Spratkové


Ředitel: „Za to, jaký je žák, může učitel, za to jaký je učitel může učitel, ne já.“ Ztráta třídní knihy.

Ministryně školství ČR odpověděla na několik otázek reportérky ČT24 ohledně šikany, jejímž prostřednictvím možná žáci přispěli k umrtí učitelky. Na všechny otázky odpovídala stereotypně: „Je třeba to vyšetřit.“ Takže neřekla vůbec nic.

Reportérka mohla převést rozhovor do jiné roviny. Například dotazem, jak se může český, uboze placený učitel bránit. Nevysvětlil to ani psycholog ani šéf školní inspekce. Asi je to nezajímá.

Škola prý byla před rokem hodnocena kladně, že má dobré klima. Pro některé spratky asi ano. Na zveřejněném videu bylo vidět trička s nápisem F#CK, taková svoboda slova je pro žáky jistě inspirující.

Prý by pomohly častější hospitace v hodinách. Vskutku idiotský nápad, jak zjistit cokoli o chování žáků, když ve třídě nesedí ředitel nebo inspektor.

Proč nenátáčet hodiny skrytou kamerou?  Proč ne, když na ulicích jsou jich stovky a natáčejí nás, ať souhlasíme nebo ne?

Celá událost má ještě jeden rozměr, totiž ztrátu seberegulace uvnitř určité skupiny.  Vzpomeňme si na „rošťárny“, které prováděli Pešek a spol profesorům ve filmech o škole, která je základem života nebo o hlubinách študákovy duše.

Vybavuje se zejména scéna, kdy do třídy nastoupí nová profesorka a studenti ji testují. Když je přesáhnuta určitá hranice, zastane se studentka oné profesorky tím, že kolegy „žertéře“ označí za zbabělce.

V jednom z těch filmů říká Plachta (jako profesor Petiška) studentům: „Proč mi to děláte, jsem taky jen člověk“. Je to těsně před tím než na zkolabuje na chodbě.

Prý se bude vyšetřovat. Dobrá – ale vyšetřujte především ředitele školy a učitelský sbor. Ti totiž mají povinnost vědět, co se ve škole děje – tedy znát své pappenheimské. Možná, že ta zemřelá učitelka nebyla v kolektivu oblíbená a byla kolegům tak zvaně „u prdele“. Ale pořád byla „taky jen člověk“.

Spratkové se vyskytují všude, třeba i mezi učitěli a nebo poslanci v parlamentu. Zmínil jsem poslance, protože mnozí se tak chovají, když telefonováním a žvaněním v lavicích ruší nejdůležitější jednání, které může v demokratické společnosti probíhat. Předseda, nebo kdo schůzi řídí, má právo tyhle dospělé spratky z místnosti vykázat. Nedělá to, protože mu nedochází, že sám nastavuje určitý standard pro celou společnost.

Lze jen doufat, že poslance nesledují spratkové mezi studenty. Vidět beztrestnost špatných mravů by jim ještě víc uvolnilo ruce.

kanadajj

Příspěvek byl publikován v rubrice Pozdravy z Poottawí se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

104 reakcí na Spratkové

  1. NavajaMM napsal:

    Inštitúcie, kde existuje šikana alebo mobbing, je treba bez milosti zrušiť.
    Inak sa veľmi čudujem právnemu povedomiu tejto spoločnosti, keď podľa zákonníka práce je organizácia zodpovedná za veci, ktoré si zamestnanec prinesie do práce, ak mu to výslovne nezakáže. Ako si môže riaditeľ školy myslieť, že nemá žiadnu zodpovednosť za stav samotných zamestnancov – učiteľov? Že nemá žiadnu zodpovednosť za to, ako sa žiaci chovajú počas vyučovania? Niečo je v tom systéme zhnitého a v tomto medzi SR a ČR nie je žiadny rozdiel.

    • blbíš napsal:

      Četl jsem veřejnou omluvu otce jednoho z těch smradů! Nevěřil jsem mu, spíš bych řekl, že tak činil na radu advokáta, říká se tomu dodatečně projevená lítost. A jestli to bylo tak, jak tvrdil, pak mu taky nevěřím, sice nemohu soudit, ale chyba tam rozhodně je na straně toho táty – rodičů všech těch smradů. Je velice nepravděpodobné, že se v jedné třídě mohlo sejít tolik emočně bezcitných bestií! Tomu se nedá prostě uvěřit. NavajoMM plný souhlas, dyť si toho museli ostatní kolegové všimnout, na chodbách ten teror přece pokračoval v neměnné podobě jako v té třídě. Ta ženská musela být vystavena tomu teroru dlouhodobě a trpěla jako zvíře, když zvolila raději odchod ze života i přes to, že měla 17-ti letou dcerku. To se mi hodně špatně vydejchává, přátelé!!! Ředitele bych si podal tak, že by do smrti na to nezapomněl, já mu dám, že „…za žáka odpovídá učitel, za učitele odpovídá učitel“. Jestli se léčila na psychiatrii, pak se opravdu divím – kdo jiný než psychiatr měl rozpoznat nebezpečí, kterému ta učitelka čelí, nebo jsme opravdu už tak daleko, že po odchodu pacientky jenom vyplnil v PC „účet“ pro pojišťovnu za vykonané vyšetření a tím to pro něho skončilo?

      • NavajaMM napsal:

        Presne tak, pane Blbíši. Najhoršie na tom je, že to nie je len taká náhodná udalosť. Je to tá povestná špička ľadovca. U nás v Liptovskom Mikuláši takíto traja spratkovia zabili taxikára. Zdá sa, že len preto, aby si niečo chlapského dokázali. Ani sa po sebe veľmi nesnažili zamiesť stopy a zatĺkať. Mali ich do 24 hodín. No a hádajte, pane Blbíši, kto bol nevlastným otcom (otčimom) jedného z nich. Bol to riaditeľ školy, do ktorej tí spratkovia chodili. Pritom mali pár mesiacov pred maturitou. Pri nich sa neprejavila ani tá dodatočná ľútosť. Po súdnom procese vraj jeden z nich povedal novinárom, že tých niekoľko rokov basy im nevadí, že vedia do čoho idú a tešia sa. Ešte v tom čase neboli plnoletí…

        • vittta napsal:

          Tak to je hnus…
          Takoví jedinci byli samozřejmě vždycky, ale jiné systémy se jim uměly bránit daleko efektivněji.
          Co se týká té školy, podle mě si o tom „cvrdlikali vrabci na střeše“, co se tam děje.
          Vedení to vědělo, ale…..co si budeme povídat- byl by ten ústav tak dobře hodnocený, kdyby se tam najednou řešila šikana?
          Ono by to chtělo vystopovat finanční toky, a hned bychom věděli, PROČ všichni dělali, že nic nevidí!

      • oh napsal:

        Nikdo nevíme, co paní psychiatrovi řekla a co si nechala pro sebe. A i kdyby řekla všechno, psychiatr nemůže odstranit vlastní příčinu stresu.
        Myslím si, že tenhle průser jde jednoznačně za vedením školy, které prý „nevědělo o situaci.“ . Nevědělo… ha ha ha, zasmáli se hasiči a šli si zakouřit do stohu.
        http://www.literarky.cz/komentare/ostatni/21538-kola-mohla-tyranou-uitelku-zachranit

        • blbíš napsal:

          Souhlasím s Vaší připomínkou týkající se konkrétnosti sdělení poskytnuté učitelkou psychiatrovi. Zásadně však nesouhlasím v obecné rovině s tím Vaším „i kdyby řekla …“, protože by bezpochyby šlo o špatně provedené vyšetření a následně chybné vyhodnocení rizik, příčin a závěrů z toho plynoucí! Dokonce si myslím, že muselo jít o mnohem vážnější onemocnění vzniklé z prožívaného kontinuálního teroru, než je „jenom“ stres.

