Ještě k elitám a kontraelitám


Tohoto tématu  jsem se dotkl už několikrát, ale dnes se jeví být nanejvýš aktuální, a proto se o něm rozepíši poněkud podrobněji. Začněme z toho, že mohou být tři zásadně různé přístupy k existujícímu světovému řádu.

První – že vše je o.k. a nic se nemusí měnit, jen snad trošku seštelovat a prohloubit.

Druhý – že stávající systém obsahuje závažné nedostatky, které ovšem nesouvisí s tím, že by byla idea špatná, ale s tím, že ti, kdo ideu řídí a rozvíjí, se dopouštějí závažných pochybení. Klasickým příklad: mínění, že problémy v Rusku souvisejí nikoli s tím, že byl chybně zvolen kapitalizmus (jako u všech), ale s tím, že je nesprávně rozvíjen. Je tu řada různých variant, například: potřebujeme Tatíčka Cara, který nás bude chránit před nebezpečnými židozednáři a hlídat, aby se nikdo neodchýlil od pravoslavných zásad. Anebo naopak, že se musíme spojit s protizápadními sousedy a vytvořit vlastní „pravidla hry“, odlišná od těch, která nabízí Washington, atd.

Třetí – radikální varianta. Ta hovoří o tom, že stávající světový pořádek je imanentně nespravedlivý, že v jeho rámci nelze dokonce ani snížit propast mezi chudými a bohatými, že, koneckonců, „celý svět násilí“ musí být „rozvrácen do základů“, a potom … A potom uvidíme… Přívrženci tohoto přístupu, mimochodem, poukazují na to, že jediný systém, v jehož rámci byli bohatí omezeni, byl ustaven na území Ruska výhradně rukama jim podobných radikálů. Jinou věcí je, že tito postupně „zpanštěli“ a všechno vybudované vlastníma rukama rozvrátili – inu, to je přirozené, protože buržoazie radikály nemá v lásce.

Včele první skupiny stojí elita. Druhé – kontraelita. V jistém, člověčím smyslu toho slova, jsou představitelé kontraelity součástí elity, kteří ovšem nejsou připuštěni k zásadním otázkám, týkajícím se vlastnictví – majetku. V naší zemi mohou být představitelé kontraelity například spisovateli, novináři, generály, nebo vědci – v žádném případě ale ne šéfy vlády nebo centrální banky. Vzpomeňte si na ten randál, který se zvedl po pouhém náznaku, že by mohl být jmenován šéfem ruské centrální banky prezidentův poradce, akademik Sergej Glazev. To proto, že není součástí elity (která dnes reflektuje zájmy světové finanční elity), ale je výrazným představitelem kontraelit.

Ale skupina třetí, jejímž výrazným představitelem je Islámský stát (ISIS), to je typická antielita. Mimochodem, právě z toho důvodu by bylo naivní se domnívat, že  její vedení bylo „podplaceno„ CIA, USA, nebo kýmkoli jiným. Jakékoli argumenty mají smysl vždy jen v rámci nějaké soustavy hodnot (v jejímž rámci je porušování pravidel přirozené). Jestliže jsi ale vytýčil úkol rozložení světového řádu, pak nejsi vůbec nikomu z nich zavázán. Pokud tvoje lokální zájmy s někým konvenují, pak si lze od něj i vzít peníze, ale ty půjdou právě na ty úkoly, které si vytyčuješ. Lenin, dle všeho soudě, inkasoval peníze od německého genštábu – ale nebyl jimi příliš vázán (bereme-li v úvahu názor, že nad Leninem bděli kurátoři z kontrarozvědky carské armády), takže formálně se v jeho případě nejednalo o zradu, ale o speciální operaci.

Pokud takový přístup použijeme i k EU, pak pro jeho elity – tedy ty, kteří se dnes snaží zachovat její jednotu a podřízenost USA, dokonce i v neprospěch zájmů jednotlivých zemí a národů, jsou kontraelity tím, kdo se pokouší změnit celkový model EU, podřízené USA (dnes), ovšem, s antielitami je vše jasné. Takže, Merkelová, Holland, atd. atp. – jsou představiteli evropských elit. Ovšem, řekněme, maďarský premiér Orbán – je představitelem kontraelit. Jistěže je součástí  celkového evropského unijního kontextu, ale současně je v otevřené opozici. Ale ne proto, že by byl sám o sobě destruktivní, ale naopak protože chápe, že nynější systém není životaschopný, a proto se ho snaží nějak modifikovat. Snad proto, že je lidsky nacionalistou, velmi dobře chápe, co se stane, pokud se ve Východní Evropě dostanou k moci kontraelity typu „Pravého sektoru“.

Sluší se poznamenat, že sama organizace „Pravý sektor“ není antielitou. To je jen teroristická a loupeživá struktura, jednorázově vytvořená konkrétními loutkovody pro řešení konkrétních úkolů. Ale všichni, jako obvykle, měli za to, že stejně, jak se vynořili, tak náhle i zmizí ze scény. Ovšem, realita je – jako obvykle – jiná, než plány tajných služeb.  V důsledku toho se organizace začala složitě měnit, přičemž produkovala jakýsi prostor pro myšlenky, v jehož rámci  také antielity vyrůstají. A není pochyb o tom, že dále porostou a budou produkovat množství nepříjemností m.j. i  „rodičům“ Pravého sektoru.

Ovšem, vrátíme-li se k EU, můžeme konstatovat, že dnešní kontraelita, na pozadí hospodářského poklesu a velmi tvrdých (s hlediska osudu EU) plánů USA, se dere k moci. Jsou to jak Marien LePen ve Francii, nebo Umberto Bossi (vůdce Ligy severu v Itálii), nebo mnozí další. Mimochodem, řecký premiér Tsipras, který si zhroucení EU (zatím) nepřeje, představuje možná elitu novou. To se ale ještě uvidí… Problém je jinde. Vzhledem k tomu, že elita si kategoricky nepřeje ani uvažovat o nějakých změnách (což je dobře viditelné z toho, že odmítá dokonce jen přiznat existenci hospodářské krize a omezuje se na mantry ve stylu, že „Vše probíhá, jak má…!“), můžeme dnes zaregistrovat v EU pozoruhodný jev – spojenectví kontraelit a antielit proti tupé a vypasené elitě. Podívaná to nebude pro lidi slabších nervů.

Zdroj: Michail Chazin – worldcrissis.ru

hroch-hlava

Příspěvek byl publikován v rubrice hroší kůže se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

46 reakcí na Ještě k elitám a kontraelitám

  1. Petrpavel napsal:

    Vezmu-li v úvahu, že platí
    – kapitalismus jako řád má v celém světě svůj zenit za sebou,
    – na světě jsou desítky různých typů kapitalismu,
    – každá země má své individuální podmínky a nastavení řádu, od měkkého až po rigidní,
    nedává generalizace žádný smysl.
    Hledat naději, řešení v celosvětovém měřítku je předem odsouzeno k zániku. Naději by mělo spojení antielit a kontraelit v jedné určité zemi, kdyby ovšem celosvětové „elity“ spojené s těmi finančními toto dovolily. Nedovolí, i za cenu války.
    Přesto záblesky takové změny v několika „nedůležitých“ (surovinově, strategickou polohou, malostí území) zemích jsou jedinou nadějí. Čína, Rusko, Indie, Írán …, často vzývaná jako nositelé nového řádu, rozhodně takovou nadějí nejsou.
    Je pro mě ale otázkou, podívám-li se do nedůležitého Česka, a jinam nemám zájem se dívat, zda „elity“ (zahrnuji do nich i ty obslužné) v něm nepřevládají. Považuje se u nás za jejího příslušníka téměř každý kdo si po dvacetipěti létech budování kapitalismu může koupit víc rohlíků nebo lepší mobil či auto. Ano, „elita“ je vypasená a tupá, já doplňuji : i početná víc než si myslíme.

