Sraz socialistických vozidel Hnačov 27.5.2017


Dnešní dopoledne jsem trávil u rekreačního rybníka Hnačov nedaleko Plánice (u Klatov). Konal se zde již IV.ročník srazu vozidel východního bloku. Bylo krásné počasí a mnoho krásných aut i motorek. Takže jsem něco málo nafotil a je to zde:

http://bavor.blogspot.cz/2017/05/sraz-socialistickych-vozidel-hnacov.html

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice Černá hodinka se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

54 reakcí na Sraz socialistických vozidel Hnačov 27.5.2017

  1. Rosťa napsal:

    To auto bez popisu je Škoda 1201 Sedan a ta sanitka je sovětské výroby. Domnívám se, že nějaký typ ZILu.

    • Bavor V. napsal:

      Tak nějak jsem to tušil, ale jistý jsem si nebyl.

    • vittta napsal:

      To je UAZ 452 s motorem 2445 cm2.
      Ten Gaz M461 není Gaz, ale ARO M461, s motorem 2512 cm2, rumunské výroby.
      Říká se, že je to licence Gaze, ale nechápu, proč by měla, má úplně jiné šasi, úplně jiný motor, úplně jiné nápravy, jen kastle je podobná, ale pouze na pohled, jinak je lisovaná „nahoru“ …jako podlaha, zatímco Gaz je dolů.
      Též je okno z jednoho kusu, a okna ve dveřích jsou plná, u Gaze vyndávací.
      Poměrně neobvyklá je plachta, normálně mají Ara laminát.
      Gaz má motor o obsahu 2120 (M, tedy nákladní) a 2430 (A, tedy štábák) o výkonu 55. resp. 65 koní.
      Můj stroj je ovšem vybaven motorem Volha 2410 o obsahu 2445 cm2 a o výkonu 98 koní (dle originál ruských papírů, dle našich přepočtů uvedeno 100 koní, ale je to 73 KW takže je to ruské správné)
      Ano, je to vzhledově stejně vypadající motor jako Uaz sanitka (ten samý má i UAZ), jen má nižší výkon, ani nevím, snad 82 koní a jetdí na speciál, zatímco Volha 2410 na super.

      • Bavor V. napsal:

        Dík za upřesnění, ale Aro mělo plachtu celkem běžně. Laminát byl u větších typů, plachta u menších. Taky jsem se jich něco najezdil.

        • vittta napsal:

          Ale ne, Aro s plachtou je rarita a podle mě je to uděláno „samodomo“.
          Nejsou menší a větší typy, je tohle Aro M461 a pak už řada ARO 10 (malé osobní) a ARO 240,241 a 243, což jsou osobáky úplně jiných tvarů.

          • Bavor V. napsal:

            Vzhledem k tomu, že jsem jezdil u třech firem a vždy Aro s plachtou, tak to asi nebylo samodomo.

      • blue.sun napsal:

        Ona to samozřejmě je licence, jen také za ty roky notně modernizovaná a upravovaná, jako asi každý licenční stroj východního bloku. Původní GAZ vznikl dost narychlo a nebylo to zrovna dobré auto (taky už jich moc nejezdí)

        • vittta napsal:

