Dvacet šest věcí o ISIL, které Obama nechtěl, abyste znali


Tento článek byl prvně publikován v listopadu roku 2014.

Nedávný vývoj potvrzuje známé a zdokumentované: Washington stojí za vznikem Islámského státu (IS) a zároveň za vznikem umírněné odnože teroristické organizace Al-Kajda, kterou Trumpova vláda podporuje jako součást údajné americké kampaně proti IS. A očekávají, že uvěříme tomu, jak jsou oddáni vedení boje proti terorismu.

USA chrání Al Kájdu a Islámský stát

Letectvo USA bombardováním syrských vládních vojsk jedná v zájmu teroristů.

Islámský stát byl do roku 2014 nazýván Al-Kájda v Iráku.

An-Nusrá je odnoží Al-Kájdy, která spáchala nesčetná zvěrstva v Sýrii. Nyní je americkou administrativou považována za “umírněnou opozici”, bojující proti syrským vládním vojskům.

Americká “protiteroristická kampaň” zahrnuje podporu takzvané umírněné složky Al-Kájdy (nyní zvané An-Nusrá), za účelem boje proti jiné složce Al-Kájdy, nazývané Islámský stát, dříve označované jako Al-Kájda v Iráku.

“Al-Kájda bojuje proti Al-Kájdě” a obě složky jsou skrytě podporovány americkou rozvědkou.

Osvobození Aleppa

Zatímco Aleppo bylo osvobozováno od krutosti Amerikou podporovaného terorismu, většina mainstreamových médií obviňuje syrská vládní vojska z páchání zvěrstva na civilistech, popisujíce Aleppo jako humanitární krizi. Opomenuli zmínit, že poslední čtyři roky byla východní část Aleppa okupována teroristy z Al-Kájdy, kteří jsou nyní vyzdvihováni jako opoziční rebelové.

Teroristé jsou popisováni jako oběť agrese syrské vlády. Od vzniku konfliktu jsou zvěrstva, páchaná teroristy, připisována syrským vládním silám.

Al-Kájdě blízcí rebelové, odpovědní za četná zvěrstva, jsou cvičeni a financováni USA-NATO a jejich spojenci, včetně Saudské Arábie, Kataru, Turecka a Izraele.

Realita je vzhůru nohama. Teroristé jsou zobrazováni jako hrdinové a “bojovníci za svobodu.”

Porážka teroristů je popisována jako zločin proti lidskosti.

Osvobozeni Aleppa je označováno za humanitární katastrofu.

Ti, kdo rekrutovali, cvičili a financovali teroristy jsou vyzdvihováni “mezinárodním společenstvím” jako ochránci světového míru. Jsou míněni především představitelé států a vlád USA, Velké Británie, Francie a Turecka. Tento prvek je nazýván “Odpovědnost za ochranu”.

  • Turecko poskytlo průchod do severní Sýrie, rekrutovalo a cvičilo teroristy ve spolupráci s NATO.
  • Saudská Arábie a Katar poskytli peníze, výcvik a zbraně Al-Kájdě.
  • Obamova vláda nařídila vzdušný úder, zaměřený proti IS.
  • Co Američany vedená koalice ve skutečnosti provedla, byla ochrana IS bombardováním civilní infrastruktury Sýrie a Iráku, jako součást takzvané “protiteroristické operace”.
  • Teroristé jsou naši.
  • Mainstreamová média tleskají, lež se stává pravdou.
  • Věc se stává oficiální: Obamova protiteroristická kampaň vyžaduje udržení Al-Kájdy jako “umírněné opozice”.

Vše pro dobrý účel: zřídit loutkovou vládu IS v Damašku (podle příkladu Afghánistánu), šířit “demokracii Made in USA” Středním východem, zabrat rozsáhlé zásoby ropy a zemního plynu v oblasti, přetvořit státy v otevřená teritoria…

Ďábelský plán vyslání teroristů do Sýrie coby pěšáků západní vojenské aliance selhal.

Aleppo bylo osvobozeno. Smutný den pro válečné jestřáby.

Pravda je mocnou zbraní

Michel Chossudovsky, 13. prosince 2016, 19. května 2017, 4. září 2017

*      *      *

Amerikou vedená válka proti Islámskému státu je velká lež.

Boj proti “islámskému terorismu”, uskutečňovaný celosvětovou preemptivní válkou k “ochraně amerického území” je používán k ospravedlnění vojenského nasazení.

Islámský stát v Iráku a Levantě je dílem americké rozvědky. “Protiteroristická agenda” Washingtonu v Iráku a Sýrii sestává z podpory teroristů.

Vpád brigád IS do Iráku, zahájený v červnu 2014 byl součástí pečlivě plánované operace, skrytě podporované USA, NATO a Izraelem.

Mandát boje proti terorismu je fikce. Amerika je hlavním “sponzorem terorismu”.

Islámský stát je podporován USA a jeho spojenci. Kdyby skutečně chtěli eliminovat brigády IS, mohli zničit konvoje jejich pick-upů Toyota kobercovým bombardováním při překračování pouště ze Sýrie do Iráku v červnu 2014.

\

Syrskoarabská poušť je otevřeným územím (viz mapa). S moderními proudovými stíhači (F-15, F-22 Raptor, CF-18), by to byla, z vojenského hlediska, rychlá a chirurgicky přesná operace.

(na vysvětlení: arid/desert – suchá/pouštní, semiarid/steppe – stepní krajina, mediterranean – středomořského typu, mírná)

V tomto článku předkládáme 26 bodů, která vyvrací tuto velkou lež. Médii prezentována jako humanitární počin, vedla tato rozsáhlá vojenská operace proti Sýrii a Iráku k četným civilním úmrtím.

Toho nemohlo být dosaženo bez neustávající podpory západních médií, která vyzdvihovala Obamovu iniciativu jako protiteroristickou operaci.

Historické počátky Al-Kájdy

  1. USA podporovaly Al-Kájdu a její odnože téměř půl století od prvního dne sovětské války v Afghánistánu.
  2. CIA zřídila výcvikové tábory v Pákistánu. Během desetiletého období mezi roky 1982-1992 bylo CIA rekrutováno na 35 000 islámských džihádistů ze 43 zemí pro boj v afghánském džihádu.

“V novinách a letácích na celém světě se objevily z fondů CIA placené inzeráty, nabízející pobídky a motivaci pro připojení se k džihádu.”

