Tento článek vyšel roku 1980 v časopise Vesmír
poslal Slim
Tento článek vyšel roku 1980 v časopise Vesmír
poslal Slim
Komentáře nejsou povoleny.
slim21dc0c737548 u MENŠINY | |
slim21dc0c737548 u Johnson se připojil k demokrat… | |
slim21dc0c737548 u MENŠINY | |
slim21dc0c737548 u ZELENSKYJ IN EXTREMIS | |
slim21dc0c737548 u Johnson chce o pomoci Izraeli… | |
slim21dc0c737548 u Johnson chce o pomoci Izraeli… | |
slim21dc0c737548 u Motor se po vzletu odpojil od… | |
slim21dc0c737548 u Motor se po vzletu odpojil od… | |
slim21dc0c737548 u ZELENSKYJ IN EXTREMIS | |
slim21dc0c737548 u Podle Yellenové rostou globáln… | |
slim21dc0c737548 u Podle Yellenové rostou globáln… | |
slim21dc0c737548 u Souboj století | |
slim21dc0c737548 u Souboj století | |
slim21dc0c737548 u Souboj století | |
slim21dc0c737548 u Souboj století |
Čta rozuměj; rozuměje rozvažuj; rozvažuje rozsuzuj; rozsuzuje nehaněj a nepotupuj; ale umíš-li, lepší udělej:
a my budeme tebe chváliti.
Sixt z Ottersdorfu.
Blbec nikdy nepřichází vstříc,vždy se postaví do cesty. Josef Poláček
Veľmi zaujímavé podrobnosti, vďaka.
Je možné, že Morellova ješitnosť zabránila v odhalení niekoho z nemocnice, z odboja, kto tiež Heydrichovi pomohol. Veď najviac nervózny vraj bol prof. Dick.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ne, příteli!
Je ale zajímavý, že se zánět furt objevuje i v současných interpretacích událostí. Je obdivuhodný, jak lež má dlouhý nohy, žejo? Spekulovalo se také s cizí „pomocí“ odboje, ale vzhledem k té době, kterou prof. Málek výborně popsal, to téměř vylučuju. Z vyprávění maminky (sestřička na Bulovce) mám, že se tehdá v tý nemocnici bál i vobrubník před špitálem a to prej strašně! Prostě to na tuty odmítla ve spojení s Heydrichem. Říkala mi, že šlo pouze o pozdější ideologický smočení si … podle tý hrůzy, která tam z Heydricha přímo čišela, bych to nechal u toho, co tvrdila maminka!
Víte, celej život narážím na fenomén zodpovědnosti za odvedenou práci. Jeden aby se z tý zodpovědnosti podělal a… (ač se to samozřejmě nedá souměřit, ale věřte mi, že z podepisování svých projektů hodně tuším, čím si museli profesoři Hohlbaum/Dick projít, než Hamperl podepsal pitevní protokol) … a druhýmu to vychází tak, že ani není ten pablb schopnej pochopit, že by měl za svoji práci nést zodpovědnost. No schválně, myslíte si, že takovým pocitem trpěl alespoň jeden z těch polistopadovejch politiků, co sme tu už zažili? Zrovna onehdy sem viděl v TV tam vysmátýho Dlouhýho, hrozná držka, hrozná sebestřednost, hrozná povýšenost, hroznej debil – prej president … a patří nám to, protože, Bavore, to jsou ty moje v nás nezanechaný kultivace z toho poučení, co bychom si v sobě měli nést a každodenně používat ku prospěchu svému z toho Vašeho „CO DALY NAŠE ZEMĚ EVROPĚ A LIDSTVU“!
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Vďaka za zmienku o Vašej maminke, verím tomu.
Pekne ste to napísali o tej zodpovednosti. Tiež som si to zažil na vlastnej koži a keď človek cíti zodpovednosť za niekoľko ľudí, ktorých riadi, svet vyzerá inak.
To se mi líbíTo se mi líbí
co to je kurva za clanok,rozoberanie smrti kurvy,co katovala cesky narod,stacilo napisat dnes je vyrocie,atentatu na haydricha,ktory previedli ceskoslovensky vysadkari s pomocou obyvatelov protektoratu a este dodat,ze ked sa republika delila,krv nasich vlstencov sa delit neda,bo dnes,ze niekto napise,ze to cech,bol ci slovak,je u mna kokot,dalej spomnut,jak sa na kubisov dom vyberali peniaze,sam som prispel v U$D,bo nemal som ceskych vela,aj som napisal do knizky,nech bude preklata nacia,jej vlada a sytem v kraji,co pre svojho vojaka nema peniaz,obnovit jeho dom,aby mala holota vedela,kde kubis zil,kurva exkurzie sa do kobky nerobia aby holota videla,jak oni v strachu kopali a rozbijali stenu v nadeji,ze sa im podari uniknut,kukal som na to v tej kobke a dumal jak sialeny,co museli prezivat,bo curda zradil a gerik taky isty judas,bude sa preberat co prazival curda,preco to urobil,ale nepise sa uz,ze kopa pepikov,bola strielana jak ps co oni prezivalii,ten farar petrek a moj boh fafek a ze moravcovy nevydrzali jak fafek,nemam im za zle,bo chcem vidiet hocikoho,ked ho zacnu lamat,aby zaspieval,kopa to by pela ,lepsie jak vtacik na jar,vlastne tazko povedat a ja sam neviem ci by som nespieval,kurva toto prebrat a pripominat,jak sa zatocilo s ceskym narodom,jak vlada nemala peniaz na susosie v lidiciach,kurva,co to za vlada,ze dansky obyvatelia na popud ceskej emigrantky sa skladali,mna jebne,dobre nebudem tu pisat dalej bo vzdy pisem jedno a to iste,nema pieta vsetkym tym,ktory sa stavali na ochranu svojich aj za cenu svojho zivota,nech im vecne svetlo svieti,bo to robili pre nas a maju moju najvyzsiu uctu,chuj jaku stranu reprezentovali,chranili svojich jak kaze,obycajny cit k domu a svojim vsetci ty ludia to u mna neviem ani napisat,hej,v srdi ich nosim uz od maleho hovna,ked som bol a pokial neumriem neprestanem,bo keby som prestal,nech v sekunde chcipnem.
To se mi líbíTo se mi líbí
čobole brzdi, ten článek je špicovej a nanejvýš vhodnej!
