Nic o ničem


Na dnešek jsem nevložil žádný článek, protože se domnívám, že by stejně nezaujal. Volby jsou volby a povolební vyjednávání stále běží.  A všichni se z toho výsledku musíme vypovídat. Takže „Ring volný!“

Příspěvek byl publikován v rubrice Bavorovy poznámky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

93 reakcí na Nic o ničem

  1. NavajaMM napsal:

    Celkom by ma zaujímalo, čo si hostia domáceho pána myslia o Nietzschem.

    • anonymouse napsal:

      Celkom nichts.

    • Hudec napsal:

      Těžko číst jeho texty. Jedno jeho dílko ovšem řadím mezi své oblíbené. „Mimo dobro a zlo“ (předehra k filosofii budoucnosti). Vozím si to na dlouhou dovolenou na Krétu a přibližně od roku 2000 jsem se postupně dopracoval na str.94. Za rok z toho totiž skoro všechno zapomenu a tak začínám každoročně od nuly 🙂 .
      Trochu „filosofie budoucnosti“ to nejspíš byla, moc tomu nerozumím. Právě to zpochybnění standardů, to „mimo dobro a zlo“, relativizace takových pojmů.
      Tohle je „dobro“? A kdo to tvrdí a proč? Takové označení je jen výplodem naší mysli. O „zlu“ platí totéž. Jiný myšlenkový systém může za dobro i zlo označovat něco úplně jiného.
      Tak to tu teď vlastně máme……
      Tedy snad jen tolik o tom dosti problematickém člověku a co si o něm myslím. Z velikánů snad raději Kanta, byť mu rozumím ještě méně, nemaje dostatečné humanitní vzdělání.

      • NavajaMM napsal:

        Podobne, pane Hudče. Mám niekoľko jeho textov v kindli, aj „Mimo dobro a zlo“, a občas si niečo prečítam. Mám rád filozofov, ktorí majú aj nejaké literárne nadanie. N toho dokáže povedať veľa aj v jednej vete. Napríklad: „Umělec volí svá témata: toť jeho způsob chvály.“ To je ako tie paradoxy dobra a zla – teda umenie, aj keď kritizuje, vlastne chváli.

    • kchodl napsal:

      N. „objev nadčlověka“ byl úplně zkreslen, protože on psal o jakémsi povznesení do duchovních sfér, nikoliv o naší bahnité skutečnosti. Co je určitě zajímavé, je jeho hloubání o dobru a zlu, zda je toto dělení univerzální – „hvězdné nebe nad hlavou a mravní zákon ve mě“ – či ne. Každopádně se – coby spisovatel – trefil do mysli mnoha magorů.

      V našem prostoru je odrazem N. filosof/spisovatel Ladislav Klíma, který to uchopil velmi svérázně, například jeho „Svět jako vědomí a nic“ nebo „Traktáty a diktáty“ stojí za to.🙂

      • NavajaMM napsal:

        S tým nadčlovekom ste to trafili. Úplná vulgarizácia. Pritom už dávno bola známa Darwinova teória a práve v tomto kontexte N apeloval na našu zodpovednosť – čo sa z ľudstva vyvinie.

        • kchodl napsal:

          Jj. N. se morálkou vlastně zabývá více než Kant (jehož je ten citát o hvězdném nebi), tedy co se týká dobra a zla. Ale co z N. udělali vulgarizátoři, to nemá obdoby.

          Škoda, že na četbu N. (a Kanta, …) nemá člověk čas a dost klidu, protože to zajímavé určitě je. Třeba „Tak pravil Zarathustra“, o tom všichni pseudo-vzdělanci mluví, ale většinou to ve skutečnosti nečetli, jen nějaké shrnutí. Nedávno jsem holce dával moc pěknou knížku „Sofiin svět“ od Gaardera – takové dějiny filosofie pro děti (BTW naprosto úžasně napsané, formou dopisů, podobně jako je ten román od Laclose „Nebezpečné známosti“), ale originální filosofická díla jsou pro dnešní mladé víceméně nečitelná – asi jako pro mne scholastické náboženské traktáty, třeba podstata Husova sporu mi zůstává nadále záhadou, i když jsem se o to jeden čas docela zajímal. Mnoho filosofických, sociologických a psychologických konstrukcí je také dávno vyvráceno exaktní vědou.

          • vonrammstein napsal:

            Já to četl. Stejně jako Antikrista. A na základě toho jsem Nietzcheho vyloučil ze slušný společnosti. Stejně jako Schopenhauera.

  2. anonymouse napsal:

    „I’ve Had The Time of My Life“

    Účinkují: Donald Trump a Hillary Clinton
    🙂🙂🙂

    • lujjza napsal:

      Něco se děje? – Čtěte nick honolulu (vy, kdo jste chodili na A.cz, znáte)

      http://www.novarepublika.cz/2016/10/kdyby-volby-mohly-neco-zmenit.html

      Anonymní11. října 2016 3:03

      dr. Davide ! Neco se deje ! Volby v Americe budou odlozeny.
      Pentagon a CIA bude soudit valecnou kriminalitu.
      Nejakou Mafii ! Kdo je v tom namocen nevim.
      To je blazinec. Prave to hlasi !
      nick honolulu

      Anonymní11. října 2016 9:12

      honolulu díky.
      Ano něco se děje,spíš bude dít.
      Jak jsem zaregistroval,dokonce ČNB zablokovala účty Ruských firem,občanů.

  3. kchodl napsal:

    Výborný nápad, pane Bavore !
    Ostatně všiml jsem si, že podobně to vede více blogů, například „The Saker“, ten vyhlašuje „kavárnu“, tedy to samé – diskusi na libovolné téma.

    Přihodím tedy, co mě zaujalo:

    1. Totální výbuch Hitlary v druhé prezidentské debatě, ovšem ještě větší sranda je, jak o všem informovala žumpa – podle CNN vyhrála Hitlary, jak jinak. Naše žumpoidní sdělovadla pro jistotu nepublikovala nic, případně se odvolávala na „průzkum CNN“.

    Pokud Hitlary v přímém přenosu zařízne dítě a před kamerami ho sežere, určitě napíší, že to bylo vlastně správně, protože to Hitlary udělala v dobrém úmyslu a v zájmu dobré věci. A že ji to přitom slušelo a dobře kouše a žvýká.

