Již dávno vyhasly mé pistole Jiří Knopp


Zpívalo se kdysi ve známém hitu a o pistolích se zpívalo v mnoha písních, třeba …sem tam pistol hlesne, falešný hráč klesne, ale také v jedné chodské národní písni žádá jakýsi chasník na panském pacholkovi, aby mu půjčil pistolku, prý by si dal jednu ranku,“haby vedíli falešný lidi, že jsem měl ve vsi holku“.

No dobře, nevěděl jsem, proč panští pacholci nosili pistolky, ani co taková rána z pistole znamenala pro chasníčka a pro celou vesnici.

Když pasáci krav kdysi nosili na rančích své kolty proklatě nízko a stříleli se na potkání, mělo to svůj půvab, zejména ve filmech. A daleko více pak ve filmech gangsterských. Divákům se tajil dech a nikoho z nich ani nenapadlo, že by snad někdo měl používání zbraní zakázat.

Já jsem kdysi napsal říkanku o tom, že „ve státě Utahu beze všech průtahů dostaneš koupit kolt nebo kvér, zastřelíš každého, kdo se ti zamane a kdo k tobě není úplně fér“.  Nemyslel jsem tím, že podobným způsobem by so mohli obstarávat kolty i naši občané. Ba, myslel jsem, že by se zbraně měly vůbec zakázat. Jenže svět se mění…

No jo a pomalu se dostáváme tam, kde jsme nyní. Totiž v naší mírumilovné zemi není dosud možné, aby si jen tak mírnixtýrnix kdokoliv legálně zakoupil střelnou zbraň a držel ji, natož aby z ní střílel. Jenže jak se tak ve světě rozmáhá tenhleten terorismus, kdy si vás klidně začne někdo plést s terčem… Prostě najednou, znenadání, aniž byste to chtěl nebo vyprovokoval, se ocitnete v palbě nějakého – no jo, jak ho nazvat a neporušit tak nezadatelná práva střelce na demokracii, svobodu, integritu a já nevím na co ještě jiného?

Co uděláte, když nemáte u sebe nic, čím byste střelce odradil od další střelby, případně ho zneškodnil? Máte-li štěstí, utečete na WC a vyčkáte příchodu policie, ovšem vydržíte-li tak dlouho čekat živ a zdráv.

Sedíte si tam na prkýnku a říkáte si: kdybych tak měl v kapse devítku, stačila by sedmpětašedesátka a když by bylo nejhůř tak snad šestpětatřicítka… V kapse nemáte nic, zato máte v kalhotách…

Takový zlosyn je na tom lépe, má bambitku, sice nelegální, ale má. No jo, ale to víte, zbraň získat legálně není tak jednoduchá věc a hned se do tohoto problému vložili lidé kompetentní i nekompetentní, poslanci, ministři a – to by bylo, aby k tomuto problému nepromluvil i pan prezident. A on promluvil a tak nějak lidsky, jako obyčejný člověk, který si jde s rodinou na vycházku, přepadnou je zločinci a on může zvednout k nebi pouze své holé ruce a hledat v duchu slova modlitby.

Musíme vycházet z představy, že zločinec si zbraň sežene; nám jde o to, aby se mohl účinně bránit teroristovi či jinému násilníkovi obyčejný táta od rodiny, který se obává o svoji ženu a děti.

Takže, vážení, abychom opravdu nepřišli s křížkem po funuse. Já bych se přidal na stranu našeho prezidenta a říkám totéž, co on. Musíme se ozbrojit, jinak budeme pouze k smíchu. A našim pozůstalým k pláči…

Příspěvek byl publikován v rubrice Poesie na neděli se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

45 reakcí na Již dávno vyhasly mé pistole Jiří Knopp

  1. strejda napsal:

    Statistika:
    USA 90 zbraní na 100 000 obyvatel / 2,83 zastřelených na 100 000 obyvatel
    Srbsko 70 / 0,62
    Švýcarsko 46 / 0,19
    Česko 16,3 / 0,12
    Slovensko 8,3 / 0,18
    Maďarsko 5,5 / 0,13
    Polsko 1,3 / 0,04
    Rumunsko 0,7 / 0,02

    Zdroj: http://www.rozhlas.cz/zpravy/data/_zprava/data-vice-strelnych-zbrani-neznamena-automaticky-vice-zastrelenych–1460305

