Po posledním setkání G7 to začíná v EU vypadat jako ve východním bloku po nástupu M.Gorbačova. President Trump jako jediný americký president neslíbil ostatním, že bude dodržovat článek 5. smlouvy NATO. V několika dnech poté odvolal podpis USA pod Pařížským protokolem. Všichni si to vyložili tak, jako by pronesl stejná slova jako Gorbačov – Éto vaše ďélo, vlastně It’s your deal. A nastalo hemžení vyoraných myší. Najednou nikdo neví, jak se v nastalé situaci zachovat. Řídící centrum přestalo vysílat signály a ponechalo rozhodování na jednotlivých představitelích Unie.
Před rokem 1989 podobná situace vedla k pádu komunistických vlád i rozpadu RVHP. Sice to trvalo ještě několik roků, ale vývoj byl neúprosný. Gorbačov neřídil, z Moskvy se nenařizovalo a konec se den za dnem blížil. Protože komunističtí vládci se neuměli rozhodovat samostatně a jednotlivě. Současný vývoj nasvědčuje, že se děje něco podobného. A jako se tehdejší Jugoslávie vymykala moskevským povelům, o totéž se teď snaží Velká Británie, která má už po krk nesmyslných nápadů bruselských potentátů.
Nezbývá než doufat, že vývoj bude směřovat podobným směrem a současná bruselská věrchuška zmizí v propadlišti dějin spolu se všemi vítači a sluníčkáři. A nastane nové období spolupráce na základě vzájemné úcty. A to nejen mezi evropskými státy, ale i s Ruskem, Čínou i USA. A přestaneme se vrtat do zemí, do nichž nám nic není a nutit jim náš způsob života a naopak že si ten náš způsob ubráníme tady u nás.
Když jsem se dožil pádu RVHP a východního bloku, kéž bych se dožil i pádu EU.
No kdyby se to v tom článku naplnilo, to by byla paráda. Ještě by bylo fajn, kdyby skončilo NATO.
Ty 2% z HDP by se hodily třeba na naši skutečnou efektivní obranu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Když jsem se dožil pádu RVHP a východního bloku, kéž bych se dožil i pádu EU.
Může bejt, je to samozřejmě Vaše věc, Bavore, co sem dáváte a jak si ulevujete, ale za mě musím říci, že je to vo ničem. Proč? Zkuste mi jmenovat někoho ze zdejších přátel, který si ještě myslí, že setrvání v EU má nějakou budoucnost, když tu geniální myšlenku obdělávání Evropy rovnými a suverénními státy dokázali přivést ti deprivanti až na takový dno? Co hůř, Bavore, je to ještě horší, nenajdete zde už téměř žádnýho, kterej by ještě doufal. A znáte to, když už se ani nedoufá …
Ale taky abych Vám řekl pravdu, tak ani nerozumím tý všeobecně přetřásaný naději vkládaný do vystoupení z EU. Garantuju Vám, Bavore, že tentýž den z nás budou ty Vaše vyoraný myši. Ani náznakem jsem nečetl ani u jednoho z vás, kterej by při hlásání toho svýho „A“ (tj. VYSTOUPENÍ) alespoň nastínil „B“ a všimněte si, že nemám ani odvahu se zeptat na „C“ a další v řadě navazující písmenka, tedy ony z toho plynoucí nejnutnější státnický činy, úkony, potřeby, který by naši zemi alespoň náznakem po vystoupení z EU stabilizovaly!!! NE, přátelé, ihned po vystoupení započne rozborka tohoto státu a to tak, že Klausova éra bude proti tomu pohlazením. Já opravdu netuším, jak by se jí dalo zabránit. Ano zadrátovat, jak sem se nedávno dočetl, můžeme možná mozky, dokonce i hranice, ale těžko se oddrátujeme z toho ekonomicky-geopolitickýho sevření (ale spíš už z otroctví), na kterým přes 20 let úspěšně pracovali a dnes si nás na proveze vodí, jako telata na porážku, jak je libo JIM, nikoli NÁM, nebo se mýlím?!!! Kdykoli se jim zachce, mohou trhnout ohlávkou a udidlo naražený nám v držce NÁS přinutí kleknout na všechny čtyři a budem rádi, když to nebude na holej pupek. Ta vohlávka je už zařezená do našich krků a bez krve to asi nepůjde. Tak prosím, přátelé, můžete se do mě pustit, ale nejdřív něco moudrýho k tomu „B“, jak naše zem potom může vlastně fungovat a co zásadního mi uniká?
Abyste mě nenapadali, že jen rejpám, naznačím, co jsem si myslel ještě cca před rokem. Myslel jsem si, dokonce tomu i věřil, že každej občan z post. soc. zemí si už uvědomil po přežrání z banánů a hafo toaletního papírů ze supermarketů, že k Západu prostě nepatříme, že to byl klam jak hrom, ale taky sem si zároveň myslel, že po zkušenostech s Rusákem nepatříme ani jemu, tj. na moc vzdálenej Východ. A že když si to uvědomíme, že se podíváme na sebe a řekneme si. Nedá se nic dělat, co sme si, to sme si, ale protože teď jde vo držku, musíme se domluvit minimálně jako rozumný lidi, když ne rovnou jako přátelé. Myslel jsem si, když jsem sečetl obyvatele ve státech V4, že to bude rozumná síla, s kterou si Západ/Východ těžko bude moci vytřít prdel, jak to dosud furt dělají…. no, co si budeme namlouvat, mýlil jsem se, už si to nemyslím a teď vůbec nevím co s tím!!! O to víc jsem na nerva z toho vomílanýho „A“, protože ve skutečnosti to řešením není, pokud nemáme připravený „B“ …“Z“… a víte, že už sem se dostal ve svých úvahách tak daleko, jestli nakonec není dobře, že máme toho našeho Bohuše, nemastnýho – neslanýho, vod zdi-ke zdi, jednou ano – podruhý zase ne, vobutýho – nevobutýho, voblečenýho – nevoblečenýho … kurva, přátelé, jestli vono to nakonec nebude pro současnej svět to jedině možný pravý politicky vořechový?
To se mi líbíTo se mi líbí
Bohuš to má spočtený. Rád by do Brusle jako na mateřskou letadlovou loď, přestoupit z té naší minolovky.
Naděje? Nějak jsme (jako národ) nakonec vždycky ze všeho vybruslili. Třeba to vyjde i teď.
Legrační je, jak mají ti bruselští nasazené klapky na očích. Je to opravdu podobné jako s pádem minulého režimu, to má Bavor recht. Stejné to není, to dá rozum, skoro bych řekl, že teď je situace daleko nebezpečnější. Ale paralel mnoho a mnoho a je vlastně umění je nevidět.
To se mi líbíTo se mi líbí
No , tak Vám pěkně děkuji za návrat do reality…
Když vidím tu naší „elitu“, tak Vám musím dát za pravdu (i s tím Sobotkou).
Naší jedinou devízou je poloha (ale i možná nevýhoda), která není ani na Západě, ani na Východě, ale ve Středu Evropy. Jediný z čelných představitelů, který to zdůrazňuje je prezident, ale tomu podsouvají, že nás žene na Východ.
Snad se národ probudí, resp. využije to, co máme v genech, tzn. schopnost přežít (a někdy dokonce i se ctí – viz to, že jsme jednou z vítězných zemí 2.WW).
Takže uvidíme (doufám, že ještě naše generace) snad lepší zítřky.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tuším, že Pepa Nos kdysi zpíval cosi v tom smyslu, že „kdo jde na západ, octne se na východě“ nebo tak nějak.
A Kmoníček (teď velvyslanec) zase říkal, že jsme se vydali na západ do Evropy, ale ta nám trochu uhnula na Střední východ…. 🙂 .
To se mi líbíTo se mi líbí
blbíš napsal:
8.6.2017 (03:08)
Tak nák uvažujem stejně,podle mě vystoupení rozpad by byl horší než je to ted aspon pro nás.Z pohledu dneška ,byla chyba vstoupit,jenže jak pišete ohlávka je nasazena a už se to nedá vratit.Podle mě jediná schudná cesta je že politici budou dotlačeni aby EU NEŘEŠILA KRAVINY a naplnila opravdu to s čím vznikla.Ted v současnosti jsme aspon minimálně chráněni proti nadvládě silné 4…….vystoupení,nebo rozpad by s velkou pravděpodobností znamenal mnohem větší drancovaní a natlaku jak ekon.tak polit. od těch silných států
To se mi líbíTo se mi líbí
mýlíte se a hodně si protiřečíte, tato, ti Vaši politici nebudou dotlačení k ničemu, protože nebude kým je dotlačit. Sám ste jasně nedávno deklaroval svůj názor, že nemáte jinou volbu, než volební lístek roztrhnout! Všecho se vším totiž souvisí, víte! … ale jak jsem Vám už napsal, je to na Vás!
To se mi líbíTo se mi líbí
Blbíši, tohle zamyšlení vyšlo pouze z podoby dvou situací, které se nás obě dotýkají(ly). Nebylo účelem psát o A B či C. Jinak pouze připomenu svůj déletrvající názor na stav v EU. Vyjadřuje se obecně známou zkratkou Ctrl+Alt+Del. Eufemisticky se tomu říká „návrat ke kořenům“. Protože Evropa potřebuje být nějakým způsobem spojena spoluprací, ale ne na současném základě.
To se mi líbíTo se mi líbí
Když jsem se dožil pádu RVHP a východního bloku, kéž bych se dožil i pádu EU.
Fajn, týden euforie a radosti a co pak? To nebude rok 1990, kdy bylo co brát. České není téměř nic. Ani většina politiků.
To se mi líbíTo se mi líbí
I v té úvaze to popisuji – nová spolupráce. A samozřejmě na jiných základech. Evropa solitérů být samozřejmě nemůže, ale Jedna Evropa pod Bruselem je také nemožné.
To se mi líbíTo se mi líbí
Obávám se, pane Bavore, že pro „novou spolupráci“ momentálně nejsou v Evropě vhodní lidé.
To se mi líbíTo se mi líbí
Vždyť se také nejedná o okamžitou potřebu, ale i RVHP se rozpadala několik roků, takže ta Unie to určitě neuspěchá.
To se mi líbíTo se mi líbí
… proto jsem považoval za nutný, nahodit i tento pohled!
Vono vopravdu není kde brát, příteli, a co máme domněle v kapsách, je jen pouhá fata morgána toho, co tam ve skutečnosti máme!
To se mi líbíTo se mi líbí
+1 je to tak a nová spolupráce bude jako ta stará, odrbat.
To se mi líbíTo se mi líbí
To mi nemusíte vykládat, příteli, proto jsem uvedl hned v úvodu, že zdejší přátelé jsou mnohem dál ve svých úvahách, ale vůbec netušej, jak DÁL. Jsou mi schopni vylíčit naše dějiny malýho národa uprostřed Evropy, jsou mi schopni připomenout jistě správnou úlohu Zemana, mají asi i správný tušení o panských móresech Poláků a Maďarů, správně zmiňujou načasování, správně argumentujou ekonomickým rozkročením na všechny strany. Dokonce mají i správný vzpomínky na budoucnost! To všechno je v naprostým pořádku i s Vašema kořenama, Bavore!
