Filipínský prezident Rodrigo Dutarte (71 let) je ve funkci pár měsíců, ale už proslul jako člověk, který nejde pro ostřejší výraz daleko. Jak napsal deník The Telegraph, čerstvě nazval amerického prezidenta Obamu „zkurvysynem“, který by neměl lézt, kam nemá se svými poznámkami o lidských právech a vyzval ho, aby projevoval víc úcty během nadcházejícího Východoasijského summitu v Laosu. Dutarte měl doslova říci: „Měl bys projevit úctu a neházet kolem sebe otázkami a prohlášeními. Zkurvysysnu, já Tě na summitu prokleju…“.
Už v srpnu pohrozil OSN, že spolu s Čínou vytvoří alternativní organizaci. Jeho rozhořčení tehdy vyvolala prohlášení expertů OSN o porušování lidských práv na Filipínách v případě hromadných vražd obchodníků drogami. Prezident tehdy expertům OSN doporučil, aby nejdřív spočítali, kolik lidí mají drogy na svědomí. Ještě předtím nazval „čubčím synem“ a „teploušem“ amerického velvyslance na Filipínách – z podobného důvodu.
Dutarte nastoupil do funkce v červnu t.r. a slíbil vrátit zemi trest smrti a vyzval lid ke zúčtování s těmi, kteří se podílí na obchodu drogami.
No vidíte, a u nás se „kafárna“ kácí nad výroky prezidenta Zemana, že např. americký velvyslanec není na Hradě vítán … (pozn.překl.)
Zdroj: https://ruposters.ru/news/05-09-2016/prezident-filippin-obozval-obamu
Filipínský prezident se Obamovi omluvil za urážku …
Prezident Filipín Rodrigo Duterte adresoval omluvu prezidentovi USA Baracku Obamovi. „Jistě urovnáme všechny rozpory, vyplývající z národních priorit a představ“, – cituje CNN Duterteho prohlášení.
Připomínáme, že Duterte se ostře vyjádřil na adresu amerického kolegy, když ho nazval „zkurvysynem“, a rovněž mu doporučil, „aby nelezl s poznámkami o dodržování lidských práv, kam nemá“.
Po konfliktu byla zrušena plánovaná schůzka vůdců obou zemí. Obama uložil svým podřízeným, aby upřesnili, kdy bude možno provést s Filipínami konstruktivní dialog
Zdroj: http://polit.ru/news/2016/09/06/duterte/
Konstruktivní dialog? Jako v Panamě?
To se mi líbíTo se mi líbí
S „konstruktivním dialogem“ s Amíky mají Filipínci už své zkušenosti.
V 19. století byly Filipíny pod španělskou koloniální správou, která byla přímo vzorová. Španělsko stavělo infrastrukturu, univerzity, nemocnice. Od 1863 bylo vzdělání – i univerzitní – zdarma, pro vytvoření místní filipínské elity. Na sklonku 19. století byly Filipíny nejbohatším Asijským státem, srovnatelné s Japonskem.
Pak Filipínci provedli revoluci proti Španělům, roku 1898, kdy Amíci „přispěchali na pomoc“, ovšem svým typickým způsobem: pomohli vyhnat Španěly, ale Manilu obsadili a Filipíny okupovali. V rámci tehdejšího mezinárodního práva to „srovnali“ zaplacením 20 milionů dolarů Španělsku, tím Filipíny koupili i s obyvatelstvem. Následovalo 50 let okupace, drancování, vykrádání, vraždění. Celé to bylo zahájeno 14-ti letou vyhlazovací americko-filipínskou válkou.
Od 1935 nastalo loutkové „Filipínské společenství“, přidružený stát USA s úředním jazykem angličtinou. Místo obrany před Japonci Amíci prchli a nechali Filipínce napospas zešílevším Japončíkům.
Po válce americká „pomoc“ pokračovala, například podporou diktátora Marcose, který ale – na rozdíl o těch minulých – alespoň stavěl silnice a školy, budoval zemi více než kradl a vraždil, alespoň tedy na začátku.
Filipíny jsou chudé, krásné, Manila je veliké mraveniště. Kdo má alespoň střední školu, mluví dobře anglicky, ale vzdělanost tam není příliš velká, v posledních letech došlo ke značnému růstu obyvatelstva. Na pobřeží je několik velmi krásným míst „pro pány“. Filipínské děvky jsou laciné.
Zkrátka, Filipínci velmi dobře vědí, jak vypadá „dialog s USA“.
To se mi líbíTo se mi líbí
Je trochu OT, ale jistému saudskému arabovi, jistému Zaíd Husajnovi, údajně ,“Vysokému komisaři OSN pro lidská práva“ se podařilo urazit drtivou část Evropy. Podrobnosti na příklad zde https://www.novinky.cz/zahranicni/413831-zeman-je-populista-a-pouziva-stejne-metody-jako-islamsky-stat-rekl-komisar-osn.html
Drzost toho araba je otřesná. A reakce mediální žumpy by se dala nejspíše nazvat zradou.
To se mi líbíTo se mi líbí
Dobré….
Dáme soutěž, kdo dá lepší OT, Josi.
Co tohle, to má také „medailové“ parametry!
http://blisty.cz/art/83577.html
To se mi líbíTo se mi líbí
„V Česku panuje … přesvědčení, že muslimové v západní Evropě vytvářejí tzv. no-go zóny nebo ghetta, …“
Toto přesvědčení je založeno na snadno doložitelných faktech. Viz odkaz níže, obsahující analýzu, podrobný seznam no-go zón, a to vše včetně odkazů na původní zdroje.
„(Žádná taková ghetta neexistují, pozn. red.)“
Existují. Nezávisle na „pozn. red.“ Red. zřejmě žije buď ve vlastním, vykonstruovaném světě, nebo má potíže s chápáním reality. Případně obojí, plus ještě něco navrch.
„Údajná existence takovýchto ghett budí mezi xenofobními Čechy obrovské pohoršení.“
A to zcela oprávněně!!
Pohoršení nad existencí no-go zón a nad faktem, že k něčemu takovému vůbec mohlo v Evropě dojít, je více než na místě!!
„…mnohem vyspělejší kultura syrských uprchlíků…“ (aneb, „Cvach se ke všemu ještě navrch zbláznil“ :-))
Fakta: z těch syrských uprchlíků má jen asi 2% VŠ vzdělání a cca 30-40% je zcela negramotných. 🙂 🙂 🙂
———
European ‚No-Go‘ Zones: Fact or Fiction? Part 2: Britain – https://www.gatestoneinstitute.org/5177/no-go-zones-britain
To se mi líbíTo se mi líbí
Takový masochista nejsem, abych se nutil ke zvracení čtením blistů.
To se mi líbíTo se mi líbí
Taková krátká „šavle“, Pane Bavore.
Text psal Cvek s komentářem samotného Čulíka.
Anonymouse Čulíkovu kulturní vložku vypíchl, tak jste o moc nepřišel…
To se mi líbíTo se mi líbí
Ono to navíc kolikrát ani není tak úplně na „šavli“. Z psychologického pohledu je celkem zábavné pozorovat, jak tamním čulíkům začíná ujíždět půda pod nohama.
Není sice zcela jisté, do jaké míry si to uvědomují (ono to vypadá, že mají potíže i jen pochopit principy a mechanismy, podle kterých svět funguje), ale na druhou stranu není ani zcela vyloučené, že jim – pozvolna – začíná docházet možnost, že světové dění se třeba taky nebude řídit podle jejich sluníčkového scénáře.
To se mi líbíTo se mi líbí
Mně připadá, že to snad ani nemohou dělat za peníze.
Prostě jsou jen tak tupí.
Já jsem se..už před lety, Cveka zeptal, proč si myslí, že nacismus je špatný.
Nemám ten systém (nacismus) rád, ale zde mi šlo o to, že špatnost nacismu používali už tehdy jako nezpochybnitelný axinom, aniž by se nějak hlouběji zabývali nějakým pochopením jak nacismu, tak jeho pozadí.
Dá se najít plno argumentů, proč nacismus špatný není, a stejně tolik, proč špatný je.
Pokud chce někdo dělat politické rozbory, měl by si podobné axinomy odpustit, ty jsou jen pro blbečky, co potřebují k životu „hesla“!
Přispěvatelé, resp. autoři BL neumí dělat politické rozbory, a tak v kontextu reality, vypadají logicky čím dál trapněji.
Jejich axinomy přestávají platit na všech frontách, nejen ten extrémní případ nacismu,(Čulíci komicky podporují ukrajinské nácky) ale třeba špatnost Čechů oproti dobrotě západních národů, nalomení severských modelů společnosti (v kontextu s gender naukami)..atd..atd…
To se mi líbíTo se mi líbí
Oni to ale nedělají za peníze. A i kdyby za to třeba i nějaké peníze dostávali, tak to nedělají za peníze. Dělají to z přesvědčení. To je jedna z nejúčinnějších motivací. Tupí jsou možná také, ale hlavně mají vymyté mozky. Což může s tou tupostí souviset; ale také nemusí – vymýt mozky lze i lidem jinak inteligentním.
Jinak, když už jsme u toho vymývání mozků, akorát zrovna teď jsem se dočetl, že prý jakási německá profesorka (Annette Treibel z Karlsruhe University) prohlásila, že Němci potřebují absolvovat kurzy integrace, aby se mohli lépe asimilovat s islámskou kulturou.
Inu, jak kdysi řekl Einstein: „Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.“
Platné pro všechny čulíky, celosvětově a stoprocentně. 🙂 🙂
http://www.infowars.com/professor-germans-need-integration-classes-to-assimilate-into-islam/
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/soziologin-fordert-integrationskurse-fuer-deutsche-a-1111224.html
To se mi líbíTo se mi líbí
To se dalo čekat.
Další na řadě bude, že ty kurzy budou povinné.
Podle mě je to normální vývoj, dlouhotrvající mír má své mouchy a ta nejzásadnější je zvyšující se počet naprostých imbecilů na vedoucích, či alespoň viditelných místech.
Klíč těchto duševně chorých jedinců je takový:
Lidé jsou si rovni, tak nemůže být problém se soužitím ras a národů.
Pokud problém je, je to z jiného důvodu, než že by si lidé nebyli rovni.
