Havraní skály


Vlastně jsme se tehdy jeli podívat na Havraní skály – je to kousek odsud, v místě zvaném „Želinský meandr“ ( http://www.frantisekcerveny.cz/index-detail.php?ID_clanek=281 Vede tamtudy i naučná stezka, na jejímž stavu se už stačili podepsat ti, co mají sval místo mozku. Škoda.)

Havraní skály se říká  tomuhle:

obr.1

Viděla jsem v jedné knížce moc hezké fotky těch skalisek a tak jsem to chtěla taky zkusit. Jenže byl únor, mrzlo, všechno bylo šedivé a hnědé, světlo taky nic moc, docela jsem byla zklamaná. Břeh byl zarostlý, všude se před objektiv pletly nějaké klacky, jen málokdy se podařilo se jim vyhnout.

obr.2

Nikde ani živáčka, jen jedna šedivá volavka znechuceně postávala na kameni a doufala, že přece jen připlave něco k večeři. A navíc se začínalo stmívat!

obr.3

obr.4

No a tak jsme se otočili k domovu…měla jsem pocit, že tenhle výlet se moc nepovedl. Ještě jeden pohled na Ohři…

obr.5

A na želinský jez s malou elektrárničkou

obr.6

Ale když jsme se dostali trochu výš od řeky a stmívání už pokročilo, začalo to teprve být zajímavé a trošku z jiného světa

obr.7

A to nejhezčí na konec: skoro zamrzlá Ohře se zatáčí směrem ke Kadani….

obr.8

No, nakonec ten výlet vlastně nebyl nejhorší.

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotopříběhy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

20 reakcí na Havraní skály

  1. rybářka napsal:

    Havraní skála na fotografii paní Katy mi připomíná velmi krásnou, ctihodnou, velmi starou dámu, která navzdory věku, počítajícím se na miliony roků, dosud nepozbyla své ženské marnivosti, si zálibně prohlíží své mohutné kamenné tělo ve vodách Ohře. Vodákům i rybářům, kteří se ocitnou v její blízkosti pak předává moudrost svých zkušeností. Znám tu skálu i když jsem neznala její jméno, tak jsem jí jenom tiše naslouchala. Vyprávěla mi o lidském životě. Říkala, že je to také taková cesta na raftu. Od narození, až po vyústění do moře.. Že ty kameny i jezy jsou překážky co potkáváme v životě a meandry a přírodní krásy jsou odměnami na cestě za štěstím. Abychom vůbec nechvátali, abychom pluli pomalu a vychutnávali si ty krásy, abychom včas stačili reagovat na kameny a jezy. Ta Havraní skála takto radí všem, kteří se v její blízkosti ocitnou. Jenom málokdo jí však naslouchá, každý neustále chvátá a na jezu se pak udělá.

    Děkuju Katy, já vím, že Vy jste tu skálu také slyšela. Rozumíte její řeči. Jinak by nevznikly snímky, jaké jste sem dnes dala. Ohře a její okolí je kouzelné v každém ročním období.

    To se mi líbí

  2. cobolik pacholik napsal:

    vsade pekne,kde dom,kde kolena prvy raz poobijane,kde prve trlky lasky,kde prve bitky a pot z tvare prace,jak mam hrcu v gagore za tym rozbitym…

    To se mi líbí

  3. K-k. napsal:

    Rybářko, jak by se vyprávění těch skal dalo neslyšet… 🙂

    Čobolíku, vykládáš tu, jakej jsi sprosťák a kdeco – a najednou tu píšeš jak básník. A moc krásně a moc pravdivě! 🙂

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      /3 (palec hore)

      To se mi líbí

    • Hudec napsal:

      Tak tak. To budou jen mimikry…. 🙂

      To se mi líbí

    • cobolik pacholik napsal:

      ked poviem,ze som hovado,tak sa asi trochu poznam kacko,ale nie docista,nepisem jak basnik,len jak mi ruplo v koulicke a moc krasne a pravdive,tak cujem v mojom duchu,bo mozem porovnat,bo dost dlho zijem na druhom konci sveta,ja obycajny buran z vychodu,nedam dopustit na pepikov a dokial budem zit,na kazdu otazku where are you from?bo dristam anglicky jak lovensky madar,jedina odpoved za 20 rokov bola from czechoslovakia a tak aj zostane pokial moje slnko nezapadne,aj tu som zazil,jak cobolici,co so mnou robili, povedal,ze len slovakia a ked ritiar mal viac rozumu tak sa ma pytal,ze ja mam este pred slovakia czech a ja jemu kurva,ty si sa narodil v delaware a zijes v new jersey,tak z kade si,bo uz mam zvyseny hlas bo ta moja prislusnost to presvinsky dolezite pre mna,barz dolezite,dolezitost velkeho vyznamu v mojom zivote,bo tak som bol chovany od hovniara a vedeny v tom,doma,v skole,medzi buranamy a tak mi aj pasuje,bo prax zo zivota,videnie a poznanie ineho ma v tom len utvrdilo na kamen,a ked kuka prestraseny,ci ma neurazil,bo oni tak chovany tu,ku respektu druheho tak dristne i’m from us,tak ja ho dovediem ku tomu,ze mu porovnavam delaware jak cesko,nj jak slovensko a ze sme boli federal state jak tu,trochu kuka jak tela a hovori you wright,ty si tiez american,tak mu tukne po sekunde,ze blud,bo ja narodeny inde,kuka na mna dalej jak tela a povie you now a ja jemu jasny vole,ty cobolici ma nemali v laske nikdy a ja na nich sral z vysoka,bo ja independent CS buran od torysy.
      nakoniec jedno je pisanie a druhe ja sam na zivo,vsetci mi hovoria,ze sa neusmievam,uz ma seru,ja nie z hollywood star jedna vec,nove dva male deti bosov sa ma boja jak dabel kriza,len ma vidia,ich matky aj samy povedali,ze ja dost cudne vyzeram a ixch chuvy zo zaciatku prve dva tyzdne nevedeli,jak sa maju ozvat,bo ja ani bu,ani mu,nepoznam neozyvam sa a ja nijak velmi neletim s rukou nejak sa zoznamovat,bo to mlade pipky,teraz,ich uz poznam,vravia,ze som srandovny a smart,bo im dristam o celom svete,oni sa cuduju,jak zberac hoven po psoch pozna tureckeho prime ministra a na mape som im ukazoval vsetko od dukly stalingradu po ivo jima naspamat,rovno poviem,ze american hero za mna nebojuje,ale za nejaku hnidu s financnou gramotnostou,ked sa zarazia,tak vylepim american constitution a amadmnet,co mi patria jak kazdemu tu bez rozdielu a ze som free man to ma beru trochu za svihnuteho,ale respektuju,bo ked poviem,co kukas,ked menim lampu,ci vypinac,alebo striham ruzicky,ci nalepujem kamen,co sa odlepil zo steny,plus tie hovna po psoch,ci zapchaty zachod hrackami,samy povedali neide im do sisky,ze poznam viac ich prezidentov jak ony samy a delam holku pro vsechno,za to im poviem,ze ja nerozumiem rovnici,bo ked tam doma doucuju tu malu holotu,tak kukam a jak som bol debil z matiky za mladi na starost este vacsi,pritom viem rozmerat zaklady,vysky a podobne pindy na budove,co uz slabe 5 rokov nerobim.
      jak som zase fajne nadristal,myslel som,ze vymazem,ale preco by som to mal robit?pisem,len tak jak je,tak citat pepici a porovnavat….hlavne vypustit z hlavy,ze cobolik to basnik,cobolik to buran so svojskym kukom na svet howgh.

      To se mi líbí

  4. Miluše napsal:

    Poděkování paní Katy za krásné záběry i komentář. Taktéž rybářce za její poetiku. A že je čobolík básník (podle mne) – hrabalovského typu, o tom se ví už dlouho. 🙂
    I já mám dnes po přečtení z toho všeho v hrdle knedlík. K tomu ještě nádherné písně Marty Kubišové z včerejší muziky. Díky.

    To se mi líbí

  5. vonrammstein napsal:

    Skvostné, paní Katy. Máte stejný náhled na krajinu, jako já. Na svět asi ne, ale na tom nezáleží. Mám moc rád Vaše fotky.

    To se mi líbí

  6. moskyt napsal:

    Katko, nejste náhodou lokál patriot až do morku kostí? 😆 A dnešek se vám opět vydařil. Děkuji.

    To se mi líbí

  7. věra napsal:

    Katko, ty fotky jsou krásné, to je neuvěřitelné – a zvlášť ty dvě večerní. Přeji vám (i nám) ještě hodně takových „nepovedených“ výletů s focením. A čobolíku, jste jednička 🙂 …

    To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.