          • blbíš napsal:

            … uznávám, že hodně to moje má společné s tím rčením, že po bitvě je každý chytrej…., ale já si prostě nemohu pomoc, mně na tom nesedí skoro vůbec nic, pane Ohme

          • Divoženka napsal:

            Já jen nechápu jednu věc. Proč ta nešťastná ženská nedala výpověď a nešla buď učit jinam nebo úplně nezměnila povolání. Přece s VŠ by práci určitě našla ( natož v Praze!).
            Ona prostě musela být psychicky labilní jedinec i bez větších problémů, jinak to nevidím.
            Učitel , který neumí naučit, nemá žádnou autoritu, nemůže fungovat ani omylem. Pak to muselo skončit tak jak to skončilo. Jednoznačně nese největší vinu ředitel a kolegové učitelky, že to nechali dojít až tak daleko. Zajímalo by mne, jestli ti kluci jsou fakt grázli a chovají se tak u všech vyučujících a nebo jen u těch „slabých“…. Taky jsem prošla výukou takové učitelky a myslím, že nás jako žáky poškodila, protože jsme si z jejich hodin nic neodnesli a to jsme se prosím chovali slušně, protože by nás doma rodiče přizabili . Jen nás prostě nezaujala a puberta je sviňa… No, to se ale ještě v rodinách vychovávalo🙂 Učitel měl vždycky pravdu !
            Já dnes učitele obdivuji, protože učit některé spratky to musí být silné nervy nebo osobnost. Nemít možnost ani potrestat, ani se legálně bránit, prostě humus.
            No a ještě do toho teď ta inkluze….no to bude už vůbec mazec.

            • blbíš napsal:

              Mám zkušenost, že to Vaše „nechápu…“ neumí pochopit zejména a právě nějakým způsobem (duševně = ale není to podmínkou) hendikepování jedinci! Tím více byli potřební ti – ředitel, kolegové, psychiatr a rodiče … rozumíte-li mně!

            • Divoženka napsal:

              Naprostý souhlas. Já to také vidím tak, že nejvíce zklamali její nejbližší spolupracovníci a nezasáhli. Tam jednoznačně selhal kolektiv učitelů v čele s ředitelem. Jednak měl udělat pořádek s těmi výlupky – žáky a okamžitě to řešit s rodiči. Ale také měl zvážit, zda nebude lepší, když paní učitelce pomůže tím, že jí dá výpověď. Zní to tvrdě, ale třeba by jí tím zachránil život. Když jste učitel, nemůžete očekávat, že budete učit samé vychované a hodné děti. V dnešní době není povolání „učitel“ pro každého, bohužel😦

            • NavajaMM napsal:

              Divoženko, k tomu Vášmu „nechápu proč nedala výpověď“… stáv sa, že človek je vyhorený. A niekedy sa to prihodí uprostred projektu alebo školského roka. A sú potom aj iné okolnosti, prečo je človek na určitom mieste ako keby v pasci a chýba mu energia. Potom sa mu zdá, že je ľahšie vydržať do prázdnin ako si v tomto stave hľadať nové miesto.
              Táto situácia, keď sa pracujúci človek ocitne na dne a bez pomoci, krásne kontrastuje s hnutím „Welcome refugees“.

        • jaa napsal:

          Myslím,že je to kapánek jinak. Jde o cílené snižování vědomostní a morální základny národa. A o vytvoření té „lepší Kasty „a zbytku póvlu. Vždyť jsme na tom byli všichni stejně. A to bylo potřeba změnit. Rozsortýrovat… Bohužel. Napřed neziskovky a aktivisti „bojovali“ za „práva dětí a mládeže“proti rodičům, potom proti týrání atd. A už se to rozjelo – pamatujete na Buzkovou – ta to začala a přesto dceru dala do cizí školky. a školy. Docela si myslím,že v těch drahých soukormých školách – je úplně jiný dril -uniformita, nenápadnost, poslušnost.Taky se tam asi nějaké excesy nevyskytují …a nikdo o nich nic neví …prostě elita.
          Jak je tu někde napsáno-nebyli jsme jiní – nefackovali nás ve škole, ale byly žákajda a poznámky. No a taky upracovaní rodiče-co na nás moc času sice taky neměli- ale ruku měli pádnou.
          Nechat podepsat poznámku -znamenalo jistej sekec. Nechat podepsat psací trest – další Jo byli jsme vyjímečná třída,co Školní řád znala nazpaměť. Toho papíru a času.
          Proto taky většina emigrantů -se na západě docela slušně uchytila -moc dobře věděli kooho berou a že jim budou jen ku prospěchu -nejen vědomostmi ale i morálně-pracovitostí – a vděkem za danou možnost.Asi už jsen to tu psala – že ty „stáže“ –
          které naše veleslavné university umožňují -jsou takové síto – na zjištění použitelnosti a vědomostí studentů. No a další chyba – zatím co u nás je krátkodobý „stážista“po návratu oslavován -za to že tam byl…cizina ví že je nepoužitelný a zabrání jim to dalším komplikacím,
          Proč kruciš mají ty „výhody“když se na těch stážích jak vidno nic nenaučili????
          Třeba náš -za těch pár let tam ve španělské firmě jej šoupali z místa na místo- asi nikde nic moc a tak jej vyšoupli. PROTOŽE JINAK SI LIDI CO NĚCO UMÍ DOKÁŽÍ ZAPLATIT A UDRŽET..Tož se nám vrátil a… ukazuje se co se tam🙂 naučil🙂
          hmm

  2. okolojdoucí napsal:

    Přesně tak, hlavně s tou ztrátou seberegulace. Není co dodat!

  3. Hudec napsal:

    Škola není nic jiného, než jeden z obrázků současné společnosti a především trendu jejího vývoje. Proč by právě škola měla být výjimkou?
    Výrazně se změnilo měřítko které společenské jevy jsou ještě normální a které už patologické. Je-li např. normální ten na výsost provokativní každoroční pochod homosexuálů s nahými prdelemi Prahou, čemu se pak divit?
    Je-li normální, že kdo ilegálně překročí státní hranici je nejen tolerován, ale i chválen a nikoli potrestán, čemu se pak divit?
    Je-li normální „vracet majetek“ církvím, které existují jen pár let, čemu se pak divit?
    Je-li normální, blokují-li výstavbu dálnice či spalovny komunálního odpadu u Plzně ekoteroristé z Brna, čemu se pak divit?
    Kdo chce, může mě doplnit nebo moje tvrzení naopak vyvrátit, stejně mu už teď popřeji hezký den.

    • st.hroch napsal:

      Naprostej souhlas. Je to tristní obrázek úpadkový společnosti. Pro doplnění doporučuju k nahlédnutí včerejší komentář Klause jun. k tématu:
      http://www.novinky.cz/komentare/395482-komentar-sikana-ucitelky-vaclav-klaus-ml.html

      • NavajaMM napsal:

        Ten článok z linku to je presná trefa do čierneho. K tomu už niet čo dodať. Školstvo vôbec nepripravuje ľudí do života a samo cíti, že je takmer k ničomu. Tých niekoľko skvelých učiteľov, čo tam ostali, to sú osamelí donkichoti.
        Aj ten príklad s vojnou sedí. Mal som tam skúsenosti z rôznych útvarov. U výsadkárov, kde bol tvrdý, pestrý a zaujímavý výcvik, tam som po šikane nevidel ani stopy.
        Tejto spoločnosti chýba vízia – čo vlastne chce.

      • Strejda Olin napsal:

        Rozpočet pro rok 2016. První tři místa a pak už jsou částky stále nižší.
        1) Ministerstvo práce a soc. věcí – 545,9 mld.
        2) Ministerstvo školství – 145,2 mld.
        3) Ministerstvo vnitra – 58,5 mld.
        Protože se miliardami dnes háže jak houskami na krámu, připomenu jen, že jedna miliarda má tisíc milionů, takže školství těch milionů letos zhltne 145 tisíc!

    • blbíš napsal:

      Ano, příteli Hudče, naprostý souhlas. V té škole je to o to horší!!! Rodiče a učitelé musí (nikoli by měli) umět všechny „rušící výchovné vlivy“, které jste jen v malé míře jmenoval, překrýt, prostě je výchovně musí zvládnout!!! Byly přece často v minulosti doby, kdy to ve světě, zemi – společnosti nebylo k žití a přesto vyrůstali silní a rovní lidé, protože výchova v rodině byla na prvním místě a byla kvalitativně na mnohem vyšší úrovni než je tomu dnes, kdy děti jsou, zejména v současné době, CÍLENĚ a AKTIVNĚ vychovávány naším oficiálním školstvím k nesnášenlivosti a sobectví vycházející z pomýlených představ o multikulturní společnosti. Že mnohdy je k tomu vedou i v jejich vlastních rodinách, je o to žalostnější.

