Proč nechci být seniorka


fejeton z týdeníku Strakonicko

Důchodci prý ujídají z krajíce mladým, žijí z jejich daní – a vůbec si žijí, no fuj, hanba  jim!
Ubohý stát přijde o šílené peníze když bude navyšovat důchody. Prostě — důchodce je katastrofa – už aby se uzákonila  eutanazie, pokud možno povinná.
A senior, to je přímo hrůza
Pěkně si to spočítejme:

  1. senioři jsou jedni z nejtýranějších obyvatel — a to i v rodinách — no, nedivte se – viz: ,,důchodci“
  2. Jsou cílovou skupinou pro zločince a podvodníky -viz, novinové články
  3. Ubohé pojišťovny jsou jimi vysávány, přitom by potřebovaly podnikat např. sponzoringem… A senioři by pořád chtěli, aby jim někdo na léky přispíval. A to přesto, že je příbalové letáky varují jak léky škodí ba mohou i zabít – víc než cigarety prosím!“

To všechno vás postihne, budete-li senior-ka. Já proto budu stará dáma. Protože staré dámy jsou:

  1. Anglická královna (a jiné královny)
  2. Jessica FIetcherová
  3. Tetička Jane ze St.Mary-Hoad (Agatha. Christie)
  4. Můj trumf — stará dáma, která zmlátila kapesního zloděje v Londýně a odvlekla ho v noci na strážnici, kde tento prosil policisty o záchranu. Způsobila mu deštníkem a holí frakturu a četná zhmoždění na hlavě!

Pro muže mám termín starší gentleman. Příklady si doplňte sami.
Vzhůru starší dámy a  džentlmeni! Jsme totiž navíc rentiéři! Renta je prý bezpracný důchod! Ať! Ještě toho na rozdíl od některých mladších rentiérů zastaneme dost. A raději vzhůru do zbraně (deštníky a hole), než se nechat dehonestovat jako senioři a důchodcovští vyžírkové‘.
Jsme tady a bude se s námi muset počítat.

Vaše stará dáma – paní Troi

Středa 17. srpna 2016

Příspěvek byl publikován v rubrice Přejaté se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Proč nechci být seniorka

  1. Bavor V. napsal:

    A já k tomu přidám ještě pěknou písničku od Jarka Nohavici

  2. jaa napsal:

    Mno souhlas i nesouhlas. Nesouhlas s tím,žejsme“rentiéři“-většina lidi měla odpracováno nejmíň 10let než dosáhla průměrného nástupu na pracovní trh dnešní stjúdentů. POkud pamatuji -tak nejdýl studovali doktoři, do24ti -proto že to bylo,nejnáročnější. A pak se v podnicích už učili v rámcizaměstnání a za plat-praxi. Takžednešníomladina užmá doceladost vybráno.
    Proč jsou proti seniorůn- vědí že nemají nato/až na výjimky/aby obstáli a získali vědomosti v našem rozsahu -jednak se to neučí a jednak nemusej.
    Porovnejte si obsah nebo rozsah -frází mladých analytiků,..ologů a dalších co tak po různu dávají moudra a posudkys…jedním seniorem…hmm

    http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/pri-vybuchu-na-svatbe-v-jiznim-turecku-zahynulo-osm-lidi/r~93b3a9b0671e11e6abfa0025900fea04/?utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_term=position-5
    Ano jsme tadya bude se muset s námi počítat-tedy ačli vývoj je nedonutí .-aby přišli na radu sami….

  3. Petrpavel napsal:

    Příliš vážné téma pro vtipkování.
    Být relativně zdravým a relativně zajištěným důchodcem není špatné.
    Je to individuální – známe křepčící a jásající důchodce v rytmu Evy a Vaška, nověji Šlágru, známe důchodce procházející mlsně kolem popelnic. Jsou ti první opravdu šťastní, ti druzí nešťastní? Neviděl bych to tak. Závisí na stavu duše, na výchově a životních zkušenostech, umění či neumění najít radost ve zdánlivých maličkostech, samozřejmě na zdraví. Nejsme a nebudeme jednolitá masa. Bohužel. A proto nemůžeme, ač tvoříme velmi slušnou část populace, vytvořit tlak na zákonné uznání našich materiálních, společenských a lidských potřeb. Jsme slabí, ne proto že nemáme fyzickou sílu či potřebný intelekt, ale právě pro tu různorodost našich požadavků. Teplouši, cikáni, zloději, migranti, věřící, politici, podnikavci…jo, to jsou jednolité masy, kam se na ně hrabeme.
    Mě třeba by stačilo aby média tolik nelhala a mohl bych si občas poslechnout zpravodajství nebo přečíst noviny bez otevírání kudly v kapse, aby byla naděje na změnu tohoto systému ve kterém politická reprezentace hraje až tak nestydatě malé domů bez ohledu na nás občany, a často dokonce sbírá ty malé domů odměnou za velké směrem do zahraničí. Aby bylo přiměřeně bezpečno, abych neměl oprávněnou obavu z válečného konfliktu, aby aspoň trochu platilo právo, řád a selsky chápaná spravedlnost. Jenomže to by zase nebyla svoboda dělat si co každý chce. Po celá století stále stejné dilema. Máme co jsme chtěli?

