USA se znovu pustily do převratů …


Americké vydání „THE AMERICAN CONSERVATIVE“ píše, že přestože „Bibi“(Benjamin) Netanjahu minulý týden opět ve volbách zvítězil, stálý senátní výbor pro vyšetřování bude stejně šetřit, zda Státní Departament (SD) nefinancoval tajnou operaci k jeho zničení…

 Podle údajů, které jsou k dispozici, poslal SD 350.000 USD americké ne vládní organizaci OneVoice, která má izraelskou filiálku s názvem Victory 15. Tato filiálka se ve spolupráci a americkými agenty pokusila dosáhnout porážky „Bibiho“.

Pokud dnes potají pumpujeme peníze do procesu svobodných voleb ve spřátelených zemích, abychom svrhli lídry nepohodlné prezidentu Obamovi,  tak mají Američané právo vědět, proč proti demokracii používáme taktiku studené války.

Po 2. světové válce můj, dnes již nežijící kolega, Tom Braden převážel peníze CIA demokratickým stranám Evropy, které byly ohrožovány Moskvou financovanými komunistickými stranami. To se ale dělo v boji se stalinizmem, v období studené války, kdy šlo o přežití Západu.

Doufáme, že Senát poté, co prostuduje činnost OneVoice a Victory 15, rozšíří rámec svého vyšetřování a pokusí se nalézt odpověď na širší otázku: – zda USA nevyužívají nevládní organizace ke svržení režimů v různých zemích světa? A je-li tomu tak, kdo potom rozhoduje, které režimy mají být svrženy?

Na aktuálnosti a neodkladnosti této otázky přidává nynější krize, během které Moskva přibližuje své rakety k Evropě a posílá své bombardéry a ponorky na prověrku připravenosti obrany NATO. Amerika prohlašuje, že příčinou zvedající se bouře ve vztazích Ruska a NATO je připojení Krymu k Rusku Vladimírem Putinem a podpora proruských povstalců na Ukrajině.

Nicméně, Putin nepodnikal na Ukrajině žádné akce, dokud v Kyjevě nesvrhli demokraticky zvolenou proruskou státní moc během státního převratu, v přípravě kterého je, dle tvrzení Moskvy, zřetelná americká ruka. Nejen John McCaine rozpaloval na kyjevském Majdanu dav, který svrhl vládnoucí režim. Pracovala na tom i náměstkyně státního tajemníka Victoria Nuland.

V zachyceném jejím telefonickém rozhovoru s naším velvyslancem v Kyjevě Nulandová zmínila člověka, kterého jsme upřednostnili po svržení Janukovyče. Říkala mu „Jac“. A když po bojích na Majdanu Janukovyč uprchl, u moci se samozřejmě ocitl Arsenij Jaceňuk. Nulandová rovněž přiznala, že USA od roku 1991 utratily 5 mld.USD na obrat Ukrajiny západním směrem.

Zařazení Ukrajiny do EU a NATO se Nulandové a spol. zdá být velkým skokem ke svobodě a pokroku. Ale Rusku se to jeví jako diverze proti slovanskému národu, se kterým po staletí udržovalo nejtěsnější kontakty, ale také jako spiknutí, namířené na zapojení Ukrajiny do ekonomického svazku a vojenské aliance, namířené proti Moskvě.

Ale pokud NATO zakopne a vstoupí do vojenského konfliktu s Ruskem, pak kořeny tohoto konfliktu bude třeba hledat v kyjevském převratu, který Rusové považují za špinavou hru Američanů. Pokud se USA podílely na tomto spiknutí, musí o tom americký lid vědět, a Senát musí vyšetřit, zda Nulandová a spol. nevyužila nevládních organizací k rozněcování studené války, kterou Ronald Reagan ukončil.

Ale pokud využíváme nevládní organizace jako zástěrku pro provedení tajných operací ke svržení režimů, vystavujeme tyto organizace podezření a nebezpečí.

Za celý náš život nebyla úroveň nedůvěry k Americe tak nízká, jako dnes. Příčin je celá řada. Mimo jiné na nás hledí jako na zemi, která neustále otravuje státy, které neodpovídají našim normám demokracie, a bez konce se vměšuje do vnitřních věcí národů, které nás neohrožují.

V tomto novém období americká zahraničněpolitická elita vychloubačně vykřikuje o „barevných“ revolucích, které pomohla organizovat v Bělehradě, Kyjevě a Tbilisi. V roce 2003 byla s naší pomocí svržena vláda Eduarda Ševarnadze během „růžové“ revoluce, která vynesla k moci Michaila Saakašvili. A Saakašlvili nás málem vtáhl do konfrontace s Ruskem v roce 2008, když vtrhl do Jižní Osetie a zničil tam ruské mírotvůrce.

Jakými životně důležitými zájmy v této maličké kavkazské zemi, kde se narodil Stalin, je možno obhájit takové obrovské riziko? Kromě toho se nad americkým vměšováním do svých vnitřních věcí a vnitřních věcích jejích sousedů nerozhořčuje jen Moskva.

Egyptský prezident Abdel Fattah al-Sisi vykázal ze své země pracovníky amerických nevládních organizací. Peking má za to, že za pouličními demonstracemi v Hongkongu stojí americké nevládní organizace. Je-li tomu tak, potom americké počínání vyvolává jednu důležitou otázku:

Jaký je prvořadý cíl americké zahraniční politiky? Bránit životně důležité zájmy národní bezpečnosti republiky? Anebo se společně s Georgem W. Bushem domníváme, že „přežití svobody“ v Americe „závisí na úspěchu svobody v dalších zemích“?

Pokud platí to druhé, pak naše mise je utopií a nebude jí konce.

Jde o to, že pokud si myslíme, že nebezpečí pro svobodu trvá do té doby, dokud se celý svět nestane demokratickým, pak nemůžeme přestat, dokud nebudou svrženy existující režimy v Rusku, v Číně, Severní Koreji, Vietnamu, Iránu, Sýrii, Saudské Arábii, Egyptě, Bělorusku, ve většině arabských a afrických zemí, a také ve Venezuele a na Kubě.

Pokud náš cíl spočívá v tomhle, pak naše republika na cestě k němu zahyne.

Zdroj: rusdozor.ru _ 150325

Originál: «The American Conservative»

hroch-hlava

Příspěvek byl publikován v rubrice hroší kůže se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

54 reakcí na USA se znovu pustily do převratů …

  1. kchodl napsal:

    „Kritický“ článek jednoho amerického nácka proti jiným americkým náckům, kteří jsou placeni jinou klikou. Je to odporně pokrytecké a prolhané, jen ne tak idiotsky a neomaleně jako když lžou neokonzervy.

    Jakou studenou válku ukončil Reagan ? Vždyť nikdy ze strany USA neskončila: pokračovala subverzí a rozložením a vykradením a ekonomickou a politickou okupací všech zemí východního bloku, podle předem přesně napsaných not a postupů, léta předtím vyzkoušených proti Jižní a Střední Americe i jinde. S použitím léta vybíraných a placených agentů. Rozložením SSSR a následně Ruska. Stálou a neomezenou podporou všem kolaborantským proamerickým silám, nakupováním agentů, stálými operacemi tajných služeb proti všem včetně „spojenců“. Odposlechy a šmírováním všech a všude. Podplácením, korupcí a vražděním.

