraph“
https://www.hlavnespravy.sk/britske-deti-neovladaju-klasicke-rucickove-hodiny-vysledok-modernej-doby/1387544
To se mi líbíTo se mi líbí
Podle ne zase tak dávné změny v zobrazování času hokejových utkání (hodiny teď ukazují zbývající čas místo času odehraného) bych odhadoval, že tu informaci „tínejdžeri“ asi nebudou schopní zjistit ani z digitálního údaje. A že ten stav trvá už hodně dlouho.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak se podívejte, co se dá také studovat a co za exota to přednáší. Stačí úvod a budete mít dost.
https://video.aktualne.cz/dvtv/muzi-v-cesku-predstavuji-problem-tezi-ze-systemu-obcas-bycho/r~85a9ebec4a1911e894960cc47ab5f122/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=recombee1&utm_term=position-0
To se mi líbíTo se mi líbí
Prakticky okamžitě se mi vybavil strýc František a jeho vzdělání v chemii.
To se mi líbíTo se mi líbí
Skúsim Vás upokojiť. Pána Hejného poznám osobne už veľmi dlho. Prvý raz som ho stretol pred 50 rokmi pri matematike. Je to skvelý pedagóg a múdry človek. Nie každý dokáže jeho prístupy hneď pochopiť a využiť správne, aj preto sa to môže ľahko dezinterpretovať.
Hlavný rozdiel je v tom, že deti majú tie gramatické pravidlá objavovať, nie vymýšľať si vlastné. Aby to fungovalo, musia sa so slovami stretávať veľmi často a v rôznych kontextoch, aby mali z čoho zovšeobecňovať.
Myslím, že aj ja mám pomerne slušný základ gramatiky slovenčiny a bifľovanie poučiek som neznášal a nebol som v tom dobrý. Ale veľmi veľa som čítal, takže som si jazyk vlastne osvojoval tou Hejného metódou, hoci som o nej nič nevedel.
Myslím, že to isté platí aj pri učení sa cudziemu jazyku. Pri angličtine je to patrné, lebo gramatika je pomerne jednoduchá, len ju treba dostať pod kožu praxou. Nuž a idiomy, to sa človek nabifliť nedokáže.
To se mi líbíTo se mi líbí
jistě – ale nečtení je bohužel velký problém současných dětí. Pravidla jsem nikdy neuměla odříkávat, ale psala jsem bez chyb – v nejhorším si člověk napsal na nějaký pomocný papír obě varianty a oči mu řekly, co je správné. Nijak nezpochybňuji kvality pana Hejného, ale mám velké obavy z tohoto způsobu výuky jazyka, zejména vzhledem ke „kvalitě“ dětí.
Vzpomínám na jednu třídní schůzku u staršího synka, byla to tak první-druhá třída, tehdy se ve škole začínalo v matematice s množinami. A paní učitelka říkala: „Ono to děti moc baví, moc se jim to líbí – ale bohužel vůbec neumějí počítat! Tak bych prosila maminky, aby je to doma naučily…“ Nevím, kde byl problém, v té učitelce asi ne, byla opravdu výborná – ale takováhle byla realita. Mladší synek pro změnu jednou přinesl z počtů pětku. Když jsem to zjistila, pátrala jsem o co šlo. V pracovním sešitě bylo zadání:
3+2=
2+3=
5-2=
5-3=
a měl se doplnit výsledek. Kluk měl udělanou jen první řádku a dostal pětku. Tak jsem se ptala, proč neudělal i ty další řádky. Odpověď byla zcela logická: „Ale vždyť je to přece pořád stejný!“ No, měl pravdu.Ale pětka za to byla – a jak to malýmu klukovi vysvětli?
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Něco mi to připomíná. Ovšem na dotaz jak má učitelka zjistit , že to ví – už odpověď nebyla
To se mi líbíTo se mi líbí
Ono se zapomíná na jedno – že to učení zpaměti není jen kvůli nabiflování, ale také se tím cvičí paměť jako taková. To je jedna připomínka.
