Grexit a Brexit


Nevím, zda jste již tato záhadná slova slyšeli, ale pokud ne, pokusím se vysvětlit. Představují stav, kdy Unii opustí Británie či Řecko. Obě země jsou na odchodu. Každou k tomu sice vedou jiné důvody, ale potichu se to naznačuje. Britům vadí to, co vadí i některým z nás. Tedy vnucované rozhodování z Hlavního stanu řízené nikým nevolenými panáky. Řekové zase mají problém s dvojím metrem přístupu k finančním problémům států. Právem se odvolávají na odpuštění dluhů poválečnému Německu v době, kdy zvládlo svůj základní denacifikační proces či lavírování kolem Ukrajinského dluhu v porovnání s přístupem jejich vlastním problémům, kdy žádají pouze umírněnější postoj.  A zejména Frau Merkel  přikládá pod kotel, aby k oněm –exitům došlo. Je s podivem, že se nenašel nikdo, kdo by chtěl místo hot křiknout čehý  a pokusit se situaci zvrátit. Buďto se bojí Frau Merkel nebo jim ten stav vyhovuje. Lavírování kolem imigrační krize, protiruské sankce, které přinášejí zvyšování obchodní spolupráce Americkým firmám, vnucování nevýhodných smluv jako TTIP a podobně jsou problémy, které dnes Bruselští byrokrati snad ani řešit nechtějí. Takže se mluví o Grexitu a Brexitu. Jsem pro. Pokud by totiž k popisovaným akcím došlo, asi by nebyl problém, aby následoval třeba třeba Czexit. Současná EU totiž nechrání Evropu před ostatním světem, ale naopak ji ostatnímu světu vydává v šanc.

A ještě k případu Babiš http://bavor.blogspot.cz/2015/06/novela-pojisteni.html

Bavor podpis_rexAP

Příspěvek byl publikován v rubrice Bavorovy poznámky se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

34 reakcí na Grexit a Brexit

  1. čtenář napsal:

    k obrazárně

    Vít Kalvoda

    „Babišova argumentace prosazující změny v obou uměle oddělených zákonech o pojišťovnictví (tisk 414) a o zprostředkovatelích (tisk 415) se opírá o falešné argumenty:“

    „Zatímco tedy Šincl populistickými pseudoargumenty obhajuje pojišťovny, ministerstvo sice inteligentnější, ale stále děravou formou obhajuje pojišťováky…“

    http://hlidacipes.org/vit-kalvoda-pravda-mezi-babisem-a-sinclem-komu-jdou-ctyri-miliardy-rocne/
    ————————————-
    Projekt TANK

    Projekt TANK je hnutím a projektem transparentnosti pro finanční trh, který probíhá od roku 2006.

    Na jaře roku 2006 se finanční poradce Vít Kalvoda ve spolupráci s analytickým časopisem Fondshop začal zabývat zkoumáním produktů „investičního životního pojištění“ neboli IŽP. Aby bylo možné srovnat náklady v produktech s rozličnými matematicky složitě definovanými poplatky, vytvořil Vít Kalvoda s Romanem Stuchlíkem ukazatel TANK a určili jeho výši pro většinu produktů pravidelného investování v ČR. Za účelem porovnávání produktů byla určena modelová situace, ve které se produkty testují.

    Dalším významným krokem projektu TANK bylo v roce 2008 přímé oslovení pojišťoven a investičních společností se žádostí o poskytnutí informací o poplatcích. Většina oslovených institucí ideu TANK podpořila a neformálně poskytla informace o svých produktech a uhradila poplatek 5000 Kč za přidělení tzv. autorizovaného TANK pro své produkty.

    Přesto, že komunikace s pojišťovnami vedla ke zpřesnění, začaly se ozývat pochybnosti o pravdivosti informací, neformálně poskytnutých pojišťovnami. Proto byly v roce 2009 pojišťovny a investiční společnosti vyzvány ke smluvní spolupráci.

    Smluvní závazek k poskytování pravdivých informací však přijaly pouze čtyři instituce: Komerční pojišťovna, Kooperativa, Axa pojišťovna a Axa investiční společnost. Ukázalo se, že na transparentní informování investora nejsou mnohé pojišťovny – a jejich distribuční sítě – připraveny.

    http://www.atank.cz/projekt-TANK/

    • čtenář napsal:

      rád bych ještě upozornil na diskuzi pod prvním odkazem,je tam diskutér „český maloměšťák“,kterého nemálo z nás tady zná,a jeho vstupy jsou velmi zajímavé.

