Všelijací fujtajblíci


A začneme rovnou s velmi kvalitním fujtajblíkem. Objevila jsem ho na kopřivách u jednoho z kachních rybníčků a byl tak vošklivej, že jsem neodolala a zvěčnila si ho.

obr-1

A bylo jich tam spousta!

obr-2

Při pátrání, co to vlastně je za potvorstvo, mi ovšem málem vypadly oči z důlků! Z téhle příšerky jednou bude motýl – a to jeden z nejhezčích, co u nás žijou – babočka paví oko! https://cs.wikipedia.org/wiki/Babo%C4%8Dka_pav%C3%AD_oko

obr-3

A jedeme dál: housenka v kožichu.  A ještě k tomu s červenou anténkou (nebo co to je) na zadečku:

obr-4

V tomhle případě je to ovšem přesně naopak: housenka je mnohem hezčí a zajímavější, než výsledek – no, podívejte se sami, jak vypadá štětconoš ořechový:

http://www.naturfoto.cz/stetconos-orechovy-fotografie-14233.html

A další chlupatina:

obr-5

Tak pokusy určit, co tohle je, mi zabraly dost času – a stejně toho moc nevím. Podle všeho přástevník, ale který? Tady máte obě pravděpodobné možnosti – vyberte si:

https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%A1stevn%C3%ADk_medv%C4%9Bd%C3%AD nebo http://fotokrasyprirody.blog.cz/en/1208/prastevnik-stovikovy-phragmatobia-fuliginosa

Tohle zelené stvořeníčko se mi moc líbilo. Couralo se po lavičce, na které jsem seděla a ze všeho nejvíc mi připomínalo maličkého, zeleného jezevčíka se spoustou nožiček a s ocáskem. Mladí jezevčíci ovšem vypadají přeci jen trošku jinak – tohle je budoucí lišaj topolový:

http://www.naturfoto.cz/lisaj-topolovy-fotografie-13095.html

obr-6 obr-7

A poslední „ošklivé káčátko“: tohle není ani housenka, ani budoucí motýl, ale příšerka je to opravdu pořádná.

obr-8

Ale až přijde čas, bude z téhle larvy krasavice – beruška, slunéčko sedmitečné!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Slun%C3%A9%C4%8Dko_sedmite%C4%8Dn%C3%A9

 

PS: Víte, že to byla docela dobrá zábava, určovat, co je který fujtajblík vlastně zač?

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Všelijací fujtajblíci

  1. NavajaMM napsal:

    Skvelé detektívky na sobotu večer🙂

    • Hudec napsal:

      To jste musel mít hezký večer, protažený až do nedělního „nadrána“🙂 .

  2. Hudec napsal:

    Vy jste prostě skvělá, máte můj obdiv a hlubokosklon.

    • K-k. napsal:

      Ó, rdím se tady a vůbec jsem skromná fialika!😀
      Ono to focení je moc fajn dobrodružství, stačí si uvědomit, že se nemusejí vyrábět jen fotky „Pepíček na vembloudu“, či „Mařenka u dortu“. Foťák člověka naučí koukat a vidět…🙂

      • M-T napsal:

        Foťák je věc, zato Skromná Fialka (🙂 vzácný to druh!) umí koukat a vidět nevídané, vyfotí a ještě se podělí o poznání. Sdělená radost = dvojnásobná radost.

  3. kchodl napsal:

    Fantastické !
    Kdysi jsme s dcerkou, když byla maličká, nasbírali housenky babočky pavího oka a povedlo se nám, že se zakuklily a nakonec z nich vyletěli motýli. Nechtěla mi totiž věřit, že z něčeho tak ošklivého bude motýl. Příroda je úžasná.

  4. M-T napsal:

    Je to asi rok, přesívala jsem velkou a starou hromadu kompostu, kam se patrně házelo leccos, od posečené trávy, po odřezané větve stromů. I nějaký ten kámen! A taky jeden velký kus rozlomené meruňky. Svrchu se to nejdřív zapálilo, něco shořelo a zetlelý zbytek fakt přes hrubé síto, bylo toho cca 50 koleček, ale kvalita! Přitom se tam m.j. objevila housenka – macek! Vnouček měl hned v ruce klacík, že ji propíchne. Nikdy jsem takovou neviděla a myslela jsem si, že by z ní mohl být kdovíjaký vzácný motýl … Nechali jsme ji žít, bohužel. Vypátrala jsem, že to byl drvopleň, dám sem „naprudko“ odkaz:
    http://atlasposkozeni.mendelu.cz/atlas/454-drvoplen_obecny.html
    Při dalším přesívání se ještě dva mackové- fujtajblové našli, ty už jsem nešetřila. Kmeny stromů jsem pro jistotu olíčili vápnem…

  5. Rosťa napsal:

    Příroda je mocná kouzelnice, když je schopna z ne příliš atraktivní housenky stvořit „finální výrobek“ krásného motýla. A abych nezapomněl. Pochvala paní autorce za další pěkný seriálek.

  6. Mac napsal:

    hezké
    ovšem královská havět letoška bude asi obyčejná mšice.
    Tak slitý růže a ibišky těmato potvorama, jako máme letos, to nepamatuju /a to průběžně stříkám/

    • lujjza napsal:

      http://living.iprima.cz/zahrada/ocet-olej-saponat-skvely-domaci-pripravek-proti-skudcum-u-kytek
      Vloni vyzkoušeno na několika napadených kytkách na balkóně, fungovalo to!!!

    • Petrpavel napsal:

      Letos konečně přestal chodit srnec, asi ho dostali myslivci, a tak jsem na jaře po dlouhé době stříkal – v minulých létech to nemělo smysl, co nesežraly mšice sežral dokonaleji a totálně on. Keře, růže, květiny, zeleninu …
      Proč to píši? Mšice letos dosud nemám a tak snad začnu věřit na prevenci.

      Obrázky a příběhy jsou inspirativní : začínám litovat každé žoužele na kterou jsme jenom pohlédli a prošli dál, kchodlův návod musím s vnučkami vyzkoušet!

  7. vonrammstein napsal:

    Tu věc s červenou anténkou jsem před lety vyfotil na zdi zámeckýho špejcharu v Žirovnici. Zelenej jezevčík je naprosto kouzelnej🙂
    Zrovna včera jsem koupil foťáku nový baterky, asi po roce. Ty starý už šly do kopru. Málem jsem za tu dobu zapomněl, jak se s ním zachází, musel jsem si otevřít manuál.
    Mám teď možnost koupit mu levně mladšího bratříčka jménem S3, má pár funkcí navíc. Zvažuju to.

Komentáře nejsou povoleny.