  1. Od dob Reaganovy vlády podporoval Washington islámskou teroristickou síť.

Ronald Reagan nazýval teroristy “bojovníky za svobodu”. USA dodávaly zbraně islámským brigádám. Vše pro “dobrý účel”: boj proti Sovětskému svazu a změně režimu, vedoucí k demisi sekulární vlády v Afghánistánu.

Setkání Ronalda Reagana s afghánskými Mudžahedíny v Bílém domě v roce 1985 (Reaganův archiv)

  1. Univerzita v Nebrasce vydávala džihádistické knihy. USA investovaly milióny dolarů do zásobování afghánských dětí knihami plnými vyobrazení násilí a militantních islámských učení.
  2. Usáma bin Ládin, americký strašák a zakladatel Al-Kájdy byl zrekrutován CIA v roce 1979 na počátku americké podpory džihádu proti Afghánské vládě. Bylo mu 22 let a byl cvičen v guerillovém táboře, sponzorovaném CIA.

Al-Kájda nestála za útoky z 11. září 2011. Útoky poskytly ospravedlnění války proti Afghánistánu z důvodu státní podpory terorismu, jmenovitě Al-Kájdy, Afghánistánem. Byly klíčovým prvkem ve formulaci “Globální války proti terorismu”.

THE ISLAMIC STATE (ISIL)

Islámský stát (ISIL)

  1. Islámský stát (ISIL) původně vznikl jako odnož Al-Kájdy, vytvořená americkou rozvědkou za podpory britské MI6, izraelského Mossadu, pákistánské kontrarozvědky ISI, a saudskoarabské rozvědky GIP Ri’āsat Al-Istikhbārāt Al-’Āmah ( رئاسة الاستخبارات العامة‎).
  2. Brigády IS se účastnily nepokojů v Sýrii proti vládě Bašára Assada, podporovaných NATO
  3. NATO a turecké vrchní velení byly odpovědné za rekrutování žoldnéřů IS a An-Nusry od počátku nepokojů v Sýrii v březnu 2011. Dle izraelských zdrojů tato iniciativa zahrnovala:

“kampaň k náboru tisíců muslimských dobrovolníků na Středním východě a v muslimských zemích pro boj po boku syrských rebelů. Turecká armáda umožní těmto dobrovolníkům ubytování, výcvik a bezpečný průchod do Sýrie” (DEBKAfile, NATO chce dát rebelům protitankové zbraně, 14. srpna 2011)

(Obamo, nepůjdu bojovat za tvé rebely z Al-Kájdy v Sýrii. Lidé, probuďte se)

  1. Západní speciální jednotky a operativci rozvědek spolupracují v řadách IS. Britské speciální síly a MI6 cvičily džihádistické rebely v Sýrii.
  2. Západní vojenští specialisté ve službách Pentagonu cvičili teroristy v užívání chemických zbraní.

“Spojené státy a někteří evropští spojenci používají nájemné bojovníky k výcviku syrských rebelů ve způsobech opatřování chemických zbraní ze syrských zásob, řekl. významný představitel USA a několik významných diplomatů CNN v neděli (CNN, 9. prosince 2012)

  1. 1 Stínání hlav je součástí výcvikových programů vedených v Saudské Arábii a Kataru za podpory USA.
  2. Velká část žoldnéřů IS, rekrutovaných americkými spojenci, jsou odsouzenci propuštění ze saudských věznic za podmínky připojení se k US. Vězni odsouzení k smrti v Saudské Arábii byli rekrutováni do teroristických brigád.
  3. Izrael podporuje IS a An-Nusrá z Golanských výšin

Džihádisté se setkali s důstojníky Izraelské armády (IDF) a předsedou vlády Netanyahu. Nejvyšší představitelé IDF tiše přiznávají, že “globální džihádistické prvky v Sýrii” jsou podporovány Izraelem.

Izraelský premiér Benjamin Netanyahu a ministr obrany Moshe Ya’alon u zraněného žoldnéře. Izraelská polní nemocnice na Golanských výšinách u hranic Sýrie, 18. únor 2014.

Sýrie a Irák

14 IS je pěchotou západní vojenské aliance. Jejich nevysloveným posláním je šířit paniku a zkázu v Sýrii a Iráku jménem jejich amerických sponzorů

  1. Americký senátor John McCain se setkal s představiteli džihádistů v Sýrii (na obrázku)

16  Milice IS, které jsou nyní údajným cílem letecké kampaně boje “proti terorismu” dál skrytě požívají podporu USA. Washington a jeho spojenci pokračují ve vojenské podpoře IS.

  1. Bombové nálety USA a spojenců necílí na IS, nýbrž na ekonomickou infrastrukturu Iráku a Sýrie, zejména továrny a ropné rafinérie.
  2. Myšlenka Chalifátu IS je částí dlouhodobé zahraniční politiky USA s cílem rozdělit Irák a Sýrii do samostatných teritorií: sunnitský islámistický Chalifát, šíítská arabská republika a Kurdská republika.

Světový boj proti terorismu

  1. Světový boj proti terorismu je prezentován jako “střet civilizací”, válka mezi neslučitelnými hodnotami a náboženstvími, zatímco ve skutečnosti jde o regulérní dobyvačnou válku, řízenou strategickými a ekonomickými zájmy.

20 USA sponzorovaly brigády Al-Kájdy (skrytě skrze západní rozvědky) rozmístěné v Mali, Nigeru, Nigérii, Středoafrické republice, Somálsku a Jemenu.

https://store.globalresearch.ca/store/images/39/waronterrorism.jpg?196,196,1635038169

(Americká “válka proti terorismu” od Michela Chossudovského)

Tyto různé odnože Al-Kájdy na Středním východě, v subsaharské Africe a Asii jsou “zpravodajská aktiva” sponzorovaná CIA. Washington je využívá k šíření zmatku, vytváření mezinárodních konfliktů a destabilizaci suverénních zemí.

21 Boko Haram v Nigérii, Al Shabab v Somálsku, Libyjská Islámská bojová skupina (LIFG) podporovaná NATO v roce 2011, Al-Kájda v Islámském Maghrebu (AQIM), Jemaah Islamiah v Indonésii jsou součástí mnoha odnoží Al-Kájdy podporovaných skrytě západní rozvědkou.

  1. USA rovněž podporují odnož Al-Kájdy v Ujgurské autonomní oblasti Sin-Tiang v Číně. Základním cílem je vyvolání politické nestability v západní Číně.

