Mrazové zvonečky


Končil už podzim a já šla ráno vyvenčit Mikeše. No, ráno: víte, jak to v tomhle období vypadá. Hodin je fůra, ale venku je pořád ještě pološero a nanicovato. A tehdy bylo přesně tak. Šli jsme kousek za barák, na takový přichlíplý sídlištní trávníček se třemi akáty uprostřed. Mikeš si tam soustředěně četl psí noviny a vyřizoval korespondenci a já jen tak postávala a vychutnávala ten klid. Široko daleko ani živáčka a všude úplné ticho. A byl mráz. První větší mráz toho roku. Najednou jsem zaslechla slabounké, tichounké cinkání. Žádná melodie, jen to cinkání. Nechápala jsem, co to může být. Pak to přestalo a za chvíli se to znovu ozvalo. Rozhlížela jsem se kolem, ale zdroj toho zvonění jsem nikde neviděla. Jen pár akátových lístků se snášelo k zemi. A já to konečně pochopila: slabý vánek odlamoval z akátových větví na kost zmrzlé lístky a každý lístek při tom odlomení cinknul. Bylo to jak z pohádky, málem jsem čekala, že se objeví mrazivá Paní Zima osobně. Neobjevila se, místo ní přišel upovídaný soused se svým pejskem – a bylo po pohádce.

Nikdy před tím ani nikdy potom jsem už mrazové zvonečky neslyšela.

Fotky z toho rána pochopitelně nemám jak vyfotit mrazové zvonění? A tak dnes použiju fotky z trochu pokročilejší zimy. Jinovatka ten den ještě nebyla, ale už začínala převládat ta zimní hnědá barva…jako tady…

obr-1

Malé zbytečky zelené se ale ještě našly

obr-2

Mizelo to ovšem velice rychle.

obr-3

Svět přestával být královstvím barev, ale začínaly se objevovat velice zajímavé tvary

obr-4 obr-5

Vůbec netuším, co je tohle za keř, ale ty červené proutky vypadají moc pěkně  a když se k nim ještě přidá zbytek květenství, tak e to prostě paráda. Škoda, že ta jinovatka ve váze nevydrží!😉

obr-6

Zimu ráda nemám, ale musím uznat, že taky umí čarovat…

obr-7 obr-8

k-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Mrazové zvonečky

  1. Rosťa napsal:

    Příroda umí vykouzlit krásné věci a když se to umí nafotit, tak je to paráda. V zimě na legátce za šporheltem se na ten seriálek budu chodit koukat. A čekat tam na jaro.

  2. NavajaMM napsal:

    nádhera…

  3. Bavor V. napsal:

    Pro dnešní propršený den je to pohlazení na duši.

  4. cobolik pacholik napsal:

    ja nemam velmi rad zimu,bo sa naklepem kosy jak svina na opravach,ale koplo ma jak som kuknul na tie fotky,co nic nemeni.ze zima to dobra a pekna vec pre kuk,co kacko bohovo vystihne,ale nie pre mna.

  5. jaa napsal:

    Dík za krásné pokoukání a dovolím si něco

    kdo ví,,,,,,

  6. vonrammstein napsal:

    Tak se do toho Krásnýho dvora přece jenom dostanu🙂 Příští víkend, jen ještě nevím, jestli sobota nebo neděle. Výhled počasí ale opravdu nic moc, tak nevím, jak dopadnou fotky😦

    • K-k. napsal:

      No, ty dny moc slibně nevypadají… Přinejhorším si to tam okouknete pro příště – já Krásňák bez listí neznám, tak nemůžu radit….🙂

      • vonrammstein napsal:

        Kdyby bylo opravdu nějak extra škaredě, máme rezervní plán: slavnosti sv, Anežky České na Lokti🙂

        • K-k. napsal:

          podle norských předpovědí se obávám, že vás čeká ten Loket. Ale ten je taky krásný a romantický!

