Dlouhozobka


Mám ráda rozkvetlý balkon. Jenže balkon mám na severozápad, odkud přichází většina dešťů a nepříjemných foukanic a zároveň tam v létě praží odpolední sluníčko. Ne každá kytka takovéhle zacházení snese – tím spíš, že jsem zatížená na ty převislé, co když se rozrostou, schovají i pořádný kus nevzhledného čela balkonu.

Po mnoha pokusech jsem se ustálila na převislých pelargoniích. Je jich řada druhů a pěkné jsou všechny

obr.1 obr.2

Déšť rozumných rozměrů jim taky nevadí, i když při prudkém slejváku a větru je raději odsouvám do bezpečí.

obr.3obr.4 obr.5

A tak v poledne trávívám siestu v křesle v obýváku a dívám se na balkon a obdivuju, jak to tam kvete… Jenže pak mi jednou na balkon přiletěl neznámý návštěvník:

obr.6

Náhodou jsem měla při ruce foťák a tak jsem se vyplížila na balkon a pokusila se to stvoření vyfotit. Nejevilo nejmenší snahu o spolupráci a slušným tempem přeletovalo s květu na květ. A vyfotit křídla? No, co si budeme povídat – fotila jsem to 1/320 a výsledek vidíte sami!

obr.7

Až když jsem zkusila 1/500, tak se křídla na fotce aspoň jakžtakž objevila.

obr.8

Návštěvník odletěl a já šla pátrat – protože tenhle hmyzák, co si hraje na kolibříka a tankuje za letu, to jsem ještě neviděla!  Záhada byla brzy vyřešena: tím návštěvníkem byla dlouhozobka svízelová

https://cs.wikipedia.org/wiki/Dlouhozobka_sv%C3%ADzelov%C3%A1 – mohu potvrdit, že wiki nelže, skutečně mi na balkon přiletěla kolem jedné po poledni. Byl to její oblíbený čas – objevila se v dalších dnech ještě několikrát, ale to jsem bohužel u sebe neměla foťák. Jak jsem se dočetla, patří mezi lišajovité – a tak jsem dala strejdovi googlovi vyhledat obrázky lišajovitých – a jen jsem zalapala po dechu, jak neuvěřitelné tvary a barvy příroda téhle čeledi nadělila.

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Dlouhozobka

  1. NavajaMM napsal:

    Po slovensky je to lišaj marinkový a tiež som bol v prvých momentoch prekvapený, že ide o motýľa. Je to verná replika kolibríka.

  2. jaa napsal:

    :-)) 1*********

  3. K-k. napsal:

    Dokud mi nezačala lítat na balkon, vůbec jsem netušila, že něco takového existuje! A OT – ale musím se pochlubit: včera se tu konal „Císařský den“, tak si dovolím dát záběr webkamery na večerní ohňostroj: http://nkocka.ufouni.cz/drbna/drbfoto/20150829214658.jpg

  4. K-k. napsal:

    Dodatek: radnice přežila bez úrazu, i když to vypadalo všelijak http://nkocka.ufouni.cz/drbna/drbfoto/20150829214748.jpg

  5. Rosťa napsal:

    Dobrá práce. Po ránu potěší.

  6. Jethro napsal:

    Tak tuto potvůrku sleduji na muškátech už několik let.
    Počáteční pokusy o fotku byly přehlídkou marnosti, než jsem vysledoval, že ona (nevím proč, ale pro mne to není on) to bere metodicky z jedné strany balkónu květ po květu. Potom stačilo na vzdálenější straně zaostřit, počíhat, a jak se objevila v hledáčku …

    • K-k. napsal:

      jste ve výhodě, že vás navštěvuje dlouhozobka-systematik. Já tu bohužel měla dlouhozobku-chaotika….😀

      • Jethro napsal:

        K nám chodí za slunných dnů denně po obědě, tak ve dvou až třech vlnách…
        Možná ji ten balkón 3m nad terénem vyhovuje. Letos nás ale víc navštěvují vosy🙂

    • Bavor V. napsal:

      Tak to přijeďte vysvětlit té mé.

  7. kočka šklíba napsal:

    I ty fialové jsou pelargonie? Jinak máte krásné květiny a dlouhozobku už jsem také několikrát zahlédla, ale venku, no tak v Praze tak maximálně vosy, i když i motýl se občas objeví.

    • K-k. napsal:

      jo, všechno to jsou pelargonie.:) A vosy mi ani nepřipomínejte – letos jich je neskutečně, věčně mi tu nějaká vztekle bzučí kolem hlavy…😦

Komentáře nejsou povoleny.