Komu patří řepkové lány


Sněmovna hlasy poslanců ANO podpořila zákon o dotacích pro biopaliva. Jestli někde vzadu tahal za nitky Babiš, to se asi nikdy nedovíme. Zato už od nejlepšího minfin Kalouska víme, že je to Babišův tunel.

Ano, Babiš má své podíly v Agrofertu a ty mu přinášejí nějakou odměnu. Tak, jako každému jinému vlastníkovi většího balíku akcií či podílů ve společnostech.  Jenže řepka se u nás pěstuje na celém území státu a to rozhodně nevlastní Agrofert. Stačí se poohlédnout po okolí a řepku zde pěstují tři zemědělské samostatné podniky:ZD Pošumaví Střelské Hoštice, ZD Novosedly a Agrokat Katovice. Bez Babišovy spoluúčasti. A podobných není málo. Takže Agrofert by nepodporu nějak přežil, ale co ti místní, kteří v očekávání plnění nastavených pravidel vyseli řepku a najednou by se mělo hrát podle jiných pravidel? A pokud Kalousek tvrdí, že Agrofert ty peníze za dotaci „ukradne“, jsou stejnými zloději i ty ostatní zemědělské podniky? Kalousek chce dokonce vyvolat hlasování o nedůvěře. Jistě má spočítáno, že v případě výhry, stane se premiérem Babiš a minfin Sobotka. A pokud počítá s novými volbami, nemusí mít někteří jeho spojenci jisté ani to teplé místečko v koutku sněmovny.

Takže má pravdu Babiš, že se jedná o další Kalouskovu exhibici. A stále více se projevuje, že posedlost Babišem spolu s posedlostí Zemanem je projevem Kalouskovy těžké alkoholické paranoii, která mu brání posuzovat věci tak, jaké skutečně jsou, ale vždy a všude vidí jen Babišovu případně Zemanovu konspirační ruku.

Bavor podpis_rex2

Příspěvek byl publikován v rubrice Bavorovy poznámky se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

84 reakcí na Komu patří řepkové lány

  1. Petrpavel napsal:

    Nemáte jednoduše pravdu. Pravdu má Kalousek.
    Pěstování řepky je „výhodné“ pro tzv. zemědělce (ne pro půdu) jenom proto, že mají zajištěn odběr za stálé ceny a v jakémkoli množství, a ještě je třeba dovážet. Jednoduše to naši zákonodárci jako vždy v zájmu svého byznysu přepískli, tohle EU nežádá – jen se na ni vymlouvají.
    JEDINÝM příjemcem dotací jsou zpracovatelé. A kdo vlastní podstatnou většinu zpracovatelských podniků? Z devíti miliard dotací na řepku jde pět do těch Babišových …
    Kalousek dostává náboje jeden za druhým a zase se vrátí do popředí. Blbé zjištění pro volyče ANO, ČSSD a KDU-ČSL, což? Znáte to o jednom za dvacet a druhém za osmnáct bez dvou?
    Co koalicí zpackaný služební zákon pod TOP a ODS taktovkou, co bezzubý návrh zákona o majetkových přiznáních, co rozklad policie a justice…? Poslechněte si slova Filipa na zasedání PS ke svržení vlády. otevře vám to oči. Ale co to plácám … neotevře 😦 .

    To se mi líbí

  2. Hudec napsal:

    Kalousek? Babiš?
    Z deště pod okap.

    To se mi líbí

    • Cech napsal:

      Nevím ale mne se zdá, že pan Ing. Miroslav Kalousek bojuje o své místo na slunci celkem zdařile.
      Protože Andrej Babiš jako první náš oligarcha, velice odvážně vstoupil přímo do vlády.
      No a tímto dal jasně najevo, že prostě Kalouskovité zástupce nepotřebuje, tj. dokáže si sám navrhnou zákon, ten dokáže odhlasovat a nikomu jinému již platit nemusí.
      Tímto vlastně šetří finanční prostředky daňových poplatníků na rozdíl od ostatních našich oligarchů kteří tyto prostředky musí použít na platbu Kalouskovitým politikům.
      Proto za těchto podmínek mu bezesporu z toho plynou různé výhody (dá se to např. nazvat oligarchický nadzisk) na které upozorňuje ve svých vystoupeních oligarchický zastupující zaměstnanec Ing. Miroslav Kalousek, protože Kalouskovitým tímto vlastně hrozí nezaměstnanost.
      Tož co když i ostatní oligarchové budou k zaměstnancům stejně hamižní jako Andrej Babiš ?
      No uznejte, já na místě Kalouskovitých politiků také budu bojovat za udržení pracovních pozic.

      To se mi líbí

      • Bavor V. napsal:

        Nevím, ale to pořád není smyslem souboje o dotace. Protože princip popsal jethro hned v úvodu. Čili Qui bono? Spotřebitel v řadě první. A pak ten, kdo se umí přizpůsobit trhu. A je úplně jedno, kdo to je. Babiš je jen Kalouskova černá můra a paranoická představa.

        To se mi líbí

  3. Jethro napsal:

    Nějak mi stále nejde do hlavy, že už se nedokážeme (my tady i v celé ČR) shodnout na jednoduchém a jasném faktu: Kdo dostává dotaci na biopaliva.
    Kalousek tvrdí, že Babiš jako výrobce, Babiš tvrdí (a já mu spíš věřím), že spotřebitelé bionafty.
    To je ale sakra rozdíl! Bere tu dotaci výrobce nebo spotřebitel?
    Nějaké kličky, že kdyby bionafta nebyla dotována, Babiš by nevyráběl, mne nezajímají. Babiš vyrábí, protože někdo kupuje. Ten někdo je dotován, aby kupoval, protože EU chce podíl BIO v prodeji. V opačném případě by nás čekal dovoz nebo mastná pokuta.
    Kde je pravda? Jeden z těch pánů (omlouvám se, že i toho vševědoucího ochlastu nazývám pánem) úmyslně a bez uzardění už nejméně půl roku lže.

    To se mi líbí

    • Jethro napsal:

      A jedna paralela: vyřizuju si dotaci na výměnu kotle. Doteď jsem si myslel, že stát má zájem zbavit se starých kotlů a proto podporuje instalaci nových úsporných kotlů nějakou dotací, v mém případě 60 litrů.
      Nikdy mne nenapadlo, že tu dotaci vlastně berou podle kalouskovské „logiky“ ti hajzli z Vaillantu, protože já bych přeci ten kotel bez dotace nekupoval…

      To se mi líbí

      • Bavor V. napsal:

        Tohle by chtělo zarámovat a poslat ochlastovi. 🙂 Protože je to u všech dotací stejné. Jako „Zelená úsporám“, kde vlastně získávají nejvíc výrobci materiálů a stavební firmy, protože jinak bez dotace by lidi nezateplovali etc.etc.

