Při probírání starých písemností z pozůstalosti jsem se začetl do tohoto textu a nedalo mi to, abych vám ho neposlal na blog. Možná zajímavá hádanka, o co se jedná.
Odpověď je snadná:
Text z desek Tovaryšského listu z Baťova Zlína, listopad 1939. Poučení do života pro mého osmnáctiletého předka u příležitosti vyučení v předvečer války.
Jen tak mimoděk mne napadlo, jak mnoho se z těchto myšlenek ztratilo za éry
socialismu a jak pramálo z nich zůstalo po 26ti letech tvrdého kapitalismu.
Jethro
Perfektní.
To se mi líbíTo se mi líbí
… prý to byla častá příloha vkládána do vícero řemeslných lisů tovaryšských, tedy nejenom k Baťovským.
…nicméně, neřekl bych, že generace (1918 až 1989) vychovávané vzdělanými a hlavně životem poučenými KANTORY nebyly vedeny v duchu Macharem osloveného přítele a že by jim pojmy vlast, vzdělání – kniha, sounáležitost k národu – jeho kultura, povinnost, jedinečnost každého jednoho z nás atd. byly cizí! Sakra ne, zvláště ne v současné době, pane Bavore! To protektorátní a později socialistické pokřivování bylo pro ty KANTORY jako pára nad hrncem každého s láskou dobře připravovaného jídla, která také není jeho hlavní součástí, protože se rozplyne a zůstane jídlo samé a z něho plynoucí chutě, vůně a nasycení … ten kapitalismus bych si dovolil vidět podobně jako Vy… asi nějak tak bych viděl Vaše mimoděčné zahloubání!
To se mi líbíTo se mi líbí
Přečetl jsem si u předchozího textu odkazovaný článek: http://zpravy.aktualne.cz/domaci/ceske-skoly-testuji-ruske-propagandisticke-lahudky/r~2a8dcc6a86d511e5adcb0025900fea04/ a pak od Machara zde. To jsou galakticky vzdálené světy a my máme jedinou šanci, naše děti. O ně se vede ta nejdůležitější bitva, jen to často ani netušíme.
To se mi líbíTo se mi líbí
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Clovek-v-tisni-pronikl-do-skol-s-vyukou-o-ruske-propagande-A-co-reklo-ministerstvo-407552
To se mi líbíTo se mi líbí
Nojo – čolek v plísni 🙂 mi docela zkyslo pivo v hubě když jsem byl nucenej v hospodě konzumovat navíc přímo masturbační orgasmus čt jásajícím nad tím že Rusko bude vyloučení z olympijské atletiky.
To se mi líbíTo se mi líbí
Noticka blbiše který hodil do jednoho konce protektorátní školství s „obdobím socialismu“ mne inspirovalo pohledat na netu tzv „zásady komunistické výchovy“. Inu dějiny pedagogiky nestudoval tak mu ten lapsus odpouštím 🙂 . Jaké bylo mé překvapení že při prohledání cca 200 odkazů co mi vyhodil goglík jsem ony cíle – taxativně vyjmenované nenašel – jen plkání jak to bylo tehdy hrozné. Škoda, bylo by to jako oficiální program jistě zajímavé – co pod tím všestranně rozvinutým člověkem mysleli. Takle se musím jenom spolehnout na svou už chatrnější paměť z dob přípravy na státnici z dějin pedagogiky a teorie výchovy – kdy onen text z pera Machara stále ještě plně zapadal do tehdejších výchovných a vzdělávacích cílů.
Pročpak se nám tu zase cosi tají??
To se mi líbíTo se mi líbí
„…hodil do jednoho konce protektorátní školství s „obdobím socialismu““ … atd. až po ten smajlík
No pane jo, úžasné pochopení psaného textu!!!
1)
ty přílohy k tovaryšským listům nesly názvy: „Na cestu životem“, „Do života“ apod., ale smysl je i dnes rozpoznatelný i pro v lecčem nedostatečné blbíše. Se vší úctou, pane Brtníkuvbrlohu, trochu Vám tedy pomohu s mým obtížným textem – nebylo to vůbec o HODNOCENÍ, nebylo to o DĚJINÁCH PEDAGOGIKY, nebylo to o PROTEKTORÁTU ANI SOCIALISMU, bylo to jen a pouze o POKŘIVENOSTI napravované v „JÍDLE“ (raději ho nyní dám pro Vás do uvozovek), které ve svých hodinách (za všech režimů uvedeného období) předkládali vzdělaní a životem poučení (nikoliv ovšem podle těch Vašich ZÁSAD VÝUKY a už vůbec ne KOMUNISTICKÉ) KANTOŘI se všemi vůněmi a chutěmi k nasycení svých žáků-studentů a o tom, co si mohli (ale i nemuseli) z toho „vaření“ odnést do života. Nic více, nic méně!
2)
nevím kolik jste toho nastudoval v těch dějinách pedagogiky, ale právě v těch dobách protektorátních a socialistických (mezi které jsem v mé vsuvce NEVLOŽIL ROVNÍTKO) museli mnou zmínění KANTOŘI zacházet právě s těmi chutěmi a vůněmi velice opatrně, aby je neucítily nosy těch, pro které je nepřipravovali a aby jejich přičiněním na konci jejich vzdělávacího působení před nimi stáli nepokřiveni lidé! Že existovali , existují a existovat budou kantoři patlalové, co dokážou všechno připálit a kuchyně prosmrdět, o tom žádná!!!
3)
ale s tím odborným termínem zvaným „NOTICKA“ to jo, to jste se trefil 🙂
4)
ještě bych si dovolil takovou okrajovou, když jinak nedáte, noticku – neumím v wordpressu zdůraznit text podtrháváním či ztučňováním, proto používám velká písmenka, ale ta velká písmena u KANTORŮ s wordpressem nemají nic společného, pouze s tou velikostí LIDSKOU!
