Babí léto


A mrzne a mrzne a mrzne – tedy aspoň teď, když tohle píšu. Rosničkové sice slibují na víkend oteplení, ale je otázka, jestli se jim dá věřit. A tak aspoň zavzpomínám na jedno krásné zářijové odpoledne, kdy bylo babí léto v plném proudu – snad trošku toho tepla dýchne z fotek i na vás.

Přesvědčila jsem tehdy synka, že bychom mohli popojet někam na malý výlet. Tak že prý jo – a že mi ukáže, kde v létě pořádali dětský tábor. Bylo to na hranici doupovského vojenského prostoru, na loukách nad bývalou obcí Kojetín (patří to tam teď k Radonicím).

obr.1

Sluníčko příjemně hřálo, stromy a keře teprve začínaly nabírat podzimní barvy, na nebi byly dekorativní bílé šmouhy a na louce kvetly veliké fialové bodláky. Prostě přesně tak, jak má být na malý nedělní výlet…

obr.2

I Mikeš byl spokojený, protože on tyhle velké travnaté plochy rád

obr.3

A tak se rozhodl, že je čas se mi zas vetřít někam do záběru – a zvolil dobře:

obr.4

Když prý se odtamtud může po kraji rozhlížet pan Valeš (http://vladimir-vales.wz.cz/ – + 2005), tak proč by se nerozhlížel Pan Pes Mikeš? No, měl pravdu, taky jsem se rozhlížela – výhled do kraje byl krásný, bohužel sluníčko svítilo přesně opačně, než bych potřebovala a tak se ani jedna fotka nedala použít. Škoda.

A pak jsme jeli domů. Cestou jsme se ještě zastavili na louce u bývalé obce Zvoníčkov, ano, tam, odkud pocházejí dvě fotky z minulého fotopříběhu. A takhle to tam vypadalo onoho babího léta…

Tady někde byl ten kamenný „mužík“ z jedné ze zimních fotek

obr.5

Barva té suché trávy přímo hladí oči

obr.6

A jeden podzimní Úhošť ze zadní strany

obr.7

A o tom, že podzim je už opravdu za dveřmi, svědčily keře, doslova obalené červenými šípky.

obr.8

No jo, já vím, že ty dnešní fotky nebyly nic moc, žádné objevné či dramatické záběry – jen jsem chtěla v současných mrazivých dnech připomenout, že zas jednou bude krásně teplo a slunečno.

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

39 reakcí na Babí léto

  1. kchodl napsal:

    Nádherná krajina. Kopečky. Jeden vedle druhého.
    Tráva, lesíky, křoviny.

    Pokud v nějaké jiné zemi kopce a kopečky mají, často jsou lesy už staletí vykácené a kopce jsou holé.

    Je docela nepředstavitelné, jak je člověk na tohle zvyklý a jak hrozně mu to chybí, když jste někde jinde. Třeba někde, kde je rovina široko daleko, úplné „pevninské moře“ – to je až depresivní, oko se nemá čeho chytit. Na moři to člověk tak nějak očekává, ale na zemi je to divné.
    Člověk ocení domov, až když z něj odejde. Odchází, aby se vrátil.

    Vážně pěkné.
    Snažil jsem se kdysi fotit krajinky, ale moc daleko jsem se nedostal. Technicky to chce svoje, hlavní je nekonečné čekání na správné počasí, světlo, mraky. Opravdu dobrý záběr se mi povedl jen náhodou. Pořád to má svou cenu, je to osobní zážitek, ale když si člověk pak vezme nějakou fotografickou knížku skutečných krajinářů … darmo mluvit.

  2. M-T napsal:

    Na Vás je dobře si udělat čas! Nedělní ráno je hned příjemnější. Díky.

    • K-k. napsal:

      děkuju, M-T!🙂
      Kopce a kopešky, Kchodle – aby ne, to už je na hranici Doupovských hor, kousíček dál zažíná vojenský prostor… Ale je tam krásně!🙂

  3. NavajaMM napsal:

    Pekný kraj. Poznám ho dôverne z tej druhej strany – od vojenského priestoru. V zime aj v lete, vo dne aj v noci, za horúčavy aj za dažďa.
    Dosť zvláštne tam na mňa pôsobili tie bývalé osady, ktoré sa dajú rozoznať už len podľa tabúľ na začiatku a konci obce. Už ani základy domov nie sú na prvý pohľad patrné.

  4. Rosťa napsal:

    Na fotkách je příroda příjemnější, než ta bílá, co vidím momentálně na chalupě z okna. Jo, a můj pes už by také rád pobíhal po trávě kolem rybníka. Moc mu to chybí ( a mně taky ).