Čínští džihádisté byli dle pozorování cvičeni Islámským státem “s cílem vést útoky v Číně”. Deklarovaným cílem těchto džihádistických buněk (sloužících v zájmu USA) je založení islámského Chalifátu zasahujícího do západní Číny (Michel Chossudovskij, America’s War on Terrorism, Global Research, Montreal, 2005, 2. kapitola)

Domácí podpora teroristů

23 Teroristé jsou naši: I když je USA nejmenovaným tvůrcem Islámského státu, Obamovou svatou povinností je obrana Ameriky proti útokům IS.

24 Hrozba vnitřního domácího terorismu je výmyslem. Je protlačována západními vládami a médii s cílem omezení osobních svobod a zavedení policejního státu. Teroristické útoky údajných džihádistů a varování před nimi jsou neustále inscenovanými událostmi. Slouží k vyvolání atmosféry strachu a zastrašování

Naopak, zatýkání, procesy a rozsudky nad “islámskými teroristy” podporují legitimitu Americké domácí bezpečnosti a složek vymáhajících právo, které se čím dál více militarizují.

Konečným cílem je vnutit miliónům Američanů představu, že nepřítel je skutečný a vláda USA chrání jejich životy.

  1. “Protiteroristická kampaň” vůči Islámskému státu vedla k démonizaci Muslimů, kteří jsou v očích západní veřejnosti stále více spojováni s džihádisty.

26  Každý, kdo se odváží zpochybnit oprávněnost “Globální války proti terorismu” je označen za teroristu a vystaven protiteroristickým zákonům.

Konečným cílem “Globální války proti terorismu” je podmanit si obyvatele, zcela odpolitizovat společenský život v USA, bránit lidem v myšlení a spojování souvislostí, v analýze faktů a zpochybňování legitimity inkvizičního sociálního uspořádání, které vládne Americe.

Obamova vláda si vynutila ďábelskou dohodu za podpory svých spojenců, nevyjímaje spoluvinu Rady bezpečnosti OSN. Západní média tuto dohodu přijala, popisujíce Islámský stát jako nezávislou hrozbu, vnějšího nepřítele, který ohrožuje západní svět.

Velká lež se stala Pravdou.

Řekněte NE “Velké lži”. Šiřte tyto zprávy.

Pravda je koneckonců mocnou zbraní.

Michel Chossudovsky pro Global Research.

(Michel Chossudovsky je oceňovaným spisovatelem, emeritním profesorem ekonomie na Ottawské univerzitě, zakladatelem a ředitelem Centra pro výzkum globalizace (CRG) v Montrealu a editorem Global Research. Sloužil jako ekonomický poradce vlád rozvojových zemí a poradce mnoha mezinárodních organizací. Je autorem jedenácti knih, zaměřovaných především na oblast globalizace, globální ekonomiky a vztahů mezi ekonomikou a politikou. Přispívá do Encyclopaedia Britannica. V roce 2014 byl oceněn srbskou Zlatou medailí za zásluhy, za své publikace o agresi NATO vůči Jugoslávii.)

http://www.globalresearch.ca/twenty-six-things-about-the-islamic-state-isil-that-obama-does-not-want-you-to-know-about/5414735

Příspěvek byl publikován v rubrice rybička a blue.sun se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

50 reakcí na Dvacet šest věcí o ISIL, které Obama nechtěl, abyste znali

  1. Bavor V. napsal:


    Tenhle obrázek tu není kvůli Gině, ale kvůli oné červené upoutávce. Již roku 1955 se plánoval „preventivní atomový úder“. A kdo jej plánoval?

    To se mi líbí

    • Slim napsal:

      Plánovaly obě strany. Sověti bez Giny. Jak to dopadlo, to je důležité.

      Je například známo, že ty dieselelektrické ponorky, co pluly v operaci Anadyr ke Kubě měly jaderná torpéda. Spojení v Karibiku žádné a v nějaké zmatené situaci dal velitel příkaz k odpálení pod dojmem, že vypukla válka. Odhovořil ho od toho jeho politický důstojní. Potom, že politruci nejsou k ničemu!

      To se mi líbí

    • poznamkovnik napsal:

      Ta mapa vypadá nějak povědomě, články jsem v časopise nečetl..

      To se mi líbí

      • NavajaMM napsal:

        Ani to nečítajte. Je to totálna propaganda, ako keby to niekto písal dnes. Celý časopis je o fiktívnej vojne proti ZSSR (ešte žije Stalin), ktorú vyhrali dnešní „naši“. Ako som to listoval, narazil som náhodou na popis občianskej vojny a rozkladu Juhoslávie po smrti Tita (mimochodom zomrel 1980). Doslova tam šlo o odstredivé tendencie macedónskej, albánskej a maďarskej menšiny, a o rozpory medzi Srbmi a Chorvátmi. Údajne to živil a plánoval Stalin.
        Vzhľadom na to, že sa to po Titovej smrti naozaj stalo, a stalo sa to v čase zániku ZSSR, považujem túto zmienku v časopise z 1952 za veľmi zaujímavú synchronicitu.

        To se mi líbí

    • strejda napsal:

      Proč šílenýho? Pouhopouzí kreténi, aby ne, když polovina populace má podprůměrné IQ. Někdy, při takovýchto připomínkách, si začínám myslet, že vaše militarizace je potřebná. Jenže je problém v tom, že já nemluvím ale jednám. Lepší už nebudu.
      Jsem jako Bělobrádek, rozlišuji úmrtí od chcípnutí. Je kritéria mám nastavená poněkud jinak.

      To se mi líbí

      • Minorita napsal:

        Se sníženým IQ části, dle mne dokonce značné, populace, elektorátu souhlas – to tvrdím dlouho. Stejně jako to, že si místní obyvatelstvo všechny ty Kalousky, Sobotky, Bakaly, Krejčíře, Kožené, Klause, Dlouhé, Topolánka, Nagyové, Němcové, Langšáglové, Hermany, etc. plně zaslouží, jen houšť … Tím, jak jednají , volí, jak se ztotožňují, si nic jiného nezaslouží … V které jiné zemi jezdil dosažený říšský protektor v bez ochranky v kabrioletu …
        Je načase to hlasitě plebej sdělit, že ne ONI , tedy ti „fiktivní druzí“, ale oni sami jsou sami sobě největším zlem, původcem, drábem … Hladovost, donášení, lakota, bezohlednost, atd. čiší, sálá z populace pod blazeovanými úsměvy …
        A bohužel, ani rytí rypákem v zemi na této mentalitě nic nezmění … A bohužel se s většinou v důsledcích světu, to je smutné …

        To se mi líbí

        • blbíš napsal:

          „Je načase to hlasitě plebej sdělit, že ne ONI , tedy ti „fiktivní druzí“, ale oni sami jsou sami sobě největším zlem, původcem, drábem … Hladovost, donášení, lakota, bezohlednost, atd. čiší, sálá z populace pod blazeovanými úsměvy …
          A bohužel, ani rytí rypákem v zemi na této mentalitě nic nezmění …“

          … se vší úctou, Minorito, dle mýho, hodně, jak bych to jen řekl, rádoby nadhledový, ale budiž, dejme tomu, že máte pravdu, něco konkrétnějšího byste neměl? Třeba hned se nabízí volby na podzim, poraďte alespoň mně, co furt a furt jenom rypákem v zemi ryje, co konkrétně mám dělat proti svýmu přiblblýmu blazeovanýmu úsměvu? Jak Vás čtu, se mi zdá, že něco hrubě přehlížím!
          P.S.
          druhý – ONI SAMI -můžete klidně vynechat! Dík.