To se mi líbíTo se mi líbí
Fašismus = komunismus, no comment!
To se mi líbíTo se mi líbí
Buď jste blázen, pane Brtíkuvbrlohu, nebo vám opravdu dělá potíže pochopit i ten speciálně pro Vás psaný polopatický text, když jste si z něj vzal:
fašismus = komunismus,
nebo že byste studoval dějiny pedagogiky někde na slovutných právech v Plzni, kde snad může být nějaký zoufalec, který tvrdí, že:
socialismus = komunismus???
Prostě neuvěřitelné, ale ukončeme to, ale už bez vší úcty!!!
P.S.
i proto, co jste napsal ve 14:12 hod.
To se mi líbíTo se mi líbí
Přiznám se, že s pochopením těch textů mám také určité potíže.
To se mi líbíTo se mi líbí
… pokud mi nebudete vkládat do úst, co jsem nepsal a ještě z toho činit závěry! Pak Vám nic nebrání se třeba i zeptat, pane Vittto.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nerad to přiznávám, ale já jsem na tom podobně.
To se mi líbíTo se mi líbí
… nebo lepší bude, vittto, když si rovnou počkáte na mistra této problematiky, Čechoslováka a přítele Čobola, ten mě/nás tu srovná způsobem, že budu/budeme valit oči a ještě nám z toho zbyde na příští diskuse, na to vemte jed!!! 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
No já zase něco MT ale vlastně – ale vážně ta ČT – je nneskutečná .. další „akce“ zdá se a samozřejmě bez diskuzí.. cipísek
To se mi líbíTo se mi líbí
chyba –
magazin.aktualne.cz/televize/glosa-ani-letos-nebude-ceska-televize-obtezovat-vase-deti-ni/r~977ce072883311
To se mi líbíTo se mi líbí
tak snad konečně
http://magazin.aktualne.cz/televize/glosa-ani-letos-nebude-ceska-televize-obtezovat-vase-deti-ni/r~977ce072883311e58f1e002590604f2e/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=A&utm_term=position-0
To se mi líbíTo se mi líbí
To je vrcholně legrační text, jehož autor by rád dětem předkládal o Vánocích složité příběhy, neb pohádky jsou moc jednoduché a dobro tam po nějakém tom boji vítězí nad zlem.
Dále dává najevo, že protože se pohádky o Vánocích lidem líbí až příliš a už moc dlouho, bylo by dobře vysílat jim něco jiného.
A hned z počátku své hlubokomyslné úvahy se podivuje nad tím, že televize veřejné služby by snad měla nabízet divákům to, co chtějí vidět, když to přece dělají komerční stanice. Podotýkám, že celý text se netýká zpravodajství ani publicistiky, ale vánočních pořadů.
Když vydestiluji celý ten blábol do pár slov, pak autor tvrdí, že o Vánocích by ČT neměla vysílat to co lidé (a především děti) chtějí, ale to co chce…. kdo vlastně? Aha, už vím – to co chce pan dotyčný autor sám.
Vůl asi, ne…? 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Proč to slůvko asi?
To se mi líbíTo se mi líbí
Aby neurazil vola…
To se mi líbíTo se mi líbí
To by si vůl nezasloužil.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale kdepak. Vůl je užítečné zvíře. Tohle je externí spolupracovník baktualně.cz a dle vlastního baktuálního profilu „Student žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy s dlouhodobým zájmem o kinematografii. Zaměřuje se na filmovou a televizní publicistiku a zpravodajství.“
Jdu blejt!
To se mi líbíTo se mi líbí
🙂
Jen tak dál. ČT prostě bude vysílat to co se nikomu nelíbí.
Takže to konečně všichni vypnou a bude klid. Kavárna bude spokojená.
Mám chuť tomu magorovi poslat bůra nebo tak něco. Užitečný idiot.
To se mi líbíTo se mi líbí
Odborníci na zbraně, může se to zakládat na pravdě?
cz.sputniknews.com/svet/20151111/1642857/gigantsky-radioelebktonicky-pytel-syrie-letat.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Ještě jednou
cz.sputniknews.com/svet/20151111/1642857/gigantsky-radioelebktonicky-pytel-syrie-letat.html
To se mi líbíTo se mi líbí
Nevím odborník na zbraně asi ne ale tak nějak elektriku částečně asi trochu ano.
Takže RL.
Výkon vysílače – tedy pulsní výkon – bývá 100 až 1000 kW, zatímco přijaté signály mají výkon asi 0,0000000001 Wattu – což je dáno radarovou rovnicí (Rmax = no a pod4_tou odmocninou).
Následně potom prostředky spojení.
Tedy majákovou rovnicí (Rmax = no a pod 2_hou odmocninou).
No a potom již je to to umění, jak na pulzní doppler,stálou vlnu,modulovanou pulzní skupinu,modulovanou pseudostálou vlnu atd.
No a u spojení je to jak na hopping, jak na rozprostřené spektrum aj.
Z daného vyplývá, že na zarušení RL nebo spojovacího prostředku, spotřebuji mnohem nižší výkon jak na získání odraženého signálu od cíle, či dosažení komunikace spojovacími prostředky (podrobněji SKOLNIK, M. I. Radar Applications.).
No a celá ta dovednost je, jak pokrýt rušícím správně modulovaným a časovaným signálem právě to spektrum, které momentálně využívá protivník a neškodit v tom spektru, které momentálně využívám já.
Tož tak nějak intelektuální honička v metrovém, decimetrovém, centimetrovém a milimetrovém pásmu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Vůl, jistě. Ale také obchodník. Jde přece o co?
O prachy
O prachy
O prachy
Pohádky na ČT sníží sledovanost komerčních TV a to jsou balíky peněz. Dobrovolně ČT od pohádek neodejde, je proto nutné ji k tomu dotlačit. Být tak ředitelem TV NOVA tak budu vrnět blahem až ČT dá na Vánoce psychologické drama dospívajících dětí. Na nic jiného se diváci v ten čas netěší.
