Prší, prší…


Ale ne, neprší!  Teď, v pátek navečer, když to píšu, není na nebi ani mráček a sluníčko svítí, jako kdyby za to bylo placený. Tak proč tohle téma? Asi před dvěma dny oznámili rosničkové, že se nám tu v sobotu a v neděli bude prohánět nějaká, nevím jaká, fronta. A aby to sdělení nebylo tak fádní, tak slíbili při přechodu fronty ochlazení, hromy, blesky, přívalové deště, kroupy, zemětřesení a jiné radovánky, provázející obvykle konec světa. Pak se odmlčeli a teď nesměle nabízejí jako nebezpečný jev vysoké teploty a nebezpečí požárů. Konec světa, provázející onu frontu, se v aktuální předpovědi smrsknul na asi tak tři kapky deště, které tu mají spadnout v sobotu navečer. Jestli tedy se neodpaří ještě ve vzduchu.

A tak jsem si řekla, že si zaprším aspoň na fotkách – jako obvykle jsou to hlavně pokusy, jestli se mi vůbec podaří nějak ten déšť vyfotit…

Začíná to pořádným zamračením

obr.1Musíte uznat, že podzimní barva stromů a keřů proti tomu černému nebi vůbec nevypadá špatně!

Pak začne pršet, nejdřív jsou to jednotlivé velekapky, takže chodník nějakou chvíli vypadá jako kožich dalmatina a pak to spustí doopravdy. To ale vyfocené nemám…

obr.2A déšť přidává na intenzitě…

obr.3A ještě víc…

obr.4Člověk se vůbec nediví tomu motorkářovi, že má tak naspěch…

obr.4aProstě počasí, že by psa nevyhnal! Jenže venčit se musí a tak pes nemilosrdně vyžene paničku (ale počkala jsem, až se aspoň to nejhorší přežene) a ještě se venku na ten déšť šklebí a celým psem dává najevo, že jsem ten déšť určitě udělala já a že si na to bude stěžovat psombudsmanovi!

obr.5A pak je konec a vypukne duha. Někdy dokonce dvojduha. A zajímavé je, jak uvnitř duhového oblouku je všechno světlejší, než vně.  Nevím, proč to tak je – nejspíš to souvisí s lomem světla, který udělá nejen duhu, ale i tohle kouzlo. Není to pokaždé, ale dost často to takhle foťák vidí…

obr.6A ještě jedna duha…

obr.7A pak je už úplný konec, všude se třpytí kapky vody a celý svět je krásně umytý…

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

52 reakcí na Prší, prší…

  1. brtnikvbrlohu napsal:

    Krásná duha, pokud by se podařilo dojít tam kde se dotýká země, tak je tam prý hrnec zlaťáků…. to se ale zatím nikomu nepodařilo, a díky tomu je pořád tak pěkná.

    • K-k. napsal:

      Tu pověst znám, nafocenej konec duhy mám hned několikrát, jednou byl asi deset kroků ode mne a já zrovna neměla rejč! (A tajy jsem jen stála a vyjeveně na to koukala a nefotila…)
      A veřejné osočení rosničků, že strašejí a nepršejí zabralo: před čtvrtou v noci mne vzbudilo hromování a od té doby pořád prší – a velmi příjemně se ochladilo. Konec světa to ale není, ten je podle rosinček odložen na zíra ráno…😀

      • Bavor V. napsal:

        Ty rosničky se trefily akorát u vás. Tady ani kapka, ani hromeček, natož kousíček toho blesknutí😆

        • K-k. napsal:

          no jo, trošku jsem je vyplašila…😀 Ale zdá se, že už to přestává – nevadí, teď to chvíli vydrží a bude k žití. V noci se fakt nedalo spát: 24°je trochu moc…v bytě bylo pochopitelně ještě víc.

      • vonrammstein napsal:

        Nejdřív musíte najít leprechauna.