          To se mi líbí

          • Minorita napsal:

            Co konkrétně Blbíši máte na mysli v souvislosti s „konkrétnějším“ ? Vás osobně se hrubá charakteristika elektorátu dotkla, že … Víte velmi dobře, že to tak je – ztotožnění s ním mne u Vás překvapuje. Je to na Vás …
            Tím rypákem reju v zemi také, a díky automatickému dokončování textu mi vypadla formulace o tom, že se bohužel chtě nechtě v důsledcích svezu s volbou uskutečněnou popsaným elektoratem …
            A usmívám se také, když mám proč, a po ránu proto, abych si nezas.al den …
            Tedy s Vaším úsměvem/neúsměvem Vám nepomohu, stejně jako se ztotožněním se s léty vypozorovaným popisem toho, co je nazýváno obyvatelstvem s právem volebním …

            To se mi líbí

            • blbíš napsal:

              … se pletete, příteli. Vod tý doby, co sem se začal dotejkat v minulým století ženskejch, tak nejsem ani háklivej, na to můžete vzít jed.

              Mně se ale stejnak zdá, že ste z toho unikl moc lehce, tak mi nezbejvá, než se pokusit ten Váš pozorovací talent “ obyvatelstva s právem volebním“ trochu usadit, tam, kde si myslím, že skutečně sedí. Chci Vás ubezpečit, že vůbec nejde o obyvatelstvo, ale vo způsob, jakým je nakládáno s jeho/Vaším hlasem! No, a aby bylo nakládáno jinak a měl ste vopravdu důvodnej důvod se rozzářit blazeovaným úsměvem, musel byste bejt monarcha či diktátor, když tedy zrovna nemáte touhu a ambice v tý současný naší parlamentní demokracii, nebo v čem to vlastně žijeme, založit stranu, s kterou si pudete říct vo hlas onoho plebsu. Takže vopravdu není chybou už jakýhokoli obyvatelstva, hlopýho či chytrýho, který přes všechnu nedokonalost ctí parlamentní demokracii, že mu při jeho nechtěným rytí jsou před jeho rypáky nastrkovány ony individua, který ste výše jmenoval. A jestli namítnete něco vo volebních programech (všimněte si slůvka volební, protože platí jen v době voleb), že jako se těm individuím mohl vyhnout, kdyby se s nima seznámil v těch jejich volebních programech, pak si dovolím pronýst něco o svatý prostotě. Vono to fakt končí tím vhozením hlasu a pak se dějou věci doslova nevídaný. Tedy vídaný, ale bez možnosti do nich zasahovat plebsem. Proto si skoro myslím, že přímá demokracie nemusí bejt zas tak úplně vod věci, ale pravdu asi budete mít v tom, že ta zase vyžaduje chytrej, nebo alespoň trochu chytrej plebs, s blbým to pude taky do kopru.

              Ale tak už to v tý parlamentní demokracii chodí, jenže co s tím? Můžete protestovat třeba tak dramaticky jako Bartoška s Vojtou, nebo kdybyste měl prsa jako Bára, to jo, můžete dokonce vzít do ruky kalašnikova, to jo, ale to už bude o něčem jiným co je spíš blízký diktátorovi, žejo? Pochybuju, že se zdaří druhej samet, takže … toho na výběr moc nezůstalo? Vlastně zůstalo … ta volba!

              To se mi líbí

              • Minorita napsal:

                Lehký únik ? To snad ne … Zkusím napsat něco k Vašim řádkům …
                Ono o to obyvatelstvo jde, ne že ne, neb kdo jiný než volič by si měl hlídat, jak je s jeho „investicí“ ( ano, je to forma investice ) naloženo . Nechám bokem tzv. Volební program, neboli kecy, které stejně nikdo plebsu nesplní.
                Pokud volič hlas „věnuje“ tak , jak je zvykem, čemu se diví… Nechal se přesvědčit, že své si odmaká za plentou , a při sledování předvolebních klipů, dál už se o jeho nesmírné blaho stará ansámbl kovaných demokratů, jež prošli náročným sítem výběru stranických kandidátů… A vyhovuje mu to, nebo snad ne ?
                Kope se celou dobu do politických hovad – to je dobře, neb jde o sbor gaunerů, psychopatů a kolaborantů, a především je to pohodlné, že. Za mnoho let nikdo voliči opakovaně důrazně neřekl, že to je především jeho „zásluha“ to, jak se s jeho hlasem zachází.
                Nebudeme malovat ideální stav, ale volič má pouze přesně to, co si zaslouží. Volič si neustále hafo let fouká bebí, jak je mu ubližováno, jak je podveden, jak se zachází s jeho volbou, hlasem, jak je přehlížen, atd… Opakuji, spousty let si stěžuje… Klasicky deleguje jinam vlastní nemohoucnosti, neochotu, tu především.
                A co udělá ta samá masa příště ??? Bingo, přesně to samé, co minule , tedy NIC . A znovu spustí ublíženou, a tak dokola … Takový rituál.
                Obvykle se ptám nespokojených ( kteří v drtivé většině komentují zlodějinu obratem: kdybys tam byl, dělal by jsi to samé 😁 ) , jestli vědí, co chtějí – > po nechápavém pohledu doplním, že oni, tedy ti „druzí , ano. Myslím, že to je výmluvné…
                A víte, co ještě druhou stranu barikády „zdobí“ ? Drží spolu – jak překvapivé, že …
                To, co tu máme, je zkaženo od základů ( i ty jsou špatné ), v té ruletě, spíše letadlu, jedou všichni – stranami, politiky na všech úrovních počínaje přes státní správu, orgány činné v trestním řízení , tedy policie + státní zastupitelství, justice, etc., a prosáklo to i do nejmenších obcí … Nebo-li metastázy prorostlý celý organismus …
                A já, sice netradičně, ale potřebně, poukazují, myslím oprávněně, na pohodlnost, neschopnost, lenost a vyčůrannost voličů
                V čem žijeme je otázka, a je to pouze o vkusu a cítění každého – oficiální název jste použil Vy , ale jde o vybydlenou skořápku.
                Vy jste si totiž ve svých řádcích odpověděl sám. K fungování onoho systému, který je de facto v troskách, a nejspíše pěje labutí píseň, je potřeba dvou stran, obou kvalitních …
                A to je ten vořech …

