Černá hodinka – Jízda králů v Trabantu


Ještě doznívají reakce na Dudácký festival a některé jsou opravdu „kouzelné“. Jistý pisatel si pochvaloval (nejsem si ale zcela jist), že došlo ke změně choreografie celého festivalu. Místo čtyřiceti let stále stejných tabulek v čele jednotlivých souborů nebyly téměř žádné.

Odvaha pořadatelů by se prý měla projevit i u jiných zavedených akcí. Například Jízda králů je rok co rok stejná, stejně opentlovaná děvčata i koně. Oč by bylo originálnější, kdyby se třeba odehrála v Trabantech a Žigulících.

Jedinou chybu vidí autor příspěvku v tom, že pořadatelé nechali (sic“!) převzít záštitu nad touto mezinárodní akcí presidentem Zemanem, když je známo, že nám venku dělá jen ostudu. A jestli tedy pořadatelé nepočítají pro příští ročník s účastí čínských, ruských nebo ázerbajdžánských souborů.

bavor-podpis_rex2

Příspěvek byl publikován v rubrice Černá hodinka se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

35 reakcí na Černá hodinka – Jízda králů v Trabantu

  1. Bavor V. napsal:

    Moraváci nereagují?

    • Rosťa napsal:

      Na co mám reagovat? Dotyčný pisatel popil větší množství odrůdového vína zn. Pražský výběr a výstup podle toho vypadá. Dudácký festival má tradici a je hojně navštěvován, což hovoří za vše. Pravda, jen citlivé ucho pozná, že nikdo ještě nevytvořil dudy, které by nehrály krapet falešně😆 .
      A jako rodilý Morslovák jsem rád, že se folklor na Slovácku udržuje. Sám jsem byl v dobách dřevních důležitým aktérem některých místních akcí.

  2. Cech napsal:

    Je to obtížné ale Bitva čtyř králů v trabantech ?

  3. strejda napsal:

    Jsou názory středové, ve své podstatě racionální a něčím podložené. Stojí za diskusi. A pak jsou názory okrajové, nesmyslné, říká se jím bláboly. A na bláboly se nedá nijak reagovat. Není o čem a nemá to smysl.
    Co víc k tomu dodat.

  4. tata napsal:

    Nák jsem nepochopil na co vlastně reagovat,asi jak to napsal STREJDA……..

  5. M-T napsal:

    Teď jsem se vrátila z „čumendy“, jak říkají někteří Moraváci, u nás je zatím ještě jasno, takže bylo dobře „viditelno“:
    http://www.astro.cz/na-obloze/mesic/zatmeni-mesice/zatmeni-mesice-v-letech-2011-2020/polostinove-zatmeni-mesice-16-zari-2016.html
    Takové zatmění (např.) je neměnné a neměnitelné lidovou tvořivostí, naštěstí.
    Hezký večer!

    • Slim napsal:

      Vynikající téma! Dodatečně děkuji za trojici Saturn-Mars-Antares, koukal jsem na ně koncem srpna.
      Na té simulaci zatmění Měsíce jsou vpravo asi v dolní čtvrtině obrazu, že?

      • M-T napsal:

        To nejsou ony, v tuto dobu už mají dost velké „rozestupy“. Souhvězdí Štíra (kde vyniká Antares) je mimo obrázek směrem vpravo od Vodnáře, měsíc v úplňku vyšel prý skoro na východě. Ale paráda to byla!

  6. vonrammstein napsal:

    Co to psalo za troubu? Král přece nepojede v Trabantu! Ani kohorta. Lamborghini pro krále, zbytek Maybachy, Rollsy a Bentleye.

  7. Jethro napsal:

    Možná bych přidal něco o dutém sudu…

  8. kchodl napsal:

    Jestli něco nesnáším, je to pseudo-kreativita na nepravém místě. Bohužel právě to je jeden z hlavních příznaků dnešní doby. Každý poloblb – někdy i celoblb – musí přiložit zbylou mozkovou buňku k dílu a vykurvit dílo předků. Omlouvám se dámám za neslušný výraz, ale nelze to nazvat jinak.