Víte co je nejhorší? Že se již VŠECHNO SMRSKLO NA PENÍZE, JEN NA PENÍZE.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pokud to zabije Trošku, podpořím to.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ale má to strejdo háček, což tomu cvokovi asi ušlo. Totiž že jde o NAŠE peníze. Jak mu to doručit do makovice ale nevím.
To se mi líbíTo se mi líbí
OT…. aby nezapadlo
Štěpána Kotrbu si ráda přečtu. To, co říká, říká tzv. „na plnou hubu“…
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Letosni-Listopad-Stepana-Kotrby-Cizinci-tahnou-Evropou-jako-kobylky-my-zapominame-na-sve-chude-V-mladi-jsem-projel-Zapad-bylo-mi-na-bliti-USA-vyhovuje-kdyz-zchudneme-Zde-je-reseni-407529
To se mi líbíTo se mi líbí
Jestli pak tohle blbiš četl?
To se mi líbíTo se mi líbí
Pane Bavore, chtěl jsem tady u Vás někomu odepsat, že je vůl, ale mnohem chytřejší bude, když se budu držet Vaší zkušenosti a použiji Vaši mnohem výstižnější odpověď, kterou jste poslal kdysi třešni:
„… kecejte co chcete. Ale pokud nebude nikdo reagovat, pak to není tím, že by vás někdo chtěl ohrožovat. Ale proto, že už nebudete stát ani za tu poznámku!“
To se mi líbíTo se mi líbí
Kotrba umí. Tak bych to napsal já ( kdybych to uměl ). Myslím, že havloidi a nekritičtí zbožňovatelé různých křiváků v politice ho moc milovat nebudou.
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Letosni-Listopad-Stepana-Kotrby-Cizinci-tahnou-Evropou-jako-kobylky-my-zapominame-na-sve-chude-V-mladi-jsem-projel-Zapad-bylo-mi-na-bliti-USA-vyhovuje-kdyz-zchudneme-Zde-je-reseni-407529
To se mi líbíTo se mi líbí
Když Kotrba tak si neodpustím připomenout tohle:
Ostudou je počet přehrání!!!
To se mi líbíTo se mi líbí
No ostudou – jak to kdo bere. Taky je otázkou kolik se jich dokoukalo….. já ne…
To se mi líbíTo se mi líbí
Kotrba jako vždy, perfektní a všeobsažné. Klobouk dolů.
To se mi líbíTo se mi líbí
28. října jsme tu diskutovali o skautském slibu. Vrátím se k němu a připomenu, jak v něm bylo vlastenectví zakotveno.
1915 – Milovati vlast a sloužit jí věrně v každé době.
1921 – 1930 – Milovati vlast svou, republiku Československou a sloužiti jí věrně v každé době.
1968 – Milovat vlast svou, Československou socialistickou republiku.
1992 – Milovat vlast svou, republiku Československou a sloužit jí věrně v každé době.
2007 – Duší i tělem být připraven(a) pomáhat vlasti i bližnímu.
Voják (ne žoldák) přísahá, že bude věrný České republice, svědomitě se bude připravovat k obraně ČR a bránit ji proti vnějšímu napadení a že pro obranu vlasti je připraven nasadit i svůj život.
Policisté nepřísahají, jen slibují.
Slib nebo přísaha k lásce k vlasti, k jejímu budování a obraně, nebo jen její připomínání nás provázelo na každém kroku již od dětství. Byli nám připomínáni lidé, kteří usilovali o českou svébytnost a vznik Českého státu v dávné historii, kteří ve jménu vlasti trpěli i obětovali své životy. Vlastenectví bylo všelijak vykládáno, různě chápáno i zprofanováno všelijakými nástěnkami, hesly, průvody, manifestacemi, vzpomínkovými srazy, uctíváním míst, rodných domů, soch, památníků, ale vždy v tom ten podstatný prvek patriotismu byl.
Je zajímavé, že po převratu to začalo pomalu, ale jistě upadat, začalo se místo vztahu a oddanosti k „rodnému“ místu a způsobu života děděném po generace, místo hrdosti nad dovedností a umem Čechů, místo apelování k budování a obraně vlasti mluvit o jakési všeobjímající lásce a pravdě, o našem historickém místě v té „správné“ Evropě, o naší povinnosti bojovat za jakési ideály a zájmy kdesi ve světě apod. Patriotismus je vydáván za nacionalismus, spojován s rasismem a xenofobií, násilím nahrazován multikulturalismem a evropanstvím.
Národní a státní zájmy jsou podřizovány cizím zájmům. Tradiční kultura a způsob života dobrovolně vyklízí pole, ustupuje a dokonce ochotně podporuje kulturu a způsob života „cizokrajných“ menšin, záměrně se bránícím se přizpůsobit, asimilovat do „českého živlu“.
To není přátelé přirozený běh světa, jakýsi civilizační vývoj. To je záměrné a cílevědomé úsilí o likvidaci národa a národního státu!
To se mi líbíTo se mi líbí
Patriot je jako svědomitý sedlák, hospodařící na svém majetku. Musí svoji půdu milovat, chránit a obdělávat. Jinak mu zaroste plevelem, obsadí ji škůdci a nakonec z ní nebude mít užitek, až o ní příjde docela. Musí půdu zděděnou po otci dále zušlechťovat a opatrovat, učit tomu svého syna a nakonec mu ji předat do péče. Jen tak z ní bude mít užitek on, jiní, národ a stát.
Pěstovat vlastenectví je zájem a povinnost celospolečenská.