Předně je třeba investovat do méně vyspělé kultury, se kterou chceme soužít. (výsledek chabý až žádný)
Je třeba investovat více a též vyhledat narušitele ve svých řadách, kteří úsilí hatí. (výsledek žádný, ale u méně vyspělé kultury roste sebevědomí)
Je třeba investovat více, a odhalené narušitele pacifikovat, též je třeba příchozí více chápat. (výsledek záporný,u příchozích roste nejen sebevědomí, ale i agresivita)
Je třeba investovat více a narušitele pacifikovat a pro jistotu pacifikovat i ty, kteří by narušiteli být mohli- zde podle etnického klíče, jiný k dispozici není. (výsledek tragický, roste agresivita, ale nyní už na obou stranách)
Je třeba už jen pacifikovat méně vyspělou kulturu, jenže se odhalí, že méně vyspělá kultura jsou hostitelé, snad to bude fungovat podle příchozích, omylem považovaných za méně vyspělou kulturu.
Nefunguje to, jenže už se nedá dělat nic, protože moc není v „našich“ rukou.
To se mi líbíTo se mi líbí
Krucinál vittto – AXIOM neboli tvrzení, které je přjímáno za pravdivé bez důkazů.
Nebo jste snad měl na mysli toto
https://www.axinom.com/
?
To se mi líbíTo se mi líbí
Jistě že axiom.
Musíte to brát tak, že jsem jen nevzdělané hovado.
Ale hlavně že tak nějak všichni tušíte, co tím myslím.
Copak tohle, ale moje labuť mě dodnes opravuje u slov jako situace (situlace) apod.
A když píšu ve spěchu, pravopis mě také zrovna nezdobí….
To se mi líbíTo se mi líbí
Nějaká i,y, s, z neřeším stejně tak panelák nebo pamelák či nechtěné překlepy, ale co se týká cizích slov, tak když nevím, tak to řeknu česky nebo se podívám. Na co je nám potom internet?
To se mi líbíTo se mi líbí
Axiom, Víťo. Axiom.
To se mi líbíTo se mi líbí
Sorry, nedočetl jsem vlákno, jak mně to zvedlo adrenalin 🙂 Netrap se, mám kamarádku, která říká piruleta a sichlajsna (myslá tím spínací špendlík) 😀
To se mi líbíTo se mi líbí
Vysoký komisař OSN pro lidská práva obvinil Českou republiku ze systematického porušování práv uprchlíků.
Zajd Raad Husajn následně také kritizoval prezidenta Miloše Zemana za jeho xenofobní veřejné projevy, včetně islamofobních výroků.
Zajd Raad Husajn řekl :
„Jsem znepokojen životními podmínkami, v nichž běženci v těchto zařízeních žijí. To, že jsou v nich navíc drženy také děti, podle něj nemá absolutně žádné ospravedlnění.“
Dále Zajd Raad Husajn zkonstatoval že :
„Podle mých důvěryhodných zpráv z různých zdrojů není porušování lidských práv migrantů v Česku ani ojedinělé, ani náhodné, ale systematické.
Zdá se, že jde o nedílnou součást politiky české vlády zaměřené na to, aby odradila přistěhovalce a uprchlíky od vstupu do země, nebo aby tam zůstávali,“ uvedl jordánský diplomat v komuniké.
Dále Zajd Raad Husajn zkonstatoval že :
„Mnoho z těchto lidí jsou uprchlíci, kteří hrozně trpěli ve svých zemích původu, stejně jako při své cestě do České republiky.
Mezinárodní právo je zcela jasné v tom, že zadržování imigrantů musí být výhradně jen krajním opatřením.
A pokud jde o děti, Výbor OSN pro práva dítěte zdůraznil, že zadržování dětí, a to pouze na základě jejich statusu migrantů, nebo jejich rodičů, je porušení práva, nikdy není v jejich nejlepším zájmu, a je neospravedlnitelné,“ zdůraznil Zajd Raad Husajn.
Podle něho musí okamžitě české úřady přijmout alternativní řešení v souladu s dodržováním lidských práv, mezinárodními závazky České republiky, tak jak to bylo předloženo jejich ombudsmankou Annou Šabatovou.
Tož bohužel pokud Czechie nebude plnit nařízení „Anny Šabatové“, tak se dostane do křížku se samotnou „OSN“.
To se mi líbíTo se mi líbí
Kam na to chodíte pane Cechu? Nemáte bakonec i email na toho arabského šmejda?
To se mi líbíTo se mi líbí
Český rozhlas 22. října 2015 v 19:26
http://m.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/1546375
To se mi líbíTo se mi líbí
Teda jak tohle může dostat 3 mínusy, to mi hlava nebere.
Ten arabský pokrytec si dovolil tolik, že by to mělo stačit na jeho okamžitý vyhazov, když už ne rovnou zatčení!
To je zástupce OSN, ne hospodský povaleč, co drbe sousedku!
To se mi líbíTo se mi líbí
Josův odkaz myslím, už to není moc patrné.
To se mi líbíTo se mi líbí
To je jednoduché vitto.Celí tři čtenáři si myslí společně se Zajdem Raad Husajnem, že Evropa má jen právo držet hubu a krok. A rychle a fofrem upravit své jednání podle potřeb vyznavačů koránu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Filipínský prezident toho vedle zkurvisina řekl víc. Video na https://www.rt.com/usa/358357-obama-duterte-president-asean/ od 1:28 min.:
„Když bombardujete Syrii a Irák, když zabíjíte celé komunity, děti a starce v nemocnicích, to je co? A proč OSN proti tomu nic nedělá? Nevidím nikoho v tom stupidním orgánu, kdo by si stěžoval na ten smrad, pach smrti. (střih) A co myslíte, že USA dělají doma černochům?“
No, americké vojenské základny na Filipínách, které se nelíbí zejména Číně, to asi neovlivní …
To se mi líbíTo se mi líbí
… a jakou že mají zkušenost naši lidé s našimi poslanci?:
Švýcarské letectvo použilo k výcviku letadlo s českými poslanci. Ohrozilo je?
Diskuse pod článkem napoví 😀
https://www.novinky.cz/zahranicni/413816-svycarske-letectvo-pouzilo-k-vycviku-letadlo-s-ceskymi-poslanci-ohrozilo-je.html
P.S.
škoda, že není uvedeno kdy = že by olympiáda?
To se mi líbíTo se mi líbí
Zajímavé. Vždy, když se někdo cvičí, tak je to proto, že to dokonale neumí a může udělat chybu. To je pochopitelné. Lze z toho odvodit, že se chyba může stát pravděpodobněji, než kdyby to cvičení nebylo.
Pamatuji na cvičení polských pilotů při přistávání za ztížených okolností. Kvůli úsporám si vybrali let plně obsazený. Jak známo, ne vždy to vyjde podle plánu. Tehdy ve Smolensku to nevyšlo. A bylo po úsporách.
To se mi líbíTo se mi líbí
Podle toho, co vyšlo najevo při vyšetřování, ve Smolensku šlo o stoprocentně úspěšný nácvik letecké havárie. Jediný problém byl v tom, že si na to vzali vlastního pilota a nepozvali (drahého) specialistu.
http://www.postavy.cz/rampa-mckvak/
„Jestli to má křídla, tak to dokážu zničit.“ (Rampa McKvák – Tři kachny kondora)
To se mi líbíTo se mi líbí
+1. Jste lepší, to mně nenapadlo.
To se mi líbíTo se mi líbí
On ten filipínský vašnosta nebyl až tak daleko od pravdy.
To se mi líbíTo se mi líbí
Po prohlášení filipínského prezidenta jaksi svět oněměl. Určitě to nebylo proto, že by s ním mnoho představitelů nesouhlasilo. Ale určitě to bylo trefné v situaci, kdy vystupoval Obama ze svého „vanu“ řití letadla na G20, byla to taková plošná nakládačka. Každopádně si prezident Filipín docela účinně poradil s distributory a překupníky drog. Jde sice o takovou historicky-tradiční metodu, ale zdá se, že velmi efektivní.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale jistěže. Kdyby to všichni dělali stejně, už by prakticky žádní distributoři ani výrobci drog nebyli. To riziko by jim prostě nestálo za ty prachy. Výtečná metoda, doporučuju aplikovat celoplanetárně.
To se mi líbíTo se mi líbí
http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/74573/nejstavnatejsi-vyroky-sverazneho-prezidenta-filipin-ktery-obamu-nazval-zkurvysynem.html
To se mi líbíTo se mi líbí
přečetl jsem si ten článek,ten prezident ale bude nějakej vyšinutej a to tak že hodně.
Normální člověk být nemůže,když řekne toto.
„Zabil bych i vlastní dítě, pokud by začalo fetovat.“
To se mi líbíTo se mi líbí
Asi má s dopady drog nějaké zkušenosti. Nikdo z nás tady ne. Takže tohle bych zrovna neodsuzoval.
To se mi líbíTo se mi líbí
toto by měl odsoudit každý člověk,včetně toho „legálního“ vraždění drogově závislých, které se tam děje,to by měl každý odsoudit,když ne každý tak alespoň každý druhý,i bez těch zkušeností.
toť můj názor
To se mi líbíTo se mi líbí
Přeju vám, abyste se nikdy nedostal do situace, kdy budete volit mezi „svědomím“ a pomstou za nejbližšího příbuzného. Kromě toho, odsuzujete na základě jedné věty, která byla řečena kdoví v jakých kontextech.
To se mi líbíTo se mi líbí
to je nějaká móda nebo co už,když se musí něco zpochybnit,tak se řekne kontexty,vytrženo,kdoví,atd. a je to hned univerzální omluva pro všechny co kdekoliv cokoliv jakkoliv řeknou.
To se mi líbíTo se mi líbí
Stejná móda, jako chytání za slovíčka, někdy jen domyšlená. Když napíšu: „Vy jste…“, tak co jsem tím myslel?
To se mi líbíTo se mi líbí
myslel jste tím že jsem…
takže souhlasíte s touto výzvou?
Ano?
NE?
„V deň svojej inaugurácie vyzval na vraždenie aj vlastných občanov. „Ak poznáte nejakého drogovo závislého, radšej ho zabite, pretože ich rodičia by to nedokázali, bolo by to pre nich veľmi bolestivé.“
https://dennikn.sk/528318/ak-poznate-cloveka-zavisleho-na-drogach-radsej-ho-zabite-filipinsky-prezident-vyhlasil-vojnu-drogam/
To se mi líbíTo se mi líbí
Já nejsem v pozici Filipínce a nemůžu hodnotit morální dosah na Filipínách. Něco jiného by to bylo tady, ale něco jiného tam. Diametrální rozdíl jak civilizační tak zkušenostní. Jste jak sluníčkář – chcete jim nutit naše myšlení. Oni myslí po filipínsku, ne po česku.