  4. Slim napsal:

    Zajímavé, ale abychom nebyli jako obligátní bědující starci. O KOLIK přesně to bylo v naší době lepší?
    Ji5 zmiňuje scénu s Jindřichem Plachtou, v Obecné škole doženou žáci mladé děvče do blázince. Až potom je potká to – ne ale úplně běžné – štěstí, že dostanou Igora Bezbolestného, který bojoval na všech frontách (jen se trochu bojí panzerfaustu).
    My jsme ošklivě zlobili asi v 7. a 8. třídě hysterickou a asi ne moc schopnou ruštinářku. Nemůžu si pomoct, ale vnucuje se mi srovnání Paroubka a Zemana. Ten první neměl dostatečně hroší kůži, nemyslím si ale, na rozdíl od mnoha z vás, že jinak byl výrazně méně schopný.
    Jo a mimochodem, Klaus ml. byl pěkné kvítko. Kamarád s jehož synem chodil do třídy mi vyprávěl, že na konci roku seděl na trávníku před školou a pálil vysvědčení..🙂

    Jinak ale souhlasím s většinou řečeného.

    • NavajaMM napsal:

      Pane Slim, tu isto nejde o to, či v minulosti boli, alebo neboli väčší „rošťáci“. Ide o to, či spoločnosť a špeciálne škola, má automatické obranné mechanizmy, ktoré to rošťáctvo a recesiu udržujú v medziach srandy, ktorá tak či tak musí byť.

    • Hudec napsal:

      Ne, svatí jsme nebyli. Proto se ale zmiňuji hned v úvodu své poznámky o „trendu“ – a ten je děsivý.

      • blbíš napsal:

        O KOLIK přesně to bylo v naší době lepší?

        Jak bych Vám to jen vysvětlil! Snad, že jeden z cílů výchovy byl kladen na míru poznávání či rozpoznávání:
        kdy ještě JÓ a kdy už NÉ, kdy mám cit a kdy jsem bezcitný, kdy to bolí a kdy ještě ne, kdy ještě můžu a kdy už nemůžu, kdy jsem já a kdy už nejsem jenom já, kdy přispívat kdy brát, kdy jsou za práci odměny a kdy už odměny nejsou, kdy paní učitelku poslouchat a kdy už ji poslouchat nemusím, kdy pochopit o co to bylo lepší a kdy nepochopit vůbec nic, kdy ….
        o TOLIK asi tak, pane Jírovče, to přesně bylo v naší době URČITĚ lepší !!!

        • blbíš napsal:

          mělo být …“pane Slime“, nikoli ….“pane Jírovče“, omluva!

      • Strejda Olin napsal:

        Svatí jsme nebyli, ale za svaté jsme považovali učitele. Ne všichni měli neformální autoritu, ale ke všem jsme měli respekt jako k formální autoritě. Rozhodně na školu nemusela dohlížet ozbrojená ochranka. Na nás stačil školník a ve třídě nás srovnal učitel. A doma rodiče. Ať už si o škole a učitelích mysleli cokoliv, vždy tuto instituci chránili a učitel měl pravdu, protože žákovi a studentovi nepříslušelo hodnotit kvalifikovanost a schopnost učitele. Případná „špína“ se prala mimo žáků, ve sborovnách a třídních schůzkách.
        Vzorem dnešní výchovy a školství u nás jsou evidentně USA a podle toho to také vypadá. Cokoliv (téměř cokoliv) z této Říše zla někam přijde, vše se hroutí a spěje ke zkáze.

        • jaa napsal:

          Souhlas – jestli pak pamatujete na „Panu učiteli s láskou “ I a II. Máme jenom to obvyklé „zpoždění…

  5. Strejda Olin napsal:

    S Hudcem naprostý souhlas! Půjdu ještě dál – společnost se „vyvíjí“ od něčeho k ničemu, nemá žádné vize, ideály ani cíle. Prioritou jsou svobody bez odpovědnosti a práva bez povinností. Byly zpochybněny a dokonce se neuznávají formální autority. Rodiče nezvládají výchovu svých dětí, do které jim stále víc zasahuje stát a ideálem je rozmazlený spratek s „osobností“, se kterým se jedná jako s dospělým, respektují se jejich práva a svobody a přitom nejsou trestně odpovědní, přestože již dávno před dosažením zletilosti nebo dospělosti dokáží naprosto nepochybně rozlišit dobro od zla a chápou, že ubližovat jinému (nebo dokonce zabíjet) je špatné, nedovolené, zakázané a trestné.
    Škola není žádná dobrovolná organizace, zájmový ani debatní klub, je to (měl by být) vzdělávací a výchovný ústav, který má svůj řád a pravidla. To, co se dnes ve školách děje, jaká je úroveň výuky a výchovy, je z velké části zaviněno samotnými rodiči, protože to oni tento pokřivený společenský systém stvořili a pomáhají ho upevňovat. Škola je věrným odrazem stavu společnosti. „Každý“ žvaní, nadává, kritizuje a pak jde a ten bordel svým hlasem ve volbách legitimizuje.

    • vittta napsal:

      To je ono, strejdo, společnost jde cestou do nikam.
      Co psal Pan Hudec, by se dalo doplňovat dlouho, společnosti se prostě snižuje „práh bolesti“.
      Třeba vezmu ten pochod buzen, ten už mi dlouho leží v žaludku.
      Ti, kteří dneska káží morálku bez morálnosti mě hned napadnou, a nejmírnější nálepka bude homofob, následovat bude nevzdělaný dobytek, bolševická či nacistická svině.
      Vůbec jim nedojde, že seru na to, jestli je někdo homosexuál, jsem liberální člověk a každému rád dopřávám svobodu-ale..ALE, nesmí se to prezentovat jako norma, ale těm moralistům už nestačí norma, ono je to cosi skvělého, důvod k HRDOSTI!
      Nakonec já jsem nenormální kretén, když se miluji doma se svou labutí a nikde to netroubím do světa, co všechno s ní dělám.
      Je tady i zmínka o Igorovi Hnízdo, já si vzpomínám, jak tam říkal, že potřebují vzory.
      Jenže my už vzory nemáme, za to máme sebekritiku, která se dávno změnila na sebemrskačství.
      Hus už není ten spravedlivý, kdo za pravdu shořel na hranici, ale heretik a fanatik.
      Žižka není slavný vojevůdce bez bázně a hany, ale zloděj a lupič.
      Palacký.když už se o něm vůbec někdo zmíní, pak je to jeho výrok o Rakousku, které bychom si museli vymyslet.
      Masaryk je zajímavý jen jako advokát Hilsnera a Beneš je nejkřivější politik Evropy, té Evropy, která se ve 30 letech kolaboranty a tupými, bezcharakterními sviněmi jen hemžila.
      A mohl bych pokračovat…….
      Hnus, prostě hnus a sluníčkismus, ten sluníčkismus ničí všechno kolem sebe jako mor!

      • Kamil napsal:

        Celé poválečné období chybí české společnosti pozitivní vzory. Slabomyslné filmy, natož představitelé či představitelky jejich hrdinů a hrdinek je nenahradí. Vzdělanost obyvatelstva se (nejen u nás) stále více a více propadá někam k primitivismu a fanatismu. Žádný z mých doktorandů, velmi inteligentních mladých mužů i žen nepřečetl žádnou zajímavou knihu (dokonce se chlubí, že nečtou!), o níž by byli schopni něco poučného říci, atd. Nelze se potom divit, že nejsou schopni rozlišovat, a vítají své budoucí porobitele…

        • vittta napsal:

          Za úvahu stojí, kdo je ten porobitel.
          Je to vzdělaný a kultivovaný západní občan?
          Kde že, je to negramotný náboženský fundamentalista.
          Ostatně, na západě je vítají ještě vroucněji.
          Kde nejsou vzory, není národní hrdost.
          Kde není národní hrdost, tam to mají barbaři velice snadné!

        • Petrpavel napsal:

          Celé poválečné období že chybí společnosti pozitivní vzory?
          Nemyslím si, my jsme po druhé světové válce své vzory měli, nemuseli jsme pro ně chodit daleko, nemuseli jsme hltat časopisy, VIP zprávy, propagandu. Stačilo se podívat kolem sebe na miliony (!) pracujících v každé sféře života, na kantory, dělníky i ředitele, herce, kombajnéry, amatérské sportovce, techniky, dojičky, šoféry, vědce, spisovatele, lékaře, na své rodiče a prarodiče … není nutno vyjmenovávat všechny ty lidi kteří odváděli, za nikoli přehnaně horentní nebo zase přehnaně nízké příjmy, práci pro celou společnost. Že se to nelíbilo všem, že taky byli nespokojenci, že taky byli kriminálníci a podvodníci, je zřejmé a pochopitelné, vždycky byli a budou. Já jsem své vzory měl.