Pro doplnění dychtivým zájemcům odkaz na vývoj vojenské přísahy čs. vojáků:
http://www.acr.army.cz/scripts/detail.php?id=6766
To se mi líbíTo se mi líbí
Strejdo Oline, upravil bych vaši poslední větu do množného čísla. Ale i tak jsem odklepnul plus. Když mluvím s mladými lidmi, velká část říká, že když nebude doma spokojená tak odjede jinam. Bude žít jinde, globalizační hodnoty uznává a svých vlastních kořenech nechce ani slyšet. Je to pro ně jen balast. Takový globalizovaný člověk je cílem výchovy a 25 let je poznat. Je tvárný jako plastelína, jen musí být ve správném výživném roztoku. A tak se klidně může v Evropě vyměnit obyvatelstvo. Evropané odejdou za lepším a přijdou jsem jiní. Bude to krásný svět, něco jako hydroponie. Nebo moderní velkokravíny . Tam je dosti jídla, kamarádi, žádné starosti.
Byli dva vynikající komici, jeden se nazýval Voskovec, doma byl kde si pověsil klobouk. Býval snad i lepší, ale dnes ho znají jen fajnšmekři. Druhý se jmenoval Werich, ten byl doma tam, kde si hrál kuličky a měl první lásky. A zemi i lidu dal mnoho, velmi mnoho. Dnes ho znají, doufám, všichni a navěky je zakotven v české identitě.
Život není jen plné břicho a zábava. Život je i o domovu, o zemi kde mám předky, o kultuře ve které jsem vyrůstal. O krajině a její historii. O rostlinách, lesích a studánkách.
Po roce 1989 začala tvrdá převýchova ke konzumu a celosvětové egalizaci. Ničení tradice řemesla, rozmělnění znalostí. Zničení historické paměti národa. Fakta už nebyla potřebná, ty dodá každá PR podle zadání. Bránit zem a domov se stalo směšným, za peníze to někdo udělá za nás. A bude slavný jako ti žoldáci na Bílé Hoře, které najmuli moravské stavy. Ti jen měli smůlu, že neměli kam utéci.
Není to jen u nás, je to všude, jen my východňáři jsme na to ještě citliví. Naučili jsme se prokouknout vrchnost a ta ani na národní identitu neútočila. Jen si ji upravovala. A tak bylo na čem stavět. Proletářský internacionalismus byl jen slaboulinký odvar proti globalizaci.
Náprava je jistě možná, ale kdo o ni stojí? Pár staromilců! Většina, když to půjde, kopne do vrtule. A pro jistotu nás zaplaví statisíci příslušníky jiných etnik. Ti se po zabydlení začnou nesvářit mezi sebou jak byli zvyklí z domova. A od nás budou chtít servis. Nikdo se jim nebude moci divit, tak to u nich chodilo. Společnost se začne rozkládat, to nejhorší v ní vypluje napovrch. A skončí to tvrdou diktaturou pro všechny, pámbu si nás pak přebere. A o to jde, zničit základy a vytvořit člověka – masu. Chléb a hry, ženy, zpěv a víno. Pracovat a konzumovat. A držet hubu. Svět dospěje do své dokonalé podoby.
Znáte Stanislawa Lema a jeho Ijona Tichého? A příběh o dokonalém světě?
To se mi líbíTo se mi líbí
To, co píšete o životě, se mi obzvláště líbí. Také to tak cítím a proto lidé jako já nebo Vy jsou nespokojeni. Ta nasranost, zoufalost a beznaděle nepramení z bídy. Plus mínus se nemáme zle. Ale ze života lidí se vytrácí život člověka. ZE ŽIVOTA SE VYTRÁCÍ ŽIVOT. Proto slýcháme na naši adresu poznámky o tom, že nedokážeme ocenit dnešní „vymoženosti“, že prý nechápeme, že si žijeme nejlépe za posledních tisíc let, dokonce že jsme senilní a nostalgičtí.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jak víte, strejda něco znamená, já si ten nick vybral proto, že mně tak říkali – a dodnes říkají – děti přátel. U vás to bude podobné. Jsme někde doma, jsme ukotveni ve směsi krajiny, lidí, jazyka, rodiny, dějin. Toho všeho, co dělá lidský život lidský. Oba nemluvíme o penězích a slávě. Ale oba – samozřejmě nejen my – máme zájem o rozvoj vlasti, chápeme ten pojem, společnosti a všech lidí kolem sebe. Chceme aby náš kout světa prosperoval. Rádi se do světa podíváme a ještě raději se vracíme domů. Tam kde známe ulice i zákoutí, místa v okolí a potkáváme přítele. Těší nás když náš kraj vzkvétá a prosperuje.
V roce 1991 jsem odešel z velké stavební firmy – cca 900 zaměstnanců. Krátce potom i firma skončila. Asi 7 let s my, její zaměstnanci pravidelně scházíme na posezení. „Otočí“ se tak na 80 100 lidí. Letos byl nejstarší bývalý náměstek, který odešel v roce 1977 (to není překlep). A to jezdí ze sousedního města. Autem, 82 let. I to patří k domovu.
Moc dobře si rozumíme. A nejen my dva.
To se mi líbíTo se mi líbí
“ Heče- peče…“, toto mně okamžitě napadlo a nemohu si vzpomenou název knihy, ani autora, ani jestli je to správně. Prosím, víte?
To se mi líbíTo se mi líbí
Aldous Huxley – Konec civilizace.
To se mi líbíTo se mi líbí
Super! Zvláště ten odkaz na Lema, respektive Ijona Tichého. A srovnání V+W naprosto brilantní. Mám přesně tutéž zkušenost s mladými, naštěstí ne se svými. Úplně mně mrazí to jejich “ … co tady, tady chcípl pes…“ jako by tu neměli rodiče, prarodiče atd …. Já jim, pro sebe, říkám Power Pointová generace … 😦
To se mi líbíTo se mi líbí
Se svými dětmi to mám dobré, ale dorůstají vnuci a tam, kdo ví. Jsou moderními bezpohlavními názory také zasaženi.