          Je vidět, že jste ta auta nikdy neviděl.
          ARO není žádná úprava, to je stroj, zcela se vymykající tehdejšímu východnímu pojetí výroby.
          A Gaz není špatné auto, je to vojenské auto a je to ruské vojenské auto.
          Má skvěle tvarované šasi (až nerusky elegentních tvarů) a naprosto vymakané vychytávky, o kterých se nebudu rozepisovat.
          Zvládne jízdu nejtěžším terénem, jeho pevné nápravy jsou křižitelné, má redukční převodovku a velice spartánskou výbavu.
          Je to naprostá klasika, bezkonkurenční nenáročný stroj.
          Jeho nápravy jsou totožné s Žukem, nebo Varšavou.
          Slabinou je motor, ale na svou dobu byl dobrý i ten.
          ARO je jakási civilní verze.
          Nemá redukční převodovku, což je při jízdě terénem určitý handicap.
          Motor je nějaký peugeot, či renaut, to nevím přesně, nejsem „árista“, jeho výkon je kolem 85 koní.
          Šasi jsou svařená dvě účka,úplně rovná neskutečně masivní a jednoduchá záležitost.
          Nápravy se otevírají vzadu (vpředu), úplně jiná koncepce než Gaz, který nápravy půlí.
          Fakt je ten, že áristé na něj nedají dopustit, v terénu se chová obstojně.
          Ta kastle je položená o něco výš než u Gaze, takže má výš motor, (a tím teoreticky vyšší brodivost) ale světlost je stejná, kola jsou „16“ jak u Gaze.
          Zase nemá takovou stabilitu při bočních náklonech.
          Nestalo se nikdy, že by mě to někdo s Árem naložil, vesměs se ani neodvážili do extremních podmínek.
          To mě ostatně nenaložil nikdo s ničím, jenže řidiči moderních strojů jsou vesměs řepy, co naklikají uzávěrky a jedou tak dlouho, dokud nestojí.
          Gaz má v terénu výhodu, že je relativně lehký….
          No, to byste musel jezdit, abyste pochopil, o čem píšu, ale veřte tomu, že ne každý by Gazem jel, byť jen po silnici.
          Žádné posilovače, nic, to se musíte pořádně zapřít, aby to brzdilo, a v terénu držet volant lehce, ale s postřehem, jinak vám to zláme hnáty.
          Jenže…..vo tom to je!
          Je to prostě vynikající stroj, Vejtřaska v malém,fakt nevím, co by měl za nevýhodu, víte, to není vysloveně na silnice, to je potřeba tak brát.

          • Bavor V. napsal:

            Teď jste střelil teda úplně vedle. Já náhodou vím, že slunko je profesí autař.

            • vittta napsal:

              A co jako?
              Já měl už dva Gaze a jel jsem nespočet terenních jízd.
              A viděl jsem v akceí lecjaké stroje a vím, co umí.
              Jednou mi nějací autaři měnili motor a smáli se mi, proč si nekoupím pořádné auto, že s tímhle všude zapadnu.
              Neříkal jsem nic, ale naložil jsem dozadu motor z Volhy (cca 200 kg) a je, jako posádku, a jel to projet.
              Vybral jsem si stoupák pod dráty vysokého napětí, kde v tom nejprudším místě byly skály, takže bylo třeba se jim vyhnout bočním manévrem.
              Asi nemusím říkat ani vám, že poskakující motor v Volhy byl přesně tam, kde být neměl, tedy vždy na straně, která se měla „převracet“.
              Nejdříve mě nadávali, pak zmlkli, asi se už jen modlili.
              Od té doby už ale nikdy neřekli, že Gaz stojí za hovno.
              To samé na snobských srazech, kolikrát můj kluk jel nějaký stoupák a vedle mě někdo volal, že nějaký magor „to“ jede Gazem.
              Takže si také mysleli, že stojí za hovno.
              Mě to nevadí, ale tady jsem odborník JÁ, protože JÁ Gazem jezdím, a jezdit s ním umím.
              Vím, na co je určen, a na co určen není.
              F1 také nebude skvělá v pražském provozu.
              A v tom, na co je určen, je vynikající.
              Samozřejmě, jet s ním 200 km není nic moc, stroj burácí, třese se…
              I když s tou Volhou to jede jako kráva, jenže to auto není na vysoké rychlosti.
              Jenže Pane Bavore, když sundáte plachtu, je léto,dozadu posádka, basička, jedete 60-70, v klídku….
              To se dá to přední okno celé sklopit na haupnu, že před sebou nemáte nic, nebo se ta okénka v tom okně dají vyklopit ven, takže když je jó vedro….
              To si nedovedete představit…ale to musíte mít to srdce.
              Vy mi tady pomalu jízlivě říkáte, že slunko je autař, a že já jsem jakoby narazil.
              Mě, který je v oboru terénů a vlastností Gaze skutečným mistrem!
              Místo abyste se třeba na něco zeptal, když už sem chodí někdo, kdo zrovna tomuhle rozumí.
              Já se tím nevytahuju, ale znám to, píšu to pro ostatní, ne abych ze sebe udělal „báro frajeris“!

              • Bavor V. napsal:

                Já vám nebertu Gaze, ale tvrdím, že plachta u Aro byla naprosto běžná. První jsem řídil již roku 1979 a bylo s plachtou. Pohon buď normální nebo zařazením pomocného kardanu 4×4. Další jsem měl roku 1985 a poslední roku 1995. Všechno plachty. Takže mne nepřesvědčujte o laminátech a neexistenci dvou velikostí.