                To se mi líbí

              • blbíš napsal:

                Zkusím to ještě jinak,
                … i volič může bejt nezaviněně vůl, a proto sem psal vo těch nevídaně-vídaných věcech a nemusí mu to vyhovovat, jak píšete Vy, jako třeba ten poslední povolební kočkopes ČSSD – ANO – KDU = to by před volbama nedal ani vůl a vidíte, přec se stalo a jak mohl volyč hlídat, jak je s jeho „investicí“ naloženo? Fígl je v tom, že ten systém Vám to prostě neumožní, leda tak u příštích voleb, ale to už projede kolem bílejch skal tolik černých kočárů(močálů), že je už pozdě!

                P.S.
                promiňte, ale s tím Vaším „kdybys tam byl, dělal by jsi to samé…“ to neberu ani se smajlíkem

                To se mi líbí

              • Minorita napsal:

                Blbíši ano, skutečně je možné udělat v rámci tzv. „povolebního vyjednávání“ a „uzavírání funkčních povolebních koalic“ kvůli té politické stabilitě z voliče tuplovaného vola, o tom žádná. Popravdě vola z voliče naprosto v klidu udělá i jedna strana, spolek, který ovládne daný region, území … Navíc mezi politickou šmírou fungují nepsané vztahy, kdy se „liz“ že zakázek, státního, grantů, fondů, atd. dělí podle jimi dohodnutých pravidel, a „líznou“ si všichni …
                Píšete, že jste že Sudet, dobrá, vezmeme třeba Liberec, ne ? Dlouhá léta modrý, Syner alias Synerov, Kittner atd… Všichni spokojení, teda strany … Výsledek ? Olbřímý dluh 2 miliardy … Po porážce modrých pokusy socanu o to samé, pak hrátky s malými novými subjekty, a voilà, výsledkem je trestně stíhaný hejtman …
                O tom, co se zametlo pod koberec nebudeme spekulovat …
                Nebo-li jinak řečeno blbíši, politický dobytek si nemůže přát lepší VOLIČE, dojné krávy a voly v zápřahu, neb ať dělají co dělají, masa trochu zabučí, a hlavně neotravuje – to stačí zamávat jetelem, a jedeme dál. Nebo je to jinak, a já žiju v alternativní realitě ???
                Co se týče oné odpovědi ve smyslu páchání těch zvěrstev finančních, majetkových , atd. ve smyslu : dělal by jsi to taky, tak se nečilte , to nebylo osobní nýbrž obecně pojato. Všiml jste si, že nepersonifikuji, ani v souvislostech – tady by mne to nenapadlo 😉 …

                To se mi líbí

      • vonrammstein napsal:

        Protože tohle smí na veřejnost a zjevně to leckdo považuje za dobrej fór. Já ty dva kriply neměl rád nikdy a o dobrým vkusu u nich taky nikdy nemohlo bejt ani řeči, ale co je moc, to je moc.

        To se mi líbí

      • jaa napsal:

        Neřekla bych, že polovina populace má podprůměrné IQ. Spíš bych řekla, že byli zblbnuti tvrzením, že se mají bavit a užívat si, žádné starosti a že na myšlení jsou tu oni, ti nahoře vč rektorů VŠ, a raditelů, PC rogramů, techniky a pod. protože oni /šéfov= a pod. nejlépe vědí co je třeba.

        To se mi líbí

        • brtníkvbrlohu napsal:

          Ona podprůměrnost je daná statisticky – v 70 a 80 tých letech se u nás projevil zajímavý úkaz – bylo nutné opakovaně upravovat IQ testy tak aby byly náročnější – aby byla zachovaná ta statistika a 100 byla jasným průměrem, vysvětlovalo se to stoupající vzdělaností lidu – potažmo vynuceným tréningem šedých buněk mozkových.

          To se mi líbí

  2. Rosťa napsal:

    Dík autorovi za překlad. Článek mě jen utvrdil v tom, že bez amíků by byl na světě podstatně větší klid.

    To se mi líbí

    • Minorita napsal:

      Rosťo, to přece není o tomto jediném konkrétním článku 😁 … Oni o nich ani v nejmenším nelhali, naopak, ještě byli milosrdní …

      To se mi líbí

  3. vittta napsal:

    No jo, být světovým hegemonem někdo jiný, určitě by byl klid a mír.
    Zlatý voči.
    5000 let se děje to samé, jen tehdy svět nebyl tak velký.
    Při té příležitosti jsem si všiml bodu 25:
    “Protiteroristická kampaň” vůči Islámskému státu vedla k démonizaci Muslimů, kteří jsou v očích západní veřejnosti stále více spojováni s džihádisty.“.
    Chudáci.
    Zase to odskákali.
    Od r.630 jen expandují, i když se expanze zastavila 1683 jejich porážkou u Vídně a následným hlubokým úpadkem ve všech odvětvích.
    A kdyby jim Alláh nedal tolik ropy, měli by hovno dodnes.
    USA je drancují a drancují, a oni si stavějí paláce až do nebe.
    Skutečnost bude- podle mě samozřejmě- poněkud složitější!
    Ne všude si totiž staví paláce až do nebe, ale ropu tak nějak mají vesměs všichni….

    To se mi líbí

    • hans napsal:

      Vesměs všichni až na Mauretánii, Mali, Senegal, Gambii, Sierra Leone, Guineu, Guineu-Bissau, Pobřeží Slonoviny, Niger, Západní Saharu, Burkina Faso, Čad, Maroko, Tunisko, Egypt, Somálsko, Etiopie (25 mil muslimů), Eritrea, Džibuti, Tanzanie (20 mil muslimů), Uganda (5 mil muslimů), Jemen, Jordánsko, Palestinu, Libanon, Turecko, Kosovo, Albánie, Bosnu, Pákistán, Kazachstán, Bangladéš, Indii (180 mil muslimů), Nigérii, Afghánistán, Tádžikistán, Kirgizie, Uzbekistán, Malajsie… od oka skoro miliarda muslimů bez ropy nebo s ropou na úrovni Česka.

