Informovanost


Čas od času se mi zasteskne po předlistopadovém zpravodajství. Ne po té politické části, ale po té všeobecné. Uvedu příklad. Současná vedra nutí farmáře k zavlažování. Ale taková vedra bývala i tehdy. Vždyť současnost se srovnává s rokem 1983. Tehdy nezavlažovali farmáři ale zemědělci. A rozdíl ve zpravodajství byl patrný. Tehdy se jednalo o prostý popis události s tím, že je to nutné pro zajištění úrody. Současní zpravodajové se nad chudákem farmářem divže nerozpláčí. Jak je ta příroda k němu nespravedlivá. A nezaprší a nezaprší. Tak jako jiné roky před tím a jiné roky poté. Prostě je léto a rok co rok tráva na zahradě „hoří“ a rok co rok se zase zazelená. Ale televizní štáby by si oči vyplakaly, jak ta tráva žloutne. Ovšem jakmile se zazelená a znovu vyrazí, byli by schopni plakat nad nešťastným zahrádkářem, který musí týden co týden sekat, aby udržel trávu v přijatelné výši.

Máte podobné pocity nebo se mi to jenom zdá?

af698d5bd0f3c0914cc97342a63

Bavor podpis

A k tomu ještě návod na přežití, tentokráte od moskyta

Příspěvek byl publikován v rubrice Bavorovy poznámky se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

52 reakcí na Informovanost

  1. cobolik pacholik napsal:

    cim to bude bavore five,ze clovek mysli na stare dobre casy na CK-4 s ktoru som tiez jazdil,len tak trochen bo sused bol kombajner,preco nie len bavora startuje,ked ty zasrany pisalci zacnu vyrevovat,ze sucho,ci napadalo snehu,alebo,ze je burka,to iste tu,budu pisat o tornado a je to kazdy rok,budu plakat nad ohnom okolo san bernadino county a tam hori kazdy bozi rok,tak jak tornado kazdy bozi rok,mna do sialu privadza,ked minuleho roku slabsie na jar prsalo,uz expert od streetu zacal predpovedat jak sybila(neviem,ake IY),ze maso podrazeje,bo kukurice malo a pritom tie stotisice bujakov sa tu pasu volne,alebo minuly rok hovorili uz expert,jak ja ich nenavidim,viac jak politrukov za komuny,ze kravy sa slabo doja v PEN,bo velmi horuco a mlieko podrazeje,ropa na burze nymex(tota z arabie) bola vzdy lacnejsia o 10$ na barel,ako ta brent zo severneho mora,zaciatkom mesiaca zacala cena tej nymex stupat,az dobehla tu brent a povedali,preto,ze nepokoje v egypte a este ty hadraci nezasypali suez mrtvolamy a ani boha neide dole,viem co hovorim bo sledujem 13 rokov cenu komodit na tej prolhanej burze,ked bola katrina hurican,tak v postihnutej oblasti bolo len 7% biznisu s ropou,ci precerpavanie,bo hlavne cerpacky z tankerov su v texas okolo mexican bay a posla cena hore o 14$ a uz nikdy nespadla,tiez teraz nymex ropa 104 a brent slabe 107 a tak zostane,bo politicky expert od demokracie lakuje lepsie jak ten od zvezdy,ked tak kukam tym cobolskym kukom a porovnavam,tak ty od zvezdy boli bridilove.
    televizne staby,to je najhorsia holota,bo z hovna vtacka,ktory nas oserie na ramene,urobia cernobylsku katastrofu,keby si tu videl mam tych kanalov do bludu,sledujem spravy naraz na 8 channels a vsetci naraz davaju reklamu na vlas presne v sekunde,co predtym nebolo,spravy z tej riti,to docista debilina,nic zo sveta,pocasie co 5 minut,ako keby bez toho sa nedalo zit,nic konkretne,snowden nijaky,ticho po pesine,mesiac ukazovali takeho koloroveho,co odbachol nigra na florida,docista hysteria na vsetkych channels zimmerman a este not guilty,tyzden po rozsudku,este aj obama dristal a ked v roku 1994 OJ simpson zamordoval zidka s rivkou, a not guilty,to preslo len tak nijake bu,bu,dristam tak,ale mam podobny kuk jak ty a mnoho tu,ze sa zacina docista magorit holotu,mal som v tom nevymytom pysku,tak som nadristal.

    To se mi líbí

    • Lex napsal:

      čoboldo,
      hezky jsi to sesumíroval. Viděl jsi film „Vesničko má, středisková“? Určitě, vždyť je to ještě z „komuny“ (jedna z nejlepších komedií v Československu). A tam sedí Hrušínský s Labudou pod hřbitovní zdí a Hrušínský říká – „Všiml jsi si, že ta móda (holky bez podprsenky) dorazila už i k nám na vesnici?“.
      Tak tak je to i s tou reklamou. Ta móda z júesej už dorazila i k nám. Reklamy na všech komerčních televizích i na kanálech ČT, kde je to povoleno, nachlup ve stejný čas. Abys tomu oblbování nemohl uniknout. Tvrdím, že hlavním pořadem TV jsou reklamy a ty programy chvilkami mezi tím jen vata na přitažení diváků k „píplmetrům“.
      O politickém oblbování, o výběru a úrovní zpráv ani nemluvím. Hnus a fialové tečky. Důstojní žáci Goebbelsovy propagandistické školy. Do jednoho jak pravotočivý závit. Nekonečný.

      To se mi líbí

      • Anonymní napsal:

        Lexi, samozřejmě, že programy jsou jen nutnou výplní mezi reklamami. Tak je to nastaveno. V době, kdy jsem se na TV ještě díval, tak jsem přestávky využíval jako začínající prostatista a podobně. Na co jsem se díval, Vraždy v Midsomeru a Hercule Poirot, jsem napřed natočil, reklamy vystříhal a teprve pak v pohodě sledoval. Za tu námahu to stálo.
        Hlavu mám čistou, jen nevím jestli je to dobře. Čistá hlava moc přemýšlí a má různé nápady.

        To se mi líbí

  2. oldwomen napsal:

    Jsou roky suché a jsou roky mokré. Mokrý rok nadělá víc škody, jak rok suchý. Tolik hlas starých stepních sedáků, kteří na vlastní kůži zažili rozkulačování a pak jak čas dál nesl to i ono.
    Ano, je hic. Ano, půda praská horkem. Ale sucho není. Hladina spodních vod je ještě stále vysoko, kořeny mají z čeho brát, studny nevysychají, potoky tečou.