Ale ptám se znovu, je nás pouhých 10 mil.! Jakýmkoli snahám o cokoli z „venku“ bude stát v cestě naše malá zemička, její vystoupení z EU bude znamenat SAMOTU, nikoli SAMOSTATNOST, o který tu furt sníme. Tu nám akorát tak kde kdo pěkně vosolí, včetně těch Poláků a Maďarů. A přiznejte si, že to Slovensko furt máte někde pod kůží, jako tutovku, že oni půjdou s náma? Každej tady vyjádřujete svý přesvědčení jak si věříte, dokonce tu padlo něco jako, že nějak bylo, nějak bude. Ano určitě nějak bude, ale určitě bez 5x denně plnýho talíře a sbírek archivních vín s plným břichem a rozjímáním o budoucnosti. Nepůjde to bez radikální změny, a obávám se, že si prožijeme dějiny znovu, když to dobře dopadne, tedy bez krve, tak JENOM jako za Zápotockýho, kdy se bude muset sáhnout na komfort dvacetiletýho prapodivnýho transféru majetku a pokřivených mzdových výhod! A dali jste si otázku, že vo nás vůbec už nejde, že o tom budou rozhodovat ti na zážitky nasměřovaný mladší spoluobčani. Budou oni vůbec stát vo něco takovýho? Mýlím se, když říkám, že jsem dosud nezaznamenal, že by se byť rýsovala akceschopná síla, která by ty naše touhy alespoň maličko naplňovala a zodpovědně se připravovala na tu pecku? Jedno velký kulovaný, Bavore, jde pouze o naše žvanění. Skutečnost je úplně jinde, než o jaký tady tlacháme.
Takže ptám se znovu, nebudou nakonec přece jenom ti Bohoušové mezi námi ti jedině možný vořechový politici pro tento prapodivnej současnej svět?
To se mi líbíTo se mi líbí
Zase máte pravdu, priateľu. Náš mentálny svet je už minulosť a ako to s Českom aj Slovenskom dopadne, o tom budú rozhodovať tí, čo sa dnes sotva začali chystať na maturitu.
To se mi líbíTo se mi líbí
jo,
bohužel, příteli
To se mi líbíTo se mi líbí
Je nutné si uvědomit že následná fáze vývoje jedině možného vořechového politika, je že se stane politickou mrtvolou. Kupodivu to ale pro něho není finál, protože může totiž dozrát až do stádia politické mršiny, což je poměrně nový fenomén se kterým se nyní budeme muset naučit pracovat.
To se mi líbíTo se mi líbí
Mám pro Vás konečně, Bavore, taky jednu dobrou zprávu, která sice není v souladu s “ déletrvajícím názorem EU, ale vyjadřuji ho také známou zkratkou Ctrl+Alt+Del.„:
Hurá – nový objev: Předchůdci lidí jsou zřejmě z Evropy to sem si vodych, já už myslel, že nám tu Afriku už nikdo nevodpáře!!!
viz:
https://www.novinky.cz/veda-skoly/440036-novy-objev-predchudci-lidi-jsou-zrejme-z-evropy.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Jako ukázka :
No a s marťany to myslí vážně i další naturalizovaný Český internacionalista.
https://www.novinky.cz/domaci/440233-babisuv-rok-2035-deti-se-budou-ucit-o-kolonizaci-marsu.html
Potom o tom co se ……. .
To se mi líbíTo se mi líbí
Nebojte se oni ti Bohoušové mezi námi jako ti jedině možný vořechový politici Vám to předvedou po podzimních volbách.
To že si ANO vydržovalo ČSSD jako otloukánka, my také všichni víme ale jestli bude schopna ODS posloužit stejně jako ČSSD tak o tom pochybuji.
Protože pecka nebude jelikož a protože EU nám nasype těch 600 miliard za malou úsluhu a to je přijeí imigrantů.
„Mezitím, co my žijeme klidné životy, obránci naší vlasti bojují.
Přičítám to jejich frustraci z toho, že tenhle tejden nezaložili ani jednu stranu,“ zkonstatoval na svém facebookovém profilu teplický radní Dominik Feri.
Máte pravdu skutečnost je úplně jinde a to je pro zavedení € velmi nepříjemné.
To se mi líbíTo se mi líbí
Toto je odborný názor odborného redaktora Českého rozhlasu Radiožurnálu, který se představuje jako intelektuál.
To se mi líbíTo se mi líbí
Vůl. (Válka aj autor toho citátu.)
To se mi líbíTo se mi líbí
přesně to mi napadlo!
holt chybí prožitky onomu volovi! … asi nikdy nenosil zvonkáče a holkám nestrkal … kytky za uši
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
To se mi líbíTo se mi líbí
Vůl je užitečné zvíře. Odpad je užitečná surovina. Co je Hamřík, to nedovedu zařadit.
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/kdyz-oni-nam-volici-ten-program-nectou-stezoval-si-zovialne/r~4f0f0cd64c3411e791210025900fea04/?utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_content=editor1&utm_term=position-4
To se mi líbíTo se mi líbí
Když oni nám soudruzi nečtou…
To se mi líbíTo se mi líbí
Toto jsem měl také v úmyslu přidat, no byl jste rychlejší.
Je to i logické číst program ČSSD, kdo ten minulý četl a přečte i ten současný a porovná je, tak být panem následníkem trůnu, pardon panem Zaorálkem tak nevím.
Zde pan Zaorálek mluvil o voliči ČSSD, ovšem po přečtení a porovnání obou programů, toho co ČSSD splnila a toho co ČSSD hodlá splnit ten čtenář již nemůže být volič.
Zde prosím vidím jakýsi protimluv pana Zaorálka doufejme že si to uvědomuje.
To se mi líbíTo se mi líbí
Teď jste se mně rozostřil Vy, blbíši. Píšete, jak nás vosolí, jak zůstaneme o samotě, ale oni nás solí právě teď, a to historicky rekordně. A kdykoli se ozveme s něčím důležitým, tak ta naše samota přímo duní, EU, ne EU. A mimochodem, 10 mil. není tak málo, to jsou jen takové kecy, co nám pořád a znova vnucují. Akceschopná síla se rýsuje všude mezi námi, i tady u Bavora pár Newtonů přibude. Před pár lety jsme ani netušili, co se děje. Dnes se to díky propagandě všeho druhu zlepšuje. Prapodivnosti působí jako vakcína, i když pár obětí za nimi zůstane. Bohoušek je vořech, to máte recht, ale politik, ještě k tomu jediný možný???
To se mi líbíTo se mi líbí
vaříte, příteli?
To se mi líbíTo se mi líbí
úmyslně jsem chvíli čekal, ale když je odpovědí mínus, tak holt mínus, myslel jsem to dobře. Tak navážu na to Vaše solení, jako, že vaříte, jó? Všechno co jste napsal se dle mý zkušenosti dá připodobnit k přesolení, kterýho se dopustí asi každej, a možná i dobrej kuchař. Někdy stačí přihodit dvě syrový brambory, někdy zředit a s jistou nadsázkou se to Vaše solení dá i skousnout, konec konců to žereme nyní všichni, žejo? Ale o čem jsem psal já, není kuchařovo přesolení, ale rovnou vsypání celýho pytlíku soli do jídla kuchařským nedoukem a nehodlám se Vám vlichocovat či dovostřovat, protože to skutečně poznáte/me, až někdo to jídlo plný soli bude chtít skutečněochutnat. Pak bychom mohli v započatým pokračovat, co říkáte?
No a k tomu VašemuBohoušek je vořech, to máte recht, ale politik, ještě k tomu jediný možný??? …s tím si opravdu nevím rady, protože se nedomnívám, že bych o Sobotkovi jako o personě psal, vy ale asi máte jinej dojem, žejo? Pokoušel jsem se napsat něco o jeho stylu a možná o vořechovosti toho stylu pro časy budoucí, to jó, to přiznávám a dobrovolně.
To se mi líbíTo se mi líbí
S tím mínusem, to jste se unáhlil, ne? Považuji si za čest tu (nejen) s Vámi poklávesit. Je to pro mě lepší než pohovořit před válkou s okresním hejtmanem. Psal jste o našem Bohušovi, pak o Bohouších mezi námi a jejich vořechovitosti, tak jsem si toho Bohouše konkretizoval, omlouvám se.
K té solící teorii bych si dovolil přisypat následující. V současné době (nejen) nás solí tak, že přijde s velkou pravděpodobností chvíle, kdy bude jejich pytlík soli prázdný, popř. nastanou v kuchyni takové zmatky, že na hledání soli zrovna do našeho jídla nebude čas. Právě tehdy nastane ta chvíle, kdy bychom si to mohli odsolit trochu dál od vořechocentra. Nabízím ještě variantu, že bychom ani nemuseli odsolovat dál, stačilo by ten současný přesolený eintopf začít nenápadně nastavovat nějakou tou brambůrkou, i rýže či bambus by se snesly, a pelmeně, ty mně taky nevadí.
To se mi líbíTo se mi líbí
… budoucnost ukáže, jak jsem navrhoval, aby míru toho vosolování (a to je asi v kostce to, v čem se neshodneme), posoudil skutečně ochutnávající, ale tam ještě chválabohu či bohužel zatím ještě nejsme, zatím jim to přesolený jíme, bohužel, beze zbytku … ale máte pravdu, jak ještě dlouho!?!
To se mi líbíTo se mi líbí
hele, ve vší úctě, nejste Vy, okolojdoucí, náhodou ženská? Ptám se proto, že takhle zachraňovat jídlo může jenom ženská, chlap by se s takhle přesoleným jídlem nepáral a rovnou by to vyhodil? I ten pohotovej soupis pohlcovačů soli mi nepřijdou na chlapa zas tak úplně normální, já si třeba vzpomněl pouze na ředění a bramboru!
P.S.
přesto raději (abych nebyl zase blbě pochopenej) použiju i smajlíka, ač humor na povel mi je odpornej 😀
To se mi líbíTo se mi líbí
Tú otázku vystúpena z EU naozaj nemožno brať bez zváženia rizík z toho kroku vyplývajúcich.Zrejme by dopad na Slovensko bol tvrdší ako na ČR.A viem aj to,že bez silného hráča a ochrancu je nemožné k takému kroku pristúpiť.Jedine v spolupráci V 4 a s RF za chrbtom,Tam sú surovinové zdroje aj obrovský trh.Keď sa odosobníme od ideologických klišé a pozrieme sa na spoluprácu s RF čisto pragmaticky,tak je zrejmé,že táto vízia má lepšiu perspektívu ako zotrvávanie v EU v dnešnej dosť nedôstojnej pozícii.