    Jak bylo mnohokrát demonstrováno – např. při vylodění Napoleona a jeho postupu na Paříž – žumpa nemá žádnou sebereflexi, ale přesto – divím se, že nemají obavy z následné situace, když Trump má tak velkou podporu, jakou má. I kdyby nevyhrál – možnosti machinací jsou nedozírné – tak co potom ? Pokud tedy nepočítají s tím, že establishment udělá nacistický převrat a strčí všechny odpůrce a trumpetisty do koncentráků.

    Přitom se nikdo nezmiňuje o dalším balíku mailů z WikiLeaks, který ukazuje hodně ze zákulisí ClintonGangu, mnoho z těch věcí je daleko za hranou nejen slušnosti, ale i trestního postihu. Co jiného by mělo prezidenta totálně odrovnat, než tohle ?

    V této souvislosti si je nutné připomenout, jak žumpoidní šmokové vždy bičují naši demokracii, že „nic takového by na Západě neprošlo“, „ten či onen by na Západě nesplnil ani základní demokratické standardy“, „lhal v přímém přenosu a za to by na Západě musel okamžitě rezignovat“, … Kolik jen takových vlastizrádných osočování českého státu a společnosti bylo ? Nepočítaně. A dnes tato hovada drží hubu, vše v ažůru.

    2. Vývoj v Sýrii, o kterém žumpa píše jen v negativech, ačkoliv dochází k osvobození Aleppa od kozomrdů, po 4-leté okupaci plné zvěrstev. Přijde mi to jako geobbelsovská propaganda, komentující osvobození Stalingradu, jen jsem zvědav, zda vyhlásí po zničení kozomrdů státní smutek a na jak dlouho.

    Otázka je, co udělají dumberičané, protože jsou z toho všeho zkroucení do vrtule. Přímého útoku na Sýrii se pravděpodobně neodváží – protože i malé ztráty pár letadel by byla pro ně totální propagandistická prohra – a nezůstalo by jen u nich, zcela jistě by šly ke dnu i nějaké jejich lodě, odkud by létaly rakety a letadla. V médiích vypukla další vlna „prsení se“ neporazitelnými „neviditelnými“ letadly a nadávek na „ruský šrot“, „neúčinné ruské PVO“ a podobně – což indikuje jejich obavy.

    3. „Ticho po pěšině“ ohledně Deutsche Bank a italských bank, ačkoliv malér je to monumentální.

    4. Pokrok ve zpracování obrazu, demonstrovaný filmem „Kingsglaive: Final Fantasy XV“.
    Ačkoliv je to v podstatě jen promo ke konzolové hře (PS4/Xbox), kvalita CGI animace lidí je neuvěřitelná, včetně animace obličejové mimiky a pohybů.

    Podle všeho, za pár let nebudou herci potřeba. A za dalších pár let bude tato technologie dostupná každému, takže každý bude moci v amatérských podmínkách vyrobit celovečerní film, srovnatelný s výstupem dnešního filmového studia. Tím padne propagační monopol Hollywoodu a dalších prodavačů snů, podobně jako dnes díky internetu padl monopol žumpy – tisku a televize, rozhlasu.

    • kchodl napsal:

      PS. Ten film je pochopitelně úplná kokotina, ale o to nejde: je to fantasticky provedené. Nejen lidé, ale i výprava, kostýmy, architektura – ta je obzvlášť zajímavá, jakási neo-gotika – stojí za podívání.
      Ještě jedna „fotka“ z filmu:

    • NavajaMM napsal:

      Ad. 3. U Reutersa som sa dočítal, že aj Schaeuble sa údajne vyjadril, že „okolo Deutsche sa zbytočne narobilo priveľa rečí“. Ticho po pešine je aj na burze. Niekoľko dní po sebe žiadne obchody. Zhruba pred týždňom vyšla správa, že Katarskí šejkovia (najväčší akcionári) sa nechystajú predávať, ale kupovať… len by bolo vhodné navýšiť základné imanie.
      Bloomberg popri tom píše, že Deutsche prechádza cez stresové testy ECB len so značne upravenými pravidlami… a že to je momentálne choroba takmer všetkých veľkých bánk – že majú v súvahách nadhodnotené aktíva a podhodnotené opravné položky. A keby sa mali rovnako začať uplatňovať pokuty na ostatné banky, finančný systém na oboch stranách Atlantiku sa zloží.

  4. lacogroessling napsal:

    Příznačné pro český tisk je, že jako nejdůležitější věc na světě řeší, který že strýc z Horní vsi se spojí s jiným bezvýznamným strýcem z Dolní vsi, zatímco světová média píší, že napětí mezi Rusem a USákem je horší, než bylo za raketovém krize na začátku 60tých let.
    Česká lžimédia nezveřejnila „Putinovo ultimátum“, ani info, že se Rusko s Tureckem dohodly na řešení pro Aleppo podle návrhu Mistury.
    V Německu si alespoň na radu státu nakoupili zásoby na tři měsíce. U nás řešíme strejdy.
    Svět se právě hodlá zbláznit, jen česká kotlinka je rozumná.

  5. Hudec napsal:

    Je teprve ráno, ale zajímavé je, že my, kteří jsme se tu dnes už zastavili na kus řeči, volby jako téma úplně míjíme.
    Je odvoleno a vlastně se nic převratného nepřihodilo a ani už v souvislosti s volbami asi nepřihodí. Sepuka u nikoho nehrozí, ani náznakem.
    Zajímavé to už může být jen čistě lokálně a ve zcela dílčích věcech.

      • brtnikvbrlohu napsal:

        On se rozhodl je pohřbít úplně ….

        • jaa napsal:

          No pokud pamatuji – tohle téma už jsme probírali před víc než rokem. Přesto většina myslela/doufala – že nee. Bohužel neměla pravdu, on je něco slovák co pohřbil KSS. Uvidíme jak se to bude líbit členské základně… Víc s tím nenaděláme.

      • jaa napsal:

        a nevyhodí své poradce nevyhodí. Co mu může radit takový Špidla či Dienstbier. Špidla uražený a který nepřekousl že jej vyhodili z křesla nejvyššího/ mezi slepými jednooký králem/ , byť mu dali teplé a víc honorované místečko v Brusseli, nebo Dienstbier – který zase nepřekousl že ani on ani jeho milované kníže národ neberea z jeho emerickéhoobčanství už dávno nikdo na zadel nesedne. . A od té doby maká na likvidaci ČR jinou cestou. Poddajná a ctižádostivá ozubená pleš se zdál poddajnej nástroj.

    • vonrammstein napsal:

      Přesně tak. Není to zajímavé, není to důležité, na nic to nemá vliv. To by se muselo stát něco mnohem razantnějšího.

