SSSR není Rusko, Mao není Si


Problémem různých „ideologů“ je jejich setrvačné ukotvení v dávné minulosti. Zmiňovat jako důvod nepřátelství mezi Ruskem a Čínou konflikt z roku 1969, který byl mezi brežněvovským SSSR a Maoistickou Čínou je naprosto evidentní přehlížení vývoje světa. Tehdejší animozita vycházela z Brežněvovy doktríny (která není nepodobná doktrínám amerických presidentů), že si socialismus ubrání kde bude chtít. Čehož se tehdejší vůdce Čou En-laj pochopitelně bál a snažil se vybudovat si lepší pozici sporem o zbytečný ostrov na řece Amur. Tento konflikt byl uzavřen ještě téhož roku a neměl pokračování.

Dnes se na „sporných“ územích nachází kapitalistické Rusko a evidentně nekomunistická Čína *). A jejich zájmy jsou naprosto jiné a v mnoha případech společné. Obě země jsou ohrožovány stejným nepřítelem. A dnes je obecně známo, že Čína nebojuje zbraněmi, ale penězi a investicemi, takže pro ni je Ruské bohatství otevřené právě touto cestou, což ovšem Rusům vyhovuje, protože je to zbavuje finančních starostí s Evropou.

A co se týká oněch „složení z různých národů“. EU není nic jiného, třeba Indie taktéž a ani USA na tom nejsou o mnoho lépe. Protože i tam dodnes žijí různá společenství, která jsou svým technologickým vývojem na úrovni doby osidlování kontinentu.

Stejně tak poukazování na „špatnou zkušenost s Rusy“ ve spojitosti s onou brežněvovskou doktrínou a naopak zapomínání „historické zkušenosti s Němci“, kteří nás ohrožovali tisíc let rovněž není důkazem pravdivosti pojetí historie našeho území.

*) označování vládnoucí strany za komunistickou je dnes už totéž, jako když si ČSSD udržuje svůj název. Skutečné činy, zejména co se týká hospodářství, tomu zdaleka neodpovídají. Ostatně ČSSD je stranou natolik odtrženou od života, že si ústy svých představitelů dovoluje otevřeně vyhlašovat boj jiným subjektům vládnutí tomuto státu. Když neuspěl chlapeček Dienstbier, začalo se jednat o změně presidentských pravomocí. A když Babiš necvičí podle socanských povelů, budou se vymýšlet protibabišovské zákony.

Jenže Sobotka není ani Babiš, ani Zeman,  dokonce ani schopný vůdce. Takže se necháme překvapit, jak se budou protibabišovské zákony prosazovat s Babišem u jednoho stolu.

Bavor podpis_rex2

Příspěvek byl publikován v rubrice Bavorovy poznámky se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

49 reakcí na SSSR není Rusko, Mao není Si

    • Bavor V. napsal:

      Ano, KSČM skutečně není KSČ. Ani omylem. Je to jen taková hard soc.dem.

      • Petrpavel napsal:

        Samozřejmě, je to historicky dáno, jako po celé minulé století. Je to tak v pořádku. Odtrhli se lidé hledající spravedlivější řád než byl ten který tehdy i teď socani podporovali a podporují.
        Stejně možno napsat, že ČSSD je soft ODSTOP. Taky je to historicky (zatím je ta historie krátká) dáno. Je to tak v pořádku. Vznikli ve stejně době (pro puntičkáře :ČSSD byla obnovena) a ze stejných pohnutek.
        Pohnutky a činy – to je pro mě podstatné.

        • Petrpavel napsal:

          Soft – nejen měkký, ale i pohodlný, poddajný 🙂

  1. Petrpavel napsal:

    „Jiří Háva, Liberec
    Úterý, 17. března 2015, 05:12:36 |
    +61
    Kdo rozkradl tuto zemi po více jak 40-ti leté péči komunistů ? Byla to „elita“ národa s tituly JUDr.,Mgr.,Ing. ap.,nebo dělník od montážního pasu,či horník z dolů ? Přál bych se dožít doby,kdy lidem „bouchnou saze“. Jsem ale realista. Čecháček „bojuje“ jen u piva v hospodě,nebo u klávesnice počítače a užívá si „Havlova papiňáku“ – prskej,nadávej, ale rozkrádat budeme my,elita národa.“

    http://www.novinky.cz/domaci/364424-premiera-sobotku-nechava-kauza-arnostove-v-klidu.html

    • tata napsal:

      Nesouhlasím
      PŘILIŠ z jednodušující pohled ač jsem dělník ,nedá se vše svalovat na,,,,,, Byla to „elita“ národa s tituly JUDr.,Mgr.,Ing. ap.