  2. čtenář napsal:

    když už je pod tím posledním panem Jírovcem ta diskuze ukončena,tak se zeptám zde

    pane Jírovec,i toto se děje v té Kanadě?

    Těmito podlými způsoby?

    „Nejsem rasistka,“ bránila se makléřka. Čelí žalobě z diskriminace při pronájmu

    Nynější ombudsmanka Anna Šabatová, která se za Balogovou postavila, už dříve uvedla, že by případ mohl posloužit jako vzor. „Žaloba byla podána, abychom zjistili názor soudů, pokud možno co nejvyšších instancí, abychom měli nějaký sjednocující judikát na téma, zda je antidiskriminačním zákonem chráněná i osoba, která je postižená v nemajetkové rovině. To znamená, že jí je sdělena ta ponižující informace, ale není postižená v rovině majetkového práva,“ doplnil Strupek.

    Hovor vedl kolega, proč viní Noskovou?

    Obhájce Romky Lenky Balogové soudu jako stěžejní důkaz předložil audionahrávku telefonického hovoru, který se mezi jeho klientkou a realitní makléřkou Noskovou měl odehrát 3. dubna 2013. Samosoudce Jiří Šlapal, který má kauzu na starosti, ji jako důkaz akceptoval. Současně však sdělil, že se žalující straně nepodařilo dokázat, kdo v nahrávce vystupuje a kdo se diskriminačního jednání tedy dopouští, pokud vůbec. Z větší části hovor totiž vedl muž.

    „Žalujete toho, kdo je provozovatelem podniku. My dovozujeme, že se jednalo s kanceláří, kterou provozuje žalovaná. Žalovaná sama ten telefon vzala, nicméně vyřizovala to za ni jiná osoba, kterou my neznáme, nejsme schopní ji identifikovat. Pokud půjdete do restaurace a ta restaurace vám způsobí újmu, nebudete žalovat číšníka, ale toho, kdo podnik provozuje. Žaloba proto směřuje k provozovateli kanceláře. Jakým způsobem důkazy dokážou, zda to paní žalovaná je, nebo ne, to je věc druhá,“ vysvětlil Strupek.

    http://www.denik.cz/ustecky-kraj/nejsem-rasistka-branila-se-maklerka-celi-zalobe-z-diskriminace-pri-pronajmu-20150624-e2lo.html

    • Bavor V. napsal:

      Svým způsobem to s tématem tohoto článku souvisí. Bez vlivu orgánů EU by k podobné situaci těžko došlo. Doufám že to soud smete jako nepovolenou provokaci.

    • čtenář napsal:

      jsem nedávno,15.6.2015 v 08:12,v jedné diskuzi napsal i toto,

      „Jakpak asi dlouho bude trvat než zase přijde nějaké to „upozornění“ z USA anebo odjinud o lidských právech?Týden?Měsíc?“

      a ejhle 25.6.2015

      K diskriminaci Romů v Česku nabádají i politici, vadí Spojeným státům

      Ze všech lidskoprávních témat je přístup k romské menšině nejobsáhlejší kapitolou části věnované Česku. „Podle nevládních organizací vzrostl během roku 2014 stupeň nenávistných projevů ze strany politiků, včetně poslanců, senátorů a lokálních politiků z celého politického spektra,“ uvádí zpráva, která i v minulých letech vinila Česko z nerovnoprávného přístupu k Romům.

      Kromě postoji k romské menšině se zpráva zaměřuje i na antiislamistické nálady v zemi. „Předsudky společnosti a diskriminace muslimů jsou rostoucím problémem,“ píše se ve zprávě. Podle ní nabádá k nenávisti k islámu sám prezident Miloš Zeman svými výroky srovnávajícími islám s terorismem.

      http://zpravy.idnes.cz/zprava-americkeho-ministerstva-zahranici-diskriminace-romu-ceska-republika-1s3-/zahranicni.aspx?c=A150625_222113_zahranicni_aba

      PS: pane Jírovec,chtělo by to druhý otevřený dopis,adresát president Miloš Zeman

      • Bavor V. napsal:

        Nejsem si jist, že osobní útoky na pana Jírovce něco řeší.