    • Cech napsal:

      Zde prosím výsledky voleb mají velký vliv na rozpracování a konkretizaci nasledujícího PR pro uplatnění teorie veřejné volby.
      https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/babis-a-sobotka-se-uz-chystaji-na-snemovni-volby-za-rok-zacal-zavod-o-kreslo-premiera-3102
      Jinak je to o tom co Miloš použil to Andrej zkopíruje, protože pokud se budeme opravdu zabývat oním „now haf“ Andreje Babiše, tak s hrůzou zjistíme že umí pouze a jen používat cizí nápady nic víc.
      Začněme třeba odkoupením hnutí ANO od MUDr. Hnizdila a konče nyní zkopčením Zemanova Zemáku.
      Protože je naprosto jasné, že subjekty veřejné volby a vazby mezi nimi zpracovává jeho PR a proto si připomeňme jak funguje :
      a) Andrej Babiš postavil svou politiku na zásadní negaci minulého období, tj. na ahistorické tezi, že v období po roce 1989 došlo nejen k chybám, ale k naprostému selhání politických elit a politického systému.
      b) Politika Andreje Babiše je založena na představě „antipolitické politiky“, nikoli ovšem v havlovském pojetí. Nová antipolitická politika bazírující na některých politických institucích a metodách, je dovádí ad absurdum čímž je anihiluje.
      c) Politika Andreje Babiše obsahuje pouze určité moderní politické tradice, jako je důraz na společenské i osobní ctnosti. Jsou to ovšem ctnosti jen vzdáleně připomínající Machiavelliho, neboť jsou neprokazatelné a nesou pouze účelový PR charakter. Andrej Babiš je představován jako dobrý hospodář, který dokáže řídit stát jako svou firmu (tj. k prosperitě), jako člověk nadaný potřebnými charakterovými vlastnostmi (všichni kradli, zatímco já nikoli!).
      d) Politika Andreje Babiše je z principu prosta základních demokratických principů.
      Těmito principy se myslí především rozdělení mocí na zákonodárnou, výkonnou a soudní, jejich vzájemné napětí a kontrolu.
      K tomu je samozřejmě zapotřebí přičíst moc mediální manipulace, tak důležitou v současném světě.
      Likvidace role „hlídacího psa demokracie“ a použití tohoto psa pro výrobu přesvědčivých ideologických konceptů a emotivně silných obrazů, jimiž je naplňována ona vykalkulovaná šablona mediální manipulace.
      e) Jasným rysem babišovské antipolitické politiky je proklamace o tom, že jakákoli odbornost už zakládá možnost kvalitní politické praxe.
      Co je cílem této PR proklamace.Je to anihilace demokratické orientace v tradici zastupitelských forem institucí a vlád. Zde je tento postup zřejmý např. tím jak Andrej Babiš hodnotí parlament.Zde je to označením „žvanírna“ takto je možné se posunout do prototalitních forem označování současné politické reality.
      Následně je zde možné uvidět možné řešení paradoxu, že všechny veřejné statky jdou na úkor soukromých statků.
      Neboli tímto je elegantně vyřešen onen zákon pro firmu (soukromníka) klesajících výnosů.

      • Bavor V. napsal:

        Jděte se už vyspat. Vám už fakt leze Babiš na mozek jako Kalouskovi. Pochopte, že program antibabiš se moc nedaří.

        • Cech napsal:

          Zde bych si dovolil použít slova klasika :
          „Omyl, svobodníku, Já jsem feudál, buržoazie je naším společným nepřítelem.“
          Neboli zastupuje li Kalousek zájmy jednoho oligarchy, to ještě neznamená že zájem lůzy vystupující proti druhému oligarchovi je názor totožný s Kalouskem.
          Tož ne vše žluté a blyštivé je zlato.

        • Hudec napsal:

          Já mám spíš pocit, že ANO i s Babišem je už za zenitem.
          Vnímám to podle personálního složení jejich krajské kandidátky u nás – celkem bída s nouzí. Hrát to dlouhodobě jen na jednoho hráče na špici, to nefunguje ani ve fotbale.
          Z ANO se vytrácí pro některé jednodušší voliče kouzlo novosti, které je přilákalo.
          Samozřejmě i idoit jaké já už (díky věku a zkušenostem, někdo to ví od mládí) vím, že při všech prognózách je třeba spíše kalkulovat s lidskou hloupostí a špatnými vlastnostmi, než obráceně, ale přece jen – všechno má své meze.

          • Bavor V. napsal:

            Tím spíše je akce antibabiš nebezpečná. Protože lidi budou volit toho ubližovaného a odstrkovaného. A Cechovy reakce jsou přesně takové, že dělají z komára velblouda. Kromě toho, že ve spoustě případů má Babiš pravdu. Třeba že parlament je nemožná žvanírna a výrobna zákonných paskvilů.

            • kočka šklíba napsal:

              Přesně tak ano, v tom podle mě udělala ČSSD jednu z největších chyb a samozřejmě mainstream toho dokonale využil. Já bych ANO nikdy nevolila, je mně jasné, že je to pravicová strana, která nemá vůbec žádnou snahu o nějaké sociální otázky v tom smyslu, aby ulehčila většině obyvatel, že kope spíše za velké firmy atd., jenže i mně už lezlo krkem to neustálé osočování především Babiše. A to i ze strany ČSSD, nejen mainstreamu. A nechápu proč Sobotka a spol. do toho napřeli svoje síly.

          • alena napsal:

            netroufnu si říci, zda je ANO za zenitem. Záměr a taktika je jasná, Necpat se v krajích do popředí, křivdu z vyšachováním zastupitelů pak použít v parlamentních volbách. Hraje se o hodně- o získání ekonomické moci ve státě.
            Za pár let zde vznikne místo ČR knížectví. Vítejte v této zemi, zde je Babišovo

  6. brtnikvbrlohu napsal:

    Tohle jsem zrovna dočetl – a docela by mne zajímal co na to Hudec nebo Kchodl:
    http://www.noveslovo.sk/c/Cinska_meritokracie_Od_vzdelani_po_politiku

    • hans napsal:

      Takže čtvrtý český akademik, který má co říct k současnému světu a stojí za to ho číst.

      Jak to bývá, místy nepřesné detaily (např. dva tisíce let zkoušek jako nutné podmínky pro výkon úředních funkcí – ono to bylo složitější a skutečně nutnou podmínkou se zkoušky staly až v 15. století), ale celkově pozoruhodné, Západ pro něj není mírou všech věcí.