    Velice zajímavé porovnání, dávající částečný pohled na stav. Samozřejmě by to ještě chtělo porovnat korelaci s celkovým počtem vražd v té které zemi. USA zdaleka nevedou v počtu vražd. Mají jich o něco méně (4,7) než evropští favorité Moldova (7,5), Estonsko (5,2) a Ukrajina (5,2 – starší údaj před Majdanem).
    Zdá se, že vyšším počtem zbraní mezi obyvatelstvem počet vražd střelnou zbraní spíše stoupá než klesá. Patrně hlavním činitelem jsou zcela jiné faktory.
    A poznámka. V USA, kde je legálních zbraní nejvíce to proti teroristickým útokům moc nepomáhá. Vždy musí útočníka zneškodnit policie. Ale mnohdy stačí neopatrný pohyb a policie zastřelí zcela neozbrojeného občana, vesměs černocha. Ten se pozná lépe než hispánec.

    To se mi líbí

    • Děda Olin napsal:

      Také přidám jednu statistiku z roku 2011 (www.gunlex.cz).

      MÝTUS: Čím více zbraní, tím více vražd
      FAKT: Od roku 1998 do roku 2005 vzrostl počet držitelů zbraní v civilním držení z 265 030 na 310 884. Během téže doby klesl počet vražd z 313 na 186 za rok[1].
      Rok – Počet držitelů zbraní / Počet vražd
      1998 – 265030 / 313
      1999 – 279156 / 265
      2000 – 303904 / 279
      2001 – 321215 / 234
      2002 – 310200 / 234
      2003 – 310063 / 232
      2004 – 308308 / 227
      2005 – 310884 / 186
      FAKT: Srovnání počtu zbraní a statistik vražd v Evropě také neukazuje žádnou souvislost[2].

      Poměr počtu vražd a počtu zbraní (na 100.000 obyvatel):
      Země a rok Počet vražd / Počet zbraní
      Rusko, 2002 20,54 / 4000
      Lucembursko, 2002 9,01 / 0
      Maďarsko, 2003 2,22 / 2000
      Finsko, 2004 1,98 / 39 000
      Švédsko, 2001 1,87 / 24 000
      Polsko, 2003 1,79 / 1500
      Francie, 2003 1,65 / 30 000
      Dánsko, 2003 1,21 / 19 000
      Řecko, 2003 1,12 / 11 000
      Švýcarsko, 2003 0,99 / 16 000
      Německo, 2003 0,90 / 30 000
      Norsko, 2002 0,81 / 36 000
      Rakousko, 2002 0,8 / 17 000

      FAKT: Ve Švýcarsku je každý muž, který prošel vojenskou službou a byl zařazen do záloh, oprávněn mít doma služební zbraň (s kterou sloužil – zpravidla puška či pistole). Statistika vražd ve Švýcarsku v letech 1998-2000 byla 0,99 vražd na 100 000 obyvatel za rok. V Anglii je držení vojenských a obranných zbraní zakázáno, loveckých a sportovních je velmi málo a podléhají velmi přísné kontrole. Statistika vražd v Anglii v té samé době byla 1.4 vražd na 100 000 obyvatel za rok.[3]
      FAKT: V hlavním městě USA Washingtonu je držení střelných zbraní pro sebeobranu zcela zakázáno a tamní počet vražd je 56.9 na 100 000 obyvatel. V městě Arlingtonu, hned za řekou, ale už v jiném státě, není držení zbraní k sebeobraně nijak omezeno a počet vražd je 1.6 na 100 000 obyvatel.[4]
      FAKT: Město Kennesaw v Georgii vydalo před 25 lety vyhlášku, že v každém domě povinně musí být funkční střelná zbraň. Dodnes se tam od té doby nestala jediná vražda[5].
      MÝTUS: Čím víc zbraní mezi lidmi, tím více sebevražd
      FAKT: V roce 2006 spáchalo sebevraždu 258 žen a 1142 mužů23. Sebevraždu zastřelením spáchalo146 lidí. Z toho legálně drženou střelnou zbraní 557.
      FAKT: Způsoby, které sebevrazi v ČR volí nejčastěji jsou oběšení (62%), pádem, jedy nebo prášky či podřezáním žil. Legální zbraň použilo cca. 3% sebevrahů
      FAKT: V roce 1997 byly ve Velké Británii zakázány střelné zbraně a počet sebevražd dokonce stoupl. Nejvíce ve Skotsku a Londýně a to o 22,4% v letech 1998-2004 a o 18,7% v roce 2006 (ve srovnání s rokem 1996)24.
      FAKT: Dle Světové zdravotnické organizace WHO je nejvyšší počet sebevražd na světě ze statisticky významných zemí v Japonsku, Číně a Rusku25.
      Všechny tyto tři země se vyznačují drastickým omezením práva držet a nosit zbraň. V Rusku a Japonsku je za nelegální držení zbraně vězení, v Číně trest smrti.
      (Jinak nejvíce sebevražd je v Mikronésii – 160 na 100 tis. obyvatel, běžný průměr západního světa je cca 22 sebevražd na 100 tis. obyv.).
      FAKT: Dle Světové zdravotnické organizace WHO je nejvyšší počet sebevražd v Evropě ve Finsku, konkrétně 31 sebevražd na 100 tisíc obyvatel. Finové jsou zároveň nejvyzbrojenějším národem v EU. Přesto střelnou zbraň zvolilo k ukončení života pouze 4,7% sebevrahů25.
      FAKT:Nikdo nepáchá sebevraždu proto, že má doma zbraň, ale proto, že trpí zdravotní, majetkovou, citovou či karierní krizí.