Druhá podstatnější je že podobné metody jsou sice v podání autora úspěšné, ale troskotají v plošném zavedení – stávají se formálními – on problém je v žactvu – jeho chuti se učit (aktivně) – ono dokáže velice rychle vyhmátnout slabou stránku – ta se pokaždé najde – a ze zdánlivě vynikající didaktické metody se stane paskvil.
Třetí námitka je že se jazyk musí používat – primární je čtení které dělá podmínky na rozvoj znalosti jazyka. Populace která nečte není schopná se sama k ničemu dopracovat.
Čtvrtá námitka – i když původní idea je slibná a jejímu autorovi funguje – najde se – hlavně v učitelstvu dost pilníků honících si triko kteří to úspěšně zmrší – viz osud myšlenek L. S. Vygotského u nás – tady se to sešlo ještě se zaváděním množin.
Na to navazuje poslední pátá námitka – podobné metody nejdou zavádět ve třídách kde je přespříliš žáků – max do dvaceti. Ideální je když se sednou kolem jednoho stolu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano já si myslím, že my, naše generace (+/-) především více četla. A tam je ten základ pro správnou gramatiku. Já také zjišťuji, že si už vůbec nepamatuji mnoho pravidel ale převážně píši správně (jasně občas se chyba vloudí) a to mám asi z četby. Automaticky, co si ale nepamatuji, nebo musím použít pomůcku jsou mě a mně. nevím proč, ale odjakživa.
To se mi líbíTo se mi líbí
On pán Hejný ani nepracuje tak, že by vypracoval nejakú geniálnu metodiku, ktorú by mohli všetci plošne používať ako kuchárku. V Bratislave na UK učil budúcich učiteľov. Snažil sa im tie prístupy a spôsob myslenia vštepiť. Potom bolo na každom jednotlivom učiteľovi, ako to v praxi bude používať.
Okrem toho sa venoval talentovaným deťom na letných táboroch a korešpondenčných seminároch. Lebo stáva sa, že s mimoriadne talentovanými deťmi už učiteľ jednoducho nedokáže mentálne držať krok. Je to ten istý problém, čo spomenul Aurel Stodola v závere:
To se mi líbíTo se mi líbí
venoval talentovaným deťom … a tak by se zdejší diskuse mohla uzavřít, příteli. V tom asi bude „omyl“ přístupu k Hejnýho metodě a kdo ví, zda i jeho „omyl“.
To se mi líbíTo se mi líbí
Priznám, že nerozumiem. Talentované deti sa nájdu (skoro) v každej triede. Niekde možno len jedno. Ale učitelia si obvykle nechcú trápiť hlavu, čo s tým jedným. Zvyčajne ich zničia.
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
pochopil bys příteli, kdybyste Hejnýho metodu skutečně učil v reálné skutečnosti našich škol!!!
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Je síce pravda, že s reálnou skutočnosťou našich škôl ani cez svoje deti už nemám kontakt najmenej dve desaťročia a všetci učitelia, s ktorými som ten kontakt mal, sú už na dôchodku, alebo ešte o stupienok vyššie.
To se mi líbíTo se mi líbí
Odkazuji na můj bod pět.
Navíc většina talentovaných dětí má sklon se věnovat hlavně (jen) tomu co je zajímá – baví, běžná výuka je nudí, ta je ale nutná pro většinu třídy. Věnovat se jim individuálně je vždy na úkor zbytku třídy, jen malá menšina je použitelná k zapojení do výuky tak aby učiteli pomáhala.
Jistým řešením je umožnit jim výuku dle jejich talentu, ale i to má také svá úskalí.
To se mi líbíTo se mi líbí
jo
(i dvacet je moc)
To se mi líbíTo se mi líbí
Jedno talentované dítě máte i u vás
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/misto-priprav-na-maturitu-donutila-odstoupit-fica-jsem-hrda/r~7bbded6e494611e8b8310cc47ab5f122/
To se mi líbíTo se mi líbí
Hodne tendenčný článok. Ak toto v Aktualne dostali ako materiál priamo od Farskej, tak už mi je jasné, že ju niekto dlhodobo pripravuje ako hviezdu do politiky.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano, něco jako náš opičák Feri. Ale ten aspoň (prý) studuje.