    Jsou to prostě opět hrozné lži, naprosto neomalené a sprosté. Copak není dávno známo, že Reagan vystoupil na uzavřeném plánovacím zasedání jednoho z výborů tajných služeb a mluvil o „kupónové privatizaci“, pomocí které vykradou všechny státy, až socialismus padne ? To bylo tuším v roce 1985.

    Vážně jde o nastolování demokracie ? Není tahle lež už poněkud vyčpělá ? Po všech těch Argentinách, Hondurasech, Kolumbiích, Chile, Nikaraguích a Venezuelách ? A co demokracie v Saudské Arábii nebo Kataru, tam je vážně jako řemen.

    Pokud si někdo vážně myslí, že tomu bude ještě někdo věřit, musí trpět měknutím mozku.
    Tyto žvásty už jsou k ničemu, americká „soft power“ a vylhaný obraz o svobodě jsou dávno v tahu.

  2. kchodl napsal:

    Tak přesně ten projev byl v červnu 1984 – Reagan doopravdy:
    Projev na tajné poradě vedoucích pracovníků zahraničně politických služeb

    Sešli jsme se, abychom posoudili co nejúčinnější cestu boje s komunismem. Jak dobře víte, všechny dosavadní pokusy zničit bolševickou nákazu končily neúspěšně. Totalitní režim přežil od Října 1917 občanskou válku i hitlerovskou pohromu. Dokonce i Hitler se svou velkolepě vyzbrojenou armádou, která pokořila celou Evropu, na Sovětském svazu pohořel. Po válce, bez ohledu na hospodářskou blokádu a další naše tvrdé sankce, tempa rozvoje SSSR byly dvakrát vyšší než ve Spojených státech, nemluvě o jiných kapitalistických státech s rozvinutou ekonomikou. Předstihli nás v těžbě nafty a plynu, byli první, kdo vybudovali atomové elektrárny a ledoborce, kdo pronikli do kosmu. První člověk, který se objevil v kosmickém prostoru, byl jejich člověk. Dohnali a předstihli nás v řadě kritických vojenských inovací, dosáhli termojaderné parity s námi, jejich ponorky s jadernými zbraněmi dnem i nocí brázdí nedaleko od našich břehů. Spolu s USA se sovětská říše zla stala velmocí, a pokud jí dovolíme splnit ještě 2 – 3 pětiletky, pak už je žádná síla nezastaví. Naopak, řeč může být o zániku Ameriky a celého svobodného světa.

    Nejsem první prezident USA, který pochopil, že vojensky a ekonomickou blokádou Sověty neporazíme. Richard Nixon přede mnou dospěl k závěru: boj, jehož se účastníme, je velká bitva idejí, tady musíme zvítězit nebo zahynout. Také prezident Kennedy přiznal nezbytnost nepřetržitého ideologického útoku na komunismus.

    PROJEKT „PRAVDA“ – KOLOSÁLNÍ PROGRAM DEMOKRACIE

    Základní myšlenky boje s říší zla jsem vyložil ve svém vystoupení ve Westminsterském paláci v Londýně v červnu 1982. Před třemi lety vstoupil v platnost náš projekt „Pravda“. V minulém roce jsme vyhlásili kolosální program demokracie a otevřené diplomacie. Je to platforma s mnoha cíli a s globálním rozměrem a rozmachem. Vytyčili jsme v ní ambiciózní, fantastický, ale reálný úkol – smést komunismus z povrchu planety, odklidit ho na spáleniště dějin.

    Abychom však toho dosáhli, je nezbytné pochopit povahu ruských lidí, objasnit, oč se opírá říše zla, co jí dává obrovskou sílu. „Ruská duše“ duše je pro mnohé záhadná. Naši specialisté, zabývající se Ruskem, nakonec jeho duši odhalili. Základními rysy ruské povahy jsou: pokorná víra v dobrého cara nebo vůdce, prostosrdeční důvěřivost ke slibům všeho druhu, neprotivící se dlouhodobá trpělivost a stádnost. Náš program počítá s těmito vlastnostmi sovětských lidí. Naši specialisté v ruské problematice poznali, oč se opírá říše zla a pochopili, co je zapotřebí udělat k vymýcení sovětské nákazy.

    Hlavní náš cíl je likvidovat socialismus jako systém a zavést vývoj v zemích východní Evropy a v Sovětském svazu do řečiště kapitalistické ekonomiky. K tomu je ovšem nezbytné dosáhnout toho, aby u nich na všech místech soukromé vlastnictví potlačilo vlastnictví společenské a státní. Kolektivismus a socialistický internacionalismus musí být zaměněny individualismem a kosmopolitismem. Marxistická ideologie musí ustoupit místo ideologii svobodného podnikání.

    Třeba rozvrátit a zničit víru sovětských lidí v komunistickou stranu a socialismus, v hrdinskou minulost jejich země a ve světlou komunistickou budoucnost. Lenin je v Rusku uctíván více než Ježíš Kristus. To je špatné. Musíme úporně a seriózně popracovat, aby sovětští lidé přehodnotili své názory a aby na Lenina pohlíželi jako na zločince. KSSS je silná svými základními organizacemi. Je nezbytné odstranit je z podniků, ústavů, škol a především z armády, bezpečnosti, prokuratury, nesmí tam mít žádný vliv. V každém městě i na vesnici je nezbytné zesílit útoky demokratů na stranické funkcionáře, především na tajemníky ÚV, krajských a okresních výborů KSSS. To je vykolejí. Nebudou se zabývat prací, ale budou myslet jen na sebe. Za poslední roky vstoupily do KSSS tisíce našich stoupenců. Mnozí z nich už dokázali začlenit se do centrálních orgánů strany.

    Až naši lidé vezmou moc v Rusku do svých rukou, první, co udělají, bude zákaz činnosti KSSS, konfiskace jejího majetku, likvidace prokomunistických mládežnických organizací až do pionýrů. S tím, aby se KSSS již nikdy nezrodila.

    Když zničíme komunistickou stranu, poradíme si snadněji i s rozložením „jednotného mohutného Sovětského svazu“ (jak se zpívá v jejich hymně) na množství samostatných republik. Třeba rozmetat všechny státní struktury bolševické strany.

    Sovětskou moc je nezbytné zaměnit za prezidentskou nebo parlamentní republiku. Musíme přezkoumat jejich Ústavu a vytvořit takový volební systém, takové zákonodárné a výkonné orgány, do kterých by se dostali naši lidé a do nichž by byl prokomunistickým představitelům vstup ztížen.

    Další aspekt našeho boje – sovětská plánovaná ekonomika. Právě ona umožnila bolševikům obstát a zvítězit ve II. světové válce a obnovit národní hospodářství zpustošené válkou. Právě ona umožnila Sovětům udržovat za jejich éry neuvěřitelně nízkou úroveň plateb za bydlení, elektřinu, plyn, bezplatně učit a léčit lidi, nezvyšovat ceny.

    Stačí zaměnit v Rusku socialismus divokým trhem, jaký byl na Západě před 200 lety, a uvidíte, věřte mi, že Sovětský svaz se zhroutí jako domeček z karet. Nedávno vědci Harvardské univerzity přišli se zajímavou myšlenkou. Aby privatizace státního vlastnictví v Rusku proběhla bezbolestně, třeba dát každému, zdůrazňuji každému, jakýsi kupón nebo šek na část tohoto vlastnictví. Lidé, kteří prožili válku a pak ještě 2 roky po válce „lístkový systém“, budou pokorně čekat na svou část majetku, aniž by měli tušení, že se stali obětí podvodu!!!