O tom,že vystúpenie konkrétne ČR z EU nemusí byť katastrofou písala p.Šichtářová už pred 2.rokmi a vôbec to nevidí v takých čiernych farbách ako je to podávané tu.
http://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=481745
Ja osobne som za vystúpenie aj z EU aj z NATO.Z NATO preto,že je iluzórne domnievať sa,že práve táto aliancia nás v prípade konfliktu veľkého rozsahu pred niečim ochráni.Neochráni!Radšej by som bol,keby sa znovu zaviedla na školách povinne branná výchova a obnovili sa organizácie akou bol Zväzarm.To by bolo užitočnejšie ako živiť boja neschopnú armádu,s dvomi funkčnými MiG 29 a niekoľkými zastaralými tankami.
No a z EU preto,lebo sa mi nechce ustavične prežívať na kolenách.Uvedomujem si,že to čo sa u nás dialo po r.1989 nemalo nič spoločné s našou prosperitou a že išlo o bohapustú likvidáciu konkurencie a získanie nášho trhu.
To se mi líbíTo se mi líbí
vidíte, Peter, že i Vy ste zůstal stát u toho …by dopad na Slovensko bol tvrdší ako na ČR a dál už jen, že žije nějaká Šichtářová! To Vám ani náznakem nevyčítám, jen poukazuju, že asi tady někde končí představy nás všech o tý samostatnosti (a mý samotě). Psal jsem mnohokrát, že sem boural baráky jen tehdy, když jsem byl přesvědčenej, že jiná cesta není, ale hlavně jsem věděl, co postavím místo nich a to je to, co mě na tom lehce nahazovaným bourání Evropy vadí. Jestli voni to neudržej, tak nás to stejnak smete z povrchu zemskýho, ať si okolojdoucí myslí, že nás je hafo i s vámi těch 15 miliónů. V životě jsem se vždycky snažil bejt nějak připravenej, ale nyní cejtím, že jsem z každý strany vodkopanej a nevím si s tím rady, chápete-li mě trochu?.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale veď áno ! Len rozdiel medzi vašim a mojim prístupom k rozhodovaniu sa o opustení EU,možno prirovnať k rozhodovaniu sa o tom,čo robiť ak mi na aute zlyhajú brzdy a idem z kopca.Sú dve možnosti.Nerobiť nič a modliť sa,alebo na vhodnom mieste vyskočiť riskujúc,že sa dolámem,zmrzačím alebo aj zabijem.Ja uprednostňujem tú druhú možnosť.
K p.Šichtárovej.Viem,že je to ekonómka,no pre mňa(možno k vlastnej škode)nie veľmi zaujímavá.Nie som do nej zaľúbený,ani na nej nevisím.
Ten článok som sem dal len a len preto,že je v ňom prezentovaný názor,ktorý tvrdí,že vystúpenie z EU nemusí skončiť pre ČR katastrofou.A predkladá argumenty.Keďže neviem toho z ekonomiky veľa(to je dôvod,prečo som rád,že kasu u nás drží moja žena) tak som myslel,že si prečítam protiargumenty a poučím sa.
A NATO ?Platím príspevky do Slovensko-ruskej spoločnosti ktorá sa podieľa na organizovaní pravidelných protestov proti NATO v Bratislave.Raz som sa aj zo štyrmi kamarátmi zúčastnil,pokričali sme vypočuli prejavy a poprechádzali sa po Blave.Bol to príjemný výlet,len negatívum spočívalo v tom,že som si uvedomil bezmocnosť a z časti aj smiešnosť takýchto demonštrácií s účasťou +/- 50 ľudí.Z dola sa dá zmene pomôcť ale tá zmena musí prísť z inej strany.Preto aj naše úvahy o vystúpení z EÚ a NATO sú čisto hypotetické a nanajvýš môžu reflektovať verejnú mienku.Alebo len jej časť.Tú ktorá číta,čo sem napíšeme
To se mi líbíTo se mi líbí
nejde o prístup k rozhodovaniu, Peter, jde o zodpovědnost z toho plynoucí! Nezlobte se, ale někdo tady dává do souvislostí bezdětný politiky s jejich stylem vládnutí, kterej se klidně dá charakterizovat = po mně potopa. Nejsem s nikým tady ve sporu, protože vo mě už vůbec nejde, jde o moje děti, vnoučata, rodinu, Vás, vás a republiku, republiky. V tom musíme bejt zodpovědní a zodpovědnej je pouze ten, kdo je připravenej za svý činy nést zodpovědnost a ví co po nich bude následovat a jak se k tomu úspěšně postavit. Nemohu souhlasit s přístupem, že nějak bylo, nějak bude, takhle mohu uvažovat pouze v soukromí, ale nikoli, když jde vo tyhle věci. To není srabáctví, není to přizdisráčství, to je prostě nutnost!
Vo NATO vůbec nejde, tam jde pouze o kus prostoru v Evropě, platit příspěvky pokud možno ve výši 2%HDP a vo snahu najít za sebe vhodný blby a navlíknout jim mundůry. To je v kostce celý to naše slavný NATO.
To se mi líbíTo se mi líbí
Hovoríte o zodpovednosti ?! A ja vám zase hovorím,že názory ktoré som prezentoval vyššie,nemajú nič spoločné s nezodpovednosťou! A viete prečo? No preto,že ja osobne považujem za krajne nezodpovedné zotrvávať v spolku,ktorý celkom zjavne ohrozuje mňa,moju rodinu a môj národ svojou zvrátenou ideológiou multikulturalizmu,genderovými svinstvami,politickou korektnosťou, poučovaním o ľudských právach každého okrem mňa a príslušníkov môjho národa vyznávajúceho kultúru,tradície a hodnoty našich predkov a všetkým tým a čom sa môžete dočítať najmä na alternatívnych médiách.Nechcem žiť v spolku,ktorý núti môj národ vzdať sa svojich tradícií,kultúry a všetkého, čo ho v priebehu dejín formovalo.Nechcem byť vystavený tomu aby som 5x denne musel počúvať muezína,ktorý zvoláva k modlitbe moslimov.Chcem radšej počúvať kostolné zvony.Slovensko bolo kedysi krásnou a v porovnaní s dneškom bohatou zemou.A aké je dnes?Škoda hovoriť.Sme v EÚ,ktorá ešte pred šiestimi rokmi trvala na zákaze otvorenia svojho pracovného trhu pre Slovákov.Vraj by zabrali pracovné miesta Nemcom a Rakúšanom.O štyri roky neskôr pozvala A.Merkelová do Európy miliony imigrantov.Skoro pol milióna Slovákov drie v častokrát ponižujúcich podmienkach v zahraničí..Sú u nás dediny kde stretnete mladých chlapov len na Vianoce a Veľkú noc.Ženy žijú bez chlapov,deti bez otcov.Načo nám je taká EÚ?
Považujem od vás za krajne nefér,ak mi vtláčate do klávesnice niečo,čo som nenapísal,ani nijako nenaznačoval.Že som prezentoval(aj podľa mňa hlúpy)názor,že „nejako bolo,nejako bude“.S tým ja ostro nesúhlasím,lebo takto som otázku nikdy nestaval.Keď už nič iné tak aspoň to.čo som napísal v závere svojho predchádzajúceho vstupu vás od podobného hodnotenia mohlo zdržať.Nie!Ja som sa celý život správal zodpovedne! Vychoval som troch zdravých vzdelaných a úspešných synov.Vychoval som ich k zodpovednosti.Žijú v zahraničí a to,čo mi porozprávajú pri návšteve,je častokrát ešte horšie ako to,čo čítam na alternatívnych weboch.Nezodpovedne sa podľa mňa správa ten,kto slovkom zodpovednosť zakrýva svoju nechuť poukázať na skutočnú povahu existencie EÚ.A ja som skalopevne presvedčený,že o blahobyt na Slovenska bruselskému establišmentu nejde ani náhodou.
A ešte raz!Moje úvahy o vystúpenie z toho podrazáckeho spolku sú čisto hypotetické a nemôžu mať žiadny vplyv na našu bábkovú vládu.Presne tak,ako váš názor nijako neovplyvní tú vašu bábkovú vládu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ach jo, chápu, co tím vším myslíte a plně s vámi souhlasím, blbíši. Tedy raději bych také viděla nějaké světlo na konci tunelu… ale světlo, co v „tunelu“ vidím, je jen… protijedoucí, nepřátelský vlak.
To se mi líbíTo se mi líbí
Toto je presne ten článok,ktorý hovorí bez obalu o tom,akú úlohu zohrávame v EÚ:
http://www.parlamentnelisty.sk/arena/rozhovory/Slovensky-blahobyt-je-len-pre-par-tisic-vybranych-Vysoka-produktivita-a-nizke-platy-Ak-je-toto-ambicia-nejakeho-politika-prec-s-nim-vravi-ekonom-Marian-Vitkovic-288968
To se mi líbíTo se mi líbí
Možná by se našlo více důvodů pro znovuspojení, pochopitelně na rovnoprávných podmínkách. Přece jen bychom společně byli silnější
To se mi líbíTo se mi líbí
A komu se nelíbí, že bychom mohli spolupracovat opět „pod jednou střechou“?
To se mi líbíTo se mi líbí
p.Bavor:
Dnes v podvečer som sledoval myslím,že na čt24 rozhovor s Michaelom Žantovským.Bavili sa s moderátorom o Trumpovi,Brexite aj o všeličom inom.V jednej chvíli sa Žantovský vyjadril, že o rozdelenie nášho kedysi spoločného štátu sa zaslúžil viac Klaus ako Mečiar.Je to asi správny postreh,lebo Klaus bol nepochybne skúsenejší a snáď aj inteligentnejší ako Mečiar.Bola doba,keď som si myslel,že Klaus k tomu pristúpil ako každý pragmatický ekonóm.Prosto,zbavil sa neefektívnej divízie v prospech tej funkčnejšej časti „kvázi podniku“.Veď Slovensku po zrušení zbrojnej výroby neostalo prakticky nič.
Až neskôr som pochopil,že Klaus s Mečiarom len naplnili vôľu niekoho iného.Nariadenie znelo:Rozdeliť,odzbrojiť,zlikvidovať československú konkurenciu a obsadiť uvoľnený trh.Nepodarilo by sa to,keby sa na to opýtali ľudu.Preto sa na to ani nikoho nepýtali.No tlak na to aby sa SR a ČR náhodou nezblížili až tak,že by sa znovu mohli spojiť v nejakom štátnom útvare trvá.Lebo ako ste napísal,spolu by sme boli silnejší.Najdôležitejšie je dať zabudnúť Čechom a Moravákom na slovenčinu a Slovákom na češtinu.Možno aj to je dôvod,prečo sú u nás už viac ako rok zablokované české kanály skupiny Prima aj Nova.Nemožno ich sledovať cez satelitné vysielanie(Skylink)ani cez káblovky.Moji vnuci sa veľmi rýchlo naučili rozumieť češtine prostredníctvom rozprávok pre deti,ktoré vysielali tie zablokované kanály.A dopočul som sa,že aj verejno právne čt1.2 a 24,majú prestať na Slovensko vysielať,alebo obmedziť svoje vysielanie len na spravodajstvo.Z toho usudzujem,že niekto má záujem o to,aby sa naše národy odcudzili.A príde čas,keď sa to aj podarí.Lebo čas pracuje proti idei znovuzjednotenia.Je to škoda,lebo teraz by to ešte šlo.Ale či aj o 10 rokov.?….neviem.