          • Petrpavel napsal:

            Teď mě napadlo : nemyslel jste Kamile POREVOLUČNÍ období 🙂 ?

            • Strejda Olin napsal:

              Pokontrarevolučními vzory a hrdiny se to jen hemží. Namátkou: homosexuálové a metrosexuálové, modelky, hvězdy show byznysu, fotbalisté, hokejisté, miliardáři, aristokraté, flanďáci, žoldáci, Supermanové, Rambové, umělci co nic neumí a tak provokují, celá škála antikomunistů na čele s bří Mašínovými, armáda disidentů a odbojářů, mladých a zdravých lidí žijících singl a 40leté matky, duševně a tělesně postižení, chudáci sociálně vyloučení co nikdy nepracovali a pracovat nebudou a nepřizpůsobiví, co se naopak přizpůsobili, bezdomovci co vše prohráli nebo prochlastali atd.

        • blbíš napsal:

          To si děláte kozy, že jo?

  6. Jos napsal:

    Takhle to dopadá, když se aplikuje „tržní systém“ na školství. Místo aby se žák nebo student ucházel o vzdělání je škola nucena dělat psí kusy aby získala a udržela žáka za všech okolností. Místo vzdělání se staly hlavním cílem peníze spojené s personou žáka. Systém je totálně naruby a nefunkční. A do toho ničím neomezení podnikavci se soukromými školami, kteří mají zájem na co nejhorším stavu veřejného školství, protže z toho profitují.

    • blbíš napsal:

      ANO !!!

    • Hudec napsal:

      Ano, souhlas. Taková kauzální souvislost mě vůbec nenapadla!

    • Kamil napsal:

      Některé VŠ studentům také trpí neúčast na výuce, studenti chodí v době výuky pracovat, zdravotní i sociální pojištění za ně platí stát (tedy my všichni!), jejich odváděná daň z příjmu je minimální, a školy dostávají (opět od státu!) příspěvek na studenty dle počtu. „Všichni“ si přijdou „na své“, školy i špatné mají dost studentů, aby mohly dále existovat, studenti mají výhodné zaměstnání (na dobu, než je musí škola vyhodit pro neplnění povinností – někdy to však může trvat i více let (ročník lze velmi snadno opakovat) …), jen vzdělání trpí, a finanční prostředky určené na zvyšování vzdělanosti i získání odborných kompetencí byly v podstatě vyhozeny …

      • blbíš napsal:

        … já si pamatuju, že jsem chtěl vzít kramle i ve čtvrtým járu, jak to do nás prali, že sem se ani pořádně nevyspal. A to ježdění po Praze, každá přednáška v jiný prdeli – Thákurka, Trojanka, Konvikt, Motol, těláky po okrajových tělocvičnách a stadiónech, Podolí plavání. Cvíčka povinná, snad tolerovali dvě absence za semestr a pokud toho bylo víc (třeba i regulérní nemoc), tak si nás vychutnávali tak, že bylo lepší chodit, furt zavřený v rýsovnách … a mohl se někdo divit, že jsme se z toho museli vožírat -museli, a jak!!!
        …proč si stěžujete, Kamile, kdo vám brání zavést na těch vašich školách stejnej „teror“? Fakt, to nechápu!
        … a to byla „dýchatelná“ šedesátá léta a stejnak se s náma nikdo nemazlil …🙂

        • blbíš napsal:

          jo a geodetická měření, třeba u Železnýho Brodu, protože tam katedra měla známýho hoteliéra, kterej nás levněji ubytoval (a…asistenti byli taky moc žíznivý…🙂 ).
          Pamatuju si u zkoušek to mile výhružný … „á pan kolega, mockrát jsem Vás na přednáškách – cíčkách neviděli, nemýlím-li se, tak když asi tak pěkně všechno víte, co kdybyste … a pak ten děs začal, že pocení bylo to nejlehčí, co člověk u toho záhulu mohl bez námahy dělat … ale musím uznat, že to bylo nad výsost spravedlivý popovídání si s pány asistenty, docenty či profesory!!!
          Patuju na jednu fakt dobrou docentku… „pane kolego promiňte, udělám si kafe, zatímco vy budete mít čas na rozmyšlenou nad otázkou a hned se Vám budu věnovat“ … do hrníčku ze starým lógrem přihodila čerstvýho standarda (pamětníci tuší), odtočila z boileru nad umyvadlem tu míň horkou vodu a když začala z průtokáče prýštit vařící voda, nastavila ten svůj ušmudlanej čtvrtlitráč a na jeden zátah a bez velký námahy si „napěnila“ tak příšený presíčko, že už z dálky to vypadalo k blití a bez velkýho zdržování přisedla k chudákovi zkoušenýmu a prohlásila…“ do doufám, že jsem vám dala dostatek času na rozmyšlenou, tak si myslím, že byste mohl začít povídat ….jó to byly masakry, při nich šlo většinou pokaždý o bytí či nebytí na tý škole!!!

  7. Ahele napsal:

    http://www.novinky.cz/domaci/395631-skola-pozadala-magistrat-aby-byli-sikanujici-studenti-z-prumyslovky-vylouceni.html
    z článku:
    Na půdě školy probíhá právě diskuze se studenty za účasti Krnáčové a Valachové, ale bez účasti pedagogického dozoru. Vedení by mělo přijmout odpovědnost za hrůzy, které se na škole odehrávaly.
    P.S.
    Vedení by mělo odstoupit, a spratci by měli školu opustit. Dokud nedojde k exemplárnímu řešení, alespoň někde, budou podobné události přibývat a můžeme se dočkat toho, že se učitel bude muset bát otočit čelem k tabuli, aby mu nějaký zpovykanec nevrazil kudlu do zad.

  8. Strejda Olin napsal:

    Pedagogové nejsou schopni zvládnout zdravé děti a přesto MŠ včetně školní inspekce a všelijakých „mudrlantů“ houževnatě a tvrdošíjně prosazuje inkluzi, tj. zařazování dětí s tzv. lehkým mentálním postižením do třídních kolektivů zdravých dětí. Děti s LMP v mnohých případech pocházejí z cikánského prostředí, z rodin kde je všechno možné, jen ne vhodná výchova, z asociálního a všetranně zanedbaného prostředí, nemají zažité hygienické, kulturní a sociální normy chování, nemají vzor v rodičích atd. Dětský kolektiv dokáže být neskutečně intolerantní až nepřátelský a zlý vůči jednotlivcům, kteří nějak vybočují z „normy“. Posmívají se, uráží a zesměšňují, šikanují, psychicky i fyzicky ubližují. Nemyslím si, že 3-4 nějak „výjimeční“ jedinci v kolektivu 25 ostatních dětí se mezi nimi cítí šťastně. Sebelepší učitel se těmto slabším žákům nemůže adekvátně věnovat a tak si zase vymýšlíme placené asistenty. To už je úplně mimo mé chápání. Bože, čeho jen jsem se to dožil😦

    • Mac napsal:

      není to žádné tajemství, nejkrutější dokážou být děti

      • Bavor V. napsal:

        U těch menších bych to neviděl ani jako krutost. Prostě absolutní a velice často i upřímná přímost. Nazvou věci bez obalu tak jak to vidí.

    • blbíš napsal:

      Zřetelné ANO
      = ze současné praxe ukázkový příklad toho, o čem jsem výše psal – KDY ještě můžeme a KDY už nesmíme…tedy o schopnosti POZNÁVÁNÍ a ROZPOZNÁVÁNÍ zodpovědného jedince /tedy již vychovaného/ POZNAT skutečnost a ROZPOZNAT nebezpečí z jeho rozhodnutí plynoucí! Zde je evidentně vidět, že zodpovědní pracovníci našeho MŠ to POZNÁNÍ (o inkluzi) nejsou schopni pochopit, natož aby včas ROZPOZNALI škodlivost z toho plynoucí!!!

  9. Mac napsal:

    Kdysi, jako študák jsem četl Džungli před tabulí od Evana Huntera (jako Ed McBain psal detektivky z 87. revíru). Děj se odehrává na americké střední škole – v podstatě učilišti, které navštěvují poněkud divocí hoši. Ježily se mi chlupy na hlavě při popisu docela drastických scén – šikana učitelů od žáků, napadání i s nožem, pokusy o znásilnění učitelky…..

    Dnes je to u nás realita. Přesně jak píše Jos – vůbec nejde o to, zda jsou školy kvalitní, zda je pro ně dost dobrých učitelů, zda na dané školy chodí opravdu žáci, kteří pro ně mají předpoklady a kteří také budou mít po vystudování předpoklady se ve své profesi uchytit a něco společnosti přinést. Jediná motivace ve školství je hrabat dotace připadající na žáky a studenty, byť jsou sebeblbější.