To se mi líbíTo se mi líbí
nevis co ,mluvis do pojeba…
To se mi líbíTo se mi líbí
dalej je jasne,ze ja ten cobolsky sytem nemozem vystat a nenavidim ho,ale jak komuna,tak aj demokracia jasne dava uctu tomu malemu vojakovy co sa gabcik volal,preco sa nevolal novy tunel tunel kubisa,mohlo byt aj opalka,najlepsie tunel siedmych stacilo by,ale blanka,bo nemal postavenie havla kurva?ale obycajny chlap z moravy,co sa nebal smrti v oci kukat?tu prispevkov nebude a proc pepici?napisem po svojom bo vas pramalo zaujima,vasa minulost,vas zaujima,jaka strana,co povedala,jak budu volby,kto sa kde nabalil jaky dalsi kokot sa zvoli a ojebe vas,jasne aj to patri k zivotu,ale jak ide rec o pamiatku na nasich vlastnecov,to kurva milion prispevkov tu ma byt,ja sa kurva dobre neposram,ked som prislusnik kraju,ktoreho spoluobcania odjebali take eso a jak mam prilezitost a ked nie je hned vyrobim a dristam tym amikom,skade to kurva ja ,zberac psich hoven som a mame teraz taku velku ovrazovku na dielni mechanici maju a hned you tube a ukazujem jim a ked jim kukam do oci a vidim,ze slabo kapuju,hned druhe a dovediem aj debila,aby,ponal,ked im ukazujem spisky hrad,ci kutnu horu,ci sochu zizku a vsetko anglicky,kukaju jak telata a poviem a to vsetkych nas len 15 milonov,kurva ja ked toto ukazujem ta som jak jebnuty ,dobre bo som sa urval z reteze,chuj som sa urval taky som,ked ide o mojich boha v strehu som a ukazujem jak sialeny bo kurva,co mam mongolov ukazovat,ci sobotku az tak jebuty nie som nazdar a nehanbit sa pisat o svojich a vzdavat im uctu otvorene bo to kurva najvyzsia cnost hrdost na svoju holotu,bo na tyc terajzsich to mozem z vysoka nasrat a ked spravny sleduje,nech im odkaze,ze ani v tej cobolskej riti ich nemam bo nezasluzia hnidy,co na svojich peniaz nemaju a este by ma zaujimalo,ci sa o tom uci v skole,ci to povinne vediet,o cobolici 20 rocny to nemaju sajnu kto gabcik a kubis to fatamorgana,bo proc,bo tak ytem sa vyjebal na tych co smrti do oci hladeli, za zradu svojich,len smrt,dobre skonci ludku bo budes za kokota a nech mi skusi niekto napisat,co tu mater jebem?vysvetlim velmi slusne at vodprejskne….
To se mi líbíTo se mi líbí
Zajímavé čtení.
A já žiju v domnění, že došlo k sepsi, vzhledem k tomu, že ránu infikovala koňská žíně ze sedačky.
Ať tak nebo tak smekám před statečností českých parašutistů (u mě jsou opravdoví hrdinové)
Článek tvoří pěkný kontext k omluvám Němcům a k účasti našich představitelů na srazech landsmanschaftu. Místo omluvy bych volil spíš odpuštění (dnešní generace Němců, ač poznamenaná s těmi zvěrstvy nemá nic společného ( co by těm omluvám řekl takový Gabčík??)
Nemohu nezmínit i absurdnost „nenávisti“ k Rusku a bláboly, jak nás Rusko ohrožuje.
To se mi líbíTo se mi líbí
A v roce 1945 po Němcích jako druhé okupovalo.
To se mi líbíTo se mi líbí
SAMOZŘEJMĚ MINUS…………Proboha jak toto muže napsat člověk s rozhledem,to mě uplně nadzvedlo .Hodně si po tomto na VÁS MUSÍM ZMĚNIT NÁZOR.mUSÍM SKONČIT NEBOT mám problém se udržet být slušný,To je demagogie nehoršího stupně.
ANO určitě jejich vojáci dělali zvěrstva jako všichni vojáci pohybujicí se na hranici smrti,s rozdilem že byli okamžitě odstřeleni jako psy když se to dozvěděl nadřizený,oproti AMARIČANŮM tam takové věci prochazeli.At jsou Rusáci jakýkoliv za rok jim 1945 jim patří nesmirná vděčnost……fakt si musím odplivnout
To se mi líbíTo se mi líbí
ironie, tato, ironie
To se mi líbíTo se mi líbí
Děkuji náčelníku, že jsi se mne zastal.
To se mi líbíTo se mi líbí
… s čím si ale nevím rady, jsou ty přibývající záporný palce, a teď babo raď, žejo?
To se mi líbíTo se mi líbí
No vtomto neuznávám žertovat,navíc ironii nepouživá,tak těžko se vtom orientovat.Jestli to byla ironie tak se omlouvám.
Zdena napsal:
27.5.2017 (14:17)
ANO HODNĚ MI TO PŘEKVAPILO,jenže na těchto tematech se mi zatmí a umím uznat chybu,asi jsem nebyl sám kdo irinii nepochopil
To se mi líbíTo se mi líbí
tato, promiňte, ale to jste zde Laca G. Mlynáře četl poprvé? Z toho, co kdy napsal, a nejen zde u Bavora, Vám musí být naprasto jasné, že se nejednalo o nic jiného, než hořkou ironiii.., rozvedla jsem jen naprosto přesnou a výstižnou blbíšovu poznámku a dala Vám palec dolů (poprvé)…
To se mi líbíTo se mi líbí
myslím, že znám už trochu tatu, s ním se o takovejch věcech moc žertovat nedá, je holt takovej … já zase třeba bez srandy ani minutu, no a co, každej sme nějakej?
To se mi líbíTo se mi líbí
Buďme za upřímného tatu rádi. Já jsem!
To se mi líbíTo se mi líbí
dyť jó!
To se mi líbíTo se mi líbí
Československých parašutistov. Gabčík bol z Poluvsia v Rejeckej doline pri Žiline.
Za zmienku možno stojí, že kým v protektoráte si gestapo prišlo po všetkých rodinných príslušníkov, na Slovensku pol dňa vypočúvali Gabčíkovho otca a sestru a po povzdychoch typu „neposlúchal, ušiel z domu, o gazdovstvo sa mu nechcelo starať“ ich obidvoch pustili domov. Na Slovensku sa v súvislosti s atentátom nikomu nič nestalo.
To se mi líbíTo se mi líbí
Máte pravdu, Navajo. Do Walhally mu pomohli jeden statečný Moravák a jeden Slovák. Fotku z Poluvsie jsem dal do Obrazárny už kdysi.
http://bavor.blogspot.cz/#!/2015/05/85-prochazka-zizkovem-vinohrady.html
Film Anthropoid je v lecčems slabší než Atentát, ale věnuje se velmi vhodně domácím pomocníkům. Taková paní Marie Moravcová z Biskupcovy ul. 9 je možná největší hrdinka; vojáci koneckonců věděli, do čeho jdou
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Pred 50 rokmi písal dobré knižky literatúry faktu Miroslav Ivanov. Čítal som jeho Atentát na Reinharda Heydricha. Veľmi dobrý popis, hovoril aj s mnohými priamymi účastníkmi udalostí a pani Moravcovej venoval dôstojnú časť. Celá kniha na mňa pôsobila tak prirodzene ľudsky. Vôbec neprospeje zvyčajné patetické preháňanie.
Gabčíkov dom je hneď pri ceste pred železničným priecestím. Náhodný okoloidúci si na ňom tú tabuľu ani nevšimne, ak nevie, čo má hľadať.
To se mi líbíTo se mi líbí
„vojáci koneckonců věděli, do čeho jdou“
Práve podľa toho Ivanova si myslím, že nevedeli ani zamak. Ivanov písal, že boli plní optimizmu a domácim tvrdili, že v lete sa Briti vylodia vo Francúzsku (v lete bol pokus Kanaďanov pri Dieppe) a do Vianoc budú Čechy slobodné. Mali tiež skreslené predstavy o rozsahu odboja a tuhosti režimu. Gabčík si pri zoskoku vytkol nohu a oni si obaja nadránom vykračovali krivkajúc popri ceste a prvého chlapa, ktorého stretli sa spýtali: „Jste dobrý Čech?“ – mali viac šťastia ako rozumu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Dal som odpoveď omylom dolu pod seba.