      Ano dělnik nemohl ukrást tolik,když ale v mnohém vemem pracovní moralku,ty zdanlivě malé krádeže ale heslo kdo nekrade okrádá rodinu,ktomu připočteme to proč schopný lidi i dnes nemohou řici to co řiká dost dělníků…zlatý komunisti………bylo trochu nenormální aby kopáč měl dokonce víc než doktor.

      JAKO JE TED nenormalní ty obrovské rozdily.Sem levičák ale VAŠE názory jsou přesně stejné jen v obraceném gardu jak považuje dost pravičaku dělnika za luzu……

      ANO JE UTOPIE ŽE bude absolutní spravedlivý řád,muže se jen přibližit aby vyhovoval velké většině………..rozhodně to není to co jste popsal

      • karel napsal:

        Nedá mně to Vám neodpovědět… Víte, je rozdíl, když někdo v minulosti zcizil cihly nebo fitinky zaměstnavateli, státnímu podniku. Přesto stát celkově ke škodě nepřišel. To, co se vybudovalo od osmačtyřicátého do sametu, rozkradla „elita národa“ současného, bílé límečky, vedoucí struktury, za pětadvacet let dokonale. Pokud by si dnes chtěl někdo z dělníků něco odklonit, velmi si to rozmyslí. Páni majitelé firem citlivostí vůči zaměstnancům netrpí. A páni doktoři a doktorky dnes? Mám absolutně záporné zkušenosti. Mohl bych skoro generalizovat. Vím, o čem mluvím. Při porovnání péče veterinálního lékaře o mého psa s chováním humanitních lékařů mluví v mém případě všechny plusy pro veterináře. Mnohdy kopáč udělá užitečnější práci než ten, o kterém tak kladně píšete a kterého se oproti kopáči zastáváte. Minimálně ten kopáč nikomu na zdraví neublíží. Řekl bych, že Vašemu názoru se docela přesně říká, že je to názor oportunistický. Prostě, když je něco s velkou objektivitou dané, tak já budu proti…

        • Petrpavel napsal:

          Děkuji Karle, napsal jste to za mě, a lépe než bych to napsal já.
          Přesně tak jak píšete uvažuji, zkrátka ty stamiliardy neukradli „dělníci“ a zaměstnanci, ale „bílé límečky“ všeho druhu. Omlouvání toho jsou buď prolhané nebo oportunistické kecy.

        • tata napsal:

          karel napsal:
          17.3.2015 v 11:08
          MÁTE právo na svůj názor.Ovšem je úplně jedno jestli FABRIKU VLASTNÍ 1 osoba nebo tu osobu nahrazuje stát.NĚKDO se obohacuje na úkor statu tudíž celku,nezlobte se je hodně naivnímyslet…….citace………Přesto stát celkově ke škodě nepřišel.

          Opět je špatné že píšete že máte právo generalizovat …….co ty tisíce pacientů kteří denně doktoři zachraňují………tady tedy se musím ostře ohradit proti takto napsanému ,stejně jako se ohrazuji jak bylo zdravotnictví podle některých špatné dříve.to nepatří VÁM…..ano dnes je více komerční to bezpochyby

          citace………….Mnohdy kopáč udělá užitečnější práci než ten, o kterém tak kladně píšete a kterého se oproti kopáči zastáváte. Minimálně ten kopáč nikomu na zdraví neublíží.

          možná někdy jestli vůbec někdy budou lidé tak dokonalí,že budou dělat jen pro radost…….v současnosti je to hloupost………..TOHO KOPÁČE by eventuálně ten doktor mohl dělat,kopáč v žádném případě doktora,JINAK byl to jen příklad,ano nesmí se podceňovat manuální práce……….ty rozdíly dnes jsou zrovna tak špatné jako dřív jen v obraceném gardu

          citace………
          Řekl bych, že Vašemu názoru se docela přesně říká, že je to názor oportunistický. Prostě, když je něco s velkou objektivitou dané, tak já budu proti…

          já tu objektivitu nevidím

          • Strejda Olin napsal:

            Jestli jeden ukradne půl milionu nebo druhý stokorunu, pořád je to krádež a oba jsou zloději a je jedno, jestli jeden je manažer a druhý prodavač. Ale ne každý má stejné příležitosti a možnosti. Ministr, manažer, nebo vysoký funkcionář asi nekrade elektro nebo vodoinstalační materiál na stavbě v řádech stokorun a tisícovek. Tam se krade, podvádí, uplácí, odkloňuje a vůbec způsobuje škoda důmyslně, sofistikovaně v řádech statisíců až miliard. To je jiná liga, než u řemeslníků a dělníků. Bohužel je to tak (nebo to alespoň vyvolává takový dojem), že malé ryby jsou chytány, vyšetřovány, souzeny a trestány, kdežto velké ryby jsou nepolapitelné. Přestože se o tom stále mluví, skutek utek. Viz. třeba přijetí zákona o povinnosti prokázat způsob nabytí majetku trvá už 25 let. Nebo způsob řádného vybírání daní. Na to ještě demokratický stát nepřišel ani po stovkách let své existence, přestože toky a pohyb peněz a kapitálu je propracován do všech detailů. Jo, zdanit dělníkovi výplatu, na to jsou kabrňáci. Je to stále jen ten chudák, který za každého systému platí. Do haléře a bez cavyků! Je okrádán ze všech stran. Proto stále chudne, zatímco vrchnost bohatne. Takže jaký je závěr? Že když dva kradou, není to totéž.

            K tomu ocenění práce kopáče a lékaře. Není otázkou, jestli má mít dobrý lékař větší plat než dobrý kopáč, ale jestli jsou oba na základě kvality, množství a společensky prospěšné hodnoty práce spravedlivě odměněni. Protože žijeme v lidském společenství, jsme na sobě závislí, ten dělá to a ten zas ono, měli bychom být solidární a je nespravedlivé, aby jeden byl okrádán a druhý přeplácen. Protože dělník se bez lékaře nevyléčí a lékař si bez dělníka také ani neuprdne.
            Podobné debaty se sice jeví jako nesmyslné, ale právě tohle dělá mnohým lidem problém pochopit a právě spravedlivé ocenění práce spolu s přerozdělováním je jádrem pudla.
            (a to tu ještě nedebatujeme o společenské prestiži povolání a užitečnosti některých profesí)

            • Petrpavel napsal:

              Bingo : „…právě tohle dělá mnohým lidem problém pochopit a právě spravedlivé ocenění práce spolu s přerozdělováním je jádrem pudla…“.
              A taky rozdělením občanů-voličů na pravičáky a levičáky! Nezáleží na tom jak se kdo nazývá, ale jaké má názory na základní otázky nastavení společnosti.

            • tata napsal:

              NO to sem se musel zasmát………..zvolaT BINGO…..a tvrdit to co jste zde tvrdil..to už je na mě moc……..a ještě VÁM TLESKAJ.

              Strejda Olin napsal:
              17.3.2015 v 16:38

              Jestli jeden ukradne půl milionu nebo druhý stokorunu, pořád je to krádež a oba jsou zloději a je jedno, jestli jeden je manažer a druhý prodavač.

              VTOM JE TEN zaklad………….to že větší krádeže bohužel jsou mín trestany nebo vubec je jiný okruh.

              Trochu mě tvuj příspěvek připadá jak chytrá horákyně………ani tak ani onak

              Kradež je kradež………..trest je trest…………….TO ŽE BOHUŽEL VELKÝ GRAZLOVÉ většinou uniknou ,nemá sovislost že krádež je kradež.