    POLYGONEM PROGRAMU ZNIČENÍ ŘÍŠE ZLA TAKÉ ČSSR

    Historickým cvičištěm, polygonem našeho programu zničení říše zla musí být Východní Evropa. Tady už jsme do celé věci vložili mnoho prostředků. Je načase, aby se nám dostalo odměny. Právě v Polsku, Maďarsku a Československu zahajujeme historický proces převedení zemí od socialismu ke kapitalismu. „Odstřelíme“ tak Varšavskou smlouvu i Radu vzájemné hospodářské pomoci zevnitř. Při útocích na komunismus musíme vytrvale ukazovat světu, především však socialistickým zemím, nejpřitažlivější stránky svobodného světa. Sebevědomě, bez uzardění musíme přesvědčovat lidi o tom, že Amerika je nejdůslednějším ochráncem ideálů svobody a míru, že americký způsob života je ztělesněním všech lidských tužeb.

    Současně je nezbytné pohotově reagovat na jakoukoli kritiku směřující na adresu Spojených států. V žádném případě, jak jsme toho žel byli dříve svědky, není přípustné poukazovat na protiklady americké společnosti, bídu značné části obyvatel, která u nás, v USA, skutečně existuje, na ustavičně rostoucí zločinnost, narkomanii a jiné nedostatky a vady, které zaplevelily Spojené státy.

    Naše plány jsou impozantní. Budou pro jejich uskutečnění stačit síly a prostředky? Domnívám se, že budou. Vědci Hoovardova institutu „ruských center“ Kolumbijské, Harvardské a jiných univerzit, a také speciálně vytvořených komisí, ukončili řadu unikátních studií týkajících se demontáže socialismu v SSSR. Tyto práce jsou dostatečně podložené, cílevědomé a konkrétní. Abychom je realizovali, reorganizovali jsme a posílili aparáty zahraničněpolitických úřadů USA v mnoha zemích.

    V současnosti disponujeme rozsáhlou, široce rozvětvenou sítí našich propagandistických center na celé planetě. Jen Americká informační agentura (USIA) má více než 200 oddělení v 129 zemích. A pokud jde o úlohu rozhlasu a televize, řeknu otevřeně, v ideologické válce, těžko ji docenit. Čtyřicet našich rozhlasových stanic vysílá nepřetržitě na území SSSR, dnem i nocí v 23 jazycích.

    Z pochopitelných důvodů nebudu se dnes zmiňovat o činnosti CIA. Řeknu pouze, že tam máme špičkové profesionální mužstvo. Dobře vědí o svých úkolech, dovedou pracovat. Jim vděčíme za to, že víme, co si po telefonu vyříkávají sovětští vysoce postavení činitelé, o čem píší sovětské noviny, co kdo prohlásil v rozhlase nebo v televizi. Známe náladu obyvatelstva v každém regionu Sovětského svazu. Díky našemu vytrvalému propagandistickému vlivu přibývá v SSSR počet lidí nespokojených s režimem, včetně těch, kdo touží emigrovat ze SSSR. Upřímně řečeno, většina z nich jsou lidé toužící po majetku, ziskuchtivci, podvodníci, kariéristé, lidé dopouštějící se trestných činů, morálně rozložení. Ale jsou i takoví, na které se můžeme spolehnout. Patří k nim ti, kdo byli za drobné přestupky vyloučeni z KSSS, ti, kterým sovětská moc ublížila, někteří z bývalých obětí represí a jejich potomci trpící komplexem odplaty, skrytou zlobou.

    NELITOVAT PROSTŘEDKŮ NA VYTVOŘENÍ „PÁTÉ KOLONY“

    V okruhu našeho vlivu jsou také funkcionáři z předního sledu sovětské nomenklatury, ti, kdo se derou k moci. Mezi nimi je řada vedoucích činitelů komunistických stran republik a oblastí, vysokých vojenských velitelů, jsou mezi nimi významní vědci, národní umělci a dokonce i sovětští velvyslanci v zemích Západu.

    Zvláštní naději vkládáme do mistrů ruského divadla a filmu, herců, mezi kterými, snadněji než kde jinde, lze najít ty, kdo jsou ochotni přejít tam, kde je tučnější krmě. Jejich vliv na mnohamilionové auditorium je neocenitelný. V náležité chvíli budou bezvýhradně pracovat pro nás.

    Chápu, svržení totalitního režimu si vyžádá velké finanční prostředky, včetně velkého množství peněz na zaplacení budoucích vůdců a lidí, které budeme v SSSR potřebovat. Jdeme na to. Už nyní vynakládáme na rozvrácení komunismu více než 10 mld. dolarů ročně. Není to málo. Lépe však, hynou-li ve studené válce naše dolary, než aby v horké válce hynuly tisíce Američanů.

    Sověty – to je země hesel. A my jsme tato hesla pro sovětské lidi vymezili. Je to demokracie, otevřenost, pluralismus, dialog. Deklamujíce tato hesla, nepřipouštíme ovšem žádnou komunistickou nákazu!

    Pod zástěrkou boje za demokracii budeme usilovat o to, aby naši stoupenci dosáhli na všech stupních budoucí moci pevných pozic. Hlásajíce pluralismus budeme namísto mnoha forem vlastnictví utvrzovat vlastnictví soukromé, namísto systému mnoha stran takový systém, kde z politické arény musí za každou cenu zmizet komunistická strana, a místo mnohokvěté kultury zavedeme masovou kulturu Západu. A dokonce, jakkoli budeme lidská práva deklarovat, nemáme vůbec v úmyslu je hájit. Vyznávajíce toleranci k jakýmkoli ideologiím, nebudeme trpět v žádném případě ideologii komunismu. Budeme od nich požadovat svobodu tisku, ale kategoricky budeme také požadovat, aby svůj tisk osvobodili od leninských idejí.

    Velký Američan Henry Ford říkával: kádry rozhodují vše. Toto heslo je důležité i v naší práci. Západ potřebuje kvalifikované sovětology pro svá ideologická centra. A takové kádry je nezbytné připravovat v Sovětech. Nelitovat prostředků. Všichni si musíme uvědomit, že nedosáhneme-li toho, aby k jejich mikrofonům v rozhlase a televizi přišli naši lidé, jsme odsouzeni k nezdaru. Musíme našim lidem v SSSR pomoci také ve vydávání demokratických novin a vytvořit tak neúnosné podmínky pro „Pravdu“ a jiný prokomunistický tisk.

    POŠPINIT A PŘEPSAT HISTORII SOCIALISMU

    A ještě jeden významný aspekt. Je zapotřebí deheroizovat revoluční a socialistické roky sovětské epochy, přepsat její historii. Musíme dosáhnout toho, aby sovětští lidé nebyli hrdí na Čapajeva, Matrosova, maršála Žukova, ale na admirála Kolčaka, považovaného dosud za krvavého kata, aby byli hrdí na generála Vlasova, zrádce SSSR. Třeba dosáhnout toho, aby uctívali nikoli Hrdinu práce Stachanova, ale znovu se objevivší úspěšné podnikatele.

    Bude také nezbytné, až toho dosáhneme, organizovat masová přejmenování měst, ulic, závodů pojmenovaných po hrdinných bojovnících za revoluci, za sovětskou moc, za socialismus, po vynikajících sovětských vojevůdcích, kteří významně přispěli k rozdrcení německých fašistických uchvatitelů.