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Vy byste se jako zpravodaj neuživila. Ostatně já také ne. Protože byste nedokázala ani najít nějakého toho nešťastníka, který počasím trpí. To mi připomíná starší situaci, kdy se na Otavě vytvořila tříšť, zablokovala se pod nějakým mostem nebo na nějakém jezu a hodila zpětnou vlnu. Jev velice častý. Ale jedna panička v Čepici pod Rábím se v televizi rozplakala, jak je to hrozné a jak tím trpí. Za celé tři roky, co tam žije, to nezažila. Akorát že ten reportér nenašel nikoho z usedlíků, který by je oba poslal někam, protože to je normální. Žijeme u řeky tak musíme žít s ní.

      To se mi líbí

      • oldwomen napsal:

        Těžko říci. Ale je fakt, že nehledám senzace tam, kde nejsou. A horko v relativně suchém létě prostřídané sem tam pořádnou bouřkou není pro zem na hranici vnitrozemského a přímořského klimatu nic mimořádného. Bavore, stačí, aby teď bylo ( a to zcela jistě nebude) deset deštivých dní. A reprtážníci budou surfovat po koupalištích a kempech a do kamer budou kňučet provozovatelé, jak je tento způsob léta nešťastný, že nejsou ovce k podojení, éééééééé zákazníci nechodí.
        Na Otavě jsem zažila i odstřel nakupených ker. No jo, to ještě neřádili ekologisti a armáda měla i ženijní vojsko 😦 . Nějak si toho pamatuju zbytečně moc. Chtělo by to zresetovat mozek…

        To se mi líbí

        • Bavor V. napsal:

          O podobné akci mi vyprávěl táta, že jako kluk pozoroval německou armádu při odstřelu ker. A přiznal, že stejně jak v ruské tak i německé armádě neměl vojín žádnou cenu.

          To se mi líbí

  3. Cech napsal:

    Asi opravdu hrozí změna nadvlády,je prolomen (dez)informační monopol založený Bakalou(nastupuje Babiš) a proto jak nezávislost v rozhodování justice, tak přesné a realitu popisující informace musí jít stranou.
    Vzhledem k tomu že v současné době musí vládu držící elita nezbytně zabezpečit(pomocí masmediální cílené podpory) svoji dominantní funkci nejen pro přežití ale i pro pokračování v letech 2014 – 2018.
    Proto je nyní více jak kdy jindy nutné, uklidnit veřejnost == flegmatizovat ji(prostě vlastně nic se neděje i kdyby se v parlamentu střílelo) .
    V tomto okamžiku je opravdu důležité aby občané fascinovaně zírali, ale dění se nikterak neúčastnili.
    Jedině za tohoto předpokladu je reálné vyvijet účinný politický(masmediálně manipulační) tlak na likvidaci vládu přebírajících odpůrců.
    Jedině takto lze uhájit posty jak náměstků tak i dalších pro možnost manipulace s občanskou veřejností nepostradatelných postů které ODS&TOP zaujala.

    To se mi líbí

  4. moskyt napsal:
    • Rosťa napsal:

      Proto ji Kalousek potřebuje na postu premiérky. Pro jeho intriky ideální volba.

      To se mi líbí

    • Slim napsal:

      Čet jsem dnes v HN sloupek nějakýho politologa z FSV. Tvrdil tam, že Zemanův další tah může být takový:
      pověří Němcovou, ale odmítne jí jmenovat některé navržené ministry.
      Takže by zatím vládl Rusnok v demisi a koalice se dál rozhádávala.

      Je-li to možné, nebo dokonce reálné nevím.

      To se mi líbí

  5. Witch napsal:

    Kdybych skutečně rostla, když „rostu“, tak snad už ofukuju americké vlajky na Měsíci. Dennodenně mi v práci nad počasím brečí nikoliv jedinec, ale celé skupiny remcalů. Dokonce si několik lidí v horku pustilo topení, protože můžou…
    A zpravodajství? Stačilo mi nedávno listovat staršími novinami, časopisy a tisky vůbec. Písmenka, málo mezer, hodně informací. Dneska obrázky a bláboly. Z Tržiště senzací v Mladém světě by bylo ne jedno, ale možná celá dvě čísla Blesku!
    Mívali jsme jen tak základně vzdělané ženské na přelomu 19/20.století a v časopisech pro měšťanské dámy jsou hlavolami, nad kterými se zapotím – předpokládají, samozřejmě, jazykovou výbavu, ale taky ještě cosi k tomu. Celá starna (větší, enž dnešní noviny) byla věnována křížovkám, roháčkům a podobně – které si samy čtenářky vymýšlely, vycházelo to po 14 dnech… Hm, stačí dát někomu normální křížovku od sklušného autora (kde nebyly vycpávky ze slovníku) a dnešní luštitel se potí i v zimě. Zato ty velké i já luštím jen se zápisem tajenky a někdy taky zvládnu i já (jinak manžel) tajenku zpaměti…

    To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Dost pravidelně sleduji před zprávami Taxík na ČT1. Znalosti těch mladých a mladších jsou opravdu žalostné. Pak nastoupí sestava, která má dohromady přes 200 roků a snad není otázka, na kterou by neznali odpověď. A to neznali internet, zahraniční časopisy jen ruské. Asi to ve „svobodě“ není.

      To se mi líbí

      • kočka šklíba napsal:

        Taky to sleduji, a máte pravdu, i když nedávno jsem tam viděla gymnazistu a ten byl úžasný, ale byla to jen ta výjimka :).

        To se mi líbí

  6. Miluše napsal:

    Televize má uvést nový program ČT art a tak jsem zvědavá. Měla by tam být literatura, hudba, film. No uvidíme. Zatím mám potřebu kulturních informací zajištěnu díky vašemu blogu, pane Bavore a jeho kulturně vzdělaným čtenářům a autorům (viz výše).
    Slime, dnes v 17.00 na Vltavě – Anna Hostomská, 2. část vzpomínek. Díky, že jste mě na tento pořad upozornil.

