Kdy se vrátí léto?


Když jsem psal tento příspěvek, zdálo se, že Slim je asi někde v teplých krajích i Petrpavel odjel na svou haciendu a tak se asi posměšných reakcí a vysvětlivek nedočkám. Ale je to ve mně a musí to prostě ven.

Stalo se v pondělí odpoledne, kdy byly očekávány silné bouřky a přívaly. Jen tak ze zvědavosti jsem se podíval na radar meteorologů a strnul jsem. Podle Radaru  se u nás měla země otřásat pod náporem deště a snad i krup a vzduchem měly létat blesky jak vlaštovky před deštěm. Když jsem se ale podíval venku, tak sice bylo zataženo, ale v dohledné vzdálenosti ani jediný mrak, který by byť vzdáleně připomínal déšť, natož že by byl slyšet jediný zvuk, který by aspoň vzdáleně připomínal hromobití.

Ano, stává se, že „Svatá Anna“ (kopec u Horažďovic) dovede kdejaký podobný jev rozdělit na dva díly a poslat je každý jiným směrem, ale i toto bývá Radar schopen zaregistrovat. Tentokráte nic. Prostě údolí Otavy od Sušice po Strakonice pod oranžovo-modrým příkrovem. Za ty peníze by mohla být technika dokonalejší.

A korunu tomu dodalo úterní večerní „Za okamžik…“, kdy se Augustová trapně zeptala Karase, kdy se vrátí „normální“ léto. Z hlavy té blbky je to otázka odpovídající jejímu IQ. Překvapila mne Karasova odpověď, že „léto se vrátí do normálu…“. Jako by propršený chladnější den byl v létě něco neobvyklého. Za svůj brožovaný život jsem jich zažil mnoho takových, kdy prostě více pršelo, jindy bylo sucho. A nikoho nenapadlo považovat jedno či druhé za nenormální.

A nebo se v dnešním pojetí považuje za nenormální vše, co je jinak než dne předchozího?

Bavor podpis_rex2

Příspěvek byl publikován v rubrice Bavorovy poznámky se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

130 reakcí na Kdy se vrátí léto?

  1. Petrpavel napsal:

    Jsem doma jen na skok, zase brzo zmizím na svou haciendu. Jen co se vrátí normální léto 🙂 .

    Popravdě jsem doma proto abych si vyzvedl objednaný práškový 6 kg hasičák 34A (v Kovoslužbě by byl k mání za 1500,-, objednal jsem jinde za 809,- i s dobírkou) potřebný k souhlasu našeho SÚ k povolení užívat přístavbu neboť ten který jsem dostal darem, práškový 6 kg 21A, je prý nehoden hašení mé chaty – není kolaudační. Hlásiče kouře už jsem taky dodatečně nainstaloval, takže souhlas bude, jenom přemýšlím jak dohlédnu na chatu z domova až tam bude hořet a hlásič bude blikat.

    • vonrammstein napsal:

      Vy tam nemáte připojený online kamery, který sledujete v rohu televize při koukání na fotbal? Tak to si pak nestěžujte, můžete si za to sám!

  2. vonrammstein napsal:

    Ale jistěže ano. Za našich mladejch let bylo sněhu o tři metry víc, vichřice kácely celý města, když pršelo, bylo vody po kolena a když bylo horko, dělali jsme si volský voka vzájemně na čelech.
    Popravdě-příroda se-obzvlášť ve větších městech-z řady konkrétních důvodů (třeba odsíření, ale nejen to) vrací zase k normálu.
    A normální léto je úplně každý léto. Že je každý trochu jiný, zo je normální taky.

  3. Kamil napsal:

    „… Za ty peníze by mohla být technika dokonalejší.“
    Před několika roky EU poslala finanční „dar“ – značnou částku na superpočítač pro CHMI. Jeho výši si už přesně nepamatuji, asi to byly desítky miliónů Kč/eura? Od té doby se předpověď počasí, alespoň v oblasti, kde žijeme zásadně zlepšila. Nedostatky lokálních (i dlouhodobějších) předpovědí v porovnání s realitou (pohledem z okna) však přetrvávají; podle mého názoru jsou zapříčiněny nikoliv „nedokonalou technikou“, ale jak charakterem stále měnícího se klimatu (častější a intenzivnější výskyt lokálních singularit, viz například stále nové teplotní rekordy v nejrůznějších místech, atd.), a částečně také asi i sběrem potřebných dat a používaným matematickým, numerickým modelem pro předpovědi (nezachycuje asi dostatečně přesně všechny aspekty, které v současnosti mohou změny ve vývoji tlakových, teplotních, rychlostních, atd. polí ovlivňovat).
    Nicméně, „tento způsob léta …“ není asi neobvyklým. Myslím (a to není z mé hlavy), že „všude, kde se dá žít, dá se žít (prý) pěkně“.
    P. S. A podobně jak píše rytíř, i za mého „dětství“ bylo sněhu po kolena, někdy i po pás. Jen ta kolena i pás byly cca 20 až třicet či čtyřicet cm nad povrchem terénu.

    • Kamil napsal:

      Promiňte, ale nemohu odolat, abych toto téma neodlehčil klasickým vtípkem z doby normalizační:
      V rozhlase radostně citovali výsledky, kterých dosáhli sovětští vědci při předpovídání počasí. Akademie věd v Moskvě totiž oznámila, že pravděpodobnost úspěšné předpovědi počasí se zvýšila, a nyní dosahuje téměř čtyřiceti procent! Senzační úspěch.
      Po tomto oznámení volal do rozhlasu nějaký zemědělec s dotazem, proč to tedy nepředpovídají přesně opačně? Měli by totiž zázračných více než 60 % úspěšných předpovědí.

    • Bavor V. napsal:

      Dovolím si oponovat. A příští týden budu mít historickou zmínku. Podíval jsem se do starých kronik a kromě jiného jsem ta našel právě to počasí. A jen krátce – bylo stejné, všeho bylo moc i málo, jak který rok. Z té kroniky jsem vytáhl počasí v letech 1925-27 zde na Prácheňsku.

  4. Karamela napsal:

    Info ze Zlína:
    Toto léto je famózní!
    Už jaro bylo famózní, protože po mnoha letech bylo opravdové jaro – rozkvetlé, sluníčkové, dešťomájové – všecko kvetlo a rostlo jak podle encyklopedie – balada.
    Červen byl taky famózní – krásné teplo ale bez veder, přiměřený deštík na osvěžení, škoda přeškoda blbých opožděných mrazíků, u nás pomrzlo ovoce, ale jinak by to byl opravdovský „červený“ měsíc jak podle encyklopedie – balada.
    No a aktuální dny jsou též famózní – pestré počasí všeho druhu – od koupačky po mikiny, ale aspoň to není ubíjející opékací nuda – párdenní horko vydýcháme frontičkou ochlazení – no třikrát balada!
    Když si vzpomenu na loňských 30 tropických nocí, tak mě polévá smrtelný pot ještě teď. Takže doufám, že to vydrží v podobném duchu na furt včetně „normální“ zimy s pořádným mrazo-samcem pro desinfekci škodlivin a škůdců a půvabné sněhové peřiny pro potěchu oka a prospěch spodních vod🙂
    Ale vážně – bez třicetipětistupňových veder to není léto? Bože – jaký si to uděláš, takový to máš!

