Oříšky


Je podzim, zrajou oříšky a veverky mají napilno. Je potřeba všechno sklidit, dobře se nakrmit a taky si udělat zásoby. Zima je dlouhá a schované oříšky se budou hodit!

Jednou se mi podařilo pozorovat veverky při sklizní: nedaleko mojí fotolavičky totiž rostly tři lískové keře a veverky se opravdu činily: ukousnout oříšek z větvičky, kousek s ním odběhnout a když se veverčí konkurence nedívá, tak ho honem zahrabat!

obr-1

Jenže přes všechnu opatrnost se veverčí konkurence dost často dívala a jen co majitelka skrýše odběhla pro další oříšek, přihrnula se nějaká zlodějská veverka, oříšek vyhrabala a běžela si ho zahrabat někam jinam. Je docela možné, že i jí ten oříšek někdo ukradl – docela by mne zajímalo, kolik oříšků vlastně zůstalo na původním místě.

obr-2

Kousek dál rostl i strom s vlašskými ořechy, ale tam jsem neměla to štěstí vidět veverky při sklizni. Ale podle skořápek pod stromem bylo jasné, že o něm veverky velmi dobře vědí.

Já tehdy od někoho dostala tašku ořechů (tady v kraji se kdysi pěstovaly ve velkém a ještě pořád je tu ořechů spousta, i kolem silnic) a tak jsem svým veverčím modelkám podstrojovala. A mělo to úspěch! Přímo jsem slyšela jejich komentáře!

obr-3 obr-4

Všechno si odnesu a schovám!

obr-5

Vejde se mi do pusy celej?

obr-6 obr-7

Ale na stromě jsem s oříškem přeci jen v bezpečí…

obr-8

No to ale byla dobrota!

 

Prostě veverky…🙂

k-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

31 reakcí na Oříšky

  1. jaa napsal:

    Ty jsou krásný,ale vyfotit je musela být docela fuška-

    • K-k. napsal:

      Ale ani ne, ony si na mne pak už zvykly a tak se bez zábran krmily ani ne dva metry ode mne.🙂

  2. NavajaMM napsal:

    To sú kŕmené. Buráky u nás nerastú.🙂
    Pekné fotečky.

  3. vonrammstein napsal:

    Kouzelný!!! Ale přiznejte se: Tu druhou fotku jste stáhla z nějakýho veveřího hororu, že jo? Takhle příčetný veverky nevypadaj.

    • K-k. napsal:

      Tahle byla zcela příčetná, jen si v tlamce nesla ořech!😀

      • vonrammstein napsal:

        Nene, vůbec Vám nevěřím. Je to veveří zombie. Poznám to, viděl jsem spoustu filmů. Teda-ne s veverkama, ale jinak to vypadalo stejně.

  4. K-k. napsal:

    ale zombie mají červené, svítivé oči a to tahle veverka nemá!

    • oh napsal:

      Přiznejte se, paní K-k, že vy jste použila filtr na červené oči?🙂

    • vonrammstein napsal:

      Jak který🙂 Pak ještě zbývá varianta, že jim do těch oříšků přidáváte něco speciálního🙂

      • K-k. napsal:

        Severní Čechy, důlní oblast. Tady se daří ropákům – tak to možná zabírá nějak i na veverky!😀,

        • vonrammstein napsal:

          A jsme u toho, zombie! Vykutali nějakej prehistorickej bacil, ten se dostal do vody a do půdy, veverka snědla oříšek, zapomněla se s ropákem… Kdepak, mě neoblafnete!🙂

  5. Berkowitz napsal:

    Moc pěkné fotky. U mne na chalupě zahrabávají veverky vlašské ořechy na zahradě a protože mají taky „Alzheimra“, tak na ně zapomenou a na jaře mi pak raší ze země nové vyrůstky. Vlastně pomáhají rozmnožování ořechů.
    Pěknou neděli.

    • K-k. napsal:

      takhle mi jeden děda-zahrádkář líčil, jak se divil, proč mu v jahodách vyrašily doubky. A pak zjistil, že tam veverky měly špajzku…😀

  6. M-T napsal:

    Zapomenuté skrýše, jako my, lidé🙂
    Ty malé příběhy a drobné „radosti“ jsou kouzelné. Osvobozující…. Nádhera.

  7. kchodl napsal:

    Moc pěkné, jako vždy.
    O veverkách jsem už psal, měli jsme veverku doma, dodnes na ni vzpomínáme, hlavně děti.
    Moc roztomilé zvířátko !

  8. Rosťa napsal:

    Mám v zahradě lískáče a veverky se předhánějí s mojí ženou, kdo je rychlejší a má větší sklizeň. Dle brblající drahé polovičky usuzuji, že prohrává na body.
    Dík za pěkný seriálek.

    • K-k. napsal:

      Doporučte vaší paní, ať vyhrabává veverčí skrýše – možná to bude účinnější, než se pokoušet veverky předběhnout u lísky…😀

      • Rosťa napsal:

        No, a nedostanu večeři😆

        • K-k. napsal:

          ale tím pádem si vypracujete úžasnou štíhlou linii!😀

          • Rosťa napsal:

            Narodil jsem se kdysi v třetihorách, takže manekýnit mohu tak maximálně v mausoleu. Ale taková pěkná flákota uzeného, když se na mě usměje a má tak na tři prsty toho bílého, no, neberte to. Trochu toho od nás z vinohradu, stačí litřík, aby člověk nepopudil a hned i Hurvajs Gazdík vypadá skoro jako normální člověk.

            • K-k. napsal:

              až tak silný víno máte, že z Gazdíka udělá člověka? Aspoň teda na pohled?😯

              • Rosťa napsal:

                No, trochu jsem to přestřelil. Ale když bude trochu mlha a půl jedenácté v noci, tak by to s jistou dávkou představivosti a zapatlanými brýlemi šlo.

                • K-k. napsal:

                  Jo, tak tomu už bych věřila…😀

                • Ahele napsal:

                  …….a bude stát po kolena ve vodě a na hlavě bude mít cihlu (Werich)

                • Rosťa napsal:

                  Trochu jsem Mistra kopíroval, ale ne zase moc, abych nemusel platit autorské poplatky.

  9. taras2 napsal:

    Trochu vstřícnosti k tvorům, kteří se musí přikrývat vlastním ocasem, tak jsou chudé (také jsem to kdysi uměl) by neškodilo. Například bys jim ty ořechy mohla podávat už vylouskané, aby s tím neměly takovou fušku. U mě se ty mršky přiživují u sýkorek v krmítku, jsou to ale čuňata, protože se v něm posadí a slupky plivou zpátky do krmítka, nepořádnice.

Komentáře nejsou povoleny.