    Máme dnes dvakrát více vysokých škol v přepočtu na počet obyvatel, než jich má Velká Británie. jaká asi může být jejich úroveň, kde by se tak asi vygenerovalo to množství kvalitních vysokoškolských pedagogů.? Ale to není podstatné, vyhlásili jsme idiotský program vzdělanostní společnosti, kde každej, kdo má v prdeli díru, bude mít diplom, ale polovina z nich bude nepoužitelná. A obrovské love tečou proudem – mimo jiné i na platy takových exotů jako je profesorská buzna Putna, nebo absurdní emeritní rektor MU Fiala…..

    Obávám se, že našemu školství není pomoci. Žvaní se o něm 26 let jako o prioritě, ale je to horší a horší. Takže vítejte do společnosti vzdělanců s diplomy. Vzdělanců, kteří nezvládnou maturitu z matematiky, která je na úrovni naší základní školy. Vzdělanců, kteří netuší, kdy byla 2. světová válka a kdo v ní válčil proti komu…..
    Takoví vzdělanci jsou schopní ale úplně všeho

    • vittta napsal:

      Svého času se na EDUINu maturita z matematiky řešila snad 2 měsíce.Jestli má být, jestli ne…jestli bylo zadání správné a jestli ne…
      Stejně se nedohodli….
      Nositelem té myšlenky byl jeden šílený pedagog, jehož jméno není třeba zmiňovat, tomu nebylo nic recht.
      Ale „vyhlásili jsme“, to není tak úplně pravda, protože MŠMT je vystaveno značnému tlaku neziskovek, zrovna třeba toho EDUINu, a ti operují tím, že naopak tady máme proti západní a severské vyspělé společnosti vzdělanců málo, že jsme 100 let za vopicema.
      Oni tam EDUINi (dnes je známý třeba B.Kartouz) moc nediskutovali, jen já, co by zástupce lidu a několik rázných odpůrců inkluze z řad odborné veřejnosti.
      Ale ty články byly EDUIŇácké, no to kdybyste četl, to byste snad ani nevěřil, co jsou schopni napsat příznivci inkluze a VŠ „pro každého“.

      • blbíš napsal:

        dej, prosím, odkaz = tohle by mě moc zajímalo.
        Opět zřetelný souhlas s tím, že do MŠ je zasosáno velké množství parazitů!!!

        • vittta napsal:

          http://www.eduin.cz/
          Ale už to není ten EDUIN, co býval, dlouho jsem tam nebyl, protože jednu chvíli tam nešlo přispívat, jen nějak skrze FB, nebo s tím prostě něco udělali.
          Bylo mi jistou částí odborné veřejnosti poděkováno, že jsem svým nekompromisním přístupem pomohl jejich systém „rozvrátit“,či alespoň „narušit“ o což jsem byl ostatně více-méně požádán a udělal jsem to s chutí, protože proti inkluzi dlouhodobě vystupuji.
          Pokud budete mít zájem, mohu vám přiblížit případné diskutéry, ale myslím, že na to kdo je kdo snadno přijdete sám- pokud na to budete mít chuť a náladu.

          • blbíš napsal:

            dík, zasosám se do toho …🙂

            • vittta napsal:

              Jo, nejde to bez registrace na nějaké sociální síti.
              Tak když už jsem to napsal, je to reakce na tento článek:
              http://www.eduin.cz/clanky/denik-cz-reditel-zs-pobezovice-nejmensi-problemy-s-inkluzi-maji-deti-jsou-bez-predsudku/
              Omlouvám se Panu Bavorovi za OT.

              „To mi připadá poněkud naivní, s ohledem na informace v článku obsažené.
              Tak se zdá, že třetina dětí má speciální vzdělávací potřeby, jak jsou na tom ty ostatní děti?
              Pan ředitel se totiž v článku věnuje předsudkům a spoluprací se zřizovatelem, ale o výkonech žáků ani slovo.
              V inkluzi přece nejde o nějaké předsudky, ale o reálné možnosti jednotlivců a na to navazující reálné možnosti třídního kolektivu.
              V překladu- pokud bude šestina dětí ve třídě na úrovni LMP, a šestina s poruchami učení či chování, těžko mohou -a to už na prvním stupni- zvládat učivo nejen oni, ale i ostatní žáci.
              To se nemusí prakticky projevit hned, ale v II. stupni či dokonce na středních školách je rozdíl mezi „dobrou“ a „špatnou“ školou hodně vidět.“

    • Jitka napsal:

      +++++

      • Jitka napsal:

        Nějak se mi ten souhlas objevil jinde, patří pod Mac v 15,16.

    • Kamil napsal:

      „Obávám se, že našemu školství není pomoci. Žvaní se o něm 26 let jako o prioritě, ale je to horší a horší. Takže vítejte do společnosti vzdělanců s diplomy.“
      Ano, jen si k tomu dovolím poznamenat, že, cituji:
      „procento idiotů ve společnosti se nezměnilo, jen se dramaticky zvýšilo procento idiotů s vysokoškolským diplomem.“

      • vittta napsal:

        Třeba EDUINi chtějí to procento ještě zvýšit, je to jejich mantra.
        Četl jsem třeba „výzkumy“, jak se vybralo (nebylo napsáno jak) (myslím) 6 romských dětí kolem 6 let věku (chlapci, nevím proč) a jakási komis tam chodila…nevím přesně, myslím rok do té domácnosti, a učila ty děti, z cílem zvýšit jejich IQ.
        Hoši měli LMP, IQ kolem 70.
        Tam bylo stroze popsáno, že chlapec XZ, IQ 68, je nepozorný, ale pozná 4 barvy..ble, ble, ble.
        Po tom roce-chodili tam nějak 1x týdně, také už nevím přesně, chlapec uměl počítat do 10 a IQ se mu zvedlo na 72.
        Bylo to prezentováno jako důkaz toho, že IQ je podmíněno sociálním prostředím, a že lze dosáhnout i vysokého vzdělání těchto dětí tím, že je zařadí do hlavního vzdělávacího proudu.
        Namítal jsem, že i kdyby se IQ těmto dětem zvýšilo zázračně na celých 80, inženýr z něj stejně nebude….no, jeden text mi dokonce zablokovali, ale tedy, je třeba říci, že jsem zdaleka nebyl ten nejradikálnější, ta žába, co to tam měla na starost prostě ztratila nervy.
        Bylo to tam „hustý“ a čím byli EDUINi schopni argumentovat, to bylo neskutečné.
        Co bylo ŠOKUJÍCÍ, oni to mysleli vážně!
        Také jsem četl celý rozsudek soudu pro lidská práva ve Štrasburku ohledně romské rodiny „X“.
        Mělo to 63 stran.
        Kdo to četl, toho už nemůže překvapit vůbec nic!!!

    • Bavor V. napsal:

      Jenže, vzpomeňte na Š+G a jejich repetenta Pelnáře a profesora Zelí. Akorát že to, co oni popisovali jako humornou povídku ti spratkové uvedlo do praxe. A za to Š+G (ani Zeman) rozhodně nemůžou.

      • Mac napsal:

        „jsem doktor Zelí a vy jste moji žáci. Opakujte to po mně!“🙂
        „Zelí, pozor zajíc! Nazdar, košťále!“

  10. ji5 napsal:

    V Britských listech je rozhovor Kartouse s jakýmsi ředitelem školy, který se rozhodl odejít ze základní školy na vesnici (600 obyvatel) a uvést v život projekt Open School Space.

    Zmíněný projekt nebyl příliš popsán, ale zřejmě jde o oprášený americký model ze sedmdesátých let. V principu jde o jakousi obrovskou jednotřídku, kde učitelé pracují s malými skupinami, v nichž se studenti mohou lišit věkem.

    Pan ředitel žvanil o Ontariu. S jeho vzdělávacím systémem mám dost zkušeností, abych mohl jeho nadšení utlumit odkazem na stížnost tamní pravicové vlády, že neustálé reformy školství vedou k tomu, že žáci nakonec neumějí vůbec nic. Vláda poukazovala na to, že chybí stejný základ pro všechny – tedy to, čemu se říkalo Nejedlého jednotná škola.