    • Petrpavel napsal:

      Trefila jste do černého! A přilila optimismu 🙂 .
      Pokud jde o počasí máme snad nejkrásnější rok jaký pamatuji. Vždy když jsem letos zasel nebo zasadil střídal se blahodárný déšť s konejšivým a životodárným slunečním teplem.

  5. Petrpavel napsal:

    ČT má mimořádné vysílání aby lkala ústy Hollanda, Tuska a dalších stovek profesionálních plaček, dovolte prosím i mě OT abych lkal :
    Kdyby nezneužívali a nedrancovali po staletí Severní Afriku, kdyby nezneužívali po desetiletí levné pracovní síly z Afriky a Asie, kdyby neválčili v Tunisku, Libyi, Iráku a pod., kdyby se chovali a jednali s nimi přátelsky jako ČSSR po celou dobu své existence, kdyby nepodlehli v posledních létech svým šabatodienstbierům nestalo by se nic z toho. Není třeba bojovat hubou a drony jak chce Holland, je třeba dělat politiku porozumění směrem tam kam patří a nesmiřitelné tvrdosti tam kam patří. Ne naopak.

    • Rosťa napsal:

      Kdyby západní státy nedrancovaly své kolonie, tak na tom byly v životní úrovni mnohem hůř než my. To veřejně nikdo neřekne.
      A ty kecy vrcholných EU politiků po posledním masakru jen dokazují jejich nebetyčnou neschopnost, hraničíčí s idiocií. Na druhou stranu ale o sebe dbají. Takový Hollande utratí měsíčně za holiče ze státní kasy v přepočtu čtvrt milionu korun. Doma mu sice slimejši vytloukají národ, ale těch pět chlupů na kedlubně má pěkně v řádku.

  6. Hudec napsal:

    Mně letošní léto také přijde úplně normální. Normální bylo i to, že už v červnu rostly hřibovité houby, ale lišky ještě ne.
    Bavore, už jsme si o tom psali, že desítky let sledované zákonitosti v lokálním vývoji počasí jsou nenahraditelné a ve skutečně lokálním měřítku možná technikou nezastupitelné. Připomenu svoji babičku Boženu, která mi předala svá „pozorování“ a já jsem po další desetiletí potvrzoval jejich platnost. Například šla-li bouřka od Štěchovic, přišla také k nám. I s deštěm, hromy, blesky. Když se bouřkové mraky hromadily nad Kůstrým (tedy nad lesy), vždycky nás to minulo.
    Pro mě to byla jen zábava, pro babičku důležitá informace, zda shrabat seno do kupek a pokud možno zakrýt, nebo se na to vykašlat a poslouchat pohádku v rádiu.

    P.S.: Nerad ruším kruhy, ale další teroristický útok ve Francii. Desítky mrtvých na konto magora, který náklaďákem najížděl do davu. Troufl bych si odhadnout, že v tom davu nikdo neměl ČZ 75 nebo něco podobného. Z nás taky chtějí udělat ovce a pak o další tři měsíce prodloužit stanné právo, jako Frantíci.
    Připomínám si slova jejich hymny: „Do zbraně, občané…“ . Nějak změkli, snasculoti.

    • Petrpavel napsal:

      Zdánlivě správný odhad, ale mám námitku : není lepší chtít řešit příčiny než hasit zbraněmi následky?
      Přesto chápu vaše pohnutky. Jak se správně říká „lidé jsou různé“, a různé proto musí být různé i prostředky k míru mezi lidmi. I ten váš recept je za jistých nevyhnutelných okolností potřebný a nutný. Jen je třeba vážit na lékárnických vahách, užívat nejen chirurgii ale i psychologii, a nikdy ne oko za oko a zub za zub, to vede ke špatným koncům na všech stranách.

      • Hudec napsal:

        Když hoří, je třeba hasit. Kdo za co může a kdo porušil požární předpisy řešit až potom.

        • Kamil napsal:

          Přesně, tak to je! Napřed konat, potom „mudrovat“.
          Každý nemůže ssebou nosit policajta, je těžký!
          Zbraň lze zvládnout (samozřejmě po splnění všech předepsaných zákonných norem).

    • kchodl napsal:

      Vypadá to, že podle své ujeté logiky nyní zakážou mimo zbraní i náklaďáky.

    • Kamil napsal:

      Je to tak, buďto absolutní zákaz zbraní všeho druhu, od střelných, přes chladné, dále automobily, až po vidličky, vývrtky, nožíky na dopisy a dětské „rybičky“, a skončit jako vylekaná bezbranná tvárná masa neschopná bránit se jakémukoliv šílenému teroristovi, nebo se začít aktivně připravovat (pro případy potřeby, KN, NO, atd.); připomenutím výše uvedené písně původně obyvatel přístavu na jihu Francie lze začít o tom všem přemýšlet …

      Připomínám známé skutečnosti:
      „Dopravní policisté v ČR za uplynulý rok 2015 šetřili celkem 93 067 dopravních nehod, při kterých 660 lidí zemřelo, 2 540 bylo těžce zraněno a 24 426 osob bylo zraněno lehce. Hmotná škoda při těchto dopravních nehodách dosáhla 5,4 miliardy korun.“
      Chce někdo, při vědomí výše uvedených faktů vážně polemizovat o „nebezpečí“ plynoucího z legálně držených zbraní (řádně proškolenými, předepsané zkoušky úspěšně absolvujícími vlastníky)?

  7. kchodl napsal:

    K „nenormálnímu“ průběhu léta jsem zřejmě přispěl i osobně. Koupil jsem totiž sobě a rodince permanentky do okolních koupališť, kde jsou krásné nové bazény, skluzavky, tobogány, hřiště na plážový volejbal, ping-pongové stoly, Wi-Fi a útulné hospůdky i bary s laciným pitím (proti světu). Při více než 14-ti až 20-ti návštěvách za sezónu se to vyplatí.

    Chápu, že to nemohlo počasí negativně neovlivnit: podle všech Murphyho zákonů bude s vysokou pravděpodobností celé léto zima a bude pořád pršet.🙂

    • Karamela napsal:

      Nezoufat🙂
      Furt máte ještě ten plážový volejbal, ping-pong, wifi, hospůdky a taky vlastní hlavu k zabavení. A tohle podnikat je možná příjemnější v pětadvaceni stupních než v pětatřiceti a navíc ani nechytnete raka z ozónové díry🙂
      On pan Murphy taky říká: Jestliže jde vše podle plánu, stala se někde chyba🙂
      A taky: Usmívej se! Zítra bude hůř … a pozítří možná už ani nebude🙂

      • kchodl napsal:

        Přesně tak !

        Mě se „tento způsob léta“ dokonce velmi líbí, protože v 18-25°C se dají dělat všechny ty věci jak píšete a kromě toho nejsou na koupalištích davy, bazén má stejně vyhřívanou vodu na 24°C jako vždycky a na rozdíl od minulého tropického léta v něm je krásně prázdno. Co víc si přát ?

        A navíc přijde ke slovu plážový stan, který jsem opatřil – tentokrát proti dešti. Není větší pohody než posedět u bazénu v nafukovacím křesílku, chráněn před deštěm stříškou stanu, dělat na notesu nebo si číst, občas shodit župan a jít si zaplavat do prázdného bazénu. K tomu pěkně horké kafe z bufetu či baru, prokládáno turnajem v ping-pongu nebo chvilkou volejbalu. Jo, a badminton.