    Snažíme se nasadit svého člověka do kremelské nomenklatury – a ještě lépe do politbyra, odkud by řídil hromadné sdělovací prostředky. Pomůže nám také najít v archivech mnoho zajímavých dokumentů, takové např. jakým je údajná tajná doložka ke „smlouvě Molotov-Ribbentrop“, nebo tzv. Katyňská kauza, vytáhnout na světlo stenografické záznamy týkající se událostí v Koreji, Maďarsku, Československu, Afganistánu. Ten člověk by nám také mohl pomoci najít důkazná svědectví o násilném připojení jednotlivých národů Ruské říše, o obětech Stalinova kultu. Doufám, že dobře chápete, o čem je řeč a také to, jakými metodami bude nutné pracovat. Jak se však říká, cíl ospravedlňuje prostředky.

    Zvláštní pozornost musíme věnovat Sovětské armádě. Bude-li jejich televize a jejich tisk vytrvale pranýřovat neschopnost a zkorumpovanost generálů, pitky a týrání vojáků důstojníky, budou-li filmy a televize neustále a s patřičným zveličením poukazovat na neúnosné poměry v kasárnách, pak v případě, že vojákům poručí rozehnat demonstranty, lid se od takové armády odvrátí.

    PO RUSKU PŘIJDE NA ŘADU ČÍNA

    Jsou před námi velké věci. Náš program počítá s 20 lety. Naše rozhodnost může však naše vítězství přiblížit. Dosáhneme nakonec toho, aby se Varšavská smlouva zhroutila, aby země Východní Evropy svrhly jho totalitarismu, a aby se obě Německa co nejdříve sjednotila. Sovětské impérium se rozloží na množství nemohoucích států s neschopnými, ale samolibými vůdci. Válka o suverenitu, rozepře o hranice, rozdělování vojenské techniky a loďstva, o kosmodrom Bajkonur, o sporná území nevyhnutelně povedou ke krvavým srážkám. Dojde k vleklým požárům mezi národy bývalého Sovětského svazu a my s NATO je budeme hasit, neboť místo současné mohutné, skvěle vyzbrojené prokomunistické ideologické Sovětské armády zůstanou na kolosálním území Sovětského svazu jen slabé vojenské jednotky, jež se okamžitě rozutekou při prvních výstřelech Turecka, Iránu a dalších sousedních zemí, jež si budou přát přiživit se na situaci.

    A to nejdůležitější: až Západ rozdrtí říši zla, otevře se mu konečně přístup k mimořádně bohatým surovinovým zdrojům a k laciné pracovní síle Sovětského svazu. Nezaměstnanost, bída, nouze, vysoká úmrtnost, vymírání národů přinutí Rusy i další národy SSSR pozbýt svou hrdost, pokořit se. Pro kus chleba budou dělat vše, co jim přikáže západní civilizace. S pádem Sovětského impéria vážným naším protivníkem zůstane pouze Čína. K ní, doufám, se vrátíme, jakmile se vyrovnáme s Ruskem. Bůh nám pomáhej!

    Pramen: Советская Россия № 133(14081) 27 ноября 2014 года

    Takže zhruba tolik o „ukončené studené válce“.

    • st.hroch napsal:

      …tak za tuhle reakci jsem specielně rád – díky!

    • Strejda Olin napsal:

      Sice ten Reaganův projev vystihuje to co se stalo a stále děje, i to co si myslím já, ale zdá se mi to napsané ex post. Je možné pravost ověřit ve více zdrojích?

      • Hudec napsal:

        Taky to na mě trochu působí jako hoax.
        Nevím….

        • Cech napsal:

          Nevím hoax těžko posoudit, no směr vývoje je naprosto odpovídající současné realitě.

          http://zpravy.idnes.cz/babis-nesouhlasime-s-rozdelenim-ukrajiny-nam-se-to-stalo-v-roce-1938-1c0-/domaci.aspx?c=A150306_093930_domaci_kop
          http://zpravy.idnes.cz/jedna-v-zajmu-ruskeho-nepritele-tvrdi-petice-za-zemanovo-odstoupeni-1ir-/domaci.aspx?c=A150318_060516_domaci_kop

          Při posouzení šablon masmediální manipulace současně generované a realizované například pouze Babišovým mediálním impériem, se ten článek С.Р. № 133 nejeví ani náhodou jako virtuální realita.
          Tož bohužel porovnávám jen současnou skutečnost a napsané v roce 2014, tak nevím.

          • Strejda Olin napsal:

            Nepochybuji o tom, že to, co je v údajném projevu řečeno je pravda. Jen si nejsem jist, že je to autentický Reaganův projev z onoho června 1984. Pokusme se vyvrátit, že to je hoax. Stálo by to za to, protože by se tím pak dalo úspěšně argumentovat.

          • kchodl napsal:

            Myslím si, že ten text je napsaný až teď 2014. Není to „reaganovské“ – ovšem záleželo by, kdo mu to psal, jednou to byl PCR, podruhé to mohl sesmolit někdo jiný z jeho týmu. Klidně je možné, že je to ruská propaganda nebo rekonstrukce: že o tom projevu Rusové věděli, ale neznali přesný obsah slovo od slova.

            Jisté je, že věci se děly koordinovaně, patrné a již publikované stopy vůči ČSSR jsou minimálně od roku 1988. Takže nějaký „centrální plán“ určitě existoval.

            Nesmysly o „překvapivém“ kolapsu východního bloku, který „tajné služby neočekávaly“ …
            to je vážně legrační.

    • Cech napsal:

      Naprosto správně pouze je nutné se umět okolo sebe normálně rozhlédnout.
      Proto stejně jak za příslušný obolus zapojil do přímé podpory své masmediální manipulační impérium náš oligarcha Andrej viz jeho dnešní mfd.

      „NATO: sedm stran důkazů o agresi Rusů na Ukrajině
      Martin Biben,
      Teodor Marjanovič
      redaktoři MF DNES
      BRUSEL Sedm stran svědectví, prohlášení a odkazů například na satelitní snímky, které prokazují působení ruských vojenských sil na Ukrajině. MF DNES získala od zastoupení jedné ze západoevropských zemí dosud nezveřejněný materiál bruselské centrály NATO.“
      nebo :
      http://zpravy.idnes.cz/poslanci-podporili-asociacni-dohodu-ukrajiny-s-eu-fs2-/domaci.aspx?c=A150402_111558_domaci_kop

      Mnohem soft najednou vystupují média jiného našeho oligarchy tj. Zdeňkova.

      http://archiv.ihned.cz/c1-63787470-ruske-elity-se-mozna-v-dohledne-dobe-putina-zbavi-rika-britsky-profesor

      Proto zde musím souhlasit s kchodlem, že studená válka byla a je pouze pokračováním války; za získávání Ruských a východních zdrojů a nemá s ideologií prach nic společného.
      Vzhledem k jednoznačně vyhraným bitvám před 25 lety a současnému stupňování tlaku jak vůči Rusku tak i vůči Číně pravděpodobně USA a EU použije konečné řešení k dosažení jasného vítězství.
      No a články typu „THE AMERICAN CONSERVATIVE“ potvrzují, že pouze malá část Američanů si ono konečné řešení doposud nepřeje.
      Tož „ANO“ asi konečné řešení budou Američané společně s EU muset realizovat, jak vyplývá z daného článku.

    • Jethro napsal:

      Tak za autentičnost tohoto „tajného“ projevu bych nedal ani deseťák. Rád bych se mýlil, ale…
      To není o skutečnostech, které jsou tam jako plán popsány. Jen se mi to zdá být čirým výplodem (tentokrát) ruské propagandy. Neověřitelné, tajné, ale … říkal to už před lety Reagan.