    To se mi líbí

    • Slim napsal:

      S Hostomskou mě vždycky pobavíte. Já jsem jí v dětství neměl moc rád. 😀

      Ale když to teď poslouchám, vidím přece jen určité povědomé věci. Totiž jak vždycky dumám, co dát příště. No, v sobotu to bude hodně einfach a pro Slima brnkačka. Žádná práce. Jsou přece vakace. Nic nečekejte a nebudete zklamána

      Na české Arte jsem taky zvědav. Odkdy to začne?

      Já jsem začal vážněji poslouchat až začátkem 70. let a hodně jsem poslouchal Vltavu, např. dr. Kříže. Ovšem jednička byl Holzknecht, který byl skvělý vypravěč a k tomu hudební suverén. Měl bych jemu a/nebo Pražskému Jaru věnovat jednu Muziku

      Vrchol Vltavy byly ale některé rozhlasové hry. Třeba ta Melčova Antigona, na kterou tu jednou dával odkaz Moskyt.

      Dnešní Vltava má v sobě bohužel pokusy o politickou propagandu. Např. Pavel Ryjáček patří k těmhle nedokvašencům.

      To se mi líbí

  7. Lex napsal:

    Přátelé,
    tenhle článek se jmenuje „Informovanost“. Takže se možná „domácí pán“ nebude zlobit, když budu informovat, že jsem na tom druhém portále, který se tu „může jmenovat“ – ano, na Kose – v 16.47 připojil svůj hodně dlouhý komentář pod současný článek o 101 podpisech prezidenta Zemana.
    Máte-li zájem? – můžeme pak dát pár slov.

    Bavore – dík za strpění.

    To se mi líbí

    • oldwomen napsal:

      Lexi, brilantní. Cítím to stejně. S napětím čekám dny po osmém srpnu. Na druhou stranu se bojím nadcházejících voleb do PS. Jedno zda předčasných (spíše nevěřím v jejich konání) nebo řádných. Ne toho, že by KSČM sestavovala jednobarevnou vládu, ale toho, že se do parlamentu dostanou strany jednoho muže a budou se snažit šít si zákony na míru. Laicky se domnívám, že když jsem zvolen do parlamentu jako nezávislý, tak můj mandát končí přesně v okamžiku, kdy vstoupím, v době platnosti mandátu, do některé strany, či kdy si založím svoji vlastní „parlamentní“ stranu. Stejně tak, když jako straník v době platnosti mandátu přeběhnu do strany jiné. Asi zvolená ich-forma není to pravé ořechové, ale přišla mi pro zkratkovité vyjádření nejsrozumitelnější.
      K tomu, proč neustále opakuji, a jsem proto házena do šuplete, jež mi zrovna není vlastní, že nechci, aby KSČM utrpěla v parlamentních volbách výhru. V mém bezprostředním nerodinném okolí sílí názory, a to i u potencionálních prvovoličů, idealizující čas před čtvrtstoletím. Nechci se pouštět do spekulací, jestli za to mohou vzpomínky stařešinů a nebo věčná opáčka seriálů v ČT a na Barrandově, nebo kombinace obého v konfrontaci s každodenností. Ti úplně nejstarší vzpomínají, že úplně nejlíp bylo v kraji za Hitlera (a volí Vandase). To už je opravdu příšerné vyjádření dlouhodobé zoufalé nespokojenosti s děním v ČR. Vím, že poslanci KSČM jsou jen lidé a že větší skandály se KSČM vyhnuly jen proto, že ač třetí až čtvrtá nejsilnější, je odsunuta z podílu na „vládnutí“. A vím, že rozjetý vlak se hodně blbě brzdí. Stejně tak vím i to, že aby se ČR vyhrabala ze současného marasmu, nebude stačit pár neděl euforie po volbách. A že návrat k relativnímu (protože každý máme hranici tohoto drobně jinde) normálu bude hodně bolet. Pracovní místa se sama nevytvoří, státní kasa je děravější staré vrše, vypovězení nevýhodných smluv bude narážet na arbitrážní jednání, atd., atd., atd. Ať se nerozkecávám – že pro mnoho voličů KSČM bude zdánlivé pokračování současné politiky oním pomyslným hřebíčkem do rakve a že ti, které neskolí z rozčilení infarkt budou příští volby házet do uren lístky fašistických a neonacistických stran.
      Jistě, mohu se ve svém výhledu mýlit.

      To se mi líbí

      • K-k. napsal:

        Obávám se, oldwomen, že se nemýlíte. A obávám se, že tenhle vlak už se zabrzdit nedá…

        To se mi líbí

      • oldwomen napsal:

        Cifix Bavore, prosím pěkně, prstíčkem po klábosnici škrábu… Před chvílí jsem studovala náckovský blog halící se do národovectví. Častý jev. A povedlo se mi napsat pitomost. Neonacisty jsem měla na müsli. Nikoli neonacionalisty. Můžete to v předchozí dlouhé reakci opravit? Děkuji.

        To se mi líbí

      • Občan napsal:

        Nemuselo by to tak být. Pokud bude KSČM (bude-li mít možnost něco ovlivnit) úplně a pravdivě informovat co je příčinou zdánlivého setrvávání stavu tu a onde a co dělá pro to, aby to bylo jinak a lépe, pak by jí to naopak mohlo prospět.
        Protože takové otevřenosti nebyla, není a nebude schopná ČSSD; o tom nepochybuji, poněvadž již několikrát svou neschopnost hrát férovou hru prokázala. Proto také už ani neskrývá svou ochotu jít do komplotu s TOP09 a lidovci (nebo prostě s kýmkoli jiným než s komunisty). Ztratil jsem o sociálních demokratech poslední iluze a už jim nevěřím ani slovo 😦

        To se mi líbí

    • Bavor V. napsal:

      Lexi
      A já doufám, že se nebudete zlobit, že jsem si to hodil sem.:
      Lex napsal:
      Červenec 30, 2013 v 16.47
      Prošel jsem si diskusi a bez mučení se přiznám, že mám nejblíže k názorům paní šims., Myrtě, palošinovi, kočce šklíbě a Rošádkovi s tím druhým pokusem, a možná některých dalších.

      Jsem stále více a více překvapován, jak je prezidentovi Zemanovi vytýkáno tohle a pak zase ono “ohýbání Ústavy”, ty nebo ony nestandardní postupy, nerespektování těch nebo oněch “ústavních zvyklostí”, jak jsou mu připisovány ty nebo ony (samozřejmě zločinné) úmysly.

      Přitom víme prd a akcentujeme jevy, ne podstatu.

