Kosáci II.


Svůj palouček sice pan kos uhájil, ale slečna kosová pořád nikde! A když tak jednou našel pěknou hromádku slunečnicových semínek, napadlo ho, že láska vlastně prochází žaludkem!

obr.1A tak hned zavolal kolemjdoucí slečnu kosovou na svačinku…

obr.2

Nenechala se přemlouvat, hned přiletěla, zobla a semínka schválila. Vypadalo to, že už je křídlo v rukávě…

obr.3JENŽE!

Jenže pak se slečna kosová rozehnala a chudáka pana kosa od té slunečnicové svačinky naprosto nemilosrdně vyhodila!  Téměř vykopla! A bylo po námluvách…

obr.4A jak to bylo dál? Slečna kosová se cpala slunečnicí a chudák pan kos ťapal kolem a jen doufal, že mu ta dračice aspoň pár semínek nechá…

obr.5No, nakonec se mu přeci jen podařilo si najít životní družku, postavili hnízdo, paní kosová se rozložila do šířky jak peřinka a usedla na vajíčka. Šla jsem tam kolem a najednou jsem měla pocit, že na mne zezadu někdo kouká. Je to neuvěřitelné – ten „někdo“ byla paní kosová. Tvářila se velmi sveřepě: „a neuhnu a neuhnu a neuhnu“!  Jenže místo pro hnízdo si vybrala velmi špatně – na pařezu, ani ne metr nad zemí. Udělala jsem pár fotek, omluvila se, že vvyrušuju a šla jsem dál. Druhý den jsem tam šla znova – byla to moje oblíbená trasa. Hnízdo bylo prázdné a na zemi se povalovalo pár kropenatých skořápek. Nevím, kdo tam zaškodil, odhadla bych to na lasičky – asi deset metrů od kosího pařezu měly doupě. Kosice zřejmě uletěla, nikde tam nebylo ani pírko.

obr.6 Jak dopadl příběh téhle kosí dvojice, to nevím – ale krátce na to jsem na svých toulkách všude potkávala ustarané kosí rodiče se zobákem plným lahůdek pro věcně hladové potomstvo. Zdejší kosí populace rozhodně nevyhyne!

obr.7 obr.8

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Kosáci II.

  1. K-k. napsal:

    pane Bavore, moc se omlouvám – ale chybička se (v obrázcích) vloudila: místo obrázku č.2 je tam dvakrát obrázek č.3. Kdyby bylo možno…nějak…😉

    • K-k. napsal:

      Děkuju – a ještě jednou se moc omlouvám…🙂

      • Bavor V. napsal:

        Nevím proč se omlouváte vy, když chyba byla na straně vydavatele😉

        • K-k. napsal:

          protože v minulosti vydavatel velkoryse přehlédnul tisíce různých zmatků, které jsem nadělala já…😉

  2. vittta napsal:

    To mají jak lidé, koukám…

    • K-k. napsal:

      jo, je to ze života… Pana kosáka mi bylo upřímně líto!😀

      • Rosťa napsal:

        on si poradil. To my chlapi umíme

        • K-k. napsal:

          Vlastně bylo lepší, když se fúrie projevila hned napoprvé, než aby pak panu kosákovi otravovala celej život. Ale myslím, že mu bylo té sežrané slunečnice líto…😀

  3. jaa napsal:

    Něco Vám přidám 🙂 vzpomínáte?

Komentáře nejsou povoleny.