        To se mi líbí

    • brtnikvbrlohu napsal:

      Ono je možné biopalivo nekupovat? Příbuzný sháněl benzin bez bio – tuším do pily a musel pro něj jet k jediné čerpačce do sousedního města. Dost daleko.

      To se mi líbí

      • Jethro napsal:

        No, nevím. Jako laik jsem se loni u čerpaček setkával s naftou bez přívlastků a s naftou o pár kaček levnější s označením BIO. Je mi jasné, že nějaký podíl BIO se dle požadavků EU míchá do všeho, ale to nic nemění na podstatě otázky: Dotuje se spotřeba anebo výrobce? Jsou ti Vailanti hajzli anebo Kalousek Blb?

        To se mi líbí

      • Jethro napsal:

        Jo, a omlouvám se, že jsem neodpověděl: kupuje EU svým rozkazem přidávat BIO složku do paliv… Samozřejmě, že doslovné „kupuje“ u čerpačky už je o něčem jiném.
        S tou pilou jste mne vyděsil. Já dávám do pily bezolovnatý od nejbližší pumpy.

        To se mi líbí

        • Bavor V. napsal:

          Nikdy jsem neslyšel o tom, že by se do pily nesměl dávat „obyčejný s bio“ benzín, tedy od jakékoli čerpačky.

          To se mi líbí

          • kchodl napsal:

            Jistě že se tam dávat může, ale musíte ho spálit včas. Na skladování to není.

            To se mi líbí

            • Bavor V. napsal:

              On benzín většinou nikdy nebyl na velké skladování. A přiznám se, že tu zkušenost jsem už udělal 😉 . Takže pokud nemám moc řezání, tak pila leží ve stodole bez náplně.

              To se mi líbí

            • pepan napsal:

              trochu doplním, do benzínu se přidává povinně líh. Ničí to motory, při startování v zimě líh bezpečně identifikujete podle charakteristického smradu z výfuku. Do nafty zase povinně MEŘO (metylester řepkového oleje), použití takové, „skladované“ směsi obvzlášť v zimě, může znamenat výdělek pro autoservis. Pokud je na stojanu benzinky nápis biobenzín, bionafta, nebo jakýkoliv ekvivalent tohoto výrazu, tak to znamená, že natankujete palivo s vyším obsahem uvedených sraček.
              Je sice pravda, že za první republiky se jezdilo na BIBOLI (benzín, benzen a líh), ale ty motory vypadaly poněkud jinak, než ty dnešní.
              Když se podíváte do uživatelského manuálu svého auta, možná narazíte na informaci, že výrobce vozu používání obdobného paliva důrazně „nedoporučuje“.

              To se mi líbí

        • kchodl napsal:

          Tak hlavně jde o tom, že bio-benzín má „poločas rozpadu“ třeba jen tři měsíce. A pokud máte pilu přes zimu třeba v nevytopené garáži nebo kůlně, a přemrzne to, po zimě máte problém. Minimálně se vyplatí před dlouhou přestávkou v činnosti palivo vylít, před použitím naplnit čerstvým.

          To se mi líbí

          • Jethro napsal:

            Už jsme daleko od tématu, ale jen má zkušenost: Dlouhá léta kupuju u OMV a s uváděnými problémy jsem se nikdy nesetkal. Samozřejmě – letní nafta v zimě znamená problém, proto na uskladnění kupuji v zimě.
            Nedávno jsem likvidoval zapomenutý sud s naftou, stál tak 8 let na dvoře u kůlny.
            Pro jistotu jsem to do kanystru pustil přes filtrační papír a ten kupodivu zůstal čistý. Žádné kaly, žádná voda, žádné rosoly…
            Možná je to o výrobci.

            To se mi líbí

          • blbíš napsal:

            – bať,bať – já vůl zase neprotřepal směs benzín-olej, proto jsem byl nucen utratit za válec a píst (zadřeno) 2000,- Kč. Ještě že nemám ruce od sebe a tu rozborku udělal sám, (Moutfield chtěl 6.500,- Kč). Fakt, dávejte pozor na promíchání směsi, kvalitu oleje mající zásadní vliv na mísící poměr 25:1 a 50:1 a hlavně, jak Kchodl s Bavorem správně píší = v zimě stroj vyčistit a skladovat bez oleje a paliva, v létě raději míchat a třepat před spotřebou a ani ne do zásoby.
            – Jethro – naprostá jistota, ti lobbističtí zmetci ještě ty dotace přičetli k těm bývalým cenám těch svých zázračných ekologických výrobků, takže v důsledku konečný zákazník . . . ale, škoda mluvit. Průser je už v tom, že vůbec dotace existují. Vždyť ti naši slavní národohospodáři už s tím jaksi kalkulují ve svých plánech šťastných zítřků . . . v tom je ta hrůza, v tom je ten švindl.
            – mimochodem, tušili jste to všechno, když jste šli k tomu referendu o EU. To tedy civím, co se všechno dá schovat pod slůvka „volný obchod“. Já ani náhodou a myslím, že tu máme stejný bezzubý moloch jako to OSN, je ale mnohem nebezpečnější a s funkčním chrupem!

            To se mi líbí

      • Bavor V. napsal:

        Bio je také Ethanol 85, tedy bezdaňový benzín. A ten by rozhodně za cenu se spotřební daní lidé nekupovali.
        P.S. Jethrovo větu jsem zvýraznil já.

        To se mi líbí

      • kchodl napsal:

        Sehnat ne-bio je někdy obtížné. Protože doslova do všeho paliva, které koupíte u pumpy se něco přidává. Díky dotacím je to pak levnější. Přísada nemusí být přímo bio, přidává se svinstvo kvůli ceně. Vyhrává ten, kdo dodává levnější a mizernější produkt, který se ještě prodá.

        Není benzín jako benzín. Není nafta jako nafta. Normy jsou poměrně bezbřehé a výrobci toho využívají. Nikdo to plošně netestuje. Inspekce je bezzubá. V zásobovacím řetězci je bezpočet bílých koní, na které je možno všechno svést.

        Sháním občas naftu nebo jiné palivo pro záložní agregáty pro počítačová datacentra, které by mělo vydržet v nádrži pár let, aniž by se rozložilo, zrosolovatělo, vločkovalo a tak dále. Aby bylo třeba po pěti letech použitelné. Téměř to nejde. Tento druh paliv kupují ve velkém jen armády.

        Je to celá věda, nakonec u každého vojenského útvaru byl nějaký ten PHM důstojník, který se v tom vyznal, většinou profesí chemický inženýr se specializací na ropné produkty.

        Další věc je teplotní odolnost. Palivo je někde v nádrži venku, co se stane, když v zimě projde minus 30°C, v létě na slunci plus 60°C ? Poteče nafta, když bude minus 20°C, nezmění se v rosol ? Žádné běžně prodávané palivo tenhle proces nepřežije.

