MĚJTE ROZUM PANÍ NOVÁKOVÁ – Jiří Knopp


   Když alespoň nevyrovnáme, jsme vyřazeni z boje o titul. Trenér naší reprezentace si bere oddychový čas a rozhoduje se, zda má odvolat brankáře a vrhnout všechny síly do útoku, hop nebo trop. Pan Novák u televizní obrazovky prožívá muka, kouří, žvýká, cpe se smaženými brambůrkami a zatíná pěsti – nic jiného pro něho neexistuje. Nervy má napnuty víc než strůny na raketě Petry Kvitové. A právě v této třeskuté vteřině jeho manželka pouští vysavač a začne vysávat koberec před televizorem. Novák zařve jako býk při koridě a vytrhne šňůru od vysavače ze zástrčky.

-Ty si se snad zbláznila!

-A můžeš mi říct, kdy mám luxovat? V noci?

-Za pouhé dvě minuty bude konec, pak si luxuj třeba až do rána.

    Hra byla znovu zahájená, naši vyhráli buly, já na bráchu, brácha na mě – a je to tam. Je to tam. Vyrovnali jsme. Pan Novák vyskočil, zařval gól, vyskočil z křesla a začal skákat: „kdo neskáče není, Čech, hop, hop, hop“.

   Paní Nováková zapojila lux a začala vysávat koberec

-Ale to snad nééé. Ty jsi nepoučitelná. Teď chceš luxovat?

-Říkal jsi, že to bude trvat jenom dvě minuty a ty přece uplynuly, ne?

-No jo, ale teď, když naši vyrovnali  se bude hrát prodloužení.

-Jak dlouho se bude hrát to prodloužení? Jak dlouho tady budeme dýchat ten prach?

-Když padne gól, tak bude konec, když nepadne, tak…

-Pořád čumíš na ten fotbal a nevíš ani jak dlouho trvá.

-Maminko, hrajou hokej, rozumíš? Hokej se hraje na ledě, jezdí na bruslích a mají puk. Fotbalisti hrajou na trávě a kopou do meruny.

-Mě je to jedno do čeho kopou, já chci vyluxovat.

   Naštěstí nedošlo ani na samostatné nájezdy, neboť našemu hráči se podařilo vstřelit gól hned ve třetí minutě a bylo po zápasu. Pan Novák popadl manželku i s luxem, zatočil se s ní až spadli na koberec.

 Tak, maminko a teď vyluxuju já a ty si jdi vypít kafíčko.

   No, dalo by se říci, že konec dobrý – všechno dobré, ale nelze tomu věřit, ženy používají mnoho způsobů jak manželovi znechutit sportovní přenos.  A proto se podíváme na zápas v kopané. Hráči našeho mužstva obléhají branku soupeře, míč poskakuje z jedné strany na druhou, nepřehledná situace, pan Novák kolem sebe kope nohama, kouše si nehty a křičí, přihraj, střílej, centruj, makej, když v tom přichází paní domů, utěrku v ruce a začne utírat obrazovku.

-Já tu obrazovku trochu utřu, je to samý prach, jak se na to můžeš dívat?

Vtom padne gól, který pan Novák neviděl, protože obrazovka byla zakryta pozadím jeho manželky.

-Sakra, to musíš zrovna teď utírat prach?

 -Podívej se jaký teď máš pěkný obraz.

-Teď se na obraz můžu vykašlat. Ten gól už neuvidím. Hele, kdybych na obrazovku neviděl, tak bych si ji utřel sám.

-Ty se z toho hokeje ještě zblázníš!

-Fotbal, je to fotbal, přece vidíš, že kopou do míče, přece vidíš, že nehrají na ledě.

   Paní Nováková dává jasně manželovi najevo, že rozeznávat fotbal od hokeje je pod její lidskou důstojnost. Je nadmíru chytrá a ví jak manžela namíchnout, jak ho zesměšnit, jak mu ukázat, jak nízké má zájmy.

-Ty máš na starosti jen fotbal, ale že bychom potřebovali vymalovat, to nevidíš. To je ti šumák, to musím všechno já.

Příspěvek byl publikován v rubrice Poesie na neděli se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na MĚJTE ROZUM PANÍ NOVÁKOVÁ – Jiří Knopp

  1. M-T napsal:

    😀 Moc pěkné čtení, takový příběh ze života. K tomu jedna moje vzpomínka na gól, který vstřelili naši při MS v hokeji (už nevím, kde se hrálo, ani jak to všechno dopadlo). Začátek května, venku krásně, otevřená okna, chlapi u televizorů, já věším na dvorku prádlo … Ze všech otevřených oken v okolí se – ne naráz ale postupně, což samo o sobě už je velmi legrační a vypovídající o rychlosti vnímání diváků – ozvalo ve všech tónech od tenoru po bas góóól …., jen od nás k tomu bylo slyšet ještě i pořádné dupání🙂 Kbyby někdo natáčel na kameru mě a neslyšel ty hlasové projevy, asi by mě měl za blázna, který se chechtá na plné kolo pro nic za nic. V tomto případě to bylo se shovívavým pochopením.

  2. Hudec napsal:

    Ježíši, já mám ale kliku! Sportovní přenosy nesleduju a manželka neluxuje ani neutírá prach. Jen to malování hrozí….🙂

  3. ji5 napsal:

    Nízký počet reakcí pod velmi výstižným článkem Jiřího Knoppa může znamenat, že si chlapi mezi námi tento typický rodinný konflikt vyřešili ke své spokojenosti.
    Nebo má pravdu Hudec. Ostatně většina sportovních přenosů za sledování ani nestojí.
    Skvělou výjimku představuje Tour de France. Už bude jen několik dní, ale i ty stojí za shlédnutí, protože vlastně jde o turistický pohled na krásnou Francii. Většinou z helikoptéry.
    Občasné záběry do pelotonu nemohou pohodu u obrazovky pokazit ani těm největším odpůrcům sportu v televisi. Komentátoři jsou opravdu velmi dobří.
    Rozhodně se vyplatí mít odrazovku dobře utřenou. Předem!

  4. K-k. napsal:

    Moje babička sledovala televizi, ať tam bylo co tam bylo. Ale už špatně slyšela, takže byly pravidelné dotazy „a co říkal?“ no a někdo z rodiny jí to tlumočil. A pochopitelně to, co bylo na obrazovce i komentovala. Pamětihodný byl její komentář k fotbalu: „A už by se tam byli trefili, ale to nemehlo, co se u té branky motá, se jim tam zase připletlo a ten míč se od něj odrazil…“

Komentáře nejsou povoleny.