      To se mi líbí

      • vonrammstein napsal:

        Taky mám jednu. Jen ji nemůžu najít v archivu. Je to statistika FBI, ale nepamatuju si, za který rok. Tuším cca 1995-8. Takže budu citovat z hlavy.
        Obsahuje hromadu zajímavých údajů, ale ve vztahu k článku je relevantní tento:
        V daném roce bylo na celém území USA (policejní zásahy nejsou započítány) legálními držiteli zbraní zastřeleno 168 útočníků. (Vzhledem k diferencím mezi federálním a státním právem si pod tím můžeme představit skoro cokoli. Od negra, co po vás bude na ulici v New Orleans s mačetou v ruce vyžadovat peněženku po kohokoliv, kdo vám neoprávněně vleze na oplocený pozemek. Ať už je to parta děcek, co k vám jdou „na jabka“, zloděj nebo třeba člověk, co potřebuje naléhavě pomoc a utíká k prvnímu osvětlenýmu baráku.)
        Naproti tomu bylo půl druhého milionu útočníků obráceno na útěk pouhým vytažením zbraně.
        Ono to dává smysl. Když na někoho vytáhnete kudlu a vzápětí se zblízka podíváte do hlavně pětačtyřicítky, obvykle vás přejdou roupy. Pokud ne, jste zfetovanej, ožralej nebo úplně blbej. Ve všech těchto případech se stanete součástí těch sto šedesáti osmi.

        To se mi líbí

        • NavajaMM napsal:

          Pán rytier, keď som bol stredoškolák, opýtal som sa raz neskoro večer jednej staršej panej na ulici, koľko je hodín. Slušne. Okamžite začala kričať o pomoc a nadávala, čo si to dovoľujem. Keby u nás bolo bežné nosenie zbraní, už by som bol zaradený do toho polmilióna obrátených na útek. Ak by nespanikárila, lebo to už by som dnes bol na fotkách obkreslený kriedou policajného technika.
          Keby som mal strach a uvažoval o odstrašujúcom prostriedku, možno by som radšej zvolil psa ako strelnú zbraň.

          To se mi líbí

      • vonrammstein napsal:

        Máte v těch FAKTech nějakou chybičku:
        „Sebevraždu zastřelením spáchalo146 lidí. Z toho legálně drženou střelnou zbraní 557.“

        To se mi líbí

    • kchodl napsal:

      I v USA nošení zbraní civilisty proti terorismu pomáhá. Útoky se totiž nikdy nestanou tam, kde je nošení povoleno – snad všechny „teroristické“ útoky se staly někde, kde je „gun free“ zóna, tedy nošení zbraní je zakázáno, např. ve školách, kinech, nočním klubu…
      Takže není divu, že útočníka musela zneškodnit policie, protože zákonů dbalí občané tam zbraně neměli.