      • Cech napsal:

        Stává se to Rusům velmi často, že nedokážou jednoznačně prokázat, že ta která akce je řízena či financována CIA a teprve po mnoha letech, až to CIA odtajní či některý politik použije ve prospěch své kampaně, se jejich tehdá předložená realita verifikuje právě tou Americkou stranou.
        Proto nevím jak nazvat Ruskou propagandu, proti které nyní sepsalo NATO přehledný a srozumitelný manuál, který také vyšel v Babišových listech.
        http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/NATO-sepsalo-manual-proti-ruske-propagande-Jasne-pry-dokaze-jak-Rusove-radi-na-Ukrajine-369137
        Tož opravdu nevím jak se vypořádat s Ruskou propagandou, která prokazatelně negeneruje virtuální realitu.

        • Jethro napsal:

          Tou propagandou jsem měl na mysli samozřejmě to „Reagan už před lety tajně říkal“. Nikoliv ta fakta. A je nesporné, že to, co je v údajném projevu, hlodá reálně řadě amerických jestřábů hlavou, pokud se tím samozřejmě už léta nezabývají jejich vojenští plánovači…
          Jinak to, že NATO sepsalo manuál, mne rozesmálo, protože „z veřejných zdrojů, analýz, svědectví ale ne informací od tajných služeb“ sestavili s pomocí i našeho Hujera nezvratný důkaz o přítomnosti ruské armády a o tom, že za všechno může Putin.
          Pak stačí, když nějaký Gabal prohlásí, že on má informace od tajných služeb a že tedy ví, že je to tak, a je vymalováno.
          To je pro změnu kříšťálově čistá ukázka manipulace a tupé propagandy z naší – tedy NATO=USA strany. A je bohužel mnohem tupější a okatější než to, co pouští ven Rus. Naše propaganda je propagandou zdrojovanou na základě propagandy, a někteří … (nenalézám vhodné pojmenování), se snad domnívají, že když se v propagandě odkážu na propagandu, pak mi z toho tak nějak matematicky vyjde pravda. Já si myslím naopak, že z toho vyjde propaganda na druhou.

    • strejda napsal:

      Je pravda, že uvedený „projev“ musel projít dvojím překladem, to hodně zkresluje. Ale dikcí, strukturou a obsahem neodpovídá projevům Reagana. Jeho slovník byl od základu jiný. Takto by mluvit nemohl, moc by mu nerozuměli. Je to napsané pro ruské publikum. Myslím si, že je to na sto % hoax.
      Na druhou stranu článek ukazuje, jak to bylo a co se mohlo očekávat. Je popisný ne věštecký. Stále ale platí, že SSSR ztratil čas, nedokázal se přizpůsobit reálné situaci a na to také doplatil. To ovšem naprosto neznamená, že socialistické myšlenky zahynuly. Přijdou znovu a již za jiných okolností. Vývoj světa zastavit nelze.

  3. cobolik pacholik napsal:

    neviem,co sa tu kombinuje,jaky prejav a jeho pravdivost,zapnut ceske palice a pepickej kuk na vec je jasne jak svina oslabit traktara,,cely cas ho oslabovali a jemu islo a ruska holota sa nevzpierala,east block sa rozsypal,RVHP sa vyparilo,uz bolo vidiet vysledky,ked nastupil demokraticky jelcin,zacala sa rabovacka made in skurveny uzernik,ale prisiel pistolnik z kgb a zase tym traktarom ide,zapamatat vojensky nikto nema na nich,ci na to kukam jak expert,ci jak obycajny buran,tak take tahy sa robia nevladne organizacie,takze pepici,ci spravnost reaganovho prejavu je hoax u mne hovno ani sa nezastavim nad tym,bo kuknem tym buranskym kukom a je jasne ,ktora bije,cely cas ty ivani nie a nie robit,jak uzernicka kurva piska ,tak to musi byt,tak je aj v nature a tak aj zostane,bo nejaka rovnavaha musi byt nazdar,idem makat.

  4. Strejda Olin napsal:

    OT
    Banky v České republice v loni (2014) vydělaly 63,5 miliard Kč. Téměř o polovinu se podělily:
    Česká spořitelna 15,07 mld. – majitel Erste Bank Rakousko
    ČSOB 13,66 mld. – majitel KBC Group N.V. Belgie
    Komerční banka 13 mld. – majitel Société Généralé Francie

  5. kchodl napsal:

    Ano, také mám o autentičnosti toho projevu velké pochybnosti. Ale musím uznat, že přesně to, co je tam popsané, se stalo. Dokonce mnohokrát předtím, hlavně v té Střední a Jižní Americe, kolikrát ještě brutálnějšími metodami, s „eskadrami smrti“ a tak podobně.

    Proto jsem to sem vložil. Jako kontrast mezi ideologickými bláboly a skutečností.
    A jako připomínku, že existuje „velké plánování“, kdy význam jednotlivých kroků není přímo patrný, ale v celkovém obraze to dává smysl. Jakkoliv žádné plány nevyjdou jak přesně autoři chtěli nebo vůbec.

    Že to nezní moc autenticky, může být způsobeno několikerým překladem.
    Zkusím se příležitostně popídit na netu po dalších stopách a dám vědět.

    Jisté ovšem je, že i kdyby byl Rony opravdu ten rozumný elegantní kovboj, jak z něho udělalo jeho PR a jak ho všichni „známe a máme rádi“, ostatní kolem něj takové rozhodně nebyli. Je fakt, že těch největších hovad – neoconů – se zručně zbavil po bezpochyby umělém skandálu Írán-Contras. A jeho administrativa se držela stranou všech válek – mimo Grenady nic velkého. Vlastně je to nejmírovější americký prezident za dlouhá léta předtím i potom.

    „Kupónovka“ byla opravdu vymyšlena na Harvardu, a použita Reaganovou administrativou v USA k privatizaci veřejného školství a zdravotnictví. Dušan Tříska – „otec kupónové privatizace“ (spolu s Ježkem) to opravdu nevymyslel. A že byl jistý Viktor Kožený z Harvardu jejich agent, později nasazený na další země, se pochybovat moc nedá – ani o původu peněz, kterými platil „jistotu desetinásobku“.

    Je jisté, že „kupónovka“ nebyla tak špatné řešení, možná nakonec nejlepší ze všech nabízených. Jiné způsoby privatizace způsobily mnohem větší katastrofy. Argumentovat úspěchem „čínské“ cesty je bezpředmětné, to nám nebylo povoleno – a kde to zkusili, tam byli vykradeni mnohem více.

    Také je možné, že „čínská cesta“ bez okázalých veřejných hromadných poprav na stadionech vůbec nefunguje. Důvod, proč USA tak šílely vůči Číně ohledně „lidských práv“ je velmi pravděpodobně v tom, čínský způsob transformace společnosti fungoval. O lidská práva vůbec nešlo – za stejné období přímo vyvraždili američtí „lidskoprávníci“ mezi 1-2 miliony lidí, ani nemrkli. Další miliony padly na nedostatek, podvýživu, … jako důsledek jejich „humanity“.

    A pak kdo je tady krutovládce. Jestli někde opravdu existovalo a existuje Solženicynovo „Souostroví Gulag“, bylo a je právě v USA. Nejvíce vězňů. Říkají tomu „vězeňský průmysl“ – marně zkoumám, čím se to vlastně liší od prodeje otrocké práce vězňů nacistických koncentráků firmám, třeba IG Farben. Leda tím, že strážní nemají tak elegantní černé uniformy od Bosse, jako měly SS.