To se mi líbíTo se mi líbí
tak to je potom jiná,jako sluníčkář jsem si neuvědomil,že když filipínské matce zabijí na ulici děcko že se na to dívá po filipínsku
To se mi líbíTo se mi líbí
Jednak záleží na tom, jaký vztah má matka k dítěti feťákovi, jestli vůbec ví, kde se válí, jednak i zde platí to vitttovo: lepší 1000 a méně než 100 000 a více.
To se mi líbíTo se mi líbí
Co když jde jen o příliš expresivní vyjádření mající za cíl ilustrovat především míru odhodlanosti prezidenta bojovat proti drogám, nikoliv jeho „krvelačnost“. K objektivnímu posouzení bychom asi měli znát kontext, a především situaci v zemi, viz také Bavorovu poznámku níže.
To se mi líbíTo se mi líbí
Opravdu vám nepřeji, abyste někdy měl v rodině závisláka (na čemkoli).
Duarte je fanatik. Ale já nevím, jak moc je na Filipínách situace s drogami špatná. Mám ale dojem, že by někoho takového a nezkorumpovaného leckde brali všemi deseti.
V Mexiku vláda postupuje podle zákona a nezdá se, že by to vedlo ke zlepšení.
http://www.lidovky.cz/mexicke-drogove-kartely-pachaji-horsi-zverstva-nez-islamsky-stat-1cm-/zpravy-svet.aspx?c=A141026_150427_ln_zahranici_ele
http://ekonomicky-denik.cz/miliardova-drogova-ekonomika-topi-mexiko-v-krvi/
Co byste doporučoval vy?
To se mi líbíTo se mi líbí
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Tabor-v-Letech-ocima-profesora-Nebyl-mistem-holocaustu-Smrad-z-prasecaku-tam-necitim-Nekdo-schvalne-spini-nasi-zemi-452407
To se mi líbíTo se mi líbí
Díky za odkaz. To je ale divadlo, fuj. A naši hlídači demokracie nemají sebemenší potřebu, uvést záležitost na správnou míru.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano, tenhle článek mě už včera donutil ho poslat na mail Sobotkovi. Je mně samozřejmě jasné, že on to číst nebude, ale možná někdo někdo z jeho podržtašek. A Sobotka by měl už držet hubu než něco kecne. Babiše jsem nevolila, volit ho nehodlám, ale to co se kolem toho zase rozběhlo je hnusné.
U památníku jsem byla, je tam vždy pusto prázdno (jezdíme kolem na chalupu), ale myslím si, že nakonec Babiše i přinutí aby vyhodil miliardu minimálně na vykoupení toho prasečáku vedle. Ono bohužel se to asi majitelům, vzhledem k situaci v odbytu vepřového, vyplatí. Jenže to půjde z našich peněz.
To se mi líbíTo se mi líbí
jestli si Dienstbier myslí, že to majitelé prodají za nějakou odhadní cenu, ta je na omylu. Ti budou chtít nový prasečák, tedy v aktuálních cenách a podle nejnovějších unijních předpisů. Ale Babiš určitě ví, kolik si na to má připravit. Ostatně něco už naznačil, že hodnotu dovede odhadnout, protože se v zemědělství pohybuje a poradci mu jistě řekli.
To se mi líbíTo se mi líbí
No to jistě, ale zase budou vyhozeny peníze na něco, co je absolutně zbytečné, a to kvůli idiotům jako je Dienstbier a Kalousek. A kvůli politickému boji.
Ježíš jak já jsem ráda, že mně první volba prezidenta nevyšla. Zemana jsem volila ve 2. kole jen kvůli té trosce jménem Schwarzenberg, kdyby tam proti němu stál někdo jiný, možná s výjimkou P. Sobotky, ani bych už ke 2. kolu nešla. Takhle jsem ráda, že Zeman je prezident i s jeho nemalými chybami. Ale jasně, ideálního kandidáta nemůže nikdo čekat.
To se mi líbíTo se mi líbí
uvědomujete si,že když považujete za idiota Dienstbiera s Kalouskem,že k nim patří i prezident Zeman?
ten reagoval takto:
„Kdyby to byl pracovní tábor, tak by jeho vězni neskončili v Osvětimi,“ tlumočil stanovisko prezidenta Miloše Zemana k Okamurovi mluvčí Jiří Ovčáček.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/okamura-pouziva-nacistickou-protektoratni-retoriku-mini-politici-1pe-/domaci.aspx?c=A140804_120133_domaci_kop
na toto:
Okamura: Lidé v táboře umírali na choroby, které tam přivlekli
„Pokud jde o Lety, bude dobře si ujasnit, co tu chceme budovat. Mýtus o romském koncentráku je podle dostupných informací lež. Byl tu pracovní tábor pro osoby, které se vyhýbaly řádné práci, včetně Čechů a Němců z protektorátu. Internováni nebyli na základě etnika, ale cikánského způsobu života, to znamená, že pracující Romové tu nebyli. Dozorci téměř do konce fungování tábora nebyli ozbrojeni a velitel tábora bral svou služku a zřejmě milenku do kina. V táboře nebyl nikdo nikdy zabit – lidé umírali v důsledku staroby a chorob, které do tábora přivlekli kvůli svému předchozímu kočovnému stylu života. Zásadní problém byl však velitel, který jednak skutečně bil vězně a tajil špatný stav tábora, ale byl odvolán a do tábora byla poslána lékařská pomoc. Oběti v táboře rozhodně nebyli oběti jakéhokoli holokaustu. Naopak srovnávání je neúctou ke skutečným obětem holokaustu, ať už Romů nebo Židů, ve skutečných koncentračních táborech. Samozřejmě platí, že jakékoli násilí na lidech odmítám a odsuzuji,“ uvedl pro bulvární server Tomio Okamura.
To se mi líbíTo se mi líbí
Uvědomuji, také píši, že s ním zdaleka ve všem nesouhlasím, ale z kandidátů možných, byl pro mě nakonec nejlepší volba, i když jsem, jak píši, šla ke 2. kolu jen vlastně kvůli jeho protikandidátovi. Dokonce jsem přemluvila dceru která byla zrovna doma, aby šla se mnou. Ale to je jen vedlejší moje vzpomínka, jsem ráda, že mně nevyšel Dienstbier. Ted bych se za to styděla. A myslím, že bych nebyla sama.
To se mi líbíTo se mi líbí
Čtenáři, nedávno jsem vám tady napsal, že si dělám vlastní názor na základě dostupných informací a ne podle toho, jaké stanovisko k tomu zaujme prezident Zeman a jeho mluvčí. Potřebujete to zopakovat?
To se mi líbíTo se mi líbí
no a jak to souvisí?
vždyť i ten prezident si dozajista dělá vlastní názor na základě dostupných informací.
mimochodem,já to nedávno nemyslel tak že bych si já utvářel názory až podle názorů prezidenta,ale že si počkám na to jestli prezidentům názor „2016“ na Babiše bude stejný jako prezidentům názor „2014“ na Okamuru.
To se mi líbíTo se mi líbí
Napsal jste: „uvědomujete si,že když považujete za idiota Dienstbiera s Kalouskem,že k nim patří i prezident Zeman?“ Připadlo mi to, jako byste síně pana Bavora považoval za fanklub prezidenta Zemana. Pokud jsem se v tom zmýlil, tak se omlouvám.
Ano, zřejmě i Zeman si vytváří názor na základě jemu známých informací. Někdy s ním souhlasím, někdy, jako ohledně tábora Lety, ne. To považuji za normální.
P.S. Právě začínám chápat, proč jsou Poláci alergičtí na slovní spojení „Polský koncentrační tábor Osvětim“ až tak moc, že považovali za potřebné jeho nepřijatelnost zapsat do zákona.
To se mi líbíTo se mi líbí
Přesto všechno připomínám známé, a snad stále platné: „když dva dělají totéž, není to nikdy totéž“. Mně v takových případech pomáhá systematické rozlišování … (někdo se chová jako idiot soustavně, protože treba i idiot je, jiný vypadá v některých záležitostech jako idiot, protože se třeba jen „mýlí“ nebo má špatný zdroj či je tvrdohlavý až zabedněný, atd., atp.)
To se mi líbíTo se mi líbí
Jen bych si dovolil připomenout, že to je tentýž profesor, co se před časem velmi explicitně vyjádřil v kauza „Peroutka“. Osobně jsem byl překvapen co vše byl ochoten Peroutka „vypotit“, aby se zalíbil aktuální moci …
To se mi líbíTo se mi líbí
Pochybuji, že by ten tábor někoho zajímal v jiné, než politické rovině.
Pokud ano, musí to být regulerní blázen.
Babiš se také rozhodně nepřekecl, byl to naopak efektní politický výpad, za který se následně sice omluvil-ale už ho řekl a získal body.
Zeman asi také nechce šťourat do vosího hnízda, a Kocábové z toho mají prachy, tak pindají, co jim nese zisk.
Samotní Cikáni, kteří mají být těmi oběťmi na nějaký tábor serou, pokud o něm náhodou vědí, o čemž by se dalo spíše úspěšně pochybovat.
Na celé této krátké diskuzi mě zaujala poznámka Kočky, která má dojem, že případné vykoupení prasečáku bude placeno z našich peněz.
To je nejlepší politická manipulace ze všech, co se lágru, ale čehokoliv jiného týká.
Naše peníze totiž nejsou žádné, stát buduje jen to, co se dá politicky prodat, a v míře, abychom nevypadali před okolními zeměmi moc blbě a tudíž se nebouřilo občanstvo.
Jsou to peníze oligarchů, kteří s nimi nakládají dle svého uvážení, případně dle uvážení našich protektorů.
Občané ty prachy jenom platí, jakmile jakákoliv koruna opustí kapsu nebohého občana, už není jeho, ale „jejich“.
Žádná nemocnice nestojí pro blaho okolí, ale pro zisky boháčů.
To se mi líbíTo se mi líbí
….“To je nejlepší politická manipulace ze všech, co se lágru, ale čehokoliv jiného týká.“…
Normálně už na vaše plácání neodpovídám, ale tohle stojí za to :D. Ano ty peníze jsou ze SR a ten se naplňuje z našich daní. Nebo je to jinak? A určitě tam odvádím já víc, vy, a většina občanů než Kalousek a Dienstbier například. A ty peníze jsou určitě za práci, která dává smysl. Ne za politické žvanění. A ještě k tomu za takovéhle politické žvanění.