      Ale stačí se podívat do Izraele, tam odstřelení opravdových teroristů zvládají občané sami velmi často.

      To se mi líbí

  2. kchodl napsal:

    Si vis pacem, para bellum.
    A na přípravu už moc času není.

    Jestli v Ruině stojí na černém trhu „ákáčko“ 1500 hřiven a krabice s tisícovkou nábojů 1000 hřiven (kurs je přibližně hřivna = koruna), je docela jasné, že přes Polsko, Rumunsko a časem určitě i přes Slovensko takové věci začnou proudit nebo již pilně proudí. Zatím je černý trh přeplněn zbraněmi západní výroby, především německými a švýcarskými.

    V ozbrojování máme v ČR výhodu legality, což je výhoda obrovská, které je blbost se vzdávat.
    K dostání dosud jsou předělané Sa58 na civilní verze na „béčko“ ve zbrojním průkazu, za směšné ceny za tak kvalitní zbraně. Pistole je fajn, ale pokud k něčemu většímu dojde, dlouhá zbraň je k nezaplacení a dlouholetý výcvik ve střelbě z ní nemůže žádná „zrychlená“ vojenská služba nahradit. Ostatně, kdo z nás byl na vojně, ví, jak málo se na prezenční službě střílelo – tolik munice dnes vystřílíte na střelnici za odpoledne jako tehdy za celou „vojnu“.

    Ještě by to chtělo se naučit střílet z malého minometu, RPGéček, odpalovat naváděné protitankové rakety z mobilních pěchotních ATGM kompexů a protileteckých MANPADů. A naučit se zacházet s granáty, minami, výbušnými nástrahami a trhavinami. Ale to jde v civilním životě dost blbě, v tom „neviditelná ruka trhu“ nepochopitelně selhává.
    😀

    To se mi líbí

    • Hudec napsal:

      Trhaviny a RPG – to vždycky byla moje ne naplněna touha. Dobre zvládnuté a „vycvicene“ erpegecko – viz Forshyte a „Zoldaci“ 😀.

      To se mi líbí

    • Cech napsal:

      Pro praváky, uchopí se do pravé ruky ale prosím ten praporek prosím držet.Levou rukou uchopit ten kroužek a vytáhnout pojistku.
      No a ten granát odhodit no jeden drobný problém se kterým je nutné počítat, dolet střepin je cca. 100 m.

      Prostě opravdu je to fakt jednoduché.

      To se mi líbí

      • Cech napsal:

        No ale zase pro uklidnění, smrtící účinek těch střepin je pouze 50 m.

        To se mi líbí

        • NavajaMM napsal:

          To moc ukľudňujúco neznie. Priemerný civil tým dohodí tak 25 – 30 m.

          To se mi líbí

          • vonrammstein napsal:

            Házel jsem 60, ale to není důležíté. Důležité je hodit a KRÝT SE!!

            Líbí se 1 osoba

          • kchodl napsal:

            Však také F-1 je obranný granát, ten se nehází jen tak, musí se z okopu nebo jiného kvalitního krytu, klidně i na těch 20 metrů. Má časový roznět 3-4 sekundy (po uvolnění dlaňové pojistky).

            Líbí se 1 osoba

          • kchodl napsal:

            Ještě jsem chtěl dodat, že právě proto, že průměrný chlap dohodí ručním granátem tak maximálně na 30-40 m, používají se dnes všeobecně podvěsné granátomety pod útočnou pušku, dnes většinou ráže 40 mm. Tím se dostřelí tak na 100-200 m maximálně, podle typu. Většinou je to odnímatelné, takže to lze použít i samostatně bez flinty.

            Sovětčíci měli oblíbenou granátovou ráži 30 mm, na to je dodnes hodně používaný i větší automatický granátomet AGS-17 s bubnovými zásobníky, montovaný na vozidlech nebo přenášený.

            A existují i granátomety na ráži 20 mm, což jsou granáty odvozené z leteckých granátů, opět to existuje jako samostatná zbraň nebo podvěs pod útočnou pušku.

            Další možnost jsou granáty nasaditelné na pušku na ústí hlavně, odpalované slepým (nebo i ostrým) nábojem pušky – říká se jim puškové granáty. Ty mají dolet cca 50-100 metrů.

