Dobrý počin ale…


Strakonické radnici se povedl záslužný čin. Víte, že ji moc nechválím, tentokráte tak ale učinit musím. Během velice krátké doby se povedlo zrealizovat kruhový objezd na dosti frekventované křižovatce v Ellerově ulici.  Přispěje to k plynulejší dopravě, tedy méně čekání a tím i méně zplodin. Nevím, jaká byla jeho cena, ale přílišnou výšku nepředpokládám. Rozhodně je levnější než původní varianta, kterou si bývalý starosta chtěl vybudovat jakýsi pomník.  Jenže je tady několik „ale“:

Ještě před volbami se nechali slyšet tehdy opozičníci, že „máme jiné dopravní problémy než tuto křižovatku. Autorem výroku ve významu (nikoli doslovně) byl tehdy náš známý kavárník.

Po volbách se naopak starosta projevil jako správný antikonspirační agent, který zjistil, že původně plánovaný kruhák byl připraven pro spřátelenou firmu.

Těmito „ale“ se „morální“ hodnota díla dost snižuje. Kdyby totiž současní vládci byli zticha a nekomentovali hlouposti, mohli dnes oprávněně ukazovat na své zásluhy. Jenže jsou tu také ta „ale“.

Bavor podpis_rex2

Příspěvek byl publikován v rubrice Strakonice se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Dobrý počin ale…

  1. Petrpavel napsal:

    Potvrzujete to, co tvrdím neustále : jedni za 18, druzí za 20 bez 2. Ono to logicky ani jinak v tomto zavedeném systému nejde. Mám teď na mysli nulovou trestněprávní zodpovědnost zastupitelů a nulovou kontrolu jejich rozhodování. Že voliči rozhodují a trestají chybná rozhodnutí? Houbelec, ti dva, nebno čtyři? občané kteří sledují rozhodování radnice zmůžou akorát …..

  2. oh napsal:

    Taky bych měl jeden dobrý počin s nějakými „ale.“
    Konečně nám otevřeli Blanku. Jenom, jako obvykle, nikdo z „kompetentních“ nepřemýšlel nad tím, co to udělá kolem výjezdů z megatunelu.
    Ta „křižovatka“ na Malovance by zasloužila čestné místo v kategorii hlavolamů – kam se hrabe Rubik se svou primitivní kostkou.

    A autor „dopravního řešení“ křižovatky Vypich buďto hulí opravdu solidní matroš, nebo patří k těm nejlepším absolventům školy dopravních sabotérů
    http://praha.idnes.cz/doprava-v-praze-6-po-otevreni-blanky-d6w-/praha-zpravy.aspx?c=A150922_124156_praha-zpravy_nub

  3. Jan napsal:

    Kruhový objezd může být dobrý počin, ale v rukou idiotů nadělá škody. Třeba v Bílině byly na třech křižovatkách semafory, sice absolvovat cestu od pasovky po Kyselku trvalo asi 15 minut, ale šlo to a každý směr měl šanci. Jenže úřední idioti se shlédli v kruhových objezdech (všude již přece jsou a „u nich “ ještě ne) a protože neuvážili, že tam jezdí „dlouhá “ auta kromě „krátkých, (je to výpadovka na Pomezí a Horu Svatého Šebestiána)), tak „dlouhá“ auta se na ně praktiky nedostanou k projetí. Takže průjezd asi 2 km trvá 55 minut v těch částech dne, kdy se sejde několik „dlouhých“ aut na té silnici, ať od Mostu, nebo do Mostu.
    Ti co to znají, tak jak se blíží k bývalé pasovce, tak se rozhlíží, jestli uvidí řadu aut a v ní „dlouhé“ auto, ona nemusí být dlouhá, i poloviční, ale jak v ní jsou tři dlouhá auta, tak je to na 50 + minut, ihned odbočují na sídliště kolem hospody U Vraha a ujedou sice 3 km po sídlištních komunikacích, ale dojdou v pohodě za 15 minut na poslední kruhový objezd před Kyselkou a protože ta „dlouhá“ auta zoufale ještě stále trčí u prvního objezdu, tak se zařadí v pohodě, přijíždí totiž od směru, odkud „dlouhá“ auta nemohou.
    Horší to mají s odhadem situace ti od Kyselky, není tu skrumáž vidět, je tam oblouk, pak ta dlouhá přímka, takže kdo nechce riskovat, že bude čekat, tak to také vezme náhradním kruhovým objezdem přes dlouhé sídliště.
    Takže si chytří lidé vyrobili náhradní soukromý kruhový, spíše eliptický, objezd, kterým se staly všechny sídlištní komunikace přibližně paralelně (včetně zatáček, jež propojují sídliště), nad touto silnicí a ikdyž na sídlištních křižovatkách, a je jich asi 20 ks, jsou ty kruhové objezdy také, tak to projedou vklidu, protože tam je jen „sídlištní“ provoz s krátkými auty v celkové délce asi 3 km
    Takže všichni, co jeli těch 50 a více minut, ty kruhové objezdy na hlavní proklínají.
    Úřední blbi asi nemohou uznat, že to neměli vůbec stavět.
    Ale ikdyby to po čase vrátili do předchozího stavu, tak se asi vymluví, že se situace změnila až později, že předtím to ty kruhové objezdy „chtělo“.
    Tak ve Španělsku jsou jinačí koumáci, tam mají na kruhém objezdu i semafory, třeba v Tarragoně , nikdo jim nerozumí, ale nehody se tam nestávají, na Plaza Augusta nad gladiátorským cirkusem je o poloměru asi 50 m od středu ke krajnímu pruhu včetně monumentu uvnitř, osm pruhů na kruhu, ale semafory to neumí rozlišit, jsou tak cca tři čtyři , ale nikomu to nevadí a to i uvnitř kruhu i u vjezdů, všichni na ně kašlou a jedou metodou „na dohled“ .

    Dobrý počin to určitě v Bílině nebyl, stačilo začít přemýšlet a namodelovat si, jak se bude obvyklý provoz chovat při vložení kruhových křižovatek, aniž by se musilo stavět, tj zvážit, jakou šanci mají dlouhá auta, mezi kterými převažují krátká a ještě k tomu z bočních komunikací přijíždějící, na zařazení převážně krátká a rychlejší, to se dá dělat snadno i doma a stačí zjistit, kolik jich musí za den projet a v jakých časech, lehké zadání a vyšlo by, že realizovat zde kruhové objezdy je idiotismus.
    Kdybyt tam ale jezdila jen krátká auta, tak by to asi nevadilo, mají podobné šance.
    Ale rozjet 20 – 30 m náklaďák a dostat se do mezery jde jen pomalu, vždycky je tam někdo dřív.

    • oh napsal:

      Jeden podobný „kruháč“ znám v Mělníku. Tahače s návěsem tam do jednoho směru běžně odbočují jízdou v protisměru, protože normálně to objíždět je pro ně vzhledem k poloměru fyzikálně nemožné.

Komentáře nejsou povoleny.