              • vittta napsal:

                Jaké dvě velikosti?
                Tohle na mě nehrajte, žádné dvě velikosti M461 nejsou.
                Jestli jste měl vždy plachtu, to se vyloučit nedá, ale poměr plachet s laminátem byl tak 1:10.
                A promiňte, ale když ani nevíte, že je to Aro a popsal jste to jako Gaze, nemohu si myslet, že o tom moc něco víte.

              • Bavor V. napsal:

                Já netvrdím že M461 jsou dvě velikosti. ARO obecně byly dvě velikosti. A nikde jsem netvrdil nic jiného. Jejich typové označení si už dávno nepamatuji. Pro mne to bylo jen malé a velké ARO.

              • vittta napsal:

                Jinak je ještě takový zajímavý rozdíl mezi Arem a Gazem.
                Aro je v podstatě civilní vůz, a jeho majitelé ho neskutečně šperkují, to jsou opravdu hračičkové.
                Od originálních verzí všemožných zeměměřičů a hasičů po chromované krasavce….
                To je určitý fenonén.
                Naproti tomu vlastník gaze ho buď úzkostlivě dává do originálu, což je čistě vojenská verze, nebo ho ladí do větších výkonů za dodržení originálního vzhledu.
                Gaz bude v 95 % zelený, za to Aro bude zářit všemi barvami, všemožným zebrováním …fakt se u Ara fantazii meze nekladou.
                Do Ara též jde zabudovat motor Avia, a snad i jiné diesely, za to gaz má buď originál, nebo Žuk, nebo Volha.
                Gazy jsou též spíše k vidění na srazech vojenské techniky, na rozdíl od hravých Aristů.
                Na silnici se Aro chová lépe, též do něj netáhne a tyhle věci, Gaz naopak profukuje všemi směry a topí, jen když jede, náporem, ale pouze uprostřed, takže máte jednu stranu těla horkou a druhou studenou, když to nadsadím.
                Pak ta údržba….
                S originál motorem je tam plno místa a všude se dostanete, jenže Volha je o polovic větší, a cokoliv vyndat vyžaduje značnou trpělivost a nápaditost.
                Ale jde krásně pravidelně, to Aro je většnou na volnoběh takový kašlal.
                To pak bylo u piva diskuzí, gazista a s aristou…
                Musím letos zase nějak vyrazit, loni jsem byl jen na Zebíně, a to byl spíš čajíček, v Bělé zase jezdili dost snobáci, ale poježdění tedy pěkné.
                Oni ti snobáci nejsou vždycky kokoti, ale ten přístup….
                Tak on zapadne, ale vidím, že by se ještě dal sám sebou vyrejdovat.
                Myslíte, že vyleze, aby se podíval, jak tam vidí a kam má rejdovat?
                Kde-pak, je tak přesvědčený, že jeho moderní stroj zapadnout nemůže, že se nenamáhá ani otevřít dveře, až se uková zu grunt.
                Dokonce ani když zapadne, tak nevyleze, nechá se vytáhnout, a když to rozbije, hodí to na podval….ti mají love, hodí to do garáže servisovat a nesere ho, že to stojí 100 papírů….
                To byste musel vidět, no….

              • vittta napsal:

                Pane Bavore, já už ve 20.13 popsal všechny typy Ara, co se dělaly v minulém století (a některé ještě v tomto).
                A vy mě tady tvrdíte, že vás přesvědčuji, že neexistují dvě velikosti.
                Řeč je ale o M461, ne?
                Nebo se bavíme o Aro jako značce?
                Jasně jsem napsal, že ten menší vůz je Aro 10 a modernější verze, co už vůbec nevypadá jako Gaz je Aro 240,241 a 243.
                Proč se hádáte, to nechápu….

              • Bavor V. napsal:

                Já se nehádám, jen jsme se asi míjeli. Protože já si nepamatuji jejich typová označení. A tí jsme došli k tomu, že vy se domníváte, že je řeč pouze o 461. Ostatně ARo 461 dost připomíná UAZe.Ten tam byl také, ale už jsem se k němu nedostal na focení.