        • Slim napsal:

          Tohle mi jako osobní tak moc nepřipadá, rozhodně tu byly horší reakce.
          Fakt je, že islámská a zrcadlově izraelská „relace“ je velkou Zemanovou slabinou.

        • čtenář napsal:

          pane Bavore,
          nebyl to osobní útok,v žádném případě,bylo to jen upozornění na to,že Sobotka je „čajíček“ oproti Zemanovi.

          24. června 2015 12:27
          „Dochází k řetězové reakci, která se měla zastavit hned na svém počátku,“ konstatoval prezident Miloš Zeman na setkání s představiteli Kraje Vysočina.

          Potvrdil, že stojí za myšlenkou nepřijímat v České republice běžence z Afriky a Blízkého východu. „Jsou to země naší republice kulturně vzdálené,“ vysvětlil.

          Podle něj nelze vyloučit, že mezi těmito běženci nebudou přívrženci teroristických skupin a džihádisté. „Zdá se to dnes možná jako utopie, ale až budoucnost by ukázala, zda by na našem území nedošlo k vytvoření teroristických buněk,“ dodal.

          http://jihlava.idnes.cz/prezident-milos-zeman-v-jihlave-k-bezencum-v-evrope-fxs-/jihlava-zpravy.aspx?c=A150624_121928_jihlava-zpravy_mv

  3. Lex napsal:

    Kdyže už tady „čtenář“ přenesl problematiku imigrantů z uzavřené diskuse pod Jírovcem, nemohu si odpustit přičinit taky ještě jednu myšlenku, která mě dnes od rána pronásleduje, když myslím na ta slova Jiřího Jírovce, na moje připomínky vůči němu a jeho ostentativní mlčení, nebo naprosto insuficientní mlžení nebo přímo lhaní (otázka kuliček).
    Ta otázka zní – „Co se dnes děje na části území Libye, Sýrie, Iráku a dalších zemí?“
    Odpovím sám. Jde o VÁLKU. Válku někoho proti někomu (dosaďte si podle svých vědomostí).
    A podstata té mé „myšlenky“?
    V letech řekněme 1938 – 1945 jsme i my tu v Evropě, i v severní Africe, na blízkém i vzdáleném Východě a jinde měli VÁLKU. Někoho proti někomu.
    A teď si srovnejme tu tehdejší dobu s dnešní, to tehdejší chování zemí napadených válkou a chování jejich obyvatel.
    Dovolím si to parafrázovat podle dnešního mustru páně Jírovce, Kohouta a řady dalších, a především skutečných politických všiváků.

    12.3.1938 vpochodovaly jednotky německé 8. armády do Rakouska.
    V následujících dnech a týdnech polovina obyvatel Rakouska emigrovala do Švýcarska, do balkánských zemí a do zemí severní Afriky, aby se tamní o ně postarali
    15.3.1939 vyhlašuje Hitler protektorát Böhmen und Mähren a vojensky ho obsazuje. Obyvatelstvo Čech, Moravy a Slezska utíká z obsazených území a imigruje do Polska a nevím ani kudy do severní Afriky, Švýcarska, Švédska, Norska, těm šťastnějším se daří nalodit a pokračovat do USA a Kanady, aby se tam o ně postarali
    1.9.1939 hitlerovské Německo napadlo Polsko.
    V následujících dnech polské obyvatelstvo houfně opouští Westerplatte i centrální Polsko a imigruje do Běloruska, Finska a pobaltských zemí, aby se tam o ně postarali
    atd. atd. (země západní Evropy – nevím, kam emigruje obyvatelstvo), a konečně 22.6.1941 napadá hitlerovské Německou SSSR a jeho vojska obsazují Ukrajinu, Bělorusko…….. atd.
    Obyvatelstvo včetně mužů schopných vojenské služby opouští obsazená území a stěhuje se na dosud neobsazenou Sibiř, aby se tamní lidé a zvěř o ně postarali.