        Také proto se hodně takových aplikací – záložní dieselagregáty – upravuje na plyn. Nebo se používá letecký kerosen Jet A4 s přísadami. Ten se navíc dá sehnat levně, z velkých letišť, protože se často musí z letadel po přistání vypouštět z bezpečnostních důvodů a „ekologicky likvidovat“. Takže ekologicky likviduji. Mnoho lidí kolem letectví ve skutečnosti jezdí na „opatřený“ kerosen, ve svých dieselových autech. Míchá se to s trochou nafty, benzínu, dalšími přísadami.

        Stejné je to s benzínem. Stačí na podzim naplnit pilu, sekačku na trávu, etc. a na jaře to už nenastartujete, v horším případě to celé musíte rozebrat a vyčistit od toho odporného rosolu a usazenin, které z toho rádoby benzínu vzniknou.

        Za bolševika tenhle problém nebyl, věškerá nafta i benzín musela vyhovět příslušným vojenským normám a pravidelně se to kontrolovalo.

        To se mi líbí

      • Jethro napsal:

        Nevšiml jste si „první generace“ náhodou anebo úmyslně? Patrně víte, jak jsme na tom s druhou a zejména (pro nás velmi efektivní) třetí generací.
        A když se do výroby BP 2. generace pustí Babiš, změní se něco na vaší argumentaci?

        To se mi líbí

        • robe napsal:

          já jsem jen chtěl na prvním rozumném odkazu ukázat , že vaše argumentace že eu cosi nakazuje není fér. eu od podpory biopaliv couvá, což vy ve vašem komentáři cudně nezmiňujete.

          To se mi líbí

          • Jethro napsal:

            Od biopaliv první generace …

            To se mi líbí

            • kočka šklíba napsal:

              Přesně jenže to také musíte mít na investice do bio 2.a případně další generace, a to my tedy z měsíce na měsíc nemáme a přitom ale podíl bio složky se nezměnil, do roku 2020 myslím. Takže jak z toho ven? Bud nebudeme mít požadovaný a závazný podíl biosložky a budeme platit penále, nebo zatím, snad, budeme muset postupně přecházet na 2. a další generaci. A to také není zadarmo.

              To se mi líbí

    • kočka šklíba napsal:

      Přesně, a to Babiše ráda nemám, ale v tomhle máte pravdu a PetrPavel se mýlí.

      To se mi líbí

  4. čtenář napsal:

    biOOmyl?
    Výroba biopaliv je drahá, neefektivní a spalování bionafty škodí lidskému zdraví víc, než se původně myslelo. Proto je cílem Kverulanta zastavit toto škodlivé plýtvání. V květnu 2015 se EU shodla, že omezí používání biopaliv ze zemědělských plodin v dopravě z původních 10% na 7%. Mohlo by se zdát, že Kverulant již svého cíle téměř dosáhl, ale stále není zcela vyhráno. Celkový cíl 10% biopaliv pro rok 2020 totiž nebyl opuštěn. Zbylá 3% biopaliv mají být vyrobená z odpadu, slámy či třeba mořských řas. Navíc na jaře 2015 Andrej Babiš předložil návrh zákona, který používání biopaliv ze zemědělských plodin v dopravě naopak zvyšuje.

    http://kverulant.org/bioomyl.html

    ŽLUTÁ NEMOC aneb V nejžlutější zemi světa se srnkám nedaří

    To se mi líbí

  5. Jos napsal:

    Spor; konce jsem nedohlédl. Asi na to nemám vědomosti. Za vším je totální politická negramotnost většiny českých voličů. Jen totálně negramotný volič volil Babiše a jeho ANO. Kalouska volil pro změnu negramotný, ovšem zároveň gauner.

    To se mi líbí

  6. čtenář napsal:

    že by?že by měl pravdu Kalousek?

    !!!!!! 25.10.2012 12:38 !!!!!

    Babiše rozhněval plán EU na omezení biopaliv.

    O 600 milionů korun ročně klesnou tržby společnosti Agrofert Andreje Babiše, pokud Evropská komise prosadí plán na omezení biopaliv.

    Nový plán Evropské komise na omezení použití biopaliv by snížil tržby českých producentů řepky o šest miliard korun ročně. Uvedl to řekl ředitel divize pohonných hmot a biopaliv společnosti Agrofert Martin Kubů. Sám Agrofert by se na této ztrátě tržeb podílel z deseti procent.

    EU dosud počítala s tím, že by se podíl biosložek v pohonných hmotách do roku 2020 zvýšil na deset procent. Poslední návrh komise, který šel minulý týden do připomínkového řízení, ale počítá se snížením podílu na pět procent.

    Návrh komise by podle Agrofertu znemožnil užití řepky pro výrobu biopaliv. „Tento krok EK by měl fatální dopady pro pěstitele řepky v Evropě. Negativní dopad na české pěstitele by byl až 200 tisíc hektarů řepky,“ uvedl člen představenstva Agrofertu Jaroslav Faltýnek.

    http://zpravy.e15.cz/byznys/zemedelstvi/babise-rozhneval-plan-eu-na-omezeni-biopaliv-prisel-by-o-miliardy-926306

    To se mi líbí

  7. Tacit napsal:

    A co zvěř?
    Pěstování řepky je pro zemědělce nejlukrativnější byznys. Už teď se pěstuje na 20% orné půdy (400 tis ha).
    Kromě toho, že pěstování řepky nemá nic společného s výživou obyvatel, zabíjí zvěř, nejvíce jelení a srnčí.
    Po požití řepky, spárkaté zvěři přestávají správně fungovat ledviny, plíce i játra, zvěř ztrácí pud plachosti, dochází k poruše nervové soustavy, přichází trávící problémy, dehydratace, některé kusy oslepnou a nakonec dochází k hromadnému úhynu. Ročně tak uhyne tisíce kusů.

    To se mi líbí

    • jaa napsal:

      No tak teď jste mne dostal, i když by mne to mělo potěšit. Když náš letitej medák předal firmu mladýmu, nějak se „vytratil“ med – lesní, luční atd. Mladej měl jen květový – sice prý řidčí ,ale stejně sladký, No zkusila jsem a nee. Není to ono. navíc se začaly množit ty úhyny včelstev a tak jsem na jednom jejich vebu svou doměnku napsala ato“ že totiž asi nikdo nezkoumal jaký účinek má řepka na imunitu včel a tvorbu medu – řepka, která jak známo dokáže zavařit i motor. Schytala jsem to sice parádně ale tamnější „odbornící“ mne nepřesvědčili. To že je ten řepkovej med řídkej je fakt a taky je fakt že to není co bejvalo…. Hm a Vy si teď přijedete s tím, jak škodí zvěři… cipísek…

      To se mi líbí

      • jaa napsal:

        vypadlo mi že za květovým – se skrývá řepkový – a je fakt že v okolí je té řepky přežluceno.

