Cesty III.


Dnešní cestování po cestách bude spíš cestičkování – bude to procházka po cestičkách a pěšinkách, zejména těch parkových.

Začnu ale pěšinkou, která je taková parková-neparková. Vede v Kadani podle řeky v místech, kde kdysi stávalo tzv. Špitálské předměstí, To nechal počátkem 70. let zbourat jeden trouba, kterému bylo tehdy svěřeno panování nad městem. (Byla to jen jedna z mnoha škod, které tu napáchal.) Bourání proběhlo, jako když se nějaký strejc rozhodne zlikvidovat na dvorku starou králikárnu: bez fotodokumentace domů, bez jejich zaměření, bez stavebně-historického průzkumu, bez dohledu archeologů.  Přitom v těch místech kdysi začínala Kadaň, z hlediska historie města je to mimořádně významné místo. No, spíš „bylo“ – z celého předměstí zbyly asi tři domy a kostelík – jeho věž je vidět za zády Jana Nepomuckého.  Čas od času se tady rozvíří debata, co s tímhle místem dál – jestli zastavět, nebo nechat tak. Zatím je tam jen trávník…

obr-1A tohle je starý městský park s jedním ze zastavení křížové cesty…(a pochopitelně i s Mikešem, který si tam soustředěně studuje psí noviny)

obr-2

Tahle fotka je z toho samého parku, nalevo je hejnko smírčích křížů…

obr-3

Tudy se jde kolem zdí františkánského kláštera k řece a k hrázi Kadaňského stupně.

obr-4

Cesta bývalým (a doufejme, že i budoucím) parkem na Svatém vrchu. Zatím je to spíš džungle…

obr-5

A pro změnu Krásný Dvůr…

obr-6

A klášterecký zámecký park:

obr-7

Cesta po břehu

 

obr-8

A zadní vchod do parku

k-sova

 

 

Myslela jsem, že dnešním dílem ukončím cyklus o cestách, ale cestičky z lesoparku se mi tam nevešly – tak ty budou příště, ty přece ošidit nesmím! A pak přestanu „cestovat“ a vymyslím zas něco jiného.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 reakcí na Cesty III.

  1. K-k. napsal:

    Error-horor: na fotce č.3 jsou ty smírčí kříže pochopitelně napravo. Moje chyba a sypu si na hlavu popelníky…😉

    • NavajaMM napsal:

      Tú chybičku som si ani nevšimol. Tie kríže mi hneď udreli do očí, takže som už vysvetlivku ani nepotreboval.🙂

  2. NavajaMM napsal:

    Krásne zákutia. Ono je to na fotke hneď poznať, keď niekto fotí miesta, čo má rád.

  3. kočka šklíba napsal:

    Je to krásné a dala jsem si jednu na plochu a ted už zase zimní , Vy určitě nějaké budete mít😉.

  4. kchodl napsal:

    Paráda !

  5. lacogroessling napsal:

    Katy, minulý víkend jsem se zajel podívat do Kadaně. Málokteré město na severo-západě je tak švarné, až na ty paneláky, ale ty jsou všude. Protože jsem měl hlad, zajel jsem nejdřív na náměstí na oběd. Potom jsem projel uličky pod náměstím a spěchal k františkánům. Jenže ouha, tam bylo vinobraní a taková kvanta lidí, že jsem návštěvu oblíbeného areálu a prohlídku posledně odkrytých fresek tentokrát vzdal. Zajel jsem ještě do Joachimsthalu, tam je to naopak s historickou čtvrtí ze začátku 16. století čím dál větší katastrofa.

  6. brtnikvbrlohu napsal:

    Takový pěkný smírčí kříž byl v Novém Městě na Moravě pod nemocnicí – byl – před domkem proti prodejně Jednoty – někdy kolem roku 2000 už tam nebyl…

  7. brtnikvbrlohu napsal:

    Není – posílám posla s mapkou jeho přesné lokalizace, nejen těžké prachy – kovová část božích muk starých cca 200 let – kříž – zmizel někdy kolem roku 2005 ve Žďáře n. S. – dneska je tam náhrada která není původní jak tvarem tak vzhledem. S největší pravděpodobností ho mají na svědomí sběratelé kovu.

    • K-k. napsal:

      dík…pokusím se něco vypátrat, ale je to pro mne pole neorané, tak jen doufám, že to vyjde…

  8. Rosťa napsal:

    Příjemná podívaná na neděli. Autorce můj dík a pět hvězdiček.

Komentáře nejsou povoleny.