      Tou podstatou, o kterou tu jde, je DEMOKRACIE a její fungování. NORMÁLNÍ fungování NORMÁLNÍ rozvinuté společnosti, NORMÁLNÍHO právního státu.
      Pro tyto podmínky totiž sepsali autoři Ústavu České republiky (a jiní autoři ústavy jiných států).
      Jako NORMÁLNÍ je třeba také vidět situaci, kdy padne vláda. Je to situace, kdy se neboří svět. Ústava s tím počítá a má mechanismy, jak tuto situaci NORMÁLNĚ řešit (tj. prezident republiky má dva pokusy na jmenování premiéra, na jejich návrh jmenuje jejich vlády, které, když nedostanou důvěru Sněmovny, střídá premiér, kterého na základě usnesení Sněmovny prezidentovi navrhne její předseda, pokud ani tato vláda nedostane důvěru, prezident může rozpustit sněmovnu a vyhlásit nové volby).

      Podle Ústav je politický systém ČR založen na volné soutěži politických stran…. .
      Tohle je jediným imperativem, kterým by se měl prezident řídit při svých pokusech s jmenováním předsedů vlád, byť proces, s nímž je realizace tohoto principu spojena, je „jen“ ústavní zvyklostí. OK!

      Tak se podívejme, jak je to s onou „volnou soutěží politických stran“ v naší Poslanecké sněmovně. Které že to strany prošly „ohněm voleb“, na jehož základě se dostaly do Sněmovny? Podle mne jsou to ČSSD, ODS, TOP 09 s podporou Starostů, KSČM a VV. A šmystec.

      A kdo že se nám to hlásí na prý nějakém podpisovém archu do vlády? Já tam vidím členy ODS, členy TOP 09 s podporou Starostů – a pak? Nějaké nezařazené zvolené za VV, kteří v době poslancování se sami zformovali do nějaké nové partaje slynoucí „LIDEM“, nějaké nezařazené zvolené jako členy strany VV, nyní bez členství, pak tam vidím nějakého bývalého člena ODS, nyní člena sdružení Jihočeši – ještě někoho? Pak ve sněmovně vidím nějaké poslance zvolené jako členy ČSSD, nyní členy ČSNS LEV 21 a bůhvíkohovšeho.
      Je TOHLE NORMÁLNÍ? Je tohle normální situace, pro kterou byla psána naše Ústava, formovaly se ústavní zvyklosti, aby prezident republiky postupoval striktně ve smyslu onoho ústavního imperativu o volné soutěži politických stran a politickém systému?

      Prdlačku, švagrová! Naprostá abnormalita. Kocourkov.

      A podívejme se dále, jak to je s tou NORMÁLNÍ situaci, ve které by měly všechny ústavní i jen běžné státní instituce fungovat normálně.
      Už pět let chodím na blogy a po celou dobu tam čtu (i píšu), že to, co je u nás není demokracie, ale Krylova demokratůra.
      Ne, že by v naší zemi nebyly formálně splněny požadavky, na jejichž splnění stojí a padá fungování demokratického právního státu.
      Ale jsou ty požadavky skutečně splněny? Funguje u nás opravdu Demokracie?
      Nebudu odpovídat, to nechť si odpoví každý sám (já jen, jak jsem napsal, to čtu a hodnotím na oněch blozích).
      Jen se zeptám – co chápeme pod pojmem „demokracie“? Není to těžké, ani nemusím odpovídat sám, stačí nechat promluvit čl. 6 Ústavy – „Politická rozhodnutí vycházejí z vůle většiny vyjádřené svobodným hlasováním. Rozhodování většiny dbá ochrany menšin.“.

      Slyším tu dovolávat se parlamentní demokracie. Bono. A jak je to tedy s tou „parlamentní demokracií“ u nás. Ctí ta politická rozhodnutí ochranu menšin? Bere se nějaký ohled na menšinové názory, když vítěz, co má 100 + 1 hlas „bere všechno jako svou kořist“, ostentativně pomíjí názory menšiny, zesměšňuje je, apriori zamítá jakýkoliv návrh menšiny (opozice) na zařazení na pořad jednání sněmovní schůze, bez milosti zamítá drtivou většinu pozměňovacích návrhů opozice, ať jsou jakkoliv přínosné, když nejdůležitější zákony, i ty, které jsou vrácené jak Senátem, tak prezidentem, válcuje oním + prvním hlasem přes stovku, a to tím, který ad hoc nakoupí, atd. atd.

      Je normální situace, kdy „rozpočtově odpovědné“ pravicové vlády přes radikální zvýšení daní – a to zejména těch, které nejvíce pocítí ti nejslabší – za sedm let svého „bačování“ více jak zdvojnásobí schodek státního rozpočtu vznikající za předchozích třináct let (když ten schodek za těch třináct let byl navíc zatížen náklady transformace ekonomiky a privatizace)? – kdo by chtěl říci, že to není celé „zdvojnásobení“, nechť laskavě od onoho schodku do roku 2006 odečte cca 120 miliard korun, které „cash“ ležely v rezervách ministerstev, a které jim Kalousek „uloupil“ a zanesl je zpět jako PŘÍJEM státního rozpočtu v letech 2008 a 2009, pak je to mnohem více, než dvojnásobek, vychází to tak, že pravicové vlády za sem let vytvořily deficit ve výši bez pár miliard celý jeden BILIÓN korun.
      Je normální že tyhle vlády přivedly do recese ekonomiku země a v recesi ji udržují už několik let? Je normální nezaměstnanost, která je nejvyšší od dob krize z třicátých let minulého století? Je normální, že v téhle situaci ti bohatí a nejbohatší dále skokově bohatnou a ti chudí chudnou?
      Je normální lhát voličům a pak interně přiznat, že se lhát muselo, protože kdyby ti voliči věděli pravdu, tak by je nikdy nevolili? Je normální na nejvyšších vládních místech uplácet a tunelovat – jména si doplňte sami, je jich celá řada, u Nečase můžete začít s Drobilem? Je normální, aby takoví lidé pak byli místopředsedy pro ideologii těch stran, co se zúčastňují té „volné soutěže“?
      Je normální, aby ministr vlády této země si z erárních peněz vydržoval svou milenku, kterou navíc zaměstnává jako svou vysokou úřednici?
      Je normální, aby ta milenka onoho ministra – nyní už předsedy vlády – úkolovala tajné služby tohoto státu?
      Je normální, aby v zájmu udržení vlády v sedle se uplatili trafikami (zatím se ví jen o nich) poslanci té „parlamentně demokratické“ Sněmovny, aby se vzdali mandátu, a aby na jejich místo přišli loajální nástupci, a z nich jeden prvostupňově odsouzený ZA KORUPCI na šest let?
      Je normální, aby byla u moci vláda, která má tohle všechno na triku, pročež už dlouhou dobu více jak 85 procent občanů volá po její nedůvěře?
      Je tohle všechno stav, kdy se chceme dovolávat striktního lpění na ústavních procedurách nastavených na NORMÁLNí situaci?