        To se mi líbí

      • Tacit napsal:

        Víte, vysvětluju si to tím, že řepka se takto hromadně pěstuje až poslední dobou cca 25 let.(prvně se tu sic objevila už 16. stol, ale jako ojedinělé výskyty). No a fauna si na ni zatím zcela „nezvykla“ a vývoj jejího metabolismu na řepku je pomalý. Sám jsem zažil otrávenou srnu z řepky, které jsme nedokázali pomoci.
        A že se o tom málo ví? No, od toho jsou tady lobby, které se starají, např lobby řepková (Svaz pěstitelů a zpracovatelů olejnin), nejen Babiš.

        To se mi líbí

        • Petrpavel napsal:

          Proč ten srnec co mi chodí, ač jsem oplotil, ale oploťte neprůchodně u proměnlivě průtočného potoka …, okusovat růže, hráchy, fazole, keře, stromky a keře se nezajímá taky o řepku 😦 .
          Něco jako ztrátu pudu plachosti u něho pozoruji, neutíká přede mnou, jsa vyrušen otráveně pomalu se otáčíc důstojně odchází, ale to bude spíš jeho inteligencí – ví, že mu nesmím ublížit. Myslivecká lobby … a zákony.

          To se mi líbí

  8. Mainguard napsal:

    Tento web zobrazuje kdo a kolik z každé členské země EU dostane zemědělských eurodotací, problém je, že druhým největším je právě ministerstvo zemědělství, skrz které jde přerozdělování dotací mj. na řepku. Toto jsou data za r. 2013, za r.2014 budou zveřejněna 30.5. 2015

    EASTERN SUGAR ČESKÁ REPUBLIKA, a.s. €59,540,453
    Ministerstvo zemědělství €48,292,330
    MADETA a.s. €25,369,944
    AGRO – Mìøín, a.s. €24,244,692
    Vojenské lesy a statky ÈR, s.p. €22,535,137
    Zemìdìlské družstvo Moøina €11,674,015
    Únìšovský statek a.s. €11,353,288
    ZD Krásná Hora nad Vltavou a.s. €11,001,737
    SALIX MORAVA a.s. €10,442,376
    ROSTÌNICE, a.s. €10,293,757
    AGRODRUŽSTVO MORKOVICE, družstvo €10,221,279
    ÚSOVSKO EKO, s.r.o. €10,169,285
    Milkpol spol. s r.o. €10,038,924
    ALIMEX NEZVÌSTICE a.s. €9,362,357
    Zemìdìlské družstvo Nové Mìsto na Moravì €9,157,929
    EKOÈAS spol. s r.o. €9,132,831
    Rolnická a.s. Králíky €8,990,386
    REGENT PLUS Žlutice spol. s r.o. €8,972,121
    AGRONA RPETY s.r.o. €8,596,503
    ZAS Beèváry a.s. €8,179,151
    BONAGRO, a.s. €8,050,803
    ZEAS Puclice a.s. €7,773,837
    Zemědělské družstvo Dolní Újezd €7,732,627
    Hoogwegt International B.V. €7,656,207
    HORSKÝ STATEK ABERTAMY s.r.o. €7,571,161
    ZEM, a.s. €7,467,648
    Žerotín, a.s. €7,411,231
    NB product s.r.o. €7,392,471
    AGRO SLATINY a.s. €7,330,265
    LUKROM plus s.r.o. €7,254,398

    http://farmsubsidy.openspending.org/CZ/browse/

    Bohužel dotace jsou jedním z nejslabších míst EU a jako fanda EU myšlenky integrace a společné zahraniční politiky, harmonizace práva, školství, sociální politiky a ekologie – beru v případě ekonomiky – za zásadní, že byť tady naopak probíhá v rámci evropského trhu soutěž všech se všemi, že tady existuje institut dotací, jako obrana našich evropských zemědělců. Je to to samé jako jakýkoli jiný projev etatistického protekcionismu.

    Ten ve finále poškozuje spotřebitele umělým udržováním vyšších cen proti producentům třeba z Afriky a rozvojových zemí a podporuje evropské producenty. Přičemž jestliže všichni ostatní, ze všech segmentů ekonomiky, bankami počínaje a průmyslem konče, musíme brát v potaz globální konkurenci, pak zemědělci ne.

    Chápu, že jídlo je strategická surovina, ale ne natolik, aby v prostředí zon volného obchodu a globálního trhu, musel ten NEJVYSPĚLEJŠÍ trh chránit sám sebe před těmi co vyrábí potraviny levněji a co by nám je i více levně než ti naši evropští producenti, ty potraviny také prodali. Že nemůžeme dopustit aby evropští zemědělci jako profese komplexně zkrachovali, protože by nebyli schopni konkurovat číně a rozvojovým zemím Afriky?

    No a? Kdo se ptá ostatních lidí pracujících v IT, průmyslu, telekomunikacích a službách (ano i ty se dnes outsourcují, nám dělají mzdy např. v Rumunsku, 1st Time Level Support na Slovensku, call centrum v Polsku) kteří díky outsourcingu a a i přes masivní cla, čelí levnému čínskému dovozu?

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Ten Agrofert je minzem?

      To se mi líbí

    • kchodl napsal:

      Přesně tak. Plný souhlas.

      To se mi líbí

    • oh napsal:

      Mnohem zábavnější se mi ovšem jeví první místo vašeho seznamu, už proto, že:
      http://rejstrik.penize.cz/16193679-eastern-sugar-ceska-republika-a-s-v-likvidaci

      K tomu vašemu No a? by se hodila i další písmenka abecedy. Třeba, jestli by na tom v rozvojové Africe nebyli nakonec lépe, kdyby si mohli pěstovat dostatek potravin pro vlastní potřebu, místo aby zásobovali „civilizovanou“ část světa levnějšími potravinami, biopalivy či dalším momentálně módním sajrajtem. Nebo komu ty nadnárodní korporace všeho druhu budou prodávat svou předraženou produkci, až dojde na jejich milovaný sen o celosvětové zóně volného obchodu a všichni ti, co chtějí za práci víc, než jídlo na přežití do zítřka budou bez práce a tím i bez peněz..

      To se mi líbí

    • kočka šklíba napsal:

      ….“ dotací mj. na řepku“…nejsou, lžete.

      To se mi líbí

    • kočka šklíba napsal:

      Máte tam spoustu nesmyslů, ale myslím, že nemá cenu Vám je vyvracet.

      To se mi líbí

  9. kchodl napsal:

    Když už se tady řešilo palivo, mohu snad připojit zábavnou skutečnost z mého oblíbeného manažerského korporátního kolapsu jménem F-35.