Je to presne tak,ako s tým vystúpením z EÚ a NATO.Musí nastať nejaký silný geopolitický otras,po ktorom sa začnú rúcať režimy a umožní sa znovuzjednocovanie štátov,ktoré neodolali naplánovanej atomizácii.
To se mi líbíTo se mi líbí
Súhlas, čo sa týka NATO. Vystúpiť čo najskôr a začať riešiť bezpečnosť vlastnými silami a bilaterálnymi zábezpekami.
S EÚ by som to nevidel také horúce. Hlavne kvôli tomu, že už sme v eurozóne, by odchod nebol bezbolestný a možno by to bola vyslovene hlúposť riešiť práve teraz. Nemali by sme silou-mocou odchádzať medzi prvými, ale pripraviť sa na všetky alternatívy.
To se mi líbíTo se mi líbí
Smekám, toto je jediná čitelná apologetika našeho váhavě razantního fuzzy definitivního premiéra, navíc podaná hezky hrabalovsky. Úplně vidím, jak to v tom Kersku střiháte…
K tomu B zkusím následující. Pročítám teď kde co k našim ranným dějinám a musím Vám říci, že jsme to tu s Poláky a Maďary přežili jen tak, tak. Důvod byl jediný, včas jsme se zařadili do rozjíždějícího se Západního byznysu. V češtině teď vychází celkem dost překladů textů z té doby a na současníka působí např. tehdejší boje o biskupský stolec jako svého druhu spory o franšízu.
Nyní se rozjíždí jiný byznys, asi jste už slyšel zkratku OBOR. Zní to tak nějak slovansky, ale jde vlastně o anglický název projektu novodobé Hedvábné stezky. To není jen čínská záležitost. Jde o obrat v dějinách srovnatelný s objevením Ameriky. Tak, jako po staletí bohatla centra námořního obchodu typu Hong Kongu, Macaa, Singapuru, Benátek, Rotterdamu, Londýna, tak teď budou s velkou pravděpodobností stoupat města a regiony kolem nového suchozemského „kanálu“. Naše struktura zahraničního obchodu je zhruba následující. Se zeměmi EU máme cca bilionový přebytek, s Jihovýchodní Asií cca půl bilionový schodek. Přitom je ale nikoli nepodstatná část našeho exportu na Západ reexportovaná právě do Asie. Takže plán B je pro mě osobně jasný. Včas se začít kamarádit s Východem a zajistit si místečko v OBOŘe. Západ, až na Německo, toho dnes už moc nevyrábí. My jsme často v přímé konkurenci s Němci (lokomotivy, ocel, strojní zařízení, zbraně, atp.) a zatím se to řešilo na náš úkor, nebo naší úplnou podřízeností. Proto Němci tak tlačí na faktickou integraci či spíše pohlcení Čechie při zachování jejího charakteru jako chudší periferie. Komplikuje to fakt, že německá výroba a další strategické podniky nejsou tak úplně německé. CIzí akcionáři německých podniků mají ještě delší prsty, než sami Němci. Pak už není problém zmařit nám jakoukoli větší přímou zahraniční zakázku či projekt. Takový Světlík by mohl vyprávět. Trh v západním pojetí dnes znamená hlavně to, zatrhnout něco těm druhým, a sám na tom trhnout co nejvíc.
A ještě jedna věc k tomu plánu B. Tím „včas“ myslím, ne moc brzo, ne moc pozdě. Předběhnout dobu není dobré, to už víme nejméně od 15. století. Ale zase, aby na nás ještě něco zbylo. EU bych neřešil, ta už stejně více méně dělá stafáž Německu a těm, co ho zafinancovali a řídí. Potřebujeme jakkoli rozumně vyvážit naší až neuvěřitelně jednostrannou orientaci jedním směrem. V tomto ohledu, ať už je jeho motivace jakákoli, slouží Zeman naší republice dobře. Sobotku jako chytrou horákyni, přes Vaši „přímluvu“ nebrat. Tak to vidím já 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
To je reakce na Vás, blbíši. Nějak mi to oslovení nejde přes klávesy. Asi proto, že v případě mé občasné srážky s realitou, mě má nejdražší při následném kritickém chlácholení setrvale oslovuje „Ty můj blbísku…“
To se mi líbíTo se mi líbí
Nevím ale srovnávat Trumpa s Gorbačovem je dle mého mínění přiblížně stejné, jako srovnávat Operaci Anthropoid s perestrojkou.
Nezlobte se ale Trump není vypatlaný ideolog, který za prachy pro sebe prodá vlastní zemi.
To že ekoteroristum z EU ukázal, že americký farmář nehodlá platit za prdění svých krav a hodlá vyrábět bez ekologických odpustků, je myslím si správné.
Potom ovšem padá pro EU americký trh s CO2 odpustky a banky utřou, amerika bude vyrábět více a s nižšími náklady než EU.To je myslím si cíl toho proč Trump nevydal svolení evropským bankám participovat na US produkci.
No a kapitola ovládání ČSSD je na delší povídání, proto zkusme to jednoduše.
Proč nemůže být Sobotka nahrazen Haškem nebo Zimolou ale musí být nahrazen Zaorálkem ?
Správná odpověď na tuto otázku je východiskem pro náše přežití a náš rozvoj do budoucna.
Proto nevyvracejme ideologické tvrzení ideologickým tvrzením ale pokusme se vycházet z objektivní reality a pracovat s ní a né se současnou nám vnucenou manipulační EU fikcí.
To se mi líbíTo se mi líbí
Snad ještě mnohem názorněji.
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/U-vas-se-zije-tak-chude-rika-Cesku-Juncker-a-slibuje-nam-skoro-600-miliard-Ale-chce-u-nas-videt-evropskeho-ducha-v-oblasti-migrace-491186
To se mi líbíTo se mi líbí
Nechť si vetkne svých (tedy, ony jeho nejsou) 600 evropských/německých miliard za svůj evropský klobouk a imigranty nechť si narve do řiti.
To se mi líbíTo se mi líbí
Souhlasím, také se nechci dožít v Česku těchto piktogramů :
To se mi líbíTo se mi líbí
Mám rádo kombinaci swim-bike-run, tato tabulka se mi tedy vůbec nelíbí.
To se mi líbíTo se mi líbí
No jo, ale::::::
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Mohli-bychom-byt-jednou-ze-spolkovych-zemi-Nemecka-Daniel-Herman-novinar-a-clovek-od-Havla-besedovali-o-skvelych-vztazich-se-kterymi-ani-ruska-propaganda-nic-nezmuze-459898
je to jenom půl roku staré
To se mi líbíTo se mi líbí
Copak u nás, tady narazí Junkers na Sralobotku a ten mu ještě vypucuje boty. Ale v Polsku to tak jednoduché mít nebude:
„Polska nie przyjmuje do wiadomości jakiegokolwiek języka gróźb, jakiegokolwiek języka szantażu“ – powiedział w środę wiceszef MSZ Konrad Szymański, odnosząc się do sprawy odmówienia przez Polskę przyjęcia uchodźców docierających do Europy.
(Polsko nevezme na vědomí žádné vyslovené hrozby, jakékoliv vydírání – řekl náměstek Zamini Konrad Symaňski, vyjadřujíc se k věci polského odmítnutí přijímat uprchlíky dorazivších do Evropy – volný překlad Hudec)
To se mi líbíTo se mi líbí
Jenom 600 miliard? A měl Sobotka koule na to, aby ho upozornil, že takový prachy se u nás s přehledem lehce rozkradou, když ta uhnije je na to tak háklivá?
To se mi líbíTo se mi líbí
Čechu – jde o pochopení podstaty toho srovnání – oba svým působením provedli odblokování vývoje – oba budou chápáni jako hrobaři svého systému, něco jako přechod kvantity v novou kvalitu. O obsahu se nebavíme. Taky o tom jak to udělal G blbě – T je na hodnocení ještě moc čerstvej.
Vědomě se o to snaží žluťáci, zatím se jim to daří nejlíp – přes všechny problémy.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nevím pokud sleduji konání Trumpa tak v žádném případě nedovolí rozpad USA na jednotlivé státy, tak jako to pomocí reforem shora provedl Gorbačov.
Následná deklarace č. 142-H Nejvyššího sovětu Sovětského svazu, který oficiálně provedl rozpuštění Sovětského svazu jako státu a subjektu mezinárodního práva.
Proto až provede Trump rozpuštění Spojených států amerických jako Gorbačov, tak potom prosím můžete něco mluvit o hrobaři USA.
Prozatím prosím nemluvme o tom, že Trump není vlastenec a neurážejme jeho vlastenecké cítění, na rozdíl od Michaila Gorbačova, který žádným vlastencem nebyl a proto mohl a také provedl nevratný rozpad SSSR nebo chcete li velkého ruska na jednotlivé státečky podléhající globálnímu řízení.
Blokování a odblokování vývoje, ať si řeší mystik Pjakin třeba do nekonečna ale to co odstartoval internacionalista Michail Gorbačov, tím pravděpodobně bohužel nezastaví.
Takže srovnávat opravdového vlastence Trumpa a prodejného internacionalistu Gorbačova je dle mého názoru zavádějící.
To se mi líbíTo se mi líbí
jen dotaz – nemělo být “ zablokování vývoje“. Vždyť od vstupu do ejúnie jen couváme do dob válečných – po počáteční euforii let devadesátých. která sice vývoj naznačovala, ale proto byla striktně ejúnií stopnuta. když si vybavím ten / tu smršť zákazů a nařízení, je mi ouvej u žalodku.
To se mi líbíTo se mi líbí
S Čechem nehodlám polemizovat – naprosto se míjíme, to jáá – opravdu odblokování, i regresivní pohyb směřuje do nové kvality – copá Francie po restauraci království byla stejná jako před pádem Bastily ??? Neměla – řadou revolučních pokusů spěla k roku 1848!!! a dál.
Znova opakuju – oba odvalili balvan bránící pohybu – je nutné jít na podstatu věci – ne se babrat v jednotlivostech.
To se mi líbíTo se mi líbí
Místo neměla mělo být nebyla.
To se mi líbíTo se mi líbí
Výborne, priateľu Blbíši, rozbehli ste skvelú diskusiu.
Pozitívna stránka situácie je v tom, že ešte nie je neskoro myslieť aj na ďalšie písmenká. EÚ ešte určite bude niekoľko (možno veľa) rokov držať pohromade a máme čas to domyslieť.
Tu by som podotkol niekoľko poznámok:
– Európa je náš životný priestor a nie je celkom ľahostajné, čo sa s ňou ako celkom stane, no platí ako pri tých inštrukciách o dekompresii v lietadle – najskôr treba tú masku nasadiť sebe, až potom pomáhať susedom.
– Zase sa ukazuje, že lezenie do zadku nie je dlhodobo udržateľná stratégia. Ešte som nezažil, že by nakoniec človek neskončil ako tá vyoraná myš. Veď použitý toaleťák si nikto neodkladá do peňaženky.