      O Číně, „čínskosti“, kulturních a civilizačních rozdílech zajímavě píše i ruský sinolog Vjačeslav Rybakov http://rybakov.pvost.org/

    • Hudec napsal:

      Díky za důvěru, ale já nemám k Číně moc co říci. Asi ne více, než kdokoliv jiný. Byl jsem sice několikrát a bylo to nadmíru zajímavé, ale naposledy to bylo v roce 1995. Myslím si, že za posledních 20 let tam došlo k tak dramatickým změnám, že už je to dosti jiná Čína, než jakou jsem já viděl a zažil a kde jsme se (Škoda Plzeň) snažili navázat na dlouholeté vazby.

    • kchodl napsal:

      Vkládáte ve mne – dle mého – přehnané naděje. Nicméně pokusím se k tomu říci svůj, nutně velmi omezený názor, nejsa žádným znalcem Číny, jen jsem tam několikrát byl a s Číňany pracoval a obchodoval. Názor má každý, stejně jako díru do zadku, že.

      Tak tedy, něco na tom názoru o čínské meritokracii nepochybně je. Ale myslím, že to platí pro každou rozvíjející se zemi, kde vzdělání a ochota tvrdě pracovat představuje sociální výtah. Kde nomenklatura vydělává ne na nepřipuštění „nesvých“ mezi špičku, ale na rozvoji. A tím pádem vydělává na rozšiřování nomenklatury, mezi kterou se dostane každý, kdo má skvělé schopnosti, vzdělání a je sebevražedně pilný a pracovitý.

      Naproti tomu rozumím, proč sinolog mele o konfucionismu, čínské tisícileté kultuře a tak dále – protože je to jeho džob. Když se zeptáte arabisty na kozomrdy, bude je také opěvovat, i když skutečnost je tristní. Bude Vám do ksichtu lhát o arabské vzdělanosti a filosofii, lékařství, … i když dobře ví, že to jsou lži – protože všichni „arabští vzdělanci“ byli jen ujařmení Peršané, Byzantinci, … než vzdělanost jejich okupované civilizace islám požral, strávil a vykadil.

      Pokud to vyjádřím dle mého pozorování realisticky, musím říct, že čínská post-komunistická, ve skutečnosti brutálně loupeživě kapitalistická společnost daleko za rámec nejzločinějších mafiánů Ameriky, má s konfucianismem společného úplně prd.

      Každý mocnější člověk v Číně je v podstatě utajený mafián, masový vrah a lupič, tajný mandarín, korupční do poslední buňky svého těla a do poslední myšlenky. Držený na uzdě jen tvrdými zákony gangu, například komunistického (čínský komouš nemá s komoušem v našem či ruském pojetí nic společného, jen název). Zároveň je tvrdě protibělošský a protijaponský, protivietnamský, … rasistický, hotový otrokář, ale velmi zákeřně a lstivě to skrývá.

      Číňané nemají morálku, tedy nemají naši křesťanskou morálku, všechny ohledy jsou jim úplně cizí, co my považujeme za čest a slušnost, vznešenost, gentlemanství – oni považují za hloupost a slabost. Ve styku s Evropany, Amíky, … tyto vlastnosti původní evropské civilizace zdařile simulují, ale vůči svým mimikry nepotřebují – a to je potom „fičák“.

      Číňané většinou žádnou kulturu nemají – „čínskou“ mají odkoukanou z pitomých filmů, západní ostatně také – pokud nemají za sebou západní univerzitu. Mao totiž všechno staré nechal zničit – z dobrého důvodu, jak popíši následně. Nemají ani technický nebo vzdělanostní background, jsou schopni neuvěřitelných šíleností. Pokud jim neuděláte pracovní předpis totálně jak pro dementy, jsou schopni udělat všechno špatně – je to podobné jako programovat robota bez jakýchkoliv informací (inteligenci samozřejmě mají).

      Konfucianismus, stará čínská civilizace, … to je moderní romantický mýtus, vytvořený magory v 18.-20. století. Různými sinology z povolání, spisovateli atd. Jak to vypadalo ve skutečnosti ? Byl to absolutně prohnilý režim, kde korupce, vraždy, spiknutí a všechna možná další svinstva byly mechanismem režimu, který byl v podstatě velmi tuhou otrokářskou společností, velmi nefunkční a zcela strnulou.

      Ano, měl svou nomenklaturu a „vzdělance“, ve svých nesmyslných předpisech a hovadinách, to byli oni „konfuciánští“ specialisté, … ovšem ti nebyli jako v románech „Soudce Ti“ a dalších.

      Co čínská „tradiční“ společnost v 18.-19. století provedla vlastním lidem – tedy nelidem, otrokům – bylo mnohem horší než nejhorší zločiny bělochů. Churchil, Hitler, Stalin proti nim byli andělé. Takže například „opiové války“, to byl komplot místních vládců – oněch „skvělých úředníků“ – kteří radostně mafiánsky spolupracovali s Brity a dalšími na kšeftu stříbro-opium. Že přitom vyvraždili skoro čtvrtinu populace (jak kde, bylo to lokální), to jim bylo úplně šumafuk.

      Mao, přes všechna negativa, udělal jedno – rozprášil celý ten shnilý režim s jeho pseudokulturou. Že to šlo, ukazuje velmi přesvědčivě na to, jaká to byla „kultura“. I Maův komunismus byl 1000x lepší. Nakonec, z agrární středověké země – asi tak na úrovni Evropy roku 1000 – udělal relativně civilizovanou krajinu, zrušil faktické otroctví a zavedl vzdělání, lékařství, postavil silnice, …

      Ono je hezké si o Číně dělat názor třeba podle absolventů amerických „Ivy League“ univerzit, nebo australských nebo britských, ale to není „pravá Čína“. Tihle lidé mají „vyprané mozky“ a fungují dle hesla „poturčenec horší Turka“, tedy jsou to američtí protokapitalisté – jak je to naučila americká ideologie – na steroidech. Legrační je, jak simulují americký systém: např. na poradách jede taková hra na poradu, ale samozřejmě, rozhodnutí je předem připraveno v zákulisí, standardním mafiánským způsobem, zcela ve stylu čínských Triád. BTW, zločin, post-komunistická nomenklatura a podnikání, jedno jest.

      Čína a tyhle romantické „konfuciánské bláboly“ ? Ani prd. Je to jen pláštík pro důvěřivé „bílé ďábly“.