              A VTOM ocenění je to obdobné…………..K tomu ocenění práce kopáče a lékaře. Není otázkou, jestli má mít dobrý lékař větší plat než dobrý kopáč, ale jestli jsou oba na základě kvality, množství a společensky prospěšné hodnoty práce spravedlivě odměněni.

              to je nic neřikajicí libivé řečicky které je možno pochopit tak i tak a už vubec mi nesedí k tobě.

              proboha vždit tou 2 větou defakto popiraš tu první………. Není otázkou, jestli má mít dobrý lékař větší plat než dobrý kopáč,

              ale jestli jsou oba na základě kvality, množství a společensky prospěšné hodnoty práce spravedlivě odměněni.

              no nic asi se stáhnu………..pro mě je naprosto jasné i když práci kopáče nepodcenuji………že práce doktora vždy bude na te společenské hodnotě výš……….už že vyškolit kopače mužeš defakto vzit kohokoliv jen musí myt určitž fiz fond………..což je mnohonasobně jednoduší než VYŠKOLIT doktora…………..naopak otazka je nakolik ohodnotit ten rozdíl…………..ani tak u doktorů ten problém nevidím jak u ruznych manažerů co přivedou podnik na buben a ješte dostanou zlatý padak ale to je na jinou debatu

              BYLO MI ZDE HEZKY…………………je čas se rozloučit aspon na nákou dobu,diky za hodně věcí, hlavně majiteli prostoru

            • Strejda Olin napsal:

              Přečetl jsem si tvoji reakci na mě a nabyl jsem dojmu, že je asi správné tvé rozhodnutí se na čas stáhnout. Asi jsi unavený, vždyť ty jsi nic nepochopil. Tato, prosím tě, přečti si mě ještě jednou.
              Přehlédl jsi, co jsem napsal o malých a velkých rybách?
              Napsal jsem, že není otázkou… atd. To znamená, že je to bez debat, jasné že dobrý lékař musí být lépe placen než dobrý kopáč. Ovšem jestli si myslíš, že lékař má mít 10x vyšší plat než kopáč (myslím kopáč a ne cikán opírající se o krumpáč nebo lopatu), pak se asi v případě, že kopáč dělá za 50 Kč/hod. hrubého, neshodnem.

            • moskyt napsal:

              Bohužel vám musím říci, že jste mne pěkně naštval. Když jsem si zvyknul na váš způsob komentů, tak si klidně řeknet, že si berete pauzu. Víte co říkali naši předkové? „Rejpalů se nelekejte, na množství palců dolů nehleďte.“ Jste rovnej chlap a dokážete přiznat když jste se mýlil, a že ve svých soudech berete na pomoc racio a logiku? Ale to vám slouží jenom ke cti. Promyslete ještě v klidu své rozhodnutí(vždyť to umíte), a když už ne z jiného důvodu tak alespoň proto co mi dalo práce zvyknout si na váš styl komentování a porozumět mu. A jest-li vás to pohladí po duši, posílám vám celý věrtel palců hore . Ty jsou za vaše komentáře, ať s nimi souhlsím nebo.😆

          • moskyt napsal:

            Tato, omlovám se ten koment je dresovaný vám.😉

            • Slim napsal:

              Tato, nemám pocit, že by tu někdo moc tleskal BINGOistům.😦
              Ten dlouhý spor, co jste tady vedl o socdem byl počestný, ale je to holt tak, že někteří lidé se rádi vyjadřují radši hodně radikálně. Možná tím chtějí přehlušit vlastní bezradnost.

              Přitom je to celé směšné, protože tady se jen vede spor, co to prakticky znamená VOLIT PROTI PRAVICI. A né, že by si bylo tak moc z čeho vybírat.

              Když sem nebudete psát, bude o něco méně důvodů to tady číst.

        • vonrammstein napsal:

          Už Vás někdy trefil kopáč krumpáčem do nártu?

          • Antimon napsal:

            Pokud Vás kopáč trefil do nártu, tak jste mu zavazel v práci. Jinak to možné není. Kopáči nechodí po ulici a nekopou lidi schválně do nártů🙂

  2. pepan napsal:

    současné socany nejlépe charakterizuje tento výrok jejich „myšlenkové nádrže“ (by to bylo česky):
    „Vadí mi na něm, že více než um oceňuje „upřímnost“, že přímočarému vyjadřování automaticky důvěřuje víc než rozrůzněné argumentaci a duchaplné rétorice.“
    Ideje do hlav pragmatických stranických šíbrů (kteří by se uchytili v jakkékoliv partaji) nalívají blábolilové oslněni sami sebou.
    Tohle v současnosti není strana pro dolních deset milionů v naší zemi.
    http://denikreferendum.cz/clanek/19844-proc-nejsem-husita
    (ne, že by ty další „zamyšlení“ na odkazovaných stránkách nebyly obdobně vypečené)

  3. Strejda Olin napsal:

    Chvíli jsem dnes sledoval brífink KSČM na ČT24. Řekli to tam komunisté bez obezliček na plnou hubu. Konečně!