              • vittta napsal:

                Ne, nic se nedomnívám.
                Tam je fotka M461 a o té je řeč.
                Já vás jen poopravil, že M461 není Gaz ale Aro a pro zajímavost uvedl několik zajímavostí.
                M461 je také jediný typ, který připomíná Gaze, nikoli Uaze, jak nyní píšete.
                Pod pojmem Uaz se ukrývá úplně jiný vůz, i když klasický Gaz byl nakonec vyráběn v Uazu a též označení na haupně je Uaz, i když mám (vzácnou) haupnu, kde je ještě Gaz, jenže jí nemám na svém stroji, protože je zrovna v tom místě ťuklá.
                Továrna Gaz nakonec vyráběla osobní vozy.

              • Bavor V. napsal:

                Začalo to tou plachtou, ale už je zbytečné to dál rozebírat.Snad už konečně dojdeme ke konsensu.

  2. jaa napsal:

    Njn, zábavička na slunné odpoledne. Hmm ale co tohleto

    https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/prvni-misto-sobotka-druhe-misto-sobotka-premier-si-pojistil-misto-na-kandidatce-31958?dop-ab-variant=&seq-no=3&source=hp

    nebo výživné vyňatky z tohodle

    „Chcete se mít jako v Bavorsku? volte jako v Bavorsku!“ ocenili Bělobrádka potleskem Bělobrádkovi spolustraníci.

    Gazdík obhajuje společnou koalici a předkládá argumenty, proč by lidovci měli dohodu podpořit. „Společnost, kde se kde se nectí ústava a zvyklosti jsou označovány za idiotské, takovoou společnost nechceme,“ řekl. „Naši senátoři se mohou se stát zásadní pojistkou a oporou demokracie v této zemi,“ dodal. Největšíhpo potlesku se dočlak ve chvili, kdy řekl: „Česká republika může mít premiéra Pavla Bělobrádka.“
    11:41

    Předseda Starostů Petr Gazdík vyzvihl vedení lidovců. „Musím poděkovat vašemu vedení strany – Pavle a Mariane. Protože jednání s vámi je něco jiného, my nepotřebujem smlouvy, nám stačí podaná ruka a dané slovo. Taková politka má smysl.“
    11:38

    avel Bělobrádek

    „Zdař Bůh,“ zakončil Bělobrádek svůj projev.
    11:23
    Pavel Bělobrádek

    Podle Bělobrádka je Evrospká unie zárukou politických i ekonomických hodnot.
    Pithart pochválil Bělobrádka a přirovnal ho k legendárnímu šéfoli lidovců. „Úsporným stylem a přitom tahem na branku připomíná mi Josefa Luxe,“ řekl.

    „Česká republika potřebuje ukázat, že tu je síla, jedíná síla, kterou má smysl volit, která dokáže, aby se věci něměnily k horšímu,“ hájil koalici se starosty Bělobrádek.

    Delegáti Kalouska chválili a chtěli se s ním fotit.

    Podle Bělobrádka je Evrospká unie zárukou politických i ekonomických hodnot.
    11:22
    Pavel Bělobrádek

    • vittta napsal:

      Tfuj, tfuj, tfuj!
      Odstup, satanáši v toto krásné odpoledne!

      • jaa napsal:

        Jo taky jsem nevěřila vastním očím… a potom že autíčka… Ale víte co je na tom všem zajímavé – jak souzi politici se snaží a perlí, ale lid obecný si jede po svém. Koukala jsem že tam bylo dost lidí,a určitě taky na dalších zájmových akcích, co si lidi dělají podle svého… Žádné čekání na náměstích – až se vrátí z….. .Kromě presstitůtů – jaksi nic moc.

        • Bavor V. napsal:

          Kdyby to člověk bral podle aut návštěvníků a bral 2.5 člověka na auto. tak tam muselo být jen návštěvníků kolem 3 tisíc. A to nepočítám samotné účastníky v počtech podobných. Když jsme odjížděli potkávali jsme množství naopak přijíždějících. Takže tak 10 tisíc průběžně.

  3. NavajaMM napsal:

    OT: Pán Bavor, letí zvitok na poštovom holubovi.

  4. blue.sun napsal:

    Motorka by měla být Dněpr, jinak licenční kopie válečných BMW. Případně Ural, ale ty se moc nedochovaly, tak spíš sázím i podle tvarů na Dněpra.

    • Bavor V. napsal:

      Měl jsem podezření na Dněpra, ale neodvážil bych se to tvrdit, takže i zde vítám upřesnění.