To se mi líbíTo se mi líbí
… říkáte, příteli, že …Pozitívna stránka situácie je v tom, že ešte nie je neskoro myslieť aj na ďalšie písmenká!? Jenže problém je, NavajoMM, v tom, že sem nerudnej, protivnej a netrpělivej dědek! Musíte laskavě připustit, že v takový situaci člověk už nemá moc na výběr a už vůbec si nemůže dovolit komfort mládí, tj. čekání, až se to nějak vyvrbí, nebo nějak samo ukáže. Já když tahám čáry, tak prostě musím vědět jak a proč, kdyby náhodou mě při tom trefil šlak, tak aby se o mně neřeklo, že jenom vůl mohl takhle tahat čáry, víte, to bych hodně nerad, to v mým případě opravdu nejde, to se nesmíte zlobit! Myslím, že to měl Werich podobný, protože ten říkával, že když něco povídá, tak se poslouchá, aby neřekl něco, co nechce slyšet … nebo něco v tom smyslu. Něco jako profesionální deformace, či co!
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
. President Trump jako jediný americký president neslíbil ostatním, že bude dodržovat článek 5. smlouvy NATO
Ale houby. Trump – jako každý americký prezident – slíbil, že článek 5. bude vzorně dodržovat.
V článku 5. se píše „bude-li členská země napadena, ostatní přijmou opatření na pomoc, jaká uznají za vhodné“. Například pošlou kondolenci. Proti tomu Trump nic nemá.
To se mi líbíTo se mi líbí
😆😆😆
To se mi líbíTo se mi líbí
Jak se porovnat s Evropou Češi řeší už od knížete Bořivoje, sv. Václava, Boleslava, sv. Vojtěcha, Přemysla Otakara II., Karla IV., Jana Žižku, Jiřího z Poděbrad, potom si dali pauzu na 350 let s výjimkou koncepce Františka Palackého v jeho listě sněmu do Frankfurtu am Main no a pokračovalo to Masarykem, Gottwaldem až po Havla.
Vždy to byla snaha přežít vedle 10 x silnějšího, která se jakž takž dařila v minulosti, ale pouze jen tak tak, možná náhodou neskončila národní katastrofou před 70ti lety, kdy jsme měli za posledních 1.500 let opravdu, ale opravdu hodně namále.
Takže Češi vždy doplatili na politické fantazírování bez zahraniční podpory. Takže vystupovat z EU může jen hazardér. 4 svobody EU ale stačí. Současného směřování EU k eurofederálnímu státu bych se nebál. Nemůže se to podařit, nikde na světě to nefunguje.
Co musíme ale ve vztahu k EU udělat, je víc a kvalifikovaně se tam angažovat, jinak nás překřičí zcela jistě.
No a doma podpora vzdělanosti, školství a vědy. Ten průmysl a obchod na všechny azimuty bez ideologie, co nás dvě staletí živí, už se s tím sveze.
A kdo nás k něčemu takovému povede? Někdo jako Pilný, nebo Babiš. Moc jiných schopných tu nevidím.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ještě k té Ojrofederaci, Slabinger s Junckerem prý napsali pro WSJ, že:
Ve společném prohlášení pro americký deník Wall Street Journal pak Sobotka a Juncker zkonstatovali, že v Evropě je 178 různých zbraňových sytémů ve srovnání s 30 ve Spojených státech. „Máme 17 typů hlavních bitevních tanků, zatímco Američané mají jen jeden. A v Evropě je víc výrobců vrtulníků než vlád, které by si je mohly koupit,“ uvedli.
Už to vidím, jak v Ojrofederaci společná armáda řekne Frantíkům, že budou kupovat tanky Leopard z Německa a ti srazí podpadky.
To se mi líbíTo se mi líbí
Bezdětní evropští vůdci …
Ruský levicový intelektuál Eduard Limonov se zamyslel nad zajímavou okolností…
Měl bych tu další seznam, a rovněž nepříjemný: evropští lídři jsou bezdětní!
Angela Merkel nemá děti – Němka číslo jedna.
Theresa May nemá děti.
Emmanuel Macron – ten mladý ničema, nemá děti. Jeho žena-babička děti má, ale on ne. Paolo Paolo Gentiloni – italský lídr, je také bezdětný.
Mark Rutte – holandský premiér, je bezdětný.
Jean Claude Juncker – předseda Evropské komise, je bezdětný.
Stefan Lofgven – švédský premiér, nemá děti
Dalia Grybauskaite – ta tetka (prezidentka) z Litvy, podle mého je také bezdětná.
Doplňte si další lídry, pokud o nich víte, a zamyslete se na tímto: – proč vlastně nemají děti? Zároveň všude kolem šíří prohlášení o veřejném blahu a organizují vám budoucnost, ale sami děti nemají, chudáci…
Za sebe bych dodal, že jistě někteří neměli to štěstí, aby zplodili a vychovali děti … ale toto mi připadá jako jakýsi přílišný srocení – jakou budoucnost chystají – a pro koho? (st.hroch)
Zdroj: http://limonov-eduard.livejournal.com/1097642.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Výborná poznámka. Nevdojak mi prišiel na myseľ Sting a jeho: „Mr. Reagan, Russians love their children too“.
To se mi líbíTo se mi líbí
To je velice zajímavé a nedá se to odbýt nějakým bonmotem. Existence Homo sapiens sapiens je založena na opakované reprodukci. K tomu má orgány od těch množících až po mozek. A ty musí být ve vzájemném souladu aby systém fungoval.
Bohužel nemohu pokračovat dále, dostal bych se svými primitivními přírodními úvahami na tenký led. Příroda dříve odchylky eliminovala. Pokud by to nedělala, my bychom to nebyli.
Kdybych měl situaci komentovat nezaujatě a týkalo by se to třeba mravenců, tak bych řekl, že druh končí. Nic lepšího mně nenapadá.
To se mi líbíTo se mi líbí
Zapomněl jste na Havla. Už jsem to tu psal. Ti lidé nemají zpětnou vazbu a je jim ukradené, co bude potom. Po nás potopa.
To se mi líbíTo se mi líbí
Najnovším prírastkom skupiny bezdetných európskych lídrov je írsky premiér,38 ročný lekár,syn imigranta z Indie Leo Varadkar.Verejne sa priznal k svojej homosexualite.
To se mi líbíTo se mi líbí
„Češi vždy doplatili na politické fantazírování bez zahraniční podpory.“
Trochu budem polemizovať. Keď sa Československo vybralo touto cestou (nehazardovať bez zahraničnej podpory), tak to skončilo práve tým obdobím „kdy jsme měli za posledních 1.500 let opravdu, ale opravdu hodně namále“.
Alebo politické fantazírovanie v roku 1968? Vtedy záležalo na jedinej zahraničnej podpore – ZSSR, situácia bola taká a akákoľvek iná zahraničná podpora nemohla byť iná, len platonická.
Skôr sa teraz márne snažím spomenúť, kedy v histórii vôbec tá zahraničná podpora v kritických chvíľach bola Čechom niečo platná.
Ešte sa vrátim k tým písmenkám priateľa Blbíša a dlhodobému seriálu pána domáceho o tom, čo naše krajiny dali Európe a svetu. Bolo by načase vážne sa zamyslieť, čo do budúcnosti chcú naše krajiny znamenať pre Európu a svet. Ľahšie by sa nám písali tie ďalšie písmenká po A.
Ten Váš návrh „doma podpora vzdělanosti, školství a vědy“ je, podľa mňa, dobrý úvod.
To se mi líbíTo se mi líbí
Patrilo pod Laco G. (10:58)
To se mi líbíTo se mi líbí
Skôr sa teraz márne snažím spomenúť, kedy v histórii vôbec tá zahraničná podpora v kritických chvíľach bola Čechom niečo platná.
Navajo,
Češi měli ve své historii zhruba 5 období, kdy se nám s výraznou zahraniční podporou dařilo vůči 10 x silnějšímu hlavnímu sousedu docela dobře přežít a přitom neztratit zásadní vliv na vývoj českých zájmů.
1.
Doba vlády sv. Václava, který se dokázal dohodnout s Jindřichem Ptáčníkem, byť za cenu každoročního odvodu plateb (podle Kosmy) v podobě dobytka a stříbra (120 volů a 500 hřiven stříbra).
929 – 935, 6 let
2.
Doba vlády Karla IV. .
1346 – 1378, 32 let
3.
Doba vlády Rudolfa II.
1575 – 1611, 36 let
4.
Doba První republiky
1918 – 1938, 20 let
5.
Doba lidové demokracie a reálného socialismu
1945 – 1989, 44 let
6.
Doba Pravdolásky a Peněz až na prvním místě
1990 – dosud, 27 let
Počítáme-li přítomnost Čechů a jejich předků kolem Řípu na 1.500 let, je součet relativně bezpečných dob 165 roků, což je asi 11% našeho pobytu v české kotlince.
Pokud jde o to české politické fantazírování.
Případ První republiky byl až do roku 1933 celkem dobře bezpečnostně zajištěn. Poté se ukázalo, že mezinárodní bezpečnostní záruky byly nedostatečné se změnou politického ovzduší na Západě.
Rok 1968 byl jasnou politickou fantazií pretendentů Pražského jara, politicky nezabezpečenou.
To se mi líbíTo se mi líbí
Vďaka za tento historický prehľad, pomohli ste mi. Beriem z neho však len sv. Václava, teda naposledy to bolo pred vyše 1000 rokmi.
Prečo neberiem tie ostatné prípady?
Karel IV aj Rudolf II, to neboli ten „omnoho silnejší sused“. Obaja boli cisári Svätej ríše rímskej nemeckého národa a z Čiech urobili svoje sídlo. Čechy boli vtedy „jadrom únie“. Karel IV dokonca zašiel tak ďaleko, že odporúčal kurfirstom, aby sa učili česky, nech pri zasadaniach nepotrebujú tlmočníka zo „štátneho jazyka“. 😉
Doba prvej republiky – no áno, bez zahraničnej podpory by Československo ani nevzniklo, lenže vieme veľmi dobre, že to nebolo zadarmo a bez boja.
Tie posledné dve možnosti sú antagonistické. Naviac, tiež to nebolo za reálneho socializmu zadarmo – o tom nás presvedčil rok 1968.
Mali sme na výber buď jednu, alebo druhú a v tej dobe už nešlo o prežitie. O to, paradoxne, začína ísť práve dnes a práve kvôli „spojencom“ a zahraničiu.
Nedá mi nespomenúť ešte jeden moment. Potenciálnym životným ohrozením ČR je hlavne Nemecko. Všimnite si, ako naši „spojenci“ a ich domáci nohsledi systematicky demontujú poistky, ktoré v dobách ZSSR držali Nemecko „na dištanc“. Jediná mocnosť, ktorá dôsledne trvá na nulite Mníchovských dohôd a nesúhlasí so spochybňovaním výsledkov WW2 (a Benešových dekrétov), je Rusko.
Táto situácia, keď náš „úhlavný nepriateľ“ presadzuje zahraničnú politiku, ktorá je v našom bytostnom záujme a náš hlavný spojenec systematicky pracuje na našom vymazaní z mapy… veď to je ako z Monty Pythona.