            Běžné ruční granáty se používají jen v boji z blízka, pro obranu zákopů nebo naopak, pro dobývání zákopů. Nebo pro „čištění“ objektů, tj. dobývání budov. Takže se s tím nehází daleko.

            Přičemž dnešní moderní ruční granát už se nedělí na obranný (F-1) a útočný (RG-4), ale jsou „univerzální granáty“, které vybuchují jako obranné nebo jako útočné podle nastavení přepínače režimu. A mají také dva způsoby roznětu – nárazový a časový.
            Známý je třeba československý URG-86 nebo termobarická verze TB10 (vypadá stejně, ale má na sobě červený pruh). Je to z umělé hmoty, ale hračka to opravdu není.

            Kdyby se vám něco takového nedej bože dostalo do ruky, tak pokud to má černou barvu, je to bezpečné, to je školní model, tedy atrapa. Pokud to je zelené, tak bacha, to jsou ostré. Stejné je to u pancéřovek a RPG – černé školní, zelené jsou ostré.

            Ty nové URG-86/TB10 mají díky složitější funkci ještě pojistku navíc, takže nestačí jen vytrhnout kroužek a hodit (což se moc divil jeden cigoš, když to při nějakém cigošském běsnění hodil a ono nic).

            Líbí se 1 osoba

      • Děda Olin napsal:

        Rozebrat zbraň, vyčistit, složit, nabít, vystřelit (vrhnout granát), fláknout sebou na zem do bahna, chovat se „bojově“, disciplinovaně plnit rozkazy… to více či méně většina absolventů ZVS dokázala. Neumím odhadnout, jak jsou na tom mladí muži a chlapi dnes. Počítám však, že je to tragédie. Trocha základního výcviku (takový blbostí oprostěný přijímač) by jim neuškodil.

        To se mi líbí

      • Hudec napsal:

        Autodestrukčním osobám doporučuji po hodu granátem ukrýt se třeba za nějaké překližkové dveře. Úspěch zaručen.

        To se mi líbí

      • vonrammstein napsal:

        Kryl kdysi na koncertech vyprávěl takovej fór:
        Pěšáci sovětské armády budou nově fasovat ruční atomové granáty. Granát zničí všechno živé v okruhu jednoho kilometru.
        Každý voják fasuje dva.

        To se mi líbí

        • kchodl napsal:

          Tahle legrace vychází ale ze skutečnosti, nikoliv sovětské, ale od amerických soudruhů, ti měli takové zbraně dokonce dvě:

          1. reaktivní granát „Davy Crockett“, což byla miniaturní atomovka pro pěšáky, odpalovaná z bezzákluzové hlavně, přenášená buď ručně nebo to bylo namontované na jeepu. Dosah byl maximálně 2 km u té přenášené verze, přičemž smrtelný účinek v poloměru 2 km (pokud vítr foukal od střelce), takže obsluha to měla víceméně jisté. Přičemž coby smrtelný účinek se nebralo, že vojáci do měsíce pochcípají na ozáření. Amíci to měli ve výzbroji až do 70. let a prý to „nebylo oblíbené“. A pochopitelně, palebný průměr (tj. co fasovali do války) byly 2-4 granáty na jednu obsluhu.

          2. atomové ponorkové torpédo ASTOR, které spolehlivě zničilo i ponorku, ze které bylo odpáleno, protože jeho dosah byl kratší než ničivý účinek jaderného výbuchu na vlastní ponorku. Každá ponorka měla ve výzbroji 4 kusy. Ale většina kapitánů s takovou věcí na palubě odmítala zvednout kotvy z přístavu, takže to brzy zrušili. Žertovalo se o tom, že je to zbraň s 200% účinností (mimo nepřátelské zničí i vlastní ponorku).

          Nejmenší jaderné zbraně dnes ve výzbroji jsou americké dělostřelecké jaderné granáty o ráži 155 mm, ruské o ráži 152 mm. Jedná se o atomovky i neutronovky.