To se mi líbíTo se mi líbí
Vždy, když ještě nebyla nová silnice od D8 do Prahy od Řípu a jezdilo se přes Kobylisy, připomínali nám rodiče, tady, v této zatáčce zabili Heydricha a vodili nás podívat se na rozstřílené okénko do krypty kostela v Resslově ulici. Dodnes nechápu, že Němci tehdy ostění okna neopravili, dodnes jsou tam vidět otvory po kulkách a místo se již za okupace muselo stát tajným poutním místem těch co to tehdy nevzdali.
Z historie víme, že udělat atentát na sebevýše postaveného jedince nezastaví proud dějin, možná trošku málo jinak usměrní, ale zásadně nezmění. Atentát na Heydricha, který nebyl spáchán, jak tvrdili dost často němečtí nohsledi, ale po vojensku proveden, nezastavil wehrmacht valící si po ruských rovinách ke Stalingradu. Německo bylo tehdy na vrcholu sil a málokdo věřil, že Sovětský svaz ten tlak vydrží, proti SSSR šla celá Evropa kromě GB. O to obdivuhodnější bylo, že se atentát podařil, odnesly to přímo stovky lidí, kteří pomáhali a další tisíce, které s ním neměli nic společného. Čest jejich památce!
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak teď čtu na oficiálním portále ČTK, že „Rekonstrukce atentátu je v pražské Libni naplánovaná přesně na dobu, kdy ho Jan Kubiš a Jozef Gabčík SPÁCHALI (velká písmena jsem změnil já), tedy na 10:25.“
Hanebné ČTK!
To se mi líbíTo se mi líbí
Tady by to chtělo spíše – , čili FUJ!!! Ale to bych to dával vám a ne těm pablbům
To se mi líbíTo se mi líbí
… já za tím SPÁCHALI vidím tak 18-30 letýho chlapce či dívku, absolventa humanitárních studií UK či Sorose, vědoucí kulovaný, zato o to víc se těšící na zážitky, který je čekají po práci, nic víc. Že tam mají šéfy, jako z reklamy FANTY, snad už nemusím zdůrazňovat!
To se mi líbíTo se mi líbí
Tady by pomohlo nahlédnutí do chorobopisu – ten by měl zůstat v archivu nemocnice minimálně 100 let, pokud ho někdo neztopil. Přesto je tento dokument – pokud existuje – prakticky nedostupný, podle něho by se dala verifikovat teorie hypovolemického šoku, i když ten bych spíš bral hned po zranění. Víc by k tomu mohla Merlin.
Nevím co chtějí rekonstruovat když to tam dneska vypadá úúplně jinak.
To se mi líbíTo se mi líbí
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/prvni-misto-sobotka-druhe-misto-sobotka-premier-si-pojistil-misto-na-kandidatce-31958?dop-ab-variant=&seq-no=3&source=hp
ono mu definitivně hráblo
To se mi líbíTo se mi líbí
idiocie na pochodu, to je ale sranda. Neustále překvapuje, kdo by to do něj řekl, žejo? Ale co, nejsem straník abych to mohl pochopit. Ten Zeman měl pravdu, potom těm CHÁPAJÍCÍM straníkům nezbejvá než ten kalašnikov, jinak se ho zřejmě nikdy nezbavěj. Rosťo, tedy řeknu Vám, ta Morava rodí silný a nezlomný jedince, jen co je pravda.
To se mi líbíTo se mi líbí
To je jen odvar. Co se nám urodilo na radhausu v Brně je ještě větší tragedie. Vokřál, Hollan a spol. je něco, co si člověk nedovedl představit ani v nejbujnějších snech. Ale co, pošleme to do Práglu, tam se to ztratí. Jen mně nejde do hlavy, jak se ta svoloč dovede dostat až na vrchol pyramidy, když já se většinou u nás ve štatlu setkávám s normálními lidmi. To nemá logiku, to jsou snad nějací mutanti od Hitchcocka. A Sobotka moc na výběr nemá. Buď uspěje ve volbách, nebo začne sportovat v pruhovaném dresu. Totéž platí pro část čeledi kalouskovitých.
Stejně čekám, že se blíží v datu osmička na konci a to bývá doba, kdy se něco radikálně mění. Jestli havlošmejdi zlikvidují nás, nebo to bude obráceně si netroufnu tipovat, ale takhle dál už to nejde. To je normální zákopová válka. Co si například dovoluje Herman a teď i Hnědobrádek už překračuje všechny myslitelné hranice.
To se mi líbíTo se mi líbí
No toto mě vedlo k zamyšlení…Jen mně nejde do hlavy, jak se ta svoloč dovede dostat až na vrchol pyramidy, když já se většinou u nás ve štatlu setkávám s normálními lidmi. To nemá logiku, to jsou snad nějací mutanti od Hitchcocka.
A došel jsem k závěru že v podstatě je velká chyba v nás,většina se otočí,když to dělá kamarád zaviráme oči,rezignujem………tak na co si stěžujem…..začiná to v maličkostech,a tyto lidé to mají propracované.Začnou malou funkci,kterou mu každý poctivý rád přenechá a tak se za chvili vyškrabe na ten vrchol
To se mi líbíTo se mi líbí
já jsem se Vás, Rosťo, kdysi ptal (bez odpovědi), že ty mutanty tam vyrábíte jako na běžícím pásu snad ze slunečních paprsků a hřejivýho moravskýho hnoje, protože to už není jinak možný
To se mi líbíTo se mi líbí
Asi jsem to nečetl, jinak bych Vám odpověděl. Ale stejně nevím, co bych na to řekl, protože to sám nechápu. Jsem přesvědčen, že počet pitomců na metr čtvereční není u nás vyšší, než celostátní průměr, takže asi mají ostřejší lokty a nás, poklidné Moravany, nějakým způsobem převálcují.
To se mi líbíTo se mi líbí
To kouzlo které umožňuje Bohúšovi přežít je velmi rozsáhlá masmediální a státem dotovaná manipulace „Dienstbierovců“.
To zásadní co se musíme naučit je minimalizovat dopad této vysoce sofistikované manipulační činnosti a potom nám možná bude třeba zřejmé, proč vystartoval Jančura proti Haškovi a proč podpořil na pokyn agrofertu recesistickou občanskou iniciativu.
To se mi líbíTo se mi líbí
„Že tomu nerozumíte? Nejste člen ČSSD, tak tomu nemusíte rozumět,“ jak by vám zajisté vysvětli šéf poslaneckého klubu socanů Roman Sklenák. (Ten se nám ve sněmovně a funkci asi trošičku bláznul, ne?)
Nu, jestli v ČSSD chtějí, aby je volili jen vlastní členové strany, pak je 14% stále zbytečně moc a nechci hádat, zda by při cca 8,5 miliónu oprávněných voličů víc odpovídalo 1,4% nebo 0,14%.. .
