Javory jarní


Mám ráda stromy. Všechny. Ale kdybych si měla vybrat ten nejoblíbenější, rozhodně by se na jedno z předních míst žebříčku oblíbenosti zařadil javor. Javor je krásný vždycky, dvakrát do roka ovšem jsou přímo nádherné. Je to na jaře, když kvetou a potom na podzim, když zazáří barvami.

Na jaře začne tát sníh, potůčky se zbaví ledu a začnou si zas poskakovat po kamenech a ptáci se předhánějí ve zpěvu. Nejdřív jen ti, co tu přezimovali, ale postupně se k nim připojují i cestovatelé, kteří se vrátili z teplejších krajů. A zpěv sílí a sílí, až někdy v dubnu ten rámus vzbudí spící javor. Ten nejdřív zamžourá do sluníčka, protáhne si větvičky, napije se jarní oživlé vody – a řekne si, že je už čas. Ještě jednou se pořádně napije, aby mohl vytáhnout mízu z kořenů až do větví a začne vybalovat lupínky…

Tenhle javor je z Klášterce.

obr.1

Pak se ještě podívá do vodního zrcadla, jestli mu to sluší – a ono mu to opravdu sluší a moc! (Tenhle frajer je taky klášterecký.)

obr.2

A javor začne vybalovat květy…

obr.3 obr.4

A pak už to kvete naplno

obr.5 obr.6

A už přicházejí i hosté, s kterými javor to nové jaro oslaví…

obr.7 obr.8

Javory pochopitelně znám, co jsem živa – ale nikdy mne nenapadlo, že kvetou. Prostě jsem nad tím vůbec neuvažovala.  Až když jsem začala fotit, objevila jsem krásu javorových květů. A taky spoustu jiných krás – focení naučí člověka koukat se a vidět…

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Javory jarní

  1. NavajaMM napsal:

    krásne…

  2. jaa napsal:

    Stálo to za to , čekat na půlnoc……dík

  3. K-k. napsal:

    Děkuju za chválu – některíé náměty se votí opravdu samy, já sloužím jen jako držák na foťák…😉

  4. Hudec napsal:

    Jaro? Už aby to bylo…!

  5. moskyt napsal:

    Už se těším se na takové obrázky v realu. https://www.youtube.com/watch?v=OGS8eXSrjpU
    Díky Katko.

  6. kchodl napsal:

    Nádhera.

  7. Alena napsal:

    to je krása!!

  8. rybářka napsal:

    Také mám ráda stromy, ty dlouhověké a majestátní svědky pravdivé historie. Ale i ty prosté, méně impozantní, o kterých se tvrdí, že jsou plevelné a za které se považují břízy, vrby a olše. Nevím o větší radosti, než je pobyt v lese. Myslí si to samé také můj pes a zatím všichni koníci, kteří se kdy uvolili mne svézt. Někdy, stejně jako člověk je kůň mrzutý a otrávený a jeho výraz přímo říká. “ Kam se chceš zase trmácet, a když už nevíš co bys, tak mazej pěkně po svých, mne vynech….“ Když naberem směr les, kůň začne pospíchat, najednou je ochotný, plný energie. Cítím jeho radost.
    Vaše fotografie, paní Katy, to je pokaždé vzdání úcty veškeré přírodě. Nejen stromům, ale i myškám, motýlům, vodě, ptákům, hmyzu…Zjistila jsem, že na Vaše fotky slyší i lidé k přírodě jinak hluší.

  9. M-T napsal:

    Nádherné, děkuji za připomenutí jara! Moc pěkný je také „koberec“ v provedení stínů na obr. č. 1.
    Hana a Petr Ulrychovi:

Komentáře nejsou povoleny.