Ty peníze nejsou oligarchů i když oni a zřejmě i Vy si to myslíte.
Chápu, že si musíte kopnout, to lidé vašeho ražení rádi dělají. Tak si to užijte.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nekopu do vás, jen říkám, že „peníze nás všech“ jsou politická manipulace.
Že jste to napsala zrovna vy, je čistě náhodné.
Taktéž netvrdím, že manipulujete vy, jen prostě říkám, že je to politická manipulace.
Že máte potřebu se k tomu ukřivděne vyjadřovat, protože nemáte tušení, co chci sdělit, a jediné, co vás napadne je to, že mám potřebu si kopnout je věc jiná.
To co píšete nyní je také kec, nyní už konkrétně váš.
Že odvádíte víc daní než Kalousek a Dientsbier je zřejmě jen vaše fikce.
Tito pánové zřejmě odvádějí na daních dost, jakkoliv je nesnáším jak smrt.
Úplně nejvíc pak odvádějí různí oligarchové.
Ti dělají svou ďábelskou činnost jinak, než skrze nepřiznané tržby.
A že zrovna vaše práce dává smysl….to ti dva blbci určitě mohou také tvrdit.
Dientsbier bojuje za pomoc potřebným a Kalousek bojuje proti totalitě.
Jaká je realita víme tady asi všichni, ale věřte tomu, že na jiných fórech právě tito pánové sklízí bouřlivý potlesk.
Vy jste se vším rychle hotová, Kočko.
Kdybyste s těmi pány vedla nějakou veřejnou diskuzi, udělali by s z vás hadr na nádobí.
Měla byste se spíše učit sebeovládní a naslouchání druhým, než startovat jako nějaká fůrie.
Jinak…zkuste říci, jako spolumajitelka těch peněz těm, co ty peníze jejich nejsou, ať postaví někde novou školku, a neposílají pušky zločincům do pochybných zemí.
Uvidíme, komu ty prachy reálně patří, i když dle zákona je to jistě jinak.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pak se máte vyjadřovat přesně, ne tak, aby to bylo pochopeno (mnou a možná i jinými), jako kdybych se zde snažila manipulovat já. To za prvé.
A za druhé a naposled, ano odvádím víc daní než oni dva z jednoho prostého důvodu, já totiž nejsem placena ze SR jako oni. Netvrdím, že všichni, kdo jsou placeni ze SR, dělají zbytečnou práci, naopak, většina ne, ale tito dva rozhodně a proto by měli alespoň pracovat ve prospěch VŠECH obyvatel tohoto státu, ne jen pro vybrané skupiny, což oni dva rozhodně dělají (a nejen oni dva). Nedělejte zrovna v tomhle, že vy jste na to nepřišel. Navíc Kalousek, já jsem o tom přesvědčena, si ještě dost nashromáždil jaksi mimo svůj plat. A jestli zákonně je otázka. Odsouzen nebyl, to ale nic neznamená, zvláště tady a zvláště v letech kdy byl 13x nebo kolikrát vyšetřován.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jste se dneska nějak špatně vyspal.
To se mi líbíTo se mi líbí
Hezky jste to vittto vystihl! Ke kořenům zla…
To se mi líbíTo se mi líbí
Myslím, že skutečnost, že si ty peníze třeba berou i užívají pro sebe a své zájmy nijak neimplikuje, že jsou jejich, nebo ano?
To se mi líbíTo se mi líbí
Už jsem reagoval na Kočku.
Jistě že nejsou jejich, ale ruku na srdce, co máte z toho, že jsou jaksi…podle ústavy vaše?
Peníze jsou toho, kdo má moc je použít.
A to my tedy rozhodně nejsme!
To se mi líbíTo se mi líbí
To je stejně zajímavé, jak napíšu něco, co tady už celé roky řešíme, tedy že peníze daňových poplatníků jsou zneužívány a leckdy přímo loupeny na různá Promopra, pochybné vojenské mise, na zvyšování platů a odměny různým mafiánům a vyžírkám, na stavby předražených komunikací, které jsou v zoufalém stavu už u předávky, atd..atd..
Tedy když napíšu, že nejsou naše, ale oligarchů, tak jsem se blbě vyspal a ještě se tady dozvím, že ty prachy naše jsou a že jsem vlastně blbec.
Tak co byste u všech čertů vlastně chtěli?
Máte SVOJE prachy, a máte SVOJE zástupce z voleb (i bez voleb) vzešlé.
Tak co se sakra vztekáte?
Sláva, veškerá moc ve státě patří pracujícímu lidu.
Sláva!
To se mi líbíTo se mi líbí
To jsme vittto dopadli se svým názorem… Naprosto Vám rozumím.
Oni si ti kritici napsaného snad myslí, že ještě máme socialismus a peníze odvedené do státního rozpočtu slouží potřebám veškerého lidu, a ne k platbě nasekaných dluhů a přeplácení zbytných a zbytečných politiků, úředníků, lobistů, mafiánů, dodavatelských a fiktivních firem a … .
To se mi líbíTo se mi líbí
Někdy žasnu, Petřepavle.
Jen doufám, že ty mínusy dávají mně a ne těm názorům, protože jinak…
To se mi líbíTo se mi líbí
… a neziskovek, dotovaných „umělců“, misí NATO, parlamentních stran, sociologů, politologů, televizních a rozhlasových ideologů, justičních a policejních opor režimu … Oligarchové jsou jen šlehačkou na tom pejskokočičkovém dortu co jsem si upekli, ale setskramentsky drahou.
A co zbývajících 80 % občanů? Pche … ti jsou přece taky spokojení. Jinak by nám přece nevládli stále ti samí, to dá rozum.
Já vittto nedoufám 🙂 , vždyť tohle všechno přece potřebujeme abychom se od minulého režimu co nejvíc vzdálili. A o to jde především.
To se mi líbíTo se mi líbí
Mrkněte na Tarasův blog.
Tam kolega Embéčko vystihl ten problém dokonale.
Zatímco já poněkud kostrbatě píšu o proměně opozičníků v prorežimní beránky, protože EET má nějakou moc takto lidi měnit, Embéčko jednoduše píše o přijetí kapitalismu jako systému.
Přijetím EET přijme občan kapitalismus se vším všudy.
Samotná EET je směšně nevýznamná, ale s pomocí občanů, kteří kapitalismus přijali za svůj, je to mocná zbraň, na úplně všechny, vč. těch, kteří slouží.
U nás už za socialismu měl občan jakési nepsané právo, přilepšit si.
Měl právo ukrást 5 balíků lepenky, měl právo zdrhnout dřív z práce, měl právo jít v pracovní době na koupák nebo na houby.
Pojem „právo“ lze rozumět tak, že to společnost plně respektovala, pokud to nepřesáhlo meze jakési slušnosti.
Lidé socialismus nepřijali, a žili si po svém.
To samé platí o kapitalismu.
Občan v kapitalismu má pro změnu právo neposlouchat drobné buzerace.
Pálí si listí, jede si do lesa pro dřevo,postaví si kůlnu nebo plot nebo taras bez povolení, kupuje, případně prodává bez účtenky.
Chtít po někom účtenku někde na trhu je známka trapnosti, pokud jí někdo chce, je měřen pohrdavými pohledy, stejně jako se doživotně znemožní ten, kdo bude chtít účtenku v místní hospodě.
To se zdá každému samozřejmé, a každý svým způsobem z toho těží, i když si to mnozí ani neuvědomují.
Samozřejmost to ale není.
Zkuste si v Německu posekat v neděli zahradu, nebo se jet vykoupat do lesa k rybníku.
Udání budou okamžitě desítky.
EET je jakési poselství z pekla.
Dělá z normálních bodrých českých občanů udavače a podporovače systému.
Jak je to snadné…. klikneme na ikonku a…..
A s tím bude souviset zbytek.
Za 10 let už bez zaplacení nepůjdeme ani na houby.
Přece….to by tak hrálo, aby si každý dělal co se mu zlíbí, a ničil lesy nás všech!!!!!!!!
To se mi líbíTo se mi líbí
Tedy vittto, vy to umíte perfektně rozvinout. Po Vašem vysvětlení se mě stal z obhájce odpůrce EET 🙂 . Mám rád takovéto pohledy jakoby z jiného úhlu, ale ve svých souvislostech jediného správného.
Stejný pocit mám z úvahy jinde napsané lacogroesslingem (8.9.2016 v 06:11 k článku M.A.D) k pohnutkám Merkelové .. taky skvělé.
Tohle všechno mě nesmírně obohacuje
To se mi líbíTo se mi líbí
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Senatni-kandidat-jakeho-jste-jeste-nevideli-Hubi-stenice-drsne-promlouva-o-podvodech-cikanu-a-chudym-daroval-pracku-452388
To se mi líbíTo se mi líbí
Ještě bych vrátila k tomu problému vepřína v letech. Pokud vím, tak se jednalo pracovní tábor (vlastně takové nápravné zařízení pro nemakačenky). Byli tam cikáni, ale i ostatní. jejich sjednocujícím prvkem byla nechuť pracovat. No a k úmrtím tam docházelo především z hygienických důvodů, poněvadž se tam šířila infekční onemocnění jak na běžícím pásu. Pracovníky z tohoto tábora měli využívat i Schwanzerberkové z nedalekého Orlíku. Chodili na práci do polí, na silnice. Lidé umístění v tomto táboře velmi často utíkali a pohybovali se po okolí. Tábor měl na starosti český strážník, určitě nenesl znaky koncentráku, poněvadž k úmrtím docházelo jen díky infekcím, kterých v táboře bylo více než dost. Řekla bych, že se nyní udělalo z Letů politikum, které dosud řešili jen kabinetně a po slovech Babiše se to zvedlo ze země a všichni si tak ohřívají předvolební polívčičku – odporný lidovec, pyskatý socan a opilec topkař.
Jak je znám, tak ani jednomu nejde o nic jiného než o hlasy a plivanec na Babiše. Je to samá přetvářka, protože ti zemřelí v táboře jsou až v poslední řadě. Politika je špinavá záležitost, ale předvolební kampaň je normální žumpa.