To se mi líbíTo se mi líbí
dyť právě proto jsem psal a kalašnikov vidím jako jedinou možnost
To se mi líbíTo se mi líbí
Já bych jim nejdřív zkusil nainstalovat jednu historickou verzi Windouz.
Třeba by to stačilo.
To se mi líbíTo se mi líbí
pochybuju, že ví něco vo oknech i woknech
To se mi líbíTo se mi líbí
11:30 Kalousek: Jste flexibilní strana
Šéf TOP 09 Miroslav Kalousek lidovce zkritizoval, že se účastní vlády, která omezuje svobodu Čechů. Vzápětí si ještě rýpl: „Nadějí pro nás zůstává, že vás pokládáme za natolik flexibilní a pragmatický subjekt, který – bude-li to pokládat za výhodné a prospěšné – bude pomáhat tyto šrouby povolovat stejně aktivně, jako je aktivně pomáhal utahovat.“
i S kalouskem se dá vyjimečně souhlasit……jen doufám že jim spojení se starosty zlomí vaz,paktovaní s ladsmanšaftem je pro mě zasadní
To se mi líbíTo se mi líbí
Flexibilní a pragmatický subjekt je sám Kalousek a tím pádem asi dobře ví o čem mluví. Ten je obdařen obdivuhodnou drzostí. Dobře se pamatuji jak jednu, pro něho hodně těžkou chvíli se chtě ještě coby lidovec, zajisté pro udržení na špičce pyramidy dokonce spojovat s komunisty. A to ne že bych chtěla hájit lidovce. Ty mám já na spodku pyramidy odjakživa.
To se mi líbíTo se mi líbí
No a máme to z první ruky. Česká republika nemusí mít premiéra Babiše, ale může mít premiéra Bělobrádka. Pravil na sjezdu KDU-ČSL+ Starostové podržtaška Gazdík. Mimoto Herman byl zvolen místopředsedou tuším místo Roitové. Úžasný počin.
To se mi líbíTo se mi líbí
to jim chválím
To se mi líbíTo se mi líbí
MT i
http://zpravy.idnes.cz/zbigniew-brzezinski-umrti-d0w-/zahranicni.aspx?c=A170527_070425_zahranicni_cen
To se mi líbíTo se mi líbí
jen on sám před posledním vydechnutím musel vědět …
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale stejně nechápu, co tyhlety pazgřivce žene – popohání k tomu aby dělali co dělají, aby rozsívali zlo, rozb roje Je to touha po moci, nenávist, zloba vrozená úchalka či co.nenávist k lidem jako takovým – fakt nevím.
To se mi líbíTo se mi líbí
Od každého trochu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jsou to vesměs psychopati. Radím zásadně nesrovnávat s normálním občanstvem.
To se mi líbíTo se mi líbí
ja dumam tak,clovek to tvor co reaguje podla situacie a doby.jasne ,ze vtedy sa sudetakov hnalo svinskym drindom a vrazdilo bo kurva,co cakali,ze budu na rukach noseny? to by pepikom muselo odjebat na celej ciare,keby v praglu boli masove demonstarcie cechov proti vykopnutiu sudetakov z pepikova vtedy.dnes ina situacia a ina doba, a hlavne nas preskurveny politik a zradca uz po tej jebanej komune,tu dobu po kopnuti do riti zacal prerabat a verejne sa ospravedlnovat,to kurva docista na blazinec,zit s tymy sudetackymkymi kurvmy a byt kurva na pozore a cely cas im davat najavo,drzat picu a krok sudetaci by VY a vasi prizdisraci budete jebat stale mater o tom a prevracat a nie zit normalne a jasne dat najavo,kto zacal,bo kurva vzdy sa najde par,co potom bujnie nenavist,s tym ich ospravdlnovanim a sranim sa do toho,co jasne plati,reich zacal,dostal nakladacku a na tabuli nisa sport je jasne skore.
To se mi líbíTo se mi líbí
https://www.novinky.cz/domaci/439039-cas-se-vratil-o-75-let-zpatky-v-praze-se-znovu-odehral-atentat-na-heydricha.html
To se mi líbíTo se mi líbí
na to nemám názor, ale jestli to zanechá na některým z přihlížejících mladých lidí (neumím se totiž vžít do jejich mentality stříleček na PC) alespoň něco, neřeknu-li rovnou, zájem se něco vlastním přičiněním dozvědět, tak tedy jó, ale fakt nevím …
To se mi líbíTo se mi líbí
Já myslím, že je to celkem dobrej počin. Určitě si z toho diváci odnesou víc, než ze suchýho čtení literatury faktu. Škoda je, že to nešlo zinscenovat na původním místě.
To se mi líbíTo se mi líbí
snad ano, ale stejně nevím … asi proto, že radši tu literaturu a taky proto, že kina ve mně nic nezanechávají
To se mi líbíTo se mi líbí
Však právě. Já si ty dva filmy o atentátu nechám ujít. Ale živá rekonstrukce je mnohem působivější.
To se mi líbíTo se mi líbí
Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v České republice. Vede je k tomu především výrazně nižší cena a větší volnost nakládat s ostatky.
Hádám, že už zejtra to Herman zasadí do těch jedině možných správných souvislostí a bude to interpretovat, jako odvěkou touhu po původní vlasti apod.
To se mi líbíTo se mi líbí
To se mi líbíTo se mi líbí
To se mi líbíTo se mi líbí
Saúdská Arábie povolila ženám řízení automobilů. (@WildEastBerlin)
To se mi líbíTo se mi líbí
https://www.novinky.cz/domaci/439039-cas-se-vratil-o-75-let-zpatky-v-praze-se-znovu-odehral-atentat-na-heydricha.html
To se mi líbíTo se mi líbí
???!!!
To se mi líbíTo se mi líbí
No to se přeci teď dělá, rekonstrukce různých bojových akcí. 😦
Snad jako připomínka mladým.
V tom roce jsem se narodila a naši s měli s úctou knihu o lidických dětech. Později, když jsem sama vozila kočárek, jezdila jsem kolem vily sochařky Uchytilové – autorky památníku lidických dětí. (Ale tady u pana Bavora jsem už o tom určitě vícekrát psala, nechci se opakovat). Vím jak těžko sháněla peníze na dokončení.Po její smrti se sháněním peněz ujal její manžel. (Chodil s mým mužem na pivo :-). Zásluhu na tom, že je v podobě jak je známý dnes ,mají stovky sběratelů a také jedna cizí ambasáda.
Ještě jedna zajímavost: V poválečné době dostávaly dívky po celém světě jméno Lidice, zejména prý v Jižní Americe.
To všechno mám v srdci. A jsem vděčná za dlouhý život v míru, což bych si moc přála pro své děti a vnuky,
To se mi líbíTo se mi líbí
ale jó, Miluško, nic proti, já jen, že von už to sem před Váma zavěsil šermíř, tak asi tak!
To se mi líbíTo se mi líbí
🙂 Tak, pardon, to mi ušlo. Ještě si šetřím oči po včerejším zákroku na oční klinice (druhotný šedý zákal) a čtu jen něco, ale Vaše věci vždy a s velkým požitkem.