To se mi líbíTo se mi líbí
Máte pravdu strejdo, navíc naši pazgřivci silně pomáhají….:
http://zpravy.tiscali.cz/cesi-jsou-skrti-a-sobci-pomoc-druhym-je-jim-cizi-268649
ale co s tím??
To se mi líbíTo se mi líbí
Je tu příliš vážně a tak něco z Lema, či spíše z Ijona Tichého:
„Na hlídce jsem dostal chuť na nějaké maso, vzal jsem si z chladničky kousek mrazeného telecího. Je mi divné, že v tom telecím bylo tolik broků, odkdypak se telata střílejí z brokovnice? … Bratranec Bruno tvrdí, že to nebyla chladnička, nýbrž hibernátor, z legrace prý vyměnil tabulky. A že to nebyly broky, nýbrž růženec.“
Nevím již odkud to je, mám to uložena z dob minulých v mé přídavné paměti 2GB.
Tak promiňte.
To se mi líbíTo se mi líbí
To opravdu je z Hvězdných deníků Ijona Tichého, ale bohužel je nemám po ruce, takže nepovím, ze které výpravy.. (Znáte to; když se knížky chcete zbavit, někomu ji půjčte. 🙂 ).
Ale s bratranci na té výpravě byly nějaké problémy neustále: „Bratranci Mitrofan a Alarich škvařili slaninu a lili sádlo na vodu. Tvrdili, že zjišťují dráhy škvarků a že v naší situaci jsou lidové zvyky jistější než Wilsonova komora. Není mi ale jasné, proč po skončení výpočtů všechno snědli.“
To se mi líbíTo se mi líbí
Lem byl zkrátka génius.
To se mi líbíTo se mi líbí
Možná jste to také dostali, ale mě to přijde natolik úžasné a vypovídající, že to jako OT nabízím:
Skupina běženců. 7 urostlých, mladých dobře oblečených mužů a mezi nimi bosá žena vláčející se sněhem se 3 dětmi.
O takovou „kulturu“ nás přicházejí muslimové obohatit! 😦
To se mi líbíTo se mi líbí
Tato fotka běhá všude, jen k sluníčkářům má zakázaný vstup ( od čarodějnice Šabatové ) .
To se mi líbíTo se mi líbí
Každá taková fotka by měla „obíhat“ tak dlouho, dokud ji neuvidí každý. A mělo by se o ní diskutovat. Tak jako o té fotce s tím utopeným chlapečkem. Toho ovšem naši žumpálisté, co dělají ostudu tomuto krásnému a užitečnému řemeslu, a politici s posranými spoďáry nejsou schopni. Já bych ty prázdné čluny po přivandrovalcích nepotápěl. Všechny multikáry bych do nich naložil a poslal do Afriky! Když chtějí pomáhat, ať pomáhají tam.
To se mi líbíTo se mi líbí
A vy si myslíte, že jim to docvakne? Ne, ti budou stále litovat ty děti a tu ženu jako nešťastné uprchlíky a vztahu mezi těmi chlapy a tou ženskou si vůbec nevšimnou. To byste po nich chtěli, aby používali mozek a ten, jak známo, multikára nemá.
To se mi líbíTo se mi líbí
Multikára mozek nemá, ale prosím neurážet…
Vím o jednom člověku, nejspíš trochu magor. Ale krásný. Ten má multikáru jako veterána, dokonale vyšperkovanou, a jezdí s ní na výlety. Vedle něj sedí pes. Tak se vydal i na okružní cestu Balkánem, před pár lety, když tam ještě nerostly ploty.
🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Strejdo, ukazoval jsem tu fotografii 5 lidem a předem jsem je upozornil, zda jim to foto nepřijde v něčem divné = NEPŘIŠLO (ani jednomu!!!). Po mé nápovědě, jo aha, máte pravdu, ona nemá boty, chudák a v tom sněhu a … dál zase nic – prostě kde nic není, ani … naprostý zmar!!!
A pak, že by se ve škole neměly aplikovat fyzické tresty! Za to nepoužívání mozku, za tu lhostejnost, za to nedívání se, za to neumění vidět svět v souvislostech, za tu lenost, za … je jediná odměna = kopat rovnou do zadku!!!
To se mi líbíTo se mi líbí
Je to jinému strejdovi, ale odpovím Vám a utěším. V časech co jsem měl firmu jsem si někdy zoufal nad zaměstnanci. Byl jsem zrovna jako Vy nyní. A pak mně, tak někdy unavenému v podvečer, napadlo, že kdyby byli lepší, tak bych pracoval já pro ně a ne oni pro mně. A řekl jsem si, že je něco na světě správné.
Firma, nic velkého, jen 20 lidí, to byl a možná je i dnes limit pracovat bez invalidů. Ale prosperovala a tak jsem se i do světa podíval. A bylo mně – a stále je – fajn.
Takže, buďte rád i za ty hloupé.
To se mi líbíTo se mi líbí
Jednou Venca Veškrna blábolil o tom, jak to bylo za jeho dětství krásné, jak úžasné bylo vidět ta obdělávaná políčka, sedláka orajícího párem koní, jak to bylo takové harmonické a smysluplné.
Dodám, že to (jak říkal) na vlastní oči pozoroval z auta, kterým ho vozívali kamsi na Vysočinu do jejich hájovny na prázdniny.
Je tedy rozdíl dívat se na svět z limuzíny s řidičem, nebo zpoza koňského zadku s pluhem v rukou.
Nejsem Strejdo rád i za ty hloupé.