To se mi líbíTo se mi líbí
Potvrzuje to Čeněk Růžička, jehož maminka (a její rodina) byla v Letech internována. „Jedna z polopravd, jež se ke koncentračnímu táboru v Letech vážou, je, že Romové zde umírali na tyfus. Přitom nejméně polovina z celkového počtu obětí umřela ještě před tím, než tyfus v táboře nastal, a to hlady, zimou a na následky týrání.“
Josef Janovský, který byl velitelem tábora v Letech od roku 1940, rád používal heslo „Pro Cikány existujou jen dvě místa, tady a v pekle!“. V zimě 1943 byl protektorátními úřady odvolán kvůli tomu, že zavinil tyfovou epidemii a další nemoci, jež vedle vězňů postihly i některé české četníky, kteří zde působili jako dozorci. Hlášení lékařů a kontrol v táboře před tím poměrně dlouho před možnou epidemií varovaly, že podmínky jsou zde špatné, chybí vápno, dezinfekční prostředky a dostatečné lékařské zajištění. Janovský to nebral v potaz, naopak to celé zlehčoval. V táboře posléze začal řádit břišní i skvrnitý tyfus.
„Sami pamětníci vzpomínají, že Janovský žádné potřebné úlevy nerespektoval. Proslul velice krutým trestáním vězňů.“ Říká historik Michal Schuster. Čeněk Růžička k tomu dodává: „Maminka mi vyprávěla, že lidé byli v Letech uvazováni u kůlu. Asi nejkrutější bylo, když jim vzadu svázali ruce, za ně uvázali lano a zvedli je tak, že se země dotýkali jenom špičkami prstů nohou. Když omdleli, polili je vodou. Nebo vězňům na nohy uvázali řetězy s těžkými železnými koulemi, s nimiž museli celý den chodit a pracovat. Muži přitom lámali kámen v lomu a ženy pak větší kusy toho kamene musely na silnicích rozbíjet na drť těžkými palicemi. A to často i déle než deset hodin denně.“
Z rozkazu protektorátních úřadů ze 17. května 1943 Janovského nahradil dosavadní velitel koncentračního tábora v Hodoníně u Kunštátu Štefan Blahynka, který přišel s úkolem připravit vězně na jejich deportaci do Osvětimi.
http://www.romea.cz/cz/zpravy/koncentrak-v-letech-a-romsky-holokaust
To se mi líbíTo se mi líbí
Tenhle Michal Schuster?
http://www.leperiben.cz/o-projektu/tym/michal-schuster
To se mi líbíTo se mi líbí
nevím,proč?je to důležité?
To se mi líbíTo se mi líbí
Třeba by mohla nastat tak extrémně nepravděpodobná situace, že bych se s jeho dílem chtěl seznámit podrobněji a porovnat ho s jinými zdroji. Tak abych věděl, na koho mám v knihovně hledat.
To se mi líbíTo se mi líbí
ano,je to on
PS:kdyby přece jenom nastala ta extrémně nepravděpodobná situace,tak bych si místo porovnávání zdrojů rovnou popovídal s tím Čeňkem Růžičkou,který to potvrzuje.
Proč číst zdroje,když se dá mluvit s pamětníkem,který má informance od maminky.
To se mi líbíTo se mi líbí
Čímž je samozřejmě garantovaná dokonalá objektivita.
To se mi líbíTo se mi líbí
to bych neřekl,ale pravděpodobnost objektivity bude třeba vyšší než když to samé hodí na papír historik.
PS:také jsem zde byl poučován v tom smyslu,že bych neměl číst historiky ale poslouchat to co tvrdí pamětníci,když jsme se zde bavili o době nedávno minulé.
To se mi líbíTo se mi líbí
Aniž bych to chtěl dále rozpitvávat, tak Čeněk Růžička není pamětník tábora Lety. Pamětníkem byla jeho maminka a s tou si asi už nepopovídám.
To se mi líbíTo se mi líbí
Mnou jistě ne.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ještě k tomu táboru v Letech. Možná si už nikdo nevzpomíná, ale tuhle diskusi o „děsivém českém zločinu“ do ČR jaksi bez ohledu na realitu věcí vnesl německý pisálek Markus Pape. Bylo to v tomtéž období, kdy jiní podsunovali tzv. „pravdy“ o tom jak těžce se ti zločinní a vražední Češi provinili na “ nevinných sudetských Němcích“. Jedno je jisté. Bez mnichovské dohody, bez vzniku protektorátu a vůbec bez Velkoněmecké Říše a Hitlera by vůbec nebyl tábor v Letech. Takový ani makový. V rámci přepisování dějin se Němci snaží alespoň částečně přesunout své viny na jiné. A zrovna v Čechách nacházejí dost quislingů pro takovou špinavou práci podle falešných not.
To se mi líbíTo se mi líbí
Já nemám Josi proti Vašemu příspěvku ani slovo, máte pravdu. Ale možná mně vysvětlíte jak to, že Sobotka se vyjadřuje k Babišovu údajnému výroku dokonce tak, že podle něj překročil hranici náckovství? Nechci nijak útočit na Vás, ale opravdu by mě zajímalo jak Vy vidíte tenhle Sobotkův výrok. Tedy jestli mainstream nelže.
To se mi líbíTo se mi líbí
Teda kočko, já se vám přiznám, že jsem nečetl ani Babišovy výroky ani Sobotkovu reakci. Já se totiž už delší čas nezajímám o to, čím se snaží main stream odvést pozornost veřejnosti od podstatných věcí. Pseudoaféry ať si čtou čtenáři Blesku. Ale o Sobotkovi osobně mám bohužel nevalné mínění. Hlavním cílem Sobotky je patrně Sobotkovo přežití ve funkci. A to říkám jako člověk, který tvrdí, že volitelnost stran pro normálního člověka začíná u ČSSD a pokračuje směrem doleva. Vše ostatní je sebevražda. Ona totiž sociálně demokratická idea je daleko silnější než trapný, i když poměrně obratný Sobotka.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano děkuji, jenže to není bohužel jen Sobotka co se týká ČSSD, ted tedy myslím v obecné rovině, ne jen k tomuhle tématu. To je, a to vynechávám Dienstbiera, Zaorálek, Štěch, Hamáček,Chovanec, a spousta dalších. Jasně jsou tam také jiní a lepší,a nemám na mysli Haška, tomu také nevěřím, ovšem ti co jsem vyjmenovala jsou tváří ČSSD, pro mě tedy momentálně nevolitelní.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jo jinak to údajně Sobotka opravdu řekl ;).
To se mi líbíTo se mi líbí
Vy,stejně jako všichni ostatní tady vědí že nejsem voličem ČSSD,ale musím to sem dát,když si toto přečtete pozorně tak zjistíte,že to náckovství bylo řečeno jinak.
A jestli nikdo nevidí jaký začíná být Babiš populista,on byl tedy od začátku,ale nyní se snaží ještě získat anticikánské hlasy.
Protože komu jinému může tato přestřelka přinést hlasy než Babišovi?
Jestli toto není viditelné,tak už vážně nevím co se tady děje.
————————————————————————————————-
Výroky Andreje Babiše, zpochybňující romský holokaust a popírající doložená historická fakta o utrpení a smrti romských obětí nacismu v Letech, nelze jen tak přejít. Blíží se krajské volby, a Andrej Babiš se rozhodl politicky parazitovat na problémech soužití s Romy.
V doprovodu novinářů zajel do sociálně vyloučené lokality a strašně se divil, jak to tam vypadá. A vypomohl si nepravdivou historickou paralelou, idealizující poměry v koncentračním táboře v Letech, za kterou by se nemusel stydět žádný z představitelů tehdejšího protektorátu Čechy a Morava, ale ani současné extrémní pravice.
Za dva a půl roku v koaliční vládě jsem ani jednou nezaznamenal, že by se Andrej Babiš nějak zajímal o problematiku sociálně vyloučených lokalit. Za celou dobu nepředložil žádný konkrétní návrh na zlepšení tamní situace. A řešili jsme to na vládě při různých příležitostech mnohokrát. Ministři Marksová, Chovanec a Dienstbier, kteří se problémům v ghettech věnují intenzivně, by o tom mohli povídat.
Je to Babišovo hnutí ANO, které všemožně zdržuje a brzdí přípravu zákona o sociálním bydlení. Ten jako jediný může ukončit současnou praxi zneužívání části dávek na bydlení.
Návštěva v romské lokalitě tak byla jen účelové předvolební divadlo, s cílem získat hlasy lidí, naštvaných na chování části romské populace. Je jen otázka, zda na tuto návštěvu chtěl Andrej Babiš promyšleně mediálně upozornit ve stylu kampaně Donalda Trumpa, anebo, zda se jen nekontroloval, a řekl, co si myslí.
Mezi populismem a náckovstvím je velmi tenká hranice. Obávám se, že ministr financí ji teď svými výroky překročil. Člověk, který v naší zemi disponuje naprosto ojedinělou koncentrací ekonomické, mediální a politické moci ukázal, že mu v honbě za hlasy není nic svaté.
Ukázal, že v tomto směru nemá žádné meze ani mantinely. Použije opravdu cokoliv. To je v demokracii opravdu na pováženou. Myslím, že lidé, kteří chtějí volit jeho hnutí, by o tom, co tím ve skutečnosti vyšlo najevo, měli velmi vážně přemýšlet.
Chtěl bych požádat místopředsedu vlády a ministra financí, aby se řádně a slušně omluvil. A seznámil se s historií našeho státu tak, aby se příště nemusel vymlouvat a svalovat svá slova na jiné.
Na jeho místě bych zajel do Let a na hodně dlouho sklonil hlavu před památníkem mužů, žen a dětí, kteří buď skončili svůj život v Osvětimi, nebo byli utýráni nelidskými poměry, které v tomto táboře panovaly. Možná to pomůže i jemu osobně.
Premiér text původně publikoval v sociální sítí facebook. V DR vychází s jeho svolením.
http://denikreferendum.cz/clanek/23654-mezi-populismem-a-nackovstvim-je-tenka-hranice-babis-ji-prekrocil
To se mi líbíTo se mi líbí
kromě Vittty,ten jediný vidí odkud a proč vítr fouká.
„Babiš se také rozhodně nepřekecl, byl to naopak efektní politický výpad, za který se následně sice omluvil-ale už ho řekl a získal body“
To se mi líbíTo se mi líbí
Nejen vitttta – je pro mě zbytečné zabývat se fenoménem Babiš a ANO stejně jako to bylo zbytečné v případě Ruml-Němcovy US nebo Bárty-Peake VV…jaky by pro mě nebyli. Bohužel pro leckoho představují naději …
To se mi líbíTo se mi líbí
Je to strašné, ale je to tak.
Naděje je to pravé slovo.