To se mi líbíTo se mi líbí
tak si ty voči nekažte!!!… a jako na potvoru venku krásný sluníčko, žejo, a Vy určitě zalezlá v temnu. To Vás lituju, že čtete ty moje texty, raději poslouchejte hudbu, a protože jsme mladý a určitě tam doma máte nějakou stěnu, tak třeba tohle, ať se líp hojíte:
To se mi líbíTo se mi líbí
plný počet bodů 🙂 🙂 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
jak jinak, jsem na to zvyklej 😀
To se mi líbíTo se mi líbí
Jejda Miluš, to jste mne popíchla. Já o tomhle vůbec nevěděla. Mne už očař dva roky uhání na operaci, já se zatím úspěšně bráním. Mám z toho strach a co jsem si dneska dohledala na netu mne vůbec nepřesvědčilo na tu operací jít. Dokud to nebude nezbytné, Vyhledala jsem Kushiho a Jan ču… Takže se budu víc snažit, jestli to nepůjde jnak. Brýle odložit nechci/ při placených čočkách/ , protože díky tomu, že jsem celoživotní brejlovec – nejsem vůbec zvyklá si oči chránit a kdo ví jak bych eventuálně…
Tak ať už se to nevrátí.. držím palce.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pro Jaa:
Není třeba se obávat, Laser je velká vymoženost. Jsem nadšená, jak jsem „prozřela“.
Doporučuji. Je to bezplatné a necítíte žádnou bolest, spíše úlevu. 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
To jo, ale ty čočky na pojišťovnu prý berou z Asie/že jsou levné/ a nejsou u nás testovány . No uvidíme Ď
To se mi líbíTo se mi líbí
Velikost atentátu na Heydrycha nespočívá ani tak ve statečném činu parašutistů, kteří ho provedli, ale na odvaze Beneše, dát k němu příkaz, i když věděl, že pomsta bude strašlivá.
Zabít jakéhokoliv nacistického pohlavára je technicky ten nejmenší problém, ale ta reakce…
Někdo může namítnout, že Beneš svůj krk na špalek nedával, ale jako prezident měl odpovědnost v těžkých časech za celý národ, kterému zajistil- i atentátem na Heydrycha- samostatnost, kterou dnešní kolaboranti tak lehkomyslně odevzdávají.
Tedy závěrem:
U atentátu nezapomínat na Beneše.
A dneska nezapomínat, že odevzdávání naší státnosti (Němcům) je výsměch oněm tisícům a tisícům zavražděných, kteří zemřeli za německou stvůru.
To se mi líbíTo se mi líbí
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zeman-v-lidicich-upozornil-na-mezinarodni-terorismus/r~e925aaae42df11e7ba1d0025900fea04/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=editor1-static&utm_term=position-0&redirected=1495899408
To se mi líbíTo se mi líbí
ne nesouhlasím s takto do Vašeho textu zapůjčeným Benešem, protože je to vytrhlý, chcete-li povrchní … předvídal jsem to, proto jsem v souvislosti s tím výše psal o tý s tím zdánlivě nesouvisející zodpovědnosti … nehodlám někomu vnucovat svůj pohled, ale pravda je někde u toho posledního výdechu každýho jednoho aktéra tý hrůzy! Nám nepřísluší tvrdit, co tvrdíte Vy, nám rozhodně ne!!! Ani bych neřekl k tomu Vašemu popel, kdybyste před svůj text předřadil dvě slůvka = podle mého, pak bych s tím problém rozhodně neměl!
To se mi líbíTo se mi líbí
Pokud to nepřísluší nám, pak komu?
Oběti teroru heydrychiády jsou už dávno mrtvé.
Vám o tom vyprávěla matka, mně zase prababička, a žádný stranda to nebyla.
V tomto je ukryto odhodlání zástupců národa (které reprezentoval Beneš) k velkým obětem.
Kutuzov nechal zapálit Moskvu.
Vzkaz napoleonovým vojákům byl jasný:
„Uděláme cokoliv, abychom vás porazili, úplně cokoliv!!“
Vzkaz Němcům po popravě Heydrycha byl také jasný.
“ Nebojíme se obětí a stojíme pevně na straně spojenců, též nejsme poražení“!
V obou případech ovšem ani Beneš ani Kutuzov sami o nic nepřišli.
Snižuje to nějak význam jejich rozhodnutí?
Dnes se to zdá jako samozřejmé, ale nebylo.
Tedy to, že se po vítězné válce ČSR obnoví v (takřka) původních hranicích.
Atentát na Heydrycha na tom měl zásadní podíl.
A krev nevinných novou republiku pokřtila.
O to zločinnější je rozbití Československa a nyní pokusy o rozbití České státnosti.
To se mi líbíTo se mi líbí
Myslím, že k Vaší první větě a jestli jste nepchopil, tak formulaci, se dá říci pouze to, co čobolík velice lehce a snadně doplnil a co, alespoň mně v tom Vašem textu chybělo. Ať byla úloha Beneše jaká byla, byla ale také střípkem celý tý složitý mozaiky, kterou Váš text vytržením, zjednodušením, upozadil. Taková interpretace výjimečný a citlivý doby nám rozhodně nepřísluší, nebo když jó, tak mně se alespoň nelíbí. A víte proč, protože jednou takovej vittta v řadě za ním čtvrtej pak už k tomu jednou řekne jenom pfíííí, rozumíte-li mi.
To se mi líbíTo se mi líbí
Já nejsem historik, Blbíši.
V čase, kdy jsem můj příspěvek psal, nebyl Beneš zmíněn ani jednou.
Nechyběl vám.
Asi by ale měl, když máte takové potíže s mým doplněním.
Jo, doplněním!
To se mi líbíTo se mi líbí
že jsem se ozval, já zapomněl…
To se mi líbíTo se mi líbí
jste holt vytrénovanej z toho Ondřeje, jen co je pravda
To se mi líbíTo se mi líbí
Blbíši přestaňte s těmi poznámkami.
Beneš by u atentátu na Heydrycha měl rozhodně zmíněn být.
Já nevím, třeba ho nemusíte, nebo ho nemusí jiní, ale klíčovou osobou v popravě Heydrycha byl právě on.
A pokud ho nikdo nezmínil, cítil jsem se povinen to udělat.
Beneš byl velký politik a vlastenec, snad neudělal všechno úplně správně, ale dřel na obnově ČSR jako kůň a Hitlera se také nebál.
Bál se- a oprávněně- svých vlastních spojenců!