        Ideální počasí.

        • Karamela napsal:

          Vynikající!!!!!!!
          Úplně vám závidím! Já jsem svoji dovolenou prohýřila už zjara, sice to byla exotika parádní – já byla v Sydnýýýýýýýýýý, ale teďka to všechno výši uvedené nestíhám a víkendů tak málo….🙂🙂

          • Bavor V. napsal:

            Tak jste musela vstávat časně ráno, když jste letěla do Sydney? (Na rozdíl od Suchého, který šel jen do rozhlasu)

            • Karamela napsal:

              Jé, nechytám se pane Bavore. Narážka na píseň? Mám patrně kulturní mezírku a to pana Suchého hodně můžu.

              • Bavor V. napsal:

                Ne, to byl a jedna z jeho povídek o tom, jak vysílal v ranním vysílání. Když se vymlouval, že tak brzo nemůže vstát, poradili mu, aby se budil s tím, že letí do Sydney. A tak Suchý chodíval rozespalý do rozhlasu a na vrátnici vždycky hlásil: Letím do Sydney, letím do Sydney…

      • Antimon napsal:

        „Usmívej se! Zítra bude hůř … a pozítří možná už ani nebude“
        To je super, to jsem neznal. Používám rčení: „Nepropadej panice, bude hůř“, v domnění, že na to mám autorská práva. Jak je vidět, ten Murphy je jak Jára Cimrman. Taky je všude dřív🙂

  8. Slim napsal:

    Jasně, Karamela má pravdu, letos je fajn. Zatím.

    1) K čemu přesně se vztahuje Bavorova ironie nechápu. Podle Brouwerovy věty o „neučesatelnosti ježka“ (tedy tečného vektorového pole k Zeměkouli) existuje vždy na světě aspoň jedno místo VE STŘEDU cyklóny, a tam vítr nefouká. Díky Bavorovým dalekosáhlým výzkumům víme, že to místu je v Bavorově.
    Protože ale zároveň víme, že nad Bavorovem je vždycky opačně než zní předpověď, nemám strach, že by tam někdy nezapršelo. Naopak, prší vždycky, když je hlášeno nebe bez mráčku nad celou Evropou.

    Co uprostřed června 1976, byl už pan domácí amatérským pozorovatelem? Od 7.6. asi do 19.7. To bylo všude azúro, až to bylo protivné. Měli jste povodně, nebo dokonce sníh?
    Pořád, celou tu dobu, že jo?

    2) Označovat Marcelu A. za blbku s nízkým IQ, je svévolné a dost blbé, upřímně řečeno. (Don Bavor zřejmě také podlehl nákaze, kterou nechal na svém blogu rozbujet: že totiž čím silnější výraz se použije, tím se stane argumentace přesvědčivější.)
    Mám naopak dojem, že je to příjemná ženská, zjevu velmi interesantního. Profesionálka. No pravda, stárne, teď ale funguje jako bezvadná reklama na slušivé brýle.

    Je ale fakt, že se rozmohla podivná móda naznačovat, že od května do září má být tropické počasí. Kterou šíří různí „mladí+ bezmyšlenkovití +moderátoři“ (nebyl to pleonasmus?.) A té zřejmě Marcela podlehla. Ale až dost pozdě.
    Nakonec, vždyť jsem právě ukázal, Bavore, že i vy jste podlehl témuž, jen v jiném případě. Taky nic pěkného. Říká se tomu echolálie, ale klid, není to nic fatálního.
    Udržet si zdravé myšlení holt není snadné, to platí pro každého.

    3) Než tady vypukne furore nad hepnarem v Nizze, rád bych přidal něco zábavného.

    Existuje jedna scénka, ve které si s Yes ministrem Jimem Heckerem a (pozdějším) sirem Humphreym zahrála sama (pozdější) lady Thatcherová.
    Pěkný angl.-humor, zvládli to profiko, ač oba pánové nebyli, pokud vím, voliči té bláznivé ženy. A ona vůbec nejlíp, se svým kejhavým hlasem Kapitolské husy.

    Politik a herec profese se nám holt slévají dohromady.

    • Bavor V. napsal:

      Pokud nevíte o čem je řeč, tak na to nereagujte.
      A Augustovou považuji za osobu s nízkým IQ od jejího prvního volebního speciálu. Tedy už hóóóóóóóó……..dně dlouho.

      • Bavor V. napsal:

        A ještě něco. Ano, tady prší, když nemá. Příklad včera. Mělo pršet hlavně na severu – výstraha. Skutečnost byla, že všechno šlo z Němec, tedy od jihu, a první se zvedla Blanice. Ale pokud se člověk přece jen na ty radary dívá, musí mu být jasné, že ty mraky to na sever nedonesou všechno, ale něco pustí cestou. Takže pršelo všude (i u nás). Kdyby tohle řekly na Nově, tak to beru, tam je kvalifikací na rosničku vzhled, ale pokud se takto vyjadřují meteorologové…?

        • Slim napsal:

          Rozumíte slovu „hlavně“?
          A že řeky jsou převodněné na jihu jsem je v telce slyšel říkat taky, několik dnů. Takže tady to vypadá, že chcete najít chlup stůj co stůj.

          • Bavor V. napsal:

            Jenže i ty převodněné řeky byly pouhou chimérou. Třeba naše Řeka se pohybovala mezi normálními 60ti a nadnormálními 75ti cm. A slovu hlavně sice rozumím, jenže nechápu souvislost mezi výstrahou někde jinde, než to už ve skutečnosti probíhá bez výstrah.
            Nejste vy náhodou jedním z nich? Pak bych ty obhajoby chápal😉

          • Slim napsal:

            Do osobních podrobností zacházet nebudem, co říkáte? Upozornění na slovo ‚hlavně‘ není obhajoba. A že z toho jak je u vás, tedy zřejmě v singularitě, chcete vyvozovat celé okolí (mluvili tuším o Novohradských horách a Šumavě), což s tím nadělám?

            Jak známo, v Čechách jsou oblíbeni Norové – myslím hlavně pro onu podrobnou lokalizaci – tak si tam dejte Sušici a Strakonice a pak nám řekněte srovnání s nimi. Pokud byste tomu chtěl věnovat třeba měsíc času, denně tak 2x, to by bylo SKUTEČNĚ zajímavé.

            Takže zdravím, a promiňte, že jsem reagoval na Vaše vyzvání.

            • Bavor V. napsal:

              Jen tak naokraj. Víte kde pramení matky naší Řeky,tedy Vydra a Křemelná? Na té Šumavě.

            • Bavor V. napsal:

              A nevím, proč bych se měl zabývat třeba Nory v Čechách. Ačkoli, velkou oblibu u nás prý mají předpovědní aplikace a právě Norské a Německé jsou nejpopulárnější. Čím to asi bude?

            • vonrammstein napsal:

              Já na ty norský předpovědi chodím taky a zas takovej bigbít to není. Teď tu třeba podle nich už čtyři hodiny prší-a vona ani kapka.