      To se mi líbí

  4. Minorita napsal:

    Kdyby neplatí vittto, a na onu sídlí mocnosti č.1 nebyly dosazení proti jejich přání, ale naopak X desítek let usilovně na obsazení pozice hegemona pracovaly za použití VŠECH prostředků. Vyjmenováváním se nebudeme zdržovat. Navíc mimo těchto atrakcí permanentně okopávají kotníky
    komukoli za cokoli, vyřvávajíce do světa, že je jim ubližováno, a že jen a jen oni jsou tou zárukou, cestou k nirváně.
    Nikdy za vše, co jinde z gustem páchají, nenesly jakoukoliv odpovědnost, jakékoliv následky, díky čemuž mají ve svém společenském ( pokud tam vůbec něco podobného existuje ) genomu silně zdegenerované části řetězce.
    Nemluvě o tom, že téměř nikdy nedrží slovo, smlouvy jsou cáry papíru, a je doslova smrtící se k nim otočit zády – aneb mentalita opěvovaného Divokého západu, kdy nejčastější příčinou smrti během tzv. přestřelky byly průstřely zad … Jak typické …

    To se mi líbí

    • vittta napsal:

      Typické to je….pro jakéhokoliv hegemona.
      Myslíte, že kdyby to nedělaly USA, nedělal by to nikdo a svět by byl veselejší?
      Dejme tomu, že skutečným hegemonem se mohly USA stát až po r.1945.
      A dejme tomu, že před r.1914 určitě nemohly.
      Byl svět lepší?
      Rozhodně nebyl tak velký, a hegemonů bylo tím pádem víc, ale že by se chovali lépe…
      Já si myslím, že to můžete klidně konstatovat, ale to je tak všechno, a navíc vysloveně se to prokázat nedá a podle mě je vina rozložená poněkud…rovnoměrněji.
      My se musíme soustředit na obranu proti následkům té politiky, ať už to jsou následky skutečné, nebo pokroucené.
      V reálu nám může být jedno, kdo má prsty třeba v negerské invazi, jestli USA, nebo nějaké muslimské bratrstvo, nebo někdo jiný.
      Názorové skupiny budou na každou sebeblbější variantu.
      Ale toho si nesmíme všímat, a….bránit se té invazi, ne?
      Nebo je lepší nadávat na USA?

      To se mi líbí

      • Minorita napsal:

        Kdyby neplatí, a proto to vylučuje jakékoliv spekulace na téma: který že hegemon by byl lepší … K tomu pouze toto: osvědčil se bipolární model …
        Pouze konstatuji k dnešní situaci na základě Vašich řádek. Důležité je to, že nenesly nikdy následky vlastní aktivity, což mají téměř společné s GB … Evropu utvářely opakované krvavé katastrofy, potoky krve a utrpení jak vojenské, tak civilní …
        Apropo, pokud bych použil Vaši metodu v případě náboženství, tak z pozice antického polyteisty křesťané deroucí se po zvětšení členské základny k moci, představovali stejný problém jako nynější islamisté …
        Jedno nám může být cokoliv, ale rozhodně ne souvislosti, aneb kdo je kdo. Hegemon si vždy ohlídá personální stránku, a rozhodně se nebude jednat o pouze o počet v množství Klapzubovy jedenáctky … Říká se tomu pátá kolona – a koukám pouze na horizont Bohemie ( o armádě vděčných jinde nemluvě ).
        A lický práva, rasismus, svoboda všeho možného a všech možných …
        Tedy onen Vámi zmiňovaný boj začíná a končí doma, ať se to líbí nebo ne… Je však třeba také reálně zvážit , jak dalece , nejspíše na objednávku a ku vlastnímu prospěchu pátá kolona zamořila nejen jeden státní útvar, ale bohužel celý jistý kontinent…
        Nemít plán Byl by byla nerozvážnost, a především by bylo záhodno vědět, kdo že mi mimo zjevně přičmoudlých nájezdníků vlastně bude usilovně mazat schody – včetně údajně spřátelené nejmenované velmocí …

        To se mi líbí

        • vittta napsal:

          Jste zbytečně teoretický.
          Jistě že křesťanství představovalo stejný problém.
          Ale nepředstavuje, nyní je nebezpečný islám.
          Až ho představovat bude, bude zbytečné, bojovat proti islámu.
          Nakousl jste ale zajímavý fenomén.
          Náboženství jako takové.
          Poláci odolávají, protože mají Boha.
          A možná, že je to tak i u Slováků a Maďarů, neznám ale jejich náboženské cítění, ta věc je ale jistá, že je větší než naše.
          Bůh pomáhá těm, kdo v něj věří, bez ohledu na to, jestli existuje, nebo ne.
          Češi odolávají kvůli sekularismu.
          Sekularismus- v české podobě, cvičené staletími, umožňuje každému Čechovi, věřit tomu, čemu chce.
          Je považováno za neslušné, když mu do toho někdo kecá, a za vrchol drzosti je to, když to někomu vnucuje.
          Ale islám to vnucuje….
          Kdo ví, možná si na západě hrají jak na víru v Boha, tak na sekularismus.
          Proto padli.
          Ne kvůli nějakému kretenskému hegemonovi se svou debilní politikou věčných provokací a maloválek.

          To se mi líbí

          • Minorita napsal:

            Možná teoretický, ale když od podlahy, tak budiž. Hegemon stojí za importem něčeho tak nekompaktibilniho jako je islám, hegemon prostřednictvím páté kolony ovlivňuje vlády ( jež slouží z mnoha důvodů , a která bohužel sedí ve vládách v celé Evropě, o orgánech EU nemluvě ) , hegemon prostřednictvím loutek téměř nevratně mění skladbu obyvatelstva a víry na celém kontinentu. Loutky jsou u pramene v bankovnictví, legislativě, obraně, policii, médiích, státní správě, justici, ve školství, prostě všude.
            Teoretické konstrukce, proč jsme nebo ne resistentní vůči propagandě nemají cenu, a na to se dá říci pouze jediné: média tady neřádí tak dlouho, nic víc. A i za tu chvíli je tuzemský plebs slušně zpracován. Tedy lze naprosto v pohodě vnucovat, a bude se podle toho jednat, ne, že ne.
            Navíc, množné číslo ve smyslu odporu je v Bohemii SAKRA RISKANTNÍ AŽ BLÁHOVÝ PŘEDPOKLAD !!! . Proto byl zmíněn jistý protektor, a doba, kdy šlo o skutečnou okupaci. Nejsme žádní rebelové, ale smějící se bestie, jenž budou za krmivo sloužit komukoli – což jsme předvedli.
            O tom všem bylo psáno obsáhle výše, na to vše jsem v náznacích narážel.

