Puntíkované jaro


Že je to nesmyslný nadpis? No, zas tak moc ne: je březen a v březnu se sem vrací kdo? No přeci špačci! A špačci jsou přece puntíkovaní! A v březnu taky začíná jaro! Nejspíš ho špačci přivážejí s sebou ze svých cest…

No řekněte sami: není ten špaček frajer?

obr.1 obr-2

Courají se v trávě a shánějí něco do zobáku, dost často se takhle procházejí ve společnosti kosů, nebo kvíčal – přes celou louku rozeznat, kdo to tam v té trávě vlastně je, to na mne bylo dost náročné. Většinou jsem až doma zjišťovala, koho jsem to vlastně vyfotila.

obr-3

A pak si špačci vyhlídnou ty správné větve, promění se v blýskavé Ptáky Ohniváky a zahájí svá koncertní vystoupení…a muzicírovat tedy opravdu umí!

obr-4 obr-5 obr-6

Jenže ze zpěvu jednomu vyhládne – a taky doma v hnízdě čekají nenasytní potomci. A tak skončí čas zpěvu a jde se na nákup.

obr-7

Pardon – Mistr se chce na to focení učesat a to mu přece musím vyhovět!

obr-8

A už se jaro chýlí ke konci a to je zas jiný příběh…

Doufám jen, že mezi čtenářstvem není nějaký náruživý zahrádkář – už se mi stalo, že se na mne naštval kamarád, když jsem o špačcích prohlašovala, že to jsou hezcí ptáci. Jemu totiž každý rok pečlivě obrali třešeň…)

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

27 reakcí na Puntíkované jaro

  1. jaa napsal:

    Ach to je paráda…..díky moc…..

  2. Strejda Olin napsal:

    Já už je mám na zahradě také. Dvě budky mají připravené.
    Jen se mi nezdá, že by zpívali, spíš tlučou. Slyším a vidím zpívat jen kosy.
    Říká se, že „náš“ špaček naše třešně sice také žere, ale cizí k „nám“ nepustí. Takže je lepší mít dva páry špačků „domácích“, než stovku „cizích“. Já mám třešně později než moji sousedi. Ti mají opravdu ranné a hladových zobáků na nich mají hejna (předloni mnohem, mnohem víc než loni). Já s nájezdy špačků problémy nemám, zdá se mi, že když moje třešně uzrají, ta hejna zmizí a zůstávají jen ti „moji“ a starají se o mladé. Tož tak se špačky🙂

  3. cobolik pacholik napsal:

    uz je to tady,ten maly dabel spereny minuly tyden zacal spievat a uz necele 3 tyzdne skoro rano som sedel na balkone palil foukacku tie usi somarske napnute jak struna na klaviri a sluchal a dockal,bo on mi da do tej sibnutej palice vnem,posluchaj drotariku,len on,bo jeho kopne natura a nie nejaky skurveny tranzistor na dialkove,on je moj zvestovatel ,najdolezitjsie vec v zivote,kedy ten maly dabel zacne spievat a kto si mysli,ze nejaky navonavkovany debil s remont control na obrazovke,co toto tu je u docista jak keby zvestovali krista,tak je vedle jak ta jedle a ja uz robim jak ten bielej nigger po 65 hodin a slucham tu malu bestiu a na koni tyzdna som napoly mrtvy,hlavne ,ze on zpieva jak ma, toto the best a chuj so mnou.

  4. K-k. napsal:

    a jedno jarní pozdravení (i když ne letošní – tak pokročilí tu nejsme).

    • K-k. napsal:

      to načasování špačků na první jarní den je zásluha pana Bavora! Mně to vůbec nedošlo, když jsem to psala…🙂

      • Bavor V. napsal:

        Za načasování špačků na 1.jarní den může jen kalendář a astronomické výpočty. Prostě je právě neděle a shodou okolností rovnodennost.

  5. vittta napsal:

    Mám na baráku fasádu pouze z boků, už třetí rok honím zedníka, aby to dodělal.
    Jenže…..
    Pod střechou směrem do zahrady, přímo tam, kde mám ,ložnici, je taková nějaká díra do zdi, nikam nevede, a není moc vidět.
    každé jaro, co pamatuji, se tam uhnízdí sýkorky.
    To je štěbetot těch ptáčat…..
    Pak zase odletí a na jaře jsou tam zas.
    Čekám je každým okamžikem, ale i ty zedníky.
    Tak si lámu hlavu, jak to udělat, aby tam ta stvoření mohla dál bivakovat, a já měl fasádu….

    • Bavor V. napsal:

      Falešnou větrací trubku, která sice nikam nevede, ale ve fasádě je díra.

    • Strejda Olin napsal:

      Tak až se vám podaří toho zedníka odchytit, ať tam tu „nějakou díru do zdi“ nechá. To by nešlo?

      • blbíš napsal:

        …. šlo…..zlikvidovat vittta

      • vittta napsal:

        To si myslím, že by to musela být ta samá díra,resp. ten prostor v ní, ale za jedno- jestli by tam pak ještě chtěli, a také, budou mi třeba srát na novou fasádu….i když tedy sýkora není holub, že jo…

        • Bavor V. napsal:

          Za pokus by to stálo a když to nevyjde, tak tam můžete třeba udělat budku pro špačka🙂

        • blbíš napsal:

          …co je nám po nový fasádě

          • vittta napsal:

            Copak vám, ale těm sýkorám.
            No, ta díra je fakt malá,….tak nevím, už jsem si na to štěbětání zvykl, za ty roky.
            A je to také vidět z verandy, jak živí tu drobotinu, to je fofr, ti se panečku umí otáčet, né jak nějkaký kofoláč…..

