VYROB SI SÁM – Jiří Knopp


   Vážení a nemocní senioři – promiňte mi – každý senior je nemocný a tak každý chodí ke svému lékaři, kterému jsme dříve neplatili, potom platili, teď zase platit nebudeme, ale znáte to, jak to u nás chodí.  Každopádně nám náš lékař (lékařka) předepíše nějaké tablety (neplést s těmi čertovskými výrobky, které musíme kupovat našim vnukům a pravnukům), mastičky, kapky, vodičky a jiné medikamenty. S recepty jdeme do některé z tisíců lékáren, které přežívají na hranici bídy a utrpení, neboť je okrádají zdravotní pojišťovny a tyto nám laskavě prodají žádané. Ovšem za velmi, velmi dlouhý peníz, který nám seniorům udělá setsakramentsky dlouhý tunel do našeho důchodu. Na tisícikorunu vám lékárnice vrátí pár kovových mincí, za něž si můžete koupit tak jednu brokolici a dvě cereální housky.

   A já se vás ptám, slovutní Češi a Moravané, zdali-my, kteří dokážeme vařit značkový perník (rozumí se pervitin), kteří si snadno poradíme s výrobou takového životobudiče, jako je slivovice, že bychom si netroufli uklohnit nějaké pilulky na snížení tlaku? Já jsem přesvědčen, že bychom si dokázali poradit i s antibiotiky, séry a nic bych za to nedal, že bychom zmákli i očkovací látky proti ptačí chřipce a zatočili bychom i s nemocí šílených krav.

   Stačilo by poslat na internet pár receptů pod názvem: Léky snadno a rychle a ono by se to pěkně rozjelo. To by byl šrumec! V  rodinách by se vařilo, louhovalo, třepalo, drtilo, ředilo, dusilo, peklo, sušilo – no všechno, co by bylo nutno udělat, aby výsledný lék byl účinný. A to si pište, že by účinné byly a mohla by se lékařská komora a lékárenská komora spolu se zdravotními pojišťovnami a dokonce i – a já se to nebojím napsat – s celou Evropskou unií třeba stavět na hlavu.

   Já to vidím zcela živě. Přišli byste k někomu na návštěvu a hostitelka by vám nenabídla kávičku s bábovičkou, ale postavila by před vás několik prášků proti bolestem hlavy.

-Tak to je náš domácí Brufen, včera jsme ho uvařili, ale to je něco! No, jen ochutnejte, to není jako ten kupovanej, po kterém vám začnou vypadávat zuby, zebou vás nohy a dostáváte křeč do lýtek. Tenhle je naprosto bez vedlejších účinků.

   Jistě by se v průběhu let rodiny specializovaly na ty či ony léky a ty nejlepší by si mezi sebou měnily a potom by se vyměňovaly recepty – jako nyní na koláčky tety Míly, závin tety Dáši, guláš bráchy Juldy – na různé ty koláče, sladkokyselé okurky, nakládané zelí a vánoční cukroví –  teď by se opisovaly recepty na Paralen plus i minus, Loradur, Detralex  a co já vím, co ještě nemocní polykají, aby ještě dále mohli žít.

   Naše koumavé hlavy by velmi rychle přišli na rodinný trh s medikamenty, které by si hravě poradily s dosud nevyléčitelnými nemocemi, přesto, že se jejich vývoji věnuje řada zahraničních výzkumných firem.

   Rodinný život by se změnil – lidi by přestali pěstovat ovoce a zeleninu a svým dětem by přinášeli tolik potřebné léky.

-Tady jsem ti přinesla, Danuško, prášky pro děti na uklidnění, pro manžela naší Viagru a tohle máš na nervy pro tebe. A až nebudeš mít, zase ti přivezu.

   Jen jsem dosud nepřemýšlel nad tím, co by se stalo s lékárnami.

Příspěvek byl publikován v rubrice Poesie na neděli se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na VYROB SI SÁM – Jiří Knopp

  1. pepan napsal:

    jako vždy ode mne, je to mimo téma blogu.
    Pokud někomu schází čerstvé, aktuální a „nezpracované“ informace nejen z Ukrajiny, tak jsou na:

    Pozdní pláč Jihočechů


    Server moderují bývalí Palbáci, alchymista a mepu. Pro mě jsou zárukou nestrannosti.
    Na palbě teď bohužel chcípl pes.

    To se mi líbí

  2. jaa napsal:

    Mnó pane Knopp – asi nevíte – kolikže takových „receptů“ koluje v mejlech. Ty osvědčené rady – tzv.“ babské“ polozapomenuté…. žádné prášky – příroda. A když jsem to konzultovala s doktorkou – ty mé experimenty dle babských – nevarovala, nezakazovala – ale pečlivě si zapisovala… Víte ony ty pilile ač chemické – vycházejí z přírodních ale jsou vyrobeny chemicky – tedy levnější. A já jim docela věřím – protože i bez chemie lidstvo přežilo – a z chemii – no. je to sice phodlnější – ale zase to poškodí jinde, kdežto přírodní neškodí…..Máte-li zájem – můžu poslat přes pána vebu … jestli tomu rozumíte … můžete se kouknout….
    Zkušenosti mám různé – když jsem se jako trdlo za mlada připekla na přehradě – máma mne namazala domácím sádlem a do rána – skoro nic, naopak když jsem se připekla v Bulharsku tak na mne domáci napatlala jogurt – a bylo to taky v pohodě. … tedy žádné drahé chemnické .. tož kdo ví.

    To se mi líbí

    • Witch napsal:

      Přesně tak, i na vysoký tlak už něco je, ale záleží také na tom, jak vysoký a proč je. Pokud je to věc stresová, po změně životních podmínek se dá hodně vyladit a dávky snížit, třeba i ve spolupráci s lékařem. Naopak někteří ublíží – třeba tím, že člověku nacpou pilule navíc. U nás se například část pilulek dává skutečně a více nemocným a na výsledcích krve se to neukázalo. Doktor spokojený a my žijeme…

      To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.