To se mi líbíTo se mi líbí
… koukám, že jsem reagoval na toho „Vašeho“ Voskovce a ono se to nezobrazilo, no nic, tak to dám sem. Jako chlápek vpitý do hroudy této země bych chtěl potají nahlédnout pod klobouk toho pána, protože se mi nezdá, že lze jen tak říci, že mám domov, kde zrovna háček na klobouk je. A to si troufám říci, že vím, čím s Werichem prošli a tuším, proč se rozhodl tak, jak se rozhodl!
To se mi líbíTo se mi líbí
zase špatně, ale vy strejdové se už nějak podělíte, žejo? 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Nejsem Strejdo rád i za ty hloupé…vzal jste mi to z huby 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Vezměte to z jiného konce. Lidé jsou různí, je to množina jednotlivců a tato množina se dá zobrazit Gaussovou křivkou podle vybraných parametrů. Třeba i podle hlouposti. S tím se nedá nic dělat. Na jednu stranu musí být fajn pracovat na pořízeném postu ve skupině chytrých. Na druhou není špatné si zkusit řízení druhých. Každé má své a každé má svůj čas.
Asi to opravdu chce mít svoji vlastní zkušenost. Zaměstnance si moc vybírat nemůžete, alespoň v mém oboru ne. Většinou jsou to rutinéři, kteří umí, ale nemají invenci. Nebo jsou odborníci se vším všudy ale v sociálních otázkách se dobře neorientují. Pro řízení potřebujete od všeho něco. A lepší vás převálcuje. Pro někoho je to radost, pro mně ne. A tak jsem rád, že mám tu etapu života za sebou.
To se mi líbíTo se mi líbí
No protože ten venkov dokáže jednak povzbudit a druhak poradit, Strejdo Oline.
Jinak řečeno nebýt starostů, tak je Miloš Zeman naprosto bezradný.
http://www.gazdik.cz/uvod/
http://www.novinky.cz/domaci/386135-nebojte-se-zemana-kardinale-vzkazal-dukovi-gazdik.html
Z daného jasně vyplývá, že „starostové“ plně podporují Církevní restituce a taktéž „STAROSTOVÉ“ a nikdo jiný, jako jeden muž/žena stojí za budoucím odstoupením prezidenta Miloše Zemana.
Proto važme si venkova a sedláka orajícího „párem koní“ neboli „starostů“ neboť oni nás osvobodí od nekompetentního prezidenta .
To se mi líbíTo se mi líbí
Taky ho správně poslali tam, kam patří.
To se mi líbíTo se mi líbí
Poraďte – jak mám udělat smajlíka „palec nahoru“ a „palec dolu“? Aby to palcování nebylo anonymní.
To se mi líbíTo se mi líbí
http://bavor.blogspot.cz/2013/11/smileys-smajlici-emotikony.html
Skoro se obávám, že wordpress – tedy spíš používaná šablona – neumí víc, než obsahuje tenhle seznam. Jedině použít do reakce na příspěvek text „+1“
To se mi líbíTo se mi líbí
Hmm… myslím, že to by se mohlo ujmout. Já to používat budu.
Takže: Dávám +1 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
+1 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Když přijedu do ciziny, tak se mne každý, s kým přijdu do kontaktu zeptá, odkud jsem. Kdybych řekla, že z Evropské unie, tak mne mají za blázna. Vždycky mne zarazí, když slyším, že někteří naši mlaďasové říkají, že se cítí více Evropany, než Čechy. Nikde jinde jsem to neslyšela, jenom tady.
Pojem vlastenectví, zdá se mi, jako by se vytrácel nejen ze škol, ale především z rodinné výchovy. Vždyť to nejdůležitější co dělá národ národem, je právě vlastenectví. Člověk přece musí mít svůj domov, kde má své přátele, svou rodinu, se kterými mluví stejnou řečí, sdílí stejnou historii, stejné tradice, kulturu.
Vychovávat děti a mládež k lásce k přírodě, k rodné krajině, k vlastnímu národu i k získávání pocitu národní hrdosti, to je to, co se neděje v míře dostatečné. Dříve mládež pomáhal vychovávat k pocitu odpovědnosti za svou vlast Junák a Skaut, později Svazarm a Pionýr, dnes jsou to přiboudlé americké filmy a ještě přiboudlejší televizní seriály.
Díky, pane Jodo, k Macharovi přidám ještě Masaryka, který napsal velmi přibližně toto.” Je povinností myslícího člověka, aby pomáhal na regeneraci svého národa. Učiní tak nejlépe, působí-li na sebe, svou rodinu a své děti. Je národní povinností každého jednotlivce potlačovat degenaraci lidstvo ohrožující, to vyžaduje nutně pravý patriotismus.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nebo eugeniku. Mistr Joda nad tím jen zastříhá ušima.
To se mi líbíTo se mi líbí
Vidíte, já se cítím být Evropanem, ještě více Středoevropanem a nejvíce Čechem. Tam to končí. Už ne západo-východo-chodo-královehr-pardub-holom-valach-ostavak. Čech. Po předcích, byť to byli Češi, Angličané, Francouzi a Němci. To Čech není ostré, je to takové přechodné. Jsem doma v Budapešti i v Norimberku. V Szegedu i v Drážďanech. Nic necítím k Vídni ani Krakowu či Ljubljani. Ale Granada, to je ono. A Palma de Mallorca. Zajímavé. Asi geny, zděděné.
To se mi líbíTo se mi líbí
Nemám to samozřejmě ověřené, ale myslím si, že hodně Čechoslováků, kteří prožili větší část života v cizině a umírají, přejí si v duchu být pochováni DOMA. Nebo se alespoň ještě jednou naposledy podívat DOMŮ. Já sám jsem před více jak 40lety odešel z rodného města, ale za domov stále považuji to místo, kde jsem prožil dětství a mládí. Proto si také myslím, že to platí i pro vztah k vlasti. Cítit se Čechem se pro mě rozumí samosebou cítit se Evropanem.