A srovnání s těmi lotry z US,VV nebo i Zelenými také sedí.
Jenže Babiš to dělá mazaně.
Je to velký politik, ať to je, jak to je.
Naučil lidi věřit v kapitalismus, jako spravedlivý systém.
To je svým způsobem až neuvěřitelné.
To se mi líbíTo se mi líbí
Na ta Zelené jsem vittto zapomněl, patří tam jednoznačně.
Ano, Babiš je velký politik – v dnešním slova smyslu. Umí říkat co lidé chtějí slyšet, a dělat to co sám chce.
To se mi líbíTo se mi líbí
„Nějaké jeho vyjádření lidi nezajímá. Když tady byli na návštěvě ministři Dienstbier s Marksovou, tak nám dělali jen ostudu, jak si před lidmi otírali ruce, když na něco sáhli. Nechtěli ani vylézt z auta, když to viděli. Babiš se šel podívat přímo do romských bytů,“ uvedl místostarosta Varnsdorfu Josef Hambálek (ANO).
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/vytrzene-z-kontextu-ve-varnsdorfu-stoji-za-babisem-staroused/r~73f2ca84750111e682380025900fea04/
Takže, čtenáři, uvítal bych autentický záznam toho, co populista Babiš skutečně řekl, místo zpráv aktualních novinářů o tom, co prý řekl.
A IMO z toho téma pro získání politických bodů udělali ti, kdo rozpoutali mediální aféru hlasitým pokřikem „Babiš popírá romský holokaust!“ Sobotka, Dienstbier, Kalousek a všichni další vejlupci, co pocítili potřebu se na tom zviditelnit.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jasný politický boj, na obou stranách. Trapní ti i ti …
To se mi líbíTo se mi líbí
A kdo vlastně rozpoutal tu mediální aféru?
Babiš musel s takovou reakcí počítat.
A bylo v jeho zájmu, jí i vyprovokovat.
Pokud mu na to Kalousek a tihle blbci skočili, svědčí to jen o jejich politické nevyzrálosti a odtrženosti od reality.
Nebo za sebou cítí „vyšší“ moc, což může být v tomto případě EU, možná USA a tím pokřikem se jim chtějí zavděčit, aby je tato vyšší moc udržela u koryt.(vyšší moc na ně sere, jakl se zdá)
Nebo mnohé z nich uvidíme jako úspěšné politiky u babiše v ANO (v kontextu s tou provokací).
Jistě že ne Sobotku a Kalouska, ti dali svá jména na oltář trapnosti, ale budou tam jiní, dnes málo viditelní v ČSSD nebo TOP09….
To se mi líbíTo se mi líbí
vittto,
Babiš si tu aféru přímo přál,budou to nejsnadněji získané plusové body pro ANO,odebrané Okamurovi a následně všem dalším politickým stranám,které do Babiše najížděly.
Jsem si ale stoprocentně jistý,že Sobotka,Kalousek jsou si toho vědomi a byli si toho vědomi než s tím vůbec začali.
Nejde ale jednou na někoho řvát,když to byl Okamura a jindy mlčet,když je to Babiš.
To se mi líbíTo se mi líbí
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Jan-A-Marenka-Slouzili-cikani-z-Letu-u-Orliku-jako-Schwarzenbergovi-otroci-Kavarna-skube-Babise-jako-kure-z-reklamy-452586
To se mi líbíTo se mi líbí
Bohužel, celá tahle plamenná řeč je zdiskreditovaná hned v druhém odstavci – pracovní tábor v Letech NEBYL koncentrační tábor. Prostě nebyl. Bez ohledu na to, kolik lidí tam zemřelo. Tak jako koncentrační tábor nebyl např. v Terezíně. Je zajímavé, že v případě Terezína je nám to jasné, v případě Letů se informace dlouhodobě překrucují. Jako proč? Protože se tam povětšinou mluví o cigánech? O co komu jde?
ODS považuju za arogantní spolek všehoschopných, ale v tomhle s Kuberou jednoznačně souhlasím (volně citováno): Největší pohroma pro starostu je rómský aktivista. Od té chvíle jede v nepřetržitých problémech. Neustále nastávají nové a nové. Nikdy se nevyřeší, nikdy není vše v pořádku. Protože to by rómský aktivista přišel o chleba a to přece nikdo se zdravým rozumem nedopustí, to je pochopitelné.
Silně se mi myšlenka na „rómského aktivistu“ vnucuje i při tak politováníhodné a tragické záležitosti jako byly Lety…..
To se mi líbíTo se mi líbí
Spíš si myslím, že důvodem je spojení se jménem Schwarzenberg. Nedělá to „dobrý dojem“.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jó – to je taky dobrý postřeh. Jako že koncentrák nacistů (potažmo českých četníků!!) zní rozhodně lépe než zneužívání pracovní síly šlechtictvem, hm, na tom něco je. Docela by to vysvětlovalo to setrvalé mlžení…
To se mi líbíTo se mi líbí
„A protože vím, jak to chodí v mediích, dodávám krátkou repliku od Markuse Papeho, který se koncentráku v Letech u Písku věnoval a věnuje dlouhá léta a zná mnohé přeživší osobně:“
„Bývalí romští vězňové letského tábora řekli Polanskému, že se prali o to, pracovat pro Schwarzenberga, tam byly totiž nejlepší pracovní podmínky. To hlavní ale je, že v té době byl už majetek Schwerzenberga pod nucenou správou německého správce a Schwarzenbergové nemohli už o takových věcech rozhodovat. Zaměstnanci podniků Schwarzenberga tehdy spíše pomáhali věznům, než aby je vykořistili. Proto v tomto případě bylo správné objednávat si vězně na práci z letského tábora, i když to třeba prospělo majetku Schwarzenberga, který už nemohl sám spravovat.“
Tolik mail od Markuse Papeho. Ano, Paul Polanský ve mě probudil zájem o romský holocaust. Ano, jeho knihy byly mobilizační a to bylo fajn. Střílel však „od boku“ a pramálo mu záleželo, jestli se strefuje do viníka nebo nevinného, jestli střílí na skutečný nebo fiktivní terč.
http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/domaci/fedor-gal-neni-jine-obrany-pred-anonymnim-kydanim-spiny-nez-ji-ignorovat
To se mi líbíTo se mi líbí
Fedor Gál a Markus Pape – skutečně věrohodní lidé …. ani jsem si toho odkazovaného Gála netroufl otevřít.
To se mi líbíTo se mi líbí
Kniha i o Schwarzenbercích se stala v dnešním Česku samizdatem. Máme ji
Bouře. To je kniha Paula Polanskyho, kde se skrytě píše, jak rodiče Karla Schwarzenberga využívali na lesní práce za protektorátu Čech a Moravy vězně z tábora Lety u Písku. Její vydavatel Fedor Gál jasně říká, že jde o autorovu literární fikci. Nicméně i osud knihy je dost tajemný. Zbylo pouze pár výtisků, které se dnes šíří v kopiích.
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kniha-i-o-Schwarzenbercich-se-stala-v-dnesnim-Cesku-samizdatem-Mame-ji-260543
To se mi líbíTo se mi líbí
Na celé kauze vydělá jedině Babiš, protože s ním souhlasí 70% národa a řekla bych, že lidé jsou již na slovo Lety u Písku až alergičtí, poněvadž se téma vybírá, jak králík z klobouku, vždy když se to hodí. Nikdy jsme se ve škole neučili, že by na našem území byl vyhlazovací koncentrační tábor a že by to komunisti rádi vyhlašovali o tom není žádná pochyba. Na našem území byl sběrný tábor Terezín a pracovní tábor Lety. Že byly Lety táborem smrti z infekčních chorob nikdo nezpochybňuje, ale nesloužil k vyhlazování. Dále, že tam bylo nejvíce cikánů je také jasné, protože nepracovali v takovém měřítku jako jiné skupiny obyvatelstva. Přeci si nebudeme nic nalhávat, problémy se začleňováním Romů do pracovního procesu jsou až dodneška. Věci by se měly vždycky nazývat tím správným pojmem a dávat jim přesné významy. Pokud bych měla hovořit s tím pánem o kterém píše čtenář, tak za prvé – jeho informace nejsou osobní zkušeností, ale přenesenou od jiné osoby. Dále šlo o matku, tak je celá záležitost zatížená „emociálně“.
Kritici akce BabišxLety by se měli spíše podívat na to, proč naše neziskovky a romské organizace pobírají všelijaké granty a podpory a s touto otázkou (Romové) se nehnulo ani kousek dál. Kdyby byl pokrok v těchto otázkách neřešily by se zástupné problémy. Především je nutné udělat něco s jejich vzděláváním (inkluze to samozřejmě nevyřeší), vytvářením pracovních příležitostí pro tyto skupiny (často bez vzdělání). A naše nabobtnalé sociální odbory by se měly zaobírat praktickou terenní prací v těchto skupinách a nedřepět na úřadech.
To se mi líbíTo se mi líbí
oh,
„Takže, čtenáři, uvítal bych autentický záznam toho, co populista Babiš skutečně řekl, místo zpráv aktualních novinářů o tom, co prý řekl.
A IMO z toho téma pro získání politických bodů udělali ti, kdo rozpoutali mediální aféru hlasitým pokřikem „Babiš popírá romský holokaust!“ Sobotka, Dienstbier, Kalousek a všichni další vejlupci, co pocítili potřebu se na tom zviditelnit.“
od konce,
Zviditelnit se na cikánech???
No,když si někdo myslí,že u nás,v ČR,obhajoba cikánů přináší plusové body,hmm.
Dále,
pravděpodobně stejně jako já víte,že ta ženská(od Babiše),která u toho měla být a nahrávat to,tak ta zrovna jak na sviňu NEnahrávala když měl Babiš říkat to co je mu vyčítáno.
Můžeme tedy buď věřit,nevěřit anebo také si přečíst jak se obhajoval Babiš.