    Kartousové celého světa milují slovo alternativní vzdělávání a v jeho rámci myšlenku, že středem musí být dítě a potřeby rodiny a komunity. Tenhle přístup vede k tomu, že se učivo redukuje tak, aby se žák nenamáhal a starostlivý rodič, který neměl rád matematiku, dosáhl svého a nenechal své dítě trápit trojčlenkou.

    • NavajaMM napsal:

      Svojho času ma veľmi zaujal humanistický prístup Carla Rogersa a jeho na klienta zameraný prístup. Venoval sa tomu desiatky rokov so striedavými úspechmi, ale ukázalo sa, že nutnou podmienku je, aby zúčastnení mali vnútornú motiváciu vyriešiť určitý svoj problém. V škole by to bolo – získať určitý stupeň, niečo konkrétneho sa naučiť. Ak to chce učiteľ viesť touto cestou, musí byť skvelý motivátor a líder. Je to oveľa ťažšia rola ako klasický kantor.

  11. pepanov napsal:

    Já mám takový dojem, že výchovou mládeže je vychovat akorát nevzdělané blby. Oni se totiž lépe ovládají, o ničem nepřemýšlí a co jim řeknete berou za bernou minci. Mimo jiné mají šanci se uchytit v politice, jak vidíme kolem sebe. Dnes jsem zrovna četl na vasevec, že Praha odmítla smlouvu s Pekingem ohledně spolupráce v oblasti kultury, cestovního ruchu a obchodu. Tak co se tomu co se tady děje divíme.

  12. tata napsal:

    NEJVICE mě zarazil nazor……….Ale také měl zvážit, zda nebude lepší, když paní učitelce pomůže tím, že jí dá výpověď. Zní to tvrdě, ale třeba by jí tím zachránil život. Když jste učitel, nemůžete očekávat, že budete učit samé vychované a hodné děti. V dnešní době není povolání „učitel“ pro každého, bohužel😦

    ono to trochu ukazuje ten model přistupu dnešní společnosti……………….je to podle mě naprosto absurdní……….člověk ktery je vlastně poškozen má byt svým zpusobem potrestán…….a není to ojedinělé podle mě naopak časté…….když sledujete ruzné připady mnohé jsou svým řešením naprosto absurdní.
    Padli tady slova že každá generace tvrdí že ta mladší je hrozná……..myslím že ten upadek je ted přece jen posunut o level vice a má to nasvědomí podle mě rozkvět společnosti…….v historii se dá vypozorovat hodně naznaků……kdy rozmach určitého společenství jde k nákému vrcholu a pak neví zjednodušeně roupama co dělat co vede k jejimu upadku………bud moralnímu,ale hlavně přestane byt odolná proti dravcum kolem.
    Vemte si že stale se klade větší duraz proboha at někomu nejsou upřena jeho práva ,a to lidem co svá prava měli stratit svými skutky,třeba 14 prý dítě je beztrestné za vraždu,nebo provede vraždu a je beztrestná protože není při smyslech………podle mě vtomto je to celé zakodováno…………..posunuta hranice od společnosti v jejím začatku kdy byla neunosně tvrdá,třeba za drobnou krádež useknutí……….až k dnešku kdy je čím dal obtižněji opravdové zloduchy potrestat,nebot všude čeká pravnik s pravy zločince a poškozený defakto žadné pravo nemá až k absurditě jako ten názor …………že měla dostat vypověd…………

    • Bavor V. napsal:

      Tato, to skutečně není trest, ale opravdová pomoc, protože podobný člověk občas nebývá schopen rozpoznat své možnosti a změna povolání mu opravdu může pomoci.

      • Ahele napsal:

        Na jakém základě a z jakého důvoidu by měla ta výpověď být? Podle mne exstuje pouze možnost výpovědi dohodou a to by musela dotyčná s výpovědí souhlasit. Pokud by to však bylo tak, jak píšete, že podobný člověk není schopen rozpoznat své možnosti, pak je nepravděpodobné, že by na to přistoupil. Jinak výpověď ze strany zaměstnavatele není jednoduchá. Musí být splněny určité podmínky, aby byla možná, což není jednoduché ani u toho, kdo si to opravdu zaslouží a koho se chcete právem zbavit.
        A to už ani nemluvím o tom, že v obou případech by to byla voda na mlýn těm spratkům, protože by jim to prošlo a s pravděpodobností hraničící s jistotou by si příště našli jinou oběť. A protože s jídlem roste chuť a stejně tak s opakováním preciznost kdoví kam by to zašlo. V obou případech by to však byl pro tu postiženou trest a pro šikanéry vítězství.

        • Bavor V. napsal:

          Výpověď v okamžiku šikany už by byla bývala pozdě. Ta měla přijít už dříve, takže by podobný problém ani nevznikl.

      • tata napsal:

        Nemohu souhlasit,nezlobte se ale Vaše odpověd ukazuje že to je ještě vaznější ta mira posunu hodnotit absurditu,nebo jste scela nepochopil co stim myslim já.Ano někdy člověk nestačí na svoji práci a je lepší se sním rozloučit………ano třeba nezvladla svoji práci….ale nemuže to byt v souvislosti těchto události………to pak co jste napsal je absurdní…..uvědomujete si že ji je 55 a ona to snášela třeba jen že potřebovala na živobití,ani jeden neznáme detaili ,bavil jsem se vté souvislosti s několika učiteli a opravdu dnes mají prakticky nulový arsenál možností když se vyskytne takovíto agresor……

        tento odkaz opět potvrzuje kam tato společnost spěje…..http://www.novinky.cz/zahranicni/395626-za-placnuti-pres-zadek-vam-dite-nevezmou-ceske-matky-v-norsku-se-uradu-neboji.html
        NĚCO SE ZAČINÁ silně přehánět ———paradogs kdy od společnosti kdy se za vše trestalo neuměrně ke společnosti kdy se ignoruje že v některych připadech se stěmi lidmi musí přestat jednat jako s lidmi nebot to stratili svými činny

    • Divoženka napsal:

      Ten názor co vás nejvíce zarazil byl můj. Možná neumím tak dobře popsat , jak to myslím a proto to vyznělo tak tvrdě. Dnešní svět opravdu není lehký pro nikoho. Všude chtějí po pracovnících odolnost vůči stresu a osobní problémy zaměstnanců nikoho nezajímají….smutné, bohužel, ale to je kapitalismus. A většina lidí by návrat do dob minulých nechtěla. Já mám školou povinné dítě již jen jedno a to maturanta, ostatní již dostudovali a pracují. O škole si nedělám iluze, paní učitelky jako by žili v jiném světě, pár jich mám i mezi kamarádkami a mám s nimi mnoho hezkých i neuvěřitelných příhod🙂
      Mě se můj šéf v práci neptá , jestli umím, stíhám , umím si poradit… prostě chceš setrvat na své pracovní pozici s odpovídajícím platem, tak si poraď nebo sorry, jdeš v lepším případě na nižší pozici i platem nebo tě propustíme na dohodu ( s odstupným nepočítej, když si budeš vyskakovat, však nikdo není dokonalý, my už ti nějaké pochybení v tvé práci najdeme….za ty roky, to by bylo aby se něco nenašlo…). To je tvrdá realita.
      To jen ve školách mám pocit se zastavil čas, neříkám že všude, ale na naší škole asi jo🙂 Starší dcera měla také takovou paní učitelku, která se pravidelně každý rok psychicky zhroutila, pak byla pár měsíců v lázních a znovu do kolečka. Děti se bály v hodině pčiknout, aby se nerozbrečela, rodiče si stěžovali, že děti nic nenaučí, vše marné. Paní ředitelka nám vysvětlila, že přeci nemůže kolegyni, která už tam pracuje tolik let vyhodit ! Samozřejmě že lidsky to bylo v pořádku, ale to že dceru jsem musela matematiku doučovat sama, protože by byla na gymplu úplně marná, to už nikoho nezajímalo. Co když některé děti takové maminky nemají, to si pak ponesou nedostatky ve vzdělání celý život jakým právem ?
      Proto jsem napsala, že si bohužel myslím, že povolání učitele není pro každého. Pro každého, kdo si myslí, že může učit a tak učí. Někdy je ten pocit hodně subjektivní a dotyčná osoba pak může velmi lehce „vyhořet“ , když se problémy nakupí a nic nejde, jak si to představoval.. To může konec konců každý, ale jen blázen by to dělal stále dokola a nepochopil, že chyba je někde jinde než v studentech. Pak by měli zasáhnout rodina, kamarádi a nejbližší spolupracovníci a pomoci.
      Od toho ti nejbližší přeci jsou.

      • vonrammstein napsal:

        Perfektní.