            • Slim napsal:

              Pochopitelně, že jsem „Nory“ myslel předpovědi na yr.no. Tuhle byla v novinách (byly to LN?) příloha o počasí a oblibě norských předpovědí. Byly tam příklady amatérských (nebo i profesionálních, kteří mají doma přístroje) pozorovatelů. A o oblibě těch norských tam někdo od modelu Aladin říkal, že si myslí, že jejich obliba souvisí s délkou období a že si lze na nich najít i každou cizinu.

              Já bych si navíc myslel, že je to jejich podrobná lokalizace míst i několika časových úseků dne. Samozřejmě že je to spíš věc atraktivního interface, ta přesnost by se musela teprve porovnat. Ten „bigbít“, jak jste to vhodně pojmenoval. 🙂 Což by bylo pracnější.
              Rozhodně ten chlapec z ČHMÚ nebyl z konkurence nadšený, ale formuloval to ještě celkem dost decentně

    • Hudec napsal:

      Marcelka je sice šik baba, ale na základě opakované osobní zkušenosti tvrdím, že je to sebestředná arogantní…. nu, ta dvě přídavní jména stačí, jméno podstatné si v rámci kultivace diskuse odpustím.

      „Rechnungsfeldvébl u kumpanie není žádný frajtr, s kterým si každý může vytřít….“
      Baloun, který poslouchal s otevřenou hubou, pronesl nyní za Vaňka sám to pěkné slovo, které Vaněk nedořekl, čímž chtěl snad se také vmíchat do rozhovoru“.

      • Slim napsal:

        No Jardo, když ti to s ní nešlo, měl’s mi brnknout. Já už bych jí nějak ošarmoval; když vidím pěknou holku, teče řeč jaksi sama.
        (Znáš ten o 2 lordech, ne? Ale nebudu tady raději dál plevelit, B. je nějak nerudný, dočkav se odpovědi, kterou si přál… To se stává. :-D)

        • Hudec napsal:

          Tak příště, bude-li jaké. V nouzi nejvyšší Slim nejbližší….

        • vittta napsal:

          Tedy Slime, já vím, vy se se mnou nebavíte, ale třeba si to alespoň čtete, tak:
          Zjebal jste Pana Bavora jak nějakého cucáka a ještě o něm píšešte, že je nerudný.
          Pak jste prohlásil, že nechal „rozbujet nákazu“ silných výrazů, co by silnějších argumentů.
          A píšete to dost posměšně.
          Škoda, že neznám tolik cizích slov jako vy, třeba bych to poučování také nějak uměl pojmenovat.
          Jinak….když vás pošlu do prdele, nebo vám šalebnými slůvky naznačím, že do té prdele máte jít, aniž bych ten příměr použil, jsem nějak lepším a slušnějším člověkem?
          To mě vždycky zajímalo, jestli je pokrytectví znakem jakéhosi vyššího lidství!

          • Bavor V. napsal:

            Vittto, klídek. Dovolil jsem si sáhnout na chráněné rosničky a navíc si otřít svou nevymáchanou klábosnici o moderátorskou hvězdu a to se špatně snáší😆

          • Petrpavel napsal:

            Palec nahoru vittto aneb vtip a přátelský nadhled ano, nadřazenost ne. Ale možná jsou to přátelé, tak proč ne sarkasmy?
            Počasí, politika a ženský jsou často na facky a nikdo neví proč si takovou pozornost zaslouží.

  9. tata napsal:

    Volaní po větším ozbrojovaní je zrovna tak hloupé jako jednat o uplném zakazu.Myslím že u nas je to skorem dokonalé.Pořád zde ,,střelci,, tvrdí jak zbraně to vyřeší,
    Amerika JE JASNÝ DUKAZ že nevyřeší,jako by bylo neuvažené zbraně scela zakázat.V tomto problému je potřeba postupovat velice opatrně a bez emoci.

    NÁŠ POSTUP vtomto ohledu je velice dobrý není potřeba ho nák měnit jakýmkoliv směrem

    • Hudec napsal:

      Tato, já (a zde i jinde nejen já) nevolám po větším ozbrojování ale proti chystanému odzbrojování. Ozbrojený už jsem. Třeba vám ten detail unikl.
      Ne že by bylo na škodu třeba ještě nějaké RPG, ale tak daleko zatím nehledím, neb toho objektivně netřeba.
      Trochu zábavná umí být náhoda. Za pár minut sedáme do auta a vyrážíme s kamarádem směr střelnice, testovat naše Scorpiony EVO S1 a ověřit funkčnost starších zbraní, které máme legálně v držení. Dlouhodobě plánovaná akce bez souvislosti s aktuálními událostmi. A příští týden tam beru vnuky ke střeleckému výcviku.

      • Kamil napsal:

        Toto se nazývá, mimo jiné, zodpovědnost muže vůči rodině, dětem, vnukům, bližním, sousedům a především vlasti. Howhg.

        • tata napsal:

          TAKŽE PODLE vás jsem nezodpovědný?NEzlobte se takto to stavět je hloupost.K použití zbraně musite myt určité předpoklady,vyvolat dojem že kdo tak neučiní je nezodpovědný je pravě ta stranka co kritizuji……..je to volaní že kdo nemá zbran je mimo……Navic ten kdo skutečně použil zbran by VÁM možná řekl co to obnaší……….mají stim problémi i lidi co to použivají ke své praci…….ne každy se stim umí vyrovnat

          • oh napsal:

            Ne, tato, nejste nezodpovědný. K zodpovědnosti nutně patří i schopnost posoudit a rozhodnout se, zda právě já ty předpoklady pro správné použití zbraně mám a když si myslím, že ne, pak se neozbrojovat, protože zbraň, kterou buď nemohu nebo nechci použít, mi není k ničemu a mohla by naopak uškodit.
            K „zodpovědnosti vůči rodině, dětem, vnukům, bližním, atd.,“ ještě přidám poznámku. „Za bolševika“ byla součástí školní výuky tzv branná výchova, kde se děti, kromě způsobu, jak správně umřít při jaderném výbuchu, naučily i řadu běžně užitečných věcí – mimo jiné základy první pomoci. Zrušení BV bez náhrady je názorný příklad nezodpovědnosti, jakou měl Kamil podle mě na mysli. A nedávné pokusy ministra obrany Nečasovy a a Rusnokovy vlády Picka o resuscitaci branné výchovy jsou příkladem dalším, protože jím plánovaná podoba se asi nejvíc blíží termínu „politické školení mužstva.“

            • Hudec napsal:

              Cožpak zrušení BV, ale úplné a totální zrušení vojenské základní služby – to je nezodpovědný krok k úplné ztrátě obranyschopnosti.

            • oh napsal:

              +1

            • Kamil napsal:

              A nakonec poznamka a zajímavé video:
              „Šéf české elitní protiteroristické jednotky (URNA) Libor Lochman k tomu (masakr v Orlandskem gay klubu) v rozhovoru pro server Aktuálně.cz dodal, že policisté nemohou stát úplně všude, takže je dobře, když občané dostanou možnost bránit se proti násilným akcím radikálů či pomatenců. Dobře je to vidět v Izraeli, jde se občané aktivně brání, když se ocitnou v nebezpečné situaci. Kdyby měl při sobě zbraň některý z návštěvníků klubu Pulse, masakr nemusel nabýt těchto obludných rozměrů.
              V žádném případě proto nerozumí tomu, proč se EU tak moc snaží omezit legální držení zbraní. „Jak si chcete vysvětlit nesmírnou hloupost? Já si to prostě neumím vysvětlit. Buď jde o nějaký – mně nepochopitelný – záměr, anebo se jedná o flagrantní neznalost a hloupost unijních úředníků. Stále dokola budu opakovat: občan má právo na sebeobranu, aby se mohl při napadení bránit útočníkovi, jenž mu usiluje o život nelegálně drženou střelnou zbraní,“ shrnuje Lochman.“
              Stále doufá, že – podle něho nesmyslná – směrnice neprojde.