    • kchodl napsal:

      Myslím, že nadějí je hlavně spojení oněch pozitivních myšlenek a lidí napříč světem. Díky globalizaci, propojenosti světa, nejsme již omezeni hranicemi – takže uvažovat o „revoluci v jedné zemi“ je nesmyslné, i kdyby takovou revoluci „pánové světa“ připustili. Změna každopádně nastává, nelze to nevidět. Bude k lepšímu, ale transformace bude určitě bolet a spousta lidí umře, jak se „starý řád“ bude nesmyslně bránit.

      Je to nevyhnutelné – technologie se změnila, celé je to kormidlované panem Pokrokem. Je úplně jedno, kdo si hraje na elitu.

  2. Petrpavel napsal:

    Přečetl jsem si právě popis toho co tušíme, co víme, co bychom rádi změnili, ale co neumíme změnit.
    Je Merkelová, Holland a další potentáti jenom obslužnou elitou nebo elitou? Platí to první.
    Nebyl bych to já abych za nejtrefnější ohlas považoval poznámku „mirora“ … a tak ji pro nadšené čtenáře opisuji.

    http://outsidermedia.cz/pri-totalni-presile-porad-totalne-prohravame/

    „mirror • 29. Červenec 2015
    … Nadšeným čtenářům bych rád připomněl, že tady měli režim, který je masově neokrádal, a přesto jej poslali do kytek.“

    • kchodl napsal:

      „mirror“ se mýlí, až nestydatě. Československý reálný socialismus okrádal zcela nestoudně úplně všechny, ve prospěch tehdejší Brežněvovské říše socialismu. Nejen hmotně – je fakt, že bazální kritéria „kvality života“ podle Maslowa dokázal většinově zabezpečit všem, v nějaké základní úrovni – ale hlavně intelektuálně, ve svobodě informací, názoru, cestování, kariéry, tužeb, … byla to autarkie, podobná dnešní Severní Korei. Vysávaná Sojůzem, hůře než dnešními okupanty/protektory.

      To je třeba si připomenout, ten režim zdaleka nebyl bez chyb. Trapné je především to, že jsme se nedokázali poučit a opakují se tehdejší chyby, jenže naopak. Dnešní protektor se taktéž příliš nepoučil, čím dál více se blíží tomu chlápkovi se srostlým obočím. Chybí už jen to líbání místodržících na letišti a vojenské základny s jadernými zbraněmi.

      • Petrpavel napsal:

        „Sežralo“ mi to pro mě důležitou odpověď. Do pr …..
        Ale my dva stejně nic nezmůžeme, takže jen palec dolů 🙂 a šupajdy dělat něco důležitějšího.

        • kchodl napsal:

          Občas to spolkne odpověď, je lepší si vždy před odesláním označit celý text a zkopírovat si to do schránky (a pak někam, prostě CTRL-A, CTRL-C v editačním okénku).
          Palec nahoru, palec dolů, na tom nesejde – proto je to diskuse, souhlasit není povinné – hlavní je výměna názorů a slušnost.

          Přesně tak, dělat něco důležitějšího.

          Přeji hezký den Vám a všem.

          • Petrpavel napsal:

            Spolklo mi to právě tehdy kdy jsem text označil pro kopírování … 🙂

            • Petrpavel napsal:

              Ale pro pořádek pro odborníka :označoval a chtěl jsem kopírovat až ve zmatku během neúspěšného odesílání …

      • tata napsal:

        NEDÁVÁM palec dolu……..protože to je pohled,ne manipulace s fakty…….ale nesouhlasím
        kchodl napsal:
        30.7.2015 v 07:25
        Určitě to minulé nebylo v mnoha směrech dokonalé,přirovnání k SEVERNÍ KOREJI snad ani nemužete myslet vážně……..ta podoba by se dala jen mlžně najit v politickém směru a to ještě jen v 50 letech…….a to ještě ani bych obhajoval zločiny 50 let……na to koukat v širokém komplexu………holt jestli nechcete dopadnout jako ALIENDE…….NEOBHAJUJI TO …..jen dukaz je třeba jak se dnes posuzují MAŠINOVÉ……BYLO by to na samostatnout debatu……….ty zločiny 50 let měli své mocenské příčiny ve smyslu bud oni nebo my,a dali tam prostor pro zrudy,to je nebezpečí každeho zasadního politického převratu…….ale v Severní Koreji JE to o diktátorovi ne třidní boj.
        PANE I TO OKRÁDANÍ všech je hodně nadnesené ve světle dneška……….přál bych dneska mladým v něterych ohledech to co jste nazval okrádaní….namátkově….třeba jistotu práce,pujčky novomanželům…….kde nejenže bezuročné naopak mýsto 30000 jsem zaplatil 18000,byty…………plno věcí ylo dobrych jako plno špatných……vypořádat se s tím větou…………„mirror“ se mýlí, až nestydatě. Československý reálný socialismus okrádal zcela nestoudně úplně všechny, ve prospěch tehdejší Brežněvovské říše socialismu.
        je to VÁŠ POHLED………..JÁ SNÍM HRUBĚ NESOUHLASÍM……..ale respektuji takže palec dolu ne…………protože na tom minulém je totiž duležité i prožité a jaky dopad měl ten režim v osobním životě…………jako lopata,tedy spočatku až fanaticky tomu režimu věřil,pak poznal že mu v mnohém lže ,ano nemohu se vyrovnat s těmi zločiny 50 let…..naštěstí v mém okolí nic takového nebylo……..proto chápu možnost to vidět v jiném světle

        • Petrpavel napsal:

          Tato, já nemůžu říkat že bych skončil jako lopata. ale žádnou kariéru jsem neudělal, obyčejný středně postavený technický pracovník, možná proto, že jsem byl nemehlo (můžou říkat jiní), možná proto že jsem o to nestál (říkám já), pro mě byla důležitá rodina a mé volnočasové aktivity. Možnost věnovat se tomu co jsem chtěl mi režim dával víc než bohatou, při materiálním solidním zabezpečení.
          Pošleme oba kchodla koupit do Ruska ropu, železnou rudu a plyn a … za brežněvovské ceny? Možná se pak přestane divit cenám za které jsme my tam prodávali své strojírenské celky a … a zemědělské přebytky (ano, byla kdysi doba kdy jsme je měli 🙂 ).

      • Cech napsal:

        No něco je ovšem asi moc a jak je to moc, tak je to příliš :
        Protože technik zpravidla umí počítat, no a na to ve Vašem případě spoléhám kchódle, tak si to srovnejte sám v rámci propagandy prosím.
        Takže za 23 let to stálo :
        75.000 x 5.000 x 12 x 23 = 103.500.000.000,-Kč, tedy 103 miliard korun.