To se mi líbíTo se mi líbí
Přehlídl jsem ten váš velice správnej a zcela vyčerpávající vstup, brtníku! Takovej názor mám i já, i když bohudík pouze zprostředkovaně vod ženy a ta, jak známo, má vždycky pravdu, neb se nemýlí!!! I já sem se někdy k tomu musel uchýlit, když sem externě učil na průmyslovce (32 studentů ve třídě nebyla výjimka), neb posluchačstvo někdy bylo velice nechápavý! Vo tom byla ta vsuvka našemu talentovanýmu Navajovi. U vás je ale bezpochyby zřejmý, že vo tom něco víte a tušíte, jenže to nám je houby platný, žejo? Teď to maj ve svý moci jiný sekáči a výsledky se dostavujou už min. 10 let. Biflovací dril (nebo jak tu námi absolvovanou techniku „učení“ mám nazvat) je něco, co 75% školáků silně potřebuje – minimálně, jak koza drbání, 5% vůbec = sou talentovaní a těm zbejvajícím 20% to nepomohlo/nepomáhá/nepomůže nikdy. Absence drilu, jak konečně vidíme kol sebe, UŽ NEPOMÁHÁ více jak 75% současných neškoláků a to vůbec nepřeháním! Kdo ví, zda by pomyslným sejtem propadlo celých těch 15%?
Na to, přátelé, vemte jed, tady je nutno vidět naši započatou současnou zkázu!!!
To se mi líbíTo se mi líbí
Likvidace mateř. jazyka se nebojím (zvlášť ne nějak „cílené“).
Spíš hrozí vítězství hlupáků a obskurantů, v dané chvíli těch z Cermatu.
Respekt se ptá správně.
https://www.respekt.cz/tydenik/2018/18/co-maji-deti-znat
Viděl jsem letos (kvůli vnučce) přijímací testy na střední školy. Čeština vypadá jako doména ZASTYDLÝCH STUDENTŮ FILOLOGIE, matyka je taky vyumělkovaná až na pomezí zdravého rozumu. Řada úloh se dá jen těžko řešit bez rovnice o 1 neznámé (s ní snadno), jenže právě ty děti z 5.třídy dosud neznají.
Už u svých dětí jsem se divil, jakými hloupostmi jim přecpávají hlavy, místo aby se je snažili zaujmout chytrými, nebo důležitými věcmi v mnohem menším rozsahu.
Nejsem nijak proti rozumné dávce drilu, paměť potřebuje trénovat, ani pro vybírání pouze tzv. užitečných znalostí, ale jde hlavně o trénink toho květáku mezi ušima.
Co předvádí naši pedagogové (nebo ti, co je řídí) je hrozivé. Maminka (která chodila na střední školu pro pracující až kolem 40) mi vyprávěla, že měli vynikajícího starého profesora na češtinu; kterýžto pan profesor měl kdysi na dějepis Aloise Jiráska. A ten prý suverénně přeskakoval úseky dějin, které mu „nevoněly“. A jiné bral podrobně.
A potom zase „pochodovali a pochodovali“, jak to dotyčný nazýval 😀
Takoví suverénní kantoři, co dovedou rozpoznat hlavní a vedlejší v Cermatu chybí. A chyběli už když psali osnovy pro moje děti v 80. letech. Hrůza!
To se mi líbíTo se mi líbí
To, co předvádějí testovači z Cermatu, ovšem není dril, ale prvotřídní kravina. Samotný dril má mít místo v průběhu výuky, ale do testů a přípravy na ně už nepatří. Testy by neměly ověřovat, co všechno za zbytečnosti si dokáží děti nacpat do hlavy, do týdne po testu zase zapomenout, ale zda a jak dobře umí prakticky použít to, co se naučili.
Ostatně soudím, že Cermat musí být zničen.
Všichni cermaťáci by za odměnu měli získat doživotní zákaz působení ve školství a související státní správě. A pan cermatoředitel pro jistotu nejméně zákazy dva. 😉
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak jsem se právě dověděl, jaká byla chyba v těch testech. Slovo běh se skládá ze 3 nebo 4 hlásek? Správně je obojí (?)
To se mi líbíTo se mi líbí
Budu se opakovat. Soudím, že Cermat musí být zničen!
