Kdo řídí papeže?


Katolíci odpoví, že Bůh. Ale mají pravdu? Když nastoupil současný papež František I. do svého úřadu, začal se příliš zabývat tématy církevních majetků. A reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Různá prohlášení představitelů církve v jednotlivých zemích okamžitě začala vykládat papežova slova jinak, než byla řečena. Jenže František se nepoučil a pokračoval ve svých projevech jak slovy tak činy.

Jenže náhle to vše ustalo a papež se „věnuje charitě“. Už se nemluví o majetcích, ale začínáme se sbližovat s ostatními církevními autoritami. A najednou nevadí žádné odlišné výklady Slova Božího, hlavně když se budeme vzájemně přátelit.

Vrchol všeho byla papežova návštěva migrantů na řeckém ostrově Lesbos, odkud si přivezl do Vatikánu několik „indiánských náčelníků“, jako kdysi Španělé z Ameriky. Gesto hodné populistů rozzlobilo Italy. A celkem právem. Do země, která je rovněž plná podobných migračních agresorů se s pompou přivezou další. Ale hlavně se nemluví o chudobě církve.

Zdá se, že v pozadí současných papežových aktivit stojí někdo zcela jiný, než Bůh.  Ostatně reakce „vítačů“  jsou toho dokladem.

Bavor podpis_rex2

Příspěvek byl publikován v rubrice Bavorovy poznámky se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Kdo řídí papeže?

  1. Slim napsal:

    Quis custodiet ipsos custodes?

    Pozor ať nepropadnete „teoriím řízení“ (v jazyce médií „spiklenecké teorie“. Nechte je raději Cechovi.)

  2. Petrpavel napsal:

    Realisticky popsaná přeměna papeže jenom naplňuje mou teorii : vedení státu, církve, organizace není o jednotlivých osobách, ty mohou jen velmi málo ovlivnit, ale o systému v té které instituci dlouhodobě nastaveném.
    Jaký systém, takové konání, takové konečné výsledky a výstupy.
    Kdepak, není to žádná „teorie řízení“ Bohem, ale stále a trvale platná „teorie řízení“ jistými lidmi, nejsou to žádné „spiklenecké teorie“ (ani ty Cechovy), je to zkušenost, čtení „mezi řádky“ a poznání.

  3. kchodl napsal:

    Současná „babylónská děvka“ je černoprdelník z Jižní Ameriky, tím je řečeno vše.
    Církev tam kryje řádově větší svinstva než za posledních 70 let v Evropě, takže má značné zkušenosti. I kdyby to byl skutečný světec, s největší zločineckou organizací lidských dějin těžko něco svede. Jejich systém je tak utužený a prověřený, že individualita nejvyššího černoprdelníka je nedůležitá. Ať již papeže v dějinách dělal superzločinec, blázen nebo světec, nic se nezměnilo.

    František a majetek ? Pokrytectví je to nezměrné, vzhledem k české církevní loupeži, navíc ostetativně učiněné na výročí „Bílé hory“. To byla vyslovená urážka českého státu a národa, kterou – jak doufám – černoprdelníci dostanou časem zpátky způsobem, který se jim líbit nebude. S nimi všichni zrádci a kolaboranti.

  4. jaa napsal:

    No o tom, že volba současného pabsta spadá do stejného pytle jako volba černého prezidenta jistě nikdo nepochybuje. Oba , po počátečních, lidu líbivých činech , pokračovali a zaváděli mnohem horší podmínky k životu – než předchůdci. O žádnou nápravu se ani nepokusili – Není divu – oba pocházejí z korporací, co jsou na ústupu, kterých má většina čím víc plné zuby. Bylo by to fajn – ten odchod – ale nutno nezapomínat na přísloví našich předků – „Scíúpající kobyla nejvíce kope – takže je nutné se připravit a být ve střehu….

  5. strejda napsal:

    U papeže musíme rozlišovat jeho individuální osobnost od instituce za kterou mluví. Ta instituce má ve stanovách, že je papež neomylný. Tím je vše řečeno a nelze již nic dodat. To bychom se dostali mimo realitu.
    A poučení? Církve a jejich jednání jsou opiem lidstva. Jsou určeny k ovládnutí lidí, zničení jejich obranných reflexů. Takovému jednání říkáme náboženství. POZOR! Neplést si ho s vírou. To je něco jiného. Na víře náboženství parazituje. Víra je soukromá věc každého, jeho osobní pohled a osobní prožitek. Volná řeka myšlenek a představ. Náboženství je řeka sevřená hrázemi a přehradami. Je regulovaná a využívaná.
    Takže papež jako osoba má své představy jako každý jiný. Je to jeho právo. Zároveň se ale tyto představy stávají nejvyšší pravdou (u papeže nejsou velké a malé pravdy. Je jen a pouze jedna neomylná) a nelze jinak. Pro ateisty jednoduché a jasné, pro věřící vlastně také jednoduché a ještě jasnější. Mají ale ještě možnost se církvi vzepřít a ponechat si jen svoji víru bez svazujících regulí náboženství.
    Dalo by se to napsat složitěji, ale i toto postačí.

Komentáře nejsou povoleny.