        • jaa napsal:

          hmm,my jsme zateplovali barák a prý měli štěstí že na našem se neusídlili?rorýsi? jestli dobře pamatuji. V tom případě by v tom zateplení musely být nainstalovány trub ky,aby až přiletí mohli se opět uhnízdit na obvyklých místech. Než vydali povolení,tak nějaký pantáta to kontroloval. Ikdyž si myslím,že je to blbost pak zateplovat, když pod obklady vede díra,která pustí nejen mráz ale i vodu…ale EU poručilo….fuj

    • vittta napsal:

      Tak prý už tam jsou…..moje labuť má o tom větší přehled.
      V každém případě, mladé nevyvedly, to bych slyšel…

  6. Petrpavel napsal:

    Špačky ani netluču ale ani jim nechystám bydlení, nějak se nám bohužel vyhýbají – nemají co zobat, všechno brzkojarní u nás pomrzne.
    Ale dám úvahu tak říkajíc do pranice.
    Taky jste jistě zaregistrovali rapidní nárůst pejsků a pejskařů, kočiček a kočičkářů, ptáčků a ptáčníků, hadů a chovatelů hadů, koní a koňáků, ba i koz, činčil, tygrů, lasiček …
    A co lidi? Kde mají své zastánce a přátele? Kdo má zájem o jejich strasti, potřeby, ubytování, lásku, vztahy? A kdo to dělá zadarmo jako u těch výše jmenovaných?

    • Joda napsal:

      Třeba to bude tím, že zvířátka jsou za tu péči vděčná, na rozdíl od lidí (některých). Vlastně v případě určitých skupin lidí, je nevděčných mnoho.

      • Petrpavel napsal:

        To je otázka pohledu. Nám třeba na chatě občas krmené kočky s..ou trvale na záhony, ťapají a dělají stopy na všem možném, kosáci rozhrabávají kdeco. Kdepak, jsou to živočichové jako my.
        Vděčnost zvířat? Ten pojem ona neznají. My takovému přístupu jaký ona používají říkáme vyčůranost 🙂 .
        Jste příliš ovlivněn migrační krizí. Chápu, ale neberu.

    • Strejda Olin napsal:

      O ty, kteří hákují a nic si nenárokují, platí řádně daně, drží hubu a krok není třeba se starat.
      Že se o sebe dokáží postarat a že to není nic snadného, že to často bolí a přináší mnohé strasti, že se musí obětovat a mnohé si odříct nikoho nezajímá. Tak jako kriminálník a pachatel má státní servis, aby mu snad nikdo nepoškodil jeho práva, všelijací psychologové, kurátoři, tlupy sociálních pracovníků a advokátů kolem něj poskakuje, zatímco na postižené oběti se všeobecně kašle. Zažili jste na vlastní kůži vykradení a vandalismus? Co je kolem toho starostí a běhání? Pomohl vám někdo?
      Kdo se stará o pozůstalé po obětech vraždy, kdo pomáhá zmrzačeným, znásilněným, zmláceným? Zato na příživníky, nemakačenky, nepřízpusobivé a přivandrovalce je stále peněz jako šlupek a tisíce lidí jim zajišťuje stravovací, oděvní, ubytovací, vzdělávací, zdravotní, právní, pečovatelský a kompletní životní servis.
      Jenže lidem co mají v rukou demokratickou moc – voličům, to zřejmě vůbec, ale vůbec nevadí. Nebo vadí, ale nechávají si srát na hlavu. Viz. pětadvacetileté výsledky voleb.

  7. M-T napsal:

    Loni u nás na zahradě taky zahnízdil špaček. Tedy původně to byl kos🙂🙂🙂 k velké ale předčasné radosti dědouška. Je tam hodně stará jabloň a prý: „Má tam hnízdo kos, to musíš vidět“. Omotal kmen pletivem, aby uchránil „kosa“ před kočkami. „Zbytečně mi ho neplašte, už se těším, jak ho budu sledovat!“ Nikde jsem hnízdo neviděla, je tam ale po jedné odříznuté větvi otvor, to že by v té díře? Kos? … Trval však na svém, že špaček rozhodně ne, že on viděl kosa, což je možné, lítá tam plno ptáčků, celou zimu tu milou havěť krmíme… Aha, on to špaček!!! Zklamání vystřídala nakonec radost, dvakrát vyvedli mladé a jak píše strejda Olin, špačky „cizí“ tam nepustí, ostatní ptáci jim nevadí. A včera navečer už tam zpíval slavík, a jak ! Dnes repríza – vysoko v ořešáku, nějak brzy se vrátil z jihu. Nevěříte? Věřte! Bereme s sebou dalekohled. Takže fakt jaro.
    Jinak jako vždycky moc pěkné obrázky i povídání paní K-k.

    • K-k. napsal:

      Slavík? To je neuvěřitelné! Takhle brzy? Tady po nich ještě není ani stopa, přilétají většinou až v posledních dnech dubna… Asi to jaro začalo už doopravy!🙂

      • M-T napsal:

        Ano, je to tak, měl by přiletět až v dubnu. Už bylo pološero a klid a najednou slavičí zpěv, ten je nezaměnitelný, tak jako slavík žádný jiný neumí. Zato skřivana jsem ještě neslyšela. Asi moje chyba.

  8. NavajaMM napsal:

    Vďaka. Na niekoľkých fotkách je tam aj pekne zachytený ten kovový odlesk na perí na hrudi.🙂

    • K-k. napsal:

      bohužel ta nejblýskavější fotka mi někam zmizela – tam je špaček opravdu jako pták Ohnivák, ještě i peří na krku má načepýřené do jakéhosi límce…prohledala jsem všechno několikrát a fotka není. Určitě se vynoří, až budu hledat něco úplně jinéhoí.

Komentáře nejsou povoleny.