      Já za sebe říkám „NE“. Ne ve smyslu porušování Ústavy samotné, ale ve smyslu „manévrování“ v jejím nepřekročitelném rámci, které bude reakcí na tu nenormální situaci.
      Kdyby Česká republika byla obchodní společností, dosadili bychom do jejího čela KRIZOVÉHO MANAŽAERA.
      Ale republika není obchodní společnost, má svůj ústavní systém, v jehož čele stojí od tohoto roku PREZIDENT republiky zvolený přímo občany., co jej odlišuje od prezidentů dosavadních, kteří byli faktickými quasiloutkami z vůle a v rukou Sněmovny a jí odsouhlašené vlády.
      Ten přímo zvolený prezident má samozřejmě pravomoci (kompetence) stanovené textem Ústavy, ale k tomu má politický mandát od jediného suveréna země, kterým je lid.
      Je to tedy prezident, který si – na rozdíl od těch minulých – v rámci onoho mandátu může dovolit plnit tu roli „krizového manažera“, byť se to mnohým, kteří jsou za to svinstvo, do něhož to dovedli, přímo odpovědni, nebo jejich apologetům, případně striktním vykladačům Ústavy prostřednictvím tzv. „ústavních zvyklostí“ bez ohledu na respektování reálného stavu společnosti, nebude líbit.

      A přesně tuhle roli, podle mne, prezident Zeman plní. Balancuje na hraně ústavnosti, aniž by porušil její znění. Ti, které jsem popsal kousek výše, mu v tomto směru nemohou přijít na jméno, ač sami nemají pro cestu ze současného marasmu žádný recept, byť i vědí, že o marasmus jde a že se z něj musí ven. Prezident Zeman je však pro ně koncentrované zlo.

      A jak je to se těmi 101 podpisy?

      Ano, já vím, řekl to. Prezident Miloš Zeman toho řekl už více. Miloš Zeman je šachista, podobně jako Václav Klaus. Promýšlí svůj postup řadu tahů dopředu. Ve vojenských pozemních operacích se k zakrytí prováděných činností a taktických operací používá dým – mlha. Touto přezdívkou byl Miloš Zeman dokonce obdařen – „Mlha“.
      Zeptám se autora tohoto článku či kohokoliv jiného – jakou relevanci má to prohlášení prezidenta Zemana o stojednom notářsky ověřeném podpisu, bude-li chtít bývalá vládní koalice ODS a TOP 09 s podporou Starostů a s nekoaliční podporou LIDEM a ad hoc nakoupených poslanců získat nominaci předsedy vlády ve DRUHÉM PREZIDENTOVĚ pokuse?
      Odpovím si také sám – formálně žádnou. Jen relevanci mlhy vypuštěné k tomu, aby protivník sám odkryl své přesuny, své pohyby, své záměry.
      A ona knihovnice z Vysočiny hned – hup na hrazdu – prý s podepisováním v rámci schůze Sněmovny před očima přítomného prezidenta – jakoby nevěděla, duše prostinká, že k tomu, aby to bylo před očima toho prezidenta, by k tomu musel být ten prezident ochotný se propůjčit. Zapomněla, že kdyby s takovou myšlenkou byť jen přišla na té schůzi, tak dalším jejím úkonem by bylo tak nanejvýš povstání její i všech poslanců, neboť protokol přikazuje, že když hlava státu vstupuje nebo odchází, je povinností vstát.
      A Kalousek přidává své kecy, a starosta Suché z Nosu jak by smet – hele, jen Píka mlčí. Asi ví proč.

      Tak hloupě naivní, jak jsou oni, Miloš Zeman byl naposled asi tak když mu bylo pět roků.
      On totiž ví, co mu káže jeho prezidentský slib – vykonávat svůj úřad ve prospěch všeho lidu – a co mu umožňuje politický mandát vzešlý z přímých voleb.
      On totiž ví, že „bakalokorupice“ moc moc touží po nominaci v tom druhém prezidentském „pokusu“. Jen to je totiž pro ni cesta, jak otočit zpět „kolo dějin“, jak se vypořádat s Ištvánem, Bajgerem, Šlachtou, dokonce i nejvyšším státním zástupcem Zemanem, jak vrátit zpět své kamarádíčky v podobě pijavic a knotů, kterými přitékají prachy do jejich stranických kas, na místa ve vedení státem spravovaných společností a jejich dozorčích radách.
      Oni to totiž nezbytně potřebují, aby zamezili, že v blízké době to budou oni, kteří obdrží usnesení o zahájení trestního stíhání.
      Oni totiž vědí, že dostane-li druhý pokus někdo jiný, ten JEJICH, ten třetí už jim bude k ničemu. Že už jim zbudou jen oči pro pláč – a možný že ta docela slušně vytopená cela v litoměřické věznici vedle poslance Davida Ratha.
      Proto ten jekot a týátr – prý s Ústavou!!!

      Ale zpět k té relevanci Zemanova vyhlášení – jak jsem řekl, relevanci mlhy. Kdy že to Zeman řekl?
      No přece v době nedlouho po tom, co jmenoval vládu Jiřího Rusnoka, která vykonává svůj legální mandát a kdy je dnes ještě asi deset dní do situace, kdy požádá i o legalizaci svého mandátu hlasováním o důvěře ve Sněmovně.
      Lidově se tomu říká „porcovat medvěda, který ještě běhá po lese“.
      Jakou relevanci bude mít to prohlášení o notářských podpisech, pokud Rusnokova vláda důvěru dostane? – já vím, asi nedostane.
      Takže to vyhlášení může mít nějakou relevanci v okamžiku, kdy je prezident Miloš Zeman ZOPAKUJE při novém jednání s představiteli parlamentních stran ohledně využití svého druhého pokusu.
      A já bych si dovolil věštit, že je NEZOPAKUJE. Nejen, že si je dokonale vědom jistého politického, chcete-li „ústavního“ přešlapu při vyslovení téhle podmínky, ale především proto, že by riskoval, že ONI tu podmínku splní. Že oni se k tomu sníží v zájmu udržení svých koryt a udržení si dosavadní beztrestnosti. Moc to potřebují.