    Což, jak většina ví, je to nové „zázračné neviditelné“ americké super hyper letadlo, plánované Amíky nejen na „kroucení rukou“ ostatním zemím, ale hlavně na definitivní zakroucení krkem Rusku a Číně. Jenže, mělo být hotové 2005, to by se to válčilo o 106, ale dnes to „okno příležitosti“ už téměř zmizelo. Ale k věci.

    Shodou okolností dosavadní cvičné lety a testy probíhaly v chladnějších měsících. Ale nyní v květnu se zjistilo, že pokud se do F-35 (všech verzí A, B, C) načerpá teplé palivo z cisterny, která stojí na slunci, nastane malér.

    Palivo je používáno v letounu k chlazení elektroniky, motoru, kanónu (pokud ho daná verze má) a na ochlazování náběžných hran pro snížení infračerveného obrazu. Palivová instalace je proto neobyčejně složitá, trubky obtáčejí dokola celý motor, radar, bloky elektroniky, … No a kromě toho, kvůli úspoře hmotnosti se palivo používá i jako hydraulická kapalina (říká se tomu palivo-draulika, tedy fueldraulic).

    Když se do letadla načerpá teplé palivo, elektronika není dostatečně chlazená a vypíná se nebo zpomaluje, aby se neupekla. Přesně jako Vám to udělá notebook, když máte zacpaný chladicí radiátor nebo špatný větráček. Ale v letadle, kde je elektronikou řízeno všechno, je to velký problém – když se vypne elektronika, letadlo spadne. Odmítne lítat (počítače hlásí „Critical Error, Overheating“).

    Nikdo neví co s tím. Protože tepelné požadavky na chlazení byly zjevně podceněny, špatně spočítány. Manažeři nechali do letadla v průběhu 20-ti letého vývoje nacpat ohromné množství elektronických bazmeků, … a velmi pravděpodobně nikdo už nespočítal kompletní tepelnou ztrátu, kterou musí chlazení odvést a někam vyzářit.

    Vzhledem k tomu, že většina válek probíhá i v teplých krajích a často na slunci, v létě, tak to není právě dobrá zpráva.

    Když se k tomu přidá teplé palivo, přímo ze sluncem ohřáté cisterny, tak elektronika vyhlásí stávku okamžitě a odmítá cokoliv. „Moc teplo, nikam se nepoletí“.

    Je to docela zásadní průšvih. Letadlo bude muset být určeno pouze k službě v polárních oblastech, nejlépe v zimě, když je i ledním medvědům a tučňákům zima :-).

    Nebo polovinu elektroniky vyhodit. Nebo to překonstruovat, přidat chladiče a radiátory tepla směrem ven. Jenže vzhledem k provázanosti toho chlazení do celé konstrukce to znamená prakticky udělat celou konstrukci znovu a lépe.

    Legrační je i dočasný work-around, aby zkoušky mohly pokračovat.

    Námořní pěchota (USMC), která testuje F-35B, na to šla typicky ve svém zeleně vygumovaném stylu. Nechali všechny letištní cisterny přetřít bílou reflexní barvou, takovou tou perleťovou. Ovšem to vojáci nenávidí, jak něco není zelené, jsou z toho na mrtvici. Takže zadali výzkumný úkol na vynález speciální maskovací barvy, která bude odrážet tepelné sluneční paprsky jako reflexní bílá, ale přitom to bude maskovací zelená.

    Americké letectvo, USAF, které testuje F-35A, na to šlo úplně jinak. Letci mají prostě jiný přístup k problémům. Do hadic od cisteren namontovali průtokové chladiče. Nemuseli dlouho hledat – použili průtokový chladič piva z putyky na základně. Nejspíš měli takových veledůležitých součástek pár na skladě, pro případ havárie zásadního letištního systému.

    Nyní tyto skutečnosti pomalu prosakují ven, takže se dá očekávat velký řev. Opět to bude řešit celá ta smečka darmožroutů z Pentagonu, DoD, různých kongresových výborů a tak dále.

    Začíná to nabírat rysy jak kdyby to vypadlo z dalšího dílu KNIHY KNIH (pozdrav panu Hudci).

    To se mi líbí

    • Mainguard napsal:

      Hltám vaše zasvěcené zprávy o tom, že USA jsou vlastně proti Rusku takoví Křováci s luky a šípy, nicméně k vaší větě ….“Vzhledem k tomu, že většina válek probíhá i v teplých krajích a často na slunci, v létě, tak to není právě dobrá zpráva“….pak jen připomínám, že jestli ty stíhačky létají v teplých nebo studených krajích je celkem jedno, protože pořád létají ve výškách kde je ´-20 až -50C tedy teplota je dost „kosa“ na to, aby se cokoli co potřebuje chladit, chladilo samo za provozu. Nijak tím neshazuji vaší „kvalifikaci“ dělat tu politruka v oblasti technického poradenství ve vojenství. Nevím o nikom, kdo by dimenzoval letadla pro provoz v teplých a studených krajích, ani kdyby jejich tepelné vyzařování mělo dimenze raketoplánu Atlantis. Pravda. ten startoval z Floridy a tam je taky dost horko:-)

      Jinak dávám sem jen toliko originál jednoho článku a jeho link, aniž bych měl zájem o jakoukoli polemiku s Vámi na toto téma. Takže tady máte doklad, jak sankce „nefungují“ a Rusko je hravě překoná.

      Sanctions Force Russia to Abandon Next-Gen Warship Construction Plans

      Construction of a new class of highly advanced warships for the Russian navy has been abandoned after shipbuilders were unable to find parts to replace foreign hardware cut off by Western sanctions over the Ukraine crisis, news agency RIA Novosti reported Wednesday.

      „Currently two of the ships are being built at our shipyards, [but] apparently they will be the only two ships from this project,“ the marketing director of the Severnaya Verf shipyard, Leonid Kuzmin, told RIA Wednesday. The yard has had trouble finding replacements to Western components used in the design.

      The Gremyashchy-class corvettes — a class of small warship — are derived from the older Steregushchy-class corvettes but built to allow longer missions and launch cruise missiles.

      But these plans have been torpedoed by the realities of Russia’s import substitution drive, which was intended to mitigate the effects of a Western arms embargo by spurring the development of comparable domestic equivalents.