  2. tata napsal:

    A leje a leje…současný stav

  3. Rosťa napsal:

    Ten hafuš se tváří hrozně nešťastně. Chtělo by to kousek uheráku, ten je na deprese nejlepší. Ementál je také dobrý.

    • K-k. napsal:

      Jeho Excellence Mikeš upřednostňoval soustíčko syrovýho masa – když bylo nadívaný jakýmikoliv léky a podobně, zblafnul to bez mrknutí oka a ještě vyžadoval přídavek. Salám, nebo sýr se taky mohl – ale syrový bylo syrový!😉
      A ksichtit se dovedl opravdu neuvěřitelně!😀

      • Rosťa napsal:

        Ten náš maso sežere a prášek spolehlivě vyplivne. A ještě nám dá najevo, že ho jako máme za blbce.

        • K-k. napsal:

          jo, to dělal Mikešův předchůdce -.mazanej půljezevčík. Občas jsem měla pocit, že ten prášek dokáže vyplivnouit i uchem – tlamu jsem mu držela, tou nemohl, a prášek byl najednou na zemi…

          • oh napsal:

            Tak tohle znám. S prášky jsme se nechytali. Dostat do Psa (cca 15 kilo) antibiotika vyžadovalo lék v tekuté formě, injekční stříkačku a dva lidi, a stejně to obvykle dokázal alespoň částečně procedit mezi zuby ven. 🙂

            • K-k. napsal:

              http://nkocka.ufouni.cz/drbna/drbfoto/20150608181551.jpg – to velký je cca třicetikilovej Mikeš, tehdy byl v pubertě (zřejmě to byl kříženec NO a knírače, kluk ho našel jako toulavý a hrozně nešťastný štěně). Ten černej ďasík vpředu je onen půljezevčík, jménem Kuba, tehdy asi tříletej a pochopitelně samozvanej náčelník smečky. A toho donutit k něčemu, co nechtěl, to bylo dílo, to jsme s ním fakt měli dva co dělat!
              Omlouvám se za kvalitu, je to sken nepříliš povedený papírový fotky…

            • oh napsal:

              Tak si představte, že vezmete zlatého retrívra, zmenšíte ho zhruba do velikosti vašeho Kuby na malinko vyšších tlapkách, s kožichem v odstínech hnědé a rezavě hnědé (i s tím huňatým chvostem a třásněmi na tlapách, co tak krásně přitahují špínu všeho druhu), uši do špičky a neodolatelný pohled: máte našeho Béďu. Tvrdohlavostí by překonal smečku jezevčíků, „vyčůranej“ jak mraky, místo žaludku černá díra. Když jsme ho zrovna nezkoušeli léčit nebo koupat, tak byl samozřejmě milej, přítulnej a mazlivej Pes.
              A někde musel mít schovanej radar – když stál na zahradě a štěkal směrem vzhůru, směřoval jeho čenich neomylně na letadlo píšící po obloze.

            • K-k. napsal:

              Retrívr bonsai? Ale retrívři bývají většinou vcelku rozumní a účinliví psi. Tady je jich hodně, jak zlaťáci, tak labradoři… Jednomu z nich páníček láskyplně říká „ty moje popelnice“ – fakt je, že Charles je naprosto bezednej!😀
              Možná že u toho bonsaie se vyrazila nějaká zkoncentrovaná rošťárna…😉

            • oh napsal:

              Sice na to moc nevypadal, ale jeho máma byla kříženka jezevčíka. Tak odtud asi velikost, paličatost a trošku špičatejší čumák.
              Ale rozumnej a učenlivej, to jo. Někdy až moc. Koncentrovaná rošťárna, to bezesporu.
              Při vycházkách do deště ve mě jeho pohled, ostražitě sledující, zda už je páníček dost promočenej, vzbuzoval podezření, že se tím moc dobře baví. 🙂

  4. vonrammstein napsal:

    Fantastický fotky!!