            Znovu, jakákoli resistence začíná a končí tady, doma. Volení jsou v drtivé většině gauneři, hovada a deprivanti , tedy nezbývá než spoléhat na sebe. A co je hlavní, přes všechny kouzelné a charakter opěvující kecy v Bohemii vládne ( bez urážky, ale je to tak ) mentalita „živnostníka“ , tedy každý sám za sebe. To je dědictví mocnářství, a poplyšové loutky to velmi dobře vědí, viz kdysi řádky o tom, co šišla ( upřímně ho nesnáším, jde o hovado v koncentrované podobě ) vypouštěl z huby po plyši na téma církevních a sudetských restitucí …
            A jedna otázka – pokud rezignuje stát, jeho bezpečnostní a silové složky včetně státní správy, jdete do partyzánské formy boje ??? Nevím nevím, osobně si myslím, že je připravena verze pomalu se vařící žáby …
            Nakonec k té víře – bohužel pro Vás vittto, to, co se děje, je způsobeno jak diletantstvím , tak strojírnou dobrotou vůči koloniím, tak účelovým lickým právům, jež se nyní vrací autorům po zničení lido-demo soupeře, děje se tak kvůli prachům, a děje se tak především proto, že jistý hegemon doslova rozesral situaci v mnoha lidnatých zemich, zařídil krvavá jatka na prosazení svého, a nyní díky jemu, jeho skutkům, lodím, neziskovkam, nastrčeným dobře placeným loutkám, probíhá likvidace Evropy tak, jak ji známe. Milosrdenství od čmoudů, ale ani od původce doufám neočekáváte – jen v Iráku skoro 2 mio mrtvých, a koho to z demokratů a havloidů sere …

            To se mi líbí

            • vittta napsal:

              Zdá se mi docela snadné, ukázat na hegemona, že ten za to všechno může.
              Lidé ho pak budou nenávidět a nebudou si všímat jiných.
              Běžná finta….
              Buďte ale optarný se soudy, Minorito, hegemon může umírat a rodit se jiný.
              Ohroženy mohou být i samotné USA, a najednou se ukáže, že skuečným hegemonem je islám.

              To se mi líbí

              • Minorita napsal:

                Ale no tak, to je klasická záměna příčiny, následku a „ideologicko-sakrálního“ pěstního klínu … Jako by jste nečetl co píši, jako by nebyly zřejmé souvislosti …
                Islám, respektive nositelé jeho extrémní podoby, by bez onoho hegemona, kterého tak srdnatě bràníte, bez jeho ekonomické, politické, vojenské a logistické podpoře nebyl tam, kde je dnes …
                S důvěrou se obraťte na svého chráněnce, jež ony nábožensky téměř středověké militanty doslova vydupal ze země, mateřský se staral o dostatek potravy, ukazoval cíle, a hojně obdarovával kvantem hraček. Sakra, o čem je vlastně vittto článek, co tím chtěl básník říci …
                Že nebýt skutků hegemona ( v časové ose 30- 40 ti let ), realita by byla jiná, nebo-li přímo:
                Jsou vinni za stávající stav, plně, a ještě to eskalují …
                Co je na tom nepochopitelné, co je tak důležitého na obhajobě stávajícího škůdce č.1 , který ve svém fanatismu ( a podpoře jim podobných ) a hladovosti po zdrojích ( oni jsou přesvědčeni, že na svoji děsivou nadspotřebu mají svatý nárok ) klidně rozpoutají Peklo na zemi, teda pokud možno všude jinde, jen ne u nich ?????

                To se mi líbí

              • Minorita napsal:

                A jestli je někdo odpovědný za růst hegemona nového ( kde je psáno, že vývoj lidské společnosti probíhá po spirále vzhůru – vícero století po pádu Říma a Konstantinopole dokazují opak ) , klidně nábožensky nesmírně agresívního, se středověkou mentalitou, bych se obrátil na stávající no.1, neb nikdo jiný kvůli dosažení něčeho kdesi u kohosi nevyvolá a nevykrmí děsy z Tartaru …
                Nicméně kdo ví, co rozpoutali, a bohužel, co rozpoutají, kam až zajdou … Tady se obávám, že meze nemají, nectí …

                To se mi líbí

      • hans napsal:

        Ano, před Američany svět byl lepší. Minimálně dodržování mezinárodního práva bylo normální, lhaní a pokrytectví nepřevažovalo nad pravdomluvným a upřímným přístupem (to jest Angláni byla stejná arogantní rasistická prasata jako dnešní Amíci, ale nenutili nikoho předstírat, že nejsou).

        A v historii byli i hegemoni, kteří nerozvraceli a nepustošili široké okolí.

        A minimálně Sověti by byli pro většinu světa lepší hegemon než Američani, protože u nich periférie (tj, většina) doháněla centrum, kdežto u Američanů centrum předbíhá a vysává periférie.

        To se mi líbí

        • vittta napsal:

          No zkuste to Hansi.
          Bojujte proti USA a jejich sviňárnám.
          Třeba pak nebudou války a do naší země se nebudou hrnout tisíce negrů.
          A ve volbách volte stranu, která bude říkat: USA stojí za hovno, pošleme je do prdele a bude lépe!
          A tady pište to, co všichni vědí.
          Kde se USA svinsky angažovaly, třeba je budou čtenáři nenávidět ještě víc.
          Já ale nechápu, k čemu to reálně bude.

          Podle mě lze jen těžko říci, co by bylo ve 20 století bez USA.
          Německo by možná vyhrálo válku, buď tu první, nebo tu druhou, nebo by třeba ty války bez USA ani nezačaly.
          Jaký by byl Německo hegemon těžko říci, každá ideologie se vyčerpá a třeba, když by pobili všechny své odpůrce a spálili je v pecích, nechali by toho, a dneska by nikdo nevěděl, že nějcí Židé či Slované kdy byli.
          To prostě nevíte, nikdo to neví.
          SSSR byl jistě lepší, to se asi dá těžko zpochybnit.
          Ale SSSR nebyl hegemon a ani jím být nemohl.
          SSSR stačil na protipól hegemona, ale na hegemona samotného neměl prostě potenciál.
          To jste uvedl špatný příklad.