Ak by sme sa naozaj mali oprieť o podporu v zahraničí, ako navrhujete, tak jediná logická opora je Rusko.
To se mi líbíTo se mi líbí
Navajo, napsal jsem, že:
Češi měli ve své historii zhruba 5 období, kdy se nám s výraznou zahraniční podporou dařilo vůči 10 x silnějšímu hlavnímu sousedu docela dobře přežít a přitom neztratit zásadní vliv na vývoj českých zájmů.
A to se skutečně dařilo, i když s ohledem na velikost státu a jeho geografickou polohu to nemohla nikdy být suverenita absolutní, ostatně která z velmocí ji má?
V oněch 5ti obdobích se dařilo zabezpečit stát vojensky, finančně a podporou české národnosti, včetně rozkvětu vzdělanosti a umění. Co víc si přát?
Samozřejmě, že stát za to platil a platí dosud.
Ale znovu.
Troufnul si nějaký cizí stát v těch 5ti obdobích devastovat naše území? A donutil nás abychom nepokračovali v ekonomickém růstu a kulturním rozkvětu? Ani SSSR v tom roce 1968 a později.
Spoléhat se dnes na Rusko do budoucna jako na hlavního garanta našich zájmů nevidím jako rozumné, už Palacký to nedoporučoval. Nehledě na to, že Rusko má a ještě nějakých nejméně 10 let bude mít spoustu starostí samo se sebou. Navíc Rusko jako federativní stát se nemůže ve svých hranicích dlouhodobě udržet, pokud by zavedlo prvky liberální demokracie. Naopak Palacký prosazoval R-U pro vyvažování vlivu Německa a Ruska na nás. Je sice jiná politická konstelace, ale cosi z této rady je uskutečnitelné prostřednictvím V4, nebo V6 (+Rakousko a Chorvatsko) uvnitř EU. Ale jinak asi dlouhodobě nám nezbývá než NATO a EU, ale snažit se být uvnitř aktivní. A jak píšu všude Ojrofederace se nebojím, protože nemůže fungovat.
Jinak Mnichovskou smlouvu od počátku neuznaly také Spojené státy, nejen SSSR. A i když je to s oběma ambivalentí, Madlénka Ólbrajtojc na žádost Havla jménem State Departmentu znovu veřejně zopakovala, že USA se hlásí jak k neplatnosti Mnichovské dohody od jejího počátku, tak k rozhodnutí velmocí o vysídlení českých Němců.
Ale jasně, co kdysi platilo, nemusí platit zítra.
To se mi líbíTo se mi líbí
Áno, s takýmto podaním súhlasím. Ja som to pôvodne chápal v užších obrysoch.
Súhlasím aj s tým, že nie je zdravá orientácia na Rusko „lebo iba Rusko“. Je mi jasné, že Rusko je momentálne v defenzíve a štáty s nezávislou politikou v strede Európy by jeho situáciu zlepšili, no tiež to nemusí trvať večne.
Súhlasím s hlavnou orientáciou na V4 (V6), áno, vzťahy so susedmi sú najdôležitejšie.
Na druhej strane si vôbec žiadne garancie nesľubujem od NATO. Vaša armáda je už teraz skoro filiálka Bundeswehru, tak vás Nemecko obsadí a odzbrojí práve cez administratívne opatrenia NATO.
Naše Slovensko má najväčší zahraničný problém s Maďarskom, ktoré je tiež v NATO. Keby k niečomu došlo, tak by NATO ani nevedelo, kto je agresor a koho vlastne treba brániť. Momentálne je síce Orbán ten zlý chlapec, čo pomáha Putinovi, ale na druhej strane („utláčaná“) maďarská menšina je na našej strane, takže ľudské práva budú obúchavať o hlavu Ficovi.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nevidím ten Váš problém s Maďary jako příliš závažný a řekl bych, že pan premiér Fice jej řeší docela dobře. Hůř je na tom Rumunsko, ale také Ukrajina a Srbsko nic moc. Takže, pokud by k něčemu došlo u Vás, nemohla by to být izolovaná maďarská akce jen proti Vám. Pomáhá Vám, že áte vyšší tvorbu HDP na hlavu a také Euro. Kdyby tomu bylo naopak, dovedu si představit, jak by se Maďaři na Vás vytahovali. Takhle na ně Slav race může dělat dlouhý nos.
To u nás s Němci je to naopak.
Pamatuji si v roce 1969 v létě, při návštěvě Pécse od Balatonu, kde jsem s rodinou pobýval (u nás Pětikostelí), jak jsem za výkladem jednoho obchodu viděl mapu Velkomaďarska, přiznám, že mne to tehdy překvapilo, jel jsem tam kvůli expozici Vasarelyho (zakladatel op-artu) a ono toto. Mimochodem cestou tam autobusem jsem na jihu také viděl strýce honit po silnici vepře.
Dalším překvapením bylo, když jsem si v Siofóku koupil anglický výkladový slovník The Concise English Dictionary, sice původně anglické vydání, ale printed and bound in Hungary. U nás byl problém v roce 1989 takový slovník koupit.
No a heslo Slovak je v něm vyloženo takto: „One of the Slav race inhabiting north of Hungary.“
Ona to v tom roce 1969 s tím průběžným časem pravda samozřejmě nebyla a řekl bych, že takový výklad v originále nebyl. Takže ano, pořád někdo něco zkouší.
To se mi líbíTo se mi líbí
Máte pravdu, poznám veľa slovenských Maďarov, moja teta tam v mladosti pôsobila ako učiteľka – učila ich slovenčinu a ruštinu – a nepovie na nich krivého slova. Problém to nie je medzi ľuďmi, ale medzi politikmi a to je tým horšie. Mimo priamo Slovákov a Maďarov je to ostatným Európanom skoro nepochopiteľné, takže o tom, koho by šli brániť, by rozhodovali úplne iné veci a ciele. Politici chcú pre seba čo najviac moci, takže Maďari veľké Maďarsko a Slováci by robili to isté zrkadlovo.
To se mi líbíTo se mi líbí
Opravuji se v Pécsi jsem byl v roce 1989.
To se mi líbíTo se mi líbí
O tom, že se uhnije rozpadne, je zcela jistě prognostik Zeman již delší dobu přesvědčen a proto se snaží otevírat dveře i jinam, než je nám „povoleno“. Že nám místní dobytek v cizím žoldu bude házet klacky pod nohy je celkem jasné. Jistě si pamatujete, jak si Číňan objednal velké množství nákladních Tater a pro Kopřivnické to byl kšeft století. Následně ovád Havel si pozval dalajlámu a Číňan zakázku zrušil. Havel byl spokojený z dobře vykonané práce a mraky zaměstnanců Tatry šla na držku. Není to dávno, co president Zeman v Číně dohantýroval kšefty pro naše jézéďáky a sudetoněmecký přidělenec Herman oprášil Havlův systém s tím tibetským cestovatelem a Jurečka mohl své kufry zase vybalit. Kšeft opět v řiti. On si ten havloidní prodejný dobytek pečlivě hlídá, abychom mohli vyvážet jen přes prostředníka ( Německo ).
V mé zemi se začínalo z bodu nula několikrát a vždy to bylo přežitelné. Jediný zádrhel vidím v nesoběstačnosti v potravinách. To ostatní, co určitou dobu nebude, lidé pochopí. A určitě pochopí, že se zruší parazitní neziskovky, přestanou dotovat „neklidní“ komedianti, Pehe opět emigruje a v Rostovu na Donu přivítají Sašu Mitrofanova. To stejné s Fištejnem a nesmím zapomenout na Romancova s jeho neskutečně vypleštěnýma očima. Půjde to, jen ve vrcholných funkcích musíme mít politiky, jaké mají momentálně v Polsku. V tomto punktu to jde u nás od pěti k nule. Faleš, záludnosti, podrazy a křivárny všeho druhu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Voni žluťáci jdou na to od lesa:
http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-stavebnictvi/cinane-koupili-za-gigantickou-sumu-sklady-amazonu-vcetne-centra-u-prahy-1333438
a je řeč o Škodovce v Plzni – výroba kolejových vozidel.
Nakonec tu Kopřivnici koupí taky.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pokud pojede na plné pecky jako kdysi a zaměstnanci budou mít perspektivu slušného života, tak to bude jedině dobře.
To se mi líbíTo se mi líbí
Zbrojař Strnad: Nejsem překupník. Tatru Číňanům neprodám
Více na: http://www.euro.cz/miliardari/zbrojar-strnad-nejsem-prekupnik-tatru-cinanum-neprodam-1290551#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink
To se mi líbíTo se mi líbí
ano, jedna z mnoha cest, Rosťo, jedna z mnohých, ty podrazy musí vláda této země prostě být schopna jednoznačně likvidovat, bohužel, neděje se tak! Sám ste tu rozpolcenost popsal lehce, to je naše prokletí, sami sebe zaprodáváme, proto se bojím okamžiku, až projevíme hmatatelnou snahu vystoupit, že sami sebe zadusíme. Fakt se moc bojím.
To se mi líbíTo se mi líbí
Stačí jedna silná osobnost u které občan vycítí, že nehrabe pod sebe a myslí to s lidmi dobře. Ale já vím. Nejsou kádry, jak říkávali komanči. Nicméně, jsem mimořádně optimistický pesimista, takže furt doufám.
To se mi líbíTo se mi líbí
Něco z té lepší stránky
http://www.topky.sk/cl/1000680/1634639/Prekvapenie-na-rusnej-bratislavskej-ceste–Cez-priechod-sa-vybrala-aj-labutia-rodinka
🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Peter 17:55 z důvodu nudle to dám sem:
Jako bych to nepředpokládal, proto hned v úvodu jsem žádal, než se do mě kdokoli z vás pustí, aby se mi pokusil nejdřív vysvětlit onen VÝSTUPnický přístup k řešení všech stávajících i z toho následně vyplývajících problémů. Alespoň náznakově, jak jsem se pokusil já s tou V4! Co se mi od Vás, Peter, dostalo? Kromě toho, že jsem se dozvěděl, že jste vlastenec, táta tří slušně vychvanejch zdravejch kluků a akční hrdina, co si ví čo robiť ak mi na aute zlyhajú brzdy a idem z kopca, jsem se nedozvěděl vůbec nic. Snad jen to, že Vy v tom spolku zkrátka nebudete, protože prostě nebudete a basta! Místo toho se mi opět dostalo jakéhosi popisu situace v EU coby jedoucího auta bez brzd a nástin akčního hrdiny, kterej na rozdíl od nič nedělajícího a modlícího se blbíše akčně skáče do pangejtu. Fajn, jste v pangejtu a co dál … a o tom to celý bylo, Peter … a dál už vůbec nic. Fotr, co vychoval tři slušný kluky pro ně nemá dál už vůbec nic, vlastně jó, kecy o vlastenectví, ale vo tom, jak se zbavit udidla a do masa zařezaný vohlávky těch, co vlastně vlastní jeho Slovensko ani náznak. A voni klidně, kdykoli s ní můžou trhnout tak, že huba Petera se jejich udidlem zadusí tak lehce, jako když plácnu motýla. Prej se lišíme v rozhodování, nenechte se vysmát, vod toho okamžiku, kdy si v pangejtu budete přepočítávat zlámaný a nezlámaný kosti už si (nám) začínáte jen nalhávat, že něco z toho můžete mít pod kontrolou a že si vo něčem budete moci rozhodovat. Nebudete, i když je pravda, že neznám reálie Slovenska, ale domnívám se, že se tak zas nebudou lišit vod těch našich, protože jste stejně rozkradený jako my. Nikdo z Vás nedělá nezodpovědnýho, ale Vaše chování je nezodpovědný, pokud zavlíkáte Vaše tři kluky do situace, kterou nemáte jako fotr předem velice dobře promyšlenou a připravenou a tu Vy, Peter, nemáte, jinak byste, kromě těch vlasteneckej kydů, se už tady pochlubil! Já jsem se o to alespoň pokusil s tou V4, i když pravda, výsledek stojí taky za prd, uznávám. O tom to ale bylo, nikoli o hrdinech (i na ty ale určitě tady u Bavora jednou dojde, bude jich totiž třeba). Nechci se jednou dozvědět, že jsme svý kluky vmanévrovali do situace, kterou nechtěli a nebudou mít na výběr, než si jenom dobrovolně navlíknout uniformy a nechat se zabít ve jménu ideálů svých fotrů. Tak to ani náhodou, i kdybyste mě tady proklel, zodpovědnost je v tomto případě naprosto hmatatelná. Prostě musíme být přesvědčení, že kromě „A“ máme rozmyšlený a připravený „B“ až „Z“. Jinak s váma do toho nejdu. Jenže to by se muselo ze všeho nejdřív nejprve tvrdě někde předem vodmakat, žejo? A vo tom to je!