    • K-k. napsal:

      Děkuju za pochvalu, pane z Rammsteinů, od vás, od Pana Fotografa, to těší dvojnásob! Ale byly to vysloveně pokusy, co to udělá – ten motorkář se mi povedl náhodou, netušila jsem, že mi vjede do záběru, fotila jsem ty potoky na silnici. Ta duha se světlým „vnitřkem“ toho oblouku mne velice překvapila, okem to vidět nebylo..

      • vonrammstein napsal:

        Nejsem fotograf, vzácná paní. Jen se mi v životě povedlo pár zajímavých fotek. Vlastně už nefotím. Už si jen tak umírám.
        Mám někde fotky dvojité duhy z Telče, možná už jsem zveřejnil, možná ne. Nepamatuju se.

        • K-k. napsal:

          nevím, mne okouzlily ty čb fotky různých zapomenutých detailů a zákoutí – třeba jen ta osvícená cihlová zeď, to je prostě pohádka! Ale myslím, že jste toho měl na své stránce víc – nebo se pletu?

  5. vonrammstein napsal:

    Ta zeď je u mě doma, v mým vlastním baráku na Vysočině, kde už skoro tři roky ke svý nesmírný škodě nejsem. Vlastně většina těch povedených fotek je od tama. Možná se na tu svoji stránku zkusím podívat, už nevím, co tam je. Občas tam něco přidám, ale retrospektivu neprovozuju. Ale pamatuju si, že za nejpovedenější považuju čb sérii fotek z Telče, kde jsou mladičký, školou povinný holky. Chovaly se adekvátně věku, bezprostředně, o foťáku nevěděly, jinak by se stylizovaly. A to by byla škoda. Ne, nejsem úchyl na lolitky. Byla to jen kouzelná chvilka.

    • K-k. napsal:

      Tak jsem ty vaše fotky znova otevřela – a zjistila jsem, že jsem buď slepejš slepejšovaná, protože poprvé jsem tam viděla jen Libušín a asi tři nebo čtyři fotky „světlem malované“ – a teď jsou tam všechny ty poklady, co se mi kdysi líbily a ještě něco navrch. Nebo jste je tzam znovu přihodil? V každém případě mám o večerní zábavu postaráno! Dík!🙂

      • vonrammstein napsal:

        Vidím Vás tam, takovej průvan mi tam dlouho nikdo neudělal🙂
        Nevím, jak umíte vyhledávat na WP, já vůbec. Ta série, co jsem ji asi po hodině našel, se jmenuje „Kačenky a jiná zviřátka“.
        Nic jsem nepřihodil, to jen WordPress laškuje, zmetek divnej. Já děkuju Vám, miluju Vaše fotky.

        • K-k. napsal:

          Jo, větrat se musí!🙂
          Vaše fotky jsou úžasné – jen tu nad nimi pláču, protože to, co já považuju za svůj objev a úžasné veledílo, nacházím u vás v podobě, o které bych si netroufala ani snít!
          S WP nemám žádné zkušenosti – jen coby čtenář a občasný komentátor u Bavora. Takže vycházejme z toho, že si se mnou zalaškovali zlomyslní počítačoví trpajzlíci.
          Tady jsou moje fotky – lepší i horší, čak čas a fotografické neumění šlo. http://kaaden.ufouni.cz/Fotoalba/ Původně to opravdu mělo být jen pár fotek, ale poněkud to nakynulo.
          Jo, fotilo by se to, fotilo – kdyby zdraví dovolilo. Tak se aspoň hrabu v tom, co je nafoceno a opakuju si ty chvíle na fotolovech…🙂

          • vonrammstein napsal:

            Zbytečná skromnost, moje milá. Máte cit a oko, fotíte věci, kterých já bych si vůbec nevšiml. A jdu študovat Vaše fotky a potom spát a vůbec dosti vzáejmných lichotek🙂 Ale zvedla jste mi náladu z hluboké deprese až do vesela, děkuji🙂

            • vonrammstein napsal:

              Tak teda ještě zurück: Ve focení Vám nesahám ani po kotníky. Vynadám svýmu Canonu. Nashledanou v lepších časech🙂

            • K-k. napsal:

              Moje babička by na tohle vaše prohlášení řekla: „Ale houbec!“ 😀
              O tom oku a všímání si bych mohla aplikovat spíš já na vás – ale sám jste řekl, že dosti již lichotek.😉
              Dobrou noc!