To se mi líbíTo se mi líbí
+1 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
OT, ale výživné
„Simulační hra pro pedagogické pracovníky, studenty humanitních předmětů a další zájemce z oblasti vzdělávání!… Debatujte o výstavbě mešity právě ve vašem městě z různých úhlů pohledu…“
Seminář se koná 12. 11. 2015 v Praze
Projekt byl podpořen z prostředků Magistrátu hlavního města Prahy, České rozvojové agentury a Ministerstva zahraničních věcí ČR v rámci Programu zahraniční rozvojové spolupráce.
http://www.migraceonline.cz/cz/e-knihovna/v-nasem-meste-se-ma-stavet-mesita
To se mi líbíTo se mi líbí
To asi odkoukali z toho starého strakonického videa již z roku 2010. https://www.youtube.com/watch?v=eSsoN9Mo3f0
To se mi líbíTo se mi líbí
Poslechněte, tvůrci tohoto dílka jsou opravdoví vizionáři!
To se mi líbíTo se mi líbí
Nevím pane Hudec ale spíš mi připadá že nejen odhadli ale i reálně zafinancovali budoucí potřeby obyvatel svého regionu.
Tož v mnoha jiných regionech se takovéto komplexní řešení současné reálné situace, ještě nenastartovalo.
Proto doufejme že i ostatní regiony budou ST následovat.
Né sluníčkářské kecy ale reálné skutky, to je to Héliové či snad Hellerové světlo budoucnosti.
To se mi líbíTo se mi líbí
Devět milimerů důraznejch argumentů…
To se mi líbíTo se mi líbí
Milimetrů, kurňa.
To se mi líbíTo se mi líbí
🙂 Až bude 20% muslimů tak proč ne. To milimetry ani milimery nepomohou. Vše se od něčeho odvíjí. Až bude v našem městečku 20% Němců, Rusů, Číňanů, Vietnamců, Angličanů, tak se tomu přizpůsobíme. Bude to tak správné. Pokud se nám to nelíbí, musíme se starat dříve. začít třeba dětmi. Kolik jich máte vy a sourozenci, přátelé, obyvatelé města a státu. Jo a také, kolik jich zůstalo a kolik odešlo ze „lepším“ do světa. O tom to je. A v tom jediném je síla.
Oni, viz major, budou také mít ty milimetry a třeba k nim i lepší taktiku.
To se mi líbíTo se mi líbí
To jste to vzal pěkně ze široka. Děti myslím dobrý, uvažujou normálně. Synek teda asi jako já, takže trochu tvrději. Jenže z ničeho nestřílí, je to takovej hodnej kluk. Děti se do světa nechystaj, pokud vím. Svoji budoucnost vidí tady a studujou taky tady a s uplatněním taky tady. To by šlo, ne? V širší rodině je to hodně podobný.
Taktiku guerrillový války mám celkem zmáknutou a zpočátku o nic jinýho nepůjde. A ta procenta začnou ubývat.
To se mi líbíTo se mi líbí
Chválím, ale jak na chodící bomby. Oni to zvládnou, my ne. Vy i v tom nejtvrdším budete chtít přežít, máte to v genech. Oni to vidí jinak. Jediná rozumná možnost je prevence. Pustit sem je to, co dokážeme reálně asimilovat. Ukrajince, Rusy, Slováky, Poláky a Maďary zvládneme dobře. U nás je to skoro každý druhý. Cikány známe. Vietnamci a Číňani jsou schopni akceptovat dvojí kulturu. Ale co dál?
To se mi líbíTo se mi líbí
Naprosto souhlasím.
Ale co dál? Ani jednoho. Nedokážeme rozlišit potřebnýho od lháře. Těch potřebných je MAX 10%, a to ještě nejspíš přeháním. A ti skutečně potřební vděčně zakotví v první zemi, kde se prostě neválčí, kde dostanou střechu nad hlavou, teplo, jídlo a zdravotní péči. Cokoliv nad to jsou vši a přesně tak je třeba s nimi naložit.
Pokud budou přímo ohrožovat moje děti, nastoupí ta guerrilla. Mám na to výcvik. Sice dávnej, ale paměť to uchovala.
To se mi líbíTo se mi líbí
Přesně vonrammsteine, tady s Vámi kupodivu souhlasím, potřebných max. 10% a ti co jsou možná ještě potřebnější se sem vůbec nedostanou.
To se mi líbíTo se mi líbí
Přátelé, co je to 10%? Muška jenom zlatá. Pohybujeme se ve zcela neznámých číslech, která jsou navíc v dynamickém pohybu a jeho parametry neznáme. Knížepán považuje 500 000 za vhodné numero. To je 10% z pravděpodobného příchodu v nejbližších pěti letech. Do celé EU.
Takže když čísla, tak konkrétní. Dejme tomu že 10 000 bude naše konečná kapacita na pět let (komplet se vším všudy) u těch jižních (máme ještě Dálný východ a svobodné Ukrajince). Pak se, po integraci v dalších pěti letech, uvidí.
To se mi líbíTo se mi líbí
Pravda, kočko. Ti obvykle nemaj 2.000 USD v kapse, i kdyby prodali poslední kůzle.
Knížepán je, strejdo, vůůůů…bec ňákej filuta. Deset litrů barevnejch unesem, jistěže jo. Ale chcem to? Je to většinová vůle? A u tohohle počtu to nekončí, ale začíná.
To se mi líbíTo se mi líbí
+1
To se mi líbíTo se mi líbí
🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Připadá mi to poněkud vypjaté a přehnané. Prostě jako kýč. Citově vyděračské. Červená knihovna hadr. Asi to tak působilo i tehdy, protože mnoho tehdejších spisovatelů nebo skutečných žurnalistů takové věci vtipně glosovalo. Čapek, například. Ale nemám chuť ani čas něco hledat.