  4. Petrpavel napsal:

    Bush je Obama – USA je USA, Jaceňuk je Bandera – fašista je fašista …
    Výsledek :
    http://www.halonoviny.cz/articles/view/35238430

  5. Petrpavel napsal:

    Konec západní civilizace v Maďarsku🙂 .
    Válečné běsnění, mrtví – žádný problém, ale toto, hrůza hrůzoucí 😦 :
    http://www.novinky.cz/ekonomika/364510-madari-zuri-v-nedeli-uz-nenakoupi.html

    • strejda napsal:

      Je to takový nezaujatý test religiozity. Důležitější než si dělat čárky před kostelem.🙂

    • Strejda Olin napsal:

      To abychom neztratili objektivní přehled o světě. Nadupat masám blbosti do hlavy, vytvářet zástupné problémy, zabavit je bulvárem, kýčem a kovbojkama. Maj to vymakaný. To měli Goebbels i Bil’ak taky a bylo jim to prd platný. Protože každý džbán jednou přeteče. A stačí k tomu jedna jedinná kapka.

  6. Petrpavel napsal:

    Dalio není Singer.
    „ …. Podle Dalia stojí centrální bankéři před volbou. Buď mohou dělat to, co je ekonomicky nejlepší pro svět, tedy uvolnit měnovou politiku, nebo to, co je nejlepší pro USA, tedy zpřísnit ji. ….“
    http://www.novinky.cz/ekonomika/364523-sef-obriho-fondu-varuje-pred-prudkym-propadem-akcii-jako-v-roce-1937.html

  7. Rosťa napsal:

    Přiletěl jsem na poslední chvíli, tak pošlu Hampla. A toto je svatá pravda
    Někdejší vládní zmocněnec pro americký radar v Česku Tomáš Klvaňa píše dokonce o výrazném vlivu ruské propagandy u nás a tvrdí, že jí dávají prostor i „bojácná“ veřejnoprávní média a celá země se odchyluje od západní orientace, což je prý politikům buď jedno, anebo se na tom přímo podílí. Pokud podle Klvani česká občanská společnost postupnou rusifikaci nezvrátí, pak amen s námi… Co o tom soudíte? Je nutné omezit svobodu slova v zájmu „obrany před ruskou propagandou“, jak navrhuje komentátor Českého rozhlasu a někdejší diplomat Alexander Tolčinský?

    Tak za prvé. Není naší povinností držet západní ani jinou orientaci. Majitelem České republiky je lid České republiky a mělo by se dít to, co je v jeho zájmu. A v zájmu lidu České republiky je země svobodná, stabilní a prosperující. Nikoliv země západní, východní, severní nebo jižní.

    Oba ti pánové, které jste jmenoval, by navrhovali omezení občanských svobod, i kdyby žádné Rusko neexistovalo. Jsou to typičtí elitáři, kteří nedokážou snést, že i lidé z nižších společenských vrstev mohou někdy ventilovat své názory a své zájmy. Jejich strategie je dobře uchopitelná. Vlísat se do přízně nějaké cizí mocnosti, nadělat škodu ve vlastní zemi a pak dostat dobré místo někde v New Yorku nebo Bruselu. Za časů mého dědečka se takovým lidem říkalo kolaboranti.
    Zbytek je zde
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Petr-Hampl-Velvyslanec-USA-se-chova-jako-rissky-protektor-Vystupme-z-NATO-mozna-se-i-spojme-s-Ruskem-Mame-tu-lidi-kterym-se-rikalo-kolaboranti-366644
    Jsem asi mimo, ale já s tím pravičákem souhlasím téměř do detailu. Už ani deci.