            • Petrpavel napsal:

              Občané, vyzbrojte se a braňte se na jakou stranu chcete, nevadí že každý jiným směrem, jen když si zapicáte, a politici budou mít klid a nebudou se už muset starat ani o to málo co jim ke starání zbylo, o státní a veřejnou bezpečnost … směřujete Kamile a další do slepé uličky. A radostně a s nadšení, jak už to bývá …

            • Kamil napsal:

              Uvědomujete si vůbec PP, že ta Vaše „slepá ulička“ je například Švýcarsko?
              Také jim se vysmíváte, a zlehčujete jejich trvalou připravenost bránit své domovy i vlast?
              Vzhledem k tomu, že Vaše poslední příspěvky mají tendenci opakovaně a z věcného hlediska bez racionálního důvodu útočit na muže, kteří jsou odhodláni být připraveni a bránit jak sebe, tak i případně rodinu či okolí, kde se právě vyskytují, před útoky nejrůznějších typů zločinců i zákeřných teroristů, nebudu na Vás již reagovat. Nic z práva každého člověka bránit se před útoky jiných jste nepochopil. Až budete napaden, můžete třeba trpělivě čekat na příjezd policie …, pokud ovšem nebude mít ve stejnou dobu jiný a důležitější zákrok …

            • Petrpavel napsal:

              Neznám stupeň vyzbrojení Švýcarska. Jsou mi ale, a pravděpodobně i vám, známy jen zkazky o pravidelném výcviku domobrany a o puškách u nich doma. V době dnešních zbrojních systémů to považuji za zbytečný, akceneschopný, ale hezký folklór.
              Jistě, je dobré mít doma pro případ výpadku proudu liščí ohon, ale nevím nevím … raději bych si pořídil státem placenou elektrocentrálu (armádu).
              Švýcarsko je totiž extrém držený finančními kruhy trvale nad vodou jako místo úkrytu jejich peněz a životů. Tam si vystačí s pistolkami i bez nich.

            • Petrpavel napsal:

              Kdyby totiž ti muži kteří se chystají jít bránit sebe a svou rodinu bez velení a vlastními zbraněmi si raději vybrali vládu která obranu zajistí ze svých honosných zdrojů udělali by podle mého názoru líp.
              Bránit se je nutné, ale myslím že jinak, účinněji a racionálněji.
              Konečně : dobrovolníci jsou přece už v naší armádě přijímáni a zapojeni. Napište kdo jste se už přihlásili a jak se připravujete?

            • Petrpavel napsal:

              Čekám … chrabří hrdinové ve zbrani … 🙂

            • Petrpavel napsal:

              Hrdinové jaksi stáhli ocásky🙂 ….Čekal jsem to.

    • Kamil napsal:

      https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Francouzská_hymna#Text_a_.C4.8Desk.C3.BD_p.C5.99eklad

      Vzhůru, děti vlasti,
      den slávy nadešel!
      Proti nám tyranie
      zvedá svůj krvavý prapor!
      zvedá svůj krvavý prapor!
      Slyšíte v našem kraji
      řev divokých vojáků?
      Přicházejí vraždit naše děti,
      naše ženy v naší náruči!

      Ref.: Do zbraně, občané!
      Šikujte se pod prapory!
      Vzhůru! Vzhůru!
      Nechť krev nečistá napojí
      brázdy našich polí!

    • Petrpavel napsal:

      Tato, zvykněme si, že kulturista nebude volat po propadlém hrudníku a kulatém břiše a naopak. Zvyk a návyk je železná košile.
      Problémem je myslím, že jakoukoli zbraní lze zabíjet, beze zbraně už hůř. Takže : více zbraní nebo méně zbraní mezi lidmi?
      Klid a mír jako přijaté společenské klima versus individuální ochrana, věčný, přímo filosofický souboj.

      • Kamil napsal:

        „… Problémem je myslím, že jakoukoli zbraní lze zabíjet,.. “
        Ale ruce jsou také zbraň, a bývají užívány k útokům na druhé…, useknete je tedy všem?
        Většinu svého života jsem býval pacifista, ale osobní zkušenost mne z toho vyléčila, i poučila. Nejsou všichni naši spoluobčané ohleduplní a mírumilovní; a policie opravdu nemůže být všude, i kdyby chtěla, a ona většinou dnes možná ani moc nechce, aby třeba neměli příslušníci další problémy, atd., atp.
        Pěkný mírumilovný den všem přeje K.

        • Karamela napsal:

          Jejda, zrovna jsem to konstatovala pod kchodlem. Kam jsme to dopracovali, co? Smutné

        • Petrpavel napsal:

          Policie a justice nemůže být všude, ale musí být „cítit“ všude a to trvale a důsledně. Chaos, zdůrazňování osobní tzv. svobody dělat si co chci, neschopnost zákonodárců a justice postihovat rychle a vůbec protispolečenskou činnost, nezájem policistů (nemůžou kontrolovat ani občanku, nevadí nepracující lemplové, měli by problémy,, proboha, kde to jsme?) … to je to proti čemu protestuji.
          Neohleduplné a nemírumilovné stavět na společenský pranýř, a když je toho nadmíru i trestat.
          Jsme na jedné lodi, nemá smysl se hádat.

          • Bavor V. napsal:

            Ale to by vám paní Šabatová a pány Dienstbierem a Kocábem jistě vysvětlili, že takto tedy ne, soudruzi…

      • oh napsal:

        Řekl bych, že nejnovější případ z Nice teorii „beze zbraně lze zabíjet hůř“ příliš nepotvrzuje. Spíše potvrzuje tvrzení zlých militaristů: „nezabíjejí zbraně, ale lidé.“
        Takže: budeme řešit jednoduchý zástupný problém – zbraně (zakázat zbraně je jednoduché, stačí schválit zákon), nebo příčiny, proč člověk dospěje až k tomu, že začne pobíjet jiné lidi?

        • Petrpavel napsal:

          Rozlišujme kolektivní zabíjení – válku a individuální zabíjení – selhání člověka.
          Kolektivní zabíjení lze ukončit jedině mírem snahou po něm, tady nepomůže žádná pistolka v rukou třeba tisíců jednotlivců.
          Individuální zabíjení nelze vyloučit, ano, lze hledat a odstraňovat příčiny, ale podstatné je jen vědomí a jistota následného trestu. Nic víc a nic míň.

          • oh napsal:

            Jak válka souvisí s pistolkami v rukou jednotlivců? Tím jste totiž začal – „více nebo méně zbraní mezi lidmi“, tak se neschovávejte za válku..
            Vědomí a jistota následného trestu – to si děláte srandu? Kdyby zločinec počítal s dopadením a trestem, pak by především vůbec neplánoval páchat zločin. Problém se zločinci je v tom, že blbému zločinci je nějaké dopadení víceméně fuk a chytrý zločinec si myslí, že právě jeho nikdy nedopadnou.