      Ne, tak hloupý prezident Zeman není, aby JIM to hodil a tím znectil svůj štít, se kterým šel do prezidentské kampaně a který vystavil při prezidentské inaguraci.

      Nicméně, mohu se mýlit. Každý se může mýlit.
      Jenže pak by to byl signál, že situace v naší zemi opravdu nejen není normální, ale že se k ní ani přes prezidentova volební a inaugurační prohlášení nezačneme jen tak blížit. Že je to ještě horší, než jsme si mysleli.

      To se mi líbí

    • renard napsal:

      Lexi, je dobře, že jste na to upozornil. Na Kosu je v poslední době těžko chodit, pokud vážíme čas. Obsah a styl článků je tam bohužel asi tak stejně předvídatelný, jako u Mitrofanovových komentářů v Právu, takže diskuse je to jediné, co stojí za návštěvu. Ten příspěvek je prostě brilantní. Podíval jsem se i na další Vaše tamní texty z poslední doby a jako vždycky jsem musel symbolicky smeknout klobouk, ačkoliv ho nenosím. Kromě té úžasné erudice, argumentační síly i srozumitelnosti se to smeknutí týká především Vaší odvahy (nebo snad pevného žaludku) jako nezbytného předpokladu ke konfrontaci s určitými osobami, které tam také pravidelně přispívají. Děláte přesně to, co je na místě: silnější nebo emotivnější vyjádření použijete (naprosto oprávněně) teprve v případě nutnosti a než k tomu sáhnete, argumentujete věcně a trpělivě. Je to přesný opak k těm, kdo své příspěvky začínají útočnými větami typu „zase špatně, jako vždycky“, „tobě snad slunce připálilo mozek“, nemluvě o nálepkách „rudých komisařů“, „zemaniků“ a podobně. Také věčně neupozorňujete na to, že to či ono jste předvídal už před rokem nebo minulý měsíc (skutečný čtenář to ví i bez toho). Je moc dobře, že chodíte i sem a že Vaše texty odjinud nezůstanou nezaslouženě mimo zorné pole těch, kdo jako já hledají kultivované prostředí, kde diskuse nespočívá – alespoň ve většině příspěvků – ve vzájemném napadání, plytkém omílání bezvýznamných vedlejších témat (často jen vytržených z kontextu) a vydáváním svých pocitů a názorů za jediné objektivní pravdy. Díky 🙂

      To se mi líbí

  8. moskyt napsal:

    Něco podobného tomu co říká oldwomen jsem tady už u pana Bavora říkal. Na všechno bude příliš málo času. K tomu aby se tenhle marasmus, ve kterém žijeme začal nějak pozitivně měnit ve prospěch těch obyčejných lidí je přece jen třeba delší časové období bude-li vůbec, a trpělivost lidem dochází. A potom, radši nemyslet….

    To se mi líbí

  9. Lex napsal:

    Samozřejmě, Bavore, že se nezlobím, naopak!
    Takže si dovolím pro ty, kteří „tam“ ze zásady nechodí, přepastovat tu ještě i zkrácenou diskusi s jedním pravicovým sloupem:
    VáclavP napsal:
    Červenec 30, 2013 v 17.02
    Lexi ekonomicky platí , že rozpočet může být v deficitu pokuď je ekonomiky v krizi. To je myslím od roku 2008. Argument o pravicových vládách a bilionu je tak na vodě. Naopak rozjezd deficitů byl za vlády levice. Pravice to brzdit nemohla, protože Evropa šla do…

    Lex napsal:
    Červenec 30, 2013 v 18.28
    Tak dobře, VáclaveP,
    teď kousek toho rozumu k těm číslům, která jsou na wikině:
    Deficit k 31.12.2006 činil 802,5 mld. Kč.
    Od této částky si račte odpočítat cca 120 mld. Kč, které měla v té době ministerstva ve svých rezervách (ty peníze byly vykázány jako výdaj státního rozpočtu, ale nebyly utraceny – jak říkám, byly cash k dispozici na účtech ministerstev a Kalousek je “znárodnil” – odebral je ministerstvům a zanesl zpět jako příjem rozpočtu v letech 2008-2009). Takže to máme 802 – 120 = nějakých reálných 680 ml.
    Od této částky si račte odečíst cca 300 mld. ztrát České konsolidační agentury, tj. přetransformované Klausovy Konsolidační banky z období jeho bankovního socialismu po roce 1991, jejíž hospodaření stálo mimo rozpočet, ale vláda ČSSD Miloše Zemana je z důvodů pravidel Evropské komise musela do rozpočtu zahrnout. Některé zdroje – viz vaše wikina uvádějí ztrátu dokonce ve výši 700 miliard – doslovně – cituji – “ČKA byla organizací, mající za cíl skrýt před veřejnosti obrovské ztráty, plynoucí z neuhrazení pohledávek za majetek státu, prodaný při kupónové privatizaci. Jednalo se přibližně o 700 miliard Kč. Celou dobu existence ČKA byl předsedou dozorčí rady ČKA Vlastimil Tlustý (ODS).” – všimněte si, kdo byl předsedou.
    No, já budu skromný, zůstanu u těch 300 mld. Tak tedy 680 – 300 = 380 mld. Kč.
    No a teď – jaká byla výše deficitu v roce 1993 – koukněte na tu wikinu – pomůžu – asi 160 mld. Prosím – odečíst 380 – 160 = 220 mld. Teď si spočítejte náklady na obsluhu státního dluhu za roky 1993 – 2006. V tom vám nepomůžu, to si dohledejte sám.
    Milý VáclaveP – když si dáte ta čísla dohromady s rozumem, nemůže vám vyjít nic jiného, než že vlády ČSSD nevytvořily prakticky ŽÁDNÝ dluh. Jen nesly následky založené někde jinde.

    Ale abych si náhodou nepřivlastnil tenhle výpočet (i když ten je tady a teď právě jen můj), ale něco podobného už před časem ještě někde jinde – už nevím kde – zveřejnil sám “vlk”.
    Pokud tohle čte, jistě si vzpomene.

