SEXUS NECANS


 Kniha Pohanská

Jiří Karásek ze Lvovic

 

ZELENÉ OČI

Tvé oči zelené, jež fosforově žhnou,
Mně suggerovaly jak vlnou tajemnou,

Mně suggerovaly zapadlý dávno sen :
Jsme sami, sami dva, a kolem bílý den.

A kolem bílý den a jako žhavý kov —
já rhytmus poslouchám tvých přitlumených slov.

Co chceš mi? Nevím to. Jsem zemdlen, zemdlen vším.
A celý jsem teď vzdán tvým očím zeleným.

A utonulý jsem v jich prusvitavé hře.
Jak střelka magnetu jdu k pólu duše tvé.

A v měkkou lichotnost jdu tvého úsměvu,
A v těla nejprudčí a rozechvěnou hru . . .

A v touhy vášnivé, jež ke mně horké jdou,
A v očí vlhký lesk, jež fosforově žhnou.

Já vyžít chtěl bych vše, co zbylo v těle mém.
Do šťávy poslední, v záchvěvu jediném,

Já chtěl bych horečně se prochvít duší tvou !
Být spálen ohněm tvým ! Rozkoší smyslnou !

Rozkoši extremní, být tebou lehce tknut!
Být tebou obklopen, být tebou proniknut!

Být v tobě roztaven a v tobě splynulý !
Tvým dechem dýchati! Tvou vášní býti mdlý!

A cítit, poslední jak touhy v ňadrech mrou,
Jak všechno splněno, co šlo kdy duší mou !

Do šťávy poslední jak vše jsem vyplýtval!
Své mládí jak jsem ti a celý žár svůj dal!

A vůni krve své a svěžest všech dnů svých,
Pod vlivem očí tvých, tvých očí zelených.

Tvých očí zelených, jež fosforově žhnou,
jež suggerovaly mně touhu tajemnou . . .

 

 

HORKÉ A SMYSLNÉ RŮŽE

HORKÉ a smyslné růže do mých snů rozlité prudce!
Tančící krvavé skvrny v ohni a v závratném chvěni!
Hořících barev směs!

Všechno v nich šíleně výská ! Mřížovím stékají zahrad!
Horké a smyslné růže ! Výkřiky rozkoší zpilé !
Do mých snil rozlité !

Hnědé a vzpurné tvé tělo pohřbené v dusivých vůních —
V závrati, růže! ó růže ! — horké a smyslné růže ! —
Omamně padlo v mé sny !

Nahost tvá tíží mne, tíží, znavuje, znavuje údy,
V mdlobě vln, zdá se mi, tonu, v ospalých, zdlouhavých vlnách,
Dusí mě hustý vzduch !

Nervy se vzepjaly prudce, zplašené, spráskané koně,
Nahý bok dráždí je z hlízka, žádost se protrhla v krvi,
Prýští a stříká teď z žil!

Chtěl bych teď ve vichru letět, na koni s vlající hřívou,
Ve vichru chtěl bych teď letět, na koni šíleném letět,
Do slunce žhavého,

Udušen tigřím Tvým stiskem, pod bokem hnědým se chvěje,
Tak chtěl bych uchvácen zmírat, pod dechem vášně Tvé zmírat,
V zuřivém objetí Tvém

Vložil pro potěchu a uklidnění myšlenek:

Bavor podpis_rex2

Příspěvek byl publikován v rubrice Bavorovy poznámky se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

39 reakcí na SEXUS NECANS

  1. A napsal:

    Škoda, že se dá vložit jen jedna hvězdička. Slova by byla zbytečná.anna

  2. vonrammstein napsal:

    TOHLE má být pro uklidnění myšlenek??😀

  3. jaa napsal:

    Jo, jo -užívejte si letošní jarní touhy – příští rok bude hůř. Hmm.. je mi líto,že Vám to překazím …ale… po tomhle jsem sakra rychle vystřízlivěla z jara, ptactva či čehokoliv jiného člověku lahodícího………

    http://zpravy.tiscali.cz/usa-vyslou-na-vychod-evropy-plne-vyzbrojenou-brigadu-4500-muzu-273385

    kruciš

  4. Joda napsal:

    Kdyby na fotbalovém utkání SPARTA vs. BANÍK nějaký baníkovec začal mávat baníkovskou vlajkou uprostřed sparťanského kotle, tak by dostal nakládačku. Všichni by řekli, že je to blb a nikoho by nenapadlo obviňovat polici, že ho nechránila.
    Reálný blb s tibetskou vlajkou se vmísil do skupiny Číňanů s čínskými vlajkami. Když dostal na budku, tak se divil a ještě měl tu drzost, obvinit policii, že ho nechránila.
    Nejlepší ovšem byla Česká televize, která z tohoto incidentu udělala hlavní událost dne.
    Také se mi líbilo, jak se ČT snažila vypátrat, kdo organizoval a financoval skupinky mávajících Číňanů. Škoda, že ČT nebyla tak investigativní při akci „červené karty“. Ani náznak, že by se snažila zjistit, kdo tutu akci organizoval a financoval.