  5. Strejda Olin napsal:

    Nemám z likvidace VVP a jejich masovému zpřístupnění veřejnosti dobrý pocit (naposledy Brdy). Asi je to správné a logické, co také s nimi jiného? Mám ale strach, že tyto poslední oázy „divoké“ přírody zaniknou, že se tam i přes zákazy pod různými výmluvami a zdůvodněním nahrnou developeři a různí šmejdi. Už teď se radují, že zpřístupnění přiláká stovky tisíc turistů. Možná by bylo lepší místo CHKO z toho udělat rezervaci.

    • K-k. napsal:

      Jo, tady už to zkoušeli, krátce po revoluci. To byly dokonce „geniální“ nápady udělat někde v oblasti Kyselky něco jako Disneyland! Viděla jsem návrhy a byl to děs! O otevření Doupova se snad zatím neuvažuje, on tam jezdí cvičit kdekdo, ale člověk nikdy neví, co koho napadne. Příroda je tam ve velice dobrém stavu, byla by škoda to nechat rozparcelovat pro výstavbu dalších Beverly Hiil, případně tam napráskat solární elektrárny…😦

  6. vonrammstein napsal:

    O.T: Včera jsem se oženil. Folou máj blok, v nejbližších dnech slibuju článek i ňákou fotku🙂

    • Strejda Olin napsal:

      +1

    • Bavor V. napsal:

      Budiž vám chomout lehký

    • Hudec napsal:

      Nu, to je vážný krok. Optimista ve mně vám blahopřeje, pesimista velmi potichu připomíná, že to není krok nevratný..🙂
      S tím souvisí to, pokud si vzpomínám, zmíněné stěhování?

      • vonrammstein napsal:

        Ano, částečně. Zatím je to na 95 procent. Čekáme na realitku.
        Stalo se to necelých 500 metrů od Vás.

    • NavajaMM napsal:

      Blahoželám🙂

    • M-T napsal:

      Blahopřeji!
      Ale neodpustím si malou rozvernost – jen v dobrem, na svatbě i po svatbě má být veselo – snad se neurazíte!

      • vonrammstein napsal:

        Dobře znám🙂 Na nebožtíky Hájka a Dufka občas vzpomenu. Poslouchal jsem tu kapelu asi od deseti let, spolu se Zelenáči. Vyrůstal jsem na nich. A současně na Kiss, Queen AC/DC a tak🙂
        Tím vším blábolením Vám chci říct, že děkuju🙂

    • K-k. napsal:

      No jo, jen vás člověk na chvíli pustí z dohledu, pane z Rammsteinů, tak se začnou dít věci! ;):D Tak ať vám to vyjde úplně nejlíp!🙂

      • vonrammstein napsal:

        Děkuji, vzácná paní! Ovšemže to vyjde, nepouštím se do nejistých podniků🙂 Dokonalá vzájemnost, oddannost a láska nemůže dopadnout špatně🙂

        • K-k. napsal:

          Držím palce. Vám i Vaší paní…🙂
          A pro Vaši dámu kytičku – snad se mi to povede…😉

        • vonrammstein napsal:

          Vyliž si prdel, minuse, mně náladu nezkazíš🙂
          Ponechte, Bavore, děkuji .)

          • Bavor V. napsal:

            Ano, tady ten minus také nechápu. Patrně někdo, kdo vám závidí štěstí protože ho sám nemá.

            • vonrammstein napsal:

              Ano, vidím to stejně. A nikoho konkrétního z toho výjimečně nepodezírám. Prostě nějakej zakomplexovanej chudák, co mu králíci nedupou podle představ.

          • vonrammstein napsal:

            El tam mělo bejt, ne K. Fakt bych někdy rád nahlídl do parodie na duši člověka, kterej na něco takovýho dokáže plesknout habet.
            Ale odpouštím.

    • kchodl napsal:

      Gratuluji a držím palce, Vám i Vaší paní.
      Hodně štěstí a porozumění, síly a pohody.

  7. vonrammstein napsal:

    Dobru noc, přátelé i nepřátelé. Jdu ulehnout po bok svojí krásné novomanželky.
    Bůh vám žehnej.
    vR

    • okolojdoucí napsal:

      Vyvolal jste ve mně od srdce přejícný úsměv. Tak, ať máte takové štěstí, jako já🙂

  8. Mirek napsal:

    Fakt krásne fotečky!
    A to já mám na ten zk….ný Doupov pěěěkně hnusné vzpominky

Komentáře nejsou povoleny.