      Russian-made alternative components have been made for the two Gremyashchy-class ships already under construction, but Kuzmin said they are not as good as the Western hardware they replace, and the final eight vessels on order will be built as the normal Steregushchy-class corvettes the ships were based on.

      http://www.themoscowtimes.com/business/article/sanctions-force-russia-to-abandon-next-gen-warship-construction-plans/521911.html

      To se mi líbí

      • Miinorita napsal:

        Neshazujete a přece se o to urputně snažíte … Apropo, omluva Kchodlovy i Vám – po dlouhé době nepřítomnosti jsem chtěl provést ocenění palcem, konkrétně u autora povedeného popisu chladících trablů, a omylem poprvé trefil zvedlý u Vašeho nicku – Mea Culpa, a až po té ocenil „originál“ . Inu, nikdo není dokonalý, a i počet těch „zdvižených“ nemusí být symbolem shody …

        To se mi líbí

      • kchodl napsal:

        Ad letadla:
        Tak ano, zcela správná poznámka o zimě ve výšce. My letci víme z letecké meteorologie, pokud jsme to všechno ještě nezapomněli, že takzvaná standardní atmosféra vykazuje výškový pokles teploty přibližně 0.7°C na 100 metrů výšky. Takže ano, problém ve výšce to z hlediska chlazení není.

        Ovšem je to velký problém, než to letadlo do výšky nastoupá. Taky je nutné si uvědomit, že před startem nějakou dobu stojí na stojánce, čeká se na povel ke startu a tak dále. F-35B, C se bude pohybovat na rozpálených palubách letadlových lodí. Navíc se často do operační oblasti letí v nízké výšce, pod paprsky radarů. A tam teplo a slunce je.

        Celkově tedy problém s chlazením F-35 má. Dá se to řešit – s elektronikou – třeba tím, že počkají 10 let, to budou všechny technologie zase někde jinde. Podobně, jako dnešní procesor má tepelnou ztrátu 6 Wattů, před 10-ti lety bylo na stejný výpočetní výkon potřeba 100 Wattů. Nebo překonstruují chlazení. Což může být velký problém, protože všechno je velmi komplexní a provázané. Nebo sníží množství elektroniky a omezí tím funkce. Dá se to řešit i softwarově, třeba že omezí souběžné používání výkonově náročných přístrojů, s ohledem na tepelné poměry. Takže pak třeba nepůjde pustit naplno motor souběžně s plným výkonem radaru a rušičů. Amíci si jistě poradí.

        A proč by stealth létal nízko ? To možná nevíte, ale F-35 je takříkajíc stealth na baterky. Díky idiotskému zadání – nesplnitelnému – od diletantů, je obětí mnoha kompromisů. Ve skutečnosti je vidět na všech VHF/UHF radarech velmi dobře a na velikou vzdálenost, na desítky až stovky kilometrů. S tím nikdo nic nenadělá, to je prostě fyzika – radar s vlnou 1-2 metry prostě takový cíl vidí, protože letadlo je moc malé a má „malé tvary“, například ocasní plochy, vstupy vzduchu do motoru, zhruba srovnatelné s délkou radarové vlny. Raleighova frekvence, Raleighův rozptyl, Raleighova rezonance. BTW, to je ten zákon, který také způsobuje, že obloha je modrá.

        Jediné skutečně stealth letadlo na světě je americký B-2A. Protože nemá ocasní plochy (tj. tvary velikostí srovnatelné s délkou vlny) a je veliký. A mimo to, F-35 má další chybičku, a sice že je vidět – díky kompromisům při návrhu – velmi dobře ve vyšších mikrovlnných pásmech. Hlavně pokud radary používají tzv. rezonanční detekci – multifrekvenční radar přelaďuje pásma a při určité frekvenci dostane odraz, toho se pak chytí a pohybuje se kolem té hodnoty. Díky tomu, že Američané dělají F-35 už 20 let, a zatím nepřekročili stádium pokusů – ačkoliv vyrobili už kolem 120 předsériových kusů všech verzí – tak si všichni potenciální protivníci na F-35 řádně posvítili a zavedli do výzbroje protiopatření.

        Protože vím, že máte rád odkazy, také nabízím, nikoliv „prolhanou Putinovu“ nebo „prolhanou Xi Jinpingovu“ propagandu, ale anglosaský odkaz, konkrétně z Klokánie:
        http://www.ausairpower.net/APA-Rus-Low-Band-Radars.html

        Můžete se podívat, jaké radarové systémy Rusové oficiálně proti stealth letadlům přiznávají, dokonce u mnoha z nich včetně detekčních vzdáleností.

        Sakce:
        Ano také nechci polemizovat, protože to je obtížné s někým, kdo nečte co je napsáno a místo toho oponuje něčemu, co nikdo netvrdil. Jinými slovy, opakuji, že se „dobýváte do otevřených dveří“. Nikdy jsem nezpochybňoval, že Rusku sankce škodí. Velmi mu škodí. Ekonomicky. Ale paradoxní je, že v běhu na dlouhou trať – delší než 2-5 let – sankce Rusku velmi pomohou, ve všech ohledech. Zatím sankce pomohly hlavně k tomu, že zcela znemožnily jakékoliv fantazijní plány na barevnou revoluci. Zvýšily podporu vlády a ruských institucí. Protože Rusko, to není jen Putin.

        To se mi líbí

        • Berkowitz napsal:

          Dobrý večer, pane Kchodl.
          Já bych to zjednodušil : Ruské protiletecké obraně (S-400 a S-500) je naprosto jedno, jaké chlazení mají ony US superletadla a to nebereme v úvahu chipy, dodávané z Číny a co vše ještě skrývají.

          To se mi líbí

          • kchodl napsal:

            Dobrý večer.
            Přesně tak, raketa nezná bratra. Všechny stíhačky dneška jsou díky pokroku v radarech a dalších detekčních technikách, PVO, PRO – a jejich provázanosti do sítí – jen předražené cvičné terče. Proti vyspělému protivníkovi jako je Rusko, a brzy bude i Čína, to je nesmyslné.

            Na druhé straně, s PVO, PRO na nikoho nezaútočíte, nový Lebensraum a kolonie nezískáte. Kdo chce útočit, tyhle bitevníky potřebuje, za jakoukoliv cenu. Ale pokud taková sázka nevyjde, může to pro dotyčnou zemi znamenat finanční debakl.

            Je to otázka ekonomie. Letadla – hlavně ta americká – jsou tak předražená, že pokud protivník nějaké sestřelí, tak aby snad vláda vyhlásila na pár dní státní smutek. Raketa je mnohonásobně levnější.

            F-35 měla původně stát maximálně kolem 80 miliónů dolarů. Jenže se ukazuje, že ve skutečnosti půjde o 150-180 miliónů. To bylo neprůchodné, takže ukryli půlku ceny do povinného (a nezbytného) servisu a podpory. Což znamená také upgrady. Kalkulace je obludná – po dobu životnosti do generálky má být cena vlastnictví (TCO) jednoho letadla kolem 600-700 milionů dolarů. To může zaplatit jen ten, kdo si ty papírky sám tiskne. Plus Britové, ti jsou součástí Říše, a Izraelci, ti to dostanou také zadarmo. Možná zbude i na Klokánii, protože to je vedeno jako nástupiště k útoku na Čínu a pacifickou oblast.

