Staviva Jiřička s.r.o.


Každé jaro sem přiletí houf opeřených stavitelů a s nadšením se pustí do práce. Dalo mi velké úsilí přesvědčit je, že balkon, kde suším prádlo, není nejlepším místem pro jejich kutění – ale nakonec se podařilo. Asi tam přece jen nebyl ten správný klid.

Lidé o nich někdy mluví jako o vlašťovkách, ale ve skutečnosti jsou to jiřičky:

 https://cs.wikipedia.org/wiki/Ji%C5%99i%C4%8Dka_obecn%C3%A1

Nádherní, obratní a elegantní letci – ale na zemi to opravdu není ono: jejich kratičké nožičky a dlouhé tělíčko jim poněkud komplikují pohyb „pěšky“. Poprvé jsem si to uvědomila, když jsem prchala z lesoparku před blížící se bouřkou a na pěšince u našeho paneláku cosi podnikala parta jiřiček. Nevím, co tam měly, snad se tam schovával nějaký hmyz, ale jiřičky tam pilně poťapkávaly a poletovaly – až je to nakonec přestalo bavit a odletěly.

obr.1 obr.2

Ono fotit jiřičky na zemi je jedna z mála šancí, jak je vůbec nějak vyfotit. Ještě lepší by bylo pochopitelně fotit je u hnízda, při krmení – jenže momentálně nikde žádné použitelné hnízdo není. A fotit je v letu? No, po asi hodinovém úsilí mám řadu fotek s modrou oblohou a asi tři s jiřičkami. Tahle je z nich nejpovedenější:

obr.3

A tak nezbývá, než jít se podívat do speciální prodejny stavebnin, jak si tak jiřičky vedou… A vedou si docela dobře, zboží je dost a tak se tu dokáže vybavit celá řada zákazníků najednou.

obr.4

Tihle zřejmě shánějí nějaký trochu hrubší materiál…

obr.5

Zákazník je spokojený – jen si při tom nákupu trochu zablátil bílé kamaše na nožičkách.

obr.6

Ovšem firma Staviva Jiřička si poradí, i když náročný zákazník potřebuje nějaký pevnější materiál! Žádný problém: na úpatí téhle hromady balvanů jsou nevyčerpatelné zásoby kvalitního jílu!

obr.7 obr.8

A zákazníci nakupujou a budujou – a za chvíli je každé nehlídané místo olepené hliněnými domečky… Domečky jak z cukru! Jenže ten binec pod nimi…

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Staviva Jiřička s.r.o.

  1. Bavor V. napsal:

    Jiřičku nebo rorýse jsem vlastně nikdy neviděl. Vlaštovky ano, těch tu máme dost a i já jsem měl problém jim vysvětlit, že jimi vytipované místo není to pravé. Svého času, než se opravil protržený jez a spolu s ním i kus břehu mívaly tam hnízdo i břehule. Ale i to je pryč a nevím, kde je nejbližší vhodný břeh.,

    • K-k. napsal:

      tady pro změnu nejsou vlašťovky – tedy asi jsou ale nejspíš kousek dál, ve skutečné venkovské zástavbě, Sice bydlím na samém kraji města, ale přece jen je to panelák. Břehule a rorýse znám jen z obrázků – ale prý tu někde břehule jsou, Tedy aspoň jsem to slyšela…

  2. Rosťa napsal:

    OT. Rozhovor s presidentem v 11.00 na www. blesk.cz

  3. Rosťa napsal:

    Vlaštovky mám na chalupě v průjezdu, kde mi každoročně zkrášlují auto a jiřičky nad oknem v patře. Kdyby někdy nepřiletěly, tak by nám to chybělo. Letos vyvedly vlaštovky mladé jen jednou a nevíme proč. Kočka k nim nemůže.

Komentáře nejsou povoleny.