    K původnímu článku – jaká klika v USA nakonec vyhraje, je docela jedno. Je to jako výběr mezi psychopatem Heydrichem a sympatickým „lidovým“ bonvivánem Göringem. Vyjde to nastejno, cíle mají identické.

    Dokonce i mají stejné iluze a přesvědčení jako Hilterčíci – a čím dál více i stejný slovník a metody. Jako přes kopírák.

    • strejda napsal:

      Stalo se. Kdyby ten projev byl autentický, tak by byl geniální. A už by byl znám mnohem déle. Ale hezky se to čte. Ve svém psaní máte pravdu. Nejste někdy unaven z toho běhu světa? Z marnosti lidského počínání? Z hraní si na svobodu a demokracii?

    • Cech napsal:

      Ba ne ta realita strašně bolí :

      To nejhorší je to první odpojení od stále generované fikce.
      Tož potom už se to buť rozchodí, nebo častěji také ne.

    • Cech napsal:

      Protože nikdy a za žádných okolností nesmí dojít na toto :

      To je ten zásadní průšvih a potom nastává těch 70 let temna.
      Tož ale nebojte se, to aby toto nenastalo je více jak dobře ošetřené.

    • Jos napsal:

      Kchodle, netuším kdy a kde vynikl vámi uvedný projev. Ovšem vaše tvrzení „Je jisté, že „kupónovka“ nebyla tak špatné řešení, možná nakonec nejlepší ze všech nabízených.“ je totální úlet. Prakticky všechny důvody ke kuponovce byly obyčejný blábol. Hlavně ty o nutnosti „rychlé“ privatizace, nebo o neexistenci jiných možností a hlavně o potřebném útěku před právníky. Vše na čem to bylo založeno.byl obyčejný podvod. Jednalo se o daleko největší vyvlastnění občanů za celou tisíciletou historii českého stáu. Ještě daleko větší než předvedli komunisti po 48. roce. Prakticky celý národ byl podveden novou politickou reprezentací a okraden. A jako náhradu občanům předhodili cinklou lotynku o jejich majetek.

      • kchodl napsal:

        Podívejte se na výsledek. Byl jiný v ostatních lido-demo zemích, kde „kupónovku“ neměli ? Nebyl, naopak, všude jinde dopadli ještě hůře. Už jenom z toho vidíte, že o metodu prakticky nešlo, kdyby nebylo Klausova týmu, udělali by to prostě nějak jinak.

        U nás to vykradení (aka „transformace“) proběhlo alespoň sociálně bez velkých katastrof. Důsledky byly rozloženy do mnoha let, takže většina „vařených žab“ si moc nestěžovala. Mimo to – byl to propagandisticky geniální tah: vzpomínáte, jak se těmi technikáliemi s kupónovými knížkami, jejich „nepřenositelností“ atd. pěkně zatemnila podstata věci ?

        Směšujete dohromady faktické věci a novinářské bláboly. To o „útěku před právníky“, nebyla pravda. Právní věci měl na starosti Rychetský, Kalvoda, Lux v Klausově koaliční vládě. Takže stížnosti by měly směřovat především k nim.

        Mnohem horší než celá kupónovka byl vekslácký kurs koruny, totální otevření vnitřního trhu – tím nutný krach lokálního průmyslu, … a všechny další věci. Když to samé vidíte dnes na výprodeji Ukrajiny, tak přesně tak to probíhalo.

        Byla to připravená operace, několik let předtím domluvená a koordinovaná. Včetně rozpuštění našich tajných služeb, ekonomické rozvědky a tak dále. Klaus a ti ostatní ješitové, s nulovými zkušenostmi z praxe, s tím nemohli vůbec nic dělat – přesila byla moc velká. A všude v okolních zemích to dopadlo stejně nebo hůře.

        • Jos napsal:

          Máte pravdu Kchodle, všude to dopadlo špatně. A několik málo příslušníků těchto národů neuvěřitelně zbohatlo. Většina ovšem mimořádně zchudla. To ovšem znamená jediné – celý koncept tzv. ekonomické transformace byl katastrofálně vadný. Koncepce předvedená Klausem, Ježkem a dalšími, ve spolupráci s MMF a bůhvíkým ještě, která se stala podkladem politiky v 90.letech, byla nejen vadná, ale ještě ke všemu prováděná lidmi jako Klaus, kteří v životě nevedli ani malý podnik.Jakékoliv alternativy byly, i díky služebným mediím, předem vyřazeny a hlavně v podstatě utajeny před veřejností. Skutečným cílem této „transformace“ bylo zbavit občany práv k majetku, který jim náležel. Za to nese Klaus a jeho poskoci naprostou a plnou odpovědnost. Včetně odpovědnosti za rozvrat v myšlení, etice, včetně podnikatelské, i morálce. A kuponová privatizace, která nabídla občanům hru o část tohoco jim patřilo celé, patří tak nejspíše do kategorie předvolebních triků ODS.

  6. Rosťa napsal:

    Ať už je ten khodlův vstup hoax, či nikoliv, plně odráží realitu všedního dne. Jde teď jen o to, kteří pěšci, či větší figury na světové šachovnici budou v následné době obětovány. Amík nemá moc na výběr ( někteří „zlí“ ekonomové jim dávají tři měsíce do bankrotu ) a Rus zase nemá už kam couvnout. Zima byla u nás mírná, snad nebude léto příliš horké. A pokud takové přijde, chtělo by to rychle, ať se tu moc netrápíme. Ale jinak je tu fajn. Sobotka zanořen v Barackově zadku jako byl Bilak v Leonidově. Sice smrádek, ale teploučko. A není nad poštěkávání za plotem. By jeden blil.
    Ale, že se rozčiluji. Dost na tom, že jsou na stole omelety a bůček nikde. A tak nevím, jestli k tomu červené, nebo bílé. Asi čaj.

    • Petrpavel napsal:

      Rosťo, vystihl jste to nejpřesněji.
      Má smysl se dohadovat co je pravda a co ne, když výsledky té hry zvané politika, dokonce někteří pitomci ji nazývají demokracií, vidíme denně u nás jako na talíři?

  7. Strejda Olin napsal:

    Včera v noci jsem sledoval na ČT2 první díl dokumentu BBC „Za mříže v Miami“ o jedné z největších vazebních věznic v USA na Floridě. Tisíce vězňů, vesměs samí barevní, otřesné podmínky, tvrdá šikana, brutalita a teror mezi vězni. Být to u nás, Brusel včetně „lickoprávních“ havloidních příživníků by se posral! Nedávno tamtéž dávali americký film o raperech v Detroitu (příběh černošského teenagera, který se chtěl stát hvězdou rapu). Představte si 700tisícový Chánov. Zhruba taková je dnes kolébka amerického automobilismu Detroid. Vybydlené domy, obchody a fabriky, hromady odpadků, ulice plné násilnických a zločinných gangů všech barev. I to jsou USA, kterými by někteří čeští pomatenci chtěli být. Děkuji pěkně, to raději Husákovo ČSSR.