            Nebo se to v tichosti zruší, podobně jako skončily plány na tisíc letadel F-22 Raptor, vyrobili jich jen 200. Dosud nejsou plně bojově použitelná, jedná se víceméně o létající demonstrátory, už teď by potřebovaly radikální upgrade, protože celá jejich elektronika je 20-30 let stará. Nakonec stejné je to s F-35 – je ve vývoji 20 let, takže většina systémů má také původ v 90. letech minulého století.

            Tyto projekty jsou tak složité a komplexní, že než se to dodělá a odladí, je to zralé do muzea.

            To se mi líbí

      • kchodl napsal:

        A ještě naposled k tématu.
        Pobavily mě nejvíce poznámky na amerických leteckých a vojenských serverech, že všechno zlé je k něčemu dobré. Prý to USAF, USMC a US Navy donutí předělat všechny palivové cisterny na chladící vozy. Což by se dalo rozšířit o menší nádrž s Coca-colou, nealko pivem, případně i na zmrzlinu by se místo určitě našlo. Jak je vidět, Amíci tenhle kolaps berou celkem s humorem.

        Ale v jedné věci je ten projekt F-35 vskutku jedinečný. Je to nejdražší zbrojní projekt v historii vojenství, dražší než atomová bomba a její nosič B-29 dohromady. Výborně a luxusně to živí všechny zbrojní lobbisty, Kongresové zbrojní výbory a celý americký vojenský letecký průmysl už 20 let, bez toho, aby z nich něco vypadlo, co je schopné skutečného nasazení do války.

        Zatím to stálo přes 400 miliard dolarů. Druhá věc je, že to prakticky zlikvidovalo na 20 let jakýkoliv významnější rozvoj amerického vojenského letectví, protože to sežralo úplně všechny peníze.

        To se mi líbí

        • jaa napsal:

          Já bych měla takový dotaz, berte to jako od laika, který sedíc v létadle a vidíc porezivelá křídla – chce vystoupit- Jako fanda na Stonea mi vždycky, když hapa nějaké létadlo/nesestřelením/, vrtá hlavou, jsou-li ty luftové mašinky plně aurtomatizované, nebo mají možnost přejít na ruční řízení – tedy za předpokladu, že to obsluha umí… jako bývávalo dřív??? Vím, že i u těch jeho nejnovějších vymyšleností – vždycky trval na možnosti přejít na ruční řízení. Dík

          To se mi líbí

          • kchodl napsal:

            Tak ruční řízení ve všem létajícím samozřejmě je. Jinak by do toho žádný pilot nevlezl.
            Ale všechno je závislé na elektronice – mechanické nebo hydraulické záložní systémy řízení už v dnešních letadlech nejsou. Takže přes nějaký počítač jde řízení vždy, i to „ruční“. A hodně bojových letadel je konstruováno jako aerodynamicky nestabilní, tedy to bez počítačového řízení není schopné normálního letu, člověk to sám nezvládne.

            To se mi líbí

    • Hudec napsal:

      Díky za pozdrav.
      Vy s tou vaší elektronikou…..
      Chlazení byl vždycky problém. už v roce 1970 nám třídní Petr Ptáček sdělil, že zkonstruovat motor o velkém objemu není problém, problém je potom ho při provozu uchladit.
      Teď, když mám poněkud větší objem, cítím to sám na sobě. 🙂

      To se mi líbí

      • kchodl napsal:

        Technicky bych to řešil externím, pomocným chladícím systémem. Bazén, studené pivo. A zamezit přísunu tepla z vnějších zdrojů, tj. slunečník.
        🙂

        To se mi líbí

        • kchodl napsal:

          Tepelnou kapacitu horkých vařených a pečených věcí z prasete, krávy a jiných užitečných zvířat je možné kompenzovat zvýšeným počtem piv, případně zmrzlinou a nanuky.

          To se mi líbí

          • Hudec napsal:

            🙂

            To se mi líbí

          • Šikula napsal:

            Jenže se říká, mok pěnivý, ocas lenivý, tak si dejte, ale o pivní chlapy ženské moc nestojí, tak docela to jde k sobě, lenivý a nestojí a ještě pivní mozol a také ztrácí synapse mozek, samé nevýhody.

            To se mi líbí

            • kchodl napsal:

              🙂
              Život je zkrátka otázka priorit. Pokud je na jedné straně prasečí koleno s hořčicí a křenem, dobré studené pivo, případně pořádný biftek a dobré víno – a na druhé straně vnadná děvenka, … tak si troufám říci, že šance jsou přinejmenším vyrovnané.
              A jak říkával Mark Twain: „Žena je žena, ale dobré cigáro … to je pokouřeníčko“.

              To se mi líbí

            • Slim napsal:

              😀 Taky se mi ten citát líbí

              To se mi líbí

    • Miinorita napsal:

      🙂 Co dodat Kchodle, pěkné …

      To se mi líbí

  10. jaa napsal:

    No tak díky pánové, prošla jsem si skoro všechny příspěvky a díky za dovzdělání. Konečně chápu – proč je nutné auta, busy a pod., sekačky pod. pily a pod. vyměňovat furt dokola nejpozději do 5ti let. a furt dokola. A chápu jak mohli dědovi,výše popsané propriety vydržet 15-20 let. a peníze takto ušetřené mohl věnovat na jinší věcí. Díky…r

    To se mi líbí

  11. Hudec napsal:

    Dotace jsou zlo a ty evropské zejména.

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Jenže u biopaliv to nakonec ani není dotace, ale daňové zvýhodnění

      To se mi líbí

      • Hudec napsal:

        A Babiš zrovna aktuálně vyhrožuje, že když se nezlepší výběr daní, tak je zvýší…
        Drzé čelo lepší než poplužní dvůr.

        To se mi líbí

        • Bavor V. napsal:

          Ale na druhé straně je přívětivý k mladým OSVČ a chce jim vrátit peníze za rodinné příslušníky. Zatím co Mládek to podmiňuje snížením paušálů. To by se ale dotklo všech OSVČ, nejen těch mladých.

          To se mi líbí

          • Hudec napsal:

            Já o těch paušálech vlastně nic nevím, neb je nepoužívám.

            To se mi líbí

          • čtenář napsal:

            už i Vy pane Bavore mu to začínáte polykat i s navijákem,
            jen aby to nebylo pouhopouhé nalej vylej,plus bonus pro Babiše

            Živnostníci s paušály přijdou o základní slevu, navrhuje Babiš

            Na osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) využívající výdajové paušály – včetně lidí pracujících na takzvaný švarcsystém – čekají od roku 2015 další omezení. Navrhuje je Ministerstvo financí vedené Andrejem Babišem s cílem omezit zneužívání paušálů, které měly původně zjednodušit administrativu drobným podnikatelům.