      Samozřejmě, i v Číně žijí romantici. Probíhá tam jakési „národní obrození“, či jeho parodie. Vyrábějí skazky, píší „historické“ knihy, stavějí skanzeny, památky (protože většinu památek nechal Mao zbořit, jelikož to byla vazba na strašlivou minulost – bourali je velmi ochotně a s nadšením). Prostě vyrábějí minulost moudré, osvícené, vzdělané a konfuciánské Číny, tak jak ji chce vidět zcela zblblý západní návštěvník. Hodně Číňanů tomu dokonce začíná i věřit, tak silná je to propaganda, navenek i dovnitř. Ale Čína taková nikdy nebyla.

      Pokud by si někdo chtěl brát z Číny příklad, tak ano – v dlouhodobých záměrech vedení, v plánování. Ale jinak ne.

      Celkově musím říci, že pokud půjdete něco dělat do Číny, makovici naplněnou nesmysly o „tradiční vzdělané kulturní konfuciánské Číně“, budete mít štěstí, když vyváznete živý.

      • hans napsal:

        .. Takže například „opiové války“, to byl komplot místních vládců – oněch „skvělých úředníků“ – kteří radostně mafiánsky spolupracovali s Brity a dalšími na kšeftu stříbro-opium. Že přitom vyvraždili skoro čtvrtinu populace ..

        Ále houby. To co popisujete byl „opivý mír“. Opiové války začaly, když čínští úředníci, co brali konfuciánskou odpovědnost vůči lidu vážně, začali opium zabavovat a ničit a po Britech a jejich místních nohsledech střílet.

        Ostatek (otroci, rok 1000, nefunkční režim atd.) je na stejné úrovni faktické „přesnosti“.

        • kchodl napsal:

          Máte svůj úhel pohledu, nic proti tomu.
          Zajeďte se tam podívat, buďte tam půl roku a projeďte pokud možno i venkov a vzdálené oblasti, nejen megapole. Samozřejmě, jako turista se nic moc nedozvíte, je nutno pracovat s Číňany, ne v „západním ghetu“ všech možných expatů a kosmopolitů.

          Faktem je, že není jiný národ – kromě Rusů – který by za 20-30 let dosáhl tak významného vzestupu. Číňanům se v podstatě povedlo odstranit hlad a chudobu, střední vrstva dnes čítá přes 100 milionů lidí, možná 200 mil. Jsou nahoru přímo raketově. Ale to nic nemění na tom, že nemají žádný historický background – první generace vysokoškoláků dělá prostě své typické chyby, podobné těm v Rusku za Stalina, například.

          Ohledně opiových válek, faktem je to, že čínská nomenklatura svůj lid zradila flagrantním způsobem, proto ty „opiové války“ Číňané nevyhráli. Došlo to následně tak daleko, že se státní systém prakticky rozpadl a západní invazi zastavily až všelidové oběti a odpor vzniklý zespodu.

          Nakonec, právě proto ve své hezké knížce o válečné strategii píše maršál „Monty“ Montgomery své hlavní zásady – známá je zásada číslo jedna „Nikdy nepochodovat na Moskvu“, ale zapomíná se na zásadu číslo dvě, a ta zní „Nikdy nedělat invazi do Číny“.
          Protože žluťáků je zkrátka moc, utlučou invazi „čepicemi“.

          Ohhledně toho ostatního, např. otroků, něco jiného je mediálně podaná fabulace „úžasné čínské minulosti“ a něco jiného skutečnost. Na většině území Číny se ještě před 70-ti lety používaly např. dřevěné pluhy, protože železo/ocel byla příliš drahá a vzácná. Žilo se tam významně hůře než za evropského středověku. Totální kolaps Číny jako státu koncem 19. a začátkem 20. století nepřišel jen tak pro nic za nic.

          Ale chápu, že čínský konfucianismus je dnes zkrátka „in“, kolem všeho panuje zkrátka obrovský „hype“. Ostatně, je to nosná osa moderní čínské propagandy.

          • hans napsal:

            To je na dlouho…

            ..historický background.. no a Západ je na tom líp? Kdybych psal o nás ve stejném nenávistném tónu, tak vznikne něco jako „Češi nemají žádný historický background, vždyť i nedávnou 1. republiku si už od 70. let modelují podle červenoknihovnových „filmů pro pamětníky“, rakousko podle cimrmanovských divadelníků, a se starší minulostí je to už úplná katastrofa“. Západní „historický background“ je stejně umělý jako čínský. (ukázkovým důkazem totální západní nevědomosti o historii je vaše zmínka o evropském středověku)

            …dřevěné pluhy… blátivé myšlení. Motáte dvě věci dohromady. Jedno je společenské zřízení a druhé je úroveň techniky. Pluh není důkazem otrokářství.

            .. Žilo se tam významně hůře než za evropského středověku.. A to myslíte který středověk? Ty staletí, kdy dolních 90 % obyvatel nevědělo co je chuť masa, nebo ty staletí, kdy každý čeledín denně sežral půlku kuřete? (A co že jste si za vzor nevzal evropský novověk, s jeho viktoriánskou epidemií nemocí z podvýživy, křivice a tubery…??)

            …před 70-ti lety .. Souhlas. Po půlstoletí občanských válek není divu. No a? V historii čínské i světové žádná prosperita nerostla do nebe a po jednom-dvou staletích následoval kolaps. Fakt nevím, proč zrovna Číňanům poslední z jejich kolapsů vyčítáte a proč vám vadí konfucianusmus.

  7. Bavor V. napsal:

    Já se ještě vrátím k volbám. Kdekdo si stěžuje na malou účast, jako kdyby vyšší toho mohla více změnit. Ale ti co přišli, jsou snad mnohem representativnější vzorek obyvatelstva než nějaká tisícovka respondentů při průzkumech. Takže patrně by v případě vyšší účasti zase tak zásadně jiné výsledky nebyly.

    • brtnikvbrlohu napsal:

      Nesouhlas – jde o rozdílné sociální skupiny.

      • Bavor V. napsal:

        Až tak rozdílné určitě nejsou. Nevztahuji to na volby povinné. Ale jen na vyšší účast. A tady pořád je potenciál stejných skupin.