        No a nyní to prubnem na tu současnost – > mam to z r 2012 takže dnes + cca. 10% ven .

        V dividendách jde na západ cca 260 miliard ročně.
        Nazpět asi 20 miliard. (potvrzeno na Primě bývalým premiérem. Tudíž na západ jde ročně cca 240 miliard. Za 8 let to je 8 x 240 = 1920 miliard.
        Takže z České republiky odchází 1920 + 320 = 2240 miliard
        Takže do České republiky přichází 550 miliard (dnes dle kursu – 9%) (dále dnes -6% kvůli korupci)
        Je třeba připomenout, že kromě cca 40 miliard , které jsme poslali ze státního rozpočtu do rozpočtu EU (rok 2012) , neseme některé další náklady. Zde je přehled některých z nich:
        1) 6 miliard zaplacených cel v cenách zboží.
        2) 19 miliard – náklady na kofinancování evropských projektů.
        3) 10 miliard na úředníky oficiálně. (Skutečně cenu obsluhy nikdo nezná)
        4) 46 miliard na plán EU-2020, aby 40 % absolventů střední školy mělo vysokoškolský diplom.
        5) 10 miliard na biopaliva.
        6) 40 miliard na dotování solární a větrné elektřiny.
        7) 4 miliardy na posílení elektrické sítě. (Kvůli nařízení, že musíme dopravu do Rakouska z Německa posílat zdarma)

        Je potom jasné, proč ještě Českou republiku drží v EU, přestože se stále tvrdí, že na nás prodělávají a horem, dolem peníze od nich tečou pouze k nám.
        Lžou ráno, lžou v poledne, lžou večer a to naprosto trvale a nekompromisně.
        ŽABAŘI KCHÓDLE ŽABAŘI TO BYLI.

        Proto prosím vždy počítat, než začnu opakovat slova manipulační šablony.
        Tož vzali nás za 23 let o 103 miliard, za to dneska, jak je patrno z výše uvedeného, to k nám jenom teče👿 .
        Ta jasná a nezpochybnitelná pravda je, že v obou případech jsme ta dojná ale dojička je nyní opravdu moderní a výkonná.

        • kchodl napsal:

          Přesně tak. Ti nynější kradou také, ještě větší zloději než byli bolševici a sovětčíci. Také jsou možná ještě více prolhaní. A mimo dalších všiváren, útočí na nás jako na národ a českou státnost, což sovětčíci nedělali.

          Ohradil jsem se jen k tomu, co psal mirror. Popíral jsem snad dnešní okrádání lidí a země ? Ani písmenem – takže příliš nechápu, proč vypisujete ta čísla.

          Pro tátu:
          Srovnání s Kimovou Korejí jsem nemyslel v oblasti politiky nebo teroru, jasně jsem psal, že ČSSR byla málem autarkie (soběstačná z nutnosti), jako dnes SK. Tedy že jsme si téměř všechno museli vyrábět sami, od špendlíku po lokomotivu a všech potravin, protože Západ proti nám postavil mnohá embarga, zbytek věcí prodával zcela předraženě, a od Východu nešlo kromě surovin, ropy, plynu a zbraní koupit téměř nic, RVHP byl jeden velký průser, případně byly dodávky zcela nespolehlivé. Takže výsledek byl, že jsme měli výzkum, vývoj a výrobu téměř všeho, v malých sériích a zcela neekonomickou – nicméně díky velkému počtu vzdělaných lidí přesto docela kvalitní a ne moc zaostalou.

          Levná ropa, plyn, suroviny ze Sojůzu nebyla levná, protože jsme to platili dodávkami zboží, které jsme vyráběli téměř zadarmo. Technologie nám sovětčíci rovnou kradli – tj. ČSSR je „bezúplatně sdílela“, včetně všech patentů a vynálezů. Pokud je některá výroba v ČSSR ohrožovala konkurencí, tak ji prostě omezili či zrušili – například výrobu vrtulníků, sportovních letadel, fotoaparátů, kamer, motorek, automobilů s většími motory, … místo toho jsme vyráběli věci pro Sojůz, kam všechno padalo jako do jámy. Takže třeba v oboru telekomunikací jsme 30 let vyráběli zastaralé telefonní centrály druhé generace (ve světě byla už 4. generace), všechno šlo do Svazu, nechtěli nic novějšího, protože to potřebovali nainstalovat všude stejné – a díky tomu náš telekomunikační průmysl po skončení bolševismu byl vhodný leda do šrotu. Tak to bylo skoro se vším.

          Jo, na bolševismus máme také dobré vzpomínky – třeba do přírody se dalo chodit volně, tábořit kde člověk chtěl – pokud se choval slušně. Takových věcí najdete plno, kdy to za bolševika bylo lepší. Ale naopak se dá najít řádově mnohem více věcí, které jsou lepší dnes – a často za to vůbec nemůže politika socialismus/kapitalismus, ale prostě pokrok.

          • Mainguard napsal:

            S tímhle tady neuspějete, wow, wow, wow:-)

            • kchodl napsal:

              Možná jsem se rozhodl pokořit Váš rekord v minusech.🙂

            • Mainguard napsal:

              Vy když na to šlápnete, tak taky umíte:-)

            • vittta napsal:

              Není tak neúspěšný, co?
              Tady lidé myslí.
              Podle mě Kchodl pracuje v úvahách makroekonomicky, a tato sféra je do značné míry klasické společnosti utajena.
              Takže lidé pamatují reálný život.
              Ten byl za socialismu jiný, v něčem lepší, v něčem horší,ale celkově dle mého spravedlivější, na což se hraje.
              Ono je to už 26 let, takže to ani stejné být nemůže, čím dál hůře se to srovnává.
              Velkou roli hrálo okolí, jestliže rodina žila za 5000, nežili si nijak extra,(byť rozhodně ne nijak špatně) možná v tom ekvivalentu dnešní rodina s 35 000 žije lépe.
              Jenže……
              Dnešní rodina se třese strachy, aby to tak vydrželo, jakákoliv maličkost to může změnit velice rychle. To tehdy nehrozilo.
              Navíc tehdy kupodivu za těch 5000 žilo těch rodin hodně, dnes těch 35 000 není tak úplně norma.
              Socialismus šel na buzeraci lidí jinak.
              Když někdo chodil do práce a nechtěl moc cestovat a přehnaně blbě nekecal-měl svatý kllid.
              Dneska…i když jedinec dá pokoj, může se v problémech ocitnout velice snadno, což sice neudělá systém jako takový, ale třeba zaměstnavatel, nebo úřad, či reálná justiční nespravedlnost už ve fázi zákonů….

          • tata napsal:

            stimto nemám problém,a blaboli ve smyslu s tim tady neuspějete….je jen blábol.
            Ano nám jde o to říct svuj pohled,názor obcas si nemusíme rozumět,pochopit.
            NO je značný rozdil mezi VÁMI a grafoanem Mainguard a to slušně řečeno.
            Taky jsem hodně opatrný říkat zlatý komunisti,jako alergický na opak……takže s odpovědí nemám proč polemizovat naopak dal jsem palec nahoru

          • jaa napsal:

            akorát , když to RVHP byl jeden velký ten oný – jakpakto, že když se dělalo vyrovnání u uzavírky -došly sem mraky peněz, které se takly jaxi taxi… no a proč tedy jsme se, se spoluprací s vzorovým západním systémem dostali až kamsi .. mnó, proč máme dluhy, lteré za RVHP nebyly?? hmm..