            • Petrpavel napsal:

              Stále si „oh“ myslím, že dobrou policií zatčený a dobrou justicí rychle zavřený zločinec je méně škodlivý než ten na svobodě
              Vy snad ne?
              A o čem jiném já píši? Vyvracíte své smyšlenky.

            • oh napsal:

              Jen o kus výš jste napsal „Občané, vyzbrojte se a braňte se na jakou stranu chcete, nevadí že každý jiným směrem, jen když si zapicáte..“ takže se nezlobte, po této ukázce vašeho uchopení tématu si nechám své „smyšlenky“ a neudělám to, o co si říkáte. Nepošlu vás tam, kam zjevně chcete být poslán.

            • Petrpavel napsal:

              Jen klidně pošlete, když se vám uleví…
              Jestli jste nepochopil že mi jde o obranu zajišťovanou státem, tedy společností a v jejím zájmu, ne aby každý jako v pravěku bojoval za sebe proti všem (i když už tehdy se vyskytovali inteligentní jedinci dávající v zájmu snazšího žití a přežití dohromady širší seskupení), je mi líto.
              Dlouho mi to trvalo než mi došlo, že i tady většina vlastně tuhle vlčí společnost kde každý každému je nepřítelem vlastně vyžaduje.
              Děkuji „tatovi“ a pár dalším, že i přes naše leckteré rozmíšky se zastává pořád společnosti mající ušlechtilé mírumilovné cíle a nechce tady Divoký západ s jeho právem silnějšího protože vyzbrojenějšího a drzejšího.

            • oh napsal:

              Pokud si představujete, že umírám touhou si zastřílet a nejlépe po živých lidech, pak jste nepochopil nic. Včetně základní skutečnosti, že ani ta nejúčinnější policie a justice na světě nedokáže zločinům předcházet. A když stát začne ve jménu „vyššího dobra“ zakazovat svým občanům sebeobranu, stává se stát spolupachatelem zločinu. .

    • kchodl napsal:

      Český zákon o zbraních je relativně dobrý, na evropské poměry.

      Ale je nutno si uvědomit, že se situace radikálně změnila importem kozomrdů. Je to „kdo z koho“, oni nás chtějí zotročit a vyhladit, říkají to zcela otevřeně a myslí to opravdu vážně, nejsou to žádná podobenství ani básnické obraty.

      Stačí se podívat do kozomrdných zemí, jak to tam vypadá. Muslimové zničili všechny civilizace, které ovládli. Persii, Indii, Malajsii, Levantu, království v severní Africe, … vše obrátili ve zmar a úpadek. Pokud je kompletně do posledního nevyženeme, jako to museli udělat středověcí Evropané, dopadne to tady stejně jako někde v Iráku.

      Zbraň je cokoliv, co učiní boj důraznějším, tedy i klacek nebo pěstní klín. Z tohoto pohledu je speciální zákon o zbraních nadbytečný, jako nemáme zákon, omezující třeba držení a nošení hořlavin nebo klacků. A jak je vidět třeba na příkladu Británie, jakmile zakazovači začnou, nevědí kde skončit – takže v Británii je problém i koupit velký šroubovák nebo 250-ku hřebík.

      Přečtěte si například toto:
      http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/15695-nejznamejsi-svetovy-odpurce-a-znalec-islamu-vzkazuje-cechum-uprchlici-prisli-dobyvat-a-stat-se-vasimi-pany-bud-vyhladite-islam-nebo-islam-vyhladi-vas.aspx

      Ten maník napsal dvě knížky, které vyšly česky, vidí situaci bez příkras.
      Islám není žádné náboženství, je to čirá nenávist a zločin, totální barbarství.
      Buď je vyženeme zpátky do jejich pouští nebo nás pozabíjejí, to je celé.

      • Karamela napsal:

        Kdysi jsem bývala přesvědčený pacifista. Bohužel, je mi jasné, že po dobrém to nepůjde. MUSÍME se bránit. Protože nikdo jiný to za nás neudělá. Vrchnost rozhodně ne.

        Jenom malá připomínka – největší bordel (zatím) nedělají současní kozomr…, ale ti, kteří nalezli do Evropy mnohem mnohem dřív a dnes jsou už „normálními“ právoplatnými občany. A co teď s tím? Lidi hulákají – vypráskat je všechny – ale jak vypráskat francouzského občana Nice? To by byla občanská válka. Ve jménu čeho? Náboženství? V roce 2016? Sociální rovnosti? Svobody?

        • oh napsal:

          Začal bych u zdroje – všelijakými wahábistickými imámy, kteří za saudské peníze po světě šíří tu nej.. verzi islámu. Každého hezky civilizovaně naložit do letadla a bez poděkování poslat zpět sponzorům s dodatkem, že při opakovaném spatření špičky nosu dotyčného kazatele nenávisti budeme nejdřív střílet a až pak se ptát, co tu tentokrát chce.

          • Bavor V. napsal:

            Jak nemusím Fendrycha, tak v tomto s ním souhlasím:
            Masové vraždění v Nice, teror nového věku. A Brusel reguluje sekačky na trávu. Něco je špatně.
            Teroristům jejich taktika vychází. Unie se čím dál víc rozkližuje, setrvačně pokračuje ve své poněkud absurdní, sebevražedné úředničině, místo aby se semkla, aby čelila teroru nejen policejně a zpravodajsky, ale především pěstováním, budováním pocitu sounáležitosti, vzájemnosti.

            Pomalý odchod Velké Británie z Unie je masivním, drsným důkazem rozpadu. Jednou z příčin Brexitu byla také neschopnost (a neochota, nezapomeňme) chránit vnější hranice EU, potažmo imigrace, nezvládnutí uprchlické vlny (a samozřejmě i imigrace především z východních zemí EU).

            Reakce Bruselu? Nepřátelství vůči Británii. A taky nové závazné nařízení o sekačkách na trávu (5. července Evropský parlament schválil emisní limity pro stroje poháněné spalovacími motory, které nejsou určené k dopravě po silnicích). Jak moc smějí a nesmějí smrdět, znečišťovat. Ta úřední setrvačnost tváří v tvář zániku Unie je vskutku fascinující, těžko uvěřitelná eurorealita.

            Na stav, ve kterém se v době teroru Evropská unie ocitla, nelze odpovědět další (možná rozumnou, ale v dané chvíli absurdní) regulací, nařízením. Reakce měla být jiná: vykašlat se na tyhle drobnosti, pro lidi „nesmysly“, a soustředit se na spojování, na hledání společného a na společnou obranu.

            Útok v Nice přece není pouze útokem na Francii, ale na celou Evropskou unii a západní civilizaci. Tak to by asi měly sekačky pár let či desetiletí počkat.

            • Ahele napsal:

              „vykašlat se na tyhle drobnosti, pro lidi „nesmysly“, a soustředit se na spojování, na hledání společného a na společnou obranu“
              Jenže na to by tam musely být taky mozky. Zdá se, že přirozeným výběrem tam zůstaly právě jen takové, které mají kapacity pouze na ty sekačky, banány……….