    • Petrpavel napsal:

      …selsky chápaná spravedlnost…svoboda dělat si co každý chce….
      Když jsem si to po odeslání přečetl trochu jsem se zhrozil : mohlo by to vypadat jako že proti sobě stavím bezmeznou svobodu jako spravedlivé vyústění té nejvyšší potřeby člověka a přijatou nesvobodu jako jeho dusící fenomén.
      Kdepak.
      Skoro bych řekl, že právě ten rozpor mezi politicky pojatým pojmem svoboda a skutečnou spravedlností jako takovou kulhá na obě nohy právě teď, ne v době které se rádo říká nesvobodná. „Tehdy“ jsem věděl, že jisté věci nemůžu, a nemůže je prakticky nikdo (hnidopichům : výjimky jsou vždy a všude). Tabu byla vystavena na veřejnosti, všem známa, překročení byla nekompromisně postihována, a tedy jaksi byla, řekněme z donucení vlastním svědomím nebo společenským tlakem, respektována. Všemi (výjimky…). A v případě křiklavých nesmyslů i korigována.Teď jsem přesvědčován že tabu jakoby neexistují, je svoboda, co není zakázáno je povoleno… Opravdu? I křiklavé nesmysly jakoby nebylo třeba korigovat, prostě prý v této společnosti nejsou. Respektují ale tabu – a ona existují aniž si to mnozí uvědomují, co zákon to vytvoření nového tabu, a že jich přibývá geometrickou řadou – opravdu všichni? Neplatí jenom pro někoho? Víc než kdy jindy? Jednoznačně vím, že „tehdy“ bylo moje rozhodování svobodnější, volnější, byť logicky autoregulováno, úřady a orgány byly přístupnější argumentům, onomu selskému nazírání. Dnes jsem si často „nabil hubu“ domnívajíc se, že maje pravdu a neškodíc druhým najdu porozumění pro své požadavky. Nenašel jsem. Jiný ano. Stěžovat si? Komu, kde? Zbytečné, máme přece svobodu, i ten kdo nespravedlivě a stranicky rozhoduje o druhých, bohužel – myslím si.
      Ale co, o takovémto mylném a škodlivém pojímání svobody už tady napsal Strejda Olin taky mnoho, a zbytečně. Někdo to má a někdo to nemá…

    • vonrammstein napsal:

      Kdybyste mezi tu všechnu vyjmenovanou pakáž nezahrnul i věřící, dal bych Vám plus. Ale ve Vás to je jak v Jírovec.

      • Petrpavel napsal:

        Nepsal jsem o pakáži, ale o jednolité skupině. Silné vlivové skupině. Popírat to můžete, ale to je tak všechno ….
        Důsledky té vlivové skupiny pro naši společnost jsou obecně známy, něco dobrého, něco špatného. Úmysly mnohdy bohulibé, skutky opačné. Je to jako s jinou vlivovou skupinou, s komunisty. Získaný vliv nese často hořké ovoce, jsme jen lidé.
        Jestli to nebude ve Vás 🙂

      • Petrpavel napsal:

        Jo, a to minus jsem Vám nedal já. Stanovisko neutrální🙂

  4. strejda napsal:

    Už jsem to zde jednou psal. Řeči o škodlivých důchodcích, respektive starých lidech, jsou na světě od nepaměti. Já jako pamětník časopisů My a podobných z poloviny šedesátých let 20. století vidím, že se naprosto nic nezměnilo. Tedy změnilo, pravda. Tehdejší přechytralí mladí vedli stejné řeči jako dnešní přechytralí mladí. O chlebíčku, o užírání, o své budoucnosti a tak. A pak, hlupáci, zestárli.
    Na mně to mělo vliv v tom, že jsem se o budoucnost sebe a své rodiny postaral. Nikdy jsem na ty mladé kecy nezapomněl. Dnes nejsem ani bohatý, ani chudý. Jak píše Petrpavel, nekřepčím ani nevybírám popelnice. Žiji spokojeně, mohlo by sice být o trochu lépe, ale to je myšlenka věčná. Každopádně se nikdo z mých předků neměl lépe.
    A dnešní důchodci? Jak to napsat kulantně. Naprostá většina si musí z těch časů před 50 lety pamatovat jak reagují mladí na staré. Vždyť oni měli ty podivné nápady o příživnících. Celý ten čas tedy ví jak dopadnou, když svůj vlastní život nechají na vůli mladých. Nemají – mimo různá neštěstí – důvod si stěžovat. A pokud ano, může je těšit pomyšlení, že dnešní mladí chytrolíni na tom budou za 50 let stejně. Možná hůře, lépe jistě ne.
    Opravdu je obdivuhodné jak se kolo dějin točí a opakuje. To, co bylo je tím, co bude a to, se stalo je tím co se stát mělo. Parafrázuji „klasika“.
    A tak jsem důchodcem a starým rád, ne každý na to má (další parafráze).

  5. Rosťa napsal:

    Kdysi kdesi jsem četl na transparentu:Dědeček a babička, ujídají chlebíčka. Něco na tom bude. Dědeček jsem, chleba mám rád ( s kouskem uzené flákoty samozřejmě ) a protože zde z každé pumpy teče červené ( vedle v dědině bílé ), není důvod ke stížnosti. A jak psal strejda: Vším, čím jsem byl, byl jsem rád ( a nejraději důchodcem ). Dnes jsem koukl na účet, přistál mi tam důchod, takže houby zle. A s dvojkou v krvi je ten svět hned veselejší. A mladí? No, také budou staří. A jestli to ti naši kabaretní umělci ve vládě a patlamentu povedou stejně blbě, tak o důchodu si mohou nechat zdát. Zítra je pondělí, asi půjdu na ryby. V úterý taky.

  6. NavajaMM napsal:

    Môj idol je ten storočný starček, čo vyskočil z okna…

Komentáře nejsou povoleny.