Lutrell IV.


Minulou procházku po Lutrellově žaltáři jsem končila nepříliš povedeným obrázkem sokolníka a konstatováním, že mi ty různé potvory a příšerky, co se po stránkách žaltáře procházejí, připadají mnohem realističtější, než to, co má realitu zobrazovat.

A hned tohle svoje tvrzení doložím obrázkem – taky sokolníkem. Tedy spíš sůvníkem, nebo výrníkem (ano, to tvrdé y tam patří).

Rozhodně mi tenhle „sokolník“ připadá mnohem životnější, než ten člověk na koni z minulého článku.

Na stránkách žaltáře se ovšem vyskytují daleko podivnější tvorové, než tenhle opičí sokolník. Když jsem si obrázky ukládala do počítače, byla jsem nucena si je nějak pojmenovat – takže tohle je krávodrak

A tohle je prasoryba

Občas mi ovšem fantazie selhala- jak pojmenovat třeba tohle stvoření?

Většina těch příšerek působí spíš dojmem dobromyslných strejců – výjimkou je tahle podivnost napravo: vzteklá složenina z kohouta, papouška, chobotnice a bůhví čeho ještě. Ani se nedivím, že ten skoroopičák nalevo je z toho vyděšený. Taky bych byla!

A potvoráci si spokojeně žijí ve svém světě. Zabývají se domácími pracemi, jako třeba tenhle přadlák

Věnují se hudbě

A občas se i nepohodnou…

A komu by nestačily tyhle moje čtyři vyprávění o Lutrellově žaltáři, tak tady si ho může prohlédnout celý:

http://www.bl.uk/manuscripts/Viewer.aspx?ref=add_ms_42130_fs001ar

(Stránky se otáčejí šipkami vpravo nahoře v liště, kliknutím přímo na stránku lze obrázek zvětšit).

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Lutrell IV.

  1. NavajaMM napsal:

    Vďaka za exkurziu, prenieslo ma to do času, keď som čítal Alicu v krajine zázrakov s prasotnačkami a vechťogájmi.

  2. vonrammstein napsal:

    Proč jsem si vzpomněl na Muže v černém?

  3. Slim napsal:

    Paní Katy mne snad omluví:
    rád bych sdělil těm, kdo si ho pamatují, že včera odešel náš milý přítel Moskyt. Byl to skvělý a nezištný kamarád, vždycky připravený pomoci.

  4. kchodl napsal:

    Fantastické!
    Přijde mi to takové hravé a kreativní, značně parodické. Dost neuvěřitelné na středověký manuskript.

    Díky za rozšíření obzorů!

  5. Hudec napsal:

    Dám si na Moskytovu štastnou cestu do nicoty sklenku bordeaux. Třeba Chateau Beychevelle, když už jsem ho dneska vyhrabal na světlo boží.

  6. Berkowitz napsal:

    Průběžné výsledky referenda v Turecku
    http://www.yenisafak.com/en/secim-referandum-2017/secim-sonuclari

  7. M-T napsal:

    Úsměvný pohled na příšerky v žaltáři ve mně vyvolala fantazie jejich dávných tvůrců. A rovněž komentář paní autorky. Teď mě úsměv opustil. Smutná, velmi smutná je zpráva Slima. Na chvíli se zastavil čas.

Komentáře nejsou povoleny.