            • Hudec napsal:

              Trochu pozdní obrácení páně Fendrychovo. Léta žvaní hovadiny a teď objevuje Ameriku a bude nás poučovat. Prdlajs! – to snad není až tak moc vulgární. Chtělo by se mi napsat něco onačejšího….

              • Bavor V. napsal:

                Ale kdepak. Já jsem z preventivních důvodů nedal odkaz na celý blábol. Protože z celého stojí za povšimnutí pouze a jen to, co jsem zkopíroval. Jinak mele stále stejné hovězí bučení.

            • oh napsal:

              Pane Hudče, nejde o obrácení. Fendrych jen v tomto případě nedostal instrukce, jak vyznění události poupravit. O nějakém prohlédnutí či obratu nemůže být ani řeči:
              http://nazory.aktualne.cz/komentare/sefem-bis-se-ma-stat-lovec-ruskych-agentu-hradu-se-libit-neb/r~6cc042b849ab11e6851c002590604f2e/

        • vittta napsal:

          Přesvědčený pacifista…
          To jsem si četl asi 30x a nějak jsem nevěděl, co na to napsat, protože i já jsem býval přesvědčený pacifista.
          Tím jsem i zůstal, ale není od věci, mít u toho v kapse pistoli, na zádech pušku a na hranicích vlastní, dobře organizovanou a vyznrojenou armádu!

          • Petrpavel napsal:

            Já jsem taky přesvědčený pacifista a mohl jsem jím klidně být protože po padesát let mého života jsme měli dobře organizovanou a vyzbrojenou armádu, účinné zákony a respekt mající policisty.
            Pak se to před dvaceti léty nějak zvrtlo a taky bych rád měl občas u sebe pistoli nebo pušku proti vnitřnímu nepříteli zneužívajícímu svého vlivu či síly mládí. Živého vnějšího nepřítele v místě kde se pohybuji (u vědomí síly a organizovanosti naší armády naštěstí) nepotkávám.

        • kchodl napsal:

          Já jsem samozřejmě pacifista pořád – ovšemže ozbrojený.🙂

  10. K-k. napsal:

    OT: Pane Bavore, pošta…🙂

  11. čtenář napsal:

    ta otázka ale byla položena takto

    „Pavle,počasí se změnilo,kdy se vrátí to léto,které odpovídá klasické představě?

    • Bavor V. napsal:

      Co to mění na významu blbého dotazu a ještě blbější reakce?

      • čtenář napsal:

        na přesném znění té otázky už nic blbého neshledávám

        • Bavor V. napsal:

          Takže léto, co odpovídá klasické představě je prostě v pořádku? Co to je za pojem? Již velký alžbětinec pravil, že Pršet přece také musí. A i to je to léto. Klasické léto.

    • Slim napsal:

      Čtenáři, díky.😀
      Taková přesná formulace už vypadá trochu jinak. Co je ta „klasická představa“ je samozřejmě sporné. Ale už mistr Důra nebyl spokojen s určitým způsobem léta. Já bych rád léta smíšeného počasí, ale spíš chladnější, teploty nad nějakých 28 už mě obtěžují. Proto mě taky otravuje ta propaganda mladíčků pro „stále slunce“

      • Bavor V. napsal:

        On už to tu Jarda Hudec trochu naznačil. U nás je opravdu tak trochu anomálie. Pamatuji rok, jen už nevím který, kdy všechny fronty táhly od západu a tak Svatá Anna spolehlivě plnila funkci dispečerky. Co k ní přišlo, rozdělila na dvě části a poslala na sever a jih. A u nás ani kapka. Zajímavé bylo i to, že mezi Katovicemi a Strakonicemi se ty části zase pěkně spojily a město to chytalo s plnou parádou. Ale tam byly rosničky bez viny. Za Svatou Annu nemůžou.

  12. Rosťa napsal:

    A nejhorší je, že ryby neberou. Za tolik odsezených kaprohodin u vody bych měl dostat diplom Tichý blázen, nebo alespoň slevu na povolenku.
    Na druhou stranu mě potěšilo, že dva dny pršelo, protože jsem se konečně rozkejval a vyměnil ložisko a jeden čep na přední nápravě. Za těch šílených teplot, co poslední léta máme, to už prostě nedám.
    Všiml jsem si jedné věci. Poslední dva roky v létě, když zaleze slunko, tak prudce klesne teplota. Je to nějaká změna, protože před pár lety jsem u vody vydržel v triku klidně do půlnoci. Dnes je i svetr málo. Ale co je proti tomu, když makrela s frantíkem se po tom průseru ještě více semknou a budou silní. Až budou nejsilnější v celé galaxii. A když posbírají lidem flinty, nemají se čeho bát.

    • jaa napsal:

      myslím, že frantík moc dlouho frantíkovat nebude… a ta makrela no nevím, jestli… víte dnes mi došel mejl – že norští lososi jsou nejjedovatější. a diški na ti frantíci .. a dederoni je mívali rádi.. tož kdo ví….

      • jaa napsal:

        oprava došli na to frantíci….

        • Rosťa napsal:

          Každá ryba vyrobená v rybím „kravíně“ nestojí za nic. Doteď byl největší humus Pangasius. O tom lososovi ( Salmo salar ) se to tušilo. Je např. obrovský rozdíl v chuti u kapra z marketu a kapra z velmi čisté přírodní lokality.

          • Bavor V. napsal:

            Teď se bavíte o naprosto neznámých pojmech. To jsou nějaké nové druhy drůbeže nebo vepřového?

            • Rosťa napsal:

              Nikoliv. Jde o ryby v naší obchodní síti dovezené z rybích farem v cizině.

            • Rosťa napsal:

              Pangasius ( latinsky ) je v obchodní síti prodáván pod obch. názvem Pangas. Je chován v Asii a je to druh sumečka. Rákosníci je dělají na kšeft a krmí je kdejakým svinstvem. A protože je mají doslova v žumpě, perou do nich kdejakou medicínu.
              Losos ( lat. Salmo salar ) patří v přírodě k velmi kvalitním rybám. Je blízkým příbuzným pstruha potočního ( lat. Salmo trutta var. fario ). A protože je o něj zájem, začal se „vyrábět“ ve velkém tak, že jsou doslova nalisováni jeden na druhém a o krmení bych se nerad zmiňoval.

            • vittta napsal:

              Tedy řeknu vám….náklaďáky najíždějí do lidí, v ulicích ozbrojení vojáci, každocu chvíli střelba, vojenský převrat, bomby, soudy nesoudí zločince ale vlastence…
              A ještě jsou jedovatí lososi.
              Mají mě vidět, jak ty norské pančované nestvůry ještě někdy jím!!!

  13. Karamela napsal:

    Pozor Rosťo – nejhorší jsou trpaslíci🙂

    • Karamela napsal:

      Dle největšího Čecha Járy Cimrmana

      • Rosťa napsal:

        Také jsem na ně naštvaný. Manželce v zahradě sežrali(y) téměř všechen česnek. A nechytíte je. Jak se přiblížíte, hned zalezou do díry, mrchy.