    • Strejda Olin napsal:

      Není to dobré, říkám vám, není to dobré! Pomalu ale jistě se schyluje k velkému průseru a jestli to lidé nepochopí a nedají jasně najevo svůj odpor k takové politice, stane se něco strašnějšího, než byly obě války dohromady. To už není studenoválečnické kočkování, tady se chystá další dělení světa a místo toho, aby se státy spojily v boji proti muslimské invazi a hledaly jak postavit svět opět na nohy, vytrubují polnicemi a chystají se zase hnát miliony lidí na jatka. To je dámy a pánové přesně ten kapitalismus, jak ho charakterizovali M+E+L a o kterém říkali, že je nutné ho zničit dřív, než on stačí zničit svět.

  8. vonrammstein napsal:

    Já dneska vynechám, byť mě téma zajímá, nebo si fakt vykoleduju ban.

    • Bavor V. napsal:

      Co Sudoměř?

      • vonrammstein napsal:

        Nemám info.

        • Bavor V. napsal:

          Chyba, už 28.3.

          • vonrammstein napsal:

            Cákryš. To asi nedáme, marodí nám část souboru. Nadhodím zítra na tréninku, ale moc šancí tomu nedávám. Přitom by to byla ideální příležitost vyzkoušet novou helmu před Libušínem, než mě po ní zas bez rozmyslu flákne obouruční sekyrou nějakej nezkušenej idiot…

            • Bavor V. napsal:

              Škoda, myslel jsem, že se konečně potkáme.😉

            • vonrammstein napsal:

              Kdybychom měli cestu na jih, určitě dám vědět. Na Libušín se, předpokládám, nechystáte? My tam budem. Nebo Nižbor v červnu? Dokončujeme webovky, pošlu Vám pak do mailu link. Už jsou v provozu, ale pár věcí chybí.

            • vonrammstein napsal:

              To já taky😀

    • Petrpavel napsal:

      K.-k. dávám deset palců! Četl jsem tu zprávu o „druhém nejvyšším muži“ v NATO dnes v Hosp. novinách (ležela jich halda v informačním středisku ČEZu k dispozici zdarma), už jenom titulek :
      „Generál Pavel Pavel chce pořádat obří cvičení aliančních vojsk. Čech v NATO velí, jak na Rusko.“
      A jeho výrok : „Zdrženivé chování aliance si Rusko mohlo vyložit jako slabost NATO“😦

  9. Jiří Brož napsal:

    Putin sice není Stalin a současná Čína má do maoismu a jejich kulturní revoluce sice také daleko, ale mají pořád s oběma totalitami mnohem víc společného než KDOKOLI jiný. Nemá smysl teď rozpitvávat to, proč se čínský hospodářský zázrak ve svém výsledku a i praktické politické praxi tak nápadně podobá chilskému hospodářskému zázraku za vlády fašistické vojenské junty Augusta Pinocheta. Ať se týče osudu politických odpůrců vládnoucí totalitní moci, stejně pak jaké bylo resp. je v ekonomikách postavení svobodných odborů, jaké podmínky panují mezi městy a vesnicí co se týče expanze podniků směrem k nezastavěným /doposud zemědělsky odjakživa soukromě malorolnicky využívaným/ pozemkům směrem k expanzi státu jako hospodářského hegemona nadaného i donucovacím aparátem uplaťňovaným v ekonomice (násilné vyvlastňování, deportace lidí co jim byly na venkově násilně jejich pozemky vyvlastněny směrem do měst – tady pokračují praktiky Stalinizace i Maoizace naprosto identicky), státem organizované bezuzdné vykořisťování takto bezprizorních nově vzniklých bezzemků na infrastrukturních stavbách nucených žít ve státech zřizovaných ubytovnách (často i bez nich, přespávajících na stavbách v unimobuňkách) např. při stavbě olympijského stadionu „Ptačí hnízdo“ v Pekingu pro OH 2008. Atd.

    Nicméně jaký je rozdíl mezi exsocialistou Mussolinim a exkomunistou Putinem? Nakonec do doby než byla přijaty rasové zákony po vzoru Německa, nelišila se příliš italská Republika Salò od klasické diktatury nábožensky konzervativního kapitalistického syndikalismu, se silnou sociální rolí státu, se státní diktaturou založené nacionalisticky laděné republikánské identitě se „státoobčanstvím“ na národním principu.

    Tady si dovolím jeden citát od Ivana Štampacha, religionisty o sociálně laděného sympatizanta strany Zelených.