            Zdroj: http://www.penize.cz/dan-z-prijmu/285902-zivnostnici-s-pausaly-prijdou-o-zakladni-slevu-navrhuje-babis

            To se mi líbí

            • Bavor V. napsal:

              A stalo se? Nestalo. Naopak když teď KDU navrhuje vrácení slev, tak to podporuje. Jen Mládek se staví proti.

              To se mi líbí

            • čtenář napsal:

              proč to asi tak „podporuje“?
              vždyť tu odpověď znáte.
              Jen kvůli tomu aby mu KDU neházela klacky pod nohy s EET.
              V tomto případě souhlasím s Mládkem.Důvod je prostý.
              Odpočty na děti a manželku-manžela existovaly před zvýšením výdajových paušálů.
              Po zvýšení paušálů se živnostníci po jejich uplatnění dostávali do mínusu a nárokovali vratku na dani z příjmu..Byly i případy,že někteří měli mnoho dětí,ale pouze na papíře.
              Takže krok,který udělala Nečasova vláda byl logický,dala každému na výběr,buďto paušály bez nároku na odpočet anebo účetnictví s nárokem na odpočet.
              Rozumný živnostník chápe,že když je zvýhodněn výdajovými paušály tak o jinou výhodu zase přichází,ale pořád má na výběr.

              To se mi líbí

            • čtenář napsal:

              ano,s tímto souhlasím,ti kteří nemají už koho nárokovat by byli poškozeni.
              Proto je potřeba přitáhnout uzdu KDU,začínají si moc vyskakovat a přes živnostníky kteří mají děti,více dětí na odpočet si začínají nepřiměřeně přihřívat polívčičku,stejně tak si ji přihřívají u živnostníků-řemeslníků.

              To se mi líbí

    • kočka šklíba napsal:

      Ano dotace by mohli být, ale tak to naši zemědělci říkali před vstupem do EU, jenže pro všechny,a to jaksi nešlo, nemylte se, dotace větší dostávají ve Francii, v Německu a jinde, když tak z národních zdrojů nebo ve formě daňových úlev, viz Polsko :). Jenže to málokdo ví, A dotace, obrovské, dostávají samozřejmě i v USA ;).

      To se mi líbí

  12. čtenář napsal:

    Babišův Agrofert má monopol na bionaftu, získá miliardy

    Větší firmy, které v minulosti dodávaly bionaftu Čepru, postupem času také ustupují. Ústecká Kratolia doplatila na návštěvu detektivů vyšetřujících Tomáše Pitra, který měl s firmou úzké vazby. Nedávno v ní dokonce zasahovala protikorupční Kobra, jejíž počínání přednedávnem sám Babiš chválil. Další hráč, Oleo Chemical, zase ztratil důvěryhodnost kvůli spojení s lobbistou Ivo Rittigem.

    Posledním, kdo zůstal jako možný dodavatel bionafty, tak zůstal Babišův Agrofert. I kdyby se tedy ministr financí nedostal do střetu zájmů, který je však jednoznačný, odstranil své konkurenty dřív, a to pro případ, že by zákon neprošel přesně podle jeho představ. To se však stejně nestalo, protože koalice nevidí v Babišově chování žádný problém a zákon, který nechal vytvořit na míru své firmě, odsouhlasila. Agrofert tak bez sebevětšího úsilí získal monopol na trhu s bionaftou.

    http://svobodneforum.cz/babisuv-agrofert-ma-monopol-na-bionaftu-ziska-miliardy/

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Že zrovna tomu plátku věříte. Bio je prostě EU dané a na tom nezmění nic ani Babiš ani Kalousek.

      To se mi líbí

      • čtenář napsal:

        na každém šprochu….

        Babišův úřad pečlivě kontroluje firmu Oleo, Agrofert má přitom o ni zájem

        Firma Oleo Chemical, která je významným evropským výrobcem biopaliva z kafilerních tuků, by se do skupiny Babišových firem Preol, Primagra a Ethanol Energy velmi hodila. Biopaliva, která tyto firmy vyrábějí, totiž přestanou splňovat evropské normy na konci roku 2017. S naftou Olea Chemical by miliardový byznys Andreje Babiše mohl bez obtíží pokračovat dál.

        Evropou dané normy budou Babišovy firmy splňovat do Silvestra roku 2017, pak už se budou muset poohlédnout po dalších, výrazně šetrnějších složkách, z nichž se mohou biopaliva míchat. Kvůli předepsané šedesátiprocentní úspoře potom budou muset společnosti ministra financí k produktům z řepky (RME) přimíchávat surovinu z živočišného tuku (TME) nebo použitého kuchyňského oleje (UCO). Pak by se mu firma zmítaná soudy, finančními kontrolami, aktuálně bez možnosti domácího odbytu, velmi hodila. A kvůli zmiňovaným skutečnostem by mohla být k mání příhodně lacino.

        http://euro.e15.cz/archiv/babisuv-urad-peclive-kontroluje-firmu-oleo-agrofert-ma-pritom-o-ni-zajem-1171882

        To se mi líbí

        • Bavor V. napsal:

          Stále jen dohady. Kdo vlastní Vaillant?
          A kdo vlastní Baumit, který vyrábí zateplovací systémy? A kdo vlastní ty firmy, které se tím živí? Také Agrofert?
          Je to stále stejný problém. Kalousek je paranoidní.

          To se mi líbí

          • čtenář napsal:

            nechci se nikoho dotknout,ale problém máte s tím,že to byl Kalousek,kdyby proti Babišovi šel kdokoliv jiný je možné,že byste byl těm názorům přístupnější.

            Názor Jethra je sice zajímavý,ale i tak mi to srovnání nesedí,sedělo by mi pouze za předpokladu,že by se těch 7% bio nepřidávalo do nafty kterou kupuji.
            A jsem samozřejmě jeden z mála těch co bude mít názor,že dotace na kotel je dotace pro Vailant,nikoliv pro Jethra.

            Nu což,alespoň jsem se díky této diskuzi dozvěděl kde koupím tu naftu bez bio přísady.

            To se mi líbí

            • čtenář napsal:

              Bavor V. napsal:
              28.5.2015 v 17:14
              Ale vždyť proti němu jdou všichni, jen Kalouskovi se u toho třesou abstinenční ruce a opilecký hlas.

              PS:asi to patřilo sem.

              To se mi líbí

        • oh napsal:

          A to ani nechci vědět, co by asi stálo v titulcích, kdyby Babišův úřad nikoho a nic nekontroloval. 🙂

          To se mi líbí

  13. čtenář napsal:

    Společně s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR jsme připravili velkou srovnávací analýzu odvodů OSVČ a zaměstnanců. .

    http://www.podnikatel.cz/clanky/jak-se-to-ma-opravdu-s-odvody-osvc-a-zamestnancu-pripravili-jsme-velke-srovnani/

    To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.