    • Cech napsal:

      Při první návštěvě Spojených států ve funkci na podzim 2014 předseda ČSSD v budově kongresu odhalil bustu Václava Havla.No a nyní jede obchodovat lépe než nějaký no na jméno mu nemohl přijít.
      Protože on v celku nic nedokázal zato my ČSSD jsme 100 x lepší než toto :
      http://www.novinky.cz/ekonomika/398946-dohody-s-cinany-podepsala-skoda-i-cez-na-miste-byl-i-nejbohatsi-cech.html
      Proto nyní náš předseda ČSSD, jde obchodovat s USA a to teprve budeme mrkat na drát kolik těch ekonomicky výhodných dohod podepíše.
      „Moje cesta bude mít silný ekonomický akcent, sejdu se se stávajícími i potenciálními americkými investory“.
      V Los Angeles by měl navštívit vyhlášená filmová studia a jednat s hollywoodskými byznysmeny o možnostech natáčení blockbusterů v Česku, zavítá také mezi silnou českou komunitu v Minnesotě.
      Jedním z českých politiků, kteří v USA již byli a některým Zemanovým krokům se podivovali, je místopředseda vlády Pavel Bělobrádek.
      Ten se vrátil z „oficiální návštěvy“ USA jen pár dní předtím, než se Zeman v čínské státní televizi CCTV rozpovídal o tom, jak Česko až dosud žilo ve stínu svých partnerů.
      Pavel Bělobrádek na floridské univerzitě vystoupil mimo jiné v Institutu Václava Havla pro lidská práva a diplomacii.
      „Havlův odkaz tam všichni vnímají velmi intenzivně, není mnoho českých prezidentů, které by tu znali,“ zahřímal předseda lidovců s tím, že si nemyslí, že by někdo v USA přikládal slovům Miloše Zemana pro čínská média vůbec nějaký význam.
      No a na závěr lichotka od pana Urbana kterou předsednictvo ČSSD převzalo a podpořilo.
      Miloš Zeman porušuje ústavu České republiky a ohrožuje její bezpečnost i spojenecké vztahy s USA. Měl by být okamžitě odvolán. Není trapnějšího symbolu.

      • jaa napsal:

        Docela jsem zvědavá, jak to u voleb dopadne…..Budou-li mít lidi kapaánek rozumu-pak se každá smlouva dá zrušit a odvolat…

      • Slim napsal:

        Cechu, už se na toho Sobotku vykašlete. On to válí, jak umí a jak to jde.
        Zdaleka ne nejhůř.
        Abyste byl věrohodnější, musel byste nám sdělit, koho budete příště volit; provokace mohou být líbivé, ale vy znáte nějaké ideální kandidáty???
        Jste trochu PŘEDRÁŽDĚNÝ(/Í), mám dojem.

        Četl jsem dnes zase po nějaké chvíli český tisk.

        Ivan Mikloš bude možná ministrem financí Ukrajiny. Bůh je ochraňuj!🙂

        MFD vypočítává, kteří kelneři, šmejcové, tykačové a dospivové byli na Hradě na recepci s Číňanem . Na poměry toho šajsblatu docela zajímavý článek. Ano, i ve šroubárně…

        A LN mají na titulní straně článek o panu U.
        To je ten, jehož celé jméno neradno vyslovovat, ale jehož protihráčem byl W. Totiž předchozí americký president.
        A ten, který W-a naprosto přehrál, vyprovokoval ho k naprosto nadměrné reakci po jedenáctém září, a tak ho porazil, aniž by sám hnul prstem.
        Mistr Sun by z toho měl radost, to je přesně jeho učení.
        Z jiného pohledu je to silné varování před emocemi v politice (o strategii nemluvě).

        Takže nějaký benotman, původně prý islamistický aktivista píše o panu U:
        „Jsou 2 věci, kterých si člověk okamžitě všimnul. První byl jeho klid. On byl vždy naprosto klidný, možná až moc. Nehledě na to, o čem se mluvilo, vždy měl pod kontrolousvůj hněv a jiné pocity. Na schůzkách mohl strávit třeba hodinu, aniž by pronesl jediné slovo. Zadruhé byl velmi charismatický, jeho přítomnost nešlo ignorovat. „

        • Bavor V. napsal:

          Slime
          co to, že k tak krásné poesii zatahujete politiku? Je to nutné? A nebo se ta doba opravdu změnila a jen to nechcete přiznat nahlas?