  14. Karamela napsal:

    Mě zase nastrkali pod kůži na břiše (i jinde) tak asi 20 kilo špeků a makají jako čerti. A navíc mám podezření, že mi po nocích řádí v peněžence – kdy to otevřu – nic. No jo, jestli za to nenakupují ten špek🙂

    • Rosťa napsal:

      Jsou to pazdráti. Ale musíte to brát z té lepší stránky. Bez peněz člověk nemusí rajzovat po obchodech a může se místo toho věnovat třeba manželským povinnostem. A jaký špek? Ta chrastící vychrtlá pometla na přehlídkovém molu nestojí za povšímnutí. Takového jednoho strašáka do zelí máme zapíchnutého v zahradě a i ptáci z něho mají prču. Ženská má být fest. To, aby mě, v případě, že bych to ve sklípku přepískl, přehodila přes rameno a odnesla domů. To je přesně ono. Ani pometlo v hadrech, ani monstrum na rozhánění demonstrantů.

  15. jaa napsal:

    Kdy se drátí léto – hmm ale čápata nám asi brzo odletí. Dnes se sešli všichnï na hnízdě jako když by¨¨ještě nelétali . je ti zvláštní . jako by se loučili?? kdo ví,,,,

    http://www.makov.cz/?action=webkamera

  16. vittta napsal:

    Kurva co je to zase za sračku?
    V Turecku se střílí, probíhá státní převrat.
    Teď kdo proti komu, logika naznačuje republikány proti islamistům, ale….je turecká armáda republikánská natolik, aby mohla dělat státní převrat?
    Kdo by je podpořil?
    To kdo by podpořil islamisty bych věděl…..
    Jen to ne, sakra!

    • Rosťa napsal:

      Armáda v Turecku zasahuje tehdy, když se stát začne islamizovat. Jestli je pravda co píšete, bude ještě veselo.

      • vittta napsal:

        No kéž by….
        Hlavně ať to udělají rychle.
        Ale stejně….jak velkou má vlastně v Turecku armáda reálnou moc?

        • Rosťa napsal:

          Pravda je, že by to nebylo poprvé, kdy tam armáda udělala pořádek. Erdogan pozavíral několik oficírů, ale je otázka, jestli si tím nepodepsal ortel. Reálná moc se může změnit ze dne na den.

    • kchodl napsal:

      Konečně ! Že to ale trvalo.
      Tak hlavně aby to vyšlo.

      Erdoganova islámská banda jde do hajzlu, doufejme.
      A také americký vliv – dokud se Amíci nezačnou zase chovat rozumně a dokud nepřestanou podporovat kozomrdy.

      Erdogan už požádal o azyl u Makrely, podle NBC.

      Vojáci vyhlásili, že stahují armádu z Iráku, jelikož tam je protiprávně.
      Výjimečný stav, v Ankaře a Istanbulu se místy bojuje, útočí tam bitevní vrtulníky a stíhačky, v ulicích všude tanky a BVP, armáda kontroluje mosty a komunikace.
      Armáda ovládla vládní budovy, telekomunikace, internet (nejde facebook, twitter, youtube), státní televize a rozhlas.

      Místy bojuje policie (islamistická) s armádou.

      • Bavor V. napsal:

        Není to nějak brzo po usmíření s Putinem? Možná to mělo být pro Erdogana varování, že se má chovat tak, jak si přeje Velký Bratr.

        • Bavor V. napsal:

          Německo podporuje demokraticky zvolenou tureckou vládu, uvedla kancléřka Angela Merkelová. Prostřednictvím svého mluvčího na twitteru uvedla, že v Turecku musí být respektován ústavní pořádek a musí být učiněno vše na ochranu lidských životů. No nedali byste jí do držky? Ukrajina jí nic neříká?

    • vonrammstein napsal:

      Zírám jak blázen. Čtyři hodiny (s přestávkama na kouření) koukám na poslední Tarantinův film, a vona si mezitím úplně klidně vypukne v Turecku občanská válka. Tak snad to bude k něčemu dobrý, už mi ta země posledních nemálo měsíců lezla zatraceně na nervy. Ostatně tam vojenský převraty patří k folklóru.

  17. moskyt napsal:

    Já, chcípáček z povolání, rozeznávám pouze dva druhy počasí. Když se ráno probudím a je mi do tance, je pěkně, pokud lezu jako lemra je ošklivo.
    A na to jak se obléknout ven, mám provázkovou meteostanici, za oknem pověšený provázek:
    – mírně se pohybuje, fouká větřík,
    – je ve vodorovné poloze – silný vítr,
    – kape z něj voda, mírně prší,
    – voda teče čůrkem – leje,
    – je na něm jinovatka, mrzne,
    – ve dne není vidět, je mlha („Žena moje nejmilejší“(Kishon) však tvrdí, že je zapotřebí umýt okna).

  18. čtenář napsal:

    Petřepavle,

    statistika z doby kdy byla ta policie „cítit“

    počty policií evidovaných vražd(včetně pokusů) od roku 1974

    1974-151,1975-137,1976-114,1977-101,1978-120,1979-130,1980-124,1981-135,1982-161,
    1983-173,1984-147,1985-142,1986-129,1987-139,1988-100,1989-126
    ———————————————————————————————-

    1990-212,1991-194,1992-258,1993-278,1994-286,1995-277,1996-267,1997-291,1998-313,
    1999-265,2000-279,2001-234,2002-234,2003-232,2004-227,2005-186,2006-231,2007-196,
    2008-202,2009-181,2010-173

    PS:přijde mi,že „cítění“ policie až tak velký vliv mít nebude

    http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjR_p2Ep_fNAhUJBBoKHeP7CIkQFggpMAI&url=http%3A%2F%2Flpxp.sweb.cz%2F392.pdf&usg=AFQjCNEZh027EMBtzIz_OVYw8e2NaPRvgA

    • Petrpavel napsal:

      Nárůst o 60 až 100 % je málo?
      Kolik myslíte, že „sudů z Orlíka“ leží dodnes ve vodách bez evidence?
      Jaksi vám taky uniklo že ČSSR a ČR mají jiný počet obyvatel.
      A zkuste zjistit objasněnost vražd tehdy a dnes, budete se jistě divit. Já ne.

      • čtenář napsal:

        jestliže je uvedeno na území ČR tak předpokládám,že roky 1974-1992 jsou také pouze za ČR a nikoliv za ČSSR

        objasněnost vím úplně přesně,mezi roky 1974-1989 se pohybovala okolo 110%

        • Petrpavel napsal:

          Zase omyl čtenáři, těch 110 to je váš tep když vidíte srovnání výsledků před a po roce 1989. Stoupá? Nezoufejte, bude hůř!

          • čtenář napsal:

            Proč bych měl zoufat když ten trend je klesající,na to,že jsou otevřené hranice jsou to velmi dobré výsledky,s přihlédnutím k tomu,že v těch číslech jsou i vraždy mafiánů mezi sebou,jsou ty výsledky přímo excelentní,i bez toho „cítění“

            2011-173
            2012-188
            2013-182
            2014-160
            2015-155

            důvod k zoufání tedy rozhodně nemám.

    • Petrpavel napsal:

      P.S. Hlavně že dáváte takové blbině palce nahoru …

  19. oldwomen napsal:

    Co se počasí týká – konečně se blíží normálu běžnému pro pásmo, ve kterém žijeme.
    Co se týká nepočasového v diskuzi převažujícího – několik let probíhající a do Evropy se boji přesunující c4w. V čí prospěch je vedena je nabíledni.
    HOWGH

Komentáře nejsou povoleny.