      • jaa napsal:

        akorát že o té severní Korei víme kulový.. leda to co nám napíší mainstream a těch pár disidentů a co tihle dva dokáží udělat s pravdou či skutečností , jsme se už přesvědčili u nás a přesvědčujeme se denně. . . Kdo z nás tam skutečně byl…. to jen tak

        • jaa napsal:

          a jen zajímavost z WIKI – od roku 1974 neplatí obyvatelé žádné přímá daně… tak by mne azjímalo jakže se na to vojenské vybavení složili a z čeho… když jsou tak ouvej

  3. Mainguard napsal:

    Ha, další výtečník. náměstek ministra financí za éry Jelcina, vyhozený pro neschopnost (zažít default/krach státních financí v pozici první ruky ministra financí, je asi takový profesní škraloup jako pro poldu mít pletky na mravnostním s nezletilou:)

    Takže co odborného slyšíme? Nic, stejné ideologické kecy (s nezbytnou složkou hnědých strejců staré neostalinistické školy o „židozednářích“).

    Zkusme se podívat na to, co tento „ekonom“ předpovídá USA v r. 2008.

    Michail Chazin : USA budú čoskoro čeliť novej Veľkej depresii

    Ale aj tak o 2-3 roky, a možno aj skôr, v Amerike nastane kríza rozsahu veľkej depresie.
    – Takže to, čo vidíme teraz, je ešte len slabý odvar toho čo príde?
    – Pravdaže, je to len úplný začiatok. Pravdaže, hovoriť o tom nahlas nemôžu. Budú sa teraz tváriť, že všetko je ok. A bude to ešte lepšie. Začnú hľadať príčiny, prečo sa to udialo. Hľadať vinníka. Preto existujú obavy veľkých teroristických aktov. Podobných tomu, čo zorganizovali v roku 2001.
    – No teda, Michail Leonidovič…
    – Počas nepokojných časov je treba meniť psychológiu spoločnosti, stmeľovať ju. Najlepší spôsob ako to docieliť je pocit ohrozenia. Pre USA to nie je po prvýkrát. V roku 1898, aby mohli začať vojnu so Španielskom, v dôsledku ktorej mu vzali Filipíny a Kubu, Američania vyhodili do vzduchu svoj vlastný krížnik v prístave v Paname. V roku 1941 zase Pearl Harbor.
    – Vari tiež sami zbombardovali túto základňu?
    – Zbombardovali ju Japonci. Ale vláda USA vedela o chystanom útoku. Dopustilo však, aby k nemu došlo. Bolo naliehavo nutné zmeniť náladu v spoločnosti z izolacionizmu (Amerika je ďaleko, nepriateľ na ňu nedočiahne!) na politiku expanzie. Len odpratali vopred z Pearl Harboru všetky lietadlové lode. А vojakov nie je škoda! Tragédia Pearl Harboru skutočne zburcovala Ameriku…

    Nepřekvapí, že toto zveřejnil obskurní nahnědlý server Zvědavec, že?….:-)

    Ponecháme-li stranou Pjakinovské nesmysly hodné snad jedině propagandistickým kecům o r. 1968 u nás, že jsme tu měli agenty NATO na min.zahraničních věcí, a do čela KSČ se dostali konfidenti Gestapa, esesáci atd.

    Takže USA měli mít teď už pár let „Velkou depresi“? JAKÁ JE SKUTEČNOST???

    1) USA má dnes nejsilnější kurz k EUR za posledních 5 let!!! (o tom, jak k ruskému rublu nemá ani smysl hledat ve statistikách, vyšlo by asi že horší snad byl za cara Mikuláše po prohrané rusko-japonské válce:)

    2) Růst jaký dnes má USA má v OECD málokdo (2.5% původní forecast 3.1% byl přeci jen moc optimistický podle Lagardeové) – jak je na tom Rusko? Asi si pan Chazin spletl Rusko s USA nebo se v tom rozhovoru přeřekl ne? ONO JE TO TOTIŽ PŘESNĚ opačně. Rusko má růst HDP -3,6%!

    3) Každý vytežený barel je pro Rusko ztrátou. Pro USA? Ziskem alespoň jejich FENOMÉNÁLNÍ meziroční navýšení těžby je pro Saudy políček. Takže kdo v cenové válce o ropu vítězí? No, USA!!!

    Největší světoví producenti ropy v roce 2014
    (v tisících barelů denně, v závorce změna oproti minulému roku)

    USA 11 644 (+15,9 %)
    Saúdská Arábie 11 505 (+0,9 %)
    Rusko 10 838 (+0,6 %)
    Kanada 4292 (+7,9 %)
    Čína 4246 (+0,7 %)
    SAR 3712 (+0,9 %)
    Írán 3614 (+2,0 %)
    Irák 3285 (+4,6 %)
    Kuvajt 3123 (-0,5 %)
    Mexiko 2784 (-3,3 %)

    Zdroj: http://ceskapozice.lidovky.cz/usa-mohou-posilit-postaveni-ropne-velmoci-fj8-/tema.aspx?c=A150628_225915_pozice-tema_lube

    4) Jak je na tom Rusko s inflací není potřeba říkat. 17% inflace překračuje snad už jen Madurova Venezuela, kde po znárodnění dochází jak za Jakeše v krámech toaletní papír. Ona taky 35% inflace a prodávat za státem nařízené fixované ceny nikdo nebude…v USA je inflace 0.0% v březnu se dokonce zlevňalo, inflace byla -0.2%.

    a co slavný BRICS? Se hroutí, Čína co nasyslila za 20 let otrockým vykořisťováním ve fabrikách na dělnících, to LUSK!nutím prstu za JEDEN a PŮL kleslo o 35% na své ceně. V Brazílii půjde soudruh Lula před soud za korupci, „lidumil“ sociálně cítící…Indii zasáhly nepokoje proti zvyšující se kriminalitě, před rokem totéž kvůli bestiálním znásilněním a vraždám v Assámu.

    No a Rusko prý chce nabídnout politický azyl pro Berlusconimu a nabídnout mu navíc i místo ministra průmyslu. Bývalý kriminálníci a korporátní fašisti marš do Ruska. Výborně! Ještě Koženýho a Krejíčíře a obrázek „levicového“ Ruska bude úplný! Možná se ještě budeme divit, s kým s Putin shodne. Poté co jeden z nejodpornějších ultrakonzervativců v USA Donald Trump prohlásil, že v manželství nelze ženu znásilnit, bude asi potřebovat taky rychle azyl. A nemyslím, že by většině Rusů tento výrok byl nesympatický…

    Sečteno a podtrženo, když se daří, tak se daří! Rok 2015 vypadá pro liberální kapitalismus velice dobře, pro hnědnoucí soudruhy z KGB, maoisty a jihoamerické Bolívarovce hóóódně špatně….