      • vonrammstein napsal:

        Je to Dněpr. U jedný fotky se toho moc poznat nedá, ale zřejmě hned první, maximálně druhá generace..

  5. jaa napsal:

    Na slovenské dvojce dávají PRÁČE.

  6. Rosťa napsal:

    Kopii BMW měl kamarád i se sajdou a povozil mě v ní. Zajímavý stroj. V Brně kousek od role ( Brno hl. nádr.) byla prodejna na Ural a Dněpr, ale fronty tam nestály. Tu sanitku jsme si v dobách dřevního kapitalismu chtěli koupit do firmy, protože jsme měli občas akce v terénu a azbuci měli ty vergle sice ochlastaný jak belgické dogy, ale prolezly všude, viz dnešní Lada Niva. Bohužel nám to nechtěli pustit na čísla, tak z toho sešlo.

  7. Joda napsal:

    Dvě vzpomínky mi ty fotky připomněly.
    1. Barkas měl litrový motor z Wartburka! Barkasem v dodávkovém provedení jsme v osmi lidech jeli trasu Ózd (město v severovýchodním Maďarsku) – Praha. Ujeli jsme jí neskutečně rychle a já jsem stále nemohl uvěřit tomu, že ten litrový motor je tak výkonný a svěží.
    2. Volha – carevna měla neskutečně velký prostor uvnitř dveří (mezi vnějším plechem a vnitřní výplní. Na stavbě v Polsku měla naše firma najatého soukromníka, který nám dělal s touto Volhou dopravce. Při každé cestě přes hranice vždy za mírný obulus něco pašoval. Viděl jsem na vlastní oči, že do prostoru ve dveřích uschoval středně velký kufr.

  8. Laco G. Mlynář napsal:

    Ta motorka se sajdou bude opravdu asi Dněpr, má ji v Liťáku majitel autoškoly pan Varchol a jezdil s ní pravidelně na srazy Dněprařů. Mělo to pohon i na to jedno kolo sajdy. Ale pamatuju, že pan majitel po každém srazu hlásil průběh poruch.
    UAZ (sanitka) je UAZ, myslím Uljanovskij Avtomobilnyj Zavód, nebo tak nějak. Ještě to pořád jezdí na dálném východě za velmi nízkých teplot, třeba -50 a pro jistotu vždy dva, kdyby jeden odešel. A myslím, že pár jich je i v armádě ČR. Na konci šedesátých let jsem se s tím najezdil.
    Firma UAZ se snaží, viz. armadninoviny.cz/rusko-stavi-supelehkou-brigadou.html?hledat=UAZ .

    A ještě co se za nás říkalo o průchodnosti terénem:
    1. Praga V3S, po uzamčení diferanciálů a spodmínkou přímé jízdy
    2. Gaz
    3. Tank
    4. Tatry
    Daleko vzadu OT64.

    • blue.sun napsal:

      UAZ 452 už v armádě neslouží, už asi tři roky je po nich. Vůbec veškerá ta sovětská technika postupně mizí, jak se už nevyplatí ji opravovat. Nahradily ji Defendery (což nemusí být vždy nutně výhra 😀 )
      Ale s průchodností… taková T-815 při uzavření diferenciálů projede taky vše. Ale taky jen pouze rovně. Ještě pokud se podhustí kola, to je teprve zábava. Jak řídit v terénu parník, plave na všechny strany. 😀

    • vittta napsal:

      Chybí vám tam Tatra 805 (kačena).

    • M-T napsal:

      Jestli můžu jako laik k té P-V3S:
      Když jsem měla jeden čas na starosti podnikovou dopravu (účetně), roztahovala Praga V3S v silných mrazech všechna ostatní auta. Bylo to někdy tak v letech 1984 – 1986, tři roky po sobě byly fakt silné mrazy přes mínus 20 st. C i u nás na jihu, a dlouhodobě, vždycky tak tři až čtyři týdny mrzlo jen praštělo. Z vozového parku se nerozjelo nic (byly tam převážně Škodovky, Tatry…), jen P-V3S. Řidič zapálil noviny a nahřál nějak motor, V3S-ka naskočila, chlapi podupávali a jak se dařilo nastartovávat vozidla, tak už si pomáhali. V areálu bylo modro, jak po startu rakety, ale odjeli všichni. Vozil se různý materiál, i přes tzv. Vytěžovák, dělal i bagr, nakladač … chlapci se ráno málem modlili, aby jim kolega neonemocněl a přišel do práce, auto nikomu půjčit nechtěl (((-:

      • Bavor V. napsal:

        Těma novinama nenahříval motor, ale dal mu takzvaně „čuchnout“, tedy přímo do válců pustil oheň, aby tam nafta chytla. Šlo to právě u těhle motorů. Pak se také používal éter do válců.