    Příkladem nemusí být jen dudácký festival bez označení jednotlivých souborů, nebo „Jízda králů“ v trabantech, typické je – z mého ICT oboru – parodie na uživatelské rozhraní zvaná Windows 8/8.1/10 se svým „Modern UI“, které staví na hlavu veškeré 40-ti leté zkušenosti s uživatelským rozhraním (UX), popírá všechny zákony ergonomie – a idioti, téměř do jednoho, jásají. Profíkovi se „otevírá kudla v kapse“, protože každému je jasné, co to při nasazení do firem vyvolá za katastrofu a jak obrovské budou náklady takového průseru. Takže se všichni drží Windows 7 jako příslovečný výkal košile, případně zavádějí na desktopy nějaký Linux.

    Nemá to nic společného s konzervatismem proti pokrokovosti, je to zkrátka úplně dada. Výraz čiré dekadence. Důvodem je, že nikdo už nebere v úvahu názor odborníků – kteří jsou většinou „starší kusy“ už z podstaty, protože získat zkušenosti a celkový přehled chvíli trvá. Všechno musí být „nové“, případně „šokující“, aby to upoutalo pozornost. Že je to současně úplně nefunkční, to už nevadí. Těším se, až takové paradigma pronikne například mezi stavitele mostů nebo letecké konstruktéry.

    Dada je samozřejmě skvělý směr, ale jen jako umění. Jako skutečnost se mi jeví značně obtěžující.

    Zvykl jsem si, že mi půlka staršího příbuzenstva přibližně jednou za dva měsíce telefonuje, když nějaký jejich oblíbený web – nejčastěji webmailer – změní design z relativně funkčního na zcela praštěný, ve kterém se nevyznají. Nebo že kdejaký scenaristický šmok při zfilmování krásné knihy, která je oceněna generacemi čtenářů a představuje obecný kulturní kánon, zapne kurvítko a výsledek je k zblití.

    Kdysi se mi líbil punk, ale přestal se mi líbit, jakmile ho „systém“ pohltil – punkové hadry se začaly prodávat v drahých obchodech a chodily v tom miliardářské dětičky, ačkoliv čistě vzato, to bylo punkové na druhou. Takže mě nezaráží, když d’Artagnan v novém zpracování Tří mušketýrů je typově a výrazově sprostý pouliční zločinec bez kouska cti a ušlechtilosti, mluvící argotem, oblečený jako ze sado-maso salónu – v příštím zpracování to bude zfetovaná tetovaná otylá černá lesbička na vozíku, velebící hlavního kozomrdného pedofila a místo kordem bude bojovat pomocí ajfounu. S tím je nutno počítat.

    Nebyl jsem sice na dudáckém festivalu ani letos neviděl žádnou Jízdu králů, ale přes veškeré své přesvědčení do divadla nikdy nechodit jsem byl odtažen na jakési představení. „Tvůrci“ zřejmě neměli zvláštní pochybnosti o kvalitě svého díla, protože divadelní bar byl po dobu jevištní performance preventivně zavřený. Pohříchu jsem si nestihl připravit svou „divadelní láhev“, takže jsem byl nucen „moderní umění“ vnímat ve zcela střízlivém stavu. Fatálním důsledkům jsem se ubránil jen díky tomu, že jsem si po celou dobu „hry“ představoval, jak dotyčné umělce co nejefektivněji postřílet. Je to poměrně složitá taktická úloha, nejde jen o přesnou rychlopalbu, k tomu pro pistoli na celkem mezní vzdálenost – nutná je přesně mířená střelba, nikoliv pudová – ale také o sekvenci, protože cílem je trefit všechny, než jim dojde, co se děje a stačí prchnout do zákulisí. To mi naštěstí vydrželo celé dvě hodiny, co jevištní utrpení trvalo. Nebyl jsem zdaleka sám, s podobným myšlenkovým cvičením, protože jak se mi svěřil posléze v baru jeden známý teoretický fyzik, přežil jen díky zavřeným očím a myšlenkám na násadu od krumpáče.