      • Kamil napsal:

        Je to tak, ryba smrdí od hlavy.
        Vzpomeňte na profesora Vopěnku, jeho snahy zlepšit úroveň školství, odpor učitelské obce, i to jak nakonec dopadl.

        Bohužel, na pedagogických fakultách většinou skončí ti nejslabší studenti, vyhozeni z jiných škol, a s absolutní převahou žen.

        Prozradím, že někteří z mých studentů na univerzitě se mi po čase, když jsem z nich chtěl vymámit proč mají takový odpor k matematice, otevřeli, a vyprávěli…, příběhy byly neuvěřitelné.
        Jeden za všechny:
        talentovaný student na můj dotaz, proč když něčemu nerozumí se nezeptá, odpověděl: „náš učitel na g. nám říkal ‚kdo se mne zeptá proč, řeknu mu proto a vypíchnu oko!‘ “
        Mám pokračovat? Raději ne, dál je to jen horší …

        • vittta napsal:

          Moje labuť je učitelka a dodnes zhnuseně tvrdí, že pro chlapa je „peďák“ nejsnadnější titul.
          90% z nich pak dělá něco jiného, jen má „magistra“.
          Však….ty její prachy za 20 let praxe, živit rodinu bych tím nechtěl.
          A ty nervy u toho…..

  13. tata napsal:

    NEBOJTE vím že jste to psala VY……….ALE NEZALEŽÍ na osobní rovině já to uvedl protože takto uvažovat není ojedinělé……Víte popsala jste věci,s kterými naprosto souhlasím ale uplně o něčem jiném………neuražte se ale to zduvodnění je ja o koze vy ovoze.

    Kategorie že je plno věcí kolem toho že někdo nestačí na svoji práci,že školství je to ještě obtižnější nebot je to povolání kde je duležité to vnimat spíš jako poslaní než jako přijem……..zde souhlas.
    OVŠEM zde je jeden nesporný fakt a to videa kde je to jasný………..o vypovědi se dejmetomu mohlo uvažovat před tim otoho je tam ředitel než to došlo takto daleko…..jakmile ale žáci udělají toto nemuže byt řešení vypověd…….to je absurdita .

    ANO je to problém hlavně kapitalistické společnosti………tady jste vlastně odhalila aniž jste pochopila ten dopad …………kde se to zataví

    citace………..Všude chtějí po pracovnících odolnost vůči stresu a osobní problémy zaměstnanců nikoho nezajímají….smutné, bohužel, ale to je kapitalismus.
    ………………………………
    vlastně protiklad
    citace
    A většina lidí by návrat do dob minulých nechtěla.

    otom pravě píši kam jsme ochotný zajit aby jsme měli vili,dovolené ,mercedesy
    člověk je čím dal nepodstatný,vtom je ten upadek a jeho duledky………věřím že právě tyto vyrostci se vtéto společnosti uplatí nejvic……..bezohlednost,dravost,invidialismus hrubého zrna

    • Divoženka napsal:

      Přesně tak , mluvíte mi z duše. Že ti výrostci to víc než přehnali o tom není pochyb. To, že je vyhodí je naprosto v pořádku. Pana ředitele bych odvolala také. Nevěřím, že o praktikách nevěděl, taktéž ostatní učitelé. Takové věci se vždy rozkecají, ale pohodlnější je dělat mrtvého brouka. Vůbec bych se nedivila, kdyby některý z rodičů těch kluků byl štědrý sponzor školy😦 …to jsou pak dilemata ….pro pana ředitele samozřejmě.
      Je mi smutno, kam to naše školství dopracovalo, někdy mi to až hlava nebere. A to, že jsou tělesné tresty ve školách zakázány, je u některých jedinců velká škoda. Možna zsadní. Norsko ani komentovat nebudu, to už je až zvrácenost.
      „……věřím že právě tyto vyrostci se v této společnosti uplatí nejvic……..bezohlednost,dravost,invidialismus hrubého zrna….“ k tomu nemám co dodat, to jste popsal přesný stav věci. Přesně takoví dneska jsou ti, co řídí tuto společnost. Tak jaképak copak, že …😦

  14. Strejda Olin napsal:

    Profesorka angličtiny Ludmila W. (+55) učila na SPŠ asi rok, podle studentů ji trojice grázlů šikanovala asi půl roku. V půli ledna to oznámili vedení školy a když se nic nedělo, natočili video jako důkaz a škola ty grázly potrestala podmíněným vyloučením. Po týdnu paní profesorka zemřela údajně v důsledku mrtvice, způsobené vysokým krevním tlakem v důsledku dlouhodobého stresu.

    Učitelka Ludmila V. (†55) dělala podle svého bývalého kolegy Jaroslava Pecha pro studenty první poslední. Pracovala nad rámec svých povinností a jako angličtinářka jim organizovala výlety do Anglie. S žáky nikdy problém neměla. Až do doby, kdy nastoupila na pražskou průmyslovku.

    Odhaduji, že paní Ludmila měla více jak 30letou praxi. Nikde jsem se nic bližšího z jejího profesního života nedozvěděl. Bylo by zajímavé vědět, jestli i na jiných školách byla šikanována a měla podobné problémy.
    Přinejmenším zajímavý je názor pana Bavora, že šikanované učitelce mělo být opravdově pomoženo výpovědí. Já to čtu jako „Když na to paní kolegyně nestačíte a nedokážete si zjednat respekt, změňte povolání“. Učitelka jako důvod šikany by odešla, darebáci by byli „potrestáni“ a problém by zmizel.

    • Bavor V. napsal:

      Špatně to chápete. Fakt je, že jsem se o paní profesorku více nezajímal, takže neznám její profesní dráhu, ostatně pokud učila jinde „bez problémů“, jaký měla důvod ke změně (nevíme a nebudu spekulovat). Možná to mělo být polepšení, možná právě ona „výpověď z milosti“. Ale Já se na ten problém dívám komplexněji. To se totiž netýká pouze té profesorky, ale obecně všech, kteří na něco nestačí a jinde by mohli být šťastnější a úspěšnější. Uvedu jeden trochu starý případ. Měl jsem na gymplu spolužáka, který měl se studiem problémy. Nakonec přešel na dopravní průmyslovku a vystudoval ji spokojeně a velice úspěšně. A přitom odcházel na doporučení školy, že gympl pro něj prostě není.

      • Strejda Olin napsal:

        Naprosto vám rozumím a dávám za pravdu. Jen si nejsem jist v tomto konkrétním případě.

        • Bavor V. napsal:

          Já také ne, protože hlavně neznáme co předcházelo jejím učitelským rokům jinde a proč šla právě sem. Protože v tomto případě se chyba začala odvíjet od jejího příchodu. Na tuhle školu prostě neměla. Proč, to se asi už nikdo nedoví.

  15. tata napsal:

    PROBLÉM Bavore že ted se neřeší jestli někdo stačí nebo nestačí na praci ted se řeší článek co jste napsal spratkové a vté souvislosti uvadět co uvádite no nevím pro mě nepochopitelné že uvádite že se to jako trest nedá považovat

    • Bavor V. napsal:

      tato, tím opatřením se dá předejít spoustě problémů a možná i znemožnit spratkům jejich chování. A to nejen v tomto konkrétním případě.

      • NavajaMM napsal:

        Pane Bavore, výpoveď učiteľke by bola riešením len v jedinom prípade – že by na jej miesto nastúpil taký Igor Hnízdo.

      • tata napsal:

        Bavore
        NEZLOBTE SE ale vtomto připadě jste uplně mimo,nejen že nevíme jestli ona udělala chybu,třeba vubec žadnou neudělala.
        ASI jako byste misto potrestání vraha řešil že mu v dětství někdo ubližoval a proto je potřeba potrestat kdo mu v mádí ubližoval,že on vlastně zato nemuže tak vlastně odpovidáte.
        SAMOZŘEJMĚ PLNO VĚCEM SE dá předcházet…………nic to ovšem nemění na tom modelovém připadě vlastně je to určity model chovaní………..čas a vzniklé nejde vzít spatky

  16. Rosťa napsal:

    Celý problém začínal po plyšáku, kdy se začalo chodit kolem zpovykaných dětiček rychlokvašených milionářů po špičkách. Následovaly verbální útoky rodičů na učitele, které leckdy přešly v jejich fyzické napadení. A protože se s tím nikdo nechtěl mazat, popolezli jsme o level výš a do hry se zapojili i žáci. Ten další stupeň už je jen střelba žáků na učitele, pokud se nepostřílí ti kluci šikovní dřív mezi sebou. Zde proti Americe máme pořád učité manko.