To se mi líbíTo se mi líbí
Se stejnou logikou by mohli tvrdit, že slovo sedm má 5 hlásek, protože ho někteří vyslovují sedum.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tam šlo o zjištění kmene a počtu hlásek kmene. A to odpovídalo dvěma slovům, jeden kmen měl 3 hlásky a druhý 4. Obě odpovědi byly správné. Tím neomlouvám CERMAT,
Zadání úkolu má být jednoznačné. Doufám, že budou svoji chybu studentům tolerovat.
To se mi líbíTo se mi líbí
Slavný V.I. Arnold vzpomínal, že k matyce ho v 6. třídě přivedl dobrý učitel, I.V. Morozkin, touto jednoduchou, ale nelehkou slovní úlohou
Many Russian families have the tradition of giving hundreds of such problems to their kids, and mine was no exception. The first real mathematical experience I had was when our schoolteacher I. V. Morozkin gave us the following problem:
Two old women started at sunrise and each walked at a constant velocity. One went from A to B and the other from B to A. They met at noon and, continuing with no stop, arrived respectively at B at 4 p.m. and at A at 9 p.m. At what time was the sunrise on this day?
I spent a whole day thinking on this oldie, and the solution (based on what is now called scaling arguments, dimensional analysis, or toric variety theory, depending on your taste) came as a revelation.
The feeling of discovery that I had then (1949) was exactly the same as in all the subsequent much more serious problems….
It is the greed to experience such a wonderful feeling more and more times that was, and still is, my main motivation in mathematics.
Click to access arnold.pdf
Je fakt, že tohle se týká spíš nadaných dětí, ale „projít bránou údivu“ a něco si sám objevit, to vždycky byla ta nejlepší motivace. Doufám, že se podaří rozškrtnout takové světýlko aspoň v jednom z čtyř našich vnoučat. Už to by byl velký úspěch
To se mi líbíTo se mi líbí
Zaujímavá úloha. Pre srandu som si to skúsil spočítať a výsledok: v ten deň svitalo o 6:00.
To se mi líbíTo se mi líbí
😀 Ve 12 bych to určitě nedokázal. No a o 7 let později Vladimír Igorevič, jako Kolmogorovův student ve 2. ročníku MGU vyřešil 13. Hilbertův problém.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hilbert%27s_thirteenth_problem
Gradient růstu u velkých talentů bývá ohromující
To se mi líbíTo se mi líbí
Áno, chlapcovi tento rast trval 7 rokov. Je to však inšpirujúce aj pre nás úplne priemerných smrteľníkov. Veď za 7 rokov sa aj úplne bežný maturant, ktorý povedzme nedokáže ani presne zmerať krvný tlak, vypracuje na lekára. Ono stačí neprestať na sebe pracovať a človek za život môže dokázať veľa.
To se mi líbíTo se mi líbí
Budou pokračovat? Doufejme že ano!
https://cz.sputniknews.com/video/201804277237355-rande-stoleti-kim-moon-video-korea/
To se mi líbíTo se mi líbí
MOc nahlas se neradujme:
Severní a Jižní Koreu nedělí na cestě ke sjednocení demilitarizovaná zóna, ale americká armáda, její základny a strach Pentagonu ze ztráty strategických pozic v Jihovýchodní Asii. Hrobové mlčení Pentagonu na právě probíhající mírový proces bez asistence USA. Trumpovi zůstane nevděčná role, buď posvětí Kimův triumf cesty míru, nebo Pentagon proces zmaří a USA se spolu s Trumpem stanou vyvrhelem, jako po blamáži v Sýrii!¨
To se mi líbíTo se mi líbí
Nezoufejte, vše je vyřešeno, válka bude.
Kongresman Messer plánuje nominovat prezidenta Trumpa na Nobelovu cenu za mír za „historický pokrok“ v Severní Koreji
To se mi líbíTo se mi líbí
Hm. Bez ohledu na to , jak je ta cena bezcenná, tak furt lepší, než Obama.
To se mi líbíTo se mi líbí
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Je-to-horsi-nez-se-zda-Petr-Hampl-po-utoku-sportovcu-z-Nizozemska-vazne-o-bezpecnosti-v-Cesku-534020
To se mi líbíTo se mi líbí