    Pane VáclaveP,
    jak jsem říkal, není důležité, co vás učili ve škole ohledně čísel. Důležité je, co ta čísla znamenají.
    A tohle vy ausgerechnet neumíte.

    To se mi líbí

  10. Slim napsal:

    Wiki
    dnes „jinde“ napsal:
    „Tady jsou obdobná čísla z jiného (mezinárodního) zdroje vyjádřená v jiných jednotkách: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tipsgo10&plugin=1

    Výborná čísla, jež prokazují, jak je to s dluhem za „socanů“ a za pravicových neschopů.

    K tomu bych jen rád poznamenal, že ten růst dluhu je v % HDP. Tj. je částečně dán poklesem české ekonomiky v posledních letech

    To se mi líbí

    • Lex napsal:

      Slime,
      jistě máte pravdu, že nižší HDP zvyšuje procento téže částky jako podílu na něm. Nicméně ty nominální sumy, o které rostl státní dluh za vlád Topolánka a Nečase http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_dluh_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky jsou naprosto KOLOSÁLNÍ. Neomluvitelné. Tím spíše, když vezmete v úvahu, jak zvýšili daně a že snížili platy státním zaměstnancům, jakož i snížili růst důchodů.

      To se mi líbí

      • Slim napsal:

        Ano, ale nominální čísla jsou ne úplně nejlepší argument. (Jaké jsou to koruny, kterého roku? Na tom dost záleží.). Navíc růst dluhu v 2009 a 10, by byl v pořádku, KDYBY šel na podporu růstu ekonomiky a nedocházelo k tomu co zmiňujete. Špatně je ta struktura dluhu a proč k němu dochází.
        Že dluh je zlo samo o sobě si myslí amatéři a možná i Kalousek. Je to vláda ekonomického amatéra, to je ta hlavní svízel. (Že je to gangster je samozřejmé už z dřívějška, ale tady je horší, že snad uvěřil úplně mylným vlastním báchorkám o Řecku.)

        To se mi líbí

      • Lex napsal:

        Ano, Slime,
        důležitá je ona struktura dluhu, to souhlasím. Prorůstová opatření, která mohou zvyšovat nominální výši dluhu, jsou asi něco jiného, než korupční miliardy. Snižování deficitu připadající na vrub vyšším příjmům díky vyšší přidané hodnotě produkce, je asi něco jiného, než podlamování ekonomiky snižováním výdajů o tupé škrty.

        Ale prosím Vás,
        kdo dneska takto nahlíží na deficit státního rozpočtu, na nárůst státního dluhu?
        Politika se smrskla v symboly a nálepkování.

        Moc jsem se dneska nasmál zprávě, jak Jan Fischer, coby současný ministr financí v Rusnokově vládě, je podle Kalouska „normalizační kariérista atd. atd.“, kdežto před půl rokem ho týž nabádal slibem podpory, aby se ucházel o post prezidenta NKÚ.

        Žijeme ve zvrácených podmínkách, doba je vymknutá z kloubů a někteří se tu ošívají nad nerespektováním ústavních zvyklostí majících zrod ve zcela jiné době a jiných podmínkách.

        To se mi líbí

        • Slim napsal:

          No ale Rusnokovi hoši to pěkně kosí. Vyházeli další vedení – ČD.

          Můžete komentovat mou poznámku ze 13:33? Může na tom něco být?

          To se mi líbí

          • Lex napsal:

            Myslím, že Žák z dob svého dřívějšího působení generálního inspektora Českých drah moc dobře ví co a jak, „who is who“.

            To se mi líbí

  11. Lex napsal:

    Slime,
    jak to říká ta opice v reklamě? – „Nic není nemožné, Tojóóóótááá!“.

    Ale co říká Ústava?
    čl. 62 „Prezident republiky
    a) jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá její demisi,“
    a čl. 68 odst. 2 – „Předsedu vlády jmenuje prezident republiky a na jeho návrh jmenuje ostatní členy vlády a pověřuje je řízením ministerstev nebo jiných úřadů.“.

    Myslím, že jsme zase u termínu „jmenuje“. Z gramatického hlediska je význam slova jasný – „jmenuje“ znamená JMENUJE. A šmytec.
    Z logického výkladu při zřeteli na skutečnost, že jde o pravomoc, nemůže v tomto kontextu slovo „jmenuje“ neznamenat současně pravomoc nejmenovat.
    A jsme také u těch tisíckrát vzpomínaných lhůt.
    Protože, přikloníme-li se k onomu významu, že jmenovat „musí“, pak je tu otázka – v jaké lhůtě. Známe názor odborníků, že nestanoví-li Ústava konkrétní lhůtu, znamená to „BEZ ZBYTEČNÉHO ODKLADU“. A „bez zbytečného odkladu“ zase znamená asi tolik, jako – „hned, jakmile to časový harmonogram prezidentova programu a ostatní okolnosti dovolují“.
    Takhle by to mělo za NORMÁLNÍCH okolností být. Ale máme tu precedens. Dovolím si ho tu ocitovat z časopisu E15 Euro – „Praha – Na jmenovací dekret do funkce místopředsedy vlády si Miroslav Grégr bude muset patrně nějaký čas počkat. Prezident Václav Havel sice nemůže odmítnout návrh premiéra na jmenování nového místopředsedy kabinetu, zároveň však nemá stanovenou žádnou lhůtu, v níž by měl vyhovět. Havel nepovažuje Grégra za dobrého kandidáta a hodlá jmenování co nejvíce oddalovat, uvedl zdroj týdeníku EURO z okolí prezidenta. Grégrovo povýšení je podle něj velmi špatný signál vůči zahraničí, kde náš ministr průmyslu nemá dobrou pověst. Ani mezi domácími ekonomy nezískal za dobu svého působení valný respekt. Premiér Miloš Zeman sice na Hradě již několikrát intervenoval, nicméně prezidentovo vzdorování by mohlo trvat i několik týdnů.“
    A řekněte mí – našel se tehdy jediný novinář, který by za to prezidenta Havla peskoval?

