Černé krajky


Fotoaparát kouká na svět trošku jinak, než lidské oko. Vím to, ale občas neodolám – a pak se divím, co jsem to vlastně vyfotila.

Ze stromů jsou najednou černé krajky…

obr.1 obr.2

Tohle jsem fotila ranní červánky a připletl se mi tam i kousek břízy

obr.3

Ono vůbec svítání a západ slunce jsou velmi dobře použitelné na tahle kouzla

obr.4

A pokud je nebe počmárané od letadel, vznikají velmi zajímavé efekty!

obr.5

Černé krajky pochopitelně nemusí vznikat jen ze stromů, tohle jsem se pokoušela zjistit, co je to za ptáčky, co se hemžili ve větvích. Pravděpodobně to bylo hejnko stehlíků – ale to spíš odhaduji, moc se toho rozeznat nedalo. Ale jako černá krajka je to docela zajímavé.

obr.6

Taková černí krajka může vzniknout i při focení města – tohle je pohled z okna mé (někdejší) kanceláře

obr.7

Ale ty stromové jsou asi nejpěknější – tady se nad větvemi vznáší měsíc, který ten den nějak zapomněl zapadnout…

obr.8

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Černé krajky

  1. vonrammstein napsal:

    Nááádhera! Což mi připomíná, že do toho Krásňáku nakonec nepojedu, marodím😦

  2. Strejda Olin napsal:

    Ti zobáci by mohli být zvonci (Zvonek zelený). V zimě jich mívám u krmítka se slunečnicí desítky.
    Foto jako vždy pěkné a zajímavé.
    +1🙂

    • K-k. napsal:

      děkuju za uznání! Zvonky znám, taky tu jsou – ale z té fotky se to fakt poznat nedalo, zobáci byli naprosto nečitelní i po velkém zesvětlení…

  3. kchodl napsal:

    Moc pěkné. Ráno byl správně studený vzduch, ale silnice bez námrazy, tak jsem jel projet trochu silniční kolo, jen 100 km okruh kolem. Stromy holé, a i když je oko vnímá barevně, dynamický rozsah čidla fotoaparátu to nevezme. Leda použít stativ a zkusit HDR, tedy kombinovat více fotografii (moderní foťáky to umí rovnou). Případně – to jsem kdysi zkoušel – to kombinovat třeba s infrafotografií.

    Kousek od nás je jabloňový sad, na stromech jsou ještě zmrzlá jablíčka a stromy pokroucené, že by to byl dobrý podklad pro nějaký horor.

    • Bavor V. napsal:

      Tady bylo ráno pěkně bílé, tak jsem nasypal do krmítka trochu slunečnice, abych to zase nalákal. Nečekal jsem, že jsou sýkorky tak pozorné. Hned kolem desáté už bylo krmítko jak mezinárodní letiště – přílet/odlet

      • K-k. napsal:

        Jo, tady mám na balkoně taky stálé zákazníky: partičku koňader. Hlavní stanoviště mají na borovici před domem a odtamtud pořádají nálety. Někdy přiletí i modřinka, vrabec, brhlíkk, nebo zvonek – ale šéfujou koňadry!😀

  4. rybářka napsal:

    Černá krajka, kterou jste na fotkách oblékla obloze a je utkána z obrysů pyšných lesních velikánů, či jejich malých obyvatel, je vážně působivá. Líbí se mi Vaše schopnost vidět krásu tam, kde ji nikdo nečeká a umět ji zachytit do fotoaparátu přesně v okamžiku jejího, mnohdy kratičkého trvání.

    Dnes ráno, když jsem koukla z okna, tak se z oblohy sypala sněhová nadílka. Honem jsem popadla psa a vyrazili jsme do parku. Byla ještě skoro tma, ale i tak jsem viděla, že obloha nejspíš na oplátku za ty černé krajky, oblékla keře do krajek bělostných a zeleným jehličnanům nasněžila bílé kožíšky. Doma, u horké čokolády a Vašich “ Černých krajek “mne napadlo, že bych to mohla vyfotit. Jenomže mi chybí Váš dar umění zachycení té správné chvíle a déšť, ve který mezitím sněžení přešlo, zatím všechnu tu krásu zrušil.

    • Petrpavel napsal:

      Dnešní sněhová nadílka a předešlý vytrvalý déšť, kolik asociací vyvolá.
      Rozhlédl jsem se ráno po krásné zasněžené krajině, povzdechl si jak by bylo krásné vyjít na procházku, a abych nemusel zabít sice ne Sekala ale šplhouna ze ŽP na MÚ (právě před pár dny vyhrál i výběrové řízení na šéfa zdejšího SÚ) zaměstnal jsem ruce raděj rýčem a lopatou. Kopu jámu, nemajíc úmyslně příjezd (zloděj má rád pohodlí) na pozemek pro techniku, pro uložení odpadní jímky. Vyhozená práce, vyhozené peníze, je to jen pro kolaudaci přístavby, a „čistý“ odpad poteče po kolaudaci přístavby dál do zásypu a „nečistý“ bude zpracováván dál podle starého kolaudačního rozhodnutí. Buldočí snaha dokončit před zimou, sníh nesníh, déšť nedéšť. Chyba. Jílovitá mazlavá půda ve spojení s vodu a sněhem, to je nadílka. Těžká, nechutná, špinavá práce. Hlína se lepí na lopatu, kolečko by utáhl snad jen pár volů, holínky se boří a boří, nářadí a oblečení potřebují hodinové čistění a praní, hlad jako vlk .. proč to zmiňuji?
      Vzpomněl jsem si dnes mockrát na pracovníky všech možných havarijních čet a služeb pracujících za každého počasí, sníh nesníh, déšť nedéšť, na odstranění havárií tu vody, tu tepla, tu elektrické energie, tu plynu … heroická dřina. Obdivuji. Poznání poučí.
      Kolik vydělá za hodinu obsluha bagru, kolik vydělá za hodinu… ?, dosaďte si sami pole svého gusta.
      P.S. Nelituji se, naopak, dělám to rád, prospívá to fyzičce🙂 .

Komentáře nejsou povoleny.