    Tak takhle nějak si, pane Jírovče, představujete průběh toho, co se ve skutečnosti odehrálo – naštěstí – jinak?
    Naštěstí se v těch obsazovaných zemích formovala vojska nebo skupiny odporu, anebo – podobně jako v Česku – opouštěli muži zemi, aby v zahraničí formovali vojenská uskupení nebo se přidávali do armád zemí protihitlerovské koalice, a společným úsilím, s obrovskými ztrátami na životech a zdraví společně s Rudou armádou, armádou USA vylodící se na plážích Francie a spolu s domácím odbojem porazili hitlerovskou hydru.

    Co vy na to, pane Jírovče? Máte dobré spaní s těmi svými zmatenostmi společnými s řadou „iluminátů“ řídících některé struktury EU?
    Já bych je neměl.
    Protože úkolem těch, co utíkají, aby se přiživovali na výdobytcích severní Evropy, ve skutečnosti je postavit se se zbraní nebo i jinak těm, co ten neudržitelný stav, kvůli kterému utíkají, zvrátili.

    Tož tak.

    Pane Bavore, promiňte, nemohl jsem jinak. „Sluníčkáři“ mě nedokáži nechat klidným.

    • Bavor V. napsal:

      http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Arcibiskup-Graubner-Bezbrehe-prijimani-lidi-jine-kultury-musi-znamenat-konec-te-dosavadni-Zastavme-imigraci-380384 nahrál jste mi k tomu, abych vložil tento odkaz. A z diskuse pod článkem ještě dodatek :Situace bude ještě vážnější, než si připouštíme,, Hadac, 19. 6. 2015 18:43:05
      protože jak Graubner, tak Vondra zaujímají k přijímání migrantů realistické stanovisko. Co se stalo, že osoby, jimž se nedal věřit ani pozdrav, najednou mluví rozumně?

    • Strejda Olin napsal:

      Ti, kteří byli schopni držet po staletí znesvářené kmeny a náboženské skupiny na uzdě, byli západem označeni za diktátory, jejich vlády za nedemokratické a s jeho vojenskou a ekonomickou pomocí odstraněni. V nastalém bezvládí, chaosu a všeobecném rozvratu se ty síly, které se v revolucích prohlašovaly za demokraty, nedokázaly zorganizovat a demokraticky převzít moc. Pravděpodobně tam takové síly ani nebyly, protože v opačném případě by s pomocí Západu musely být schopny v klidu převzít moc. Čert byl vyměněn za ďábla. S kým tedy USA a jeho spojenci v těchto zemích jednali, jak měli zpravodajsky zmapovanou situaci, jak znali sílu, schopnosti a cíle jednotlivých mocenských, revolučních a náboženských skupin?
      O co ve skutečnosti v oněch barevných a arabských revolucích šlo? O demokratizaci a svobodu? Bylo to revoluční vzedmutí utiskovaných mas, nebo ze zahraničí připravené a organizované kontrarevoluce? Řeknu to lapidárně – bez špinavých rukou USA by tam byl dodnes relativní klid. Saddám Husajn, Muammar Kaddáfí, Bašár Asad a další by sice vládli nedemokraticky a pro demokratický svět nepřijatelně, ale byla by to vnitřní záležitost suverénních států. Nastolovat někde někým nějaký režim se v historii ukázalo jako špatné řešení. Současná situace to potvrzuje. Každý národ si svůj stát musí vybudovat sám. Jen na něm záleží, jaký ten stát bude. Vměšování se do vnitřních věcí, podpora jedněch proti druhým, organizování Pátých kolon, rozvratů, převratů a revolucí je cestou do pekel.

      • Bavor V. napsal:

        Ony ty jejich zázračné výzvědné služby plní jen zadání. Najít někoho a je jedno koho, kdo vypadá jako odpůrce režimu. Bez ohledu na jeho skutečnou sílu. A pak se opravdu objeví ten někdo silný, ale tím je naprosto jiná síla. Vždyť kde je dneska Jůlija, Kličko a další z Majdanu? A koho měli v Libyi, koho měli v Egyptě, koho mají v Sýrii? A ono je to stejné i v tom Rusku. Fagan nás tu přesvědčuje o nedemokratičnosti tamní vlády, ale Rusům ta vláda většinově vyhovuje. To jen Karas hledá ty „správné“, to jen západní rozvědky podporují ty „správné“, kteří ale mají vliv naprosto bagatelní. Ostatně, on i plyšák se jenom někomu vymknul z ruky. A Havel a jeho partička se pouze přisáli na něco úplně jiného.