To se mi líbíTo se mi líbí
Jak ji nemusím, tak tady má pravdu: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Cernochova-Co-kdyby-vzal-Belobradek-Sudetaky-do-Prahy-uctit-atentat-na-Heydricha-Ze-by-treba-odvolali-ten-teroristicky-utok-489748
To se mi líbíTo se mi líbí
Pokud se nemýlím, tak Vám z toho Lacova výstřižku vyšla jenom glorifikace Beneše, kterou ste dorazil k mý velký nelibosti tvrzením: “…nespočívá ani tak ve statečném činu parašutistů…“ a já (a možná i čobol) holt tvrdil, že jo, že spočívá. Jestli jste si z toho přelítávání z blogu na blog náhodou nevšiml, Hermanova a Hnědobrádkova současná aktivita s lansmanšaftem byla tady diskutována hned (neřeknu-li průběžně) v předešlém, po oznámení, že se opět chystají za soukmenovci. Zdejší reakce napovídají, že za činy Beneše ať ve válce tak po ní tady konsistentně stojí všici a že nejenom s tímto byl/je/a zřejmě i nadále bude Beneš tady zmiňován!!! Chválabohu tady mezi sebou nemáme Fagana, abysme si neuměli dát do souvislostí jistý, neřeknu-li, základní věci. Lacův výstřižek byl o tom jiným, a myslím, hodně opomíjeným pohledu na atentát. Kromě Beneše jste zmínil paragány (a pro mě tedy i lidi), který stali za nima, kterým jste přiřkl mě dráždící nespočívající velikost, přitom to byli oni, kdo byly zodpovědný nejen za akci, ale především sami k sobě i přesto, že věděli, jak vohrožujou sebe a svoje nejbližší, ale především i za druhý (nenapíšu schválně tu Vaší Benešovu vzletnou odpovědnost v těžkých časech za celý národ. Ani náhodou, že by zrovna v tomhle měl bejt Beneš jakousi nedotknutelnou modlou, nebo dokonce samojedině vypichován, až tak, že ostatní jsou v tý Vaší reakci velikostně nesouměřitelní. Nechci nikomu sahat do svědomí, ale v tomto ohledu bych si netroufl zrovna právě „krky a špalky“ Beneše srovnávat s „špalky a krky“ těch Vašich nespočívajících, protože ta odpovědnost (a už vůbec nepíšu o tý hmatatelný), se pozná, bohužel, až teprve při ochotě nasadit skutečně svůj vlastní krk a krky svých nejbližších! A to ti Vaši nesouměřitelní prokázali opravdu hrdinně, že toho schopni byli. V tomhle ohledu byl Beneš skoro v pohodě, i když se Vám/nám to nemusí zrovna líbit. Když to přeženu, o tý Vaší odpovědnosti Beneše akorát tak s určitostí můžeme i dnes říci, že tehdá věděl kulovaný vo pozdějších Lidicích, Ležákách, každodenním střílení v Kobylisích atd., ale hlavně, že jenom Beneš. Proto znovu tvrdím, že v tomto ohledu byla Vaše reakce minimálně k těm bezejmenným necitlivá, vytržená a povrchní!
To se mi líbíTo se mi líbí
byli
To se mi líbíTo se mi líbí
http://www.rozhlas.cz/plus/jaktobylo/_zprava/vedel-edvard-benes-o-chystanem-atentatu-na-heydricha–1620852
To se mi líbíTo se mi líbí
Musíte víc, víc do mě, Blbíši.
Jak jsem na 12 (z toho dva mají dvě slova a jeden jedno slovo) řádcích urazil celý československý odboj, tomu jste věnoval obsáhlý odstavec.
Tímto nechutným buzerováním nejvíce nasrete- Hnědobrádka a Hermanna.
Ti řeknou:
To jsme tak nasraní, když jeden český vlastenec jebe druhého českého vlastence kvůli úplnému hovnu!
To se mi líbíTo se mi líbí
Pane Vitta, ako priateľ blbíš nesúhlasím s pripisovaním nejakých zásluh Benešovi, aj keď asi z iných dôvodov. V celej tej akcii bolo veľmi veľa „stupňov voľnosti“. Keby aj niekto tak vysoko postavený dal tento konkrétny rozkaz, zďaleka ho nemohol považovať za splnený. Napríklad už vysadenie skupiny Anthropoid sa udialo s chybou asi 200 km. Kontaktná adresa nebola správna… a mnoho ďalšieho. Tých vysadených skupín bolo viac a nie všetky splnili svoje úlohy, aj keď boli menej náročné. Ani nesedí Vaše hodnotenie: „technicky ten nejmenší problém“.
A zabúda sa, koľko roboty a energie odviedol ten, kto týchto oceľových mužov vycvičil.
To se mi líbíTo se mi líbí
Možná jsme se v tomto špatně pochopili.
Technicky nejmenší problém neznamená žádný problém.
Fakt je ale ten, že konkrétně Heydrych mohl být popraven klidně i odhodlaným a nevycvičeným vlastencem, kterému by někdo věnoval samopal.
Jezdil si po Praze jako turista.
To se mi líbíTo se mi líbí
Odporúčam pozrieť si ten článok, čo nižšie vložil odkaz Slim. Trochu o veľkosti toho technického problému to vypovedá.
Inak k osobe Beneša (vzhľadom na Vaše ódy) a jeho príspevku – ak aj úplne vypustím akékoľvek hodnotenie – viete si predstaviť, že by osobne urobil niečo viac ako že vyslovil „bylo by dobré, kdyby…“?
Výcvik chlapov na túto konkrétnu akciu viedol František Moravec. Nejaký malý zlomok takého výcviku som preskákal aj sám, takže sa viem vžiť do jeho kože a do jeho pocitu zodpovednosti. Musel premyslieť a optimalizovať vybavenie. Musel do 3 mesiacov intenzívneho výcviku zmestiť čo najviac pravdepodobných situácií a musel v chlapoch zanechať nezlomné presvedčenie, že to dokážu. Odkedy tí chlapi sadli do lietadla, už sa nič nedalo vrátiť späť. Žiadne „ešte aby som nezabudol…“ Viem si predstaviť, s akými pocitmi sledoval protektorátne správy Moravec.
Čo sa týka Heydricha, nikdy nikoho som nepočul vyzdvihnúť podiel Františka Moravca. Aj preto, že bol hodne kontroverznou osobnosťou a mal hodne nepriateľov vľavo aj vpravo. V záujme objektivity je však nutné povedať, že Beneš to možno chcel, ale Moravec to bol schopný pripraviť a zorganizovať.
To se mi líbíTo se mi líbí
To ovšem pane Navajo v žádném případě nezpochybňuji.
Nijak nedovedu pochopit, na jakém základě je mi to předhazováno.
Moravec, potažmo naši parašutisté, jsou ale rukou rozhodnutí velitele.
A velitel odboje a konstruktér poválečného Československa byl nade vší pochybnost právě Beneš, jen těžko lze uvěřit tomu, že by jen naznačil, a rozhodli jiní.
Navíc jsem ho jen připoměl, žádné ódy jsem nepěl.
Co se týká samotného provedení, možná jsem si nevšiml, ale zmínil se někdo o poněkud nepochopitelném selhání samopalu Gabčíka?
Dle mého je pravděpodobná jen jedna verze, totiž…byly špatné náboje.
Jako průzkumák jistě víte, že když selže jeden náboj (a to se může stát), stačí ho závěrem prostě vyhodit a další náboj už spustí dávku.
Moc se mi nechce věřit tomu, že selhala zbraň, protože se dá předpokládat, že zkušený Gabčík se dobře přesvědčil, že zbraň „na sucho“ bezpečně funguje,tedy spoušť uvede do chodu úderník.
Zkouška munice už ale mohla být problém, přecijenom, střílení je slyšet.
Samozřejmě, mohl selhat první náboj a druhý se seknout v závěru, ale…
Možná nevystřelil kvůli civilistům, ale to je pravděpodobné už méně.