          • vonrammstein napsal:

            No jo, jenže tam jsem byl v posledních čtyřech letech s šermířema tak desetkrát, zatímco v Krásňáku jenom jednou před čtvrt stoletím😦 Nejraději bych to zvládnul obojí, ale jelikož ještě nemáme spravený auto, budu závislej na ochotě kamaráda-řidiče…

  7. K-k. napsal:

    Rosťu, umístění za šporheltem je v zimě to nejlepší – jen jsem musela vypátrat, co je to „legátka“😉
    NavajaMM, pane Bavore, Jaa – děkuju!🙂
    Čobolíku, máš pravdu: zima je moc hezká, ale musí se na ni koukat přes okno, z pěkně vyhřátého pokoje!😉

    • Rosťa napsal:

      Ovládám dva světové jazyky. Hantec z Olteca a nářečí Mor. Slovácka.

  8. Děda Olin napsal:

    Kdo umí, umí!
    Kdo neumí (jako třeba já), tak čumí🙂
    Moc pěkné.

  9. M-T napsal:

    Už to nebude dlouho trvat (podle předpovědi počasí) a tato zimní podívaná nám nastane. Křehká, jakoby skleněná krása, ale jenom venkovní. Snad je to i dobře, protože kdybychom si jí malý kousek mohli přinést s sebou domů, už by nás tak nelákalo vyrazit za ní znovu a znovu do přírody, na čerstvý vzduch.
    Mrazové zvonečky jsem nikdy neslyšela. Slyšela jsem, když mrzlo, jen praštělo. Byl zimní mrazivý den, šla jsem tehdy k večeru, kdy mráz sílil, lesem a pak kolem řeky domů z vlaku. Když vás jde tlupa, tak ticho nevnímáte. Není. Ale se mnou tenkrát jako z udělání nikdo na stanici nevystoupil, do vsi daleko, zešeřilo se, nikde ani noha … to ticho! … a prásk! Prásk! Prásk! Ty zvuky mě značně vyděsily, čímž urychlily můj návrat do bezpečí a tepla domova. Můj rekord v chůzi, nebo běhu? Teprve, až za mnou zaklaply dveře, mně došlo, že mě nikdo jen tak pro nic za nic nestrašil a také, jaké to je, když mrzne, až praští. To radši ty zvonečky!!!

  10. Petrpavel napsal:

    Nedělní potěšení.
    Červené proutky budou patřit svídě krvavé. Ale nedoporučuji : sice roste rychle, všude, snáší dobře řez, ale je schopná se šířit hřížením oddenky jako střemcha a než se nadějete máte ji všude … a krásná je jen díky fotce paní K.-k. 🙂

  11. K-k. napsal:

    Jo, to by mohlo být – děkuju! Já to znám jen z lesoparku a tam se mi nezdá, že by se nějak rozlejzala. Ale fakt je, že jsem to nijak nesledovala – jen jsem si vždycky před Vánocema uřízka pár proutků k chvojí a ke jmelí do vázy…
    Ještě jednou dík za info!🙂

    • Petrpavel napsal:

      To rozlejzání bude možná jenom můj dojem a její nařčení mnou je obětí mých střídavých nálad. Jsou roky kdy mám potřebu zahušťovat živý plot, mít soukromí, a na to se mimo jiné svída, která vyroste jako vrba snadno i ze zapíchnutého proutku, a která se i sama hříží, hodila náramně. Pak zase roky kdy chci vidět a slyšet sousedy a okolojdoucí, leccos řežu až u země, což se stalo tak před pěti léty, mezitím z téměř nuly pěkně narostly, a pak zrovna letos … 🙂

  12. Karamela napsal:

    Vždycky když vám cvakám hvězdičky, tak lituju, že nemůžu aspoň třikrát!
    Děkuji za všechna vaše hlazení duše.

Komentáře nejsou povoleny.