        • brtnikvbrlohu napsal:

          Obě tvrzení jsou jen hypotézy – muselo by se to verifikovat nějakým průzkumem, ale podle mne je několik odlišností – voličů – nevoličů – daných i na zběžné posouzení – třeba věkové složení. Jiná je jestli by větší účast pomohla některé z volebních stran – jako další hypotézu dávám že pro nevoliče chyběla odpovídající nabídka, ta by ale zase mohla odčerpat i mnohé hlasy voličů.
          Ale to jsou už jen „akademické debaty“.🙂

  8. oh napsal:

    Francois Hollande uvedl, že neví, zda se s Putinem setká kvůli odlišným názorům na situaci v Sýrii. Ale pachatelé válečných zločinů v Sýrii prý budou pohnání před soud. (ICC)
    No, teď už Francois ví – Putin svou návštěvu ve Francii „odložil.“ Nejspíš to nechává na Yindy.
    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/417146-putin-odlozil-navstevu-francie-kvuli-obvinovani-za-aleppo.html
    Po „my jsme to nebyli“ zřejmě Saudové zjistili, že tenhle malér na Rusko hodit nepůjde a soukromě tedy říkají „No, možná jsme to mohli být my.“ Humanista Hollande jménem Francie zarputile mlčí. OSN také nic závadného nevidí. Jo a Saudové prý souhlasí, že do jejich vyšetřování se zapojí Británie. Objektivita zaručena!
    https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/rijad-priznal-ze-na-pohrebni-hosty-v-sana-utocilo-jeho-letad/r~3935c91e8f7811e6888a0025900fea04/

    • Berkowitz napsal:

      Jeden titulek :
      Ruský prezident Vladimir Putin odložil plánovanou cestu do Paříže, poté co mu jeho francouzský protějšek François Hollande nabídl jednání jen o Sýrii.
      Druhý titulek:
      Prezident Vladimir Putin odložil návštěvu Paříže. Francouzský prezident Francois Hollande se s ním totiž kvůli ruským akcím v Sýrii odmítl setkat.

      To jsou je dva titulky z našeho meinstreamu, který je pravdivý?

      • Hudec napsal:

        Žádný.

      • hans napsal:

        Překvapivě je první titulek pravdivý. Včera jsem narazil na prohlášení tuším mluvčího ruského MZV, podle něhož „to bylo jako když vás známý pozve na víkend na návštěvu k sobě, že bude pohoštění, program… a v pátek vám sdělí, že hostitel nebude u sebe, můžete samozřejmě přijít, pojíst, popít, prohlédnout si jeho obývák, ale neuvidíte ho..“

        (Putin měl s Hollandem v Paříži otevírat nějaké kulturní centrum a tak. Francouzi měli Rusům říct, že si centrum má otevřít sám a zvytek programu analogicky, Holland se s ním setká jen k rozhovoru o Sýrii)

  9. Berkowitz napsal:

    Izraelský rozvědčík Jakov Kedmi o aktuální situaci v Sýrii.
    Války a terorismus
    19 minutový rozhovor z 28.9.2016 v izraelské televizi ITON.TV, kde vystoupil vojensko-politický analytik Jakov Kedmi s aktuálním přehledem o válce v Sýrii. Jaké jsou skutečné počty obětí války v Sýrii a jakého druhu? Proč mají Američané problém s oddělením „legitimní opozice“ od teroristů? Jaká je prognóza syrské války? S čes. titulky.
    http://6b.cz/Tv9S

  10. Joda napsal:

    Můj pohled na krajské volby 2016.
    Protože pobýváme na chalupě v jiném kraji, než máme trvalé bydliště, byl jsem u letošních voleb jen nezúčastněným pozorovatelem. Na vsetínsku lidé volili téměř manifestačně Jiřího Čunka. On totiž, přes žvásty presstitutů a pseudoaktivistů, reálně vyřešil problém s nepřizpůsobivými ve Vsetíně. Bez Čunka by KDU-ČSL ve zlínském kraji zdaleka nevyhrála.
    Opačný případ je neúspěch SPD ve zlínském kraji. V Reportérech ČT se jim pošklebovali, že ani Zeman jim k úspěchu nepomohl. Důvodem neúspěchu je dle mne, že tentokrát za SPD na zlínsku nekandidoval František Čuba. S ním by SPD jistě uspěla.

    • tata napsal:

      NEVÍM nemám až tak ověřené informace ale podle mě co jsem měl možnost slyšet od lidí co tam jsou,,,,,,,,ovšem nevim jestli je to pravda……je ČUNEK přesná ukazka populisty něco ve většim formátu jako náš kohout.

      ON vystěhoval cikány se Vsetina a přemistil je jinam do okolí takže mají problemi tam,NEVÍM ale toto nepovažuji za řešení…….jen se veze na této popularitě co v e VSETINĚ MÁ

      • Joda napsal:

        Problém je v tom, Tato, že to co jste slyšel, je přesně to, co o celé záležitosti tvrdí žumpalisté a „aktivisté“.
        1. Několik rodin – těch slušnějších, nic městu nedlužících – dostalo byty přímo ve Vsetíně. Nebydlí ale pohromadě, jsou rozptýleny po celém městě.
        2. Většina ostatních dostala byty v kontejnerových domech na předměstí Vsetína. Já jsem ty kontejnerové domy viděl na vlastní oči a ujišťuji vás, že ještě dnes řada rodin (i z většinové populace) bydlí mnohem hůře.
        3. Několik málo rodin dostalo byty / starší rodinné domky v okolních obcích. Všechny tyto rodiny se stěhovaly dobrovolně a rády. Potom jim ovšem „ochránci lidských práv“ namluvili, že když budou tvrdit, že byly přestěhovány nedobrovolně, tak z toho mohou vytřískat majlant.

    • oh napsal:

      Ano, Čunek „vyřešil“ problém s nepřizpůsobivými ve Vsetíně. Bohužel tím, že ho vyvezl někam, kde jsou podmínky ke skutečnému řešení ještě horší, ale ze Vsetína tam není vidět. Taková miniaturizovaná migrace.

      • Rosťa napsal:

        Ideální stav. Vrznout kikány na hrb někomu jinému, pokud možno daleko. Vsetín si oddechl a Čunek je superstar. Nebude se Čunek stěhovat do Brna?

        • oh napsal:

          Nemyslím. Ale jestli máte v okolí nějaký lehce zanedbaný objekt bez viditelného majitele, mohl by vám snadno opatřit nové sousedy.😦

        • Joda napsal:

          To, co teď napíšu není hezké, ale mohlo by to být účinné.
          Kdybych byl starostou postižené obce, tak bych se praštil přes obecní kapsu a zakoupil bych byt v Praze, v domě, kde bydlí nějaký halasný „ochránce lidských práv“. Do tohoto bytu bych přestěhoval tu nejnepřizpůsobivější a nejproblémovější rodinu.
          Myslíte, že by nemělo efekt, kdyby to udělalo deset starostů s byty v sousedství „aktivistů“ a zodpovědných politiků?