    Taky zdravím kchodla z min. diskuse:-)

    • kchodl napsal:

      Z Jelcinovského rozvratu jistě nelze vinit jen Chazina a přitom zcela zapomenout na davy amerických poradců, nositelů „Nobelových cen za ekonomii“ a jiných výtečníků ze Západu, kteří tu „transformaci“ ruské ekonomiky poněkud nezvládli, pokud se má mluvit slušně. Stejně jako předtím všude jinde. I v Chile je musel nakonec Gustík (AP) vykopat ze země, aby to začalo trochu fungovat. Katastrofy v Brazílii, Argentině a jiných laboratořích „skutečného liberalismu“ (například v „osvobozeném“ Iráku po roce 2003) jsou také výmluvné.

      Uspěl by proti západním a vnitřním ruským zlodějům někdo lépe ?
      Možná Chuck Norris v alianci s Batmanem, … když by jim pomohl Arnold s rotačním Gatlingem, který se nikdy nemusí nabíjet.🙂

      Až Putinova administrativa to začala dávat dohromady, za což byl Putin povýšen na hlavního pozemského démona. Ale pořád jsou jen na půl cestě, jak je zřejmé z mnoha věcí, mluví o tom docela jednoduše třeba ten ?Fjodorov?, ohledně ruské CB, vazby rublu na dolar, fungování komerčních bank atd. atd. Ale pořád se musí uznat, že za 15 let udělali hodně práce, růst ekonomiky RF byl obrovský.

      Když po všech akcích ekonomické války Západu proti RF Rusové poklesli jen o 3.5%, je to spíše úspěch, než co jiného. Lze najít mnoho západních prognóz ze slovutných think-tanků, že se Rusko po sankcích ekonomicky zhroutí jak domeček z karet a Putler bude svržen, jen se nemohli dohodnout, zda „prezidentem“ udělají Chodorkovského nebo toho šachistu či přímo Pussyny Riotky.

      Na druhé straně, růst USA není žádná sláva, když se vezme do úvahy, že úroky jsou nulové, odpisy na technologie na historickém maximu, cena ropy, plynu a elektřiny na minimech, USA má největší globální vliv na investice, státní zakázky, … tak to číslo je poněkud trapné.

      A další věc je, zda se jejich statistice dá ještě věřit. Západ si do HDP už započítává i šlapky a prodej drog. Prý když se křížově porovnají americké statistiky například růstu pracovních míst v jednotlivých oborech, jejich HDP údaje, a pár dalších indexů, tak to prý vypadá dost podezřele. Vážně nevím, nedokážu to posoudit.

      Kurs dolaru a eura, zlata, stříbra, … je již natolik vzdálen od reálné ekonomiky, že to nevypovídá vůbec o ničem, z hlediska hospodářství. Stejně tak cena ropy – i USA na těžbě z břidlic při současné ceně prodělávají, v tom nejsou Rusové sami.

      Nevím, jestli by Rusové měli zájem o Krejčíře, měl jsem celou dobu za to, že je to zlobivý americký chlapec. Protože měl prý v baráku pár set milionů v dolarech, o kterých se jaksi nikdo nemohl shodnout, zda jsou pravé či falešné (podobné papírky se trousily kolem amerických osvoboditelů Iráku nebo paní Nulandové, říká se jim koloniální dolary – kdepak je asi tiskli ?) a celé to byla transakce na získání Čepra (ropných a palivových zásobníků), úplně stejná, jako následně probíhala v mnoha dalších východních zemích. Následně nevysvětlitelně „utekl“, v dnešní (i před deseti lety) době počítačové evidence a propojení v klidu proletěl až na Seychely, kterým se přezdívá „prázdninová kolonie CIA“, protože tamní islámští marxisté po pádu Sojůzu hbitě prohodili strany a místo maníků z KGB to teď mají na povel jejich američtí přátelé. A následně si, po dlouhém čase, kdy fotku Krejčíře měl už každý policajt na planetě, létal volně jako ptáček letadly až do Jižní Afriky.

      Jak to všechno dopadne, je otázka. Předpovídání je složitá věc – zvláště když jde o budoucnost, jak říká klasik. Pořád mám ale dojem, že radovat se z pádu Ruska nebo Číny je … poněkud předčasné.

  4. Mainguard napsal:

    Rusko jako ropná velmoc má růst, kchodle, navíc jsou jako BRICSácká rozvojová země s rozvojem Lidského indexu na úrovni Palau, takže ASPOŇ mají mít růst jako Turkmenistán (10,3%), Ázerbajdžán (6,8), Indonésie (5:8%), Kongo (5,4% obrovské nerostné bohatství jako Rusko) atd. atd.

    Tady je krátká analýza ruského finančního krachu. Co můžeme pozorovat? Jedná se o STEJNÝ scénář jaký dnes probíhá Čínou, kdy stát ovládá většinu ekonomiky, má velkou inflaci (Čína roste HDP 7.4% ročně, ale má inflaci také 7%, no ale Rusko má 17% inflaci a přitom hospodářsky KLESÁ)

    „V Rusku panovala v předkrizovém období nepříznivá ekonomická situace. Byl zde vysoký deficit vládního rozpočtu (7 % HDP v roce 1997), pro jehož financování využívala ruská vláda stále více zahraniční finanční trhy. Také inflace byla vysoká – v roce 1996 činila 48 %, v roce 1997 15% a přispívala k devalvačním očekáváním (přitom v roce 1993 byla inflace 875 %). Velké problémy byly také v bankovní soustavě, které byly spojeny především s klesajícími cenami cenných papírů, které se přenášely do poklesu bankovních aktiv. Ruská ekonomika se navíc stále nemohla vzpamatovat z rozpadu SSSR – od roku 1991 klesal HDP (např. 1992 o 15 %, výjimkou byl rok 1997, kdy došlo k růstu o 1 %).

    Na konci října roku 1997 se ruský rubl poprvé dostal pod silný tlak spekulantů. Ruské centrální bance se sice podařilo udržet pevný měnový kurs vůči americkému dolaru (6 RUR/1 USD), avšak v důsledku kursových intervencí došlo k poklesu měnových rezerv z 20,4 na 8,2 USD (pouze pro srovnání – devizové rezervy ČR činí v současnosti 12 mld. USD, největší země na světě měla v roce 1997 pouze 8,2 mld. USD).
    A to nebylo vše. Na mezibankovním trhu došlo k růstu úrokových sazeb z 20 % na téměř 40 % a ceny ruských akcií ztratily ze své hodnoty téměř 50 %. Zápůjční sazba centrální banky vzrostla na 150 %.“
    Zdroj: DůmFinancí.cz

    A já říkám, že nízké ceny ropy, krach čínské burzy a pokles HDP a inflace Ruska mohou Rusku zlomit vaz. Ještě kdyby tak chtěl Putin dát na zbrojení aspoň dalšách 10% HDP a seškrtat sociální dávky důchodcům, jak to řekl ve svém ekonomickém poselství v květnu, že sice klesají a musejí škrtat dávky, ale že tanky Armata a nové jaderné střely (které mohou být umístěny i na Krym) jim zajistí zase slávu ve světě. Dneska už Reagana a jeho SDI není zapotřebí, Putin na to dělá sám ochotně a za své:-)))

    viz zde – Balancing Russia’s Budget Could Cost Pensioners $46 Billion z Moscow Times

    http://www.themoscowtimes.com/business/article/balancing-russias-budget-could-cost-pensioners-46-billion/524383.html

    A propos – doslova jsem se za břicho popadal, když jsem četl toto. Krym bude asi dalším místem kde bude „barevná revoluce“, protože celé krymské vedení pozatýkala FSB a dosazuje na administrativní pozice své lidi, deník Kommersant píše, že tam Moskva dosazuje své „sověty“ (s malým „s“, samozřejmě:-). Důvod? Jasněže korupce všech. Stejně jako u Chorkovského Magnitského a Navalného (co prý okradl francozský Loreal, ale ten řekl, že mu nic nechybí – přesto byl odsouzen za krádež:-). Jj, hoši krymský, co je osvobozovali zelení mužíčci, tak teď si pro ně přišli kluci berkuťácký. A ty se nezakecaj. Sbohem a šáteček. Že mezitím pokračuje perzekuce Krymských Tatarů po stalinském vzoru nemusím snad opakovat.

