Šnečku, šnečku, vystrč růžky…


…no, při veškeré úctě k lidové slovesnosti si nějak si nedovedu představit, šneka kupujícího si tvarůžky (tedy zřejmě syrečky). A šnek-kuřák mi taky nepřipadá moc pravděpodobný. Ale nějak se mi nedaří tu říkačku předělat na něco věrohodného: dám ti krejcar na salátek? Zrovna moc se to nerýmuje…

Kolem šneků – tedy v tomto případě hlemýždě zahradního, je vůbec halda záhad. Potřebuje takový šnek, když si pořizuje domeček, stavební povolení? Tohle například, je jasná novostavba

obr.1

Aspoň že ty růžky vystrkuje pořádně. Ale měl by ohlásit na stavebním úřadě opravu domku, nějak se mu loupe omítka!

obr.2

Tenhle by se taky měl věnovat údržbě své nemovitosti, ale místo toho předvádí jakési akrobatické kousky…

obr.3

No a pak tu máme šnečí frajery z rodiny páskovek – je jich několik druhů (jak jsem se před chvílí dočetla) a jedna je hezčí, než druhá!

obr.4 obr.5

A ještě tu mám  minišnečky – jantarky. V dospělosti mají maximálně 3 cm, tihle, co jsou na fotkách, byli asi půlcentimetroví a vypadali spíš jako miniaturní šperky. (Bohužel jantarky slouží jako přestupní stanice jednomu druhu motolice – naštěstí napadající ptáky, ne lidi. Ale tihle „moji“ šnečci jsou, zdá se, zdraví.)

obr.6

Tohohle šnečka jsem fotila jako prvního – bylo po dešti a on si to někam putoval po zmoklém listu. Moc se mi líbil.

obr.7 obr.8

No a tyhle jsem vlastně ani nefotila – pokoušela jsem se vyfotit vážky, rejdící v rákosí u rybníka. Vážky uletěly – a já zjistila, že na fotkách mám šnečky.  A jak pěkné!

K-sova

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

16 reakcí na Šnečku, šnečku, vystrč růžky…

  1. brtnikvbrlohu napsal:

    Kateřino pěkné, je vidět že se umíš dívat – nejen – a také se vyznat v taxonomii.

  2. K-k. napsal:

    sice to chápu jako lichotku, Brtníku, ale neměl bys před dámou používat taková sprostá slova, jako třeba „taxonomie“!;)

    • brtnikvbrlohu napsal:

      Já netušil – kaju se trhám lem rouch svého …

      • K-k. napsal:

        ale ne, to si nemáš tak brát! Lemroucha si kvůli tomu rozhodně utrhnout nemusíš!😀

        • brtnikvbrlohu napsal:

          Díky za shovívavost – protože v těch tečkách je ještě sypání popela na hlavu, tak by to byl problém – musel bych ho vyžebrat z krbu v mé oblíbené hospůdce.

          • K-k. napsal:

            Vyžebraný popel a utržený lemrouch – ne, to je příliš kruté! Klidne mluv dál o taxonomii a jiných podezřelých termitech – já nejsem žádný surovec.! Vlastně surovka!😉

  3. Strejda Olin napsal:

    Babičky, matky, manželky, dcery, vnučky, sestry, tety, švagrové, tchýně, snachy, milenky, přítelkyně, kamarádky a kolegyně – máte moji úctu a obdiv, buďte vždy jen šťastné a spokojené. Ať Vás nikdy nic nebolí na duši, ani na těle.

  4. tata napsal:

    Ano Všem ženám poklona,zaslouží si to ,aspoň to zdůraznit v tento den který bohužel zaniká v důležitosti

  5. cobolik pacholik napsal:

    tu mne nepasuju ty spomaleny,snehu ponize kolien a do vcera este zima jak svina,este skoro na machuv maj aspon tu v tej riti,hoci treba priznat,ze to dablovo pleme ma jinej kuk jak ja a detail vystihnutia bohovy,pisem dablovo pleme,bez ktoreho by sa muz posral a ze je ten Den zien a nie nejaky zasrany valentin tak ja pred nimi svuj sirak odhazim v dal…(ktory aj mam)

  6. Miluše napsal:

    S poděkováním za všechna přání:
    http://newrezume.org/news/2014-12-08-2462
    🙂

  7. dabara napsal:

    Vážím si Vašich přání, jsem poctěna a mnohokrát děkuji.

  8. Rosťa napsal:

    Všem ženám přeji, ať jsme na Vás hodní.
    A ti šnečci jsou krásní. Na rozdíl od těch slimejšů kdesi ze Španěl.

  9. K-k. napsal:

    slimejši jsou v plánu na příští víkend – neuniknete!😀

    • brtnikvbrlohu napsal:

      To už vylejzají?? potvory. Letos tu i mrzlo, tak doufám že alespoň částečně vymrzli.

      • K-k. napsal:

        Ve fotkách je mám vylezlé už dávno, v reálu nevím. Asi ne, přes noc tu ještě pořád trošku mrzne…

  10. Petrpavel napsal:

    Milé fotky 🙂 .
    Šnečci se dobře fotografují, jako nádraží, neutečou (tedy skoro ne) … proto i já je fotil :
    šneček je vnučkou chycen (jak snadné), uložen a „hýčkán“ v krabici (dědo sežeň!), protože utíká přikryt síťkou (dědo udělej!), nejodvážnější lezec pak zase překlopením síťky puštěn a může se potkat s čutorou alias šnečkem.

    http://mixka.rajce.idnes.cz/Snecci/

Komentáře nejsou povoleny.