        • M-T napsal:

          No vida, pravý důvod jsem nevěděla, takže děkuji za vysvětlení té novinové procedury. Byla jsem tam jen „pár let“, teď už se ani nemám koho zeptat. Ale bylo to mezi těmi šoféry fajn období, byla jsem tam sama baba, oni pořád na kolech ve světě, hodně věcí jsem jim mohla od telefonu zařídit, tak si mě považovali 🙂 , víc jak šéfa, který často chyběl (byl vážně nemocen). A ty svoje „miláčky“ s motorem náramně opečovávali.

        • blue.sun napsal:

          V podstatě se tím dělalo to, co dnes řeší žhavicí svíčky – nahřál se spalovací prostor a ohřál vzduch v něm. Éter zase usnadnil vznícení, protože jeho zápalná teplota je výrazně nižší, než u nafty. Ale u éteru hrozilo, že to může bouchnout a roztrhnout píst nebo hlavu válce. Takže na vojně byl samozřejmě přísný zákaz…

        • tata napsal:

          jj to jsme dělali na vojně,ještě jsme měli i eterové bombičky,byla tam taková pumpička na ně.BYL ALE PŘISNÝ ZÁKAZ TO POUŽIVAT.vždy stačilo dát hořicí právo k zduchovému filtru.Když byla dobrá baterka nastartovala v3s vždy

      • oh napsal:

        My jsme na vojně na zimní roztahování autoparku měli ruský benzínový Zily-130, obě roty po jednom normálním náklaďáku a jednom speciálu APM-90M. Sice se šířily takové pomluvy, že Zily mají průtokový hydromotor, a další dva reflektory do kompletní soupravy byly už na podvozku V3S, ale ty Zily šly nastartovat, i když zapálený noviny u dieselů zklamaly.

  9. M-T napsal:

    A tohle video vám jistě není neznámé, tak jen pro připomenutí:

    • blbíš napsal:

      Emtéčko, děláte klukům radost, žejo?
      …ale mně vůbec, neb při koukání si uvědomuju, že můj lidovej vagón z toho nedá ani jednu disciplínu, což mě samozřejmě rmoutí. Ale zato ho mám vyleštěnýho až voči přecházejí polišem tak, že se blejská na všechny strany, ale moje stále ještě žena mi ho z gustem neustále špiní, což mi taky nedělá radost.

      • M-T napsal:

        Já vás, „kluky“, považuji všechny za bezva kluky, tak mám radost, jestli jsem Vám, blbíši, i vám ostatním, klukům i holkám, udělala radost. Mně zase udělal radost můj čtyřnohý kámoš, odešla návštěva, tak vzal mě na procházku, že prý, když už není takové horko. A padl jako podťatý, už chrní po večeři.

        • blbíš napsal:

          říkáte po večeři?
          říkáte po procházce a na volno?
          a ste si jistá, že je to Váš pes?
          .
          .
          … neleží tam u Vás náhodou podťatej Kamil??? Už dlouho nepsal, jestli von nakonec u Vás nenašel lepší bydlo.

          • blbíš napsal:

            a vsadím se, že ani hadrem neutíráte psa když přijde z procházky
            .
            .
            tak to je určitě Kamil, von nemá hadry rád

    • blue.sun napsal:

      Ach, zkušební polygon… V téhle potvoře jsem ho ještě nejel, ale mám ho testovaný v klasické T-815. To auto vydrží víc, než nervy řidiče… A takové 100% stoupání (tj. 45°), to člověk leze po čtyřech a Tatra jen tak v pohodě, v půlce si zastaví, minutku postojí a zase jede dál…

      • Hudec napsal:

        Absolvoval jsem v roce 1996 ve vojenském speciálu Tatra (8×8, motor Deutz, aut.převodovka) pro SAE. Zážitek k neuvěření.

        • blue.sun napsal:

          Ten bych si taky moc rád zkusil, bohužel u nás žádné nejsou. 😦

Komentáře nejsou povoleny.