Černá hodinka – Značky


Jak tak jezdím na tu rehabilitaci, musím využívat hromadnou dopravu, tedy autobus. Mám tedy dost času pozorovat okolí. Tak mne zaujala značka pro autobusovou zastávku. Kde je vlastně předek a kde záď,  kterým směrem vlastně jede.  Nejprve jsem se domníval, z původního jen “leteckého” pohledu, že jede z leva do prava a předek je ta zkosená část. Teprve současné podrobné zkoumání, způsobené čekáním na spoj, změnilo můj názor s tím, že předek autobusu má jednak zaoblené přední sklo, jednak místo pro řidiče má nižší  bok, snad aby řidič lépe viděl.  Takže autobus jede z prava do leva.

Grafická podoba značek se samozřejmě mění v čase a tak původní značka s podlouhlým “čumákem” dávno zmizela v propadlišti dopravních dějin. Byl nahrazen „ertéóčkem“, které pak vystřídala současná podoba. Přitom je ale zajímavé, že i tak zůstala jedna podoba po desetiletí. Je to značka upozorňující na nechráněný přejezd. Kouřící lokomotiva jak vystřižená z filmů doby Friga na mašině.

Přitom jsem si vzpomněl na celkem nesmyslnou debatu na téma, jak má stát auto vůči chodníku, zda motorem nebo výfukem. A zastánci „jednosměrného“ stání operují podobou značky. Nejsem si tak zcela jist, že současná podoba autíček na značkách dává jednoznačnou odpověď.

bavor-podpis_rex2

Příspěvek byl publikován v rubrice Černá hodinka se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

21 reakcí na Černá hodinka – Značky

  1. pepanov napsal:

    Já ještě v době pracovní činnost jsem auto stavěl čumákem k baráku, to z prostého důvodu, v zimě tak nenamrzalo přední sklo. Jinak ke značkám, proti americe jsme hotoví břídilové, tam mají tolik vysvětlujícíh tabulek, že než to člověk přečte je za křižovatkou.

  2. blbíš napsal:

    no já se přiznám, přátelé, že už jezdím pěknou řádku let, ale značky mi už celkem nic neříkaj, neb je téměř ani moc nevidím a přiznávám, vůbec se už v nich ani nevyznám. Za to více jak 1/2 století jich tolik zbytečně přibylo, nezdá se vám? Vím, je to blbý, ale notnou řádku let jezdím tak nějak po čuchu. Neumím to přesně vysvětlit, ale když nevím kdo má přednost, tak prostě zavřu voči a … a vono to vždycky nějak dopadne. Tudle sem přijel k brákům, kam jsem jezdíval před 1/4 stoletím úplně normálně a tam vám bylo značek, že jsem fakt musel zastavit a jít si je všechny prohlídnout z blízka. To vám bylo barev – úplně mě dostaly ty modrý, jak sou tam skotačící děti, míče, motorky a auta a k tomu ještě přinejtovaný takový menší, bílý s nějakejma číslicema, jako kolik je asi tak hodin a tak podobně … no a když ty děti tam taky skotačily, tak sem se jich při tý příležitosti hned zeptal, jestli k těm domům jezdí i jejich maminky s nákupama a když řekly že jo, tak bylo rozhodnuto. Jo a pěkně mě serou ty zelený na dálnici, furt ukazujou jako že doprava – doprava – doprava a když se má konečně odbočit doprava, tak ty zákeřný svině jsou až za tou odbočkou a já tak najedu na dálnicích při každým zakufrování milióny kilometrů navíc. No řekněte, jak k tomu přijdu? A taky, když si zapomenu brejle sem pokaždé moc překvapenej, když se z motorky nakonec vyvrbí autobus, to taky opravdu nemám rád! Tramvaje naštěstí tady v Sudetech zas tak moc nejezděj. A vnučky mě taky pěkně sejří, protože z těch svejch seslí furt kontrolujou, jestli sem se připoutal, rozsvítil světla a ať jim pustím rádio a … a přitom … jak rád bych se už jenom kochal!
    Tak vám ještě k tý mizérii aspoň něco zahraju:

    P.S.
    a nemám rád zbabělce, co škrábnou na parkovišti lak a ujedou

    • blbíš napsal:

      tohle by měl bejt správnej odkaz:

      • blbíš napsal:

        tak to nefunguje, … jako ty značky😀
        von zkrátka nezazpívá vo tom „Tvrdým chlebu, co každej řidič má“, tak nic, no

    • Hudec napsal:

      Blbíši, i já se snažím značky ignorovat. Rychlost řídím citem, určitě ne podle tachometru – čumět pořád na tachometr je první krok do průseru.
      V bydlišti mojí maminky a mojí extchýně (bydlí skoro vedle sebe) je škola. Z 90% kolem zákaz státní. Ráno před osmou a potom když škola postupně končí jsou tam ulice zataraseny auty rodičů – na nějaký zákaz celkem všichni kašlou. Značky tam jsou nejen zbytečné, ale i šikanující a stejně na ně všichni prdí. Policie na jejich respektování také. Takových příkladů nadbytečných značek nadbytek.
      Pane Bavore a díky za takové roztomilé téma, to s tou kouřící lokomotivou jako vzpomínkou na dávné časy mě nikdy nenapadlo.
      K silničnímu provozu ještě drobnou poznámku. U nás je limit na dálnici 130 km, s výjimkou Německa je to všude podobné. Tak nechápu, proč se vlastně dělají auta s maximálkou 200? I ten můj korejec by dal bez problémů 170 – ale co s tím? Vždyť by se tak rychlá auta vlastně neměla vyrábět, ne? Jen navádějí k přestupkům až trestným činům.
      To je stejné jako s chlastem. Bojujeme proti alkoholismu, ale před dvěma týdny městys klidně nechal v noci zablokovat hlavní dopravní tepnu, aby mohlo množství ochlastů vyhřeznout z pivovaru do volného prostoru a pak se prsili tím, kolik hektolitrů piva se vypilo.
      Pít se má decentně a nemnoho, leč plynule a vytrvale. Ale určitě ne na ulici chlemtat jako dobytek. Mimochodem – kdyby nás doma navštívil Nešpor a viděl ty zásoby kartonů kořalky mojí Labutě a mého vína, tak by ho ranilo. Pojišťujeme se proti blackoutu….. zásoby alespoň na tři měsíce.

      • Lex napsal:

        Taky?
        Víno už nemám, leda sekt, říkám si, že ten se konzervuje oxidem uhličitým a vydrží (možná se pletu). Mám dobrý sklípek, celoroční teplota pod 16 stupňů plus mínus. Tam jsem měl naležato takové ty plastové bedny kdysi od minerálek, čtyři (po 12 „děr“). A v každé láhev slušného vína – neříkám kvalitního, ale většinou Morava, zpravidla aspoň pozdní sběr nebo jiný přívlastek, prostě jak to člověk koupil (nebo dostal třeba k svátku), tak šup s tím do „vinotéky“, na pak, až bude lepší příležitost. Většinou nějak nenastala. No, a tak jsem tam měl pár lahví ještě i z minulého tisíciletí, ale průměrný věk tak osm až deset let. Letos jsem se rozhodl k tomu, co jsem měl udělat už dávno, když jsem to nevypil – otvíral jsem jednu láhev po druhé a dojedné ten obsah zničený oxidázou skončil ve výlevce.
        Profesor Šamánek by mě nakopal do p….. . Já sebe taky. O těch penězích ani nemluvím.
        Už nikdy nic takového, Láhev vína do měsíce otevřít a vychutnat.
        Zato slivovice od roku tak 1995, a další kousky (třeba dva litránky kalvadosu ještě z roku 1991) a další „kousky“, ojojoj. Ty nezoxidují a nechytne se jich ani jiná choroba……
        Jak říkáš, pro případ blackoutu nebo jiné příležitosti (s tím „pří..“ jsem měl rozepsané jiné slovo, ale rychle jsem to změnil….🙂

        • blbíš napsal:

          to já měl, příteli zkaženýho vína, z roku 1974 pejsky vod Black and Whitů, celkem osm kuželek… a asi tak před dvěma roky … prej v tom sklípku pod schodama je špína (kdyby jenom těch Vašich +/-16°C) …tak všechny lahve vynesla bez mýho vědomí ta stále ještě moje žena na dvůr a hadicí vopláchla, umyla a na sluníčku nechala voschnout (!!!) a … a vod tý doby ani jeden kousek…nikdy nic jsem tak usilovně ještě nehledal, prostě slovy N I C. Řeknu vám, přátelé, ještě nikdy jsem nevydržel tak dlouho koukat nasucho na terásce na západ slunce… ale jinak je ten můj životní enzim oxidáza celkem hodnej, vaří, pere a hlavně uklízí, to vopravdu nejvíc voceňuju!