  8. Lex napsal:

    Kchodle
    napsal jste – „Vážně jde o nastolování demokracie ? Není tahle lež už poněkud vyčpělá ? Po všech těch Argentinách, Hondurasech, Kolumbiích, Chile, Nikaraguích a Venezuelách ? A co demokracie v Saudské Arábii nebo Kataru, tam je vážně jako řemen.
    Pokud si někdo vážně myslí, že tomu bude ještě někdo věřit, musí trpět měknutím mozku.“

    Jistě jste to myslel dobře, jenom významově to „nesedí“.
    Protože ve skutečnosti neměkne mozek těm, „kdo si myslí, že tomu bude ještě někdo věřit“. Konec konců ani nevím, jestli existují takoví, co SI MYSLÍ, ŽE TOMU BUDE NĚKDO VĚŘIT.
    Naproti tomu víme naprosto přesně, že existují stamilióny těch, co TOMU VĚŘÍ.
    Jen u nás je jich minimálně polovina z množiny těch, kdo by už měli „rozum brát“. Jestli ho ale skutečně „brali“, těžko říct, protože TOMU VĚŘÍ !!!!
    Lezou amíkům do zadele a jánevímkterýmivšemi ještě tělesnými otvory se jim vtírají, ti Klvaňové, „zpívající pudřenky a vyčítalové“, quasiknížecí kreatury, ODS-áci, socialističtí sobotkovci a dienstbierovci, fangličkářští konvojisté etc. etc. etc. A málo tomu, že lezou, kdyby už byli v prdeli, jen dobře, jenomže oni zasmraďují ovzduší v celé zdejší zemi. A jsou to ausgerechnet oni, kdo si činí puvoár na to, aby cejchovali ty ostatní, kteří ještě o rozum nepřišli nebo si ho nenechali vzít, jsou to oni, kdo dehonestují své politické představitele, kteří přes všechno to jejich svinstvo jsou schopni třeba jen naznačit, že ty jejich plevy nemíní „žrát“, že – spolu s žumpalistickým mainstreamem – cejchují ty druhé, co nejsou jako oni, nepřátelskými nálepkami.
    A může se jim George Friedman vychechtávat do jejich uhrovitých ksichtů, vysvětlovat jim, jak si s nimi „usák“ vytírá tu zadel, do které mu lezou, vše marno.
    O Polácích, proše pana, Estoncích, Lotyších či Litevcích ani nemluvě. Jo – o novoukrajinskojaceňuckých taky.

    Takže, jak říkám, autorský úmysl dobrý, ale významově se to zvrtlo.

    • Strejda Olin napsal:

      Je vidět, že jsi naučený jít po detailech.
      Zrovna dnes se Olšer ptá, kolik důkazů o agresivitě a militarismu USA ještě bude potřeba, aby lidé začali přemýšlet o tom, od koho nám hrozí větší nebezpečí:
      http://olser.cz/10747/kolik-tisic-listu-dukazu-je-o-agresi-usa-ve-svete-aneb-zlodej-krici-chytte-zlodeje/

      • Bavor V. napsal:

        Když voni ty agrese sou kvůli lickejm právum. Aspoň tak nás o tom přesvědčují ti „přesvědčení“. A jak z toho ven?

        • Strejda Olin napsal:

          Asi je těch lickej práf víc, než je zdrávo. Kecy nemaj cenu. Není nad praxi. Lidi si budou muset ten kapitalismus a jeho svobody vyžrat se vším všudy až do hořkého dna. A také si ho vyžerou, na to vemte jed!

          • Petrpavel napsal:

            Ne vyžerou, ale vyžereme!
            My a naši potomci!
            Za ty stamiliony volů o kterých píše, jdouc jako vždy ke kořenům problému, Lex.
            Ti přežijí dobře, aspoň si to budou o sobě myslet, neb jak známo víra hory přenáší.

    • kchodl napsal:

      🙂
      Jsem rád, že Vás to zaujalo. Máte pravdu, jako obvykle.
      Lidi jsou schopní věřit čemukoliv, i když mají denně na talíři důkazy o pravém opaku.
      Teď nemám na mysli náboženství, to je něco jiného, ale běžné věci.

      Chtěl jsem tím spíše říci, že USA propaganda o demokracii, lidských právech a svobodě se mi jeví do budoucna jako ztracená věc, podobně jako v 80. letech v ČSSR přesvědčovat v prázdném krámě o výhodách bolševického socialismu člověka, který má v ruce ten pověstný „katalog Neckermanna“ a žije od výplaty k výplatě, nesmí cestovat mimo pár lido-demo zemí, atd. (prostě proto, že německý nebo švédský socialismus byl mnohem lepší než na co se kdy bolševik zmohl).

      Praxe je prostě s ideologií v příkrém rozporu. Jenže na ta horká kamna si každý musí sáhnout sám, nestačí to vidět v televizi. Když ve jménu „demokracie“ bombardují někoho jiného, je to také „problém někoho jiného“. Až budou bomby padat na hlavu i nám, rozjasní se úplně všem.

      • Hudec napsal:

        Ano, tak.

      • palosino123 napsal:

        Zaujalo, nezaujalo…určitě velké zpestření jako opožděný Apríl.

      • Lex napsal:

        USA propaganda jako ztracená věc?
        Kchodle, naše televize jsou plné amerických filmů. Polovina z nich je soft nebo i hardt propaganda. Lidi roní slzy nad hrdiny z Top Gunu – ale to je už moc staré…. Každý druhý je propagandistický.
        Už řadu měsíců koluje e-maily link na „Nejupřímnější tři a půl minuty …“ – začátkem roku ho dal i tady Rosťa – http://www.mojevideo.sk/video/1b052/najuprimnejsie_tri_a_pol_minuty_v_televizii.html
        Lidi hekají nad tou americkou pravdou a „upřímností“.
        Když jsem to dostal zase dneska, odpověděl jsem tomu milému člověku – „Jo, jo, 3,5 „nejupřímnější“ minuty … asi něco jako ten Grossův bilboard, jak to „myslel upřímně“….!
        NEWSROOM (TV SERIÁL)
        Newsroom,
        Drama USA, 2012, 25×60 min
        Režie:Alan Poul, Greg Mottola, Lesli Linka Glatter, Jeremy Podeswa, Alex Graves, Daniel Minahan, Joshua Marston, Jason Ensler, Julian Farino, Carl Franklin, Anthony Hemingway Alan Poul, Greg Mottola, Lesli Linka Glatter, Jeremy… (více)
        Scénář:Aaron Sorkin, Paul Redford, Amy Rice
        Kamera:Barry Ackroyd …
        Tož tak nějak s tou „upřímností“ a „překvapenými obličeji“.. Jinými slovy – americké propagandistické sračky, tentokrát o hrdinných amerických žurnalistech bojujících za „pravdu“, těch, kteří jsou ve skutečnosti ještě o hodně horší, než ti naši žumpálisté v mainstreamových sračkometech.
        Tak velký a ještě by věřil na pohádky o americké (v tomto případě) upřímnosti?“

        Věří, Kchodle, věří.

        • Strejda Olin napsal:

          Význam filmu pro výchovu, vzdělávání, osvětu a propagandu rozpoznal již Lenin. V rozhovoru s lidovým komisařem pro vzdělávání A. V. Lunačarským v únoru 1922 řekl: „Ze všech druhů umění je pro nás film nejdůležitějším“.
          Film v biografech, televizi a na internetu vidí miliony a stamiliony lidí a dokáže ovlivnit jejich názor, myšlení i životní postoje. Neustálým opakováním některých „pravd“, modelů chování, kladným nebo záporným vyjádřením toho či onoho, vytvářením typických hrdinů nebo zlosynů, přátel a nepřátel, dobra a zla, prezentovaných po kapkách k každém filmu pak většina lidí tyto „pravdy“ přijímají za své, podvědomě se jimi řídí, aniž by o nich přemýšleli. Psychologové a sociologové by nám o tom řekli své.
          Filmu jako ideologické diverze využívají všechny režimy bez vyjímky. Jsou mezi nimi filmy primitivní a po všech stránkách špatné, filmy dobré i vynikající, kde si ani pozorný divák nevšimne, že je jím manipulováno.
          Americká produkce filmů je ohromná, jsou promítány po celém světě a ovlivňují ideologicky miliardy lidí, vytvářejí standard amerického způsobu života – ve vztazích v rodině, na pracovišti, v bydlení, oblékání, stravování aj., říkají co je „in“ a co „out“. Amerikanizace světa.

