Není Voltaire jako Voltaire


Většina z vás asi bude znát jméno François-Marie Arouet Voltaira, tedy francouzského osvíneckého spisovatele a filosofa. Jenže 25 ledna 1967 se na Kubě narodil Aurelio Voltaire Hernández. Jeho rodina s ním emigrovala do New Persey když bylo Aureliovi asi osm let. Jako desetiletý se inspiroval film Iáson a argonauti a Sindibádova cesta, pořídil si 8mm kameru a naučil se animovat. Když mu bylo 17 let odstěhoval se do New Yorku a sehnal si zaměstnání  jako animátor u Parker Brother.V současnosti vyučuje na  School of Visual Arts .

Aurelio Voltaire používá jako své hudební jméno pouze tuto část celého svého jména. Vede jej k tomu jednak skutečnost, že pod jménem Hernádez vystupuje americký rapper, jednak úcta ke svému slavnému jmenovci, o kterém prohlásil že  „Viděl pokrytectví lidstva a komentoval je satirou. V podstatě byl schopen vzdělávat lidi o světě kolem sebe tím, že je nutil k smíchu.“

Jeho hudební styl je těžko zařaditelný. Má sice evropské kořeny, ale také podléhá vlivu gothiky. Čímž není myšlen středověký umělecký směr, ale jeho současné napodobování a zvláštní styl jak oblékání tak účesů či malování na obličej . V jeho textech se objevují temné symboly a houslový doprovod navozuje pocity podobné fantomům. Povšimněte si právě úvodu skladby When You’re Evil

https://www.youtube.com/watch?v=tWYCS6k1IOA

The Headless Waltz (Bezhlavý valčík) je věnován popravené Marii Antoinettě https://www.youtube.com/watch?v=2uYcP6YmDpc

Jeho hudba je částečně řazena do country When You’re Dead https://www.youtube.com/watch?v=4PxPx-sxXlc

Jenž občas se v ní prolíná i vliv New Orleansu trochu poznamenaný soulem. Jako třeba v písni  Oh Lord (Wake the Dead) https://www.youtube.com/watch?v=BLak5i6BJZM

K vlivu gothiky se hlásí třeba v duchařské  skladbě Oh My Goth https://www.youtube.com/watch?v=_xY2Lw_US4A

A opět motiv ďábla a zla Death Death (devil devil devil devil evil evil evil evil songs) https://www.youtube.com/watch?v=EUcwo_R_8vk

O potopené lodi zpívá ve skladbě This Ship’s Going Down https://www.youtube.com/watch?v=h5f3-jB0-do

Další temnota v písni o černém jednorožci Riding a Black Unicorn https://www.youtube.com/watch?v=yjJDBP292rM

Prostě není Voltaire jako Voltaire.

Bavor podpis_rex2

Příspěvek byl publikován v rubrice Čaj o páté se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Není Voltaire jako Voltaire

  1. Tribun napsal:

    Konečně něco, na čem se můžeme shodnout.

    • anonymouse napsal:

      Otázka: je pro Vás důležité, aby se s Vámi lidi shodli v názorech?

      Pokud ano,
      1. proč?
      2. do jaké míry?

      • Tribun napsal:

        Podvědomě nejspíš ano, jinak bych se do žádných diskusí nepouštěl. Proč? Abych se mohl cítit bezpečně. Do jaké míry? Omezené, nejsem kněz.

        • vittta napsal:

          Bezpečně se citíte snad proto, že nenosíte zbraň.
          A víte,co je diskuze?
          Třeba jo, ale já jsem vás ještě v žádné neviděl.

          • Hamilbar napsal:

            Píšete Tribunovi vážený vittto:
            „A víte,co je diskuze?
            Třeba jo, ale já jsem vás ještě v žádné neviděl.“
            Na vašem místě bych zvážil návštěvu oftalmologa. Nebo, ještě lépe, návštěvu nějakých kursů chápání psaného textu. To by mohlo pomoci.

            • vittta napsal:

              Jestli to byla ukázka diskuze, pak musím konstatovat, že moje představa je poněkud jiná.
              Jinak jsem si nemohl nevšimnout, že vůči mě trpíte určitým komplexem méněcennosti, proto reagujete podrážděně, a co si budeme povídat- i trapně.
              Máte evidentní komplex z toho, že mě nemůžete zabanovat.
              Budete se s tím muset smířit, Hamilbare.
              Ještě dodám, že Tribun může mít k činnosti z mé strany vůči němu určité výhrady, jelikož ho vyhledávám a okopávám mu kotníky, vás ale nevyhledávám vůbec, za to vy máte dojem, že mě prostě musíte říci, jaký jsem idiot.
              Jelikož mě ale znáte, tak musíte vědět, že je mi to úplně lhostejné, takže…je mi líto, nezabírá to.

            • Hamilbar napsal:

              Komu není rady…

            • vittta napsal:

              Vy mě neradíte, Hamilbare.
              Vy mě vyhrožujete!

            • Hamilbar napsal:

              …tomu není pomoci.

        • anonymouse napsal:

          Inu, přiznám se, že nechápu.

          Má diskuse, ve které mají diskutující strany shodné názory, vůbec nějaký smysl?

          Cítit se bezpečně – inu, jak se říká, kdo se bojí, nesmí do lesa. Připomíná mi to mj. tzv. „regressive left“ v USA – tolerance „za každou cenu“, jen aby se, nedejbože, někdo necítil dotčen nějakým nesouhlasným názorem. Výsledky katastrofální.

  2. blbíš napsal:

    Koukám další téma, které Vám, pane Bavor, tu zmalovali, žejo? Ta vzájemná zhrzenost některých do Vaší síně prostě nepatří, něco s tím, s dovolením, se pokusím udělat!

Komentáře nejsou povoleny.