          • vonrammstein napsal:

            V mejch očích jseš skutečnej hrdina! Já už bych byl v daný situaci vdovec a marně bych si na Mírově lámal hlavu, jestli mi to za těch vosum flašek stálo.

        • Hudec napsal:

          Chyba, Herr Oberst!
          Víno na ležato kolem pěti STÁLÝCH stupňů. A potenciál zrání nemnohé delší než deset let. Bílé většinou vypít do roka a do dne od lahvování, červené dva, tři roky (?).
          Dlouhodobě uložené víno jen v tzv. „certifikovaném skladu“ (může to být sklep ale i klimatizovaný prostor). Já teď odtud beru pro řídké sváteční příležitosti ročník 2009 a je v nejlepší kondici, i když třeba Pape Clement tam nechám ještě nejméně pět let, snad se dožiju….
          Co je doma, to jen k relativně rychlé spotřebě, takové to všednodenní víno.
          Jasně, kořalka je jistota.

      • blbíš napsal:

        … a kdy že bude nejbližší blackout, že bych se stavěl, v garáži už mám dopito a u nás se ty zásoby nějak kazej, nebo či co!😀

      • blbíš napsal:

        Závidím Vám, ale samozřejmě, že i přeju, příteli. Vy si ještě pravděpodobně můžete dovolit ignorovat, ale já už nevidím a neznám, to je sakra rozdíl, žejo? …I když, jak se to vezme, aspoň mě nedráždí a jedu plynule a ukázněně až tak, že už to ta nejstarší vnučka v sesli na zadním sedadle nevydržela a řekla: “ tedy dědo, ty se tak couráš, ještě hůř než maminka .

  3. jaa napsal:

    Sice MT ale zajímavé. Ovšem zajímavější by bylo dostat se na hodnocení před okem 1990 hmm

    http://ceskapozice.lidovky.cz/zebricek-the-mezi-prvnimi-400-neni-vysoka-skola-z-ceska-p0w-/tema.aspx?c=A161009_220023_pozice-tema_lube

    • strejda napsal:

      Ono také hodně záleží na kritériích a jejich objektivitě.
      Podle kritérií jsme v této zemi rasisté, homofobové, nemakačenkové a zaostalci. Páchneme a chodíme jako hadráci. Hodíme se tak k pásu nebo jako instalatéři.

      • Lex napsal:

        A taky jsme na prvním místě na světě v počtu nejrůznějších nejhnusnějších a nejtěžších chorob, co na ně umíráme (jen malárie a malomocenství u nás moc není).
        Tu bych zase řekl, že jde také o to, jak je obyvatelstvo pokryto základní zdravotní péčí a jak poctivě se diagnostikuje, že se na to přijde a léčí se to, že, tak nějak. Četl jsem někde, že než Obama prosadil povinné zdravotní pojištění, kolik lidí vůbec nikdy tam, u nich, v tom vzoru pro nás a celý svět, nikdy nebylo u doktora, u zubaře obzvlášť.

        • kočka šklíba napsal:

          Ano kdysi, asi před 4-5 lety jsem viděla v telce na asi nějakém zahraničním programu zubaře na cestách, bylo mě z toho špatně. Jen trhal tak, no to si nedovedete představit , hrůza, tak to je zdravotnictví v USA. Co je platné že mají špičkové zdravotnictví, ale jen pro někoho? Pro hodně a hodně bohaté zřejmě. A proto si myslím,že USA není tedy náš vzor, jak se nám hodně politiků snaží namluvit. Když si to představím ted, je mně na zvracení.

        • Lex napsal:

          A taky – nejnovější – „Češi jsou rozmazlení a psychicky slabí, říká lékařka“ http://ona.idnes.cz/psychicke-zdravi-0eo-/zdravi.aspx?c=A161012_115842_zdravi_pet
          Že by další z vymožeností svobody a demokracie, pravdy a lásky“ (nebo jen té káči)?

  4. K-k. napsal:

    OT: Pane Bavore, pošta…🙂

  5. LB napsal:

    Poslal jsem před chvílí odpověď p. Lexovi (pod článek o volbách) ale asi jí sežral filtr

Komentáře nejsou povoleny.