      • brtnikvbrlohu napsal:

        Zapomíná se na jižní část kraje – Velehrad třeba – nejdisciplinovanější voliči jsou lidovci kterým to ještě farář připomene při kázání – ti dojdou k urnám i kdyby jim je museli přinést.

  11. Rosťa napsal:

    Volby dopadly, jak dopadly. Čekal jsem, že v některých stranách zavládne zemětřesení, především u Topáků a socdem. Že u Topáků neproběhlo mně nevadí. Čím dřív skončí na politickém smetišti, tím lépe. Ten výběr anštajnů je tak obskurní, že je jich člověku až líto. U socanů na pokračování sestupu do suterénu až tak nadšen nejsem, jsem přece jen jejich bývalý volič a ten padák dolů mi proto není dvakrát po chuti. Nicméně žádné zemětřesení se nekoná a Sobotka se dokonce vyjádřil, že stranu začne tlačit doprava. Domnívám se, že by měl pan premier navštívit bývalého ministra a člena socdem dr. Ivana Davida v ordinaci s následnou hospitalizací na dobu nezbytně nutnou. Třeba by mu vysvětlil, že ten tým, s kterým tvoří politiku, je pro lid obecný těžce nestravitelný. A lid mu to dal vyžrat, samozřejmě ke škodě krajským lídrům, kteří to odskákali za něho.
    Ač nerad, rád bych připomněl, že u socanů Paroubek dle ČSÚ měl opravdu výsledky. Nechce se mi to hledat, ale šlo tam o nějakých 6% plus, o čem se pravounům nikdy nezdálo. Komu čest, tomu čest. Možná se nevyjadřoval jako V. Dlouhý a podobné klenoty naší pravičácké scény, ale keců se ještě nikdo nenajedl. A pokud socan nenajde lídra tohoto typu, šance na vzkříšení se rovná nule.
    A možná jim o vzkříšení ani nejde. Když se jsou schopni v rámci udržení koryt zkoaličnit i s partičkami z naprosto opačného spektra, volič jistě zareaguje. Zrada je pro socany denním chlebem a pro lidi s levounským smýšlením obrovské zklamání.
    Ostatní strany dopadly tak, jak si zasloužily. Babiš umí práci prodat a jako manažer je asi dobrý. Někomu sedí, jiné nasirá. Mě děsí ti Teličkové, Zlatuškové a podobné křivule z jeho stáje.
    Tomio s Velebou zabodovali a jsem rád. Domnívám se, že v tom společenském hnojníku patří k těm slušnějším.

  12. Berkowitz napsal:

    Jestli to je pravda tak se budu válet smíchy několik dní, jedná se o lodě Mistral :
    Lode pôvodne pre Egypt zakúpil egyptský miliardár Nassef Onsi Sawiris, ktorý ich fakticky vlastní. Ten v týchto dňoch rozhodol, že obe lode predá Rusku za symbolickú cenu 1 dolár za kus. Samozrejme, transakcia dostala požehnanie egyptského prezidenta Abdela Fattaha El-Sisiho.

    zdroj: http://zemavek.sk/

    ЕГИПЕТ СОБИРАЕТСЯ ПЕРЕДАТЬ “МИСТРАЛИ” РОССИИ ЗА СИМВОЛИЧЕСКУЮ ПЛАТУ

    http://eer.ru/a/article/u123259/2016/10/11/55279

    • kočka šklíba napsal:

      Jo já taky, ale moc tomu nevěřím😀.

      • jaa napsal:

        No, ale egypťani s frantíky a anglosasy nic moc nevycházejí. Je to už od 1WV. Takže kdo ví. On arab nic nepíše, ale příkoří pamatuje po spoustu generací. Sice by spíš brali talijány, ale kde nic není, nic se nedá brát.
        Jinak k volbám – hmm se mnou už doma nemluví ani šufle, když bráním Paroubka, že byl to nejlepší co sosani měli, kdyby nezblbnul dle Topola a kdyby nepodlehl presst… hmm

        http://prvnizpravy.parlamentnilisty.cz/sloupky/debakl-cssd-se-pripravoval-dlouho/
        hmm

      • oh napsal:

        Moc hezký vtip.😀
        Myslím, že Frantíci tenkrát potřebovali ruský souhlas s prodejem Mistralů jinému zákazníkovi. Pokud je tahle zpráva pravdivá, pak zřejmě šlo od počátku o domluvenou akci, kdy Egypt (Sawiris) lodě koupí a po čase za provizi pošle dál. Ten symbolický dolar za kus by naznačoval, že v koupi Mistralů od počátku figurovaly výhradně ruské peníze.

        • Rosťa napsal:

          Jestli je to pravda, tak se někde daleko za mořem budou asi zlobit.

    • kchodl napsal:

      Pokud je to pravda, byl by to vážně políček Amíkům a Frantíkům, celému NATO a EUhniji. Ale zatím o tom nikde nic nepíší, kromě Vámi uvedeného pramene. Byl by to vážně gól !

      Psalo se, že Rusko podepsalo s Egyptem předběžné dohody na dodávku bitevních vrtulníků Kamov Ka-52, pro které jsou Mistraly původně stavěné. Ale otázkou je, k čemu by to Egyptu vůbec bylo, když na Sinaji může operovat z pozemních základen a větší výsadkové operace z moře dělat nepotřebuje. Klidně to může být od začátku fligna, kde Egypt vystupoval jako překupní mezičlánek – a dohoda o vrtulnících byla jen finta (čemuž by napovídala omezená výrobní kapacita ruského výrobce vrtulníků – čísla o nákupech pro všechny zákazníky nesedí s kapacitou výroby).

      V tomto kontextu je zábavné, že Egypt je – tedy spíše byl – slovy amerického ministerstva zahraničí „největší spojenec USA mimo NATO“ (pomineme-li Izrael), už kvůli kontrole Suezského průplavu. Kterému každý rok dává „Dumberica“ stovky milionů dolarů na americkou výzbroj. Egypťané mají tanky Abrams M1A2 – dokonce si je částečně vyrábějí sami, bojová letadla F-16, americké helikoptéry a mnoho dalšího.

      Na příští rok jim Amíci přislíbili dokonce 1.3 miliardy dolarů, čistě dotaci na nákup amerických zbraní a vojenských služeb (servis, školení), hlavně z důvodu své zrady předchozí Mubarakovy vlády a vlastně celé armády ve prospěch Muslimského bratrstva. Jako obvykle se Amíci domnívají, že se z každé zrady mohou vyplatit – a v tom je 1.3 miliardy dolarů opravdu směšný obolus, až urážlivě nízký.