    Russia’s Second Crimean Invasion

    http://www.rferl.org/content/russias-second-crimean-invasion/27147300.html

    Pro ostatní, nikoli pro Vás, kchodle, Vy překlad jistě nepotřebujete, si dovolím překlad úvodního odstavce.
    **********************************
    Podle zprávy v Kommersantu, Kreml chystá vyslat armádu politickými komisařů na Krym a tak bude de facto Kreml dohlížet na místní úřady.
    „Místopředseda vlády Dmitrij Kozak dostal pokyny od federální oddělení, aby vypracoval seznam kandidátů z řad svých vysoce postavených úředníků pro jmenování na pracovní místa, jako je první náměstek náčelníků výkonných orgánů poloostrova,“ řekl deník s odvoláním na neidentifikované představitele Kremlu.
    Musíme se ptát všech těch promoskevských Krymčanů, kteří slavili loňskou anexi, zda tehdy měli tušení, kam až jejich připojení k Rusku dojde. Kdyby ne pak, by si měli uvědomit, že líbánky jsou definitivně u konce.
    „Ve skutečnosti se bavíme o oživení instituce komisařů,“ řekl úředník Kremlu Kommersantu s odvoláním na dobu sovětské éry instituce komunistické strany politických důstojníků odeslaných k zajištění ideologické disciplíny a politické a čistoty.
    „Všechna rozhodnutí o klíčových otázkách týkajících se života Krymu budou prováděny výlučně v koordinaci s úředníky odeslaných z centra,“ citoval Kommersant jednoho úředníka.
    Jinak řečeno, krymské elita je je rozdrcena objetím Vladimira Putina a jeho vertikální mocí. A je tedy namístě si uvědomit, že být součástí Ruska, znamená být kolonizován a vybrakován Putinovými kumpány.“

    *****************

    Jistě, samozřejmě dnešní Rusko není SSSR, dostanu zde určitě ujištění. Jistěže není, říkám já, jmenuje se přeci jinak:-)

    • Bavor V. napsal:

      Aha, pardon RFE nebo snad Radio Jerevan?

      • st.hroch napsal:

        …inu, pokud ne Jerevan, pak nejspíšw Fámyzdat…

      • Mainguard napsal:

        Jen citovala Kommersant. To je zdroj (patrně infiltrovaný CIA)j. Ale chytil jste se dobře. Štvavá vysílačka, jak to zpíval Laufer?

        Nad naší hranicí nebe je čisté,
        nechceme stanici
        s nápisem „Hnůj“.
        Uřvi si bránici, ty špinavé klíště,
        a nepleť se do veršů
        Kde domov můj!!!

        • Bavor V. napsal:

          RFE ve své úrovni klesla na úroveň onoho Jerevanu. Takže o chytání bych se nezmiňoval. To spíše Faganovské fantazírování je tady k smíchu

        • kchodl napsal:

          RFE klesla hluboko pod všechny sovětské propagandistické stanice, tedy pokud beru období 1982-90, kdy jsem je kvůli studiu ruštiny – a kvůli legraci, později když nastala „glasnosť“ to bylo mnohdy opravdu zajímavé a dokonce i velmi pravdivé – často poslouchal.

          Větší hnůj snad není, co se z RFE line, jsou to úplně Orwellovské desetiminutovky nenávisti, až na to, že to trvá déle.

    • jaa napsal:

      mno, když jsou na tom tak špatně – tak kde berou peníze na nákup zlata/ neskutečná čísla/, vojenské vybavení , podporu Krymu a další????? to by mne zajímalo

  5. kchodl napsal:

    Nechápu, proč citujete čísla kolem ruského krachu 1997-8, to je dávno pryč. Od té doby se ruská ekonomika poněkud změnila. Máme rok 2015.

    Občas jak čtu americké prameny, mám dojem, že si toho západní presstituti nějak nevšimli, pořád krmí čtenářům a posluchačům hlavu ruským krachem, alespoň jeden článek na tohle téma týdně. Od hrozivých následků pádu cen ropy a plynu, nyní se radují jak bude ruský Gazprom zničen íránským plynem, katarským plynem, americkým plynem, možná i plynem z Titanu (to je vtip). Pokračuje se jásáním nad nízkými ceny ropy – včetně horlivého ujišťování, že amerických břidlic se to netýká.

    No a následuje samozřejmě radost nad tím, jak hloupý Putler Rusko uzbrojí – opět komentované vynášením americké zbrojní nadřazenosti, skvělé americké protiraketové obrany, famózních „neviditelných“ letounů a tak dále. Skoro mám z toho dojem, že čtu nacistické noviny z roku 1940. Stačilo by nahradit F-22 Me-109, B-1 třeba He-111 a mohli by to poslat Göebbelsovi ke schválení.

    Citovat „The Moscow Times“ nebo „Kommersant“, případně „RFE“, je vážně komické. Příště zkuste třeba WSJ, NYT, Jen Psaki nebo Samanthu Powers, s těmi je také legrace, ale na rozdíl od výše zmíněné trojky, kteří jedou „černou propagandu“, tihle jsou o kus solidnější (mimo Psaki, samozřejmě – ale s tou je zase větší sranda), jen „šediví“. To i ta „ruská štvavá vysílačka“ Sputnik je o kus solidnější, tam si alespoň nedovolí lhát prvoplánově.

    Ale jako pobavení to bylo dobré.

    K výměně administrace Krymu – asi jste tam nikdy nebyl, myslím tedy na Ukrajině – ačkoliv Krym byl vždy ruský, tak administrace tam byla dosazená z Kyjeva a hlavně ze Lvova, navíc tam čím dál více šoupali krymské Tatary, na úkor rusko-jazyčných obyvatel. Úroveň korupce na celé Ukrajině byla … nevím jak to vůbec popsat … každé měřítko je slabé. A to jsem to zažil před 15-20-ti lety, kdy jsme tam dělali pár zakázek z ICT. Díky zázrakům jsme to přežili a dostali dokonce i zaplaceno, ale byla to nejotřesnější zkušenost, jakou jsem zažil, kromě pár násilných psychopatů a schizofrenika ve vedoucích funkcích, se kterými jsem musel spolupracovat. Prý se to tam časem ještě více stupňovalo. Takže bych za zatčením těch lumpů neviděl vůbec nic politického – celá administrace Ukrajiny, téměř bez výjimky, včetně policie, tajné služby, celníků, lékařů, učitelů, … patří do kriminálu – minimálně kvůli korupci. Ani vydírání či vraždy tam nejsou nic výjimečného, v těchto kruzích.