    „Hitler, Mussolini a Salazar také výstižně pojmenovali problémy soudobého liberálního kapitalismu a nabídli vůči němu alternativu v podobě výrazně sociálního státu. Zdůrazněný sociální stát byl vlastně socialistický. Nacistická strana byla „nacionálně socialistická“. Mussolini začal jako socialista a když modifikoval svůj postoj a nazval ho fašismem, napsal Lenin italským socialistům: „Jaké je to promrhání příležitosti, že jsme ztratili Mussoliniho. Je to prvotřídní muž, který měl vést stranu v Itálii.“ Mussoliniho Carta di lavore (Zákoník práce) byla základem italského sociálního státu po válce a platil až do nástupu Berlusconiho. Fašismus a nacismus jsou sociální“.

    O tom jaké hodnoty by mělo (a ono je Rusko samozřejmě skrze bigotní nacionální patriarchální diktaturu oligarchického státně korporativistického syndikalismu je bigotně konzervativním fašistoidní diktaturou poplatné hodnotově církevní ortodoxii jak vyšité z 19.století těch nejbigotnějších katolických denominací (Itálie, Španělsko), kde ženy se musely od mužů společensky separovat a rozvod byl tabu stejně jako předmanželský sex a homosexualita trestána – tak „modernizace“ je zde snad jen ta, že stejně jako v Itálii (Guglielmo Marconi, Savoia Marchetti nebo kapitán italského průmyslu a zakladatel Fiatu Giovanni Agnelli) nebo pár oligarchů společně se státem v podobě autokrata Putina – ovládá ekonomické a mocenské struktury ze 100%) pak Dugin to vidí jasně. Nepřítelem je evropský liberalismus, tedy to co způsobilo, že západní Evropa je místo, kde se žije nelépe na celém světě nejen co se hmotného blahobytu če, ale i že každý člověk (dnes už i děti a zvířata) má svá práva. Že už žena není podřízená muži a že všichni nejsme povinováni být poslušní církvi v morálních hodnotách a životním stylu. Že ekologie není problém státní mocenské expanze politiky při prosazování politiky budování „mírové oceli“, že toto vše díky usurpaci moci státem a nacionální podstatou státu, konečně skončilo.

    Zkrátka v liberální společnosti stojí individuální lidská (přirozená) práva nad kolektivním zájmem a jeho(národní, sociální, etnickou) identitou.

    Co píše Dugin, mohl by klidně svého času napsat Hitler či Mussolini.

    http://deliandiver.org/2014/03/alexandr-dugin-o-ideologicke-dimenzi-nadchazejici-valky-s-ruskem.html

    • Ahele napsal:

      Kdepak, to není Pelikán pane Bavore. Tento příspěvek se jeví jako veskrze faganovitý, díky neobyčejné délce a stavbě vět oplývajících velkým množstvím zajisté kvalitních informací. Například toto
      „a ono je Rusko samozřejmě skrze bigotní nacionální patriarchální diktaturu oligarchického státně korporativistického syndikalismu je bigotně konzervativním fašistoidní diktaturou poplatné hodnotově církevní ortodoxii jak vyšité z 19.století těch nejbigotnějších katolických denominací“
      a další perly. V každém případě je to troll a to s velice sofistikovaným projevem, který se dočkal časem blokace všude kam vlezl. Už ho bylo dlouho nevidět.🙂.

      • Bavor V. napsal:

        Neznám, ale uvidíme. Pelikán to opravdu není. Prolustroval jsem si ho.

        • pepan napsal:

          přicestoval k Vám od Tarase.
          Nedivím se, oni se mu tam posmívali.

          • Bavor V. napsal:

            Takže záleží na přístupu ostatních? Tím lépe.

            • brtnikvbrlohu napsal:

              A já už smutnil že se nemám do koho navážet 🙂 – jinak by trpělo moje okolí bych neměl jak kanalizovat svojí občasnou na…st.
              Ale vážně – jsem zvědavej jak dlouho tu ten troll dokáže kalit vodu. U Tarase skončil dost nedobrovolně.

            • K-k. napsal:

              no jo, Taras troly špatně snáší – ani se mu nedivím, po tom, co si užil s „písečníkem“…😀

Komentáře nejsou povoleny.