    • Bavor V. napsal:

      Co se týká festivalu, tak naštěstí tito hlupáci rozhodně do toho mluvit nebudou, už je proto, že festival musí dodržet určitá pravidla i vůči té mezinárodnosti.
      Co se týká současné divadelní tvorby, tak si dnes říkám, že jsem rád, že to mám do divadel daleko ( hlavně pražských) a nehrozí mi nebezpečí, že bych musel vidět současné parodie na umění.

      • kchodl napsal:

        To máte veliké štěstí. Ve střízlivosti – dané potřebou automobilové dopravy tam a zpět – to nelze absolvovat ve zdraví.

        Jedno promile obvykle nestačí, ale tři promile jsou moc, ideální je držet hladinu kolem dvou. Tedy průměrně: již několik let, přibližně od voleb prezidenta, jsem nucen dělit „divadelní umění“ na jednopromilové, dvoupromilové a bohužel jsem absolvoval i několik třípromilových kusů. Bezpromilové divadelní hry se již nevyskytují.
        😀

        • blbíš napsal:

          … no a vrchol je, příteli, že ti, co to produkujou a podporujou, většinou mladý kusy či multikulti performance různých stupňů psychiatrických poruch, ti s nekonečným přesvědčením svý myšlenkový převahy řeknou:

          …dyť se na to nemusíš koukat, poslouchat, můžeš to vypnout, zhasnout, dělat si co chceš, odejít, utýct, nikdo tě nenutí, máme/-áš svobodu, …“ ,

          ale vykládej těm gigantům, že uloupily podstatnej kus veřejnýho prostoru před kterým prostě stařec nemůže furt utíkat! Jsou tak drzí, že k tomu utíkání blbíšstva ještě pouštěj zážitkový nabídky či reklamy, když tedy zrovna nevyhrávají nějakou přitroublou muziku či upoutávku. Naprosto souhlasím, to je pouze na neselektivní, sekvenční zádumčivý střely.

          … já nějak nikdy moc nechlastal, ale pokud takový umělstvo zapomene při produkci takovech sraček včas preventivně zavřít přilehlej bar, či jsou v dosahu nálevny i nejhrubšího ražení, dokážu se tam dokonale během tý 1.5 hodiny manželkou sledovanýho představení nalíčit tak, že ta nezdravě umění chtivá, stále ještě moje žena se mnou 14 dní nepromluví = prej, to byla zase vostuda … Vysvětli jí… jak moje vostuda?…to už jsem dávno vzdal a taky i řízení auta z divadla zpátky domů!

      • M-T napsal:

        Dudácký festival já jen jednou v životě (už tak před 30-35 lety, máme to „z ruky“), zastávka na cestě ze Šumavy, kde nás na strakonickou akci upozornili další rekreanti. Bylo zrovna moc hezky, tam plno veselé dudácké muziky … Doma jsme tenkrát měli ještě gramofon, tak se koupilo eLPíčko Hrají a zpívají Plzeňáci a pár dalších lidovek z Domažlicka – Kondrádyho dudácká muzika … To bylo něco pro naše dvě andulky!!! Když jsem pustila desku – na plný pecky to měly nejradši – a zazněly klarinety a DUDY, „Pepíčci“ spustili a nepřestali, dokud deska nedohrála. Když pak zůstal už jen jeden Pepíček (ten, co docela pěkně „mluvil“, zejména svoje jméno vykřikoval ve všech možných variacích: pepíííčku, pééépíííčéééék, pepiček, pepííííček, pepičééék, pípečku, píííípeček..), tak ve své samotě tu muziku doslova potřeboval k životu. Dožil se sedmi let, zarmoutil jen jednou …

        • blbíš napsal:

          … nám se Joska taky moc poved, ten náš hrdej orel se dožil více jak 12-ti let. Pokud tady někdy bude nějaký vhodný místo, přihodím ho do placu, protože byl neskutečnej! Zažral se nám do srdcí tak, že ani po tolika letech vzpomínky neblednou.

          • M-T napsal:

            To Vám ráda věřím a už se těším na Vaše zážitky s Joskou, vyprávět umíte skvěle🙂 , možná nějakou příhodu s naším Pepíčkem pak také přidám.