    V Rusku sice situace není v tomto ohledu příliš růžová a sluníčková, ale má to alespoň nějaké meze a pravidla, která fungují a jsou respektována – na rozdíl od Ukrajiny (a Krymu).

    Kdyby se Krym připojil k Číně, museli by tam celou tu bandu postřílet, s těmi čínskými zákony.

  6. Mainguard napsal:

    Kdepak kchodle, Jaceňuk byl řízen z Moskvy, proto tam má taky azyl a tak i Moskva (zvlášť pro tak strategicky významné místo pro Rusko jakým byl Krym, tak Kreml rozhodoval o tom, kdo tam bude gubernátor a jeho nejbližší), Takže čistky jako za Stalina, za Gottwalda („20tis. kancelářských vyžírků do výroby!“) jsou vděčná hesla, které lze kdykoli oprášit. Ale Rusko je Rusko, řádný SSSR.

    Jen v Rusku může být někdo (Magnitskyj) souzen za „korupci“ in memoriam po své smrti, poté co je ve vazbě umlácen bestiálně sadistickými vyšetřovateli někdejšími členy KGB. To si nedovolil ani Gottwald s Horákovou, Kalandrou a Peclem. Jen v Rusku za Putina by mohl být zastřelen 200m od kremelské zdi opoziční politik a nic není vyštřeno (to je jako by měli zastřelit před Strakovou akademií komunistu Filipa nebo někoho z hnědých kámošů pana Zemana/Putina, Hájka, A.B. Bartoše ad.)

    V Rusku to prý udělali Čečenci, kde vládne největší kamarád Putina Kadyrov, jinak terorista a islámský fanatik stejný jako mulla Umar, dejž mu Alláh věčnou slávu. Analogie k nám, kdyby někdo zabil aktivistu za příjimání uprchlíků (onoho performera od Jílkové) VŠ prof. Kohouta, tak být to někde poblíž hradní stráže, co jí velí xenofob Zeman a patrně by z toho následně policie, kterou by měl stejně jako soudce zase pod palcem Zeman (stejně jako veškerý další státní aparát) pak by po pár dnech bylo řečeno, že to byl patrně afghánský uprchlík, který se mstil za bombardování Talibánu, jehož právo na azyl tu pan Kohout hájil. Logické, ne? Stejně jako Čečenci nemlich to samé, zabijí svoji největší obhájkyni spisovatelku a publicistku Politkovskou.

    Nevím, jestli byste bral za „standardní“ demokracii zemi, když by tu volby vyhrál Topolánek nebo Kalousek a za jeho vlády by zemřeli všichni opoziční novináři. z Haló novin Kojzar a spol. ale i všechni majitelé takovýchto webů, ostatní by Kalousek nechal zavřít, autoři a editoři OM, Tribuna, Bavor, Zvědavec, Janika, Vlk ad by byli nalezeni v parcích, okradeni zabiti lupiči pro pár set korun, jak stojí na úmetních listech všech cca 35 zabitých opozičních novinářů v Rusku.

    Co byste řekl zemi, kde by jediný opoziční politik proti vládě Kalouska, třeba Zeman coby poslanec miniaturní strany „Strany práv občanů – Zemanovci“, takže by seděl s náramkem jako Navalnyj v domácím vězení v Novém Veselí, byl by odsouzen za údajnou korupci od Lukoilu při prezidentské volbě a jeho jediný možný koaliční spojenec Okamura by byl zabit údajně rozčíleným skinem z skupiny Blood & Honour, kousek od Strakovy akademie na Klárově, kde by vládl Kalousek jako v případě Němcova u Kremlu. Údajně za to, že bránil jen emigraci muslimů, ale nedostatečně bránil emigraci Židů či ji snad dokonce podporoval.

    Toto vše je SSSR, pardon, Rusko:-) Moderní, vyspělý, bohatý demokratický stát, který ekonomicky vzkvétá:-)

    Pěkný večer.

    • Bavor V. napsal:

      Tak tady už je vymalováno vygumováno.

    • kchodl napsal:

      Výborně !

      To s Jaceňukem mě ohromilo, neměl byste to napsat hned paní Nulandové nebo zavolat Šapirovi, tohle jistě nevědí, když „Králíka“ pouští přímo k Obamovi. Ruský agent, a dokonce přímo premiér demokratické vzkvétající téměř osvobozené Ukrajiny (až na těch pár ozbrojených band na východě, vlastně té Rudé armády, prý 200 000 lidí, podle Porošenka – a navíc jsou úplně neviditelní), to je strašné.

      Se střílením a zabíjením novinářů v Rusku, řekl bych, že to byla často – pokud nešlo o nějaké jiné kriminální věci – prostě jen setkání s nespokojenými čtenáři a posluchači. Hodně nespokojenými, zdá se.

      Oni jsou na to Rusové poněkud citliví, co se týče kritiky, často to – vážně netuším proč – zaměňují za vlastizradu. A na vlastizradu – protože ta u nich evokuje představu války proti Rusku, případně představu návratu „demokratického“ Jelcinova období – jsou oni moc citliví, hned tahají nože, boxery, pistole a pušky, občas dokonce i granáty, jak jsem slyšel.

      Co označují západní média za ruskou opozici, není totiž opozice, ale pátá kolona, do jednoho placená západními vládami, většinou nepřímo přes NGOs, nadace, „novinářské ceny“, … Ruská opozice jsou komunisté, fašisté, náboženští národovci, sociální demokraté, a pár dalších. A ty nikdo nejen nevraždí, ale dokonce nikdo nevraždí ani novináře, kteří o nich píší.

      Když už jste začal s tím politickým sci-fi thrillerem, tak bych si dovolil přisadit – k vraždě Němcova – možná byl zabit coby obětní kozel pro přípravu manifestace, jako kdysi u nás ten „student Růžička“, ze kterého se později vyklubal náramně živý agent (je otázka koho agent) Žifčák. Až na to, že Němcov byl zastřelen doopravdy. Vhodnější oběť by byl samozřejmě Navalnyj, ale ten je liška podšitá, vyrobil pár letáků skutečně za hranou a přes své domácí vězení je začal rozdávat přímo před překvapenými policisty – takže se schoval pěkně v base, na to nebezpečné období.

      Borise Němcova je samozřejmě hrozná škoda, byl to – říkal mi známý, který se s ním jeden čas dobře znal – velmi chytrý člověk, původně fyzik, skutečně renesančně vzdělaný a uchvacující osobnost, … a také nepřekonatelný kurevník, v tomhle oboru naprostá špička (kolega s ním absolvoval výlet v Moskvě a okolí).

      Pokud se vrátím k Vaší politické fantazii, pokud by někdo začal střílet naše politiky, když se nad tím zamyslím, tak vlastně kteréhokoliv, určitě bych si zakoupil basu lahví drahého francouzského sektu a z toho strašného smutku bych se pár dní věnoval pití a opékání bifteků, možná i na ohňostroj by došlo.