Kdo mohl teoreticky politicky těžit z neúspěšného atentátu je otázka, ale co my vlastně víme o vztahu Britů k znovuobnovení ČSR, když válka byla teprve v počátku?
Naštěstí Kubišův granát fungoval, jinak to byla pěkná blamáž.
Hodit poměrně přesně granát v tak vyhrocené situaci nic méně svědčí o dobré přípravě vojáků, a jejich věru heroický a nadmíru úspěšný boj s přesilou SSáků je dnes zřejmě značně nedoceněný, zejména v západním pojetí historie.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pane Vitta, nedávno ma zaujal rozbor historika Stehlíka na tému zaseknutého automatu. Niekto dal odkaz aj tu k p. Bavorovi, ale už ho neviem nájsť, tak opakujem:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1169465-utok-na-protektora-vse-bylo-trochu-jinak-rika-historik-stehlik
Podľa Stehlíka to špeciálne jednotky nacvičujú presne tak, že najskôr má letieť bomba, ktorá zastaví auto, potom strelec dokončí dielo. Zastavenie auta bolo v pláne kľúčové. Aj Ivanov sa dosť rozpisoval o tom, ako zháňali lano a že kvôli lanu jeden z ich domácich podporovateľov prišiel o zamestnanie.
Zrejme kvôli električke, ktorá práve keď prichádzalo Heydrichovo auto bola v bezprostrednej blízkosti, váhal Kubiš s hodením bomby a tá priletela vlastne už neskoro. Gabčík si asi myslel, že akcia zlyhala. Okrem paniky nechápem, z akého iného dôvodu nestrieľal. Keby sa mu aj zasekol automat, mal ešte pištoľ, veď aj strieľal po šoférovi pri naháňačke.
To se mi líbíTo se mi líbí
To mně moc nedává smysl, pane Navajo.
Proč by bylo nutné auto zastavit?
Na auto se dá střílet v určité vzdálenosti zepředu, zestrany a zezadu, dokud nedojde zásobník.
Nejde mi o faktické provedení, ale o nácvik.
Granát je v tomto nevyzpytatelný, ohrožuje jak útočníka, tak případné kolemjdoucí, zde je ale zásadní ohrožení útočníka, protože zraněný útočník (či oba útočníci) už atentát těžko provedou.
Navíc měl granát 2 kg, jak jsem se tady dočetl, to je pořádná síla, a hod na 10-12 m mi při takové síle přijde jako až sebelikvidační.
Zde tedy zase v naplánování provedení.
Já už o tom kolikrát přemýšlel, třeba už to, že byl použit samopal Sten, ne zrovna povedený.
Na takovou důležitou operaci by se jistě našla vhodnější zbraň.
No nevim….
To se mi líbíTo se mi líbí
Stehlík tvrdí, že špeciálne britské jednotky to takto nacvičovali. A podľa ich metodiky aj naši. Tvrdili, že nie je vhodné strieľať do idúceho auta. Preto najskôr bomba.
Mne to zmysel dáva. Na druhej strane, chlapi ako keby vôbec nemali premyslený útek. Ten prebiehal úplne improvizovane.
To se mi líbíTo se mi líbí
velke myslienky velkych ludi,vykonava ta obycajna holota a velky by to mal bez prestania mat na zreteli,bez tej holoty,by boli velke nuly.
To se mi líbíTo se mi líbí
https://www.novinky.cz/domaci/439021-sobotka-ma-vize-je-zeme-bez-babise-a-zemana.html
To by bylo aby nedokázal srazit preference pod 10……..at ho radši odstřelej,vubec nemám radost bohužel
To se mi líbíTo se mi líbí
Ten kretén si snad vážně myslí, že ON odvolal Babiše??
To se mi líbíTo se mi líbí
jasně že myslí až tááák, že z toho začíná mít vize!
To se mi líbíTo se mi líbí
Kombinace slov „Sobotka“ a „vize“ mě dost děsí.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ohe, prosím o radu, navštívím-li Bavora, velice často mi zamrzá kursor, vynechávají písmenka, aby v zápětí shlukovitě opět za sebou naskákaly. Pokud to zamrzne, musím odpojit a zase zapojit konektor myši, pak to znázorní nabíhající kroužek a zase to nějakou dobu funguje. Upozorňuju, že nikde jinde, než u Bavora mi to nedělá, vždycky většinou při psaní textu v okně pod „Bavorova lampárna“!!! A to hobluju AutoCAD třeba 16 hodin denně! Jo a po každým novým najetí na Bavora musím nově registrovat?
To se mi líbíTo se mi líbí
Kvůli nutnosti opakované registrace doporučím se podívat, zda stránka pana Bavora může ukládat cookies a případně zda nemají omezenou platnost jen na aktuální relaci – to by se při každém zavření prohlížeče zahazovaly a stráž u brány Bavorova sídla by při příští návštěvě neměla vaši identifikaci a dveřník by vás uváděl jako neznámého. 🙂
Zkuste vymazat mezipaměť (cache) prohlížeče, když to nepomůže, pak jsem zvědavý na to, jaký OS, prohlížeč a typ připojení používáte.
To se mi líbíTo se mi líbí
explorer, W7, mažu před každým vypnutím PC, ta stráž mě pouští jak kdy, nedokážu ty její nálady blíže specifikovat, teď třeba si mě zapamatovala takže OK, jindy ani náhodou 😦
To se mi líbíTo se mi líbí
Jedu na tom samým a bez problémů. Akorát když použiju cleaner, musím se znova přihlásit. Dá se to v tom cleaneru samozřejmě nastavit, ale ještě jsem se k tomu nedostal, mám novej comp.
To se mi líbíTo se mi líbí
https://www.novinky.cz/komentare/439115-komentar-byty-jiz-jen-pro-bohate-vaclav-klaus-ml.html
určitě přemíra regulace škodí,jako naprosto volný trh.Jak mě tyto pravicové mantry nadzvedávají,ASI KDYBY VE SPOLEČNOSTI bylo nastaveno vše naprosto právně,mohl by byt volný trh možná přínosem…….jenže ve společnosti kdy právními kličkami vás defakto zákoně odrbou viz šmejdi na důchodce a mnoho jiných ,volný trh je jen pravicová mantra pro vyšší zisky
To se mi líbíTo se mi líbí
To je mimořádně zajímavý článek, díky p. Bavorovi, že ho našel! Na webu ho nikde nevidím.
Dozvěděl jsem se mnoho nového. Zdá se tedy, že „jsme“ toho lotra odrovnali se štěstím…
To se mi líbíTo se mi líbí
Našel to Slim (je to uvedeno pod článkem) a na webu být nemůže, protože je to velmi staré a ještě starší, tedy z roku 1980
To se mi líbíTo se mi líbí
Jj, máte pravdu, ale válečné štěstí prostě do hry patří.
Na webu jsem našel nejblíž jen tohle. https://www.slideshare.net/Bulovka/dvt-1-2012simunek
A tak jsem strávil dva dny přehrabáváním svého archívu; a překvapilo mě, že ten Vesmír je už z r. 1980, měl jsem v mysli asi půlku osmdesátek. Pak věřte paměti!