Kromě toho to myslím není vlastní naší mentalitě, která je více severská, chladnější a rozumovější, méně citová. Nějaké velké objímání nebo explicitní vřelá slova se moc nenosí – i obecně se to považuje za nevhodné chování. Takové výlevy jsou prostě brány za poněkud hysterické. Vhodné pro buzíky a ženské.
Vždy když slyším někoho takto blábolit, mám animální chuť mu dát přes držku, což se většinou projeví jen tak, že si z něj začnu dělat legraci a těm žvástům se vysmívat, ironizovat je, a otočit do absurdní roviny. Protože zkušenost je taková, že těmito velkými slovy a vypjatými city – pokud to není báseň nebo nějaké literární dílo, kde to má jiný kontext – se Vás vždy snaží nějaká svině oblbnout. Není to zkrátka normální.
Až příliš často platí: příliš krásná slova = pěkně velké svinstvo.
Taková hadí píseň, kterou kobra zpívá myšce.
Pokaždé, když Vám někdo začne takové kecy valit do ucha, zkuste se vážně zamyslet.
Profese, kde se taková slova používají, jsou obvykle nejbezcitnější a nejvíce amorální. Třebá lékaři, ti jsou schopni největších sviňáren ani jim to nepřijde. Nebo fanatičti věřící, na náboženství nezáleží. Taková mluva a vyjádření prostě většinou signalizuje, že je ten člověk na hraně a bylo by záhodno držet se od toho psychouše dál. 9mm důrazných argumentů není na škodu mít pohotově.
Ono není o co stát, ani když z ničeho nic slyšíte, že Vás přitelkyně miluje – většinou se záhy ukáže, že potřebuje peníze. A to je ještě ten lepší případ.
🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Musíte mít poněkud hořkej život. A Machar byl skutečně básník.
To se mi líbíTo se mi líbí
Vůbec ne, spíš přeslazený. A příliš sladkého škodí.
🙂
No právě, že Machar byl básník. Ne věrozvěst přinášející pravdu.
Řídit se názorem umělců většinou k ničemu dobrému nevede.
To se mi líbíTo se mi líbí
Řídit se tím, že přítelkyně po vás chce primárně prachy-taky ne. Teda vede, ale do sladka to nejni. A to je ještě ten lepší případ.
To se mi líbíTo se mi líbí
Byl to vtip, který jste zjevně vzal příliš doslova.
Jen jsem tím poněkud ironizoval všechna ta „velká slova“. Přidám další: největší a nejlepší afrodisiakum jsou peníze.
🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Tak to víte starou belu vo sexu 😀
Tenhle druh vtipů moc neberu, já rád takovej ten ingliš extra dry 🙂
To se mi líbíTo se mi líbí
Když neokomunistický soudy řáděj:
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/386132-slovensky-soudce-ktery-ocistil-batu-prisel-o-pulku-platu.html
To se mi líbíTo se mi líbí
„Navzdory platné slovenské legislativě totiž případ nepostoupil dál, ale rozhodl o něm sám. Ve středu o tom rozhodl disciplinární senát.“
Jo, chtít po soudcích, aby sami dodržovali zákon a potrestat je, když tak činit nebudou, to je zajisté příznakem komunismu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Chtít po soudcích, aby občas ignorovali orwellovskej systém a výjimečně se pro něco rozhodli vlatní hlavou je jistě zločin.
To se mi líbíTo se mi líbí
Slovenský zákon vyžaduje, aby se případy přidělovaly soudcům náhodným výběrem. Co je podle vás orwelovskýho na tom, chtít po soudcích, aby ta nastavená pravidla dodržovali a neumožňovali tak vlivným jednotlivcům, aby případ přihráli přímo „svému“ pečlivě vybranému soudci?
„Soudce Tomík chybu uznal. „Bylo pro mě dostatečným ponaučením to, že jsem byl zde před disciplinárním senátem. Určitě se takové pochybení nezopakuje,“ řekl Tomík podle portálu Aktuality.sk. K podobnému pochybení soudců došlo na okresním soudu Bratislava I také v jiných případech.“
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/slovensky-soudce-byl-potrestan-za-pochybeni-v-batove-pripadu_362069.html
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/373593-sudca-z-kauzy-bata-pride-na-styri-mesiace-o-polovicu-platu/
To se mi líbíTo se mi líbí
Rozumím tomu, že tenhle princip je zavedenej proti soudcovský mafii. Nechápu ale, proč by nezávislej soudce nemohl vynést nezávislej verdikt. Obzvlášť když existuje řada opravnejch prostředků.
To se mi líbíTo se mi líbí
Protože v tom systému zřejmě nesmí přidělit případ sám sobě.
To se mi líbíTo se mi líbí
Možná. Nemám teď čas to hlouběji studovat, ale později na to mrknu.
To se mi líbíTo se mi líbí
Ku_va pánové, já mám dneska dojem, že jsou skvrny na slunci, toho nedorozumění je příliš, co kdybychom šli raději spát. Nahoře jsem zalitoval, že to naše dnešní žvanění nesrovnal Čobolík, myslím, že bychom to všichni potřebovali jako koza drbání.
Jsem dost starý na to, abych věděl, že k výchově toho zas tolik není třeba. Úplně stačí táta, máma, kantor, kteří to mají v hlavě trochu srovnané a netočí se podle pískání každého blba, který se náhodou dostal k veslům.
P.S.
Budu hodně namyšlený, když si toho kantora představuji jako mistra Smolíka ve Vyšším principu?
To se mi líbíTo se mi líbí
Tuhle starou školu jsem ještě zažil, navíc jsem z totálně kantorský rodiny. Rodiče, prarodiče, pratety, prastrejdové s reálkou včetně latiny a řečtiny… Takový kusy už dneska nepotkáte.
Čobolík to nesrovná, jen vnese další kus chaosu. Ale mám ty jeho chaosy rád.
To se mi líbíTo se mi líbí
😀
To se mi líbíTo se mi líbí