Fčeličky


Na jaře a v létě je člověk potkává všude. Jsou vidět na prvních jarních květech

obr.1na pampeliškových loukách

obr.2Na bodláku

obr.3Na růžích

obr.3a

Prostě na všem, co kvete…

obr.5

Včely k jaru a létu patří a člověk je už ani moc nevnímá. Jednou si ale vynutily moji pozornost: pohodlně jsem si seděla v křesle a byla jsem velice zabraná do knížky. A najednou mne ze čtení vytrhlo jakési podivné ťukání – znělo to, jako kdyby někdo házel drobounké kamínky na balkonové okno. Jenže kdo a proč by to dělal? Tak jsem se šla podívat. Na protějším chodníku stálo několik ženských z našeho domu a evidentně se bály jít blíž. Hned vedle vchodu totiž roste borovička a kolem ní se dály věci! Někomu zřejmě uletěl včelí roj a  včelky teď s velikým bzukotem kroužily kolem borovice a čekaly, jak se královna rozhodne. A to ťukání nepůsobily kamínky, ale popletené včely, co narážely do okna.

obr.6

Koukala jsem na to včelí nadělení a vyplašené sousedky a přemýšlela, jestli mám zavolat hasičům, aby roj odchytily. Moc se mi do toho nechtělo, oni by to sice zvládli bez problémů, ale to by znamenalo, že všechny včely zahynou. A tak jsem tak stála, koukala a přemýšlela a mezi tím královna dala povel a roj si začal sedat…

obr.7 obr.8

A taky přijeli hasiči, které asi zavolala některá z vylekaných sousedek. Vylezli z auta, obcházeli strom a  domlouvali se, z které strany do toho. Včelky se mezi tím usadily všechny, chvilku byl klid, jenže pak zřejmě královna usoudila, že tady ne a dala povel k odletu. A roj se začal vrstvu po vrstvě rozpouštět a kamsi odlétat. Hasiči počkali, až bylo jisté, že je všechno v pořádku, sousedky šly domů a on-line pohled do včelího života skončil…

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

18 reakcí na Fčeličky

  1. moskyt napsal:

    Hezký konec, Katko. Ne vždy to tak v životě dopadá.🙂 A fčeličky mám rád, jen se nesmí hladit.

    • K-k. napsal:

      vadí mi zničení čehokoliv, co zničeno být nemusí.🙂

  2. jaa napsal:

    Včelky jsou zajímavé … mám na balkoně 2 velk= květňáky levandule už leta…..A když kvete je fantastické je pozorovat jak poletují po kvítcích. Tudle zobnou přeletí na druhý květňák a zase se vrátí. Takový mix hodněkrát než odletí aby se zase vrátily. í. A totéž dělají i čmeláci. Je zajímavé je pozorovat a na rozdíl od ptactva nebeského jim dvounožec vůbec nevadí 🙂 ,

  3. tata napsal:

    Nedávno mě bodla,takže ale med zbožnuji.
    OT.
    http://www.novinky.cz/finance/378134-vetsina-cechu-nema-financni-rezervu-na-duchod.html
    Souhrnný čistý měsíční příjem, který obdrží manželé dohromady od zaměstnavatelů na rodinný bankovní účet, je 44 000 Kč.

    rozesmáli mě nebot v našem regionu se mnoho rodin o tomto přijmu muže jen zdát,když dají polovinu jsou rádi

      • tata napsal:

        Mám procestovanou Evropu pracovně kolem 14 let..spočítám to.. v kolika..VB ,FRA,FIN,DAN,HOL,RAK,NEM,BEL,ITA,ŠVIC,…..Takže mohu srovnávat nikde se tak nedře v takových podmínkách jak u nás,ano dodržuje se na vteřiny přichod ,odchod ,přestávky,netrpí se kecaní ve skupinkách,ovšem pracovní tempo je nesrovnatelné……ta opotřebovanost dělnika tam a u nás je nesrovnatelná

    • jaa napsal:

      no jo tato, když oni novináři se naučili jen průměrovat a nic jiného z počtů neumí. Je to i v počítání ýu nich jako se vším ostatním. bohužel

    • jaa napsal:

      Hmm med, to jo, ale nesmí být z té žluté potfory co je fčil fšude. Ten je řídký a má jinou chuť. S medem i ten turek nebo překapávané chutná líp než s cukrem o čaji, či citronádě ani nepíši.. Nevím, jestli už ani ten cukr není co býval.

  4. strejda napsal:

    Paní Katy, Vaše fotoporfolio je skvělé a velice široké. Gratuluji, víc není co dodat.

  5. Rosťa napsal:

    Včelky já rád. Na jedné stěně chalupy mám „psí víno“ a v létě to tam hučí jak v kompresorové stanici. Je zajímavé, že včelka, čmelda i sršeň nás, člověky, neotravuje, kdežto o vosách se toto říct nedá. Včera ráno jsme se ženou učinili pokus posnídat ( šampaňské a kaviár ) venku na dvoře. Hitchcock už asi nežije. Škoda, mohl udělat horor Vosy. Úspěch zaručen jako u hororu Ptáci.

    Ale seriálek pěkný, jako vždy. Autorka umí.

  6. věra napsal:

    K nám na terasu (vlastně na kytičky na terase) zalétává i dlouhozobka slézová – vypadá jako miniaturní kolibřík.
    Jinak Katko, zase nádhera 🙂 …..

    • Bavor V. napsal:

      Tak jsem se podíval koho jste popsala a máte tam malou chybku. Je to dlouhozobka svízelová. Ale aspoň konečně vím, co se mi občas motá na kytkách. Podle nějakého článku je prý vzácná, ale už jsme dva, pro které je to „běžná“ můra.

      • K-k. napsal:

        hm…a já si ji chytala jako překvapení! Co mi to děláte?😦😉

        • K-k. napsal:

          „chytala“ má být „chystala“…

        • M-T napsal:

          Paní Katko, nevěšte hlavu a překvapujte! Ty „naše“ dlouhozobky navštěvují petunie, floxy, fuchsie i karafiáty … pozorujeme je už řadu let, nejvíc aktivní jsou navečer, kdy je vůně květů nejintenzivnější. Je to tak zajímavé stvoření, že už teď se těším na fotky od Vás a Vaše povídání k nim.

          • K-k. napsal:

            zas tak moc toho nebude – ani fotek, ani povídání…😦

      • věra napsal:

        Děkuju, pane Bavore, za opravu…

Komentáře nejsou povoleny.