Jsem u pudla věci, proč (Slime) tak zpozdile nesnáším Sobotku. Toto volební období kromě svých slibů měl řešit vyvstalej problém v EU, jak ho cítím já, Peter a asi všichni tady s Bavorem. Měl spolu se Zemanem vobjíždět a votravovat Poláky a Maďary tak dlouho, že by neměli čas na jejich tradiční chytračení. Měl prostě v tomhle bejt vyditelenej svorník, abychom to vo něm věděli. Pak bych takovýho premiéra i prsidenta uznával, i kdyby se mu/jim to nepodařilo, ale jasně bych viděl, na čí straně stojí. A všimněte si, Peter, že Slováky bych nepřemlouval, protože tuším, že je tam více Peterů, Navajů než Vašáryových.
P.S.
Kurva, ten chlapec má ale smůlu, teď čtu, že se mu rozpadlo i manželství, to jeho dětem ani těm dvěma vůbec nepřeju.
To se mi líbíTo se mi líbí
k ps
ále no tak blbíši, nebuďte tak naivní. Jako obvykle když jim teče do bot- všichni, vč, Kalouse…jedině Gross a i tam se jaxikamsi ztratily miliony ač… mno… To není trága, to je nutost zachránit many many. Majetek vč. zahraničních kont převedou na bývalou manželku a děti, sami zůastanou chudí jako kostelkní myš a nikdo si na nich nic nevezme. Já to docela čekala a divila jsem se že furt nic. hmm… kruciš… ve sportce vyhrát ne a ne.
To se mi líbíTo se mi líbí
myslíte? co snad né!
To se mi líbíTo se mi líbí
to snad né!
To se mi líbíTo se mi líbí
Má drahá polovička si to myslí také, ženské na to mají čuch. Nakonec jeho kamarád Kalousek to řešil podobně. Já sám nevím co si o tom myslet. Je tu ještě varianta, že to paní Sobotková dostává od lidí sežrat a není schopna to ukočírovat.
To se mi líbíTo se mi líbí
… taky tak to vidím, Rosťo, vona ta „popularita“ Bohouše by zlomila vaz i mně a to s ním ani nelehám. Bože, jak já sem dneska hezky multikulti.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak pokúsim sa ešte raz (asi zase márne) zodpovedať vaše z veľkej časti účelovo zmanipulované a teda skreslené videnie toho,čo som napísal.
Ešte pred tým ale zopakujem,že som jasne vyjadril názor,že ak má nastať zmena,tak musí prísť zvonku,lebo zdola je možná len jej podpora.Tým som stanovil rámec v ktorom sa moje názory a vízie pohybujú.A ešte raz upozorním,že to čo som napísal sú len moje hypotetické úvahy a absolútne netrvám na tom,aby ich každý považoval za 100%-nú pravdu.Ale to ste asi nepochopil.
Písal som o tom,že výhodnejšie ako zotrvávať v EÚ,by bolo spojenie štátov V4 s orientáciou na Rusko.A na tom trvám.
Akčný hrdina – Vy asi neviete čo je prímer a čo realita.Vysvetlím ešte raz.Keď viem čo ma čaká ak budem zotrvávať v EÚ,tak vystúpenie z nej bude bolieť menej.Presne ako to povedal poľský minister ZV.Ak prijmeme migrantov,bude nás to stáť viac ako všetky sankcie ktoré na nás EÚ uvalí.Preložené z pohľadu „akčného hrdinu“:Ak sa rútim z kopca v aute ktorému odišli brzdy a viem,že dole nevyhnutne vyletím z cesty a zabijem sa,tak k tomu aby som z toho auta vyskočil čím skôr,naozaj nemusím byť akčným hrdinom.No ale vás sa to netýka,lebo vy ste vždy pripravený na všetky možnosti a máte pripravený plán A,B aj Z.Dúfam že ste pochopil,že sa jedná o metaforu.Ak nie,rád vysvetlím,čo je metafora.
Moji traja synovia:Nuž tí sú už dospelí,majú svoje rodiny,moje rady už nepotrebujú,jeden žije už viac ako 10 rokov v Londýne a vlastní britský pas.Je právnik.Druhý pracuje v Hamburgu(ale vlastne cestuje po celom svete) a svoju rodinu má na Slovensku.No a tretí mi včera volal z Toleda.Tak si ich láskavo neberte do huby.
Moje vlastenectvo:Áno!Mám svoje Slovensko rád.Vy Čechy nenávidíte? To,že som vlastenec sa mi zdá byť normálne.Nenormálne je,ak je niekto ochotný za smradľavý groš svoju vlasť zapredať a ostať v ponižujúcom postavení sluhu napr. vo vzťahu k Nemecku.Alebo k EÚ.
Máte pravdu v tom,že nemám pripravených 25 plánov (plán A,B,…Z).Nemám pripravený ani jeden,lebo ho nepotrebujem.Nepotrebujem ho preto,lebo v dnešnej turbulentnej dobe nikto nevie,čo sa môže stať zajtra.Som ale rád,že vy ste pripravený.Len neviem aký plán vás ochráni,keď vedľa vás vybuchne nejaký moslim,alebo keď vám niekoho z vašich blízkych zabije nejaký šialenec autom,nožom…hocičím.Potom vám vaša príprava a plány budú len na dve veci.Na ho.no a na nič.
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Ale pánové, vždyť oba jste dobří vlastenci, tak proč jdete do sebe tak zostra? Představy máte sice navenek odlišné, ale určitě byste reagovali podobně. A pokud bychom reagovali společně, bylo by to opravdu jen ku prospěchu věci.
To se mi líbíTo se mi líbí
No, tak, Petere, kromě diskuse ad hominem… nemáte nic. Tak má blbíš pravdu.
Jediná naše záchrana by bylo spojenectví ve V4, ale stylem já pán, ty pán – a namísto toho to vypadá, že by si nás ráda rozebrala i ta V4. Jak z toho ven?
To se mi líbíTo se mi líbí
Alena!
Tak si tú ani nie diskusiu ale polemiku prečítajte ešte raz a potom mi napíšte,čo považujete z mojej strany za útok ad hominem.Celá reakcia blbíša je útok ad hominem,keď v argumentačnej tiesni ma nazýval akčným hrdinom s vlasteneckými kydmi a polovicu svojho príspevku venoval mojej nezodpovednosti k synom a rodine.
To se mi líbíTo se mi líbí
i když sem moc nepochopil, proč jste Vaše kluky zatáhl Vy sám sem do diskuse, ale budiž, jste hrdej fotr. Já jsem jen konstatoval, že máte chytrý tři kluky, nic víc, to jako taky bylo blbě? Ale budiž, ich láskavo neberte do huby , nebudu si je brát do huby, jen bych se moc přimlouval za vostatní, abyste sem laskavě nezatahoval styl diskuse, kterou často vedete na terase s tamějším blbem (já to už nějak přežiju), ale zdejší přátelé si to nezasloužej. Když nemáte v pořádku nerva, tak sem nechoďte, nebo na mě nereagujte a máte/me pohodu, né?
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak aby ste pochopil! Zatiahol som ich sem preto,že ste ma obvinil z nezodpovedného správania sa k svojim deťom,čo sa ma dotklo.Tak preto!
A len úcta k majiteľovi tohoto webu mi bráni v tom,aby som vám napísal niečo podobné ako tomu cit.“blbovi“koniec citátu,od pána tarasa.Zároveň ďakujem p.Bavorovi za to,že mi na svojom webe umožnil prezentovať niektoré moje názory a myšlienky.
To se mi líbíTo se mi líbí
Myslím, že bychom to mohli uzavřít asi takto:
Máte pravdu v tom,že nemám pripravených 25 plánov (plán A,B,…Z).Nemám pripravený ani jeden,lebo ho nepotrebujem. Nepotrebujem ho preto,lebo v dnešnej turbulentnej dobe nikto nevie,čo sa môže stať zajtra
a Vaším doporučením:
Tak si tú ani nie diskusiu ale polemiku prečítajte ešte raz
P.S.
Pokud ovšem Vám dělá porozumění češtiny problém, což nevylučuji, ale ani z toho nevyvozuji žádné závěry, pak na rozdíl od Vaši touhy:
napísal niečo podobné ako tomu cit.“blbovi“
si přesto dovolím Vás shovívavě, mírně a s chápajícím úsměvem navést na to, o čem to opravdu bylo, než jste do toho vlítl, což si na rozdíl od Vás mohu dovolit, protože jsem to byl já, kdo si drze dovolil (slovy NavajiMM) rozbehnúť túto diskusiu následovnou žádostí:
Tak prosím, přátelé, můžete se do mě pustit, ale nejdřív něco moudrýho k tomu „B“, jak naše zem potom (pozn. myšleno vystoupení) může vlastně fungovat a co zásadního mi uniká?