  6. Slim napsal:

    Moc pěkné fotky. Déšť po vedrech je něco nádherného. Doufám, že se vrátí i kolem příštího víkendu, kdy má zase být 32.
    Mě bouřka s prudkým deštěm probudila asi v 6.15. No, holt jsem nebyl ve Strakonicích, tam jak známo předpovědi stále krachují. A když tam nevyjdou, tak nikde.🙂

    • Bavor V. napsal:

      Slime, obhajujete neobhajitelné. Že nevychází předpověď je sice špatné, ale on nevychází ani aktuální stav❗ Od poslední modernizace radaru v Brdech prostě ukazuje bludy. Pokud podle odrazů máme být zaléváni prudkým deštěm s bouřkou a ve skutečnosti ani nekápne, vzdálená zahřmění by starý truhlář spočítal na prstech levé ruky, pak je asi někde něco špatně. A že podle předpovědi jsme měli v noci zmoknout a nezmokli (už po několikáté), je také fakt. Tady to nezachránil ani radar.😆

      • Slim napsal:

        Už dávno vím, že to není o kraji, ale o lidech. Z toho, že u vás kolem baráku neprší nemůžete vyvodit, že „rosničky se trefily akorát u vás“. Možná prší z kopcem od vás. U MNĚ zase ty předpovědi vycházejí velmi slušně.

        Měl byste k tomu přistoupit jako k šanci. Ti kdo nejsou spokojeni s předpovědí by si vás třeba rádi objednali na návštěvu, abyste jí znegoval. Tak například já v období pátek-neděle. Nechcete přijet? Slušně zaplatím..

  7. Petrpavel napsal:

    Nádherné fotky! Odpočinek …
    Počasáři se Bavore strefují obdivuhodně. Nesmíme čekat zázraky, očekávat přesnou předpověď pro každý kout země je stejné jako kdyby nezaměstnaný v Bruntále či Ústí čekal že po snížení zmenšeného celostátního cinknutého výpočtu nezaměstnaných o 0,1 , jak teď hlásají roztrubovadla, dostane zítra práci🙂 .
    A když už píši : taky jste si všimli s jakou „elegancí, bez zájmu o podstatu, televizní hlásiči klidně řeknou, že ten zavražděný kámoš Petra Jandy a spolumajitel jejich firmy privatizoval Feronu a pak svůj podíl prodal za stovky milionů? Žádný podiv nad tím že se tak mohlo stát, za kolik pěťáků kupoval … Jen vnější senzace, další zabitý „podnikatel“ . Podstata je tabu 😦 .
    Nošení dříví do lesa, což?

    • Bavor V. napsal:

      Jak se můžou trefovat obdivuhodně, když na radaru tady všude lilo jak z konve a tady široko daleko ve skutečnosti ani nekáplo?
      To už není ani o trefování. To je někde něco úplně špatně.

      • Petrpavel napsal:

        Je to stejné jako diskuse o bohu mezi věřícím a nevěřícím. Nikdo boha neviděl, ale diskutoval lze do nekonečna.
        Stejně tak počasí v každé Horní Dolní nebylo nikdy podle celostátní předpovědi, ale jeden meteorologům jeden věří a druhý ne🙂 .
        Člověk je tvor zmítaný emocemi, a fakta rád pomíjí. Naštěstí.

        • Bavor V. napsal:

          Ano, vy pomíjíte prostý fakt, že radar ukazoval slejvák (podél Otavy) a ve stejné oblasti (podél Otavy) ani nekáplo. To je prostý fakt. A ten všichni zastánci rosniček radši pomíjejí.

Komentáře nejsou povoleny.