    • Divoženka napsal:

      Začíná se uplatňovat právo džungle. Silnější sežere slabšího. Moje kamarádka, učitelka na ZŠ mi minule vyprávěla o jedné žákyni, kterou nafasovala do třídy během roku. Děs a hrůza. Rozhodila celou třídu. Holka sprostá, drzá a ještě hloupá, prostě sen každé třídní. Nechala si zavolat rodiče do školy a když přišla matka a otevřela pusu, tak si s hrůzou uvědomila, že od koho se má ta holka naučit slušnosti, když doma to nepochytí.
      Když někdy stojím na zastávce autobusu a poslouchám hlasité rozhovory mladých, tak si s hrůzou říkám “ a to je ta generace co nás má nahradit, co nás má uživit? “
      My jsme byli taky blbí, mladí a rozjuchaní, ale z dospělých jsme měli respekt a ke stáří úctu. Dneska si připadám, že jsme otravný hmyz.

      • Rosťa napsal:

        Ono to vše do sebe zapadá, tak jak má. Mladým vadí staří, nemocní zdravým, bohatí pohrdají chudými a naprosto všehoschopní politici voličským plepsem, což perfektně demonstrovaly uniklé majly ozubené pleše. No, a aby voličský pleps neměl žádný opěrný bod, o který se dá opřít, tak se znehodnotí i naše historické veličiny ( jež některé výše vypsal kolega diskutér ). Pokud nás nezničí ti muslimští gynekologové, tak poslední hřebík do naší rakve zatluče pátá kolona sudeťáků. A ani se jim nedivím. Když si už tak fajnově uměly omastit hubu církve, bylo by divné, že by pro ně navybylo.

  17. jaa napsal:

    MT -tak semi zdá, že ČT teče do fuseklí a povolala do zbraně na zachování současného stavu osvědčenou bojovnici a její squadru. ach ti… nevím oničem,, ve všem do čeho se pustila- že by se zdárně ukončilo a bylo ku prospěchu -opravdu záchranářka ..každým coulem

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Radeni-pravdolaskaru-v-CT-konci-lidem-uz-se-otevrely-oci-Zkuseny-televizni-sef-odhaluje-fintu-kterou-si-pripravili-k-udrzeni-vlivu-422826

    ach jo,ale

  18. cobolik pacholik napsal:

    co tam chyba v tych bananistanoch,to je ten bananistanovy system,system ma urcite dane,ktore vymedzuju medze a tie medze ta zasrana demokracia rozorala,jak komunista u nas,ale komunista,co rozoral to z toho taky osoh bol,ze to kurva bolo nieco abnormalne a za 10 rokov sme zrali svoje a potom to len bolo nam na osoh,kurva zrali sme svoje a komunista mal taku normu,co sa tyka zradla,ze sa trebalo posrat,aby mlieko bolo ciste,co ja sam videl,ked som chodil kukat na tych robosov tam,to taky polopaticky priklad,co neuteka ani deko od toho pripadu tej pani,videl som video,ja,co mal 3 z chovania s podmienecnym vylucenim zo skoly,to som mal 16 a pol jari za to,ze som poslal profesorika do pizdy,bo som mal v banku 140 kcs,ktore som mohol vyhrat bo som mal na kartach 31 t.j.fajer a on to prerusil,tak za to som dostal tu 3 z chovania,ale respekt na hodinach to mal kazdy,bo taka bola norma a nikoho ani nenapadlo,aby to menil,bo by bolo jasne,co by sa dialo,toto,co tu pisete pepici,eto vase delo,slobodne volite,nie jak za komuny,ze urcene kto,tam hladajte chybu,bo ta nestastna pani to len zrnko piesku v tej vasej pakarni,stacilo 20 rokov a za dlalsi v kraji,za dalsie 20 to tam bude nazad komunista,jasne,ze inaksi a bude sa rvat,ze soudruh prezident demisi prijal,
    bo preco? bo jak ked tak zrovnavam komunu a demokraciu,co jedno dobre pre mna urobila,ze ked som z nej utekal nikto do mna nestrielal,o dodnes nebabujem,ty co utiekli z komuny cisto robose jak ja ,myslim sa valne nevracali a ked,tak to maju dochodky uz z tade,bo ja dristal s par,co tam chceli ist robit biznis a rychle sa vratili tu do tej riti a taky clen z karle varle,co od 69 zije tu,uz starej dedek,pokial som tam nebol sam pokukat,ked som s nim dristal,to musis videt vole,co tam za saskarna a chcel robit biznis tam,myslim nieco s plastic company,mal tu,co masiny srali miliony tych sackov na smetie,tam chcel tiez,ale po 3 mesiacoch sa vratil,taku malu fabriku dal do prenajmu a chodi si ohrievat koule na tu floridu v zime,pekne tu pisete,ale jak furt pisem vy samy ste mali podiel na smrti tej pani,ale skurveny mainstreem,utopene male dieta,ktore tiez to na palici,le pre vasu ucitelku,nehol nikto ani okom,bo ta trieda,bo nie vsetci kokoti v nej to original obraz vasej spolocnosti a to vase pisanie tu,to jak som dristal a delal vopicky za komuny a hovno z toho bolo,bo moji spoluobcania chceli mat taky pokoj,jak teraz vacsina ,chce mat svaty pokoj,lepsie je tam jak za zasranej komuny,plne obchody bananov,robota to za hovnove peniaze,ale tak vsetko pekene slobodne je tam,ze to cumim,jak to tela…

  19. pepanov napsal:

    Tak mám v poslední době dojem, že stejně jako Langšálová a Laudát tak i Fendrich je etalonem blbosti. Jestli byl před 89 pod dohledem STB tak se ani nedivím, nechtěli dovolit šíření blbosti.

  20. Petrpavel napsal:

    Ptám se poznovu, poněkolikáté, po přečtení příspěvků výše, zvlášť těch vysoko kladně hodnocených : tak sakra, bylo to „tehdy“ lepší nebo to bylo horší, či lépe : bylo to nadějnější, perspektivnější, spravedlivější, klidnější, pohodovější, nebo nebylo?
    Nebudu argumentovat pro své tvrzení že „tehdy“, sami jste teď odpověděli v oboru školství (a odpovídáte si stejně když se píše o nezaměstnanosti, cikánech, bezdomovectví, zdravotnictví, ekonomice, sociálním zabezpečení, migraci, pracovním právu, korupci, /ne/odpovědnosti politiků, sluníčkářích, úrovni nejen zpravodajství ČT, cenách bydlení,vody, elektřiny….), nečekám ani argumentaci od vás, jen zamyšlení ….

    • vittta napsal:

      Podle mě to „tehdy“ bylo kupodivu organizovanější, mělo to cíl, zřejmě to bylo i perspektivnější, ale to nelze přesně dneska říci.
      Třeba by to také vyhnilo, nevím, jestli je nějaký systém schopný přežít víc jak 2 generace v nějaké stabilní podobě.
      Nenažranost, reprezentovaná divokým kapitalismem je nejspíš přirozená.

      • Petrpavel napsal:

        Máte pravdu vittto, je to přirozené. Když ovšem připustíme, že člověk skončil se svým vývojem u první signální soustavy … u valné většiny tomu tak bohužel je.
        Za dvacetpět let vyhnilo? A kdyby „to“ pokračovalo v progresivním (a nikdo snad nemůže upřít progresivitu od 1948 do 1989) rozvoji, byť se zákrutami?

      • Strejda Olin napsal:

        Nenažranost, reprezentovaná divokým kapitalismem (já bych řekl jen kapitalismem) je Víťo opravdu nejspíš přirozená. Potom bychom si měli ujasnit, zda nenažranost (egoismus, vykořisťování aj. podobné lidské vlastnosti) je pozitivní, nebo negativní lidská vlastnost. Já jsem přesvědčen, že negativní a že by měla moderní civilizovaná společnost usilovat o její potlačování a ne – jak jsme toho svědky – o vytváření podmínek pro její rozvoj a prosperitu. Není to snad podstatou učení marxismu?

        • oh napsal:

          Nenažranost a lenost jsou dva důležité motory pokroku, 😉 ale nic se nemá přehánět.
          Jako každý jiný motor potřebují správný a fungující regulátor. A bojím se, že tady nějaký nadšený budovatel kapitalismu ten regulátor odmontoval a nechal sešrotovat.. .

Komentáře nejsou povoleny.