          • Slim napsal:

            Ale, ale Bavore, copak? Je to jen poznámka k příspěvku, který vám nevadil.
            Doba se mění pořád, ale určitě ne tak silně, jak chcete věřit.🙂
            Jak už jsem vám vícekrát říkal.

            Kdybyste tu měl linku na OTéčka, nepsal bych to sem. Nejspíš ani Cech

          • kočka šklíba napsal:

            Nezatáhl jí Čech a jaa? A poté teprve Slim?

        • Cech napsal:

          No zřejmě máte ze svého úhlu pohledu pravdu pane Slime, ovšem jeden problém i po vašem vysvětlení mám s pojmem VÁLÍ.
          Vaše hodnocení předsedy ČSSD je naprosto shodné s panem Bc. Milanem Chovancem.
          Chovanec se jednoznačně postavil nyní za svého předsedu a důrazně varuje všechny případné Zemanovy spojence v ČSSD, aby se nyní ani náznakem nepokoušeli pomýšlet na nějaké vnitrostranické intriky(zřejmě je nejen ochoten ale i schopen, použít výhody svého postavení nejen proti občanům ale i proti neposlušným členům ČSSD).
          Dále chci říct jasně, že Bohuslav Sobotka je úspěšný předseda ČSSD. Před lety stranu stmelil a zároveň dokázal dát šanci všem, kteří měli chuť pro něho pracovat.
          Ano, má jiný styl politiky než Miloš Zeman.
          Je to styl, který si odpracuje, je za ním vidět obrovské množství práce a naprosto konkrétní výsledky.

          No ale práce předsedy v Česku je nejen houževnatá ale i přináší naprosto viditelné a kýžené ovoce.
          A proto předseda ČSSD i šéf Sněmovny Jan Hamáček se opřeli zcela samostatně do porušování lidských práv právě v onom dopise čínskému prezidentovi.
          Tento více jak záslužný čin následně zmínil i sám kardinál Dominik Duka.
          Tož co je to to VÁLÍ, bohužel stále ač se snažím sebelépe uchopit právě ten kladný vliv předsedy Bohuslava na ekonomiku Česka, nechápu právě ten jeho zarputilý boj za lidská práva v Číně.

          • Slim napsal:

            Jak se dalo čekat, tip koho volit jste nám nedal. Ale to vám nevyčítám, jsme v krajině negativních voleb, a to jaksi není ono. Copak si mohu představit, že si vybírám ze tří děvčat, která se mi všechna nelíbí, ale hledám nejmenší zlo?… 🙂
            No ale politika je zase od lásky trochu odlišná, naštěstí

            2) Je jedna historka, kterou je dobré si připomínat, když se teoretizuje o politice.
            Možná jí neznáte. Vypráví jí Z. Mlynář v Mrazu … z Kremlu:
            „V listopadu 1968 řekl Brežněv B. Šimonovi, který vedl delegaci KSČ na oslavách Říjnové revoluce:
            Vy jste si mysleli, že když máte moc, můžete dělat co chcete. Ale to je základní chyba. Ani já nemohu dělat, co bych chtěl – snad jen třetinu z toho, z toho co bych uskutečnit chtěl, uskutečnit také mohu…“
            [ A pak ještě citát pokračuje 3 větami, v tomto kontextu už méně podstatnými:
            „… Kdybych tehdy v politbyru nezvedl ruku pro vojenský zásah – co by se stalo? Ty bys tady teď určitě neseděl. Ale ani já bych tady možná neseděl!“ ]

          • Jos napsal:

            Já mám pocit, že jednou to tu padnout musí. Cechu, vy jste umanutý žvanil.

            • Cech napsal:

              Bezesporu děkuji za lichotku pane Josi a přijímám pokárání, že umanutě něco žvaním o Sobotkovi což v souladu s Vaší logikou evidentně není pravda.
              Protože pokud žvaním tj. nemluvím pravdu, protože pokud bych mluvil pravdu, tak bych nežvanil ale uváděl pro Vás pane Josi nepříjemná fakta o Sobotkovi.

    • jaa napsal:

      No já jsem toho Kalouse nikdy nebrala, ale to jeho „vystoupení na Hradě“ spolu se Štětináčem….“ tak to bylo opravdu něco….to není jen zviditelnění…to je nezvládnutí ústupu ze „slávy“ jak vyšité. Že je tak ubohý, teda až tak ubohý , to jsem nečekala…

  5. Joda napsal:

    OT2:
    V Lídlu mají tento týden akci RETRO. Prodávají salámy Vysočina 1967, Godhaj 1977, Šunkový 1977 – vyrobené dle receptur platných v letech 1967 či 1977. Také prodávají např. Retro okurky Znojmia.
    Zakoupil jsem a ochutnal se závěrem: „Není to nostalgie. Skutečně totalitní uzeniny byly chutnější, než ty prodávané dnes“.