          To se mi líbí

  3. Děda Olin napsal:

    Osobně jsem alergický na nekritické přebírání „všeho amerického“, ale když už se Česko na tuto cestu (zejména) po převratu vydalo, neměli by zákonodárci zapomínat na to, co v USA stále platí a nepochybuji, že ještě dlouho platit bude:
    „Druhý dodatek Ústavy Spojených států amerických (Second Amendment to the United States Constitution) zaručuje občanům držet a nosit zbraně a vytvářet milice. Společně s dalšími devíti dodatky je součástí Listiny práv, která vzešla platnosti 15. prosince 1791“.
    „Dobře udržované milice jsou nezbytné k zabezpečení svobodného státu, právo lidu vlastnit a nosit zbraně nebude porušeno“. Tuto větu ratifikoval T. Jefferson.

    Osobně již střelnou zbraň legálně ani nelegálně nevlastním, neumím říct, jestli bych ji dokázal k sebeobraně použít, stejně jako nevím, jak bych se zachoval v jiných, doposud neprožitých situacích, (to záleží od mnoha aspektů). Vím ale jedno – raději budu souzen třinácti, než nesen čtyřmi. Principiálně jsem ale pro právo k přiměřené obraně legálně drženou zbraní. Zejména v dnešní době, kdy třeba na chatě „na samotě u lesa“ nikdy nevíte, který vetřelec vás nepozván navštíví, kdy všechny technické prostředky ochrany a zabezpečení vašeho majetku darebáky neodrazují a kdy stát není (snad objektivně) schopen zdraví, životy a majetek občanů efektivně ochránit. A bude hůř 😦

    To se mi líbí

  4. Hudec napsal:

    Střelnou zbraň je dobré mít z celé řady důvodů, kvůli sebeobraně však zejména.
    Sledujte, prosím, tok mých myšlenek:

    Policie prý preferuje prevenci jako nejúspěšnější formu boje proti páchání trestné činnosti. S tím souhlasím.
    Pokud už k páchání trestné činnosti dojde, policie by měla zasáhnout a zabránit v jejím pokračování. To se u méně významných trestných činů už spíše neděje. Čin je spáchán, tečka. S tím nesouhlasím.
    Policie totiž díky např. kamerovému systému trestné činy spíše jen registruje a tato registrace jí pak slouží k vyšetřování, obviňování atd., tedy z pohledu státu k represi, ovšem velmi selektivní.
    Policie se tedy, podle mě, posunuje od zabraňování trestné činnosti k jejímu vyšetřování, je-li k tomu nějakým způsobem donucena. Jinak se vše mlčky zakopne pod koberec.

    To se mi líbí

    • kchodl napsal:

      Klíčová věta je „Policie se tedy, podle mě, posunuje od zabraňování trestné činnosti k jejímu vyšetřování, je-li k tomu nějakým způsobem donucena. Jinak se vše mlčky zakopne pod koberec.“

      To se mi líbí

  5. NavajaMM napsal:

    Býval som v streľbe pomerne dobrý a nie som v princípe proti zbraniam.
    No toto hurá vyzbrojenie obyvateľstva nie je dobrý nápad. Bezpečnosť je hlavne systém. Tieto hlášky sú príznakom zlyhania systému, niečo ako „zachráň sa, kto môžeš“.
    Pomerne rizikové prostredie, kde často útočníci používajú zbrane, sú banky. O tom, ako toto riziko riešia banky, niečo viem. Riešenie bezpečnosti je tam systematické a ani s prižmúrenými očami sa to nepodobá masovému vyzbrojeniu zamestnancov.

    To se mi líbí

    • vonrammstein napsal:

      Každá pokladní nemůže mít pod pultem bouchačku, to dá rozum.
      Nicméně-zabýval jsem se ostrahou bank nějakých 10+ let. Je absolutně nedostatečná.

      To se mi líbí

  6. Berkowitz napsal:

    Já sám jsem nevoják a v životě (krom vzduchovky) jsem nevystřelil z žádné palné zbraně a ani mne to neláká.
    Nyní vyvstává otázka : na co vlastně máme Polismeny a další ozbrojené složky?

    To se mi líbí

    • Berkowitz napsal:

      U servru je vadná elektónka PCL 86 z Kathody Holomóc. Stále se zjevuje pod přispěvatelem „letní čas“.

      To se mi líbí

      • Bavor V. napsal:

        Už byla vyměněna 🙂
        Dík za upozornění. Holt ty automatické síťově nastavované časy do WP ještě nedorazily a já to prostě neuhlídal 🙂

        To se mi líbí

        • Berkowitz napsal:

          Sotva jsem si začal zvykat na ten letní čas, tak byl zase přeonačen na normální, na ten si zase budu zvykat půl roku. V Rusku ten letní čas zrušili a i zmenšili počet časových pásem.