          To se mi líbí

        • Slim napsal:

          Svět nebyl nikdy lepší (bráno jaksi z hlediska individuální lidské morálky) to má vitta pravdu. Hegemoni dělají to, co jim relativní mocenský odstup od ostatních dovoluje. Prostě to Actonovo heslo platí; altruismus nebo blahovolnost se vyskytuje u jednotlivců, ne u států (nebo snad i velkých organizací).
          Ale svět se bohužel spíš zhoršuje, protože v něm začíná být těsno. Řím nebo Parthská říše, nebo kdokoliv, koho považujete za „benevolentní“ hegemony fungovali ve volnějším prostoru.

          To se mi líbí

          • peter. napsal:

            „Svět nebyl nikdy lepší“….. svätá pravda.
            Človek je z hľadiska geologického času na Zemi len okamžik a vyzerá to,že za ešte oveľa kratší okamžik ako druh vyhynie.A do histórie Zeme ostane zapísaný len ako najagresívnejší a najžravejší živočíšny druh,aký kedy na Zemi žil.Bez ohľadu na existenciu alebo neexistenciu „svetového hegemóna“.Videl som nedávno v tv prírodopisný film o dvoch tlupách šimpanzov ako robia výpravy na teritórium susednej tlupy.Účelom nájazdu bolo získať samice a pozabíjať čo najviac konkurentov v boji o prístup k potrave a možnosť presadiť svoje vlastné gény.Zaujímavé na tom bolo to,že v tom pralese bolo potravy dosť pre všetky opice.Nerobím si žiadne idealizované predstavy o možnosti,že ľudia sa prestanú vzájomne vyvražďovať a začnú na veky vekov spolunažívať v mieri,pokoji a k prospechu ľudstva ako celku.Neprestanú,lebo je to proti ich geneticky danej predispozícii a teda proti prírode.Vraj : „Rovnosť,bratstvo sloboda“…. zabudnite ! Je to len utopická,neuskutočniteľná fantasmagória.

            To se mi líbí

            • Minorita napsal:

              Ano, jenže nesmíte lidskou smečku nechat dělat si, co chce a ještě tomu říkat demokracie … Trvat na dodržování pravidel je třeba, a tvrdě – kam vede rezignace a ohledy je zřejmé na předměstích mrakodrapovych city , nyní už i v té Evropě …
              Dnešní hejna tzv. Výzkumných týmů požírajících kvanta finančních grantů zkoumajíce „lidskou společnost“ dospívající k mnoha protichůdným výsledkům by měli být slušně vykázáni, neb ono skutečně stačí sledovat chování šimpanzi tlupy – a jde o syrovou verzi modelu tlupy homo sapiens …

              To se mi líbí

              • Slim napsal:

                Biologickou determinovanost jsem myslel jenom zčásti. Do minulosti jistě platí, ale předpokládám, že ten druh se taky může trochu vyvíjet. (Proto se mi nikdy nezdálo jak zavrhují darwinisti Lamarcka. Nejsem ale biolog a ono je to docela složitý. Už po několikátý jsem si vzal do letadla Dawkinsovu Rieku z raja ale nejsem schopen se tam některý věci dostat. A konzultanta, kterýmu bych důvěřoval nemám.)

                Tedy pokud na ten ev. vývoj zbude čas… to jsem spíš myslel.

                https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/448759-hurikan-irma-uz-pustosi-floridu.html

                Vlády se nebudou schopný včas dohodnout, země jsou na různých stupních vývoje.

                2) Tu skepsi k výzkumným týmům sice chápu, Minorito, ale nechuť k inDeligentům (především ovšem těm humanitním; tam se nakonec dá zahrnout skoro všechno, čemu nerozumím) bych tu přenechal jiným. Vzpomeňte si, že i ten Newton se pod jabloní válel, místo aby pořádně makal. 🙂

                To se mi líbí

              • Slim napsal:

                PŘES některý věci

                To se mi líbí

              • Minorita napsal:

                Víte Slime, v případě „moderních humanitních“ šamanů versus historie lze konstatovat asi toto : je to o množství tzv. neproduktivnich hlav, o jejich koncentraci … A omlouvám se tímto kvalitním filosofům, sociologům, historikům, etc., ale drtivá většina z absolventů humanitních fakult jsou paraziti s diplomem … Newton ovšem na rozdíl od nesmysly meloucích absolventů tzv. humanitních směrů definoval fyzikální platné konstanty, což se o takřka 100% novodobých humanistů rozhodně říci nedá 😁 😉

                To se mi líbí

              • peter. napsal:

                re . Slim:
                Rieka z raja od Richarda Dawkinsa.Dobré čítanie,no ak smiem napísať svoj laický názor,tak ak nie ste presvedčeným evolucionistom,tak čítajte tú knihu s istou rezervou.Lebo reakcie kreacionistov – ich protiargumenty tiež nemožno len tak mirnix-dirnix odignorovať.Napr.toto:
                https://tvrdonova.blog.sme.sk/c/303848/Co-vam-Dawkins-o-mutaciach-nepovie.html
                http://www.24hod.sk/kto-vlastne-stvoril-pozemsky-zivot-cl4858.html
                Ja radšej tvrdím,že som agnostikom a tomu sporu „evolucionisti vs.kreacionisti“sa snažím vyhýbať,lebo obom stranám chýbajú dôkazy a ja by som sa hanbil sám pred sebou,keby som sa bez dôkazov pridal na niektorú z tých strán.

                To se mi líbí

          • hans napsal:

            Svět nebyl nikdy lepší (bráno jaksi z hlediska individuální lidské morálky) to má vitta pravdu. Hegemoni dělají to, co jim relativní mocenský odstup od ostatních dovoluje.

            To ale neznamená, že všichni hegemoni jsou stejní, že se chovají stejně.

            Je rozdíl, jestli hegenom v zemi, kterou chce „uspořádat“ se opře o místní průmyslníky a velkostatkáře, nebo o mafii, nebo o náboženské kazatele, nebo o střední vrstvy, nebo o chudinu. Pro tu zemi jsou následky drasticky odlišné…

            To se mi líbí

  5. jaa napsal:

    ale stejně vážení…. připravit a instalovat v emerice loutku Ó Bamu byl sice geniální plán, ale nějak nepočítali s různou mentalitou obyvatel. Zatím co jedni makají a snaží se jít dopředu ta větší část jen repuje, droguje a jen velice malá část maká. Že se lidi poučili a že se nepodařilo znovu instalovat pro změnu první prezidentku, ale také o něčem svědčí. No uvidíme…..jestli se to podaří snížením myslící úrovně té první skupiny. On ten pud sebezáchovy je silnější a kd ví co udělají ti střílející a lejce ovlivnitelní – díky drogám -mlaďoši.

    To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.