Článek mj. dává trochu tušit, jak se perspektiva současníků liší od aposteriorního pohledu nás, co už víme, jak to dopadlo. Všimněte si, že Málek píše “předal Hitlerovi NEUVĚŘITELNOU zprávu”. A v odkázaném článku se píše: “Hitlerova bezprostřední reakce z 28. května 1942: „až bude Heydrich […] opět zdravý a převezme úřad, nezůstane v Praze sedět jako říšský protektor příliš dlouho. Je pro tento post příliš
mladý.“
V té chvíli to prostě vypadalo jako zranění.
To, co je na činu našeho odboje snad nejvíc impozantní je, že akci provedli v okamžiku, kdy Třetí říše ještě stoupala do zenitu (časté úvahy o tom, kdy UŽ byla válka rozhodnuta jsou většinou nadsazené; referenční odkaz – Overy R.: Proč Spojenci zvítězili).
Myslím, že možnost, že H. nakonec ještě někdo “pomohl” na Bulovce je až třetí v pořadí a velmi málo pravděpodobná.
ALE, pokud by se o ní mělo uvažovat, byli by to téměř určitě Němci sami. Nejspíš totiž právě Gebhardt (snad na Himmlerův příkaz?). Měl totiž (aspoň) jeden podobný čin na triku. Ale to bychom zašli moc daleko.
To se mi líbíTo se mi líbí
Výborný článok ako doplnok.
To se mi líbíTo se mi líbí
Copak článek, ale Overy, to je naprostá klasika. Kromě citované knihy ještě Rusové ve válce https://www.kosmas.cz/knihy/123728/rusove-ve-valce/
I když autor napsal:
„…možná žádný ze západních historiků nemá dost zkušeností, aby věrohodně tlumočil, co dějinách ruské války nalezne.. Snad jen nějaký Tolstoj nebo Nietzsche by byl s to vyjádřit hloubku utrpení, které se odehrávalo na tom širokém, tragickém historickém plátně“
sám se touto knihou hodně přiblížil. Je to perfektně vyvážené.
Dobrou noc, chuj s Heydrichem
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Vďaka za tip.
To se mi líbíTo se mi líbí
Bělobrádek: Zeman s Babišem jsou lidé minulosti, budoucnost jsme my
s tím hochem je s blížícím se sjezdem soukmenovců stále větší a větší sranda, žejo!
To se mi líbíTo se mi líbí
to mělo bejt pod novým článkem, nějak mně PC blbne.
To se mi líbíTo se mi líbí
k Ahele 19:53 – (nudlovitost)
použiju terminologii čobola, jsem jaksi mimo koridor. Neposlouchám ČR ani TV a chci se Vás tedy zeptat, když jste to sem dala, vopravdu NEatentát, ale teroristickej čin, co se jim ho nám nepodařilo ještě vymlátit z hlavy?
Tak z toho už som voľako zmetený, to Vám tedy řeknu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Skúsim to rozptýliť, priateľu. V tom článku z odkazu pani Ahele práve tvrdia, že je nešťastné, keď tomu útoku na Heydricha roky všetci hovoríme „atentát“. Podľa definície je atentát totiž teroristický čin. Ale v prípade Heydricha, ktorý bol uniformovaný vojak, šlo o útok vykonaný (síce neuniformovanými, ale) vojakmi. Šlo teda o regulérnu vojenskú akciu, v prieskumáckej terminológii pascu.
To se mi líbíTo se mi líbí
moc děkuju, už ani číst neumím, du spát 🙂
To se mi líbíLíbí se 1 osoba
Možná jsem měla vyjmout část kvůli které jsem ten odkaz vložila a ta se týká vašeho sporu o Beneše. Zda věděl či nevěděl zda dal příkaz či nedal. Nechce se mi věřit, že nevěděl, ale s tím příkazem přímo k atentátu to mohlo být také poněkud jinak. Jedná se o toto
cit.:
Jistým vysvětlením by mohl být text, který Jan Kubiš a Jozef Gabčík podepsali 1. prosince 1941 v Londýně: „Můj úkol tkví v zásadě v tom, že společně s jiným příslušníkem československé armády budu odeslán do vlasti, abych v čase, místě a v situaci, která se podle našeho zjištění na místě a za daných okolností bude zdát nejvýhodnější, provedl nějakou sabotážní nebo teroristickou akci, tak účinnou, aby měla patřičný ohlas jak doma, tak za hranicemi Československé republiky. Učiním podle svého nejlepšího vědomí a svědomí vše, abych tento úkol, k jehož provedení jsem se dobrovolně přihlásil, úspěšně splnil.“
Sice se tam mluví o sabotáži nebo teroristické akci, ale provedené příslušníky československé armády, jak podotýká pan NMM. Ta akce není specifikovaná. A pak také v jiných textech se hovoří o tom, že Gabčík a Kubišem nebyli na tuto akci příslušně vyzbrojeni. Že například měli samopal? britského původu když mohli jistě mít ukořistěnou zbraň italskou či německou. Taktéž údajně použité výbušniny měly být nevhodné a sice speciálně na použití z takové blízkosti ze které použity byly. Přičemž tehdy existovaly vhodnější. Existuje teorie, že zbraň byla použita proto, poněvadž výbušnina by zabila také útočícího a byla použita až poté co zbraň selhala. Nebudu to dál rozpatlávat anžto tomu nerozumím, ale článku na toto téma je na internetu hafo.
Pokud bych však tomu chtěla věřit, tak bych usoudila, že atentát na Heydricha (konkrétně) nemusel být plánován a že se parašutisté rozhodli až na místě. Tím myslím v Protektorátu. Tomu by odpovídalo nevhodné vybavení. Nebo si snad máme myslet, že je na takovou akci poslali schválně? Nebo, že je cvičili diletanti?
To se mi líbíTo se mi líbí
Pani Ahele, takmer určite už z Británie odlietali s presným cieľom. V tej knižke Ivanova o atentáte to uvádza dosť jednoznačne. Skupina sa od začiatku volala Anthropoid (nomen-omen) a parašutisti mali rozkaz nikdy a nikde neuviesť meno kvôli utajeniu. Prakticky odkedy prišli do Prahy, už len riešili, ako sa dostať na kobylku Heydrichovi. Ivanov spomína, že niekto z domáceho odboja sa podľa názvu skupiny dovtípil, že cieľom bude Heydrich a pokúšal sa (márne) ich prehovoriť, aby od toho upustili. Tá oddanosť splniť rozkaz bola nesmierna.
V kontraste – oddanosť lekárov Hipokratovej prísahe ich zas nabádala zachrániť mu život.
To se mi líbíTo se mi líbí
To je otazníků, žejo, Ahelo?
Osobně bych očekával, že po tolika (málo) letech se „kruh začne spíš uzavírat“ a vono ani náhodou. Právě proto si myslím, že kolem takových věcí, který se navíce dotýkají naší státnosti, bychom měli našlapovat hóóódně opatrně. A proč? No protože to po nás čtou naši potomci, který jednou … a o to mi šlo s tím Benešem, nic víc!
P.S.
Toho Ivanova i já doporučuju.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ivanova znám. Četla jsem toho od něho hodně. Ovšem po devětaosmsdesátém ho také poměrně dost znectili. Myslím jak osobně tak co se týče jeho knih.
To se mi líbíTo se mi líbí
… a koho neznectili?
To se mi líbíTo se mi líbí