    A co za celou věcí stálo? „Politický handl mezi Havlem a vládou. Grégr bude vicepremiérem, ale Palouš velvyslancem! HRAD: Nedělejte problémy, nebudeme je dělat také…..“.
    http://www.slidil.cz/super/clanek.php?id=4322
    Ten článek stojí za přečtení hned ze dvou důvodů – za prvé, že Havel zdržoval jmenování Grégra několik týdnů a nepochybuji, že by ho zdržoval do aleluja, kdyby Zeman nepovolil a namísto jmenování do funkce velvyslance v USA Františka Formánka, kterého tam chtěla ČSSD, nesouhlasil se jmenováním prezidentova kandidáta Martina Palouše..

    A zase mi odpovězte – našel se jediný novinář, který by Havla peskoval za obstrukce a prosazování vlastního kandidáta na pozici velvyslance.

    Milý Slime,
    nic není nemožné. Jenomže v našich podmínkách a době vymknuté z kloubů, když dva dělají totéž, není to totéž.
    Je rozdíl, dělá-li něco miláček pražských kulturních, novinářských a kavárenských elit, a je něco jiného, když totéž dělá plebejský prezident, ten, který otevřeně pojmenovává „ostrovy negativní deviace“ a kterého na Hrad vynesla Hřebejkova „hnědá a rudá prasata“.

    To se mi líbí

    • wiki napsal:

      Lexi, vraťme se do současnosti, a po shlédnutí včerejší ČT24 spekulujme: Němcová potřebuje 101 hlasů, Píková má jisté „nevyřízené účty“ 😉 s Pickem, a bez dekretu od MZ „nejede vlak“. Jednoho hned napadá řešení, jak by se do sestavování „2. vlády“ daly hodit vidle … 🙂

      To se mi líbí

      • Občan napsal:

        Včera se nechali slyšet Kočí se Škárkou, že by jako za nějakou tu alespoň malinkou trafičku přispěli svými nezařazenými hlásky.

        Ale souhlasím s Lexem – pro Havlovu osobní potřebu sepsaná Ústava (se mi postupně začíná příčit název toho hadru) nabízí kompetentnímu presidentovi neobyčejné možnosti. Klaus dokázal, že kompetentním presidentem je a využíval poskytnutých možností na 100%. A nepochybuji o tom, že Zeman je minimálně stejně kvalifikovaný jako byl Klaus 🙂

        On totiž jmenovat Myrunu, a to ani kdyby mu přinesla senzam sepsaný na pergamenu a dokola jí osobně obmalovaný iniciálami a iluminacemi, nemusí</b. A stejně tak jí nemusí schválit ani jednoho ministra. Ona to asi ještě netuší, ale myslím, že Zeman se na tohle vysloveně těší. Ta ženština, úplně zmámená touhotu po sesli, leze do pečlivě zamaskovaného oka; pohled na to, jak se v něm cuká, asi nebude nic hezkého.

        Té nešťastnici totiž pořád ještě nedocvaklo, že i kdyby Zemanovi přinesla Zlaté stránky, on nemá žádnou povinnost jmenovat ji předsedkyní ještě neexistující vlády. Teprve ve třetím kole by se mohlo uvažovat o tom, že je poněkud vázán návrhem předsedy Poslanecké sněmovny. Proto je také důležité, aby ke třetímu kolu nemohlo dojít.

        To se mi líbí

  12. kočka šklíba napsal:

    Jo a celý den si říkám, že nesmím zapomenout pochválit moskyta za tu úžasnou fotku,hned ráno mě pobavila. A přiznám se, že i já v neděli když jsem otevřela lednici přemýšlela jak se do ní schovat, jenže máme dole bohužel mrazák a přece jen maso je dost drahé :D.

    To se mi líbí

  13. kočka šklíba napsal:

    A ještě jedna poznámka k včerejšímu textu vlka, čekala jsem do půlnoci, ptz jsem nechtěla soudit předčasně, Docela mě překvapilo, že vlk nijak nereagoval ne na mé příspěvky, my dva jsme se už dávno rozešli, spíše jako lidé, než se svými názory, ale že nijak nereagoval zejména na Lexe. Ano mohl být mimo komp, ale pak se divím, proč tento text dával v době kdy neměl přístup k netu. Podezírám ho ho, že velmi Stejskalovatí.

    To se mi líbí

  14. táta napsal:

    SLIM
    PODLE toho co kočka psala jinde………..určitá snaha manipulovat a usměrňovat věci určitým směrem

    AČ S KOČKOU máme dost respektive skorem shodné názory na hodnocení mnohých lidí né……..on ten problém je někdy i v nás máme určité bariéry vnímaní…………respektive je v každém.

    U Stejskala JE TO SOUBĚH NĚKOLIK FAKTORŮ…………podle mě to základní on má diametrálně rozdílný pohled na svět s příklonem pravicového myšlení………sice sním dost často nesouhlasím ,respektive dříve teď už tam chodím jen sporadicky už je to ztráta času ale podle mě svou práci dělal respektive se snažil dělat poctivě podle svého pohledu na svět……….že to není náš pohled už není jeho vina……………CO MYSLÍM PODCENIL,nebo nesprávně vnímá……..jsou výmazy………….a proto se aktuálně stala žumpa……….prodírat se sní je ztráta času.

    TEĎ NAPÍŠI NĚCO CO SEM několikrát smazal jak to postihnout……….váže se to k názorům na Vlka A kosu……………..přes období kdy jsem ho bral přeneseně jako boha………..jsem dospěl k poznání že je to člověk jako my s chybami občas naprosto nepochopitelnými,jako on zase vnímá to naše jako nepochopitelné.
    CO STÍM CHCI VYJÁDŘIT.
    kdo Z NÁS vybudoval něco takového?

    MÁME MOŽNOST TAM NECHODIT………….ANO UŽ TO NENÍ PRO MĚ neomylná veličina…….přesto klady převyšují

    To se mi líbí

    • Slim napsal:

      Děkuji za vysvětlení, tato.

      Zbožňovat někoho je problém, to určitě

      Zažil jsem si důsledky před rokem, při hádce kolem Ratha.

      Jeho proces se blíží, co si o tom myslíte dnes? 🙂

      To se mi líbí

  15. táta napsal:

    omluva něco mimo to mě hlava nebere……………http://www.novinky.cz/ekonomika/309181-nova-vydelavala-mene-jeji-majitel-prohloubil-ztratu-na-2-9-miliardy-korun.html

    proč to teda nezabalí?

    To se mi líbí

Komentáře nejsou povoleny.