    • jaa napsal:

      Já už jsem Lídlovcům psala. ˇže klamavá reklama – obaly jsou retro ale obsah dnešní fujtajbl… všude palmový a řepkový tuk – který se do 90tých let nesmělpoužívat. A taky jsem se jich ptala -jestli totéž si dovolí-takový hnůj prodávat i Německu,když EU už palmový stopáva…Uvidíme co odpovědí… Na co jsem se koukla-všude mraky Eček a laciný náhražkový tuk a šmejd.
      Docela stačíkouknout se na obsah -za toejůnii dík.Akorát aby sina točlověk vzallupu.

      • vonrammstein napsal:

        Jodu nepřesvědčíte. Má to obaly z jeho lepších let, tak je to prostě lepší.

      • Joda napsal:

        Nevím, o čem mluvíye. V těch mnou vyjmenovaných retro výrobcích žádný řepkový ani palmový olej není. Já ale nikoho nenutím, aby je jedl. Jen jsem napsal svůj názor.

    • Slim napsal:

      Jodo, můj velmi starý příbuzný zase nadával, že ty párky (už v 70. letech) nejsou ONO.
      Tedy jako od „Chmela“¨. Prostě, furt se to zhoršuje.
      Viz http://www.svejkmuseum.cz/strana_mir_pokroku.htm#sefredaktor_ceskeho_slova_jiri_pichl

      • Miluše napsal:

        🙂 To mě pobavilo moc!

      • oh napsal:

        Taky nebyly úplně ONO, jak snad potvrdí každý, kdo tehdy přišel do styku s komoditou zvanou „učňovské párky.“ Jenže ještě v 80. letech si jeden mohl v kterékoli samoobsluze koupit konzervu lančmítu a opéct si ho k večeři – s br.kaší tehdy moje oblíbená rychlovka. Z konzervy hovězího ve vlastní šťávě se s trochou cibule, koření a v lese nasbíraných hub dal uvařit slušný gáblík s jistým obsahem masa i v kotlíku nad ohněm. Schválně si to zkuste dnes.

  6. K-k. napsal:

    OT: Pane Bavore, pošta…🙂

  7. A napsal:

    To jsme dopadli, pane Bavore. Žádný sexus, žádné hraní tiše na šalmaj, žádný Karásek. Já mínus ke své hvězdičce, vy politiku, vysočinu a párky🙂. Nevděk světem vládne.🙂 A.

    • oh napsal:

      Tak to já už budu hodný, slibuji.

    • Slim napsal:

      Mám stejné předsevzetí. Nic proti Karáskovi! I študentům se líbí

      „Vše degenerovalo, i Svatá Prostituce“.

      • Miluše napsal:

        Mění se časy – Jiří Suchý

        Jak víte asi
        mění se časy
        a s nimi i my
        se měníme.
        Časy se mění
        Co bylo není
        A to co bude
        Nevíme.
        Minulost odnes
        času tok
        na lidi dneska
        platí šok.
        Dneska se lidem zachtělo
        Nežít jak žilo se vloni
        Co ještě včera jim smrdělo
        To dneska pro změnu voní.
        To co jsme včera odmítli
        Já i vy – zkrátka oba
        Na to jsme dneska nalítli
        Taková už je doba. 🙂

        • jaa napsal:

          ze kdy to je??

          • Miluše napsal:

            Je to z poslední doby, z knihy „Kubistický portrét Jiřího Suchého aneb Jednou, když mně bylo osmdesát“, vyd. 2011. Jsou v ní veršování podobného druhu. JS totiž nezahálí.🙂
            Napíši o té knize víc, pokud bude zájem, do nedělní chvilky.

  8. Slim napsal:

    A ještě jedna poznámka, poetická jen v širším slova smyslu. Ale po ránu potěší.

    http://www.novinky.cz/domaci/399022-byvaly-mistopredseda-top-09-stranu-opustil-pry-kvuli-kalouskovi.html

    Mirkovi se ulevilo. To je dobře, bude teď dobrou náladu hodně potřebovat

  9. jaa napsal:

    No, já Vám něco přidám…. člověk by neměl z rána číst noviny, tak napříč spektrem …akose hovorí

    :-)http://prvnizpravy.parlamentnilisty.cz/zpravy/politika/americti-analytici-obama-pred-erdoganem-zavrel-vrata/

    jak typické pro emeričany….to by si měl konečně každý „kamarád“uvědomit. Když už jej nezlikvidují, tak jej alespoň hodí přes palubu….

Komentáře nejsou povoleny.