Cesty IV.


A dnes vás naposled zvu na procházku po cestičkách a pěšinkách – tentokrát do mého oblíbeného kadaňského lesoparku.

Takhle to tam vypadá, když kvetou sakury

obr-1

A takhle, když kvetou pampelišky. Ta vyšlapaná pěšinka vzadu, to byla naše zkratka do lesoparku, do psí země zaslíbené. Aspoň Mikeš to tak bral. A země zaslíbené taky fotografům…😉

obr-2

A tohle je na druhé straně lesoparku, ještě pár kroků a je tam můstek přes potok a Kaufland a vůbec všední civilní život.

obr-3

Tady jsem jednou viděla – a hlavně slyšela – jak se na stromě hádají tři veverky. To bylo kraválu!😀

obr-4

Pěšinková křižovatka snad ve všech barvách, co si jich podzim dokáže vymyslet.

obr-5

V tom šikmém stromě a těch třech stromech za ním bývala velká kolonie špačků. Už není, stromy jsou pokácené. No, uznávám, že ten šikmý strom byl rizikový – a ty ostatní? Nevím. Ono se tu docela rádo a ochotně kácí…

obr-6

Keře u kachního rybníčka. Ta mlha jim docela sluší.

obr-7

A první mrazík očesal listí ze stromů – prostě přichází podzim.

obr-8

Takže takhle vypadaly pěšinky v lesoparku – pak se pěšinky pokryly tlustou vrstvou asfaltu, protože se z nich udělala dráha pro inlajnisty, my, pěší smrtelníci jsme tam sice směli, ale z bezpečnostních důvodů jsme pak s Mikešem chodili raději mimo pěšinky. Lavičky už taky „byly odstraněny bez náhrady“, jak praví radniční úřední mluva. Prý na nich spávali bezdomovci a slejzali se tam feťáci a taky se kolem nich muselo uklízet a vůbec s nimi byla práce. Místo laviček je tam teď jen pár krajně nepohodlných lavic bez opěradel. Co bude dál, nevím – momentálně radnice připravuje velkou předělávku celého lesoparku. O výsledku si nedělám iluze.

No, ale ty fotky mi už nikdo nevezme – když si je prohlížím, cítím zas vůni spadaného listí a mlhy, mám žluté prsty od pampelišek, trhaných na med a zas prožívám ty chvíle, kdy fotky vznikaly.

k-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

17 reakcí na Cesty IV.

  1. vonrammstein napsal:

    O kolik milejší, než politika…

    • K-k. napsal:

      no to bych řekla! Na politice toho moc milého opravdu není!😉

  2. NavajaMM napsal:

    Tiež mám rád tieto ranné hmly a to, keď to šuští pod nohami.

  3. jaa napsal:

    Paráda. U nás ještě letos ekoro nic. Kvítka na bakoně kvetou o 106. Stromy dole normální…

  4. Rosťa napsal:

    Jak píšete. Fotky Vám nikdo nevezme a ty podpoří vzpomínky. A ty také nikdo nevezme. Pěkný seriálek. Dík.

  5. Bavor V. napsal:

    Jsou cesty a cesty. Ty skutečné dovedou být někdy i nádherné. Každý den v roce. Já mám v paměti (už jen paměti, čas se na ní podepsal, i když ne ve zlém) také jednu cestu. A vzpomenu si na ni, kdykoli si vzpomenu na knihu Jezdec z neznáma. To byla tehdy přesně ta cesta, po které ten jezdec přijížděl. Na kraji osady, pěkná úvozová. A přesně jsem se tam viděl posici toho kluka, co to vypráví.

    • vonrammstein napsal:

      Jack Schaefer. Už jsme si o tom psali. Srdeční záležitost.

      • vonrammstein napsal:

        Zrovna jsem se šel podívat, jestli ji mám v knihovně. Nemám. Takže buď zůstala na Vysočině, nebo zmizela, jako mnoho dalších. Tak jsem si ji rovnou objednal přes e-antikvariát..

        • K-k. napsal:

          Schaefera (odhadem asi 10 knih) můžu dodat jako e-booky. Ale až zítra, dnes už se mi do toho nechce. Byl by zájem?😉

          • vonrammstein napsal:

            No to si pište!! Nic jinýho jsem od něj nečetl, už teď se těším jako malej Jaroslav!

            • K-k. napsal:

              Fajn, budete to mít, ctěný rytíři Jaroslave. Co jsem letmo koukala, tak je to v .doc – aspoň většina. Předpokládám, že změna formátu pro vás nebude problém. Pošlu to panu Bavorovi, neb nemám adresu vašeho hradu a někde na webu dám na vědomí, že už je to na místě a k vyzvednutí. Vyhovuje?😉

Komentáře nejsou povoleny.