Vaše moudrá odpověď se v zásadě opravdu točila neustále kolem jednoho, jak shora uvedeno, no a já holt reagoval tak, jak jsem reagoval a Vy jste si vyložil, jak vyložil, což je jenom Váš problém a Vaše věc. Nicméně pokud i nadále z toho vidíte rudě až tak, že byste to nejraději zakončil, jak jste na terase zvyklý s Faganem, bránit Vám v tom samozřejmě nemohu, poslužte si! Já se z toho určitě nezblázním a Bavor už tady měl jinačí týpky, než jsme my dva. No, a abychom neotravovali tady ostatní, tak to by bylo z mé strany asi tak všechno.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jen ještě citát z kupodivu amerického filmu, kdy se hytrá novinářka indeligentně skoro po aktivisticku vyptává Dandýho – na jeho postoj k otázce navrácení půdy aborigincům: “ Aborigincům ta půda nepatří – oni patří k ní je, jako jejich matka. Vidíte tam ty skály, byly tady před 6ti miliony lety a budou tady ještě , když my už ne. Takže hádat se komu patří, je jako když se dvě blechy hádají, čí je pes na kterým žijou.“
Nevím na kolik je to původní a na kolik naším překladem, ale
To se mi líbíTo se mi líbí
Áno, potvrdzujem, je to presný preklad a ozaj to takto zaznelo vo filme.
Americkí Indiáni však mali rovnaký postoj k pôde. Tie slávne „zmluvy o predaji pôdy“ by aj podľa nášho západného práva mali byť všetky neplatné, pretože nemôže predávať niekto vec na, ktorú nemá vlastnícke právo. Taká inštitúcia u Indiánskych kmeňov neexistovala.
A to ani nehovorím o uvedení do omylu. V takých prípadoch je zmluva neplatná.
Takže de jure v Amerike nikomu nepatrí ani ten kus asfaltu, na ktorom má podrážky.
To se mi líbíTo se mi líbí
http://www.czechfreepress.cz/cfp-doporucuje/pry-nemocny-a-opily-dedek-z-hradu-opravdu.html
To se mi líbíTo se mi líbí
hele, jaa, můžu trochu vážně?
Docela mě sejří, že ti jeho pacholci (teď myslím zrovna toho Mlynáře) si propachtovávaj Hrad ke svým narozeninovým mecheche a von jim neumí říct, pánové s takouvodle jděte do hajzlu, todleto je totiž Hrad, táhněte třeba do Jedový chýše, protože některý lidi na to můžou bejt háklivý (třeba já jsem a hodně!) …v tomdle je vopravdickej ovar, jinak to nevidím. Onehdy to byl tuším zase ten jeho Nejedlej, mám takovej dojem!
P.S.
jestli někdo namítne, že jako zlaťáky a výhodnej pronájem, tak k tomu mám už jen – státnost – trenýrky – ovaři.
To se mi líbíTo se mi líbí
s takovoudle
To se mi líbíTo se mi líbí
Že vy jste zase pracoval do rána a jste nas…? Nepřehánějte to, termíny počkají.
To se mi líbíTo se mi líbí
NO blbíši, ono je to možná…. buď má tradičně špatný odhad na mladé, nebo mlaďochy takový post dost změní / vyrostou a říznutí demogracií/ je výsledek jaký je.
nebo:
nastupuje přísloví“ vem z dlaně chlup – kde nic není, nic….
projděte si mluvčí – napříč spektrem.. najdete někoho??
.
Upřímně, když tak bloumám po novinách – hmm, našel by se někdo přijatelněj?? hmm
To se mi líbíTo se mi líbí
OT: Pán Bavor, poštový holub už je na ceste.
To se mi líbíTo se mi líbí
k vůli nudli mezi Lacem a NavajemMM to dám sem:
Právě jsem se vrátil z louky a protože došel toulen, tak sem si musel znechuceně zapnout toulenu se zelenou trávou ani náhodou se vyrovnávající náhradu, tedy Bavora a ejhle, zatím co já užitečně sekám celej den v potu tváře, doufaje, že svět směřuje k lepšímu, tak tady proběhne závažná informace a vono to s nikým ani náhodou nehne!!! Konec konců jsem už zvyklej, že náš Bavor na to dávno kašle a já mu to tady držím nad hladinou a že nemůžu očekávat, že si vůbec něčeho všimne (kromě Babiše, EET, vittty a čtenáře), ale to ještě neznamená, že sou tady všichni nepozorný a nedůsledný, třeba takovej blbíš je nadmíru bystrej a důslednej. Helejte Laco, Vy taky, s tím Vaším hala bala přístupem děte laskavě do háje, tedy do Vaší knihovny a ještě jednou se pořádně podívejte do toho Vašeho oficiálního anglickýho slovníku. To jako má vyšumět, nebo jak si to představujete, co? Vono jako je tam napsaný tak závažný sdělení, Vy ho dokonce zkopírujete a jako že klídek, jó? Cituji:
One of the Slav race inhabiting north of Hungary
Jako, že tady máme nedbalýho Hudce, jsem si taky zvyk, kterej se furt chlubí lahvema kazícího se vína, o kterým už dávno ztratil přehled, tatarákem a že jako novinář sjezdil celej svět a přitom si nevšimne takový novinářský pecky přímo pod nosem, která se skrejvá v týdle jedoduchý anglický větičce, cituji:
Jedena ze slovanských ras žijících na severu Maďarska,
To jako bejvalej českej novinář, co mluví všem úplně do všeho si jako myslí, že NavajaMM je tak zpozdilej a nezákeřnej, že mu ještě dobrovolně bude překládat, aby si ji ráčil všimnout, nebo co?
Tak von nám tady, přátelé, u Bavora už nějakej pátek ten náš NavajoMM hraje bytelnýho Slováka, téměř horala vod, jak jinak, než našich Tater a ještě nám vodtamtud provokativně posílá fotky a přitom podle toho Lacova oficiálního slovníkovýho zařazení a roztřídění patří k jakýmsi severomaďarským slovenským rasám, co správně patří do rovinných placatých polí s melounama na sveromaďarský výspě, tam někde mezi Komárno a Nový Zámky a ještě klidně si s přehledem dovolí napsat, že jeho teta tam úspěšně půl století vesele záškodničila našim maďarským přátelům svojí ruštinou a slovenštinou, a že si vůbec nestěžovala a … a tady zase klid po pěšině a nikdo si toho ani nevšimne, až já, s fyzickejma silama na dně se sotva držící vetchý stařík!
No, já to tušil, už ty jeho pravidelný tejdenní úskočný zastírací sloupky mi byly dávno podezřelý, prej o rodácích, jako třeba posledně vo našem Vídeňákovi Pecvalovi, kterýho šikovnou manipulací postavil proti dalšímu skoro našemu Vídeňákovi chudáku Voigtländerovi, abysme ho jako začali nenávidět. A jak šikovně s tím zamanipuloval, třeba do placu hodil fotku z jeho záškodnickýho objektivu takový moc hezký holčiny, aby snížil vostražitost třeba takovýho našeho Rosti a ještě si z něho dělá srandu tím, že mu tu hezkou holku kazí nějakou jím smyšlenou stredovou chybou vokrajovejch šošoviek ač i Rosťa v pohodě pozná i po pátým dvojdecí Modrýho Portugala a štůčku špeku, že ta holčina prostě evidentně žádnou chybu nemá, natož středovou!!!
Přátelé, že Češi jsou velkorysí, je jasná zpráva, a že třeba dokážou nevídaný věci, jako třeba založit Maďarům pod nosem novej Maďarskej stát a jako jediným na světě bez přítomnosti domejšlivých Maďarů, ale to ještě neznamená, že budeme velkorysí až ták, že rasovým severomaďarským slovenským menšinám umožníme si dělat legraci z naší tolerance. To rozhodně nemám alespoň já v úmyslu a považuji za nutný tady na to všechny upozornit. Abyste se jednou nedivili, až zjistíte, že nám menšiny sedí v našem Parlamentu (jako, že už dávno seděj)! Nebo takovej náš oh, dyť vona mu ta severoMaďarka sedí přímo pod nosem na jeho radnici, a von ten on si toho ani nevšimne, ale hlavně, že by nám sem do našich kamenitých chudých Sudet posílal bojový šaliny a vltavský loďstvo. Víte, vono úplně stačí, že nám do Práglu Rosťa s jaa posílají ty jejich nechtěný Moraváky, který se jim tam záhadným a nekontrolovatelným způsobem furt někde množí v počtu větším, než Praha je schopna vůbec pojmout. Já vás tady všechny varuju, před tím nevyzpytatelným Východem, ke kterýmu se mnozí zde upínáte, abyste si pak jednou tady nestěžovali!!!
To se mi líbíTo se mi líbí
No to je skvělé 😀 .
To se mi líbíTo se mi líbí
Priateľu, ako odpoveď na túto skvelú reč Vám teda nachystám na pondelok jednu severomaďarskú lahôdku. A varujem vopred, nepomôže ani celý deň kosiť, radšej sa vopred nahláste u Hudcov na toho Portugala.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak ještě trochu humoru. Kolem domu mi létá podivný pták. Křičí docela zřetelně „espédé, espédé“. Že by měl na ptačí mysli SPD?
To se mi líbíTo se mi líbí
To sa nezdá, ale tieto malé tvory sú celkom zlomyseľné. V jednom z bývalých pracovísk sa pokazilo zabezpečovacie zariadenia a nepredvídateľne počas dňa aj desiatky minút znel alarm, nedal sa vypnúť. Keď to po pár dňoch a stovkách pokusov servis opravil, naučili sa už drozdy tú melódiu a cestou z práce a do práce sa nám touto melódiou posmievali.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano to jsem někde kdysi četla, že ptáci, nevím jestli všichni, ale právě takoví jako drozd, kos, se naučí nějaké zvuky které často slyší 😉 .
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
No dobře. Tak to tak jenom zní. A je to hrdlička. Všechny ostatní poctivě volají „cukríky, cukríky“ jen tahle je agitátor/ka.
To se mi líbíTo se mi líbí
Na hrdličku som to netipoval, myslel som, že straka. 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
U nás se straky mezi lidi bojí 😉
To se mi líbíTo se mi líbí
Mám na chatě mnohem divnějšího ptáka. Tuhle tam přijedu po noční, přes spaním kouřím na schodech-dokonale střízlivej, podotýkám-, a z nejbližší túje mi nějakej neviditelnej fógl naprosto srozumitelně povídá: “ On the Table. Peaches. Go on.“
Nekecám.
To se mi líbíTo se mi líbí
Kolegyňa mi rozprávala o papagájovi, čo ho majú v klietke na balkóne. Naučil sa napodobniť zvonenie mobilu každého člena domácnosti a niekedy, keď sa nudil a oni sa paprali pred domom v záhone, tak ich odvolával zvonením mobilu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Na to jsou přeborníci i špačci.
To se mi líbíTo se mi líbí
kolegyni se naušil perfektně štěkat andulák – odposlouchal to od jejich pekinéze. A Marušku mátl tím, že štěkal v momentě, kdy pes byl někde na procházce… 😀
To se mi líbíTo se mi líbí
My Češi se nebojíme ničeho … ani pondělků
To se mi líbíTo se mi líbí
To smekám…
To se mi líbíTo se mi líbí
náš Hudec a Modrej Portugal?
… ste mě při sobotě pobavil … u něho leda tak násilnou transfúzí a ještě v bezvědomí. Leda tak Rosťa s přehledem, ale tam zase nehrozí ani transfúze ani bezvědomí, u nich si ho od mala furt pletou s vodou!
To se mi líbíLíbí se 1 osoba