      Není to vlastně ani tolik, pokud se uváží, že Izrael má přislíbeno 38 miliard dolarů, nejspíše také v kontextu rozvíjející se Rusko-Izraelské spolupráce.

      Šokující je v této souvislosti spojené rusko-egyptské vojenské cvičení, plánované na polovinu října. Má se jednat o tréning proti-teroristických výsadkových operací, kterého se má zůčastnít několik ruských letadel s výsadkáři, stíhačky a lodě.

      Přitom se jedná o jedno s prvních cvičení Ruska s „americkým spojencem“ – první bylo nedávno s Pakistánem – asi motivované hlavně tlakem na Indii, která se začala „příliš lísat k Amíkům“ – ale lekce byla pochopena, Indové okamžitě otočili a hýří ujištěními, že jejich nákupy od Amíků nic neznamenají.

      Ale faktem je, že se Indové dohadovali s Lockheed Martin, že převezmou kompletně výrobu F-16, poslední zbývající americkou linku, a budou vyrábět F-16 i pro další americké zákazníky (americká výroba bude zrušena, převedena do Indie).

      Poslední novinkou „obnovené důvěry mezi Indií a Ruskem“ je dohadovaný nákup ruských systémů PVO S-400 (samozřejmě v osekané exportní verzi) za několik miliard dolarů.

      Pokud by to byla pravda, s těmi Mistraly, ve Fašingtonu se dočista zvencnou – tedy ještě více než jsou nyní.

  13. tata napsal:

    JA SI MYSLÍM že toto je celkem rozumné,a trochu to koriguje SOBOTKU

    https://www.novinky.cz/domaci/417223-chovanec-chce-navrat-k-zemanovi.html

    • K-k. napsal:

      Jen bych tomu věřila víc, kdyby to řekl někdo jiiný, než Chovanec.

    • kočka šklíba napsal:

      Jak to myslíte koriguje Sobotku?

    • Cech napsal:

      Zde je nutné hlavně vyzdvihnout zásadní přednosti, které ve své osobě Bc.Milan Chovanec skrývá.
      Je to muž pevného charakteru a jasných a čitelných zásad, kterými se následně může řídit a také se i zřejmě řídí celá ČSSD.
      http://www.lidovky.cz/za-volebni-vysledek-muze-cele-vedeni-cssd-zastal-se-sobotky-chovanec-1in-/zpravy-domov.aspx?c=A131030_103219_ln_domov_spa
      Proto v současnosti tento charakterní a charismatický místopředseda strany a ministr vnitra Bc. Milan Chovanec nachází jako první výše popsané východisko z volebního debaklu ČSSD.
      Evidentně podle Bc. Milana Chovance, je prostě ČSSD nedostatečně rozkročena nad fiktivním a matematicky definovaným středovým voličem, kterého navíc ještě špatně oslovila.

      • kočka šklíba napsal:

        Tak tohle nemá chybu😀.

      • kchodl napsal:

        🙂
        Dotyčný pán je také přesvědčivým důkazem pokročilosti lékařské vědy: přeoperovat prase na člověka se nepovede každý den.

      • blbíš napsal:

        … tak přece měl pravdu ten náš Lex s tím : „Doleva, doprava – říká se tomu „rozkročit“ … a já vůl myslel, že „na Plzeň Vávro, na Plzeň! 😀

        • blbíš napsal:

          „Premiér a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka prý hodlá po prohraných volbách svoji stranu zmodernizovat a navést ji zleva více do středu … BINGO – BINGO !!! … von si s těma vlasama vyholil snad i ten mozek …a Chovanec zase, že Zeman by nemusel bejt zas tak špatnej… , kurva, Josi, co Vám to jenom dělají?!!! … za tohle, hádám, Vás vittto ukázkově ukamenuje 😀

      • blbíš napsal:

        Pomóc Kamile, nemám potuchy, jak to vypadá, kde to má lomítko, aby se to dalo aspoň vydělit?:

        „fiktivní a matematicky definovaný středový volič

        … že se to musí blížit limitně k nekonečnu?

        • blbíš napsal:

          …nebo, že by už přímo to světelný kvantum v reálný podobě … až tááák to budeme mít?

        • Cech napsal:

          Zde se omlouvám ale definice středového voliče, který se používá pro výpočet budoucího dobývání renty zájmovou skupinou, je v závislosti na příslušném kalkulu velmi rozdílná.
          Při využívání asymetrie informací, kde je masmediálně nakrmena cílená skupina lidí, která
          poskytnutí zdánlivě věrohodného závazku příjme.
          Proto reálně „fyzicky“ středový volič neexistuje, je to pouze množina osob (schopných se podřídit krátkodobé mediální manipulaci, jinak řečeno neposuzující přísně a racionálně podle pevných principů okolní realitu) pro matematický kalkul.
          Proto také politicky bývá středový volič představován následovně :
          Středový volič – > volič medián.
          Následně je popisován jako volič, který zastává umírněné názory, kterému jsou cizí extrémistické postoje.
          Dle jiného pohledu neboli pohledu politické teorie se definuje, že strany bojují o středového voliče, protože pokud osloví tohoto voliče, tak zároveň osloví (ukradnou) voliče z krajních částí spektra.
          Běžně se ale politická teorie v současnosti neuplatňuje, spíše je používáno pojetí koaličních her N hráčů, které obsahují prvek vyjednávání.Následně kalkul s redistribučním systém, ve kterém dojde k přerozdělení prostředků ve prospěch zájmové skupiny v závislosti na okamžitém postavení systému.

  14. blbíš napsal:

    Zcela špatně, příteli Cechu!!
    Definice středovýho voliče je mnohem jednodušší.
    Jde o blbečka, kterej se jak takž svým přičiněním drží nad hranicí chudoby, nic moc od státu celkem nechce a mají ho velice rádi všechny partaje napříč politickým spektrem pro jeho celkem snadnou vodíratelnost.
    To vostatní, co uvádíte, jsou, s prominutím, jen nepodstatný pindy těch co vodírají a protože všichni patří do toho „příčnýho spektra“, tak i to vodírání je kontinuální, ať tam sedí Franta, nebo Pepa.

    • blbíš napsal:

      omlouvám se, domníval jsem se, že je to Vaše definice, ale blbě sem četl = že: představován …, popisován jako…😦

Komentáře nejsou povoleny.