„Ten tábor vznikl jako pracovní tábor. A já jsem jen říkal, že se to změnilo na koncentrační tábor až později, že to nevzniklo jako koncentrační tábor“
————————————————————————
Místopředseda vlády ČR a ministr financí Andrej Babiš:
Děkuji za slovo. Dobrý den všem. Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, kolegové, ta aféra, pseudoaféra, která je teď živená, je jenom výsledkem tisíckrát opakované dezinformace. Já bych začal vyjádřením města Varnsdorf, které se vyjádřilo ke kampani za moje odstoupení. Já bych ho tady přečetl. Rádi bychom se jako představitelé města Varnsdorf vyjádřili k umělé mediální bouři rozpoutané kolem jedné věty Andreje Babiše, kterou měl pronést ve Varnsdorfu. Pan Babiš nečinil žádné vystoupení pro novináře, pouze při vyhrocené debatě s občany citoval svého známého a trochu neobratně se vyjádřil o táboře v Letech jako o pracovním táboře. Komentáře některých novinářů, politiků vůbec nekorespondují se situací, při níž byla věta řečena. Je to zcela tendenční politická hra. Fotograf Ludvík Hradílek ze serveru „Aktuálně“, patřící panu Bakalovi, kvůli jehož popiskům pod fotografiemi se celá kauza rozjela, zde uvádí i jiné hlouposti, které poškozují zase město Varnsdorf. Například u fotky k otevírání hřiště je popisek „Dnes ukazují panu ministrovi, jak dovedou utrácet dotace“. Město však výstavbu hřiště financovalo výhradně ze svých prostředků. Fotograf není schopen se ani řádně informovat, ani sestavit delší text, jak jsme zjistili. Zkratkovitými hloupými popisky se snažil ublížit. Záměrem bylo poškodit jak Andreje Babiše, tak město Varnsdorf. A podobně to bylo s těmi popisky k mému výroku, protože šup sem, takový výraz já nepoužívám.
Vážíme si toho, že místopředseda vlády a ministr financí přijal naše pozvání a přes svou pracovní vytíženost věnoval 1. 9. 2016 plných sedm hodin svého času dosud opomíjenému a ignorovanému Varnsdorfu. To je ten šluknovský výběžek, kde tolik politiků za dvacet let chodí a stále něco slibují. Byla to pracovní návštěva, nikoliv volební kampaň. Pan Babiš se živě zajímal o negativa, která nás tíží, tak o pozitiva, kterými se město může pochlubit. Otevřel zde novou školu a hřiště, já nevím, proč vadí panu fotografovi, že děti dostaly úplně nové hřiště, a navštívil prosperující továrnu. Z té ho dělníci sami odkazovali, ať zajede se podívat, jak se pracuje, nepracuje v Kovářské ulici. Přibližně o hodinu později právě v této vyloučené lokalitě byl Andrej Babiš dle vlastních slov šokován. Ano, já jsem poprvé v životě navštívil vyloučenou lokalitu a byl jsem šokován. Byl jsem šokován, v jakých podmínkách tu lidé žijí a kam vlastně dávky putují. Setkal jsem se s tím poprvé v životě. Byl jsem vevnitř, v bytech plných štěnic a zápachu, a potom jsem byl hlavně přivítán těmi lidmi, kteří bydlí kolem, kteří se bojí o život, kterým je ničen majetek, kterým byl znehodnocen majetek. A jenom jsem se zeptal, když jsem tam viděl sto dospělých v produktivním věku, proč ti lidé nejsou v práci. Jednoduchá otázka. A potom jsem zjistil, jak to funguje, ty byty. To jsou čtyři obrovské paneláky, patřily městu. Město je prodalo původním obyvatelům a ti původní obyvatelé je prodali dvěma fyzickým osobám. A ty dvě fyzické osoby tam nastěhovaly Romy. Proč? Protože je to výhodné. Protože náš stát vlastně dává takovýmto firmám, obchodníkům s chudobou, obrovské peníze. Co tito dva pánové inkasují? Inkasují třemi způsoby. Ze státní sociální podpory příspěvek na bydlení. Tam se částky pohybují za garsoniéru osm až deset tisíc korun měsíčně a za byt 1 + 1 deset až dvanáct tisíc korun měsíčně. Potom mají Fond hmotné nouze, doplatek na bydlení a nezastropované vysoké zálohy na energii bez objektivního vyúčtování. Takže vlastně tady je velký problém, na který my dlouhodobě poukazujeme a to je zneužívání dávek na sociální bydlení. A také samozřejmě někteří ti lidé žijí z dávek na svoje děti. Ti sousedé mně říkali, že někteří berou dávky 30 až 40 tisíc měsíčně. Samozřejmě otázka je, proč nejsou v práci. Takže to byl ten problém a to byl ten cíl, proč já jsem toto místo navštívil. A následně jsem navštívil i byt jedné paní, která nestihla bohužel prodat ten svůj byt a která tam žije ve velice špatných podmínkách. A tak se ptám, proč to nikdo neřeší. Starosta říká, je to ostuda. Tady je hlavní silnice z Německa. Proč to neřeší? Vždyť tam byli dva ministři naší vlády před časem a já nevím, jaké řešení toho. Proč to neřešíme.
Následně jsem debatoval se sousedy, když jsem to celé navštívil a vyprávěl jsem jim, jak jsme byli s panem ministrem Brabcem na návštěvě u majitele jedné firmy, který nám vykládal o pracovním táboře v Letech. Protože není pravda to, co říká pan Kalousek. Ten tábor vznikl jako pracovní tábor. A já jsem jen říkal, že se to změnilo na koncentrační tábor až později, že to nevzniklo jako koncentrační tábor. Ta nebyly SS jednotky. Nevzniklo to jako tábor třetí říše. To není pravda. A já vám k tomu mohu tady přečíst velice stručnou historii toho tábora.
http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/domaci/dokument-prepis-jednani-v-poslanecke-snemovne-o-vyroku-andreje-babise
To se mi líbíTo se mi líbí
Jo, jistě. A všichni z té hordy novinářů kolem spoléhali na nahrávku od nějaké ženské od Babiše, nikdo z nich neměl vlastní záznamovou techniku, protože u je novinářů běžné, že sebou nenosí vůbec nic, co by při výkonu práce mohli potřebovat. .-(
To se mi líbíTo se mi líbí
jj, jak říká klasik: „… není malých rolí, jsou jen velcí voli …“
To se mi líbíTo se mi líbí
zde máte k dispozici 39x foto a najděte mi tam ty hordy,já tam tu ženskou vidím na č.26,27,31,narozdíl od těch hord novinářů.
je tam ještě vidět tv Nova,fotografové a kameraman-i
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/ano-bude-lip-i-ve-vansdorfu-navstivil-ho-andrej-babis/r~f9f8513a703311e68afb002590604f2e/
PS:je vidět že o nějakou diskuzi stejně nestojíte,mějte se fajn
To se mi líbíTo se mi líbí
8,slovy OSM už našlo hordy
no asi budu potřebovat pejska
To se mi líbíTo se mi líbí
To bílé cosi s nápisem „nova“ na kameře určitě není mikrofon.
Jestli „tou ženskou“ myslíte tu osobu v černém s bílým límečkem a tmavými brýlemi, pak na č. 26 drží v ruce zjevně mobil, bohužel z fotky nepoznám co je to zač a jestli je vůbec nahrávání schopný. Na č.27 jdou po schodech a Babiš zjevně nemluví. Nějaká ruka s mobilem na č. 31 vidět je, ale zbytek díky oříznutí už ne. Dejme tomu že to je stejná osoba a stejný mobil, ale pořád nepoznám typ. Zato jsem si všiml doprovodných textů pod fotkami, které jsou v uvozovkách, jako citace. Tak bych očekával, že minimálně pan Ludvík Hradílek z aktualne.cz, jakožto jejich autor, se nebude spoléhat na svou neomylnou paměť nebo jakousi ženskou, ale bude mít u sebe i diktafon nebo jiné podobné zařízení. Není totiž náhodný fotograf externista, ale řádný zaměstnanec redakce. Zejména, když právě on to tvrzení a kontext vkládá Babišovi do úst.
http://zpravy.idnes.cz/romove-babis-koncentracni-tabor-lety-ds7-/domaci.aspx?c=A160902_115045_domaci_jj
Možná toho chci moc, když se domáhám toho, aby novinář byl svá tvrzení schopen doložit, aniž by se přitom musel spoléhat na záhadnou příslušnici MiB,
http://www.anobudelip.cz/cs/makame/aktuality/tiskove-zpravy/vyjadreni-mesta-varnsdorf-ke-kampani-za-odstoupeni-andreje-babise-30447.shtml
Zběžným průzkumem jsem zjistil, že kromě Hradílka a lidí z novy se toho zúčastnil nejméně jeden další fotograf z aktualne, dva lidé z Mafry, a někdo z místního radničního plátku. Hledat další zástupce tisku už mě nebaví, zejména když tam určitě nebyli kvůli tomu, aby fotografovali své kolegy od konkurence.
Taky se mějte fajn.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jen na okraj.On Hradílek je také dílo přírody. Nechápu, co dělá v polobulváru když patří k Novotnému. S ním by si určitě rozuměl lépe.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nehádejte se s čtenářem! Má to perfektně vyzdrojovaný. Co napíše romea, to je daný a nejde přes to vlak. Přece se nechcete ztrapnit.
To se mi líbíTo se mi líbí
už i vy vonrammsteine?
nemohu za to,že Romea byla ten nejpraktičtější rozcestník k tomuto tématu.
Ale použil jsem ji i tak celkem 3x,2x z toho to byly přetištěné informace odjinud,nikoliv jejich názory.
1. 7.9.2016 (13:20) Čeněk Růžička
2. 8.9.2016 (10:10) přepis jednání z PS
3. 8.9.2016 (18:10) Fedor Gál
Diskuze,si myslím,by měly být snad od toho aby se diskutovalo a přinášely odkazy odkudkoliv,které se té diskuze týkají.
Nemám nic proti odkazům z Parlamentních(Protiproudu),proto byl odkaz na F.G.,když ho Petrpavel nerozdýchal tak jsem mu dal odkaz na ty Parlamentní listy.
Když byla diskuze k Sobotkovi,dal jsem odkaz na Deník Referendum.
Když měl oh otázku že by uvítal ten záznam,tak jsem mu dopověděl,samozřejmě mohl jsem dát tento odkaz.
„Odpověď mohla dát novinářka MF Dnes, která patří do Babišova koncernu Agrofert, Andrea Angermannová, která si – jak Právo vypozorovalo z fotografií – značnou část Babišových slov na jeho návštěvě ve Varnsdorfu 1. září nahrávala.
Jenže záznam z inkriminované části hovoru novinářce bohužel chybí. „Nahrávala jsem, ovšem v okamžiku, kdy měl říci výrok o Romech, ne. Ten na diktafonu opravdu nemám,“ napsala Právu Angermannová.“
https://www.novinky.cz/domaci/413805-spor-o-vyroky-ve-varnsdorfu-mohla-rozseknout-nahravka.html
předpokládal jsem ale že to ví.