      • Lex napsal:

        Oline,
        je náhodou, že USA organizují ony „demokratické“ převraty v nejbližším okolí „staré Evropy“ a kolem Ruské federace a nikoliv kolem sebe? Vždyť tam, u sebe by našli takových „zločinných“ režimů „habakuk“.
        Jak si to vysvětlíš (kromě toho, že tam většinou je ropa nebo břidličný plyn)?
        Copak jsme zapomněli na PNAC a jiné projekty? Vždyť takový Stratfor a jeho „táta“ George Friedman to říkají naprosto bez obalu. Včetně popisu metod a jednotlivých kroků.
        Copak nechápeme, že to je cílený útok právě na tu „starou Evropu“, k její eliminaci za účelem potvrzení ničím nezpochybnitelných imperiálních ambicí „strýčka Sama“?
        Hlupáci si to samozřejmě neuvědomují.
        A takoví pehe a spol., ti to dělají pro prachy. Třeba od Bilderbergu.
        NWO!

    • Slim napsal:

      Nezastávám se v ničem J. Jírovce, ale tohle je velmi sporný výklad, řekl bych zabarvený buď demagogií nebo naivitou a neznalostí (což si nemyslím).

      Tak za prvé, kde se tam vzala ta POLOVINA? Pokud takový podíl obyvatel utíká z nějaké z oněch zemí – já nevím, je-li to tak – potom především proto, že cítí BEZPROSTŘEDNÍ ohrožení na životě. Takový pocit tu v březnu 38 ani 39 nebyl. (V Rakousku převládal pocit radosti a, jen mimochodem, v říjnu 38 v Sudetech taky: Blumenkrieg).
      A ti, kteří ho měli A ZÁROVEŇ si byli vědomi nebezpečí, které se později uskutečnilo (a to v míře hrozivější, než si kdo dovedl představit) taky utíkali. S mnoha obtížemi, jak víme třeba z Noci v Lisabonu, nebo z Feuchtwangera.

      Za druhé, míra, ve které muži opouštěli Čechy a Moravu (o Slovensku nemluvím z pochopitelných důvodů), aby formovali zahraniční armádu nebyla zdaleka tak masová, jak se nám tu naznačuje. A v zemích, kde vznikl silný odpor (Srbsko), to zase souviselo podstatně s jeho možností (hory) a se stupněm pocitu BEZPROSTŘEDNÍHO ohrožení

      Takže, je potřeba respektovat taky kupecké počty.

  4. Slim napsal:

    Czexit nepřichází v úvahu, aspoň do doby, než by došlo k Dexitu.

    Často moc nesouhlasím s Robejškem (a v mnohém ani tady), ale psychologii té situace popisuje pěkně (Concorde efekt a tak). Od 9. minuty záznamu s jedním přerušením.
    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/315793-jednani-recka-s-veriteli-opet-krachla-pokracovani-v-sobotu/

    Začíná to být opravdu dramatické

    • Bavor V. napsal:

      V tom máte pravdu. Ona zde není vhodná politická reprezentace, která by byla schopna Czexitu a zároveň nekurvila ekonomiku.

      • Slim napsal:

        Czexit nechme stranou, to je „hudba z Marsu“
        Co mě zaráží, je chování věřitelů. Oni jako by si neuvědomovali, že pokud zvrhnou loďku tak nedostanou vůbec nic, nebo moc málo.

        Jinak jsem konstatoval, že čt24 vyrobila slušnou tématickou diskusi.

        • oh napsal:

          Skutečně, ČT vyjímka potvrzující pravidlo.
          Zdá se mi, jako by „věřitelům“ (Evropská komise, Evropská centrální banka a Mezinárodní měnový fond) na nějakých penězích vlastně ani nezáleželo, že prvořadé jsou jiné cíle – upevnit svůj vliv a moc a zbavit se „těch levičáků.“ doslova za každou cenu, nebo prožíváme nějakou divnou, ekonomickou variantu „Pohádky o Trojce.“

        • jaa napsal:

          NO jestli…. kdopak jsou ti „věřitelé“ … nezapomeňme , že: Vítěz bere vše a bez pardonů

Komentáře nejsou povoleny.