      Ohledně zatýkání našich „opozičníků“, blogerů, novinářů, obávám se, že demokracie se prohlubuje, takže i na to by mohlo dojít.

      • Mainguard napsal:

        No třeba si na to někdy jednou vzpomenete, až si tu budou nějací „osvícení babišové“ opékat své alternativní bloggery na zákonu o Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv, pak se budete divit. Ve Vašem případě jste to naplnil už dnes poslední větou vašeho příspěvku, že když budou vražděni politici budete si, cituji: „…zakoupil basu lahví drahého francouzského sektu a z toho strašného smutku bych se pár dní věnoval pití a opékání bifteků, možná i na ohňostroj by došlo.“…V případě nadávek že Američené jsou idioti a fašisti a já nevím kdo či co ještě, jste klasický příklad vyvolávání nenávisti k národu (rase, třídě) naplnil také. Ale za to se v liberalismu nezavírá, můžete být klidný.

        Zatímco já nikdy podobným způsobem nepaušalizuji (neříkám, že Rusové, Sověti jsou blbci. zločinci, atd.) ale říkám režim (nebo konkrétní osoby) nebo vládnoucí moc, pak Vy se chováte stejně jako to odpovídá definici extremistických hnutí sympatizující s fašismem. Nakonec fašoun nebo stalinista, jak Vy správně říkáte, oni jsou dnes spolu v SYSTÉMOVĚ opozici vůči Putinovi, (na rozdíl od liberálů, usilující svrhnout totalitu režimu a změnit jej na režim liberální jako tady u nás nebo kdekoli v EU) se dnes shodnou na více věcech (třeba že fuj je kapitalismus, liberalismus, lidská práva, svoboda slova, multikulturalismus, ekologie, gender, feminismus, homosexuálově) než na čem se (zatím) neshodnou je (třídní boj, rovnostářství, odbory, národní fronta, čistota krve/rasové zákony, domovské právo, pracovní tábory/pracovní povinnost pro všechny) – ale vše do času, vzájemná kooperace je, jak říkal Lenin i Mussolini, základ úspěchu:-)

        • kchodl napsal:

          Co se Vám proboha stalo ? Na začátku diskuse jste psal rozumně, ale čím dál se mi to jeví horší. S tím Jaceňukem jste vyloženě překvapil. Není nakonec Pravý sektor řízený tajně Duginem ?

          Ohledně sektu, bifteků a ohňostroje, to si vykládáte špatně. Když je mi smutno, vyháním to sektem, konzumací bifteků a střelbou barevných raket. A přesně to jsem napsal.🙂

          Pochybuji, že jsem někdy napsal o celém Americkém národu nebo občanech USA, že jsou všichni idioti nebo náckové či fašisté. Někteří jistě ano, například většina žurnalistů, zdá se mi. Nebo někteří ti jejich „politologové“, třeba George Friedman, ta jeho knížka mi připomínala hodně svou dikcí a proklamovanou americkou nadřazeností Mein Kampf, i když ke konci, když sní o laserových zbraních a okupaci Měsíce a bombardovací základně na Marsu mi to spíše připadá jak parodie na finský Star Wreck, což samo je parodií Star Tracku. Nemluvě o Wolfowitzovi, to je také počteníčko. Demokrat, jako když ho vyšije.

          Jinak v Rusku jsou i liberálové, dokonce někteří až libertariáni, kteří nechtějí mít s těmi Navalného „liberály“ vůbec nic společného – chtějí prostě standardní slušný kapitalismus, někteří chtějí sociálně orientovaný, který byl na Západě před 20-30-ti lety, ale dnes aby ho pohledal. I tihle se ovšem vrhli do Putinova tábora, protože se jim zdá, že k takovému cílovému stavu spíše dojdou s Putinem než se západními tajnými službami řízenou squadrou azurou kolem Navalného a dalších profláklých ksichtů – ti mají za cíl jen rozebrat Rusko na kousky a vyvolat co největší chaos.

          • Mainguard napsal:

            Jsem se upsal no…Janukovyce jsem myslel. Maji podobna jmena:-)

            • palosino123 napsal:

              Mizerná banda bystrých žvástalů, která nemá dostatečně vygumované mozky a baví se svými statusy (nejmenovaný poloblb, zapleveluje běžnou češtinu amerikanismy, germanismy, nic mu neříká časování sloves podle rodu…páni byly – háčky chápu – iPhone) a ten druhej specialista, ví všechno nejlíp, když já tomu s 80% vůbec nerozumím. Malíř pokojů? No, A? Jelita, elita! Víte, že taky pijeme pivo?! Reprezentujete někoho, kromě sebe samých? Růže kapitalismu? S Vámi, ke stolu ani skrz skleněný strop!

            • Mainguard napsal:

              ….z 80%, 2.pád (koho, čeho), „s“ se pojí se 7. pádem (s kým, s čím)

            • palosino123 napsal:

              A tak máte pravdu. Já když občas něco napíšu do diskuse, bývám nalitej. Jinak mě tahle internetová kratochvíle nebaví, ani se necítím dostatečně vzdělanej, ale rád si je (speciálně tady) přečtu.Z ničeho nic není, a každý kdo se nějak projeví…zaslouží takové malé pokynutí (pokud to není PR). S 20%.🙂

      • Hudec napsal:

        Kchodle, ozyvam se z Velkonemecke IV. Rise jen proto, abych vam sdelil, ze bych si s vami pritukl.

        • kchodl napsal:

          V případě výše zmíněných smutných událostí Vám samozřejmě rezervuji několik lahví, bifteků a pár smutečních ohňostrojových raket.

          Doufám, že si dobře užíváte nově zavedený pravý německý ordnung, na odvěkém jiho-německém ostrově, kde hrdinní němečtí parašutisté dosáhli tak skvělých úspěchů, především proti britské plutokratické soldatesce. Salut kamaraden ! To zavazuje. Jistě jsou i domorodci nadšeni těmi skvělými úspěchy.

          Přeji krásný večer.

          • pepan napsal:

            letos, oproti minulé „návštěvě“ prej neměli tak masivní ztráty, viz přistání v čase cca 1:50

            • Hudec napsal:

              Díky za to video. Je to krásný propagační snímek!

        • Cech napsal:

          No vono to je asi tak :
          http://www.novinky.cz/domaci/376467-v-bele-zvysi-policejni-ochranu-zarizeni-pro-uprchliky.html
          Wie immer, alle Menschen, die Sie wollte, in das Reich.
          Pouze po roce 1945 se to nějak zvrtlo ale nyní již je vše v pořádku.
          Proto – > Viele schöne Erlebnisse im Dritten reich, die bald jeder brachte.
          Δεν είναι κάθε τσεχίας είναι γερμανική και όχι κάθε ένα από τα Ποτάμια είναι βλάκαc.
          Bohužel jinak se to nedá protože IV. říše bude trvat mnohem ale mnohem déle, než ta III říše.

  7. Hudec napsal:

    Moc mě mrzí, že mě ta diskuse o elitách a „elitách“ minula, Gaetano Mosca je můj oblíbený dětský hrdina. Snad někdy příště…

Komentáře nejsou povoleny.