          To se mi líbí

          • NavajaMM napsal:

            Nemám rád tie zmeny času. Teraz, keď pracujem z domova, tak to už pomerne zvládam, ale keď som mal dochádzať do práce, tak som vždy po zmene niekoľko týždňov odtrpel.

            To se mi líbí

    • Hudec napsal:

      Celkem na hovno, to dá rozum.

      To se mi líbí

  7. blbíš napsal:

    …. no přátelé, k tomu Cechovu granátu, potažmo k těm ostatním zbraním. Zrovna, když jsem se na ten můj Den republiky toulal venku, tak sem obcházel moji přehradu s hlavou plnou tý pakáže a toho všeho kolem. A když jsem jaksi bezmyšlenkově kopl na břehu do voblázku, hned ve mně evokoval představu, jak sám čelím tý útočící pakáži a jak svírám v ruce granát – kdo nebyl klukem, nepochopí 🙂 . Nikde nikdo, voda, šutr v ruce, vzpomínky na vostrej granát z vojny, hrdinský představy v hlavě na plný vobrátky, sebevědomí Ramba a … a postava staříka s bolavejma kolenama, prostě kdybyste se sebevíc snažili, nic směšnějšího nevymyslíte…. vsuvka – víte, já byl docela dobrej v mládí na atletiku (běhání a házení a ták) … a tak jsem to prostě proti tý útočící pakáži hodil a …………………………………………a (ty tečky asi tak vystihujou tu vzdálenost a zároveň zděšení), neb víc jak 20 metrů to nebylo!!!!!!. Bejt to v tom mělkým zákopu, kam jsme na vojně s instruktorem vždycky po vostrým vrhu granátem s sebou připosraně zalehli, tak ten zákop můžou rovnou i s náma zaházet. Prostě děsný zjištění a zděšení, sebevědomí Ramba v hajzlu! A jaký že jsem si z toho vodnesl ponaučení, přátelé? …. všichni k vodě a zkuste si to … a nemyslete si, že s jinejma zbraněma vám to bez výcviku půjde líp! Nepůjde, pouze se budou hromadit mrtvoly na vaší straně. Abych si vrátil trochu toho sebevědomí, tak jsem v sobotu po dlouhý době natáhl můj dobrej prak a…a zásah na první dobrou, matice M16 vězela v pórobetonový tvárnici cca 30mm zcela spolehlivě a taky na 20 m! Takže sehnat ještě novou gumu a budu na svých maximálních možnostech! Vona matice M16 mezi voči, je někdy taky řešením, na víc se obávám, už asi nemám!
    😦

    To se mi líbí

    • NavajaMM napsal:

      blbíši, myslím na to už hodnú chvíľu a máte recht. Keď sa (necvičený) človek proti (vycvičenému) útočníkovi postaví rovnakou zbraňou, je to istý rozsudok smrti. Dokonca to útočníkovi uľahčí natoľko, že ten pre prípadný súd dostane dôvod na nutnú obranu a nemusí mať ani výčitky svedomia.
      Presne s tým vašim prakom. Ani čínski roľníci si na obranu pred lupičmi nenosili meče. Naučili sa bojovať bambusovými palicami, kosákmi a hrabľami – teda tým, čo majú skoro vždy poruke.

      To se mi líbí

  8. Dghb napsal:

    Mně by zajímalo, komu je ve Spojených státech legálně umožněn nákup zbraně? A druhá poznámka, míra vražd by se měla zvážit i podle „etnika“. Jak se liší míra mezi americkými bělochy a klasickými ghettovými černochy nebo Indiány? A tak dále.

    To se mi líbí

    • vonrammstein napsal:

      Liší se to stát od státu.
      Násilná kriminalita barevných je řádově vyšší než u bělochů.
      Indiáni páchají hromadnou sebevraždu sebeuchlastáním.

      To se mi líbí

    • kchodl napsal:

      V každém americkém státě je to jiné. Od totální benevolence – po totální restrikci.

      Takové statistiky jsou zakázané a pro jistotu je zakázáno je i pořizovat, protože by to bylo rasistické, xenofobní a možná i homofobní.

      To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.