    • Ahele napsal:

      🙂 Tak mi přijde, že jste přesně vystihl účel článečku.
      Co se týče ICT oboru lze Vám dát jen za pravdu a k těm divadelním inovacím není také celkem co dodat. Snad pouze to, že není třeba hned střílet umělce na jevišti. Jsou zřejmě obětí (stejně jako diváci) šíleného dramaturga a ještě šílenějšího režiséra a ti se, jak známo, na jevišti nevyskytují. Stejně tak IT inovátoři pak nesedí u PC a nervou si vlasy.
      Jízda králů v Trabantech jen plasticky zobrazuje bující blbost. 🙂

      • kchodl napsal:

        Jistě, režiséra, dramaturga, hlavního výtvarníka a autora doprovodné hudby jsem plánoval eliminovat později, spolu s vybombardováním Brusele, neboť daný divadelní soubor byl sponzorován Evropskou uhnijí. Budovy Microsoftu v Redmontu také neuniknou zkáze, až si pořídím mezikontinentální balistickou raketu s vodíkovou bombou alespoň 10 megatun.🙂

        Angažované kreativní blbství je prostě „znamením doby“, řečeno s Karlem Krylem.

  9. jaa napsal:

    No ono to bude asi zase krapítko jináč. Autorem je nejspíš nějaký pošahaný ekologický aktivista – protože vždycky když s něčím přišli – mělo to opačný účinek.
    Víte akce u Vás jsou víceméně tržní, reklamní a zábavná záležitost – Která „povzbudí ekonomiku místa“. Zatím co hody je staletý místní zvyk.co lidi spojoval.. ale opravdu místní. Akorát už lidi přišli na to – že budou-li se zviditelňovat – tož bude zle – zapojí se do toho EU, bezední a pak prepití aktivisti, kritici – závistivci pošlou hyeniky. Viz domácí zabíjačky – které „eurohujeři “ přičinlivěš zakázali… Víte, na dědině se všichni znají a tak se domluví co napeče, přichystá. Není to výdělečný podnik – když se něco vybírá – tož na vybavení hasičů , škol a pod.Takže hody a další zvyklosti se vrátily do bývalých kolejí. Domácí nebo sousední ale cizí nee. a televize už vůbec ne.

    Jedna vzpomínka z doby před zabíjačkovým stopem.

    http://www.klobucek.cz/detail.php?id=12

    • Bavor V. napsal:

      Mohl by si sednout do toho Trabanta a odjet třeba do Arábie

      • vonrammstein napsal:

        Složíme se mu na něj? Nejsem si jistej, kolik takovej filosof vydělává…

        • blbíš napsal:

          Filosof je značně bozklapkovej … je tuze smutný, když obecně starcům chybí zpětný klapky a když jim to navíc i nedoklapává (věř, že vím o čem mluvím).

        • Bavor V. napsal:

          Poslední sousto si od huby utrhnu a přidám😆

          • vonrammstein napsal:

            Když budem velkorysí a necháme mu ho pozlatit, po přistání ho střelí nějakýmu šejkovi a má do smrti vystaráno.

            • Bavor V. napsal:

              Pozlatit? Spíše pos…

              • vonrammstein napsal:

                A tak na něj zas nebuďte tak krutej😀 Bejvávaly i časy, kdy nepsal nesmysly. Netuším, proč otočil o 180. Asi stařecká demence.

    • jaa napsal:

      Ale VF – nezbláznil – zapomínáte kolik desetiletí žil v jůes. To z něj nevymažete – fakt že se na stará kolena vrátil může mít zcela jiné důvody – možná lékařskou péči, zaopatření, nebo měl-li nějaké úspory – tak ty se tím přesunem zhodnotili. Tož americkej filozof českýho původu – nám tady bude kázat – nám co jsme od jůles měli vždycky to horší – co máme dělat: ten věk holt…. Je úplně stejnej jako všichni ti amertičané českého původu. To působení tamějších vlivů a pochopení místní reality se neslučuje. bohužel. Smutné je že může působit svými rozkladnými názory na pitomá mláďata… a že jim to vedení našich VŠ nejen dovoluje ale i podporuje… hmm

  10. Dabara napsal:

    Číst Vaše komentáře je prostě požitek, děkuji…¨

Komentáře nejsou povoleny.