        • kchodl napsal:

          Nepodceňujte erozi víry. Je to jako s přehradou – stačí maličká dírka a nakonec to praskne.

          Americká propaganda – soft nebo hard – kterou cpou do všeho, se začíná setkávat s úšklebky, občas výsměchem. Nejvíce přímo v USA, postupně i ve světě. Už těsně po „Top Gunu“ – ten film byl natolik propagandisticky přepálený, že okamžitě vznikla série „Hot Shots“, která si z toho dělala srandu. A velmi úspěšně.

          Podobá se to účinku zpravodajství ČT. Když nutili lidem Kchááárla, většina voličů usoudila, že když to hlásí televize a média, bude pravda asi na opačné straně – a hodili to Zemanovi, kterého také většina lidí vůbec nemusí. Dnes se situace opakuje s ukrajinskou zabijačkou a dehonestací všeho ruského.

          Nakonec si lidé říkají, „na těch Rusákách přeci jen asi něco bude, když na ně tak kydají špínu“, i když „je nemáme rádi“.

          Nedávno se někdo poškleboval v článku (myslím na Parlamentních listech), že hlavní „konvojovci“, jako Šafr, Klvaňa, …. by měli snad dostat od Putina nějaký metál, protože žádné ruské propagandě se nepovedlo znechutit US Army a americkou politiku tolika lidem jako jim.

          • Strejda Olin napsal:

            Čeho je moc, toho je příliš a má to opačný efekt.

          • Petrpavel napsal:

            Rádo by se kchodle věřilo, že „stačí maličká dírka a nakonec to praskne“.
            Jenomže nám čekatelům na tu dírku chybí pověstný důležitý špendlík v podobě mnohaletého podněcování, mnohaleté finanční podpory, nejdražší armády na světě, největších grázlů v diplomaci a v tajných službách … zkrátka obávám se, že na to americké dobyvatelské know-how nikdo jiný nemá, ta tradice kolonizátora tam (a v Anglii) je jiná než ve zbývajícím světě..

            • kchodl napsal:

              Jejich „dobyvatelská znalost“ spočívá nikoliv v kladných věcech, ale v nestoudnosti, aroganci, sprostotě, falešnosti, lhaní, vysávání, ničení, zotročování, … takže ve finále odevšad musí utíkat s hořící koudelí u zadnice.

              Proto také prohrají, jakmile zápory převáží velmi silně klady. Někdy to chvíli trvá, ale výsledek je jistý.

              Jako Britové z Indie, Francouzi z Alžíru, Italové z Kyrenaiky a Habeše, … což se bude opakovat u dědice britské říše, aka USA. Začalo to už dávno, ale nyní to nabírá grády …

              První věc je vždy rozklad ideologie. Jakmile začnou úšklebky a výsměch, je to znamení konce.

              V případě Británie to byl onen Kiplingův „úděl bílého muže“, ztotožněný s britským nadčlověkem, coby nositelem civilizace, vzdělání a pokroku. Který vyústil v masakry v Indii, koncentráky v bůrské Jižní Africe, opiové války v Číně, …

              V případě USA jsou to „demokracie, lidská práva, svoboda, …“, které se změnily v jejich protiklad kdekoliv po celé planetě. Zničí je to zevnitř, stejně jako to zničilo Brity, napadlo je to jako rakovina a sežralo, společnost se rozložila.

              První zmizí vůle, po ní i síla. Stejné to bylo i se Sojůzem, i když sovětčíci spáchali jen tisícinu svinstev než tihle lumpové. Protože idea byla celkově kladná – kořistění a okupace byla až na druhém místě – ale bylo tam také, to je jisté. A také proto to nedopadlo.

            • Petrpavel napsal:

              Vlil jste mi kchodle do žil trochu naděje … Trochu 🙂 .

  9. pepano napsal:

    Když se na to podíváte co by v té bedně taky měli dávat, než nám ukazovat hrdiného amerického člověka, jak bojuje proti ruským nepřátelům. Snad by ste nechtěli aby bojoval proti svým přátelům z NATO. Já už se na tu propagandu skoro nedívám. Rád jsem koukával na hvězdnou bránu, ale tam už je to také, co ruský spolupracovník to podrazák. Tak že teď koukám tak akorát na komedie i když tam už je ta slavná propaganda také a to jsme nadávali na tzv. totalitní díla, kam se za tím hrabou.

    • Bavor V. napsal:

      Nebýt některých (většiny) totalitních děl, tak není na co koukat a kanalizace nemají co posílat kanálama

    • Ahele napsal:

      Nevím zda jste zaregistrovali na ČT2 Bondarčukovu Vojnu a mír a to dokonce v hlavním vysílacím čase 20.00. Tak nevím, jestli v naší vaší nemají nějaké disidenty. Přišlo mi to skoro jako poselství. Včera byl poslední IV.díl. Ústup z Ruska. Kutuzov tam říká, když zbídačelé Francouze, které Napoleon opustil, jeho vojáci krmí :
      „Jsou to taky lidi, ale nakonec co, kdo je sem zval, tak ať si v tom vymáchají čumák“
      A poslední slova filmu do kamene tesat. Když se spojí špinavci, aby páchali zlo, tak ti slušní se musí spojit také.

  10. Strejda Olin napsal:

    Ten náš pan prezident ne a ne být konformní. Naposledy se rozhodl, že u příležitosti 70. výročí konce 2. světové války navštíví RF, uctí památku sovětských rudoarmějců, padlých ve Velké vlastenecké válce, vyjádří jim naše poděkování za osvobození od nacistického Německa a zúčastní se vojenské přehlídky v Moskvě.
    Dost na to, že se za toto své rozhodnutí dočkal kritiky ze strany českých politiků a kavárníků, že se vypočítává, kolik nás tato návštěva bude stát, na stranu kritiků se postavil i zastupující americký protektor v Česku Andrew Schapiro a na ČT24 v Událostech, komentářích 30. března řekl:

    „Není na mně nebo kterékoli jiné zemi, aby říkala českému prezidentovi, co má nebo nemá dělat. Chápu, když prezident Zeman říká, že je třeba uctít oběti 2. světové války ze všech zemí. Ale symbolika toho, že možná bude jediným představitelem státu EU na tribuně a sledovat vojenskou přehlídku armády, když ta samá armáda destabilizuje jeden ze států sousedící s EU, tak to možná je poněkud prekérní.“

    Prezident Zeman to okomentoval slovy: „Nedovedu si představit, že by český velvyslanec ve Washingtonu radil americkému prezidentovi, kam má cestovat“ a zavřel protektorovi hradní bránu.
    Tím sice opět rozzuřil všechny, kteří stojí frontu v amerických spoďárech, ale současně rozšířil řady svých příznivců a určitě nejen mě trošku zvedl pošlapané národní sebevědomí. Tak má jednat prezident suverénního státu a sebevědomého národa!

Komentáře nejsou povoleny.