Diskuze mě baví když se něco,pro mě,nového k tématu dozvím,diskuze o zpochybňování odkud jsou odkazy je k ničemu,stejně tak jako diskuze o tom jak má být vybaven fotograf ještě diktafonem anebo jestli „Tenhle Michal Schuster?“ je Michal Schuster,otázka která byla položena snad jenom proto aby se poukázalo na to,že je to nějaký aktivista přes cikány.
Rozloučím se tedy odkazem na FRONTA.CZ,ať mají ti palcovači zase možnost vyřádit se na těch mínusech,přeji hezký den.
Nástin typologie koncentračních táborů
Nedávno prohlásil jistý komunistický europoslanec, že v Letech u Písku žádný koncentrační tábor nebyl. Už se našli lidé, kteří by ho chtěli zažalovat za popírání holocaustu, jenže velmi podobné výroky na adresu tábora v Letech zazněly i od pravicových politiků (dokonce z nejvyšších míst), kteří si zřejmě také myslí, že nebude-li tábor označen jako koncentrační, nebude nutné přemístit velkovýkrmnu vepřů, která tam teď stojí. Zcela aktuální (ale nikoliv nová obsahem) je hláška předsedy Komunistického svazu mládeže, že Sovětský svaz neměl žádné koncentrační tábory, jen tábory pracovní. A označení táborů, v nichž byly před odsunem drženy osoby německé národnosti, jako tábory koncentrační, již dlouhou dobu vyvolává u části české společnosti rozhořčené protesty bez ohledu na stranickou příslušnost.
Debaty a spory tohoto druhu nejsou žádným českým (moravským) specifikem. Na sever od německého koncentračního tábora Ravensbrück se nalézají zbytky „ochranného tábora pro mládež“ Uckermark. Vzhledem k opakovanému rozšiřování tábora Ravensbrück jsou od sebe hranice obou táborů vzdáleny jen pár stovek metrů (avšak Uckermark již neleží v regionu Brandenburg, ale Ucker – odtud jeho jméno), přesto se část laické i odborné veřejnosti vehementně brání termínu „koncentrační tábor“ (KT) a odmítá jeho zahrnutí do areálu Památníku KT Ravensbrück, protože to prý byl jen tábor pro problémovou „asociální“ mládež, jaké se v předválečné době využívaly celkem běžně a v některých zemích využívají dodnes. Věc má pochopitelně i svou praktickou stránku – vyhlášení památníku by ohrozilo stavbu dálničního obchvatu, který je přes území Uckermarku plánován, a kterého je v regionu zapotřebí víc než soli. Uckermark byl však od samého počátku administrativně podřízen velení KT Ravensbrück, vedle dozorkyň zde byly i stráže SS a před koncem války byla většina „svěřenek“ přemístěna do KT Ravensbrück, odkud byli práce neschopní vězni naopak izolováni v Uckermarku před následnou likvidací; argumentují stoupenci Památníku.
Ohlédneme-li od politického pozadí a ekonomických lobby, stále zde zůstává problém, jak rozeznat „pravý“ koncentrační tábor od „nepravého,“ neboť na uvedeném příkladě je vidět, že i v rámci nacistického represivního aparátu byly využívány tábory různého druhu. Jak tedy definovat koncentrák?
Nepochybujme o tom, že komunisté mají s koncentračními tábory velké zkušenosti. Mnoho jich bylo ve fašistických koncentračních táborech vězněno, mnoho jich tam zahynulo. Samotní komunisté po uchopení moci také mnoho lidí do koncentračních táborů poslali a mnoho těch lidí tam zahynulo, přestože to dnes někteří komunisté přesvědčeně (ne však přesvědčivě) popírají. Snad tedy nebude vadit, když si onu definici vypůjčím z normalizační Malé československé encyklopedie. Tak tedy koncentrační tábory jsou:
Tábory sloužící k izolaci, terorizování i fyzické likvidaci politických odpůrců fašismu a jiných diktátorských režimů, popřípadě účastníků osvobozeneckého hnutí v koloniálních, závislých, či vojensky okupovaných zemích.
Podle definice v postkomunistické Encyklopedii moderní historie, která je daleko stručnější, ale v zásadě shodná, KT jsou:
Zařízení zakládaná k izolaci politických odpůrců režimu.
http://www.fronta.cz/nastin-typologie-koncentracnich-taboru
To se mi líbíTo se mi líbí
Ten „novinkový“ odkaz mi unikl. Ale i přesto trvám na tom, že novinář by měl mít doložené vše, co prezentuje jako prohlášení jiné osoby. Vymýšlení fiktivních proslovů IMO patří do Blesku, Aha a podobného bulvárního odpadu.
Že je Michal Schuster „aktivista přes cikány“ (tenhle termín jste použil vy, čtenáři) je mi víceméně fuk, pokud se ve svých textech drží skutečnosti a tvrzení má doložená. Nemusíte mi to věřit, ale myslím to tak.
Abych to napsal přímo, sere mě.snaha nejrůznějších aktivistů dobra rutinně používat co nejsilnější výrazivo i za cenu (podle mě záměrného) zkreslení významu a působení na emoce publika. Pochopitelně, pro dobrou věc..
Německá říše si s německou důkladností vedla i seznam koncentračních táborů. Najděte tam Lety a budete mít pravdu. Když je tam nenajdete, jen se snažíte manipulovat diskuzi vámi preferovaným směrem. A přitom vyprazdňujete a rozmělňujete používaný pojem v nejlepším reklamním stylu zeleného mimozemského skřeta.
Gheto Terezín i Malá pevnost byly samy o sobě dost příšerné, ale nikdo normální se ani z jednoho nepokoušel udělat „český koncentrační tábor.“
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak abych to zřejmě uzavřela :D. Tohle je podle mě důležité, tohle by měli novináři sledovat (kdyby ovšem v ČR byli, což se s několika málo výjimkami ale nezdá). http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Znicime-te-Slozky-intriky-kampane-v-podstate-diktatura-Zastupitelka-promlouva-jak-to-chodi-v-Babisove-hnuti-452748
Není důležité jestli nazval tábor v Letech sběrným, pracovním nebo koncentračním. Ano umírali tam lidé, byl to jeden z mnoha zločinů protektorátní vlády a pak nacistů. Myslím, že mě nemůžete podezřívat, že bych nějak omlouvala zločiny fašismu a nacismu, naopak, nenávidím i současné fašisty. Jenže tábor v Letech je jen předvolební boj. Důležitější je co se děje teď. A nevím, jestli je vyjádření té bývalé členky ANO pravdivé, ale není to první případ. Tam by se měli do Babiše opřít, jenže na to právě ti ….lidé vydávající se novináře…nemají koule. A že je strana ANO strana jednoho muže, Babiše, je jasné, takže si to má ohlídat. Pokud tedy to není jeho záměr a tím hůře.
To se mi líbíTo se mi líbí
Neznám situaci v Havířově, trochu informací mám za Strakonic. Tam se dnes už bývalá členka hnutí zasloužila o odvolání jiné členky z vedení pivovaru. A pak odešla a vzala sebou několik dalších. Ačkoli vím, že to, co v ANO ST je, nejsou žádní lumeni, patrně se všude bude jednat o podobné „dětské“ nemoci, kterými si prošly VeVerky, Tomiův Úsvit, ODS i ODA a další. Hnutí má vadu v tom, že nemá ideovou myšlenku, takže se v něm mohou „schovat“ různí korytáři. Takže bych vyjádření té zastupitelky hodnotil velice opatrně. Asi tak, jako tu Strakonickou.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ano souhlasím s Vámi, nemusí to být pravda, jenže to je právě práce pro novináře a ne se točit na tom co řekl o Letech Babiš anebo neřekl, tedy v tom kontextu jak to bylo podáno. On přece rozhodně nepřekročil “ meze náckovství“ jak se vyjádřil ten ……no radši jen Sobotka napíši ;).
To se mi líbíTo se mi líbí
Novináři? Co to je za živočicha? Neznám 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Vzácný vysoce ohrožený druh, ještě vzácnější než yetti, bigfoot, yowie,.. 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Protože ANO má své neměnné ideje a základem je myšlenka, kterou obhajuje pro Babiše Babiš.
http://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Milos-Babis-ANO-Jak-rozkryt-majetek-politiku-452888
To se mi líbíTo se mi líbí
Proč by se ten zákon neměl dotýkat všech politiků? Můžete mi to logicky vysvětlit bez pomoci pofidérními odkazy?
To se mi líbíTo se mi líbí
Snad nejlépe je číst :
„Průkopníky byli v tomto ohledu v roce 2013 nově zvolení poslanci za hnutí ANO, kteří dobrovolně na počátku výkonu mandátu rozkryli svůj majetek, aby dosáhli možnosti efektivní veřejné kontroly svých příjmů z funkce.“
Samozřejmě že tak učinili naprosto všichni včetně Babiše č.1. a rozkryli celý svůj majetek nebo snad ne ?
Tož to je ta otázka.
To se mi líbíTo se mi líbí
S vy víte, že to (ne)udělal?
To se mi líbíTo se mi líbí
+1
Přesně tímhle by se měli novináři zabývat. Jenže to vyžaduje práci, vymyslet „kauzu, která do měsíce vyšumí, je jednodušší.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pane oh je to OT, ale vy jste psal, že byste se chtěl něco dozvědět o GMO, MZe vydalo asi před 4 lety nějaké povídání. Já to jen přelétla, zdá se mě, že tedy je to spíš pro GMO než nestranné, ale tak každá informace dobrá, tak když budete mít čas a chut ;).
Click to access GMO_web_aktual_listopad_12.pdf
To se mi líbíTo se mi líbí
A ještě poslední článek p. Šarmíra, je to mnohem kratší a ne nezajímavé 🙂
http://www.sppk.sk/clanok/1465
To se mi líbíTo se mi líbí
Děkuji za odkazy.
To se mi líbíTo se mi líbí
promiňte mi,že se k tomu ještě vracím,ale myslím si,že když už jsem to tady zaplevelil těmi odkazy,že by tu neměl chybět také tento text..
Je to z doby kdy se o Letech zmiňoval Okamura.
Nedávám ale odkaz,protože by asi stejně neprošel filtry.
Doufám pane Bavore,že mi protentokrát prominete.
Kdo tedy bude mít zájem ať si dohledá toto
Ještě jednou tábor v Letech – tentokráte z pohledu Lexe
To se mi líbíTo se mi líbí